سلام
راستش نمیدونم چرا شما به مشکل برخوردید. من با چند نفر که از شرکتهای دیگه گرفتن صحبت کردم و همه ناراضی بودند از روند کند کار توی همه شرکتها. من اینطور متوجه شدم که کلا عملیات اجرائی رانژه دست مخابراته و همه شرکتها در نهایت میتونن مدارک شما رو به دست مخابرات برسونن که با این وضعیت افتضاح مخابرات گاها مدارک کاربر گم میشه و یا اتفاقای دیگه. مخصوصا تو مرکز رجائی.
اما در مورد دنیا نت نمیخوام زود قضاوت کنم و بگم که عالیه اما تا الان من مشکلی نداشتم. ریز مصرفم رو هم چک کردم. دیدم بعد از 10 روز من 800 مگابایت مصرف کردم. خوب فکر میکنم تا آخر ماه دوام بیاره. نمیدونم شاید مصرف من کم باشه اما من میدونم که برای 4-5 ساعت استفاده مدام در روز کافیه. سرعتش هم خدائی خوبه من یه اکانت تو رپیدشیر دارم و با اون بدون دانلود منیجر 30 و با دانلود منیجر تا 70 هم رسیده.. نمیدونم اینا چه جوری دارن این سرویس رو میدن خودم هم موندم. اما در مقایسه با قیمت شرکتهای دیگه کاملا پائینه .
من که راضی هستم.. به قول دوستمون یا خوش شانسی منه یا بد شانسی ایشون. البته برای تولد دوست دخترم هم میخوام از دنیا نت براش ADSL بگیرم.:blush:
لطفاً اگر کسی از آریا تک سرویس گرفته توضیحات بده... خیلی ضروروی هست..
بابا من که عرض کردم پلن 128/128 قیمت 10 هزارتومن با محدودیت 3.5 گیگ ( که البته فعلاً بدون محدودیت هست اینم فرمالیته است مسئولش خودش بم گفت ولی بازم زنگ بزن ازشون بپرس آخه این موضوع ماله 2 ماه پیشه )
مودمم هیچ مشکلی نداره می شه از خودت باشه سرعت دانلود 128/128 هم حدوداً 12 13 هست. رانژه رو هم که برای من 3 روزه انجام دادن ولی تو چندتا پست قبل تر یکی از دوستان صحبت از 20 روز کرده بود نمی دونم چرا برای ایشون اینقدر طول کشیده بود ولی به هرحال این مشکل هم برای همه شرکت هاست که اونم تقصیر مخابراته.
در رابطه با پینگشم صبح ها و در مواقع خلوت 200 250 پینگ می گرفتم برای یاهو می زد شبا و در اوج شلوغی هم 450 500 می زد .
اگر بدون محدودیت بوده که تقریباً بهت مجانی سرویس دادن! اگر اینطوری باشه سرویس 256 را 20 تومان بده که یعنی الان من دارم با شاتل دقیقاً دوبل ضرر می دم تقریباً دارم برای همان سرویس 45 تومان هزینه می کنم.... رانژه خط اگر 3 ماه هم طول بکشه اگر محدودیتی در کار نباشه تقریباً یعنی رایگان
شما روزی چقدر ازش دانلود داریدحالا شما حتماً باز سوال کن این قضیه رو. البته یه خورده هم با عرض پوزش باید سیریش شی. من 2 3 ماه پیش که می خواستم ازشون سرویس بگیرم زنگ زدم با مسئولش که صحبت می کردم اولش گفت ما محدودیت داریم بعد منم گفتم نه پس من دانلود زیاد دارم اینجوری سعادت دست نمی ده از سرویساتون استفاده کنم بعد از یه خورده من ومن گفت حالا البته الان فعلاً محدودیتی نداریم ولی بهتره کسی این موضوع رو متوجه نشهشما بیا حالا یه کاریش می کنیم
![]()
شما روزی چقدر ازش دانلود دارید
پینگ در چه وضعیه
قطعی روزانه داره؟
هزینه نصب و مودم به چه شکل هست
کلا پیشنهاد میکنید ازشون سرویس بگیریم؟
//
در ضمن کاربران شبدیز طی این چند روزه اخیر اوضاع اینترنتشون چجوری بوده؟
منکه یکسره قطع وصل میشه و سرعت دانلود هم اکثرا افتضاح ه
من منطقه طالقانی هستم
خب مشکلش چی بود که سرویستون رو عوض کردید؟والا من 2 3 ماه پیش از این شرکت استفاده داشتم الان با دنیانت قرارداد دارم ولی در کل جز پینگ شباش مشکلی نداشت تنها مشکلش این بود که شبا پینگش خیلی می رفت بالا که می گفتن این مشکل فقط ماله رجاییه .
اما الانو نمی دونم چه طوری شده .
به نظر من برو سراغ پارسی نت
برای منم طی این چند روز گذشته همش قطع و وصل میشه، چند دقیقه سندورسیو دارم و چند دقیقه قطع میشه. الآن 2روزه که مطلب پست بالایی رو نوشتم ولی نتونستم تو این تاپیک قرار بدم. یک ایمیل 200 کیلوبایتی دارم که تو این 3روز گذشته نتونستم برای دوستم بفرستم! کلا آپلود صفرهدر ضمن کاربران شبدیز طی این چند روزه اخیر اوضاع اینترنتشون چجوری بوده؟
منکه یکسره قطع وصل میشه و سرعت دانلود هم اکثرا افتضاح ه
من منطقه طالقانی هستم
تقریبا 99% صحبت هاتون تایید میشه. علی الخصوص اون بخش مربوط به "توهین مودبانه" !! که واقعا از فحش دادن برای آدم بدتره. چون خیلی مودبانه صحبت میکنن ولی فرض میکنن که مخاطبشون یه بچه مدرسه ایه که از هیچی سردر نمیاره ...خیلی وقت بود که میخواستم مطلب کامل و مفصلی رو درباره شرکت شبدیز در این فروم بنویسم که متاسفانه وقت نمیشد تا اینکه دیدم جناب شایان زحمت کشیدند و مطلب جامعی رو در باره سرویس و خدمات این شرکت ذکر کردند و به خودم این جسارت رو میدم که در تکمیل مطلب ایشان، مواردی رو هم من ذکر کنم.
من از مهرماه پارسال مشتری سرویس adsl شرکت شبدیز هستم و جزء اولین مشتریان این شرکت، زمانی که با شبدیز قرارداد بستم هنوز این شرکت سرویس adsl نمیداد و تو مرحله تست تجهیزات خودش بود و 2هفته پس از اینکه باهاشون قرارداد بستم، تازه این شرکت شروع به ارائه adsl کرد
اوائل کیفیت سرویسشون واقعا خوب بود و به غیر از کندی در باز کردن صفحات وب که از روز اول این شرکت مشکل داشت، مشکل خاص و حاده دیگه ای نداشت. مثلا در تمام شبانه روز سرعت دانلود با سرویس 128 کیلوبیت بین 14-16 بود یا سرویس 256 این شرکت سرعت دانلود 30-32 کیلوبایت بود، این وضعیت تا اوایل اسفند پارسال ادامه داشت که این شرکت در همون زمان تونست با تبلیغات وسیع داخل شهر و شرایط قبل از سال نو، مشتریان زیادی رو بسمت خودش جذب کنه و متعاقبآ کیفیت سرویساش بشدت افت کرد و این روند افت شدید کیفیت این شرکت تا امروز همچنان ادامه داشته و من که خیلی وقته امیدمو برای بهبود شرایط کاری این شرکت از دست دادم و بدنبال شرکت دیگه ای هستم که بتونم اینترنت بهتری داشته باشم
اوایل خردادماه امسال بود که برای پیدا کردن شرکت دیگه ای مصمم شدم و با همین دنیا نت که الآن دیگه خیلیها تو کرج اسمشو شنیدند و اون موقع شرکت تازه تاسیسی بود، قرارداد بستم و مبلغ 13600 تومن هم بهشون دادم تا زمانی که خط تلفنمو از رانژه شبدیز خارج کنم و از دنیانت سرویس بگیرم. اما همون موقع بود که شبدیز شروع کرد به واگذار کردن سرویس 128 محدودیت دار با شارژ ماهیانه 13500تومان که این موضوع منو از فسخ قرارداد با شبدیز منصرف کرد، چون درسته که کیفیت سرویسشون آشغال بود ولی با قیمت 13500 تومن و با در نظر گرفتن اینکه حداقل 2-3 هفته زمان بین اینکه شبدیز خط منو از رانژه خودش برداره و دنیانت خط تلفن رو مجددا رانژه خودش کنه، بدون اینترنت adsl میموندم تصمیم گرفتم که همچنان با شبدیز قرارداد ببندم که تا امروز هم ادامه داشته و تا 2ماه پیش از سرویس محدودیت دارشون استفاده میکرم و ماه پیش، دور از جونتون; خریت کردم و دوباره سرویس 256 نامحدود ازشون گرفتم و این ماهم به اجبار سرویس 128 نامحدود! 2 ماه پیش کیفیت سرویسشون کمی بهتر شده بود و پیش خودم گفتم که شاید شبدیز با تهیه پهنای باند، مشکلاتشو حل کرده باشه که تصمیم گرفتم سرویس 256 نامحدود بگیم ولی چشمتون روز بد نبینه که سریعا به غلط کردن افتادم که دلیلشو مفصل بعدا توضیح میدم و این ماهم که برای پرداخت شارژ رفته بدوم شبدیز و میخواستم دوباره همون سرویس 128 محدودیت دار رو بگیرم، خود آقای عیسی خانی نبودند و یک پسر جوونی که ظاهرا از کارمندهای قسمت پشتیبای بود و من اولین بار بود که میدیدمش، با ما برای تمدید قرارداد و دریافت پول صحبت کردند. وقتی برگه فاکتور منو بهم داد که از قبل تهیه شده بود و براساس سرویس ماه قبل که 256 بود، تنظیم شده بود، من گفتم که میخوام دوباره سرویس 128 محدودیت دار بگیرم و دیگه این سرویس 256 رو نمیخوام که اون پسره با کمال پررویی و مثل اینکه داره بلا نسبت با یک هالو صحبت میکنه! بهم گفت که پورتهای سرویس محدودیت دارشون تو مناطق مخابراتی پرشده و نمیتونند بهم این سرویسو بدهند! من که یکدفعه شاخ درآوردم که این بابا چی داره میگه؟ از کی تا حالا شارژ اکانتها به پورتهای مخابرات ربط پیدا کرده؟! همانطور که شایان گفتند برخورد پشتیبانی این شرکت با مشتریهاشون خیلی اهانت آمیزه (البته نه از نوع فحش دادن و یا بدحرف زدن بلکه با جوابهاشون که ظاهرا مودبانه هم هست، به شعور مشتری اهانت میکنند) ولی حرف این شخص یکی از بدترین توهین هایی بود که از طرف یکی از مسولان این شرکت بهم شده بود، منم دیگه چیزی نگفتم و فقط خواستم سرویسمو بجای 256، 128 کنند و از شرکتشون اومدم بیرون.
تمام این صحبتهای بالا رو کردم تا احیانا اگر کسی این سوال تو ذهنش بوجود آمد که "چرا با اینکه اینقدر از شبدیز شاکی هستم تو این مدت 14-15 ماه گذشته مشتریشون بودم؟" رو پیشاپیش داده بشم
گفتنی درباره شبدیز زیاده ولی یک سری مواردی رو که الآن یادم هست رو بصورت خلاصه سعی میکنم که بازگو کنم:
- از اولین روزی که با شبدیز قرارداد دارم و ازشون سرویس میگیرم، سرعت بازکردن و اصطلاحا لود شدن صفحات وب افتضاح بوده و میبایست مرتبا یک آدرس رو refresh کرد تا صفحه لود بشه; که البته الآن کمی بهتر از گذشته شده. همیشه هم فی لترینگ مخابرات رو مقصر دونستند و اینکه درخواستهای http پشت سرورهای مخابرات گیر میکنه و Lost میشه که این حرف مسولین شبدیز هیچ وقت منو که متقاعد نکرده چون با توجه باینکه اکثر ماها تجربه استفاده از سرویسهای دیگر شرکتها رو داریم و بیشتر isp ها هم پهنای باندشونو از مخابرات تامین میکنند، ولی چنین مشکلاتی رو ندارند
- پینگ هم که دیگه نگو! تو بهترین حالت 300-350 که معمولا 3-4 نیمه شبه و ساعات پیک 500-2000
- قطعیهای لحظه ای و چند ثانیه ای هم که فراوان، معمولا در هر ساعت چندین قطعی داریم. این قطعیهای لحظه ای حسابی حال آدمو میگیره چون امکان دانلود با خود مرورگر و بدون استفاده از دانلودمنیجر رو از سایتها یا سرورهایی که اجازه استفاده از دانلودمنیجر و امکان resume رو نمیدند، عملا غیر ممکن میکنه. من خودم که اصلا یادم نیست آخرین باری که با مرورگر یک فایل مثلا بزرگتر از 10 مگ رو تونسته باشم دانلود کنم، کی بوده ؟! و همین موضوع در مورد آپلود هم کاملا صدق میکنه و عملا در بیشتر ساعات شبانه روز امکان آپلود موفق مثلا یک فایل 20-30 مگابایتی بر روی یکی از آپلودسنتر های اینترنتی وجود نداره
- قطعی های بلند مدت هم که در هر ماه چند روزی هست. که هربار هم درباره این قطعیها با پشتیبانی تماس گرفته میشه یا حضورا بهشون گفته میشه، همانطور که شایان هم بیان کردند، فقط این جوابو میشنوی که " ما مشکلی نداریم و لینک مخابرات قطعه" یا جوابهای دیگه ای که مستقیما مخابرات رو مقصر میدونند و تا حالا من برخلافه شایان که حداقل یکبار ازشون شنیدند که مشکل از خود شرکت هست، منکه تا حالا نشنیدم! مثلا همین چند روز گذشته، سرویسشون از جمع ظهر تا یک شنبه عصر قطع بود چندین بار که به پشتیبانی شرکت زنگ زدم همش بهم میگفت که "یکی از لینکهای مخابرات قطع شده و پیگیر هستیم که مشکل سریعا حل بشه" ولی نمیدونم چرا سایت خودشون که رو سرورهای خود شرکت هست برای ما که مشتری این شرکت هستیم و دسترسی به سایت شبدیز یک ارتباط داخلی محسوب میشه و ربطی به لینک اینترنتی مخابرات نداره هم باز نمیشد!؟ در ثانی به گفته خودشون یکی از لینکهای مخابرات قطع شده، پس باید ما اینترنتمون قطع نمیشد و با سرعت خیلی پایینتر کانکت میشدیم تا مشکل حل بشه، درحالیکه اصلا امکان برقراری ازتباط با سرورشون وجود نداشت و همش ارور 738 میداد
- این دوستان شبدیزی تعریف جدیدی از پهنای باند اینترنت شیر و کلا کلمه " share" ابداع کردند! یه این ترتیب که مثلا سرویس 256 kbps این شرکت از 24 ساعت شبانه روز، 16-17 ساعت سرعتی بین 0 تا 19 داره و بقیه ساعات 0 تا 30 کیلوبایت! یعنی تو اون 16 ساعت به هیچ وجه سرعت از 19 بیشتر نمیشه و حداقل هم که صفر هست. یا سرویس 128 که بازم بهمین ترتیب که 16 ساعت 0 تا 11 و بقیه ساعات 0 تا 15. جالب اینجاست که وقتی این موضوع را باهاشون مطرح کردم که چرا بصورت دستی برای اکانتها محدودیت میزارید؟ بهیچ وجه این موضوع رو قبول نکردند و کاملا منکر این محدودیت شدند. در حالیکه من 2ماه این محدودیت رو از نزدیک دارم مشاهده میکنم و جناب شایان هم کاملا این موضوع رو تایید کردند
- موضوع دیگه مربوط میشه به مسائل مالی و پرداخت حق شارژ ماهیانه که این شرکت به بدترین شکل ممکن و بسیار توهین آمیز با مشتریهاشون رفتار میکنند. چند مثال میزنم: الآن همه اکانتها تا روز پنجم هر ماه ساعت 12 شارژ میشه. من مشتری فراموش میکنم که امروز پنجم ماه یا فردا پنجم هست تا برای پرداخت حق شارژ اقدام کنم، راس ساعت 12 سرویس قطع میشه و تا زمانی که مبلغ شارژ به دست مالی شرکت نرسه، سرویس قطعه و بهیچ وجه هم وصل نمیشه. تا الان بارها شده که چنین اتفاقی برای خودم افتاده و پس از قطع شدن سرویس متوجه شدم که باید حق شارژ ماهیانه شبدیز رو پرداخت میکردم و باهاشون تماس گرفتم و درخواست شارژ سرویس رو کردم تا چندساعت بعد برم شرکت و پول شارژ رو پرداخت کنم که قبول نکردند. یا همین 2ماه پیش که سرویس 256 بدون محدودیت! ازشون گرفتم، قبلش سرویسم قطع شده بود که باهاشون تماس گرفتم و درخواست این سرویس رو کردم که فاکتورش حدود 45000 تومن میشد که قرار شد پیک بفرستند و مبلغ فاکتور رو دریافت کنند، من ازشون خواستم که قبل از اومدن پیک سرویس فعال بشه که قبول نکردند، وقتی هم که پیک اومد و پولو گرفت یک ساعتی منتظر شدم و دیدم همچنان سرویس قطعه، وقتی باهاشون تماس گرفتم گفتش که پیک چند تا آدرس دیگه هم میبایست میرفته و هنوز به شرکت برنگشته. بازم یکی دو ساعت دیگه صبر کردم ولی سرویس فعال نشد که دوباره تماس گرفتم و گفتند که پیک برگشته ولی چون امور مالی ساعت 5 عصر میرند الآن کسی نیست که اکانت شما رو فعال کنه! و باید تا فردا صبح صبر کنید! خدا شاهده که داشتم از عصبانیت منفجر میشدم! منیکه 15 ماه مشتری این شرکت هستم و از اولین مشتریهاشون بودم و همه کارمندهای قدیمی شرکت منو از نزدیک بخوبی میشناسند این برخورد باهام میشه، دیگه نمیدونم با مشتریهای جدیدشون چجوری رفتار میکنند؟!
- در مورد پشتیبانی این شرکت هم بنظرم جناب شایان بخوبی تمام موارد رو بیان کردند
بازم تاکید میکنم که جناب شایان تمام گفتنیها رو در مورد این شرکت گفته بودند و من فقط قصدم تاکید این مطالب و کمی هم تکمیلشون بوده
لازم میدونم دوباره تاکید کنم که اگر من نوعی با توجه به مطالب بالا همچنان مشتری این شرکت هستم، فقط و فقط به این دلیل هستش که بنا بدلایل کاری مجبورم روزی بیش از 10 ساعت آنلاین باشم و مدت زمانی که بین درخواست کنسلی به این شرکت تا وصل شدن سرویس شرکت دیگه طول میکشه که شاید 1ماه زمان ببره و این مدت نمیتونم adsl داشته باشم، باعث شده که همچنان مشتری شبدیز باشم که برای این مشکل هم بالاخره فکر اساسی کردم و چند روز پیش رفتم مخابرات و یک خط تلفن جدید ثبت نام کردم
دقیقا درکتون میکنم و خیلی سخته ولی با توجه به اینکه شما هم یوزر قدیمی این شرکت هستید به نظر باید شرایطشون دستتون اومده باشه و خودتون رو هماهنگ میکردید. منم چند بار این قضیه برام پیش اومده که مجبور شدم ماههای بعد هواسم به تاریخ باشه چون میدونم اگه قطع بشه دیگه وا مصیبتا !!!که قبل از اومدن پیک سرویس فعال بشه که قبول نکردند، وقتی هم که پیک اومد و پولو گرفت یک ساعتی منتظر شدم و دیدم همچنان سرویس قطعه، وقتی باهاشون تماس گرفتم گفتش که پیک چند تا آدرس دیگه هم میبایست میرفته و هنوز به شرکت برنگشته. بازم یکی دو ساعت دیگه صبر کردم ولی سرویس فعال نشد که دوباره تماس گرفتم و گفتند که پیک برگشته ولی چون امور مالی ساعت 5 عصر میرند الآن کسی نیست که اکانت شما رو فعال کنه! و باید تا فردا صبح صبر کنید! خدا شاهده که داشتم از عصبانیت منفجر میشدم! منیکه 15 ماه مشتری این شرکت هستم و از اولین مشتریهاشون بودم و همه کارمندهای قدیمی شرکت منو از نزدیک بخوبی میشناسند این برخورد باهام میشه، دیگه نمیدونم با مشتریهای جدیدشون چجوری رفتار میکنند؟!
خوب من خط دوم را روی آریا تک راه می اندازم و آمارش را بهتون می دم سعی می کنم بگذارمش روی دانلود شدید تا ببینم محدودیت داره یا نه.. اگر خوب بود همه هجوم بیاورید روی همین آریاتک بهتره...
آقا به نظر شما آريا تك خط رو تو رجايي چند روزه رانژه ميكنه؟
cordless عزيز اگه جواب پيام خصوصيم رو بدي ممنونت ميشم
ممنون
saba3 خیلی خوشحالم که توانستم برای تماس با بخش فنی به شما کمک کنم و خیلی ناراحت شدم از اینکه خط شما PCM هست اینجا مطرح کردم که از دوستان بپرسیم که آیا می شه مشکل خط PCM را برطرف کرد یا نه؟ و کلاً خط PCM در رجائی هم مگه وجود داره ...؟
C:\>
شانس آوردی که شبدیز منطقتونو سرویس نمیده! وگرنه الآن شما هم به جمع صدها مشتری ناراضی این شرکت پیوسته بودیدمن می خواستم از شبدیز ADSl بگیرم ولی پوشش نمی داد حالا ایا اریا تک هم مثل Shabdiz اینترنت ارزون داره؟
اگه داره قیمتش چنده ؟
ایا فاز4 رو پوشش میده؟