برگزیده های پرشین تولز

جام ملت های آسیا

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
درود
2015_AFC_Asian_Cup_crest_fa.png

از عنوان کاملا پیداست که قصد داریم به چی بپردازیم پس از بحث کردن در مورد موضوع پرهیز میکنم و میرم سراغ مباحث پیرامون موضوع که
شامل عناوینی هستش که بایستی در این تاپیک مطرح بشه .در این تاپیک به بررسی کامل جام آسیا خواهیم پرداخت که این بررسی شامل گذری بر تاریخچه جام و تیم های حاضر در این جام هستش که

انشاالله مقدمه ای بشه برای جام ملت های آسیا 2015 استرالیا

امیدوارم کاربران همونطور که در تاپیک های دیگه فعالیت خوبی دارن فعالیت خوبشون رو از این تاپیک هم دریغ نکنن.
 
Last edited:

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
مقدمه جام ملت‌های آسیا

جام ملت‌های آسیا یک جام فوتبال است که کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) آن را برگزار می‌کند. قهرمان این جام، قهرمان قاره آسیا در رشته فوتبال می‌باشد و به طور خودکار به جام کنفدراسیون‌ها راه می‌یابد. این جام از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۳ هر چهار سال یک بار برگزار می‌شد. به دلیل همزمانی این جام با جام ملت‌های اروپا و المپیک، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا دورهٔ این بازی‌ها زا تغییر دهد تا در سطح جهان به این جام توجه بیشتری شود. بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، این جام در سال ۲۰۰۷ برگزار شد (با فاصله سه سال)، اما از این پس باز هم هر چهار سال یکبار برگزار خواهد شد.

قدرت‌های اول آسیا سالیان سال بر این جام حکمفرمایی می‌کردند، تیم‌های ژاپن و کره جنوبی از شرق و تیم‌های ایران و عربستان سعودی از غرب، همواره در میان یکی از تیم‌های دیدار پایانی بوده‌اند. در میان تیم‌های دیگری که در این جام موفق بوده‌اند می‌توان به عراق، امارات، کویت و چین اشاره کرد. استرالیا تازه‌ترین کشوری است که به این جام اضافه شده‌است.

بررسی اجمالی دوره های قبل

سه دورهٔ نخست
عبدالرحمان تانکو رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا طرحی به نام "جام آسیا" را به اعضای اندک کنفدراسیون ارائه کرد. جالب این که اولین دوره جام ملتهای آسیا، در سال ۱۹۵۶ یعنی چهار سال زودتر از جام ملتهای اروپا برگزار شد. هنگ کنگ نخستین میزبان این جام بود؛ فقط سه کشور در دور پایانی شرکت کردند. کره جنوبی نخستین جام آسیا را به خانه برد. چهار سال بعد، کره جنوبی میزبان جام شد و این بار هم جام را در خانه خود نگه داشت؛ هنوز قدرت‌های بزرگ دوره‌های بعد آسیا متولد نشده بودند. ایران در مقدماتی این دوره شرکت کرد ولی به مرحله پایانی صعود نکرد. جام سوم در سال ۱۹۶۴ در اسرائیل برگزار شد. این دوره جزو کم‌رمق‌ترین دوره‌های جام است. ایران در این دوره هم غایب بود.

دوره چهارم ۱۹۶۸
ایران در ۱۹۶۸ میزبان جام آسیا شد. جام بصورت گروهی برگزار می‌شد. ایران در یک بازی شبه فینال در حالی که برای قهرمانی به یک مساوی احتیاج داشت، اسرائیل را شکست داد. اولین قهرمانی ایران در جام رقم خورد. کم کم قدرت‌های آسیایی بیدار شدند. کره شمالی، برمه و کره جنوبی رقبای ایران در راه قهرمانی بودند.

دوره پنجم ۱۹۷۲
جام ۱۹۷۲ در بانکوک تایلند برگزار شد. تیم ایران مسیر همواری تا فینال داشت. در این دوره برای نخستین بار مرحله حذفی به مسابقات اضافه شد. تیم ایران در این دوره کمی مغرور به قدرت خود شد و چیزی نمانده بود خیلی زود از جام خداحافظی کند. در بازی با تایلند، ایران با تیم دوم خود به میدان رفت و اگر درخشش جباری در دقایق پایانی و هت‌تریک او نبود ایران ۲-۰ مغلوب می‌شد. کره جنوبی و ایران به فینال رسیدند. بازی زیبا و فنی ایران دومین قهرمانی را در پی داشت.

دوره ششم ۱۹۷۶
تیم‌های عربی کم کم وارد مسابقات آسیایی می‌شدند. کشور لبنان به عنوان ششمین میزبان جام ملتهای آسیا انتخاب شد اما به دلیل جنگ داخلی محروم شد. ایران به دلیل نفوذ در آسیا میزبانی دوره ششم را برعهده گرفت و در کمتر از هشت سال مجدداً میزبان شد. بازی‌های در دو شهر تبریز و تهران برگزار شد. حاشیه‌های جالب این دوره سوژه عکاسان و خبرنگاران بود. تیم کویت در بدترین فصل ممکن زیر باران پاییزی در ورزگاه گل آلود تبریز بازی می‌کرد. تیم ملی عراق و کویت در نیمه نهایی پس از پایان بازی به زد و خورد پرداختند. تیم ایران در این دوره گلی دریافت نکرد و مقتدرانه به فینال جام صعود کرد. بازی پرانتقاد ایران و زیبای کویت نشانگر ظهور قدرت‌های جدید عربی بود. ایران روی یک ضربه آزاد جام را در خانه نگه داشت. کاپیتان تیم ایران پرویز قلیچ خانی با سومین قهرمانی ایران به رکوردی جاودانه دست یافت. او تنها بازیکن آسیایی است که سه بار جام زرین آسیا را بالا برده‌است.رکورد سه قهرمانی پیاپی و دوازده پیروزی متوالی (از ۱۹۶۸) رکوردی است که هنوز هیچ تیمی در آسیا به جز ایران به آن دست نیافته‌است.

دوره هفتم ۱۹۸۰
دوره هفتم ۱۹۸۰ فصل نوینی در فوتبال آسیا بود. کویت میزبان این رقابتها شد نخستین میزبان عربی این مسابقات بهترین تیم تاریخ خود را به همراه داشت. تیم ایران با تکیه بر ستارگان از جام جهانی برگشتهٔ خود تا نیمه نهایی بالا آمد اما یک اتفاق نادر در تاریخ جام ملتهای آسیا افتاد. درست یک روز قبل از بازی ایران و کویت جنگ بین ایران و عراق آغاز شد. آقای آسیا پس از ده سال بی شکستی در آسیا بخاطر روحیه بد در مقابل کویت شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند. کویت در دومین حضور پیاپی خود در فینال کره جنوبی را سه بر صفر در هم کوبید و نخستین تیم عربی قهرمان رقابتها نام گرفت. سقوط ایران با قدرت‌نمایی کویت و تیم‌های عربی به همراه بود.

دوره هشتم ۱۹۸۴
هشتمین دوره ۱۹۸۴ در سنگاپور برگزار شد. تیم عربستان از این دروه به جمع تیم‌های جام ملتها پیوست. ایران با یک تیم استثنایی و پرمهره، کویت قهرمان دوره قبل، در کنار کره جنوبی مدعی کسب جام بودند. تیم ایران در نیمه‌نهایی مقابل عربستان قرار گرفت. ایران با گل شاهرخ بیانی تا دقیقه ۸۹ پیروز و در فینال بود اما اشتباه یار خودی (شاهین بیانی برادر شاهرخ) و گل به خودی او بازی را به مساوی کشید. بازی در ضربات پنالتی به نفع عربستان شد و عربستان در یک فینال به یادماندنی چین را شکست داد و در اولین حضورش نخستین جامش را بالا برد. ایران در این دوره از مسابقات چهارم شد.

دوره نهم ۱۹۸۸
نهمین دوره ۱۹۸۸ در کشور قطر و برای دومین بار در یک کشور عربی برگزار شد. بازی افتتاحیه جام که بین ایران و قطر بود را میشل پلاتینی گشایش کرد. تیم کره جنوبی و چین و عربستان مدعیان جام بودند. تیم کم‌تجربه ایران در این دروه با غلبه بر حریفان صاحب نام خود همه را متعجب کرد. مربی ایران در مقابل کره جنوبی تن به یک باخت مصلحتی داد. او برای روبرو نشدن با عربستان تن به شکست داد ولی محاسباتش درست در نیامد و عربستان حریف ایران شد. شکست سنگین سه بر صفر ایران برابر کره جنوبی از نتایج تلخ ایران در جام ملتهای آسیا است. عربستان این بار مقتدرانه ایران را شکست داد و راهی فینال شد. کره جنوبی با غلبه بر چین در فینال حاضر شد اما در ضربات پنالتی جام را به عربستان واگذار کرد تا ناکام‌ترین تیم فینال نام بگیرد. تیم ژاپن برای نخستین بار از این دروه وارد جام آسیا شد.


دوره دهم ۱۹۹۲
دوره دهم ۱۹۹۲ در کشور ژاپن برگزار شد. سرمایه گذاری‌های ژاپن روی ورزش فوتبال سرانجام به ثمر نشست. تیم ژاپن میزبان و امارات تازه از جام جهانی ۱۹۹۰ برگشته و ایران قهرمان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ مهم‌ترین مدعیان جام بودند. اما بدترین اتفاق ممکن برای ایران افتاد؛ در بازی مقابل ژاپن که سرنوشت‌ساز بود ایران یک گل مشکوک دریافت کرد. داوری جمال شریف مورد اعتراض ایران قرار گرفت و در پی آن حمله به داور باعث اخراج و محرومیت بازیکنان ایرانی شد. ایران برای نخستین بار در تاریخ جام ملت‌ها در گروه‌بندی حذف شد. امارات و ژاپن صعود کردند. عربستان بهترین فرصت برای قهرمانی سوم و شکستن رکورد ایران را پیدا کرد. عربستان در فینال مقابل ژاپن تن به شکست داد تا کشور آفتاب تابان دومین کشور شرقی بعد از کره جنوبی باشد که جام را برده‌است.

دوره یازدهم ۱۹۹۶
دوره یازدهم (۱۹۹۶) در کشور امارات متحده عربی برگزار شد. تعداد تیم‌ها افزایش یافت.تیم ایران در بدترین روزهای تاریخ خود بود عربستان سعودی و ژاپن و کره جنوبی مدعیان کسب قهرمانی بودند. اما جام یازدهم جام شگفتی‌ها بود. حذف ژاپن در یک چهارم نهایی شکست ۶-۲ کره جنوبی برابر ایران و پیروزی عربستان در بازی مجدد مقابل ایران. تیم ملی ایران بهترین نتایج چند ساله‌اش را کسب کرد. عربستان را سه بر صفر برد و کره جنوبی را ناباورانه ۶-۲ مغلوب کرد. عربستان با بازی‌های ضعیف به سختی تا مرحله نیمه نهایی بالا آمد. اما باز هم ضربات پنالتی و داور عربستان را به فینال فرستاد. یک فینال کاملاً عربی بین امارات متحده عربی و عربستان برگزار شد. عربستان به سومین قهرمانی خود دست یافت و با رکورد ایران برابر شد.

دوره دوازدهم ۲۰۰۰
چهار سال بعد پس از بیست‌وچهار سال میزبانی به لبنان رسید. دوره دوازدهم (۲۰۰۰) ژاپن و کره جنوبی دوباره به قدرت رسیده بودند. نتایج عجیبی در این دوره خلق شد. از نتیایج جالب این دوره می‌توان به: شکست ۴-۱ عربستان مقابل ژاپن شکست کره جنوبی برابر کویت و تساوی ایران و تایلند اشاره کرد. عربستان با وجود نتایج ضعیف به فینال رسید. کره جنوبی انتقام شکست دوره قبل را از ایران گرفت و در دقایق پایانی ایران را روی گل طلایی برد. ژاپن و عربستان دوباره فینال را برابر هم برگزار کردند و ژاپن دومین جام خود را به خانه برد.

دوره سیزدهم ۲۰۰۴
در سال ۲۰۰۴ میزبانی به چین رسید و یکی از پرانتقادترین دوره‌های برگزاری بود.تیم‌های اردن و ازبکستان قدرتهای تازه آسیا بودند.بازی ایران و عمان یکی از بازی‌های جنجالی جام بود. درگیری دو مدافع ایرانی (رحمان رضایی و علی بداوی) با یکدیگر و حمایت داور ایرانی‌تبار از ایران این بازی را جنجالی کرد.در این دوره تیم ایران ستارگان به نامی چون علی دایی ،مهدی مهدوی کیا که عناوین بهترین بازیکن آسیا را در سالهای 1999 ،2003 به دوش میکشیدند را به همراه داشت .تیم ایران در این دوره بازی‌های زیبایی کرد .درخشش خیره کننده علی کریمی و بازیهای خوب مهدوی کیا به خصوص در بازی مقابل کره جنوبی که با هتریک علی کریمی همراه بود تیم ایران را در آستانه فینالیست شدن قرار داد ولی در نیمه‌نهایی با اشتباهات عجیب داوری و بی دقتی در زدن پنالتی توسط ایمان مبعلی ویحیی گل محمدی نتوانست از سد چین بگذرد و چین میزبان به فینال رسید. ژاپن خیلی ساده سومین جام را به خانه برد و سومین تیمی نام گرفت که سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌است. علی دایی با زدن چهاردهمین گلش در بازی رده‌بندی برترین گلزن تمام ادوار جام ملتها نام گرفت.شونسوکه ناکامورا بهترین بازیکن جام و علی کریمی وعلا هوبیل به صورت مشترک عنوان آقای گلی رقابت ها کسب کردند.علی کریمی در همان سال عنوان بازیکن سال آسیا را به دست آورد.

دوره چهاردهم ۲۰۰۷
بین دوره سیزدهم و دوره چهاردهم، به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تداخل نکردن با المپیک و جام ملتهای آسیا، به طور استثنایی، این دوره سه‌ساله شد. چهار کشور مالزی، اندونزی، تایلند و ویتنام میزبان مشترک جام چهاردهم (۲۰۰۷) شدند. برای نخستین بار تیم استرالیا در جام شرکت کرد. عراق تیم شگفتی‌ساز این دوره شد و در نیمه‌نهایی کره جنوبی را حذف کرد. ژاپن با پیروزی بر استرالیا یکی از مدعیان را حذف کرد ولی مقابل عربستان سعودی تن به شکست داد تا این تیم برای ششمین بار به فینال رسید. یک فینال کاملاً غربی بین عراق و عربستان و یک رده بندی شرقی بین کره جنوبی و ژاپن شکل گرفت. فرصت استثنایی به دست عربستان سعودی افتاد تا با قهرمانی چهارم رکورد ایران را بشکند اما عراق بزرگترین شگفتی جام را آفرید و با پیروزی بر عربستان قهرمان جام چهاردهم شد.

دوره پانزدهم۲۰۱۱
پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال بزرگسالان آسیا و استرالیا، به میزبانی قطر در آغاز سال ۲۰۱۱ میلادی، با حضور شانزده کشور بر‌گزار شد.
برای میزبانی این دوره از مسابقات فوتبال آسیایی، سه کشور ایران، قطر و هند نامزد شده بودند که قطر با کسب دو برابر آراء نسبت به ایران، برگزیده شد.
شایان ذکر است که تیم‌هایی که در رده‌های نخست، دوم و سوم جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ قرار گرفتند و نیز میزبان بازی‌ها (قطر) بدون برگزاری بازی‌های مقدماتی، به طور خودکار در دور پایانی حضور دارند.

دوره شانزدهم ۲۰۱۵
(که موضوع اصلی تاپیک هم هستش)
شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است که در استرالیا از تاریخ ۱۹ دی تا ۱۱ بهمن ماه (مصادف با تابستان نمیکرهٔ جنوبی) سال ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد. این بازی‌ها در پنج شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، بریزبن و نیوکاسل برگزار خواهد گشت. برای میزبانی این رقابتها هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد نشده بود.


 
Last edited:

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
بهترین های دوره قبلی(از دوره نخست تا دوره پانزدهم)

تیم‌های موفق جام

تیم ژاپن با 4 عنوان قهرمانی(۱۹۹۲(میزبان), ۲۰۰۰, ۲۰۰۴, ۲۰۱۱) و یک عنوان چهارمی بهترین تیم دوره های قبلی بوده و در جایگاه نخست بهترین ها قرار دارد.

عربستان،ایران و کره جنوبی به ترتیب با 3 عنوان ،3 عنوان و 2 عنوان قهرمانی در رده های بعدی هستن.دلیل بالا بودن عربستان از تیم کشورمان دارا بودن 3 عنوان نایب قهرمانی میباشد
.

عملکرد میزبانان

ایران با دو قهرمانی در دو میزبانی خود (۱۹۶۸ و ۱۹۷۶) موفق‌ترین میزبان جام ملت‌ها بوده‌است. کرهٔ جنوبی (۱۹۶۰) و ژاپن (۱۹۹۲) در جایگاه بعدی قرار دارند.

بهترین بازیکن جام

ابراهیم آشتیانی ۱۹۷۲

علی پروین ۱۹۷۶

جیا ژی کوان(چین) ۱۹۸۴


کیم جو سونگ(کره جنوبی)
۱۹۸۸

کازایوشی میورا(ژاپن) ۱۹۹۲

خداداد عزیزی ۱۹۹۶

هیروشی نانامی(ژاپن) ۲۰۰۰

شونسوکه ناکامورا(ژاپن) ۲۰۰۴

یونس محمود(عراق) ۲۰۰۷

کیسوکه هوندا(ژاپن) ۲۰۱۱

بیشترین گل زده

علی دایی با 14 گل بهترین گلزن جام می باشد.

لی دونگ گوک با 10 گل هم در رده ی بعدی قرار گرفته

پر افتخار ترین تیم

تیم ملی ایران تا ۱۹۹۶ صاحب این عنوان بود ولی در این سال ها عربستان و ژاپن با سه قهرمانی به رکورد ایران رسیدند. هم‌اکنون ژاپن با چهار قهرمانی (۱۹۹۲, ۲۰۰۰, ۲۰۰۴, ۲۰۱۱) پرافتخارترین تیم آسیا است.

رده بندی کلی

ایران با 99 امتیاز از 48 بازی خود عنوان بهترین تیم دوره های قبلی جام لقب گرفته است


رده‌بندی کشورها بر پایهٔ بارهای حضور

تیم ایران با 11 بار حضور عنوان تیمی که بیشترین حضور در جام را داشته است را به یدک میکشد.تیم چین هم با 9 بار در رده دوم قرار دارد.

 

aghamostafaa

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
7,235
لایک‌ها
18,128
سن
38
محل سکونت
اصفهان
فقط امیدوارم به تایلند و ویتنام و بحرین نخوردیم
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
ايران تيم پنجاه و يکم جهان و اول آسيا

گروه c

1.ایران

2.بحرین
3.قطر
4.امارات

دوستان برای اینکه از چارچوب تاپبک خارج نشیم همین اول کار هدف رو بگم

قسمت عمده تاپیک رو به بررسی گروه c گروهی که تیم ملی کشورمون قرار داره خواهیم پرداخت.اولین بررسی رو هم به پر افتخار ترین تیم گروه یعنی تیم ملی ایران اختصاص می دیم
 

mohammad1992

Registered User
تاریخ عضویت
7 فوریه 2013
نوشته‌ها
745
لایک‌ها
461
نظر شخصی با یک برد و 2 مساوی صعود می کنیم و در مرحله یک چهارم حذف میشیم
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
تیم ملی ایران
23px-Flag_of_Iran.svg.png


تیم ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود که تاکنون سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شده‌است.البته در سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ ایران میزبان بوده است و تنها در سال ۱۹۷۲ در حالی قهرمان مسابقات شده که تایلند میزبان بازی ها بوده.قهرمانی تیم ملی ایران در سه دوره پیاپی رخ داده است.
۱۹۸۰، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ طی این سال ها تیم ملی ایران به عنوان سومی رقابت ها دست یافته

۱۹۶۸
این بازی‌ها در ۱۰ مه آغاز شد و در ۱۹ مه به پایان رسید. این دوره از بازی‌ها به میزبانی کشور ایران در شهر تهران برگزار شده است.
در پایان بازی‌ها کشور ایران برای اولین بار به مقام قهرمانی دست یافت، همچنین کشور برمه به مقام دوم، کشور اسرائیل به مقام سوم و تیم چین تایپه به مقام چهارم دست یافت است.

۱۹۷۲
این بازی‌ها در ۷ مه آغاز شد و در ۱۹ مه به پایان رسید. این دوره از بازی‌ها در به میزبانی کشور تایلند در شهر بانکوک برگزار شده است.
در پایان بازی‌ها کشور ایران به مقام قهرمانی دست یافت، همچنین کشورهای کره‌جنوبی به مقام دوم، کشور تایلند به مقام سوم و تیم کامبوج به مقام چهارم دست یافت است.

۱۹۷۶

ششمین دوره جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۶ به میزبانی ایران برگزار شد. کشور لبنان به عنوان میزبان جام ملت های آسیا انتخاب شد اما به دلیل جنگ داخلی محروم شد. ایران با توجه به نفوذ در آسیا میزبانی دوره ششم را برعهده گرفت و بدین ترتیب پس از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸، ایران بعد از هشت سال دوباره میزبان این رقابت ها شد. تیم کویت در بدترین فصل ممکن زیر باران پاییزی در ورزشگاه گل آلود تبریز بازی می‌کرد. بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق و کویت در نیمه نهایی پس از پایان بازی به زد و خورد پرداختند.

تیم ایران در این دوره گلی دریافت نکرد و مقتدرانه به فینال جام صعود کرد. ایران در بازی پایانی کویت را روی یک ضربه آزاد علی پروین با نتیجه ۱ به ۰ شکست داد. کاپیتان تیم ایران پرویز قلیچ‌خانی با سومین قهرمانی ایران به رکوردی جاودانه دست یافت. او تنها بازیکن آسیایی است که سه بار جام زرین آسیا را بالا برده‌است. رکورد سه قهرمانی پیاپی و دوازده پیروزی متوالی (از ۱۹۶۸) رکوردی است که هنوز هیچ تیمی در آسیا به جز ایران به آن دست نیافته‌است.

شش تیم در دو گروه سه تیمی به مصاف هم رفتند . دو شهر تهران و تبریز میزبانی مسابقات را بر عهده داشتند .

در این دوره منصور رشیدی به عنوان دروازه‌بان، تیم ملی فوتبال ایران را درون دروازه همراهی می کرد که این تیم با زدن ۱۳ گل حتی یک گل هم دریافت نکرد.

غلامحسین مظلومی، علی‌رضا عزیزی، حسن روشن، ناصر نورایی و در رأس آنها علی پروین بهترین بازیکنان ایران در این جام لقب گرفتند. پروین بهترین بازیکن جام شد و ناصر نورایی، غلامحسین مظلومی و فتحی کمیل مرزوق از کویت نیز با 3 گل عنوان آقای گل مشترک را به خود اختصاص دادند.

در این دوره از بازی ها مربیگری تیم ملی فوتبال ایران را حشمت مهاجرانی بر عهده داشت.

سرمربی تیم ملی ایران در حال حاضر کارلوس کی روش می‌باشد
تيم ملي فوتبال ایران در آخرين رده‌بندي فيفا با هفت پله سقوط در مکان پنجاه و يکم جهان قرار گرفت،شاگردان کارلوس کی‌روش در بین تیم‌های آسیایی صدرنشین هستند.

ایران در سه دوره نخست جام ملت‌های آسیا (۱۹۵۶، ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴) غایب بود. اما در جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ نخستین حضور خود را تجربه کرد و البته میزبانی بازی‌ها را نیز بر عهده گرفت.


تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا 58 بازی انجام داده که 34 بازی با برد،17 بازی با مساوی و 7 بازی با باخت همراه بوده.

بیشترین گل ملی

علی دایی ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی


بیشترین کاپیتانی

علی دایی 80 کاپیتانی

بیشترین بازی ملی

علی دایی ۱۴۹ بازی ملی

اولین بررسی بر روی تیم ملی ایران انجام شد.البته در نظر داشتم تا نگاهی هم به تیم ملی اکنون بندازم که خب از هدف تاپیک خارج میشدیم.اولین بررسی پایان یافت

در ادامه به بررسی تیم ملی بحرین خواهم پرداخت





 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
تیم ملی بحرین
23px-Flag_of_Bahrain.svg.png


تیم ملی فوتبال بحرین نماینده فوتبال کشور بحرین در مسابقات بین‌المللی است. این تیم مجموعه‌ای است از بهترین بازیکنان رشته فوتبال در بحرین و زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند.

بحرین هنوز نتوانسته‌است به دور پایانی جام جهانی فوتبال راه یابد.


  • [*]۱۹۵۶ تا ۱۹۶۸| حضور نیافت
    [*]۱۹۷۲| مقدماتی
    [*]۱۹۷۶| مقدماتی
    [*]۱۹۸۰| مقدماتی
    [*]۱۹۸۴| حضور نیافت
    [*]۱۹۸۸| گروهی حذف شد
    [*]۱۹۹۲| موفق به حضور نشد
    [*]۱۹۹۶| مقدماتی
    [*]۲۰۰۰| موفق به حضور نشد
    [*]۲۰۰۴| مقام چهارمی
    [*]۲۰۰۷| گروهی حذف شد
    [*]۲۰۱۱| گروهی حذف شد
 

barool

Registered User
تاریخ عضویت
17 مارس 2014
نوشته‌ها
1,367
لایک‌ها
2,864
سن
34
با کمک خدا و غیرت هومطنای عزیز ، ده درصد بازی های جام جهانی رو نشون بدیم قهرمانیم به امید خدا :general504::general601:
 

Mohsen_14

مدیربازنشسته پاتوق
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,143
لایک‌ها
13,420
محل سکونت
سرزمین دروغگو ها
با کمک خدا و غیرت هومطنای عزیز ، ده درصد بازی های جام جهانی رو نشون بدیم قهرمانیم به امید خدا :general504::general601:

یعنی من هر کار میکنم نمیتونم بفهمم این پست شوخیه یا جدی ... :general210:


شخصا امیدوارم به امید خدا و به حرمت خون دل خوردن ما از این عزیزانی که دارن تو این فوتبال کار میکنن نتیجه ی در خور خودشون کسب کنن و هر چه زودتر به میهن عزیزمان رجعت کنند !


.
 

Erfan_Buffon

مدیر بخش ورزش
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
28 آگوست 2009
نوشته‌ها
4,185
لایک‌ها
10,251
محل سکونت
labe marz
نمیشه آدم چشمشو رو واقعیت ها ببنده با این چیزی که ما از فوتبالمون میبینیم و پیشرفت سایر کشورها فقط رو اتفاقات میتونیم به قهرمانی برسیم
تیم ملی والیبال به 4 تیم جهان صعود کرد به جز تحسین و تمجید کسی چیز دیگری نگفت چون حقشون بود و برای این رشته پایه ای و با برنامه کار کردن اما قضیه فوتبال خیلی فرق میکنه ...
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
لازم دونستم یه نکته ای رو خدمت دوستان عارض بشم اونم اینکه موضوع تاپیک جام ملت های آسیا هستش یعنی فقط پیرامون همین موضوع میخوایم بحث بکنیم نه اینکه نتیجه گرفتن تیم ملی ایران

برای بحثای خارج از این موضوع تاپیک مجزا هستش میتونید از اونا برای مطرح کردن نظرتون استفاده کنید.

اینجا فقط به بررسی تیم های حاضر به ویژه همگروهی های تیم ملی ایران می پردازیم.در حین انجام بازی ها خبر ها رو قرار خواهیم داد بعد جام ملت ها هم به بررسی بازی ها خواهیم پرداخت.

پس هر گونه بحثی که خارج از موضوع باشه گزارش میشه
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
تیم ملی قطر
23px-Flag_of_Qatar.svg.png


تیم ملی فوتبال قطر نماینده فوتبال کشور قطر در مسابقات بین‌المللی است. این تیم مجموعه‌ای است از بهترین بازیکنان رشته فوتبال در قطر و زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند و از سال ۱۹۷۰ میلادی عضو فیفا بوده است.

قطر هنوز نتوانسته است به دور پایانی جام جهانی فوتبال راه یابد.

قطر در سالهای 1988 و 2011 میزبان جام ملت های آسیا بوده که به ترتیب در مرحله گروهی و یک چهارم نهایی حذف شده

جمال بلماضی سرمربی تیم ملی قطر و بلال محمد کاپیتان این تیم می باشد.

تیم فوتبال قطر در رده ی هفتم آسیا و نودو هشتم جهان است

دوره نهم 1988
نهمین دوره ۱۹۸۸ در کشور قطر و برای دومین بار در یک کشور عربی برگزار شد. بازی افتتاحیه جام که بین ایران و قطر بود را میشل پلاتینی گشایش کرد. تیم کره جنوبی و چین و عربستان مدعیان جام بودند. تیم کم‌تجربه ایران در این دروه با غلبه بر حریفان صاحب نام خود همه را متعجب کرد. مربی ایران در مقابل کره جنوبی تن به یک باخت مصلحتی داد. او برای روبرو نشدن با عربستان تن به شکست داد ولی محاسباتش درست در نیامد و عربستان حریف ایران شد. شکست سنگین سه بر صفر ایران برابر کره جنوبی از نتایج تلخ ایران در جام ملتهای آسیا است. عربستان این بار مقتدرانه ایران را شکست داد و راهی فینال شد. کره جنوبی با غلبه بر چین در فینال حاضر شد اما در ضربات پنالتی جام را به عربستان واگذار کرد تا ناکام‌ترین تیم فینال نام بگیرد. تیم ژاپن برای نخستین بار از این دروه وارد جام آسیا شد.

دوره پانزدهم 2011
قطر میزبان این دوره بود. ازبکستان با غلبه بر اردن و استرالیا با شکست دادن عراق به نیمه نهایی رسیدند. کره جنوبی و ایران برای پنجمین دوره متوالی در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها به مصاف هم رفتند، کره با یک گل در وقت اضافه پیروز شد تا در این ۵ دیدار با ایران به ۳ برد رسیده باشد. ژاپن مدعی هم قطر میزبان را شکست داد. در نیمه‌نهایی ژاپن پس از تساوی ۲ بر ۲ با کره جنوبی در ضربات پنالتی ۳ بر صفر پیروز شد. استرالیا هم ازبکستان را با ۶ گل درهم کوبید. در رده‌بندی کره جنوبی ۳ بر ۲ مقابل ازبکستان به پیروز رسید و سوم شد. ژاپن هم با یک گل در وقت‌های اضافه استرالیا را برد و با چهارمین قهرمانی، پر افتخارترین تیم آسیا لقب گرفت. ژاپن این ۴ قهرمانی را در ۶ دوره اخیر بدست آورده است.



  • [*]۱۹۳۰: راه نیافت
    [*]۱۹۳۴: راه نیافت
    [*]۱۹۳۸: راه نیافت
    [*]۱۹۵۰: راه نیافت
    [*]۱۹۵۴: راه نیافت
    [*]۱۹۵۸: راه نیافت
    [*]۱۹۶۲: راه نیافت
    [*]۱۹۶۶: راه نیافت
    [*]۱۹۷۰: راه نیافت
    [*]۱۹۷۴: راه نیافت
    [*]۱۹۷۸: راه نیافت
    [*]۱۹۸۲: راه نیافت
    [*]۱۹۸۶: راه نیافت
    [*]۱۹۹۰: راه نیافت
    [*]۱۹۹۴: راه نیافت
    [*]۱۹۹۸: راه نیافت
    [*]۲۰۰۲: راه نیافت
    [*]۲۰۰۶: راه نیافت
    [*]۲۰۱۰: راه نیافت
    [*]۲۰۱۴: راه نیافت
    [*]۲۰۱۸:
    [*]۲۰۲۲: راه یافت (میزبان)
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
تیم ملی امارات
23px-Flag_of_the_United_Arab_Emirates.svg.png


تیم ملی فوتبال امارات متحده عربینماینده فوتبال کشور امارات در مسابقات بین‌المللی است. این تیم مجموعه‌ای است از بهترین بازیکنان رشته فوتبال در امارت و زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند و عضو فیفا است.
امارات در سال ۱۹۹۰ میلادی توانست در دور پایانی جام جهانی فوتبال شرکت کند، اما هر سه بازی خود را باخت.

مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ در سال ۱۹۹۶ در امارات متحده عربی در دو شهر ابوظبی و العین با حضور دوازده تیم بر‌گزار شد.که در آن سال امارات با تیم عربستان دیدار نهایی رو برگزار کردند که بازی در ضیافت پنالتی ها با نتیجه 4-2 به سود عربستان پایان یافت به این ترتیب امارات به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.در آن دوران علی دایی با زدن 8 گل به عنوان بهترین گلزن و خداد عزیزی به عنوان برترین بازیکن شناخته شدن.البته امارات در سال ۱۹۹۲ عنوان چهرامی رو کسب کرده بود.

عدنان الطلیانی بازیکن تیم امارات متحده عربی با 4 حضور در دوره های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶ بیشترین حضور را در جام ملت ها داشته است.

تیم امارات در رده هفتم پر افتخار ترین تیم ها قرار دارد 7 بار تاکنون در جام ملت های اسیا حضور داشته است و از این حیص در رده چهارم قرار دارد،تیم ملی کشورمان با 11 حضور در صدر قرار دارد.
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
بررسی اجمالی تیم های حاضر در گروه c گروهی که تیم ملی کشورمون درش قرار داره به اتمام رسید از دوستانی که تا به این جا همراهی کردن کمال تشکر رو ازشون دارم.

اگر بخوایم تیم های حاضر در این گروه رو بر اساس موفقییت های حاصل در گذشته رده بندی بکنیم باز هم تیم ایران صدر نشین گروه خواهد بود.عنوان دوم به تیم امارات،عنوان سوم تیم بحرین و عنوان چهارمی و آخرین از آن تیم قطر خواهد بود.

اما دوره های قبل نشون دهنده این بودش که تیم ملی کشورمون نه اون تیم پرافتخار سالهای قبل بوده و این تیم ها نه اون تیم ضعیف و دست و پا بسته و این به حساسیت این گروه می افزاید.

از آخرین افتخار ما که عنوان سومی بودش و در سال 2004 رقم خورد 10 سال میگذره و این مبرهن ترین دلیل ضعف تیم ملی کشورمون در این جام هستش.اگر خوش بینانه نگاه بکنیم و باز هم تیم های ژاپن و استرالیا و کره جنوبی رو به عنوان رقیب برای خودمون بدونیم در میابیم که چقدر فاصله با این تیم ها داریم.

ژاپن قهرمان دوره قبل یعنی 2011،استرالیا نایب قهرمان و کره جنوبی عنوان سومی دوره قبل رو از آن خود کردن.

البته تنها دلخوشی ما جام جهانی هستش که میشه گفت تقریبا سر افراز ازش بیرون اومدیم و نسبت به رقبا بهتر عمل کردیم که این رو هم نمیشه دلیلی بر ضعف رقبا و قدرت تیم ما دونست.
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
استراليا، رقيب ايران براي کسب بهترين تيم آسيا
http://www.varzesh3.com/news.do?itemid=1185566&title=کي‌روش:_بازي_با_کشورهاي_عربي_سردرد_است
کي‌روش: بازي با کشورهاي عربي سردرد است
http://www.varzesh3.com/news.do?itemid=1185560&title=اخراج_سرمربي_بحرين
اخراج سرمربي بحرين

بازی دوستانه تیم ملی کشورمون با کره جنوبی امروز ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی است.این اولین بازی بعد جام جهانی هستش که تیم ملی ایران به میدان خواهد رفت در حالی که کره ای ها چند بازی دوستانه داشته اند.
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
جام کشور های عرب حاشیه خلیج فارس با قهرمانی قطر به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال قطر با غلبه بر تیم ملی عربستان قهرمان جام کشورهای حوزه خلیج فارس شد. دیدار فینال که در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض و در حضور 60 هزار نفر تماشاگر برگزار شد با نتیجه 2-1 به سود تیم ملی قطر به پایان رسید.
تیم ملی فوتبال قطر به عنوان یکی از همگروهی های ایران در جام ملت های آسیا 2015 به شمار می رود و این قهرمانی می تواند زنگ خطری برای تیم ملی ایران باشد. تیم ملی امارات یکی دیگر از همگروهی های ایران نیز در این مسابقات به مقام سوم دست یافت.

تیم ملی فوتبال ایرن در جام ملت های آسیا با تیم های قطر،بحرین وامارات در گروه سوم قرار دارد.

اضافه میکنم که رقابت های فوتبال جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با شرکت 8 تیم عربستان، کویت، عراق، بحرین، قطر، امارات، عمان و یمن از پنجشنبه هفته گذشته در دو گروه چهار تیمی در شهر ریاض سعودی آغاز شده بود .

حدود 75 درصد از ترکیب تیم ملی فوتبال قطر در این تورنمنت از بازیکنان غیر قطری تازه تابعیت گرفته از کشورهای مغرب ،الجزایر ، مصر ، عراق ، موریتانی وچند کشور دیگر تشکیل شده بود.

همچنین هر دوگل قطر در دیدار فینال این رقابتها مقابل عربستان هم توسط بازیکنان چند ملیتی به ثمر رسید و المهدی علی اصالت موریتانی دارد وخوخی بوعلام اصالت از کشور مغرب است .

تیم امارات نسبت به دیگر هم گروهی های عربی حاشیه خلیج فارس نمایش قابل قبولی رو داشت که با قهرمانی به کار خودش پایان داد.مهمترین نکته جوانگرایی این تیم بود.

قسمتی از مصاحبه حشمت مهاجرانی در رابطه با این مسابقات و همینطور جام ملت های آسیا

«درمیان تیم های جام خلیج فارس تیم امارات را خیلی پسندیدم. تیم مهدی علی مربی جوان اماراتی ها از نوجوانان کنار هم بازی کردند. قهرمان دو رده سنی در فوتبال آسیا شدند و الان در مرز 23 سال، تیمی یکدست و موفق هستند، به نظرم این تیم شانس بالایی برای صعود از گروه دارد. آنها از عربستان و قطر تیم تر بودند. البته در این بازی ها دیدیم که بحرین خیلی هم تیم خوبی ندارد.»

ایران – بحرین ورزشگاه ملبورن / یکشنبه 21 دی 93
ایران – قطر ورزشگاه ملی استرالیا/ پنجشنبه 25 دی 93


ایران – امارات ورزشگاه ورزشگاه بریسبان/ دوشنبه 29 دی 93
 

fnews

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
932
لایک‌ها
799
محل سکونت
تهران
سایت AFC اعلام کرد:
گوچي يکي از پنج مهاجم خطرناک جام ملت‌ها


کنفدراسیون فوتبال آسیا طی گزارشی اسامی پنج مهاجم برتر آسیا را در وب سایت خود منتشر کرد و رضا قوچان نژاد- مهاجم تیم ملی ایران نیز در این لیست معرفی شده است.

در این گزارش نوشته شده است: جام ملت‌های فوتبال آسیا 2015 بهترین بازیکنان این قاره را در ژانویه به استرالیا فرا می‌خواند. نگاهی داریم به پنج بازیکنی که می‌توانند در بزرگترین رویداد فوتبالی این قاره کهن بدرخشند.

رضا قوچان نژاد:
وقتی کارلوس کی‌روش در سال 2011 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد، تلاش کرد تا بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی را به تیم ملی بکشاند. یکی از این بازیکنان رضا قوچان‌نژاد، مهاجمی بود که در ایران متولد شده اما در هلند بزرگ شده بود.
قوچان‌نژاد پس از بازی برای تیم جوانان هلند اولین بازی ملی خود را در سال 2012 برای ایران انجام داد. از آن به بعد این بازیکن با نام مستعار «گوچی» با زدن 10 گل در یازده مسابقات برای تیم ملی به یکی از بازیکنان محبوب ایرانیان تبدیل شد. وی نقشی حیاتی در راهیابی ایران به رقابت‌های آسیایی ایفا کرد و تنها گل ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل را نیز به ثمر رساند.

شینجی اوکازاکی:
شینجی اوکازاکی و شینجی کاگاوا در سال‌های اخیر باعث بر زبان افتادن نام ژاپن در بوندس‌لیگا شده‌اند. شینجی کاگاوا در بورسیا دورتموند اسم و رسمی به هم زد اما این شینجی اوکازاکی است که اخیرا تیتر روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده است. اوکازاکی برترین گلزن تیم ماینس در فصل جاری و گذشته بود که باعث شد گلزن ترین بازیکن ژاپنی در تاریخ بوندس‌لیگا نام بگیرد. اوکازاکی یکی از دو گل ژاپن را در برزیل به ثمر رساند و برترین گلزن ژاپن در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2011 شد.

تیم کیهیل:
کیهیل پس از جام‌جهانی 2006 در آلمان روح و قلب تیم ملی فوتبال استرالیا و یکی از بهترین محبوب‌ترین بازیکنان هواداران بود. کیهیل یکی از معدود بازیکنان تیم ملی بزرگسالان است که توانست از حذف شدن از ترکیب تیم ملی زیر نظر آنژه پوستکوگلو برای رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل نجات یابد. وی یکی از گل‌های این مسابقات را مقابل هلند به ثمر رساند.
در حالی که استرالیا برای اولین بار میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا است، انتظارات فراوانی از کانگورو‌ها می‌رود. شاید این آخرین تورنمنت بزرگی باشد که کیهیل به همراه تیم ملی کشورش در آن شرکت می‌کند و اگر استرالیا بتواند به مراحل بالاتر صعود کند، او بدون شک یکی از مدعیان کفش طلا خواهد بود.

سون هیونگ مین:
سون هیونگ مین که در زمان نوجوانی برای تمرین در آکادمی نوجوانان هامبورگ به آلمان سفر کرد، به سرعت به یکی از ستاره‌های تیم ملی کره‌جنوبی و آلمان تبدیل شد. او به عنوان چهره تجاری باشگاه هامبورگ برای فصل 12-2011 انتخاب شد و بایرلورکوزن مبلغ زیادی برای جذب وی در سال 2013 پرداخت کرد.
پدر این بازیکن نیز یک فوتبالیست حرفه‌ای بوده است. سون هیونگ مین که مهاجمی دو پا و با سرعت بالا است، یکی از اعضای تیم ملی کره‌جنوبی در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2011 بود. این بازیکن اکنون باتجربه تر شده و می‌تواند عملکرد درخشانی در مسابقات پیش رو در استرالیا داشته باشد.

ناصر الشمرانی:
ناصر الشمرانی با نام مستعار «زلزله» از سال 2003 به بعد در سه تیم باشگاهی در لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان به میدان رفته است و مدام در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. وی در سال 2013 از الشباب به تیم الهلال منتقل شد و توانست همکاری بسیار خوبی با یاسر القحطانی در خط حمله این تیم داشته باشد. با وجود اینکه وی استعدادش را در لیگ کشورش نشان داده اما هنوز نتوانسته استعداد خود را در مقابل دروازه حریفان به دنیا نشان دهد. او در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2007 و 2011 در تیم ملی کشورش حضور داشت و اگر عربستان بتواند در رقابت‌های سال 2015 موفق باشد، باید منتظر گل‌هایی از جانب ناصر الشمرانی باشیم.

جام قهرماني ملت‌هاي آسيا به ايران نمي‌آيد
حضور نمادين جام قهرماني ملت‌هاي آسيا در ايران منتفي شد.
در حالی که فدراسیون فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده بود تا کشورمان هم در مسیر عبور جام قهرمانی ملت‌های آسیا قرار بگیرد اما با توجه به اینکه مسیر عبور این جام پیش از این مشخص شده است، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از ایران عذرخواهی کرد و حضور نمادین جام قهرمانی جام ملت‌های 2015 استرالیا در ایران منتفی شد.
بلماضي : تيم قطر براي قهرماني به استراليا مي رود - ايران با تجربه جام جهاني مي آيد
ابهام در برگزاري بازي تدارکاتي ايران و فلسطين - مربي فلسطين : با ازبکستان و چين ديدار مي کنم
سخت‎ترين رقابت تاريخ براي جام‎ملت‎ها
اردوي آفريقاي جنوبي صد در صد شد
 
Last edited:

Hamed731

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
4,029
لایک‌ها
1,329
سن
32
محل سکونت
اصفهـان
عذر میخوام یه سوال
میزبانی ایران واسه جام ملتهای 2019 به کجا رسید؟
امیدی هست واسه میزبانی؟ نتیجه نهایی کی اعلام میشه؟
 
بالا