برگزیده های پرشین تولز

لیگ نهم 88-89

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
با سلام خدمت بچه ها خوب بخش فوتیال
گفتم از الان تاپیک لیگ نهم رو بزنیم که اخبار مربوط بهش رو از الان قرار بدیم، تاوقتی مسابقات شروع میشه. با موافقت دوستان.

امیدوارم لیگی باشه بهتر از لیگ های قبل.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire


تاج اعلام كرد:
احتمال كاهش تيم‌هاي ليگ برتر فوتبال


خبرگزاري فارس: نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: در حال رايزني براي كاهش تيم هاي ليگ برتر در فصل بعد هستيم.




A0619402.jpg




به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي تاج عنوان كرد: ترافيك مسابقات در رقابت هاي ليگ برتر، ليگ قهرمانان آسيا، بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا و مقدماتي جام جهاني موجب خستگي بيش از حد بازيكنان شده و از كيفيت آنان كاسته است.
وي افزود: موضوع كاهش تعداد تيم هاي ليگ برتر براي نظرخواهي به كارشناسان و اصحاب رسانه ارائه خواهد شد تا با جمع آوري نظرات كارشناسي در هيات رئيسه فدراسيون فوتبال مورد بررسي قرار گيرد و در باره آن تصميم گيري شود.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire

هاشميان خبر داد:
مثبت اعلام شدن دوپينگ يك بازيكن ليگ برتري

خبرگزاري فارس: مسئول كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ يكي از بازيكنان ليگ برتر خبر داد.

A0467041.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ يكي از بازيكنان ليگ برتر بهانه اي شد تا با هاشميان مسئول كميته پزشكي فدراسيون در اين باره صحبت كند

*آخرين نمونه هاي فرستاده شده به آزمايشگاه كلن آلمان در چه وضعيتي قرار دارد؟
16 نمونه اي كه سه هفته پيش ارسال كرديم كه يكي از نمونه ها آزمايش دوپينگي مثبت درآمده است و منتظريم كه پاسخ آزمايش را بررسي كنيم تا در اين خصوص اعلام نظر كنيم. نمونه ها تا اوايل هفته به دست ما مي رسد.

*مثل اينكه 4 نمونه ديگر هم به كلن اسال كرده ايد.
بله، از هفته پاياني ليگ برتر هم 4 نمونه گرفتيم و به آلمان ارسال كرديم.

*به نظر مي رسد با توجه به هفته پاياني ليگ برتر و رقابت تيم ها براي قهرماني، گرفتن سهميه آسيايي و عدم سقوط به دست پايين تر نمونه هاي بيشتري گرفته شود.
نه، روال كاري نمونه گيري آنطوري نيست كه همه فكر كنند، شيوه منطقي براي اين كار وجود دارد كه جزو تكنيك هاي خاصي كنترل دوپينگ است.

*ماجراي تقاضاي تجديدنظر مولايي چيست؟
او براساس ماده 22 آئين نامه كنترل دوپينگ اعاده رسيدگي به پرونده اش را كرده است. مولايي يكسال پس از صدور حكم درخواست تجديدنظر كرده و او به عنوان فرد خاطي نسبت به ارائه مدرك جديد اقدام كرده است كه ما دوباره بررسي خواهيم كرد.

*يعني مدارك جديدي ارائه كرده است؟
بله، مدارك قبلي كه نتوانست ادعاي او را ثابت كند بايد ديد مدارك جديد تغييري در روند پيگيري پرونده ايجاد خواهد كرد يا خير.

*اظهارنظرهايي درباره اينكه برخي مربيان به بازيكنان آمپول مي زنند را كه شنيده ايد.
بله، اما برخي مربيان ويتامين به بازيكنانشان تزريق مي كنند كه اگر جزو مواد مجاز باشد دوپينگ محسوب نمي شود.

*اينكه گفته مي شود برخي مربيان با مشاهده برخي پزشكان و به كار بستن شگردهاي خاصي مي توانند آزمايشگاه را در تشخيص نمونه ها به اشتباه بيندازند صحت دارد؟
نه، اگر اينطور بود كه مدال هاي المپيك يكي يكي پس داده نمي شد و ورزشكاران مختلف شناخته نمي شدند، هيچ كس نمي تواند سر آزمايشگاه هاي كنترل دوپينگ كلاه بگذارد.

*هزينه ارسال هر نمونه به آلمان چقدر براي فدراسيون فوتبال تمام مي شود؟
حدود 250 هزار تومان، البته قيمت دستگاه تشخيص دوپينگ حدود 4 ميليارد تومان است.

*يكي از انتقادهايي كه به كميته پزشكي فدراسيون فوتبال وارد بوده اين است كه اين كميته هميشه با چراغ خاموشي حركت مي كند.
طبيعت كار كنترل دوپينگ همين است و بايد هم با چراغ خاموشي حركت كنيم. مگر كسي از دوپينگ ورزشكاران در المپيك با خبر بود؟ همين كه المپيك به پايان رسيد متخلفان شناخته شدند. ما هم متنظريم رقابت هاي جام حذفي مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان و جام جهاني به پايان برسد آن وقت با برگزاري يك كنفرانس مطبوعاتي چراغ‌ها را روشن مي كنيم.
 

Venom

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
958
لایک‌ها
3,913

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
استعفای فرهاد كاظمی پذیرفته شد

19 ارديبهشت 1388 10:52
هیات مدیره باشگاه سپاهان اصفهان با استعفای فرهاد كاظمی از سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه موافقت كرد.
به گزارش شبکه خبر به نقل از ایرنا ،درپی كسب نتایج ضعیف تیم فوتبال سپاهان در جام حذفی ، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و ناكام ماندن این تیم اصفهانی در سه جام فرهاد كاظمی در روزهای گذشته از سرمربیگری این تیم استعفا داده بود كه سرانجام هیات مدیره باشگاه با استعفای وی موافقت كرد.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire


/بازتاب انتخاب سرمربي جديد ابومسلم/
اخبار فوتبال هلند: سلتاويگو تنها تجربه مربيگري استويچكوف
خبرگزاري فارس: يك سايت فوتبال هلند نوشت : هريستو استويچكوف،‌ بعد از تجربه يك ساله در سلتاويگو،‌ راهي ايران مي شود.

A0674499.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، سايت اخبار فوتبال هلند نوشت: با توجه به گزارش‌هاي منابع خبري ايران، هريستو استويچكوف قراردادي دو ساله با باشگاه ابومسلم مشهد منعقد كرده است. اين مربي 43 ساله در حالي همكاري تازه اي را آغاز مي كند كه ابومسلم در ليگ حرفه اي به پايان رسيده ايران، ‌عنوان پانزدهم را به خوداختصاص داد. از طرفي او تنها تجربه يك دوره كوتاه مربيگري باشگاهي همراه با تيم سلتاويگو اسپانيا داشته است.
استويچكوف در دوران بازيگري براي تيم هاي سزكاصوفيه، ‌بارسلونا اسپانيا ،‌پارما ايتاليا،‌ النصر عربستان، ‌كاشيوا ريسول ژاپن، ‌شيكاگو فاير و دي سي يونايتد امريكا بازي كرده است.
وي از سال 2004 الي 2007 سرمربي تيم ملي بلغارستان شد و بعد هدايت تيم سلتاويگو اسپانيا را برعهده گرفت تا به ابومسلم مشهد رسيد.



/بازتاب انتخاب سرمربي جديد ابومسلم/
اكيپ: مربي اسبق بلغارستان در مشهد
خبرگزاري فارس: يك روزنامه چاپ فرانسه نوشت: سرمربي اسبق تيم فوتبال بلغارستان با ابومسلم مشهد از ليگ ايران به توافق رسيد.

A0674490.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس؛ روزنامه اكيپ گزارش داد: هريستو استويچكوف به ايران مهاجرت خواهد كرد. او با باشگاه ابومسلم مشهد توافق كرد. بازيكن بين المللي اسبق بلغارها قراردادي دو ساله با باشگاه ابومسلم از شهر مشهد واقع در شرق ايران به امضا رساند.
اين روزنامه افزود: بازيكن تكنيكي سابق بلغارها كه وارد 43 سالگي شده و تجربه هدايت تيم ملي بلغارستان و باشگاه سلتاويگو را داشته، پيشنهاد ايراني ها را در حالي پذيرفت كه تا قبل از او ژان تيگانا،‌ مربي 53 ساله فرانسه،‌ گزينه جدي تيم مشهدي بود.
استويچكوف در دوران بازيگري براي تيم هاي سزكاصوفيه، ‌بارسلونا اسپانيا، پارما ايتاليا،‌ النصر عربستان،‌ كاشيوا ريسول ژاپن،‌ شيكاگو فاير و دي سي يونايتد امريكا بازي كرده است.
وي از سال 2004 الي 2007 سرمربي تيم ملي بلغارستان شد و بعد هدايت سلتاويگو اسپانيا را برعهده گرفت تا به ابومسلم رسيد.

قاسمی: استويچكوف سرمربي تيم فوتبال ابومسلم است
Stoichkov1.jpg
حسين قاسمي مدير عامل باشگاه ابومسلم از انتخاب بازيکن و سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال بلغارستان به عنوان سرمربي فصل آينده تيم فوتبال اين باشگاه خبر داد.
حسين قاسمي، مدير‌عامل ابومسلم اظهار داشت: مذاکرات مقدماتي را با «هريستو استويچکوف» در امارات انجام داديم و با وي براي هدايت تيم فوتبال ابومسلم در ليگ نهم به توافق رسيديم. قرار است اين مربي هفته آينده براي انجام مذاکرات نهايي و عقد قرارداد به ايران سفر کند.

مديرعامل ابومسلم اضافه كرد: قرارداد ابومسلم با اين مربي دو ساله خواهد بود و قرار است يک مربي بلغار نيز به عنوان دستيار وي را همراهي کند.

گفتني است استوويچكوف كاپيتان تيم فوتبال ملي بلغارستان بوده و در تيم بارسلوناي اسپانيا به عنوان كاپيتان حضور داشته است.
«هريستو استويچکوف» بازيکن و کاپيتان تيم ملي فوتبال بلغارستان در جام هاي جهاني 1990 و 1994 بود و از سال 2004 تا 2007 به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال بلغارستان فعاليت کرده است.

استوويچكوف آقاي گل جام جهاني1994 است و يك بار مرد سال فوتبال جهان شده است.

وي در تيم هاي فوتبال بارسلونا ، پارما ايتاليا ، النصر عربستان بازي کرده است.



http://aboomoslem.ir/88/11.htm
 
Last edited by a moderator:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
به نقل از مهر

خرین گمانه زنی‌ها از نیمکت استقلال / از نام های بزرگ تا مربیان وطنی در شرایطی که کمتر از 14 روز از استعفا رسمی امیر قلعه نویی از سرمربیگری تیم فوتبال استقلال می گذرد، هنوز جانشین او و دستیارانش که در آستانه جدایی از این تیم هستند، مشخص نشده است. به گزارش خبرنگار مهر، با جدایی امیر قلعه نویی از استقلال، مدیران این باشگاه با کوچ دسته جمعی اعضا کادر فنی و سرپرستی آبی پوشان روبرو خواهند بود و باید تیم‌شان را با کادری جدید آماده مسابقات فصل آتی کنند. امیر قلعه نویی، دستیارانش و البته علی نظری جویباری (سرپرست تیم استقلال) مقصدی نامشخص دارند، اما تلاش برای انتخاب جانشینان آنها از چندی پیش آغاز شده است.
آنچه این روزها در رسانه های ورزشی مطرح و اکثرا هم تکذیب می شود، گفتگو و مذاکره با مربیانی چون جان توشاک و ... است. او که در حال حاضر سرمربی تیم ملی ولز است و تیمش را برای بازی با آذربایجان در تاریخ شانزدهم خردادماه آماده می کند، ناخودآگاه نامش برای سرمربیگری استقلال مطرح شد و همانطور که انتظار می رفت خیلی زود تکذیب شد.
با این حال گمانه زنی برای انتخاب جانشین امیر قلعه نویی کماکان ادامه دارد. از بین مربیان داخلی پرویز مظلومی عنوان کرده است، استقلالی‌ها او را می خواهند. اینکه او سرمربی استقلال شود و کنارش منصور پورحیدری به عنوان مدیرفنی بنشیند، حدس و گمانه ای است که تحقق آن دور از ذهن نیست.
حضور اریش روته مولر در کادر فنی استقلال نیز از دیگر اخباری است که از این باشگاه شنیده می شود. این مربی و مدرس آلمانی که فدراسیون فوتبال هنوز جای مناسبی برایش در تیم‌های ملی نیافته است، به استقلال می آید تا کنار یکی از مربیان جوان که سابقه بازی در این تیم را دارد، آبی پوشان را برای فصل آینده تدارک ببیند. یک استقلالی جوان که بتواند این تیم را کنار روته مولرهدایت کند، می تواند زرینچه، منصوریان، مرفاوی و ... باشد.
البته باشگاه استقلال مذاکره و رایزنی با نام‌های بزرگ را هم در دستور کار دارد. مذاکره غیرمستقیم با مربیان نامداری چون برنو متسو (سرمربی فعلی تیم ملی قطر) و مارکو فان باستن (سرمربی مستعفی آژاکس آمستردام) نشان از تمایل باشگاه استقلال برای انتخاب یک مربی بزرگ برای جانشینی قلعه نویی دارد. انتخاب دستیار برای این نام‌های بزرگ خود جریانی تازه را می سازد. نام‌های مجید نامجومطلق، محمود فکری، جواد زرینچه و صادق ورمزیار برای این منظور مطرح شده است، آنهم در حالی که هنوز سرمربی استقلال مشخص نیست.
در شرایطی که عنوان می شود سرمربی و اعضا کادر فنی تیم فوتبال استقلال تا روز یکشنبه معرفی می شود، از حسن ترابپور، منصور رشیدی، محمد علی یحیوی و پرویز برومند به عنوان گزینه های مربیگری دروازه بانان استقلال نامبرده می شود.
و در نهایت برای جانشینی علی نظری جویباری نیز مسئولان باشگاه استقلال حسین فرزامی، جواد قراب و اصغر حاجیلو را مدنظر دارند.
اینکه در نهایت از این جمع کدامیک روی نیمکت استقلال بنشیند، بزودی مشخص خواهد شد. شاید هیچ کدام از آنها فرصت همراهی استقلال را پیدا نکردند و مسئولان این باشگاه در سکوت کادر فنی فصل آینده را انتخاب و معرفی کردند.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
14 تير قرعه‌كشي فوتبال ليگ برتر برگزار مي شود
قرعه‌كشي نهمين دوره رقابت‌هاي فوتبال باشگاه هاي برتر ايران ( جام خليج فارس ) 14تير در فدراسيون فوتبال برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشي «شبکه خبر دانشجو»، بر اين اساس سازمان ليگ در حضور نماينده باشگاه هاي حاضر در اين دوره از مسابقات و خبرنگاران، برنامه ليگ برتر را در 34 هفته مشخص خواهد كرد.
نهمين دوره بازي هاي فوتبال باشگاه هاي دسته برتر از 15مرداد آغاز خواهد شد./
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire


قاسمي در گفت و گو با فارس:
با فروش ساختمان خواسته‌هاي استويچكوف را برآورده مي‌كنيم
خبرگزاري فارس: مديرعامل باشگاه ابومسلم گفت: با فروش ساختمان‌هايمان مشكلات مالي باشگاه برطرف مي شود و خواسته‌هاي استويچكوف را برآورده مي‌كنيم.

A0674595.jpg



حسين قاسمي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در مورد اينكه باشگاه ابومسلم با وجود مشكلات مالي چگونه سراغ مربي مثل استويچكوف مي رود؛ عنوان كرد: تا خرداد مشكلات مالي ما حل خواهد شد و ديگر مشكلي در اين زمينه وجو نخواهد داشت.
وي در مورد اينكه در خرداد چه اتقاقي رخ مي دهد كه مشكلات حل خواهد شد؛ اظهار داشت: ساخت و سازهايي داريم كه با فروش آنها در خرداد مشكلات حل مي شود و خواسته هاي سرمربي بلغاري را برآورده مي كنيم.
وي تاكيد كرد: شايد نتوانيم تمام نيازهايش را برطرف كنيم اما در حد توان باشگاه آنچه كه مدنظر استويچكوف است را برآورده خواهيم كرد.
قاسمي درباره قرارداد با مربي بلغاري و ابراز تعجب برخي افراد، يادآور شد: استويچكوف قرارداد دو ساله با باشگاه امضا و از طريق نمابر برايمان ارسال كرده است. بنابراين جاي هيچ گونه شك و ابهامي وجود ندارد.
وي در مورد صحبت هاي خداداد عزيزي كه خبر عقد قرارداد با سرمربي اسبق تيم ملي بلغارستان را خنده دار توصيف كرده بود؛ گفت: به ايشان بگوييد به گريه او هم خواهيم رسيد.

پس از سرمربيگري استويچكوف اعلام شد:
اردوي ابومسلم در كمپ اختصاصي بارسلونا
خبرگزاري فارس: مديرعامل باشگاه ابومسلم از برپايي اردوي تداركاتي اين تيم در كمپ اختصاصي بارسلونا خبر داد.

A0608316.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس ، ابومسلم قصد دارد پيش از آغاز ليگ برتر نهم در اسپانيا اردوي تداركاتي برپا كند.
حسين قاسمي در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر گفت: با استويچكوف صحبت كردم. ايشان به من گفت براي استفاده از كمپ اختصاصي بارسلونا هيچ مشكلي وجود ندارد و ما پيش از ليگ برتر نهم در بارسلونا اردوي تداركاتي برگزار مي كنيم.
مديرعامل ابومسلم تاكيد كرد: استويچكوف به زودي به ايران مي آيد و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
گفتني است اين مربي بلغاري روز گذشته با باشگاه ابومسلم به توافق رسيد و بنا بر اعلام مديرعامل باشگاه اين قرار داد دوساله بسته است.

_______________________________________________-


در گفت وگوي اختصاصي با فارس
استويچكوف: با ابومسلم قرارداد نبسته‌ام
خبرگزاري فارس: بازيكن سال اسبق فوتبال جهان گفت: تا اين لحظه هيچ قراردادي با باشگاه ابومسلم امضا نكرده ام.

A0674595.jpg



هريستو استويچكوف در گفت و گوي اختصاصي به رابط خبري خبرگزاري فارس در بلغارستان گفت: تنها چيزي كه تا به اين لحظه مي توانم بگويم اين است كه با باشگاه ابومسلم ايران قراردادي امضا نكرده ام.
وي افزود: تنها در همين حد عنوان مي كنم. مطلع هستم مذاكراتي با مدير برنامه هايم انجام شده است.
مربي اسبق تيم ملي فوتبال بلغارستان و باشگاه سلتاويگو اسپانيا اين اظهارات را يك روز پس از صحبت هاي حسين قاسمي،‌ مديرعامل باشگاه ابومسلم و انعكاس گسترده اين خبر در سطح رسانه هاي خبري بلغارستان، ‌فرانسه،‌ اسپانيا و برزيل عنوان كرد.
استويچكوف در دوران بازيگري براي تيم هاي سزكاصوفيه، ‌بارسلونا اسپانيا،‌ پارما ايتاليا، ‌النصر عربستان،‌ كاشيوا ريسول ژاپن، ‌شيكاگو فاير و دي سي يونايتد امريكا بازي كرده است. وي از سال 2004 تا 2007 سرمربي تيم ملي بلغارستان شد و بعد هدايت تيم سلتاويگو اسپانيا را برعهده گرفت.
انتهاي پيام/
 
Last edited by a moderator:

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
کلا این مدیران ابومسلم هم دنیای خاصی دارند.....................
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
کلا این مدیران ابومسلم هم دنیای خاصی دارند.....................

مشکل اصلی تیم های ما (خراسان) مدیریت و نداشتن بودجه هست بیشتر تا چیزه دیگه!
اما مشکل اصلی مدیریته
امیدوارم این قاسمی بتونه این تیمو جمع کنه!
چون الان بنی اسد میگه ابومسلم سند دارم که ماله منه! :wacko:
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
سايت گل در گزارشي نوشت، باشگاه فوتبال ابومسلم ايران هريستو استويچكوف اسطوره فوتبال بلغارستان را به عنوان سرمربي اين تيم در فصل آينده برگزيده است. ستاره سابق فوتبال بلغارستان و تيم بارسلوناي اسپانيا طي هفته‌هاي اخير با مسوولان باشگاه ابومسلم مشهد ملاقات‌هايي را داشته است و هفته جاري براي عقد قرارداد به ايران سفر خواهد كرد.
اين مربي ‪ ۴۳‬ساله با امضاي اين قرارداد ‪ ۲‬ساله مي‌خواهد شانس خود را در خاورميانه هم امتحان كند و تيمش را به صدر جدول ليگ برتر ايران برساند.
حسين قاسمي مدير عامل باشگاه ابومسلم ضمن ابراز خرسندي از توافق با استويچكوف گفت: ما در امارات با اين مربي مذاكره كرديم. او از فصل آينده هدايت تيم ابومسلم را بر عهده خواهد گرفت.
استويچكوف از سال ‪ ۲۰۰۴‬تا ‪ ۲۰۰۷‬مربيگري تيم ملي بلغارستان را بر عهده داشت و سپس دوره ناموفقي را در سلتا سپري كرد و نتوانست جلوي سقوط اين تيم را بگيرد.
قاسمي افزود: ما با او قراردادي دو ساله مي‌بنديم. يك مربي بلغاري ديگر هم او را به عنوان دستيار همراهي خواهد كرد.
ابومسلم با اينكه تاريخ ديرينه حدود ‪ ۴۰‬ساله دارد، تيم درجه دوم يا سوم ليگ برتر ايران است. اين باشگاه تنها باشگاه شرق ايران در مسابقات ليگ برتر فصل جاري بوده و شهر مشهد، سومين شهر بزرگ ايران است.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
جگوار عزیز با عرض خسته نباشید .
لطف کن انقدر در تاپیک از تک پستهای خبری استفاده نکن. الان با فاصله زمانی خیلی کم چند پست ارسال کرده بودید که همه در خصوص یک موضوع(مربی ابومسلم) بود .با تشکر
 

Majid_4553

کاربر برنزی تالار فوتبال - فروشنده معتبر
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 فوریه 2007
نوشته‌ها
4,241
لایک‌ها
653
سن
35
محل سکونت
ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
نتايج كامل هفته‌ي بيست‌و‌چهارم ليگ آزادگان
استيل‌آذين ليگ برتري شد


wh120-263.jpg


هفته بيست‌و‌چهارم ليگ دسته اول فوتبال باشگاه‌هاي کشور – جام آزادگان، با شکست آلومينيوم اراک در سيرجان و پيروزي ساير مدعيان به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه مرکزي، در يکي از ديدارهاي حساس اين هفته، تيم آلومينيوم اراک که با اميد زيادي به سيرجان رفته بود، با ارائه يک بازي ضعيف 2 بر 1 مغلوب ميزبان خود شد تا کار صعود شاگردان جواد زرينچه به مرحله پلي‌آف دشوارتر از قبل شود.


تيم استيل‌آذين مدعي نخست گروه يک هم در اصفهان دست به کار بزرگي زد و با برتري 2 بر 1 برابر سپاهان نوين، بار خود را براي صعود به ليگ برتر بست؛ تيم تهراني براي صعود تنها به يک امتياز از دو بازي باقيمانده نياز دارد.

شهرداري تبريز تيم دوم گروه نخست هم در دقايق آخر برابر ميزبان خود هماي تهران 2 بر 1 پيروز شد تا با توجه به شکست رقيب اراکي خود، اميد اول صعود به ديدار پلي آف باقي بماند.

در گروه دوم هم تيم شاهين پارس جنوبي در خانه 3 بر 2 از سد اتکا گذشت تا در صدر جدول گروه باقي بماند.

تيم تراکتورسازي تبريز هم در اهواز و در حالي که در نيمه نخست با يک گل از حريف عقب افتاده بود، در يک بازي پرگل 4 بر 1 ميزبان خود را در هم کوبيد تا همچنان شانس صعود مستقيم به ليگ برتر را داشته باشد.

بدين ترتيب در پايان هفته بيست‌و‌چهارم ليگ آزادگان، در گروه يک تيم استيل‌آذين با 51 امتياز صدرنشين است، شهرداري تبريز با 45 امتياز در جاي دوم ايستاده و آلومينيوم اراک با 42 امتياز در مکان سوم قرار دارد.

در گروه دوم هم تيم شاهين پارس جنوبي با 50 امتياز و يک بازي بيشتر نسبت به تراکتورسازي صدرنشين است و تيم تبريزي با 3 امتياز کمتر، در جاي دوم ايستاده است.

نتايج كامل ديدارهاي روز پنج‌شنبه به شرح زير است:

تربيت يزد صفر - داماش لرستان صفر

پيام مخابرات فارس 2- شموشک نوشهر 1

شهرداري زنجان صفر- مهرکام پارس تهران 1

گل‌گهر سيرجان2 - آلومينيوم اراک 1

سپاهان نوين اصفهان1 - استيل آذين 2

کوثر لرستان صفر - صنعت نفت آبادان صفر

ماشين‌سازي تبريز 3- مس رفسنجان 1

شاهين اهواز1 - تراکتورسازي تبريز 4

نيروي زميني تهران 1- ديهيم اهواز 1

شاهين پارس جنوبي3 - اتکا گلستان 2

هما تهران1 - شهرداري تبريز2
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
برگي زر: اگر 5 گل از شاهين مي‌خورديم تيم خوبي بوديم
خبرگزاري فارس: سرمربي تيم فوتبال اتكا گفت: اگر در بازي مقابل شاهين پارس جنوبي 5 گل از اين تيم دريافت مي‌كرديم، از نظر مربي و هواداران آنها تيم خوبي بوديم.
A0520928.jpg


هادي برگي زر در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا»، درباره اظهارات اخير سرمربي تيم فوتبال شاهين پارس جنوبي، مبني دريافت پاداش از سوي مسئولان تراكتور سازي به بازيكنان اتكا، براي شكست تيم شاهين خاطرنشان كرد: اين موضوع به هيچ عنوان صحت ندارد. اين حاشيه‌ها به تيم اتكا ضربه نمي‌زند بلكه به شاهين پارس جنوبي ضربه وارد مي‌كند.
سرمربي اتكا افزود: اگر ما 5 گل از تيم شاهين دريافت مي‌كرديم تيم خوبي بوديم. به نظر من مطرح كردن اين مسائل در فوتبال درست نيست.
وي ادامه داد: مربي شاهين به جاي اينكه در اين توهمات سير كند، بايد به فكر اين باشد كه در هفته‌هاي پاياني ليگ تمركز خود و تيمش را از دست ندهد. من هم در اين شرايط بوده‌ام و متهم كردن ديگر تيم‌ها به اين مسائل كار درستي نيست.
برگي زر تصريح كرد: توقع مسئولان و تماشاگران تيم فوتبال شاهين يك انتظار بيجا و غير ممكن از تيم اتكا بود. آنها انتظار داشتند با توجه به اينكه تيم اتكا در ميانه جدول قرار دارد و اين بازي تأثيري در سرنوشت ما ندارد، يك فوتبال بي انگيزه و به دور از شرافت و مردانگي را انجام دهد و 5 گل از تيم شاهين دريافت كنيم و اين موضوع غيرقابل قبول است. من و بازيكنانم از باشگاه اتكا حقوق مي‌گيريم و بايد نسبت به پيراهن اين باشگاه تعصب داشته باشيم.
سرمربي تيم فوتبال اتكا تأكيد كرد: نمي‌خواهيم نقطه ضعف و كم كاري ما باعث شود حق تيمي در رفتن يا نرفتن به ليگ برتر ضايع شود و به عنوان يك تيم پاك نه تنها مقابل شاهين پارس جنوبي بلكه مقابل تمام تيم‌ها با قدرت بازي مي‌كنيم.
وي در مورد رابطه‌اش با ناصر شفق، مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز، اظهار داشت: من با شفق در ابومسلم كار كردم و با وي از هفته چهارم مرحله برگشت ليگ برتر به هيچ عنوان ارتباطي نداشته‌ام. در ضمن سرنوشت تيم تراكتورسازي در دست ما نيست و در دست خودشان است. اگر آنها تمام مسابقات را به سود خود تمام كنند به ليگ برتر صعود خواهند كرد.
برگي زر در مورد قرادادش در فصل آينده با تيم اتكا گلستان تصريح كرد: قراردادم با تيم اتكا يك و نيم ساله است. زماني كه با اين تيم قراراداد بستم بحث سال آينده هم مطرح شد، تا تيمي را ببنديم كه مدعي صعود به ليگ برتر باشد.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
ارنى برندتس: تحت تاثير فوتبال ايران قرار گرفتم


تهران IranSport.Net - «ارنى برندتس» گفت: سطح فوتبال ايران خيلى بالاست و من تحت تاثير آن قرار گرفتم. سرمربى هلندى تيم فوتبال راه آهن ديروز در نشست خبرى گفت: خوشحالم كه به ايران آمده ام و صحبت هاى خوبى با انصارى فرد، مديرعامل باشگاه داشتم. راجع به فوتبال ايران خيلى صحبت كرديم. خوشحالم كه با راه آهن قرارداد امضا كرده ام و اميدوارم بتوانم فصل خوبى را براى اين باشگاه به ارمغان بياورم. احترام زيادى به فرهنگ ايرانى مى گذارم و سعى مى كنم از بهترين بازيكنان استفاده كنم. وى در پاسخ به اين سؤال كه بعضى روزنامه هاى هلندى به نقل از شما نوشته بودند كه پيشنهاد سرمربيگرى تيم ملى ايران را داشته ايد، نظرتان در اين باره چيست؟ گفت: اين حرف ها صحت ندارد. تنها تماسى كه از ايران با من گرفته شد از طرف باشگاه راه آهن بود. اين مقاله را در جرايد خواندم و تأكيد كردم كه صحت ندارد و آن را تكذيب مى كنم. وى درباره شناختش از فوتبال ايران گفت: بازى ايران در مقابل كره را ديده ام. ۴ روز نيز در ايران حضور داشتم و فوتبال ايران را ديدم و تحت تاثير قرار گرفتم. سطح فوتبال ايران خيلى بالاست. فوتبال در همه جاى دنيا به يك شكل است و فقط بايد سعى كنيم از قابليت بازيكنان براى بهبود عملكرد تيم استفاده كنيم. او ادامه داد: بايد سعى كنيم سطح تيم را ارتقا دهيم. هر مربى فلسفه خاصى براى خود دارد و فكر مى كنم فلسفه خوبى راجع به فوتبال داشته باشم. وى در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه تيم زيرنظر شما بسته نشد، آيا اين موضوع را راه گريزى در صورت شكست احتمالى راه آهن مى دانيد يا خير، تاكيد كرد: عذرخواهى در فوتبال وجود ندارد. ما بايد نتيجه بگيريم و من ترسى ندارم و نگران نيستم. برندتس در ارتباط با كمك هاى خود گفت: در درجه ى اول ترجيح مى دهم با همين كمك ها كار خود را ادامه دهم اما اگر لازم باشد با مديرعامل صحبت مى كنم و در صورت صلاحديد ايشان مربى جديدى استخدام خواهيم كرد. وى در پاسخ به سؤال خبرنگارى كه پرسيد با توجه به اينكه هموطن شما «آرى هان» تجربه بدى در ايران داشت، آيا براى حضور خود در ايران از او مشورت گرفتيد يا خير؟ اظهار كرد: جوابى به اين مسأله نمى دهم.


_______________________________________________________


طلبكاران به سازمان ليگ مراجعه كنند
ليگ ‌برتري‌ها رفع تعليق شدند


جام جم آنلاين: مشكلي به نام تعليق كه علاوه بر پرسپوليس و استقلال 7 باشگاه ديگر را نيز تهديد مي‌كرد، با تدبير سازمان ليگ حل و فصل شد تا آنان در بازار نقل و انتقال بازيكنان از ديگران عقب نمانند.


100910910344.jpg



به دنبال اعلام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مبني بر بدهكار بودن 9 باشگاه ليگ برتري شامل استقلال، پرسپوليس، راه‌آهن، سپاهان، پاس، ابومسلم، صبا، استقلال اهواز و پيكان و اين‌كه اين باشگاه‌ها قادر نيستند تا زمان تسويه حساب با بازيكنان طلبكار به امر ثبت قرارداد با بازيكنان جديد اقدام كنند، سازمان ليگ برتر با توجه به حساسيت فصل نقل و انتقالات و اين‌كه اين موضوع ممكن است موجب متضرر شدن اين باشگاه‌ها شود، تمهيدي انديشيد تا اين مشكل برطرف شود.

در اين راستا عزيز محمدي كه خود حكم تعليق‌ اين باشگاه‌ها را امضا كرده بود و طي 2 روز گذشته هم تلاش زيادي كرد تا قرارداد هيچ‌يك از بازيكنان آنها در هيات فوتبال به ثبت نرسد، حالا در نقش ناجي ظاهر شده، تا با تمهيد او مشكل ثبت قرارداد باشگاه‌هاي بدهكار برطرف شود.

رئيس سازمان ليگ در اين باره مي‌گويد: «ما تصميم گرفتيم كه باشگاه‌ها با ارائه توافق‌نامه زمان پرداخت بدهي با بازيكنان طلبكار، مشكلي براي ثبت قراردادهاي جديد نداشته باشند بنابراين به هيات‌هاي فوتبال استان‌ها اعلام كرديم نسبت به عقد قرارداد با باشگاه‌هاي ياد شده اقدام كنند. از طرفي به منظور جلوگيري از متضرر شدن حق و حقوق بازيكنان نيز قصد داريم مطالبات اين بازيكنان را از محل مطالبات باشگاه‌هاي ياد شده از سازمان ليگ به تدريج به بازيكنان پرداخت كنيم.»
محمدي درخصوص اقدام اخير كميته انضباطي و مسائل حاشيه‌اي پيش آمده، يادآور شد: «شايد اين‌گونه باشد كه حكم كميته انضباطي باعث به وجود آمدن مشكلات و حاشيه‌هايي شد اما نبايد فراموش كرد كه اين كميته چندين ماه به باشگاه‌هاي بدهكار مهلت داده بود و از طرفي ديگر بايد به فكر حق و حقوق بازيكنان نيز بود.»
البته اين تصميم سازمان ليگ شايد براي خروج‌ تيم‌هاي مطرحي چون استقلال و پرسپوليس و سپاهان از تعليق مفيد واقع شود، اما قطعا براي طلبكاران پول نقد نخواهد شد، علتش هم بدقولي‌هاي خود سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال در دادن طلب‌هاي معوقه باشگا‌ه‌ها است.
تيم‌هاي ليگ برتري بابت حق پخش تلويزيوني، آگهي اطراف زمين و بليت فروشي ارقامي از سازمان ليگ طلب دارند كه براي هر باشگاه در حدود 500 ميليون تومان است. اين طلب كه مربوط به فصل پيش است، با چندين مورد بدقولي، به باشگا‌ه‌ها پرداخت نشده و حالا اين ذهنيت وجود دارد كه شايد طلبكاران باشگا‌ه‌ها هم در گرفتن پول‌هايشان از سازمان ليگ با بدقولي‌هاي طولاني مدتي روبه‌رو شوند.




_______________________________________________-

آرفى: هدفم آقاى گلى در ليگ برتر است


تهران IranSport.Net - اشپيتين آرفى مهاجم آلمانى تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: با پرسپوليس فقط به قهرمانى مى انديشم و مى خواهم آقاى گل ليگ برتر شوم.وى همچنين عنوان كرد: پرسپوليس تيم بزرگى است كه تمريناتش هم مورد توجه رسانه ها و تماشاگرانش است، قطعا بازى كردن در چنين تيمى باعث مى شود بازيكنان تحت فشار قرار بگيرند اما اين موضوع باعث افزايش انگيزه بازيكنان نيز مى شود. بازى كردن در تيمى مانند پرسپوليس انگيزه هاى زيادى و من نيز هم اكنون انگيزه بسيار بالايى براى آقاى گلى در ليگ برتر دارم.او ادامه داد: طى امروز يا فردا قراردادم را با پرسپوليس به طور رسمى در هيات فوتبال ثبت خواهم كرد تا براى حضور در بازى هاى رسمى مشكلى نداشته باشم.آرفى خاطرنشان كرد: مى دانم در پرسپوليس بازيكنان بزرگى حضور دارند امااين موضوع دليلى ندارد كه به تركيب اصلى فكر نكنم. قصد دارم يك بازيكن محبوب خارجى نزد هواداران ميليونى پرسپوليس باشم.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
خبرگزاري فارس: قرعه‌كشي نهمين دوره ليگ برتر فوتبال امروز در سازمان ليگ انجام و برنامه بازي‌ها مشخص شد.


A0619363.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، از نكات جالب مي توان به ديدار سپاهان و استقلال در هفته اول و حضور قلعه نويي روي نيمكت سپاهان و همچنين دربي تهران در هفته نهم اشاره كرد.
برنامه كامل نيم فصل اول اين مسابقات كه از 15 مرداد آغاز مي شود، به شرح زير است:

هفته اول:
پنجشنبه 15 مرداد:
پرسپوليس - مس كرمان

جمعه 16 مرداد:
سپاهان - استقلال
مقاومت سپاسي- پيكان قزوين
ابومسلم - استقلال اهواز
فولاد خوزستان- راه‌آهن
استيل آذين- پاس همدان
ملوان بندرانزلي- شاهين بوشهر (پارس جنوبي)
تراكتورسازي تبريز- صباي قم
سايپا - ذوب‌آهن

هفته دوم:
استقلال تهران- مقاومت سپاسي
مس كرمان- سپاهان اصفهان
استقلال اهواز- پرسپوليس
پيكان قزوين- فولاد خوزستان
پاس همدان- ابومسلم
راه‌آهن- ملوان انزلي
صباي قم- استيل آذين
شاهين بوشهر- سايپا
ذوب‌آهن اصفهان- تراكتورسازي تبريز

هفته سوم
سپاهان اصفهان- مقاومت سپاسي
پرسپوليس - پاس همدان
ملوان انزلي- پيكان قزوين
ابومسلم- صباي قم
سايپا- راه‌آهن
استيل آذين- ذوب‌آهن
تراكتورسازي تبريز- شاهين بوشهر
فولاد خوزستان- استقلال تهران
مس كرمان - استقلال اهواز

هفته چهارم
استقلال اهواز- سپاهان اصفهان
صباي قم- پرسپوليس
پيكان قزوين- سايپا
ذوب‌آهن اصفهان- ابومسلم
راه‌آهن - تراكتورسازي تبريز
شاهين بوشهر- استيل آذين
استقلال تهران- ملوان انزلي
پاس همدان- مس كرمان
مقاومت سپاسي- فولاد خوزستان

هفته پنجم
سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان
پرسپوليس - ذوب‌آهن اصفهان
تراكتورسازي تبريز- پيكان قزوين
ابومسلم - شاهين بوشهر
استيل آذين- راه‌آهن
سايپا- استقلال تهران
مس كرمان- صباي قم
ملوان انزلي- مقاومت سپاسي
استقلال اهواز- پاس همدان

هفته ششم
پاس همدان- سپاهان اصفهان
شاهين بوشهر- پرسپوليس
پيكان قزوين- استيل آذين
راه‌آهن- ابومسلم
استقلال تهران- تراكتورسازي تبريز
ذوب‌آهن اصفهان- مس كرمان
مقاومت سپاسي- سايپا
صباي قم- استقلال اهواز
فولاد خورستان- ملوان انزلي

هفته هفتم
سپاهان اصفهان- ملوان انزلي
پرسپوليس - راه‌آهن
ابومسلم - پيكان قزوين
استيل آذين- استقلال تهران
مس كرمان- شاهين بوشهر
تراكتورسازي تبريز- مقاومت سپاسي
استقلال اهواز- ذوب‌آهن اصفهان
سايپا - فولاد خوزستان
پاس همدان- صباي قم

هفته هشتم
صباي قم- سپاهان
پيكان قزوين- پرسپوليس
استقلال تهران- ابومسلم
راه‌آهن- مس كرمان
مقاومت سپاسي- استيل آذين
شاهين بوشهر- استقلال اهواز
فولاد خوزستان- تراكتورسازي تبريز
ذوب‌آهن اصفهان- پاس همدان
ملوان انزلي- سايپا

هفته نهم
سپاهان اصفهان- سايپا
پرسپوليس- استقلال تهران
مس كرمان- پيكان قزوين
ابومسلم - مقاومت سپاسي
استقلال اهواز- راه‌آهن
استيل آذين - فولاد خوزستان
پاس همدان- شاهين بوشهر
تراكتورسازي تبريز- ملوان انزلي
صباي قم- ذوب آهن اصفهان

هفته دهم
سپاهان اصفهان- ذوب‌آهن
مقاومت سپاسي- پرسپوليس
فولاد خوزستان- ابومسلم
راه‌آهن- پاس همدان
ملوان انزلي- استيل آذين
شاهين بوشهر- صباي قم
سايپا- تراكتورسازي
پيكان قزوين- استقلال اهواز
استقلال تهران - مس كرمان

هفته يازدهم
تراكتورسازي تبريز- سپاهان اصفهان
پرسپوليس- فولاد خوزستان
پاس همدان- پيكان قزوين
ابومسلم - ملوان انزلي
صباي قم- راه‌آهن
استيل آذين- سايپا
ذوب‌آهن اصفهان- شاهين بوشهر
استقلال اهواز- استقلال تهران
مس كرمان- مقاومت سپاسي

هفته دوازدهم
سپاهان اصفهان- شاهين بوشهر
ملوان انزلي- پرسپوليس
پيكان قزوين- صباي قم
سايپا- ابومسلم
راه‌آهن- ذوب‌آهن اصفهان
تراكتورسازي تبريز- استيل آذين
استقلال تهران- پاس همدان
فولاد خوزستان- مس كرمان
مقاومت سپاسي - استقلال اهواز

هفته سيزدهم
استيل‌آذين- سپاهان اصفهان
پرسپوليس - سايپا
ذوب‌أهن اصفهان- پيكان قزوين
ابومسلم - تراكتورسازي تبريز
شاهين بوشهر- راه‌آهن
صباي قم- استقلال تهران
مس كرمان- ملوان انزلي
پاس همدان- مقاومت سپاسي
استقلال اهواز- فولاد خوزستان

هفته چهاردهم
سپاهان اصفهان- راه‌آهن
تراكتورسازي تبريز- پرسپوليس
پيكان قزوين- شاهين بوشهر
استيل آذين - ابومسلم
استقلال تهران- ذوب‌آهن
سايپا - مس كرمان
مقاومت سپاسي- صباي قم
ملوان انزلي- استقلال اهواز
فولاد خوزستان- پاس همدان

هفته پانزدهم
ابومسلم - سپاهان اصفهان
پرسپوليس- استيل آذين
راه‌آهن- پيكان قزوين
شاهين بوشهر- استقلال تهران
مس كرمان- تراكتورسازي تبريز
ذوب‌آهن اصفهان- مقاومت سپاسي
استقلال اهواز- سايپا
صباي قم - فولاد خوزستان
پاس همدان- ملوان انزلي

هفته شانزدهم
سپاهان اصفهان- پيكان قزوين
ابومسلم - پرسپوليس
استقلال تهران- راه‌آهن
استيل آذين - مس كرمان
مقاومت سپاسي- شاهين بوشهر
تراكتورسازي تبريز- استقلال اهواز
فولاد خوزستان- ذوب‌آهن
سايپا- پاس همدان
ملوان انزلي- صباي قم

هفته هفدهم
پرسپوليس- سپاهان اصفهان
پيكان قزوين- استقلال تهران
مس كرمان- ابومسلم
راه‌آهن- مقاومت سپاسي
استقلال اهواز- استيل آذين
شاهين بوشهر- فولاد خوزستان
پاس همدان- تراكتورسازي تبريز
ذوب‌آهن اصفهان- ملوان انزلي
صباي قم- سايپا
 

Hamed731

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
4,029
لایک‌ها
1,329
سن
32
محل سکونت
اصفهـان
بازی آخر دوباره سپاهان - پرسپولیس شد :wacko: ولی ایندفعه تو اصفهان :p
 
بالا