شايان
مدیران قدیمی
- تاریخ عضویت
- 2 سپتامبر 2003
- نوشتهها
- 4,814
- لایکها
- 9
خوشحالم که شما هم وقت گذاشتید و نظر خودتون در مورد سرویسی که بابتش پول میدید و در نهایت هم یه چیزی بدهکار میشید (!!!!) نوشتید ...خیلی وقت بود که میخواستم مطلب کامل و مفصلی رو درباره شرکت شبدیز در این فروم بنویسم که متاسفانه وقت نمیشد تا اینکه دیدم جناب شایان زحمت کشیدند و مطلب جامعی رو در باره سرویس و خدمات این شرکت ذکر کردند و به خودم این جسارت رو میدم که در تکمیل مطلب ایشان، مواردی رو هم من ذکر کنم.
من از مهرماه پارسال مشتری سرویس adsl شرکت شبدیز هستم و جزء اولین مشتریان این شرکت، زمانی که با شبدیز قرارداد بستم هنوز این شرکت سرویس adsl نمیداد و تو مرحله تست تجهیزات خودش بود و 2هفته پس از اینکه باهاشون قرارداد بستم، تازه این شرکت شروع به ارائه adsl کرد
اوائل کیفیت سرویسشون واقعا خوب بود و به غیر از کندی در باز کردن صفحات وب که از روز اول این شرکت مشکل داشت، مشکل خاص و حاده دیگه ای نداشت. مثلا در تمام شبانه روز سرعت دانلود با سرویس 128 کیلوبیت بین 14-16 بود یا سرویس 256 این شرکت سرعت دانلود 30-32 کیلوبایت بود، این وضعیت تا اوایل اسفند پارسال ادامه داشت که این شرکت در همون زمان تونست با تبلیغات وسیع داخل شهر و شرایط قبل از سال نو، مشتریان زیادی رو بسمت خودش جذب کنه و متعاقبآ کیفیت سرویساش بشدت افت کرد و این روند افت شدید کیفیت این شرکت تا امروز همچنان ادامه داشته و من که خیلی وقته امیدمو برای بهبود شرایط کاری این شرکت از دست دادم و بدنبال شرکت دیگه ای هستم که بتونم اینترنت بهتری داشته باشم
اوایل خردادماه امسال بود که برای پیدا کردن شرکت دیگه ای مصمم شدم و با همین دنیا نت که الآن دیگه خیلیها تو کرج اسمشو شنیدند و اون موقع شرکت تازه تاسیسی بود، قرارداد بستم و مبلغ 13600 تومن هم بهشون دادم تا زمانی که خط تلفنمو از رانژه شبدیز خارج کنم و از دنیانت سرویس بگیرم. اما همون موقع بود که شبدیز شروع کرد به واگذار کردن سرویس 128 محدودیت دار با شارژ ماهیانه 13500تومان که این موضوع منو از فسخ قرارداد با شبدیز منصرف کرد، چون درسته که کیفیت سرویسشون آشغال بود ولی با قیمت 13500 تومن و با در نظر گرفتن اینکه حداقل 2-3 هفته زمان بین اینکه شبدیز خط منو از رانژه خودش برداره و دنیانت خط تلفن رو مجددا رانژه خودش کنه، بدون اینترنت adsl میموندم تصمیم گرفتم که همچنان با شبدیز قرارداد ببندم که تا امروز هم ادامه داشته و تا 2ماه پیش از سرویس محدودیت دارشون استفاده میکرم و ماه پیش، دور از جونتون; خریت کردم و دوباره سرویس 256 نامحدود ازشون گرفتم و این ماهم به اجبار سرویس 128 نامحدود! 2 ماه پیش کیفیت سرویسشون کمی بهتر شده بود و پیش خودم گفتم که شاید شبدیز با تهیه پهنای باند، مشکلاتشو حل کرده باشه که تصمیم گرفتم سرویس 256 نامحدود بگیم ولی چشمتون روز بد نبینه که سریعا به غلط کردن افتادم که دلیلشو مفصل بعدا توضیح میدم و این ماهم که برای پرداخت شارژ رفته بدوم شبدیز و میخواستم دوباره همون سرویس 128 محدودیت دار رو بگیرم، خود آقای عیسی خانی نبودند و یک پسر جوونی که ظاهرا از کارمندهای قسمت پشتیبای بود و من اولین بار بود که میدیدمش، با ما برای تمدید قرارداد و دریافت پول صحبت کردند. وقتی برگه فاکتور منو بهم داد که از قبل تهیه شده بود و براساس سرویس ماه قبل که 256 بود، تنظیم شده بود، من گفتم که میخوام دوباره سرویس 128 محدودیت دار بگیرم و دیگه این سرویس 256 رو نمیخوام که اون پسره با کمال پررویی و مثل اینکه داره بلا نسبت با یک هالو صحبت میکنه! بهم گفت که پورتهای سرویس محدودیت دارشون تو مناطق مخابراتی پرشده و نمیتونند بهم این سرویسو بدهند! من که یکدفعه شاخ درآوردم که این بابا چی داره میگه؟ از کی تا حالا شارژ اکانتها به پورتهای مخابرات ربط پیدا کرده؟! همانطور که شایان گفتند برخورد پشتیبانی این شرکت با مشتریهاشون خیلی اهانت آمیزه (البته نه از نوع فحش دادن و یا بدحرف زدن بلکه با جوابهاشون که ظاهرا مودبانه هم هست، به شعور مشتری اهانت میکنند) ولی حرف این شخص یکی از بدترین توهین هایی بود که از طرف یکی از مسولان این شرکت بهم شده بود، منم دیگه چیزی نگفتم و فقط خواستم سرویسمو بجای 256، 128 کنند و از شرکتشون اومدم بیرون.
تمام این صحبتهای بالا رو کردم تا احیانا اگر کسی این سوال تو ذهنش بوجود آمد که "چرا با اینکه اینقدر از شبدیز شاکی هستم تو این مدت 14-15 ماه گذشته مشتریشون بودم؟" رو پیشاپیش داده بشم
گفتنی درباره شبدیز زیاده ولی یک سری مواردی رو که الآن یادم هست رو بصورت خلاصه سعی میکنم که بازگو کنم:
- از اولین روزی که با شبدیز قرارداد دارم و ازشون سرویس میگیرم، سرعت بازکردن و اصطلاحا لود شدن صفحات وب افتضاح بوده و میبایست مرتبا یک آدرس رو refresh کرد تا صفحه لود بشه; که البته الآن کمی بهتر از گذشته شده. همیشه هم فی لترینگ مخابرات رو مقصر دونستند و اینکه درخواستهای http پشت سرورهای مخابرات گیر میکنه و Lost میشه که این حرف مسولین شبدیز هیچ وقت منو که متقاعد نکرده چون با توجه باینکه اکثر ماها تجربه استفاده از سرویسهای دیگر شرکتها رو داریم و بیشتر isp ها هم پهنای باندشونو از مخابرات تامین میکنند، ولی چنین مشکلاتی رو ندارند
- پینگ هم که دیگه نگو! تو بهترین حالت 300-350 که معمولا 3-4 نیمه شبه و ساعات پیک 500-2000
- قطعیهای لحظه ای و چند ثانیه ای هم که فراوان، معمولا در هر ساعت چندین قطعی داریم. این قطعیهای لحظه ای حسابی حال آدمو میگیره چون امکان دانلود با خود مرورگر و بدون استفاده از دانلودمنیجر رو از سایتها یا سرورهایی که اجازه استفاده از دانلودمنیجر و امکان resume رو نمیدند، عملا غیر ممکن میکنه. من خودم که اصلا یادم نیست آخرین باری که با مرورگر یک فایل مثلا بزرگتر از 10 مگ رو تونسته باشم دانلود کنم، کی بوده ؟! و همین موضوع در مورد آپلود هم کاملا صدق میکنه و عملا در بیشتر ساعات شبانه روز امکان آپلود موفق مثلا یک فایل 20-30 مگابایتی بر روی یکی از آپلودسنتر های اینترنتی وجود نداره
- قطعی های بلند مدت هم که در هر ماه چند روزی هست. که هربار هم درباره این قطعیها با پشتیبانی تماس گرفته میشه یا حضورا بهشون گفته میشه، همانطور که شایان هم بیان کردند، فقط این جوابو میشنوی که " ما مشکلی نداریم و لینک مخابرات قطعه" یا جوابهای دیگه ای که مستقیما مخابرات رو مقصر میدونند و تا حالا من برخلافه شایان که حداقل یکبار ازشون شنیدند که مشکل از خود شرکت هست، منکه تا حالا نشنیدم! مثلا همین چند روز گذشته، سرویسشون از جمع ظهر تا یک شنبه عصر قطع بود چندین بار که به پشتیبانی شرکت زنگ زدم همش بهم میگفت که "یکی از لینکهای مخابرات قطع شده و پیگیر هستیم که مشکل سریعا حل بشه" ولی نمیدونم چرا سایت خودشون که رو سرورهای خود شرکت هست برای ما که مشتری این شرکت هستیم و دسترسی به سایت شبدیز یک ارتباط داخلی محسوب میشه و ربطی به لینک اینترنتی مخابرات نداره هم باز نمیشد!؟ در ثانی به گفته خودشون یکی از لینکهای مخابرات قطع شده، پس باید ما اینترنتمون قطع نمیشد و با سرعت خیلی پایینتر کانکت میشدیم تا مشکل حل بشه، درحالیکه اصلا امکان برقراری ازتباط با سرورشون وجود نداشت و همش ارور 738 میداد
- این دوستان شبدیزی تعریف جدیدی از پهنای باند اینترنت شیر و کلا کلمه " share" ابداع کردند! یه این ترتیب که مثلا سرویس 256 kbps این شرکت از 24 ساعت شبانه روز، 16-17 ساعت سرعتی بین 0 تا 19 داره و بقیه ساعات 0 تا 30 کیلوبایت! یعنی تو اون 16 ساعت به هیچ وجه سرعت از 19 بیشتر نمیشه و حداقل هم که صفر هست. یا سرویس 128 که بازم بهمین ترتیب که 16 ساعت 0 تا 11 و بقیه ساعات 0 تا 15. جالب اینجاست که وقتی این موضوع را باهاشون مطرح کردم که چرا بصورت دستی برای اکانتها محدودیت میزارید؟ بهیچ وجه این موضوع رو قبول نکردند و کاملا منکر این محدودیت شدند. در حالیکه من 2ماه این محدودیت رو از نزدیک دارم مشاهده میکنم و جناب شایان هم کاملا این موضوع رو تایید کردند
- موضوع دیگه مربوط میشه به مسائل مالی و پرداخت حق شارژ ماهیانه که این شرکت به بدترین شکل ممکن و بسیار توهین آمیز با مشتریهاشون رفتار میکنند. چند مثال میزنم: الآن همه اکانتها تا روز پنجم هر ماه ساعت 12 شارژ میشه. من مشتری فراموش میکنم که امروز پنجم ماه یا فردا پنجم هست تا برای پرداخت حق شارژ اقدام کنم، راس ساعت 12 سرویس قطع میشه و تا زمانی که مبلغ شارژ به دست مالی شرکت نرسه، سرویس قطعه و بهیچ وجه هم وصل نمیشه. تا الان بارها شده که چنین اتفاقی برای خودم افتاده و پس از قطع شدن سرویس متوجه شدم که باید حق شارژ ماهیانه شبدیز رو پرداخت میکردم و باهاشون تماس گرفتم و درخواست شارژ سرویس رو کردم تا چندساعت بعد برم شرکت و پول شارژ رو پرداخت کنم که قبول نکردند. یا همین 2ماه پیش که سرویس 256 بدون محدودیت! ازشون گرفتم، قبلش سرویسم قطع شده بود که باهاشون تماس گرفتم و درخواست این سرویس رو کردم که فاکتورش حدود 45000 تومن میشد که قرار شد پیک بفرستند و مبلغ فاکتور رو دریافت کنند، من ازشون خواستم که قبل از اومدن پیک سرویس فعال بشه که قبول نکردند، وقتی هم که پیک اومد و پولو گرفت یک ساعتی منتظر شدم و دیدم همچنان سرویس قطعه، وقتی باهاشون تماس گرفتم گفتش که پیک چند تا آدرس دیگه هم میبایست میرفته و هنوز به شرکت برنگشته. بازم یکی دو ساعت دیگه صبر کردم ولی سرویس فعال نشد که دوباره تماس گرفتم و گفتند که پیک برگشته ولی چون امور مالی ساعت 5 عصر میرند الآن کسی نیست که اکانت شما رو فعال کنه! و باید تا فردا صبح صبر کنید! خدا شاهده که داشتم از عصبانیت منفجر میشدم! منیکه 15 ماه مشتری این شرکت هستم و از اولین مشتریهاشون بودم و همه کارمندهای قدیمی شرکت منو از نزدیک بخوبی میشناسند این برخورد باهام میشه، دیگه نمیدونم با مشتریهای جدیدشون چجوری رفتار میکنند؟!
- در مورد پشتیبانی این شرکت هم بنظرم جناب شایان بخوبی تمام موارد رو بیان کردند
بازم تاکید میکنم که جناب شایان تمام گفتنیها رو در مورد این شرکت گفته بودند و من فقط قصدم تاکید این مطالب و کمی هم تکمیلشون بوده
لازم میدونم دوباره تاکید کنم که اگر من نوعی با توجه به مطالب بالا همچنان مشتری این شرکت هستم، فقط و فقط به این دلیل هستش که بنا بدلایل کاری مجبورم روزی بیش از 10 ساعت آنلاین باشم و مدت زمانی که بین درخواست کنسلی به این شرکت تا وصل شدن سرویس شرکت دیگه طول میکشه که شاید 1ماه زمان ببره و این مدت نمیتونم adsl داشته باشم، باعث شده که همچنان مشتری شبدیز باشم که برای این مشکل هم بالاخره فکر اساسی کردم و چند روز پیش رفتم مخابرات و یک خط تلفن جدید ثبت نام کردم
متاسفانه ( یا خوشبختانه ) شما هم نظر من رو در مورد پشتیبانی ( جدای از مسائل فنی ) و لحن صحبتشون دارید ... پشتیبانی که به هیچ وجه اعصاب نداره !!!! یعنی اگر صحبت ها بیشتر از ۴،۵ جمله بشه و نتونه با جملاتی مثل « مشکل از ما نیست » « مشکل از مخابراته » « مشکل از خود شماست » شمارو قانع کنه ... کار به داد و بیداد ایشون میکشه ! داد و بیدادی که شاید با تن صدای بلند انجام نشه ولی قشنگ این حس رو براتون بوجود میاره که اگر اونجا بودید راحت ۲،۳ تا چک خورده بودید !
من یکی از مکالمات رو ضبط کردم. البته نه برای پخش ! بلکه برای روزی که مدیران این شرکت ادعا کنند که این برخورد انجام نمیشه ! مکالمه هم مربوط به همین ۳،۴ روز پیش هست . برای وقتی که :
سرویس قطع شده.
مودم به سرور شبدیز هم کانکت نمیشه !
با پشتیبانی تماس میگیرم و ایشون بنده رو با احتمالا با سبزی فروش محل اشتباه میگیرند و میگند « پهنای باند از تهران قطع شده » و من میگم « خب به فرض که این اتفاق افتاده ... چرا من به سرور شما وصل نمیشم ؟ چه ربطی به پهنای باند داره ؟! من اصلا اینترنت نمیخوام ! میخوام فقط سرور شبدیز رو که ۱۰.۰.۰.۱۰۰ هست پینگ کنم ! اینکه پهنای باند نمیخواد ! » و به من میگن « خب لابد وقتی پهنای باند درست بشه ، اونم درست میشه ! » و وقتی من اصرار میکنم که این قطعی هیچ ربطی به پهنای باند تهران یا جای دیگه نداره و مشکل از چیز دیگهایه ، همون برخورد خوب و مودبانه رو میشنوم .... ... مکالمه جالب و شنیدنیه ....
البته تقریبا همه مکالمات من با پشتیبانی به همین ترتیب هست ... و اگر میخواستم همه رو ضبط کنم تاحالا فکر کنم یه هارد کامل از این صحبت ها داشتم ...
در ضمن ! این مکالمه چند روز بعد از اینه که من برای بار چندم اعتراض کردم به این نحوه پاسخ دادن و مدیران این شبکه گفتند که به ایشون تذکر کتبی داده شده ...
متاسفانه مدیران این شبکه هم رفتارشون در قبال کاربران فرقی با پشتیبان ها نداره ! فقط مودبانه تر هست و جنبه حل کردن موضعی و چند ساعته مشکلات اون بیشتر هست ... و یه نوعی با قول هایی که میدن به شما میخوان فقط شما رو برای همین لحظه آروم کنن ... تا برید برای ماه های آینده تا شاید دوباره صدای شما دراومد !