برگزیده های پرشین تولز

چرا مجنتو را انتخاب کنم؟

modirantarah

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2014
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
11
محل سکونت
تهران
mageno_banner.jpg
تصمیم گرفتی یه فروشگاه آنلاین داشته باشی …. این فوق العاده است! اما از این همه گزینه ای که وجود داره کدام پلت فرم را انتخاب می کنی ؟
مجنتو یکی از بهترین گزینه ها موجود است. می خوای بدونی چرا؟ : در جهان امروز ، که همه به اینتر نت و وب درسترسی دارند ، اگر شما آنلاین نباشید، شانس بزرگی را از دست دادید و ناشناخته خواهید ماند. مگر اینکه شما فروشنده نان یا شیر باشید، شما باید ، یک فروشگاه آنلاین برای محصولات خود داشته باشید.
برخلاف یک فروشگاه عادی ، فروشگاه آنلاین به شما دید بزرگتری برای کسب مشتریان بیشتر میدهد. در فروشگاه آنلاین شما علاوه بر فروش محلی می توانید در سطح کشور نیز فروش داشته باشید و یا حتی در سطح بین الملل ، چرا که نه!


هنگامی که شما تصمیم به داشتن فروشگاه آنلاین می گیرید، یک مشکل وجود دارد: کدام پلت فرم را بهتره استفاده کنید؟ پلت فرم اختصاصی ، پلت فرم های تجارت الکترونیک سورس باز مانند مجنتو ، پرستاشاپ ،OpenCart کدام را اتنخاب کنید؟

اجازه بدهید به برخی از این گزینه ها نگاهی بیندازیم.

راه حل های میزبانی
ارائه فروشگاه آنلاین به وسیله چنین شرکت هایی راه حل خوبی هست اگر ، شما مهارت برنامه نویسی ندارید و یا هیچ زحمت و کاری نمی خواهید متحمل شوید. این پلت فرم ها دارای حداقل رابط کاربری می باشند و شما می توانید محصولات خود را سریع آنلاین نمایش دهید.

آنها قالب های گرافیکی آماده و حتی رایگان دارند و شما از بین قالب ها انتخاب می کنید. علاوه بر قالب ، شما فضای میزبانی خود را نیز از آن شرکت تهیه می کنید.

از اشکالات این انتخاب آن است که آنها توانایی شخصی سازی وب سایت شما را محدود می کنند و حتی برخی شرکت بابت فروش محصولات درصدی معین نیز از شما دریافت می کنند.

پلت فرم اختصاصی
در پلت فر های اختصاصی کلیه نیاز های شما بصورت اختصاصی بدون محدودیت طراحی می شود. اما هزینه بالایی دارد.

هچنین وقت زیادی برای طراحی وب سایت اختصاصی نیاز است.

برای درج محصولات و مدیریت وب سایت نیز بهتر است فردی را ماهیانه استخدام نمایید.

پلت فرم ها سورس باز
این پلت فرم ها قوی و قابل تنظیم هستند. همچنین توسط بسیاری از فروشگاه های آنلاین جهان در حال استفاده است.

osCommerce


فروشگاه ساز oscommerce

osCommerce یک پلت فرم سورس باز PHP است ، که دانلود رایگان است و برای موارد تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. رابط کاربری , مدیریت و کاربران به خوبی طراحی نشده است ، بنابراین من آن را توصیه نمی کنم. اما چون یکی از پلت فرم های در حال اجرا قدیمی است معرفی کردم.

Prestashop


فروشگاه ساز پرستا شاپ Prestashop

Prestashop یک پلت فرم جدید و محبوب است. دانلود و استفاده از آن رایگان است. یکی از بهترین ویژگی ها آن ، این است که تاثیرات آن بر سخت افزار سرور بد نیست و می توان از فضا های میزبانی اشتراکی نیز برای آن استفاده کرد. از امکانات آن می توان به میدیرت چند فروشگاه ، انبارداری، پایگاه داده کاربران، گزارش خرید و فروش آنلاین و بسیاری دیگر اشاره کرد. دارای رابط کاربری تمیز و کاربر پسند است. قالب های زیبا و پشتیبانی خوبی برای توسعه دهندگان دارد.

OpenCart


فروشگاه ساز اوپن کارت Opencart

یک پلت فرم بسیار خوب برای فروشگاه ها با اندازه متوسط است . همچنین بسیار محبوب می باشد.

Magento


فروشگاه ساز مجنتو Magento

مجنتو از بزرگترین پلت فرم های فروشگاه ساز می باشد. یک پلت فرم PHP و MYSQL سورس باز می باشد که یک سیستم با ساختار پیچیده است، توانایی شخصی سازی بالا ، رابط کاربری کاربر پسند و توانایی یادگیری آسان و سریع دارد.

در اینجا برخی ویژگی ها و دلایل انتخاب مجنتو را مطرح میکنم:

کاربرپسند
رابط کاربری راحت مدیریت محتوا برای مدیریت و کاربر پسند برای کاربران ، موجب شده مشتریان به راحتی خرید کنند. همچنین دارای اکثر امکانات لازم برای مدیریت یک فروشگاه می باشد و مدیریت بخش ها بدون هیچ پیچیدگی و بسیار آسان است.

مدیریت چند فروشگاه
از بزرگترین ویژگی های مجنتو میدیرت چند فروشگاه با هم است بطوریکه شما می توانید فروشگاه های مختلف با اجناس متفاوت داشته باشید اما انبار داری و موجودی انبار ، صورت حساب ها و جزئیات حمل و نقل تمامی اجناس را باهم مدیریت کنید.

بین المللی
همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم، فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری داشته باشید. مجنتو از اکثر زبان ها پشتیبانی می کند و قابلیت ترجمه بر اساس آدرس IP مخاطب را دارد.

حسابداری
شما احتمالا برای صورت حساب ها ، کالاهای فروخته شده و کالاهای موجود از نرم افزار استفاده می کنید. مجنتو از بسیاری از نرم افزار ها مانند SalesForce یا QuickBooks پشتیبانی می کند و قابلیت ادغام با این نرم افزار ها را دارد.

توسعه فروشگاه
شما فروشگاه خود را در مجنتو می توانید توسعه دهید و از روش های حمل و نقل و ارسال مختلف, روش ها پرداخت مختلف ، متد های حساب داری و پلاگین های بازاریابی برای تبلیغ محصولات و روش های پویای دیگر استفاده کنید.

اگر شما به ماژولی نیاز دارید که وجود ندارد می توانید آن ماژول را برای خودتان بسازید.

نگاه و احساس
قالب های مجنتو بسیار زیبا و یکدست هستند، و شما گزینه های فراوانی برای اجرای قالب برروی موبایل و مانیتور و تغییر طراحی برگه ها براساس محصولات ، فصل ها و عید ها دارید. شما می توانید از قالب های رایگان ، غیر رایگان استفاده کنید و یا حتی می توانید خودتان قالب خود را طراحی کنید.

منابع
دارای ساختار پیچیده و قوی می باشد که احتیاج به منابع سخت افزاری بیشتری نسبت به سایر پلتفرم ها دارد. اگر چه ممکن است در فضاهای میزبانی اشتراکی خیلی خوب کار کند ، هنگامی که شما شروع به پر کردن کاتالوگ محصولات خود برای نمایش می کنید، پاسخ و بارگزاری وب سایت شما به کندی صورت خواهد گرفت. پیشنهاد می شود شما VPS با سخت افزار اختصاصی بگیرید تا تجربه ی کاربری خوبی را مشتریان شما احساس کنند.

نتیجه گیری
اگر شما به یک فروشگاه آنلاین کوچک نیاز دارید، تا محصولات خود را به نمایش بگذارید، و نمی خواهید برنامه نویسی انجام دهید ، بهتر است از فروشگاه های آماده فضاهای میزبانی استفاده کنید.

اگر شما می خواهید به طور جدی در فروشگاه آنلاین خود به کسب و کار بپردازید. مجنتو از پلتفرم های عالی برای انجام این کار می باشد. مجنتو از بهترین و قدرتمندترین پلتفرم های سورس باز با توانایی های بسیار است.
 
بالا