شورولت Chevelle SS 454 LS6 سال 1970 میلادی با موتور Chevelle V-8 با 360 اسب بخار و اندازه 454 اینچ مکعب، یکی از بالاترین قدرت ها را میان خودروهای عضلانیای دارد که تاکنون تولید شده اند. در آن زمان مشتری می توانست با پرداخت 263 دلار بیشتر، نسخه LS-6 با 450 اسب بخار قدرت را سفارش دهد. شاید جالب باشد بدانید این میزان قدرت موتور، نشان دهنده عدد واقعی آن نیست و گفته شده این قدرت به 470 اسب بخار نیز می رسد. قیمت کنونی این خودرو در بازار آمریکا حدود 75 هزار دلار است.
با معرفی چلنجر در سال 1970 میلادی، دوج نخستین خودروی کوچک(نسبتا کوچک!!!) خود را عرضه کرد. بلوک کوچک موتور خودرو برای مسابقات Trans-Am طراحی شده بود اما بلوک بزرگ تر موتور در خودروهای عضلانی کار گذاشته شد. موتور V8 مدل R/T با اندازه استاندارد 383 اینچ مکعب و 335 اسب بخار طراحی و عرضه شد اما خریداران می توانستند مدل های 385 اسب 440 Six Pack و 425 اسب 426 Hemi را نیز داشته باشند. هر دو مدل 440 و Hemi قادر بودند 1.4 مایل را در کمتر از 14 ثانیه طی کنند. طراحی زیبا و رنگ های روشن از پالت High Impact دوج، چلنجر را به یک خودروی بسیار چشمگیر و زیبا بدل کرده بود.
14. 1970 Plymouth Superbird
مدل Road Runner Superbird توسط پلیموت و به منظور بدست اوردن موفقیت های دوج ساخته شد. بال عقب جلوه ی خاصی به آن بخشیده بود. این خودرو موتور Hemi V8 بااندازه 426 اینچ مکعب دارد. قدرت موتور 425 اسب بخار است و می تواند در عرض 13.5 ثانیه، 1.4 مایل را طی کند. 1920 دستگاه سوپربرد به تولید رسید که با سه موتور قابل سفارش بودند. که محبوب ترین انها 440 بود که قدرتی در حدود 385 اسب بخار داشت.
15. Pontiac FireBird MARK 2 1970
یکی از فرزندان خلف جنرال موتورز که سال ها تاخت و تازید، برندی که ابتدا در چند کشور قاره آمریکا خوش درخشید و پس از آن گام های بلند خود را برای جهانی شدن برداشت، اگر بخواهیم در زندگی این پیر 84 ساله ریز شویم به سیاست های جنرال موتورز پی خواهیم برد که از آن ابتدا با پونتیاک دوست داشته عضلانی بودن را در کنار قدرت به رخ بکشد چیزهایی که یک آمریکایی تمام عیار را رقم می زنند، پونتیاک هم مانند دیگر برندهای آمریکایی طرفداران خاص خود را دارد اما آنچه باید گفت این است که درون خانواده پونتیاک هم چند عضو قوی وجود دارد که هر کدام از آن ها قطبی برای خود و تمامشان دوست داشتنی هستند!!
، پیشرانه ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است از نوع 8 سیلندر 350 اینچ مکعبی می باشد که با کد N شناخته می شود، قدرت این پیشرانه 175 اسب بخار می باشد که برای این وزن نسبتا کم است، جعبه دنده این خودرو 3 سرعته اتوماتیک است، نکته گفتنی این است که پیشرانه های این خودرو در همه سال های تولید این خودرو تغییر داشت و مدام بهینه می شد، کمپانی برای این قلب 8 سیلندر 100000 مایل وارنتی در نظر گرفته است، بدون شک 350 از پیشرانه های بسیار خوب و پر طرفدار در بین آمریکایی هاست
16. Chevrolet Camaro Code/Z 1970
دومین نسل از براداران کامارو !(خانواده Z )
بعد از نسل اول ، بودجه نسباتا خوبی در اختیار مهندسان و طراحان قرار گرفت تا نسل دوم کامارو را طراحی و تولید کنند .
طراحان از امکانات زیادی بهره مند بودند و با در اختیار داشتن بودجه و وقت کافی کاملا خودروی جدید و به روزی ساختند که تا سالها در اذهان باقی ماند .
تجربه مسابقاتی که نسل اول در اونا شرکت کرده بود به پیشرفت سیستم فرمان ، ترمز و حتی بهتر شدن تعادل ماشین کمک شایانی کرد سیستم تعلیق نسل دوم از هر دو جهت راحتی و قابلیت ارتقا یافت .
موتور 250 6 سیلندر که بهینه شده موتور 230 قدیمی بود . همچنین موتور های 307 و 350 . و اما متداول ترین آنها 396 بود که بعضا با 402 اینچ حجم عرضه میشد
و اما نکته مهم ، در تبلیغات این سال و بروشور ها و کاتالوگ های کارخانه دو موتور 454 ال اس6 و 454 ال ای 7 نیز قابل سفارش و انتخاب بود که هیچوقت عرضه نشد (بحران نفتی) به همین دلیل هر جا که تاریخچه کامارو باشه در سال 70 این دو موتور طبق کاتالوگ وجود داشته اما عملا قابل سفارش بود. به همین دلیل کمپانی مقدار قابل توجه ای از در آمد خود را صرف قرامت دادن به مشتری ها کرد!
17. Chevrolet Camaro LT 1974
در اواخر سال 1974 قوانين جديدي براي ايمني و آلايندگي خودروها وضع شد كه موجب فلج شدن فني بسياري از خودروها شد براي مثال قويترين موتوري كه ميشد روي كامارو نصب بشه حجمي معادل 5.9 ليتر و قدرتي برابر 245 اسب بخار قدرت داشت.واتفاق ديگري كه براي كامارو افتاد توقف توليد پكيج Z28 بود
اما بعد از اجرای قوانین مشتریانی که کامارو خود را سفارش داده بودند منتظر سفارش خود بودند. در همین راستا کمپانی سازنده در طی یک بیانه ای اعلام کردم کامارو های LT را نصف قیمت به مشتریان واگذار میکند و دلیل این کار هم این است که کامارو LT با موتور 8سیلندر(350 ) گیربکس اتومات شامل این قانون میشود و در این صورت افزایش مالیات افزوده میشود بر خودرو .
در آن سال کمپانی LT های خود را با ضرر فروخت تا مشتری ها بتوانند مالیات خود را بدهند . و این کار با استقبال مردم مواجه شد . در کیریسمس سال 74 مردم ایالات متحده در یک اقدامی جالب رژه ی LT سواران به راه انداختن تا با این کار دولت مالیات آنها را کاهش و به کمپانی قرامت بدهند . که اینگونه هم شد
.
18. Buick GNX 1978
هزینه بالای بیمه و اجباری شدن سوخت استاندارد از جمله مشکلات ماشین های عضلانی بودند. اما بیوک در دهه 1980 میلادی با گراند نشنال و موتور توربو شارژ 3.8 لیتری V6 تا حدی این مشکلات را از بین برد. خودروی GNX که در سال 1987 میلادی به خط تولید بیوک اضافه شد، موتور توربو شارژ بزرگ تر با 276 اسب بخار قدرت و 360 پوند گشتاور داشت. فقط 547 دستگاه از این خودرو ساخته شد.
19. Chevrolet Camaro LT 1993
(حال کردم عکس تنها نمونه از این کامارو در ایران رو بذارم! )
نسل چهارم از برادران کامارو! ( که شامل سری z نمیشود. زیرا سری z یک خانواده جدا گانه ست ) سال 1994 از راه رسید
این اتومبیل امروزه هم بسیار طرفدار دارد و مشخصه های قوی هم برای وجود این عده از طرفداران وجود دارد، طراحی به روز و مدرن در کنار قدرت بالای خودرو و استعداد بالاتر آن برای تیونینگ همه و همه دست به دست هم می دهند تا دلیلی بر وجود این گروه کثیر از طرفداران کاماروی نسل چهارم باشد.
درست 30 سال از تولید کامارو می گذشت و به همین دلیل با برنامه ریزی های کمپانی مدلی با نام یادبود سی امین سالگرد تولید کامارو ساخته شد که با مدل های دیگر تفاوت هایی داشت و این خود کاماروی خاص نسل چهارم را خاص تر از قبل کرد که از این تعداد تولیدات خاص LT1-LT4-SS را می توان جست و جو کرد و به تعداد 3352 دستگاه از مدل یادبود سی امین سالگرد ساخته شد که از هر کدام مدل های در این عدد سهمی دارند که بدین شرح می باشد: 957 دستگاه SS – 108 دستگاه LT4 – 108 دستگاه که توسط SLP به قدرت 330 اسب بخار رسیدند و از خودرومی مورد بررسی ما 2179 دستگاه به تولید رسیده است.
پیشرانه این کامارو از جمله آن پیشرانه هایست که در محصولات شورولت غوغا کرد و بلوک سرسیلندر آن کاملا از جنس آلومینیوم می باشد، این پیشرانه بر روی Z28 و SS وجود داشت که به ترتیب 305 و 340 اسب بخار قدرت داشت
20.Pontiac Trans Am WS-6 1999
در دهه 1990 میلادی، خودروهای عضلانی تغییر کردند. کارخانه های خودروساز به تولید عضلانی های شاسی بلند و وانت روی آوردند و هندلینگ خودرو یکی از پیش نیاز های عضلانی ها شد. شورولت کامارو و پونتیاک فایربرد نیز در سال 1998 میلادی، موتور جدید 5.7 لیتری LS-1 V8 دریافت کردند. این نسخه در فرمولا 305 اسب بخار قدرت داشت اما در Trans Am دارای 320 اسب بخار قدرت بود. با این تغییرات، Trans Am قادر بود از صفر تا یکصد کیلومتر را در عرض 5.2 ثانیه طی کند و در عرض 13.4 ثانیه نیز 1.4 مایل را بپیماید.