برگزیده های پرشین تولز

تبلت دیمو

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mboveiri

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2011
نوشته‌ها
714
لایک‌ها
34
مثلا برندهای بزرگ تمام مراحل طراحی رو تو کشور مبدا خودشون انجام میدن و فقط برای مونتاژ کالاشون رو به چینی ها مسپارن اون هم با نضارت لحظه به لحظه خودشون تو مراحل مونتاژ ولی آخر سر هم میبینیم مثلا پشت مک بوک زده Made in China

کلا لیبلی تحت عنوان مونتاژ فلان کشور نداریم

اتفاقن مونتاژ در کشور دیگه مرسوم هست و مک بوک هم Assembled in China هست..

01921611259229425745.jpg


72978582540768636530.jpg
 
Last edited:

mahanlive

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2012
نوشته‌ها
1,512
لایک‌ها
82
محل سکونت
تهران
بله حرف شما درصورتی درست بود که مارکهای معتبر دنیا مثل apple,samsung,asus و....
تو ایران زیر نظارت خود کمپانیها تولید یا مونتاژ میشد
کاری که کشوری مثل کره انجام داد وکم کم خودش رو تو تولید این وسایل مطرح کرد
نه اینکه یه تبلت بی نام ونشون چینی رو برداریم مونتاژ کنیم
البته با این سیستم فعلی امکان نداره چون فعلا با همه دنیا قهریم

همین هم خوبه و شروعی برای اشتغال زایی است. و واقعا فعلا بستر های مناسب برای بقیه برندها وجود نداره.

کره خودش با سرمایه گذاری تو بحث آموزش بالا اومد. این سیستم بیشتر از همه تو کشورهایی مثل مالزی، ویتنام و سنگاپور و بالاخص تو چین پیاده شد

کمترین سودش برای جامعه اشتغال زایی است ولی خوب قبول دارم احتمال افزایش نرخ تعرفه واردات رو هم به دنبال داره که این مورد خیلی بده

اتفاقن مونتاژ در کشور دیگه مرسوم هست و مک بوک هم Assembled in China هست..

حق با شماست. من تا حالا ندیده بودم ولی کلا همچین واژه ای زیاد مرسوم نیست و بیشتر از همون Made In استفاده میشه

کلا مونتاژ تو کشور مقصد موضوع خوب و اشتغال زایی هست. حتی اگه فقط یه لیبل روی محصول چاپ بشه بهتر از واردات محضه
 

mra680

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2011
نوشته‌ها
767
لایک‌ها
107
محل سکونت
ایران - تهران
شرکت ارتباطات ايرانيان اروند اولين تبلت ايراني را به نام DIMO ، در بازار ايران معرفي کرد.

رضا مريداوي مدير عامل شرکت ارتباطات ايرانيان اروند در مراسم رونمايي از اين تبلت هاي ايراني در بين خبرنگاران با بيان اينکه اين شرکت به توليد گوشي و تبلت هاي ايراني DIMO پرداخته وماهانه قصد دارد به توليد 10 هزار تبلت ملي در کشور بپردازد، اظهار داشت: درفاز نخست قرار است 2 مدل تبلت با نام‌هاي DIMO700 و DIMO900 به بازار عرضه شود.

وي گفت: هر دو محصول از لحاظ سخت افزاري شباهت‌هاي زيادي به يکديگر دارند، اما از لحاظ نوع و سايز صفحه نمايش و همچنين شکل و ظاهر با هم متفاوت مي‌باشند.

DIMO700 يک تبلت 7 اينچي است که سايز مناسب ،امکان نگه داشتن تبلت و کار کردن با يک دست ،قابليت تشخيص 5 نقطه لمس همزمان از وِيژگي هاي آن محسوب مي شود، همچنين پلاستيک استفاده شده در بدنه اين تبلت از جنس مرغوب بوده و حس خوبي را هنگام کار کردن با آن به کاربر منتقل مي‌کند. صفحه نمايش باکيفيت و ضد خش اين تبلت داراي رزولوشن 480×800 و نسبت تصوير 16:9 مي‌باشد که براي نشان دادن جزئيات دقيق و نوشته‌ها مناسب مي‌باشد.

از مشخصه‌هاي ظاهري اين تبلت مي‌توان به وجود دوربين در بالاي صفحه نمايش براي داشتن مکالمه تصويري از طريق اينترنت ، وجود سه کليد لمسي back ، home و menu در سمت راست صفحه نمايش اشاره داشت.

همچنين جاي گيري کليد هاي کاربري آن کاملاً مناسب مي‌باشند. کليد هاي پاور و صدا در بالاي آن قرار داده شده‌اند. تمامي پورت‌هاي اتصالي از جمله خروجي هدفون استريو، ميکروفن، خروجي HDMI ، پورت mini USB و اتصال شارژر در سمت راست قرار داشته ، ورودي micro SD در زير تبلت و بلندگوي آن در پشت آن در قسمت مناسبي قرار دارد.

همچنين تبلت DIMO900 تبلتي با صفحه نمايش 9.7 اينچي است که قدرت تشخيص 10 نقطه لمس همزمان را دارا است جنس بدنه اين تبلت از آلومينيوم خشک بوده که حس متفاوتي در هنگام کار کردن با آن به کاربر منتقل مي‌شود.
اين تبلت داراي صفحه نمايش ضد خش با رزولوشن 768×1024 و نسبت تصوير 4:3 است. در ساخت صفحه نمايش اين تبلت از تکنولوژي پيشرفته IPS استفاده شده است که از قابليت‌هاي اين صفحه نمايش‌ها مي‌توان به رنگ‌هاي طبيعي توليد شده توسط اين صفحه نمايش‌ها اشاره کرد که بسيار زنده مي‌باشند و همچنين زاويه ديد گسترده آن که به شما امکان تماشاي صفحه تبلت از زواياي مختلف بدون تاريکي و تغيير رنگ را مي‌دهد.

از مشخصات ظاهري اين تبلت مي‌توان به وجود يک دوربين در جلوي تبلت براي داشتن مکالمه تصويري از طريق اينترنت و همچنين دوربين در پشت تبلت براي انداختن عکس و ثبت لحظات اشاره کرد. در بالاي تبلت دکمه هاي پاور و تنظيم صدا قرار دارند. ساير خروجي و ورودي‌هاي تبلت شامل ورودي micro SD ، خروجي هدفون استريو، ميکروفن، خروجي HDMI ، پورت micro USB ، اتصال شارژر و بلندگوها همگي در سمت راست تبلت قرار دارند .

هر دو تبلت داراي قابليت اتصال کابل USB OTG مي‌باشند که از قابليت‌هاي اين کابل توانايي اتصال حافظه فلش به صورت مستقيم و همچنين اتصال موس و کيبورد مي‌باشد که قابلت هاي مهمي به شمار مي‌روند. اين کابل بصورت رايگان در داخل جعبه تبلت قرار داده شده است. کيبوردDIMO به عنوان يکي از لوازم جانبي به صورت جداگانه در اختيار مشتريان قرار خواهد گرفت.

از ديگر مزاياي مهم و کمياب اين تبلت‌ها مي‌توان به خروجي mini HDMI آن اشاره کرد که به شما توانايي اتصال تبلت به تلويزيون منزل و ويدئو پروجکشن و ساير دستگاه ها که داراي ورودي HDMI هستند را مي‌دهد که در مورد استفاده از اين مزيت و کاربردهاي آن بيشتر صحبت خواهيم کرد.
اين تبلت ها از لحاظ سخت افزاري در رده بالايي قرار دارند که به معرفي آن‌ها مي‌پردازيم .

هر دو داراي پردازنده قدرتمند Cortex با فرکانس 1 گيگاهرتز و چيپست Allwinner مي‌باشند که توان پردازشي بالايي دارند و به راحتي از پس کارهاي سنگين بر مي‌آيند.

پردازنده گرافيکي استفاده شده در اين تبلت ها Mali400 است که مي‌توان آن را قدرتمندترين پردازنده گرافيکي تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند تا به امروز دانست که قدرت انجام سنگين‌ترين کارهاي گرافيکي را داراست. پخش کردن ويدئو هاي Full HD 1080P با وجود اين پردازنده گرافيکي براي اين تبلت‌ها بسيار آسان است و شما مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها و، وجود خروجي HDMI يک پخش کننده ويدئويي قدرتمند را در منزل و يا محل کار خود داشته باشيد.

حافظه رم استفاده شده در مدل DIMO700 داراي ظرفيت 512 مگابايت و در مدل DIMO900 نيز از نوع DDR3 و داراي ظرفيت 1 گيگابايت مي‌باشد که بالاترين ظرفيت استفاده شده در تبلت ها تا به امروز مي‌باشد.

ظرفيت حافظه جانبي استفاده شده در مدل DIMO700 ، 4 گيگابايت و در مدل DIMO900 ، 8 گيگابايت مي‌باشد که کافي به نظر مي‌رسند اما در صورتي که شما نياز به داشتن ظرفيتي بالاتر از اين حد داشته باشيد ، هر دو تبلت قابليت پشتيباني از حافظه microSD تا ظرفيت 32 گيگابايت را دارا مي‌باشند.

براي اتصال به اينترنت هر دو تبلت داراي کارت شبکه Wifi مي‌باشند و کاربر مي‌تواند با بهره گيري از آن به جستجوي اينترنت بپردازيد. همچنين اين تبلت ها قابليت پشتيباني از مودم‌هاي 3G را دارا مي‌باشند و شما مي‌توانيد با اتصال سيم کارتي که اينترنت آن فعال است در هر مکاني اينترنت را همراه خود داشته باشيد . اين مودم‌ها به عنوان لوازم جانبي به صورت جداگانه در اختيار مشتريان قرار خواهد گرفت.

مديريت و بهره‌وري از اين سخت افزار قدرتمند به عهده آخرين ورژن از سيستم عامل اندرويد يعني اندرويد بستني حصيري (V4.0.3) قرار دارد که انصافاً اين نسخه از اندرويد به خوبي از پس اين کار برآمده است . از قابليت‌هاي متعدد اين سيستم عامل مي‌توان به شکل و شمايل جديد و جلوه هاي گرافيکي آن که نسبت به نسخه‌هاي قبلي بسيار پيشرفت کرده است اشاره کرد که تجربه بسيار خوبي از کار کردن با آن به شما منتقل مي‌کند. در اين نسخه يک نوار دسترسي سريع وجود دارد تا برنامه هاي پرکاربرد را آنجا قرار داد و بدين ترتيب هر وقت که بخواهيد مي‌توانيد به سرعت اين نرم افزار ها را اجرا کنيد. در اين نسخه منوي نرم افزار ها به 2 قسمت APPS و WIDGETS تقسيم بندي شده است که ويجت‌ها و نرم افزارهاي نصب شده هر کدام در قسمت خود قرار مي‌گيرند . شما مي‌توانيد از قسمت ويجت‌ها هر سايزي از آن‌ها را که تمايل داشتيد به صفحه اصلي تبلت انتقال بدهيد.

از ديگر قابليت‌هاي تبلت هاي DIMO پشتيباني کامل آن‌ها از زبان فارسي مي‌باشد . شما مي‌توانيد منوي تبلت را فارسي کرده ، پيامک فارسي ارسال و دريافت کنيد ، فيلم‌ها را با زير نويس فارسي تماشا کنيد و خلاصه با تمام نرم افزارهايي که زبان فارسي را پشتيباني مي‌کنند به راحتي کار کنيد.

يکي از دلايل مورد توجه قرار گرفتن تبلت ها وزن سبک آن‌ها مي‌باشد و به همين دليل از قابليت حمل بالايي برخوردار هستند . وزن تبلت هاي DIMO نيز از ديگر خصوصيات خوب آن‌ها به شمار مي‌رود که در مدل DIMO700 داراي وزن 350 گرم و در مدل DIMO900 داراي وزن 540 گرم مي‌باشند.

منبع: itiran.com
 

vahab2005

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2010
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سلام
با توجه به مشخصات و اینکه توی ایران مونتاژ یا تولید میشه گزینه های خوبی برای خریدند .
من که خیلی تمایل پیدا کردم .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا