برگزیده های پرشین تولز

تاریخچه مشاوره کسب و کار

melika.parvaneh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2021
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
24
مشاوره کسب و کار یکی از روش‌هایی است که برای بهبود عملکرد و موفقیت کسب و کارها در نظر گرفته می‌شود. این روش، شامل ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد کسب و کار، بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار، توسعه راهبردها و بهبود ساختار سازمانی است.

تاریخچه مشاوره کسب و کار به دهه ۱۹۳۰ میلادی بازمی‌گردد، زمانی که شرکت‌ها به دنبال بهبود عملکرد خود بودند. اما در دهه ۱۹۵۰، با گسترش صنعت و ظهور شرکت‌های بزرگ، نیاز به مشاوره کسب و کار بیشتر شد. در این دهه، شرکت‌های مشاوره برای بهبود عملکرد شرکت‌ها و پشتیبانی از رشد آن‌ها به وجود آمدند.

در دهه ۱۹۷۰، با گسترش صنعت فناوری اطلاعات و رشد شرکت‌های فناوری، نیاز به مشاوره کسب و کار به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر شد. در این دهه، شرکت‌های مشاوره کسب و کار برای کمک به شرکت‌های فناوری برای بهبود عملکرد و رشد فناوری‌های خود تأسیس شدند.

در دهه ۱۹۸۰، با گسترش رویکرد مبتنی بر فرآیندها و بهبود کیفیت در صنعت، نیاز به مشاوره کسب و کار برای بهبود فرآیندها و بهینه‌سازی سازمان‌ها بیشتر شد. در این دهه، شرکت‌های مشاوره کسب و کار برای بهبود کیفیت فرآیندها و بهبود عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها به وجود آمدند.

از آن زمان به بعد، مشاوره کسب و کار به عنوان یک روش موثر برای بهبود عملکرد و موفقیت کسب و کارها شناخته شده است و شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان به این روش برای بهبود عملکرد خود و رشد بیشتر استفاده می‌کنند.
ادامه مطلب
 
بالا