برگزیده های پرشین تولز

ویژه ادبیات فانتزی

Daneel Olivaw

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
2,316
لایک‌ها
31
محل سکونت
In my shell
سری اولش هم خیلی خوب بود ... کلا خون آشام دوست داری انگار
icon10.gif
من بیشتر با شیاطین حال می کنم
crazy.gif


از کتاب آخر سری دوم خیلی خوشم اومد. شخصیت لرد لاس هم که اسطوره ای بود واسه خودش :D


راستی سری نارنیا رو هم خیلی دوست دارم. پس زمینه اش یه کم بچه گونه اس (یا این طور به نظر می رسه) ولی مفاهیم خیلی عمیقی توشه؛ و یه جور تم حماسی داره که آدم رو یاد ارباب حلقه ها می اندازه
ruminating.gif
 

DIXIE CHICKS

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,124
لایک‌ها
661
من کلا فانتزی خیلی دوست دارم ولی آره شیاطین رو خیلی دوست ندارم، تا دلت بخواد عاشق افسانه های قدیمی و جادوگری هستم :دی یه کتاب دارم قصه ها و افسانه های برادران گریم، دلم نیومده بذارمش تو کارتون، به زور یه جا واسش درست کردم. خیلی خوفه
rainbowf.gif




افسانه نارنیا
dreamyeyesf.gif
کتابی که من داشتم قدیمی بود، بچه که بودم 1 ساعت رو راحت می نشستم و نقاشی هاش رو نگا می کردم. همون 1 جلدش رو بیشتر نخوندم.


//

مجموعه طرف شب فانتزی محسوب می شه؟ اگه آره اونم جزو سری کتاب های محبوب من
 

nothing at all

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 جولای 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
كلا كتاباي دارن شان رو دوست دارم
البته سري دموناتا رو بيشتر دوست دارم
فكر كنم خودش تو يه مصاحبه گفت هر كسي هر سري رو كه اول بخونه همون سري رو بيشتر دوست داره
طبق تجربه من كه درسته فكر كنم:)
 

DIXIE CHICKS

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,124
لایک‌ها
661
جلد اول مجموعه خاطرات یک خون آشام به زبان فارسی تو نت در حال ترجمه است. البته گفته شده که این کتاب چاپی هم منتشر شده که من نتونستم گیرش بیارم
dontknow2.gif


7 فصل اول کتاب رو از این جا می تونید دانلود کنید http://samzolmat.blogfa.com/post-202.aspx

تا این جایی که من خوندم جز معدود مجموعه هایی است که سریالشون از کتاب بهتر در اومده.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
آزاده من چرا تاپیکت رو الان دیدم...

هری پاتر که عشق است... دیگه همه تو فروم میدونن چه حسی نسبت بهش دارم... نصف بچه ها هم که بهم میگن با دیدنم یاد اما واتسون می افتن :دی

شفق هم که به به ... الان آیدیم بلا هه برای بلا... ادواردش رو البته بیشتر دوست دارم :دی

نارنیا هم خوب بود...

ارباب حلق هها رو هیچ وقت ندیدم و نخوندم ... اصلا باهاش دشمن شدم... آخه یه جا همون اولا که هری کتاب چهارمش بود فکر کنم الیجا وود گفته بود من از هری پاتر مهم ترم! منم از اون موقع لجم گرفت دیگه سراغش نرفتم...

در کل نوجوونیم مثل خیلی ها با هری بود و باهاش بزرگ شدم...

الانم که جوونی و حال و هوای عشق و عاشقیه با ادوارد و بلا سر می کنم... که خب البته عمرا عشق اینجوری پیدا نمیشه :دی

پ.ن: راستی پست اول ادیت میخواد، استفنی میر نویسنده ی شفق هست...
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
تو این ضمینه فانتزی من قدیمها یه سری کتاب رو ول کن نبودم و بعضیاش رو دو سه بار هم خوندم
سر امدشون که همون هری پاتره که مینا هم بهش اشاره کرد و واقعا جای حرف نداره !

--

R. L. Stine
ار ال استاین در ویکی پدیای فارسی

جز نویسنده های عالی بود که من یه تعداد کتابهاش رو وقعا دوست داشتم و ازشون لذت بردم
غرق در دنیای فانتزی میکرد من رو !
خصوصا کتاب من مرده ام
devil.gif


Dear Diary, I'm Dead

مجموعه 12 تا کتاب تالار وحشت یا همون The Nightmare Room
 
Last edited:

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
یا الله!

دیدم این مطلب مربوط به این تاپیکه! از میان گشت و گذارهام پیداش کردم!

ادبیات فانتزی چیست و چرا دوستش داریم؟

84144.jpg


چرا جوان‌های نسل سومی، به این‌گونه ادبی علاقه ویژه‌ای دارند و آن را با جدیت دنبال می‌كنند؟ این سوالی است كه از خود شما پرسیده‌ایم و این طور جواب شنیده‌ایم...

دور از دنیای واقعی خودمان

بعضی‌ها معتادش شده‌اند و هرچه فیلم و كتاب فانتزی و جادویی و عجیب باشد می‌خرند و اصلا به غیر از آن را داخل ادبیات حساب نمی‌آورند. در دنیا لابد شنیده‌اید كه به خاطر منتشر شدن یك اثر جدید از این‌گونه ادبی، پشت در كتابفروشی‌ها صف می‌كشند. اینجا هم خیلی‌ها منتظرند مترجمی كار تازه‌ای در این سبك را ترجمه كند و زود آن را بخرند، اما راستی ادبیات فانتزی چیست كه خیلی‌ از نسل سومی‌ها دربه‌در دنبالش هستند؟
ادبیات فانتزی، یك‌گونه‌ ادبی است كه در آن از جادو و دیگر اشكال فراطبیعی، به عنوان عنصر اولیه طرح و توطئه، درونمایه یا فضای داستان استفاده می‌شود. در این سبك، قواعد و قوانین فیزیكی و طبیعی زیر پا گذاشته می‌شود و موجودات ناموجود تصویر می‌شوند. این نوع ادبی معمولا شامل حوادث خارق‌العاده و موجودات خیالی است. ویژگی اصلی ادبیات فانتزی، داشتن عناصر خیالی در فضایی خاص است؛ فضایی كه منطق و قوانین خاص خود را دارد كه متفاوت با منطق عادی است و داستان آن قوانین را نمی‌شكند. در این ساختار، هر مكانی برای عناصر خیال‌پردازی ممكن است، شاید این مكان مخفی باشد یا در جهان ظاهرا واقعی ما رخنه كرده باشد یا شاید كاملا در دنیایی خیالی رخ بدهد. در هر اثری، عناصر نه فقط باید از قوانین پیروی كنند بلكه به دلیل انسجام طرح و توطئه، داستان باید شامل محدودیت‌هایی باشد تا به قهرمانان و تبهكاران داستان اجازه بدهد با هم بجنگند. عناصر جادویی باید بی‌قید و بند استفاده نشوند وگرنه ساختار داستان از بین می‌رود.
با این كه ادبیات فانتزی به شكل مدرن كمتر از 2 قرن عمر دارد، در ادبیات كهن می‌توان ردپای آن را یافت. عناصری كه این‌گونه ادبی و زیرگونه‌های آن را ساختند احتمالا با حماسه گیلگمش و اولین نوشته‌های بشر آغاز می‌شوند كه بخشی از بزرگ‌ترین و مشهورترین آثار ادبیات جهان هستند.


فانتزی‌های جدید

با این‌كه خیلی‌ها ادبیات فانتزی را خاص بچه‌ها می‌دانند، اما این گونه بعدها به ادبیات بچه‌ها راه پیدا كرد. چون برای كودكان و نوجوانان فانتزی جذاب است، نویسندگانی كه تمایل داشتند در این‌گونه ادبی بنویسند، وادار شدند اثرشان را با خیالپردازی كودكان تطبیق بدهند. مثلا ناتانیل هاوثورن كتاب‌های بسیاری نوشت كه به فانتزی تمایل داشتند، اما در كتاب شگفت‌انگیز برای پسرها و دخترها كه برای كودكان و نوجوانان بود كاملا به این سبك نوشت. تا چند سال، این باعث شده بود كه بسیاری از كارهای خیالپردازی، حتی ارباب حلقه‌ها در ادبیات كودكان طبقه‌بندی شود.


فانتزی دنیای خودمان

1950 ادبیات «شمشیر و جادوگری» خوانندگان زیادی پیدا كرده بود، زیرا كتاب‌های «كنان بربر» نوشته رابرت ای. هووارد و ال. اسپراگ دی كمپ و «فافرد و موشگیر خاكستری» نوشته فریتز لایبر به موفقیت بسیاری دست یافته بود، اما ظهور خیالپردازی والا و بیشتر از همه محبوبیت‌ «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» اثر جی. آر.آر تالكین در دهه 60 میلادی، فانتزی را وارد ادبیات اصلی كرد. مجموعه‌های دیگر مثل «سرگذشت نارنیا» نوشته سی اس لوئیس و «دریا ـ زمین» نوشته اورسلا لوگویین، به محبوبیت این‌گونه استحكام بخشید.
حالا محبوبیت این‌گونه ادبی در قرن 21 هم ادامه پیدا كرده و پرفروش بودن كتاب‌های هری ‌پاتر نوشته‌ جی. كی. رولینگ این را نشان می‌دهد. چندین برداشت سینمایی از كتاب‌های فانتزی هم در دوران ما به موفقیت‌های خیلی زیاد دست یافتند كه از همه مشهورتر سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به كارگردانی پیتر جكسون است.


چرا فانتزی می‌خوانیم؟

چرا جوان‌های نسل سومی، به این‌گونه ادبی علاقه ویژه‌ای دارند و آن را با جدیت دنبال می‌كنند؟ این سوالی است كه از خود شما پرسیده‌ایم و این طور جواب شنیده‌ایم:
«این‌كه می‌توانیم از مصیبت‌های زندگی واقعی دور شویم و برای چند لحظه این دنیا را ترك كنیم و برویم در یك دنیای دیگر، به نظر من واقعا لذتبخش است. كتاب‌های فانتزی موضوع‌های جدیدتری نسبت به كتاب‌های معمولی دارند و كلا هیجانشان بیشتر است.» یكی دیگر از نسل سومی‌ها هم گفته: «من شخصا فانتزی می‌خوانم، چون در داستان‌های فانتزی تخیل بیشتری به كار گرفته می‌شود، دنیای جدید و متفاوتی ترسیم می‌شود با ساكنان جدید، اتفاق‌های متفاوتی می‌افتند و شخصیت‌ها، موجودات و چیزهایی در داستان‌های فانتزی وجود دارند كه ما انتظار نداریم هر روز دور و بر خودمان ببینیمشان. فكر می‌كنم همین ایده‌های جدید هستند كه ما را جذب می‌كنند. ایده‌های جدیدی كه ذهن ما را از یكنواختی جدا می‌كنند! من ترجیح می‌دهم به جای این كه داستان‌های عاشقانه‌ای را بخوانم كه می‌دانم آخرشان چه می‌شود (یا به هم می‌رسند یا نه دیگه!) داستانی را بخوانم كه نتوانم آخرش را پیش‌بینی كنم.»
اما اگر اهل مرور كتاب‌های قدیمی‌تان هستید، ممكن است شما هم دچار مشكل این دوست‌تان بشوید: «به نظر من یكی از خوبی‌های كتاب‌های فانتزی این است كه هیچ محدودیتی برای نویسنده وجود ندارد، یعنی نویسنده هر چه دلش می‌خواهد، می‌نویسد وكاری به قانون طبیعت ندارد. تنها مشكل اینجور كتاب‌ها از نظر من این است كه خواندن مجدد آنها آن هیجان اولیه را به دنبال ندارد. البته شاید برای بعضی‌ها دوره كردن كتاب‌های فانتزی جالب باشد، اما برای من كه یكی از طرفداران كتاب‌های فانتزی هستم، جذابیتی ندارد.»

منبع:سیمرغ
 

mahmahot

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2008
نوشته‌ها
1,187
لایک‌ها
1,094
محل سکونت
تهران
وقتی حرف از ادبیات فانتزی می آید من یاد جان کریستوفر می افتم متاسفانه نام کتابهایش را فراموش کردم چون سالها پیش خوانده ام ولی عجب فضا سازی های گاها هولناکی داشت با شخصیتهایی که براحتی می توانستی خودت را جای آنها بگذاری.وصف دارن شان را هم جدیدا شنیده ام فراغتی میسر شود تورقی خواهم کرد:)
 

mahmahot

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2008
نوشته‌ها
1,187
لایک‌ها
1,094
محل سکونت
تهران
نام این سری سه گانه کتابهایش این است :

کوه های سفید

شهر طلا و سرب

برکه آتش

که البته بعدا یک کتاب دیگر هم اضافه کرد به نام وقتی که سه پایه ها به زمین آمدند ! که

پیش درآمد سه گانه بالاست .

پ.ن: البته این کتابها مطلقا فانتزی نیستند بلکه علمی-تخیلی هستند !
:hmm:

مرسی همین ها بود که گفتی
 

proti

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
سلام
خب ادبیات فانتزی برای خود من محبوبیت زیادی داره
از بچگی دوستش داشتم الان هم بعد سالها دوستش دارم
کتابهای فانتزی خوب کم داریم
کارهای رولینگ بعضا خوب هستند
کتابهای استفانی میر رو میپسندم و در مورد بعضی از کارهای دارن شان هم علاقه مندم
یه چیزی میذارم واسه اونایی که علاقه مند به فانتزی هستند
مجله ای کاملا فانتزی که اسمش ماهنامه فانتزیا هست و کار دوستان فانتزی کارمونه
دو شماره از این مجله
http://good-life.ir/downloads.php?view=detail&df_id=1393
http://good-life.ir/downloads.php?view=detail&df_id=1474
 

DIXIE CHICKS

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,124
لایک‌ها
661
جلد اول از مجموعه کتاب های طرف شب (night side) نوشته ی سیمون آر گرین رو نشر ویدا چاپ کرده و می تونید از نمایشگاه کتاب تهیه کنید.

کتاب فرستاده ای از نایت ساید را علی مصلح حیدرزاده ترجمه کرده است.

مجموعه داستان طرف شب درباره ی یه کارآگاه به نام جان تیلور و مکانی به نام طرف شب است. طرف شب جایی در زیر شهر لندن واقع شده و مکان زندگی انواع هیولاها و موجودات نفرین شده است. +


طرف شب یکی از مجموعه داستان های فانتزی مورد علاقه ی منه
rainbowf.gif
 

paula

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
0
سن
29
محل سکونت
در كنار دوستان
سلام
نميدونستم اين پست رو توي كدوم تاپيك بزنم مديران محترم خودتون هرجور صلاح ميدونيد اين پستمو جابجا كنيد
واما سوال من
من دنبال كتاب new moon نوشته ي استفاني ماير ميگردم هر جا رفتم كتابشون ناقص بوده حدود ٥ فصل اول رو ندارن اگه كسي از شما دوستان لينك دانلود كامل كتابو داره لطفا اينجا بزارش
ممنونم
 
Last edited by a moderator:

manuela89

مدیر انجمن ادبیات
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
1,643
لایک‌ها
1,241
سلام
نميدونستم اين پست رو توي كدوم تاپيك بزنم مديران محترم خودتون هرجور صلاح ميدونيد اين پستمو جابجا كنيد
واما سوال من
من دنبال كتاب new moon نوشته ي استفاني ماير ميگردم هر جا رفتم كتابشون ناقص بوده حدود ٥ فصل اول رو ندارن اگه كسي از شما دوستان لينك دانلود كامل كتابو داره لطفا اينجا بزارش
ممنونم

پائولا جان تو این تاپیک احتمالا بتونی پیدا کنی اگر پیدا نشد من برات آپ میکنم.
 

paula

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
0
سن
29
محل سکونت
در كنار دوستان

manuela89

مدیر انجمن ادبیات
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
1,643
لایک‌ها
1,241

paula

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
0
سن
29
محل سکونت
در كنار دوستان
کتاب new moon

فصل اول

مشاهده پیوست 133293

فصل دوم

مشاهده پیوست 133297

فصل سوم

مشاهده پیوست 133298

فصل چهارم

مشاهده پیوست 133301

فصل پنجم

مشاهده پیوست 133304

فصل ششم

مشاهده پیوست 133305

فصل هفتم

مشاهده پیوست 133306

فصل هشتم

مشاهده پیوست 133308

فصل نهم

مشاهده پیوست 133309


بقیه فصل ها رو هم بعدا میزارم !نتم قطع شد.

ندا جوووووون ممنونم خیلی لطف کردی :blush::wub:
 

manuela89

مدیر انجمن ادبیات
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
1,643
لایک‌ها
1,241
ندا جوووووون ممنونم خیلی لطف کردی :blush::wub:

خواهش میکنم عزیزم.

ادامه فصل ها

فصل دهم

مشاهده پیوست new_moon,ch-10.pdf

فصل یازدهم

مشاهده پیوست new_moon,ch-11.pdf

فصل دوازدهم

مشاهده پیوست new_moonch-12.pdf

فصل سیزدهم

مشاهده پیوست new moon,ch-13.pdf

فصل چهاردهم

مشاهده پیوست new moon,ch14.pdf

فصل پانزدهم

مشاهده پیوست new moon,ch-15.pdf

فصل شانزدهم

مشاهده پیوست new moon,ch-16.pdf

فصل هفدهم

مشاهده پیوست new moon,ch-17.pdf

فصل هجدهم

مشاهده پیوست new moon,ch-18.pdf

فصل نوزدهم

مشاهده پیوست new moon,ch-19.pdf
 
بالا