• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
F -150مهم‌ترین خودروی فورد محسوب می‌شود. زیرا در سی سال گذشته پرفروشترین وسیله نقلیه در ایالات متحده و پرفروشترین پیکاب دنیا بوده و تبدیل به یک نماد برای زندگی آمریکایی شده است. بنابراین فورد می‌کوشد که بدون خطر کردن، به تدریج این محصول خود را کامل سازد.

2015 Ford F-150
با وجود اصلاحات بسیار، هنوز نمی‌توان F150 را یک وانت یا پیک آپ انقلابی دانست. اما این واقعاً یک محصول جدید به شمار می‌رود. اولین دلیل این دیدگاه، استفاده گسترده از آلومینیوم در ساختار بدنه است که باعث شده 318 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شود و این تأثیر بسیار مثبتی روی قابلیتها و مصرف سوخت می‌گذارد. البته هنوز شاسی نردبانی شکل از فولاد ساخته می‌شود که کابین آلومینیومی به آن پیچ می‌شود. با این وجود استفاده از فولاد با مقاومت بالا در این ساختار همراه با کاهش 27 کیلویی وزن بوده است. پس ما یک کامیون داریم که مشابه آئودی با آلومینیوم ساخته شده است.

2015 Ford F-150
طراحی بیرونی بدنه، کاملاً با ابهت و مردانه و امروزی است. چراغها برای گاز گرفتن آماده‌اند و به شکل C یا اندکی هم F شباهت یافته‌اند. استفاده از LED هم در چراغهای F150 قابل انتظار بود. چراغهای عقب نیز از همان الگوی چراغهای جلو بهره می‌گیرند. پنجره هواکش رادیاتور هم بسیار بزرگ و با نوارهای عریض افقی مشکی یا آلومینیومی پوشیده می‌شود.

zncvc352dbybqcrk8xy.jpg


کابین با مواد مرغوب‌تر و با کیفیت تری ساخته شده است. یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی مرکز ثقل طراحی داخلی محسوب می‌شود. سیستم سرگرمی و سیستم MyFord همراه با دوربین دید عقب، کنترل ترمز تریلر، دوربین 360 درجه و سیستم صوتی با قدرت بالا از امکاناتی هستند که در کابین خواهید یافت.

Ford F-150 interior
چهار نوع پیشرانه مختلف برای این اتومبیل قابل انتخاب است. موتور 2.7 لیتری اکوبوست شش سیلندر، 3.5 لیتری معمولی و 3.5 لیتری اکوبوست شش سیلندر و 5.0 لیتری هشت سیلندر. در اعلامیه منتشر شده فورد به قدرت و توانایی‌های این موتورها اشاره نشده است.













فورد F 150 در پنج تریم و سطح در کارخانه دیربورن میشیگان ساخته خواهد شد​
 

lasholoosh

Registered User
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2013
نوشته‌ها
365
لایک‌ها
236
تو که خبر زیاد داری چرا از پدال..؟!
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
طراحی سبک کودو، پس از تغییر چهره خودروهای مختلف مزدا از مزدا 3 و 6 گرفته تا CX-5 حالا به سراغ مزدا 2 آمده است. اولین تصاویر غیر رسمی از نسل آینده این خودرو که از روی یک مجله ژاپنی برداشته شده، نشان از شباهت آشکار این مدل با سایر خودروهای جدید مزدا می‌دهد.


2014 Mazda 2


مزدا 2 که در ژاپن با نام دیمو شناخته می‌شود، مشتریان خانم را هدف قرار داده و با سلایق آنان تطابق یافته است. قرار است از پلتفرم کوتاه شده CX-5 و همچنین فن آوری اسکای اکتیو برای بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش راندمان در این خودرو هم استفاده شود.

رندری از مزدا2 2014


مزدا2 مدل 2013
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
به همان اندازه که شرکت‌های خودروسازی برای درک بهتر بازارهای جهانی تلاش می‌کنند، در ایالات متحده‌ آمریکا به رانندگان فرصت کشف تعدادی از خودروهای ویژه و استثنایی داده نمی‌شود. بازار ژاپن مملو از هوندا Type-R شده است، نسخه‌ی TDI دیزلی آئودی SQ5 که همانند یک خودروی ظریف اروپایی می‌باشد و حتی کانادایی‌ها از فرصت خرید شورلت SS سدان محروم شده‌اند (شورلت Orlando در بازار کانادا عرضه خواهد شد ولی این خودرو به سختی می‌تواند یک جایگزین برابر با SS باشد). در حالی که بحث ما در مورد یک خودروی سوپر اسپرت نیست، من می‌خواهم توجه شما را به یک خودروی کامپکت کوچک جدید پژو که تأثیر زیادی بر بازار اروپا خواهد گذاشت جلب می‌کنم.


Peugeot 308 2014

پژو 308 هاچ بک جدید که همانند سایر خودروهای کامپکت اروپایی زیبا و مدرن می‌باشد، به طور رسمی در لیست فروش سال جدید این کمپانی فرانسوی که در حال سپری کردن روزهایی سخت می‌باشد قرار گرفته است، آن‌ها سال گذشته با جنرال موتورز به منظور توسعه‌ی پلتفرم یک خودروی کوچک وارد همکاری شده بودند، اما اواخر سال 2013 برای آن‌ها به منزله‌ی پایان این همکاری بود و جنرال موتورز سهام خود در پژو که معادل هفت درصد از کل سهام پژو بود را به فروش رساند.
از آن جایی که این خودرو در ایالات متحده‌ امریکا فروخته نمی شود، مقایسه‌ی پژو 308 با یک خودروی مشابه موجود در بازار سمت غربی اقیانوس اطلس منطقی و معقول به نظر می‌رسد. با ورود شورولت کروز توربو دیزل 2014 به بازار آمریکای شمالی، اجازه دهید تا با قرار دادن پژو 308 در مقابل شریک قبلی آن‌ها، به مقایسه‌ی این دو خودرو بپردازیم.

موتور:
شورلت کروز دیزل
به عنوان اولین خودروی دیزلی جنرال موتورز برای فروش در بازار آمریکا از زمانی که اولین تلاش ضعیف و نافرجام آن‌ها سرانجام در سال 1985 لغو شد، شورولت کروز دیزل 2014 دارای یک موتور آزموده شده و قوی از خط تولید اروپایی شورلت می‌باشد. این موتور 2 لیتری توربوشارژردار دیزلی، 151 اسب بخار نیرو و 358 نیوتون بر متر گشتاور تولید می‌کند. با مصرفی معادل 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر، میزان خروجی گاز گلخانه‌ای نیتروژن اکسید در این خودرو تقریباً نود درصد کمتر از موتورهای دیزلی قبلی می‌باشد.

پژو 308
یکی از هشت موتور مختلف که در پژو 308 قابل عرضه می‌باشد موتور 1.6 لیتری BlueHDi با تکنولوژی پیشرفته می‌باشد. موتور 1.6 لیتری جدید BlueHDi در زیر کاپوت پژو 308 مصرف سوختی فوق العاده و مدیریت پیشرفته خروجی گازهای گلخانه‌ای را ارائه می‌نماید. اندازه گیری شده در یک مقیاس بهره وری که به شدت در اروپا و به ندرت در آمریکا به کار گرفته می‌شود، خروجی کربن دی اکسید پژو 308 معادل 82 گرم در هر کیلومتر می‌باشد. برای این که بتوانید این میزان را مقایسه کنید، خودروی اسمارت ForTwo با موتور دیزلی 1 لیتری در هر کیلومتر 130 گرم کربن دی اکسید در بازار آمریکای شمالی تولید می‌کند. موتور 1.6 لیتری BlueHDi که قبلاً روی پژو 508 نصب شده بود، نیرویی معادل 120 اسب بخار را ارائه می‌کند.

طراحی خارجی
شورولت کروز دیزل
با توجه به این که شورولت کروز دیزل بر اساس خودرویی که بیش از دو میلیون از نمونه‌های مختلف آن در سراسر دنیا به فروش رفته طراحی شده است، این خودرو در مقایسه با مدل بنزینی خود تغییر چندانی نکرده است. چندین ویژگی بهبود یافته‌ی آیرودینامیکی در طراحی خارجی مدل Eco این خودرو وجود دارد که شامل سیستم شاتر جلو پنجره‌ی فعال به منظور افزایش بهره وری می‌باشد. یک سیستم تعلیق Z link در محور عقب شورولت کروز دیزل وجود دارد که باعث بهبود هندلینگ خودرو می‌شود در حالی که وجود سیستم فرمان الکتریکی به تیز بودن فرمان در هر سرعتی کمک زیادی می‌کند.


با توجه به این که این خودرو در حال حاضر به عنوان یک خودروی هاچ بک 5 در عرضه می‌شود، ظاهر پژو 308 نمایی از یک خودروی کوچک باشکوه می‌باشد. با قیمتی نزدیک به آئودی A1، مدل استاندارد پژو 308 مجهز به چراغ‌های LED روشن در طول روز می‌باشد. سیستم فول LED چراغ‌های جلو در نسخه‌های تزئینی Allure و Feline پژو 308 جدید قابل عرضه می‌باشد. پژو 308 Feline دارای یک سقف شیشه‌ای استاندارد پانورامیک می‌باشد. به منظور تبلیغ کارایی این خودروی کامپکت، پژو تمرکز زیادی بر یادآوری کاهش وزن معادل 140 کیلوگرمی این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی خود می‌کند.



طراحی داخلی
شورولت کروز دیزل
با توجه به اهمیت فروش خودورهای دیزلی در بازار آمریکای شمالی، شورولت کروز دیزل 2014 کابین مجهزی را به عنوان تجهیزات پایه به خریداران ارائه می‌کند. تجهیزات داخلی استاندارد این خودرو شامل صندلی‌های چرمی و سیستم گرم کننده‌ی صندلی‌های جلو، سیستم Chevrolet MyLink با بلوتوث و سیستم صوتی و تصویری با صفحه‌ی نمایش لمسی 7 اینچی می‌باشد. کابین پنج سرنشینه ی آن توسط 10 ایربگ محافظت می‌شود، حجم فضای بار شورلت کروز دیزل معادل 367 لیتر می‌باشد.


2014 chevrolet cruze diesel interior


Peugeot 308 2014 interior
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
پژو 308
فضای داخلی پژو 308 دارای مقدار زیادی از دکمه‌ها و صفحات لمسی مجلل می‌باشد. کانسپ i-Cockpit پژو که در این خودرو به کار رفته برای افزایش قابلیت درک راننده تنظیم شده است. در مدل‌های پایه‌ی پژو 308، یک سیستم رادیویی دیجیتال DAB همراه با بلوتوث و اتصال‌های USB به صورت استاندارد وجود دارند. در مدل دارای موتور BlueHDi، یک صفحه‌ی نمایش لمسی رنگی همراه با سیستم ناوبری ماهواره‌ای در امر مسیریابی راننده را یاری می‌کند. به لطف طراحی هاچ بک آن، حجم فضای بار این خودرو معادل 419 لیتر می‌باشد.























نظر نهایی
برای خریداران آمریکای شمالی، تفکر خودروهای کامپکت دیزلی با تجهیزات خوب هنوز یک امر بیگانه و نا آشنا می‌باشد. نتایج بررسی‌های تخصصی شورولت کروز دیزل 2014 در ایالات متحده‌ی آمریکا خیلی خوب و فوق العاده نبوده‌اند. هزینه‌ها و استهلاک موتورهای دیزلی توربوشارژردار همچنان نظر منتقدان را به خود جلب کرده است. در اروپا، معرفی پژو 308 جدید در نمایشگاه‌های خودرو در یک بازار رقابتی تر نشان داده شده است. در این بخش از بازار مملو از اتومبیل‌های کامپکت اروپایی، پژو 308 مجهز به موتور دیزلی BlueHDi وظیفه‌ی سنگین ایستادگی کردن در این بخش شلوغ را به خوبی انجام داده است.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
وقتی ب ام و می‌خواست آخرین مدل از سری ۳ را به صورت نسخه گرن توریزمو هم ارائه کند، باعث نگرانی بسیاری از هواداران شد. این موضوع، با وجود صحبت‌های زیادی که در مورد خودروهای با دیفرانسیل جلو و خودروهای الکتریکی شده بود و همچنین، با وجود خودروی سری ۵ از نوع GT، کمی عجیب بود. با این وجود، هدف ب ام و از ساخت این مدل، این نبوده که بر اساس یک سدان خوب، یک مدل دیگر واگن را وارد بازار کند؛ بلکه این خودرو طراحی شده تا فضای بزرگ‌تری را در داخل کابین ایجاد کند و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سدان در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد و این در حالی است که از ظاهر یک استیشن واگن اجتناب کرده و مشتریان رغبت بیشتری به خرید آن نشان خواهند داد. پس در سری ۳ GT با خودرویی روبرو هستیم که همانند سری-۵ GT، می‌خواهد در همه زمینه‌ها سرآمد باشد. مدل 335i شش سیلندر در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته تا کیفیت بی ام و از نزدیک ارزیابی شود.


2014 BMW 335i GT Luxury line


برای مدل GT جدید، بی ام و، شاسی بین محور عقب و جلو را از بازار سری ۳ چین سفارش داده است. با طول بلند این شاسی، فضای پاها در جلوی صندلی‌ها افزایش یافته و همچنین باعث شده تا بی ام و بتواند یک هاچ عقب بزرگ برای خودرو در نظر بگیرد. البته مورد اخیر، یکی از چالش تیم طراحی بی ام و بوده و پیج بیرمان، یکی از طراحان بی ام و در کنار همکارانش، تلاش زیادی به خرج داده‌اند. طراحی به کار رفته در بدنه GT، شبیه هیچ‌کدام از خودروهای سری ۳ نیست. در مقایسه با سدان، GT از هر جهت، به تناسب، رشد کرده است. این خودرو دارای عرض بیشتر، جلوپنجره قلوه شکل بلندتر، کاپوت برآمده و همچنین، صاحب خطوط افقی اضافی در کناره‌ها شده است. هواکش‌های جلو نیز از جمله طراحی‌های بدنه این خودرو هستند که بیشتر با اهداف آیرودینامیک به کار برده شده‌اند.

2014 BMW 335i GT Luxury line


بنابراین، در مورد سری ۳ GT، قبل از هر چیز باید گفت که ظاهری بهتر از سری ۵ GT دارد و برای طراحی خود، از ابعاد بزرگتر، نهایت استفاده را کرده است. به لطف بدنه حجیم، این خودرو می‌تواند تا ۱/۶ مترمکعب وسایل در خود جای دهد؛ فضایی که بیشتر از سری ۳ اسپرت واگن در بازار امریکا است. فاصله‌ی پاها در صندلی‌های عقب، بسیار مناسب است و صندلی عقب متحرک، می‌تواند در ۱۵ موقعیت مختلف تنظیم شود. این خودرو به دلیل ارتفاع صندلی راننده، باب طبع بسیاری از دوستداران خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌آور نیز خواهد بود. فضای داخل کابین نیز دارای همان استاندارهای سری ۳ بی‌ام و است.

2014 BMW 335i GT xdrive Interior


البته این همه فضای اضافی برای GT، پیامدهایی نه چندان مطلوب خواهد داشت. مرکز ثقل خودرو در نقطه بالاتری است و همچنین فاصله محور چرخ‌ها، طولانی‌تر است. بنابراین نسبت به سدان، حدود ۱۳۵ کیلوگرم سنگین‌تر است و نمی‌تواند چالاکی لازم را داشته باشد.






گرن توریزمو از سیستم تعلیق اسپرت در عقب بهره می‌برد که باعث شده خودرویی با راحتی بیشتر و سواری دل‌پذیرتر در دسترس قرار گیرد. البته این حرف، زمانی که کم‌فرمانی ناچیز در این خودرو تجربه شد، تا حدودی مورد تردید قرار گرفت. چنین موردی در مورد یک سدان سری ۳ کاملاً غیرطبیعی است. سیستم الکتریکی فرمان، با این که عملکرد خوبی را تا به حال از خود نشان داده، ولی هنوز هم چند قدمی با سیستم فرمان هیدرولیک فاصله دارد. با این حال سیستم الکتریکی فرمان باعث می‌شود تا صرفه‌جویی بیشتری در مصرف سوخت انجام شود. چیزی که در این بررسی مشاهده شد، مصرف ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. این مصرف چندان هم کم نیست، ولی نسبت به بی ام و X3 xDrive35i با همان موتور و البته وزن بیشتر، بهتر است. مدل 335i مورد استفاده در این بررسی، از موتور آشنای بی ام و استفاده می‌کند: موتور ۳ لیتری با ۶ سیلندر در یک ردیف N55 با یک توربوشارژر، که می‌تواند ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این موتور، قابلیت سازگاری کامل با شرایط و افزایش دور موتور بدون تأخیر را دارد. تنها ۵/۳ ثانیه طول می‌کشد تا 335i به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین، سرعت نهایی این خودرو به صورت الکترونیکی به ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت، محدود شده است. هر دوی این اعداد، با این‌که چابکی GT را نشان می‌دهند، ولی باز هم نسبت به سدان‌های قبلی تست شده، در وضعیتی پایین‌تر قرار دارند. البته وزن بالاتر GT، تا حدودی این موضوع را منطقی جلوه می‌دهد.






بی‌ام و برای مشتریان اروپایی خود، سیستم گیربکس ۶ دنده دستی را به عنوان یک انتخاب، در دسترس قرار می‌دهد، امّا در کشورهایی مثل امریکا، تنها سیستم گیربکس، ۸ دنده اتوماتیک خواهد بود. در خودروی تست، سیستم گیربکس اتوماتیک استفاده شده که وضعیت شیفت دنده‌ها کاملاً رضایت‌بخش است. در این حالت، پدال شیفترها می‌توانند یا بر روی چرخ فرمان قرار گیرند و یا کنسولی جداگانه داشته باشند. در این کنسول جداگانه، فشردن به معنای دنده بالاتر و کشیدن به معنای دنده پایین‌تر خواهد بود.




 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
قیمت سری ۳ GT از ۴۲ هزار و ۳۷۵ دلار شروع می‌شود، ولی در مدل 335i این قیمت به ۴۷۷۷۵ دلار می‌رسد؛ البته خودروی تست با اضافه شدن بسته M اسپورت به ارزش ۳۱۰۰ دلار (شامل: چرخ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های اسپرت، چرخ فرمان M، کیت بدنه و تریم اسپرتی بیشتر در داخل کابین)، بسته هوای سرد به ارزش ۹۵۰ دلار (شامل: گرم‌کن صندلی جلو و عقب و همچنین، چرخ فرمان)، بسته کنترل دینامیک ۱۰۰۰ دلاری (شامل: سیستم تعلیق M و فرمان متغیر اسپرت)، بسته پرمیموم به ارزش ۲۲۰۰ دلار (شامل کلید مجاورت، تکیه‌گاه ستون فقرات و رادیوی ماهواره‌ای) و همچنین، بسته تکنولوژی ۳۱۵۰ دلاری (شامل: سیستم راهبری، صفحه‌نمایش رو به بالا و قابلیت بلوتوث، به اضافه‌ی ۶۵۰ دلار برای ترمزهای M اسپورت و ۸۷۵ دلار برای سیستم صوتی هارمن کاردون، در مجموع به قیمت نهایی ۶۰ هزار و ۲۵۰ دلار رسید.






در مجموع سواری با سری ۳ GT راحت و دلپذیر است و فضای زیادی نیز برای راننده و سرنشینان در داخل کابین فراهم شده است و بسیاری از طرفداران بی ام و و عاشقان خودروهای واگن به این مدل جذب خواهند شد. با هم نگاهی خواهیم داشت به خلاصه مشخصات و تست‌های انجام شده بر روی این خودرو:
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۶۰۲۵۰ دلار(قیمت پایه: ۴۷۷۷۵ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 24-valve inline-6توربوشارژ و خنک‌کننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۷۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۰۰ اسب بخار در ۵۸00 دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۰۰ نیوتن متر در ۱۲00 دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۳ متر.
  • عرض: ۱/۸۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۱ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۴۹ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۲/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۹ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۸ ثانیه با سرعت ۱۶۵/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۷/۳ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.85 g.
مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.






 

pavilion

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2013
نوشته‌ها
4,875
لایک‌ها
5,453
محل سکونت
IRAN-19
جلوشو مثل سانگ یانگ اکتیون 2013 طراحی کردن
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
نمایشگاه دیترویت: شش سال پیش کادیلاک در همین نمایشگاه شلوغ، با معرفی مدل دو درب CTS خیلی‌ها را شگفت زده کرد. کوپه CTS پیش از ورشکستگی جنرال موتورز ایده خوبی به نظر می‌رسید. و حالا با احیای دوباره این شرکت، گواهی بر جنرال موتورز جدید می‌باشد. اما به گفته کادیلاک نسل سوم CTS تنها به صورت سدان عرضه می‌شود و در عوض ATS در یک فرم کوپه جمع و جور بر تخت می‌نشیند.


2015 Cadillac ATS Coupe


کوپه ATS در بسیاری از قسمتها و شاید بیش از حد با مدل سدان خود شریک است. فاصله بین دو محور مدل کوپه با سدان مشابه است و در همان اندازه 2.77 متر ثابت مانده است. سپر جلو، هواکش جلوپنجره، سقف، گلگیرها و بدنه، با وجود تغییرات، هنوز منحصر به فرد نمی‌باشد. تنها نکته حذف خوشه‌های تاج کادیلاک از دور لوگوی این شرکت است. در داخل خودرو هم سیستم سرگرمی بروز رسانی شده است. این سیستم با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، شامل ناوبری، اتصال Wi-Fi و سیستم CUE است و بعلاوه از سیستم های ایمنی هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو هم برخوردار است.

2015 Cadillac ATS Coupe


موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت بهینه شده و همه گشتاور 400 نیوتن متری خود را تا دور 3000 در اختیار می‌گذارد. این یعنی 13 درصد افزایش نسبت به مدل سدان که باید جبران 20 کیلوگرم وزن اضافی خودرو شود! یعنی مدل کوپه با موتور چهار سیلندر 1550 کیلوگرم وزن دارد. قدرت این پیشرانه 272 اسب بخار می‌باشد. شتاب این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، 5.6 ثانیه است. گیربکس نیز شش سرعته اتوماتیک می‌باشد.






اما بهترین نتیجه از پیشرانه شش سیلندر خورجینی حاصل می‌شود. موتور V6 با حجم 3.6 لیتر می‌تواند بدون اتکا به توربوشارژر، 321 اسب بخار نیرو تولید کند. انتقال نیرو با همان گیربکس شش سرعته خودکار صورت می‌گیرد و البته رانش هر چهار چرخ نیز در دسترس خواهد بود (دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد است).
سیستم تعلیق اسپرت با کنترل مغناطیسی و دیفرانسیل با لغزش محدود مکانیکی، ترمزهای برمبو، پانل‌های زیر بدنه آئرودینامیکی و توزیع وزن معقول 51/49 انتظار سواری بهتری نسبت به مدل سدان را ایجاد می‌کند.

کادیلاک ATS کوپه از تابستان سال 2014 و به عنوان مدل 2015 روانه بازار خواهد شد. [دانلود ویدئو]
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
با نگاهی به محصولات کیا می توان دید که در این سال ها این کمپانی کره ای تمرکزی روی ساخت و طراحی اسپرت های واقعی نداشته است. اما ظاهرا زمان تغییر نگرش کیا فرارسیده؛ رونمایی مفهومی GT4 کوپه اولین قدم آنهاست . . .


Kia GT4 Stinger Concept

همانگونه که قبلا هم گفته بودیم، بر روی GT4 یک پیشرانه 2.0 لیتری نصب شده که به کمک توربو، قدرتش به حدود 315 اسب بخار می رسد. یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را دارد. وزن خالص GT4 به حدود 1305 کیلوگرم می رسد که در مقایسه با نسخه های 2.0 لیتری جنسیس کوپه چیزی حدود 220 کیلوگرم سبکترست.








با اینکه GT4 همان پیشرانه برادر هیوندایی اش را در سینه دارد اما درعوض طراحان کیا تمام تلاش خود را کرده اند تا شباهتی مابین GT4 و سایر محصولات هیوندای نباشد. این موضوع را می توان هم در پلتفرم جدید GT4 مشاهده کرد که تاکنون روی هیچ محصولی استفاده نشده و هم در ظاهر نسبتا آشنایش.




Kia GT4 Stinger Concept

چرا می گوییم آشنا؟ چون در نمای جلو یادآور مفهومی استینگری است که سال 2009 به مناسبت جشن 50سالگی کوروت ساخته شد و حتی به ترانسفورمرز 2 هم رفت. در نمای جانبی هم ستون عقبی خودرو، بی شباهت به آئودی کواترو کانسپت نیست. حال برویم سراغ برخی مشخصات ظاهری این کوپه کره ای:

  • طولی معادل 4318 میلیمتر؛ حدود 30 سانتیمتر کمتر از رقیب هیوندای اش.
  • فاصله محوری معادل 1890 میلیمتر؛ که حتی از کیا کدنزا هم بیشترست.
  • رینگ های 20 اینچی؛ با تایرهای 235 میلیمتری جلو و 275 میلیمتری عقب.
  • دیسک های ترمز برمبو با قطر 15 اینچ.

    با اینکه کیا هیچ تصمیمی برای تولید GT4 ندارد اما می توان پیش بینی کرد که اسپرت های آتی کیا دیگر همان محصولات هیوندای اما با ظاهری شکیل تر و خطوط تیزتر نیستند! [دانلود ویدئو]




 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
با اینکه ب ام و حدود یکماه پیش از نسخه های جدید M3 سدان (اتاق F80) و همچنین M4 کوپه (اتاق F82) رونمایی کرد، اما در نمایشگاه امسال دیترویت برای اولین بار بود که از این برادران آلمانی در خاک آمریکا رونمایی می شد . . .


2015 BMW M3

با اینکه تامین سوخت و بهای آن، یکی از اساسی ترین مشکلات بوجود آمده بعد از بحران اقتصادی اخیرست اما بازهم دلیلی نمی شود که کمپانی ها از ساخت اسپرت های پرمصرف شان دست بردارند. البته در این میان آلمانی ها از مدت ها پیش برای رویارویی با این بحران دست به کار شده اند؛ حذف پیشرانه های حجیم تنفس طبیعی سابق و استفاده از انجین های کوچکتر جدید اما توربویی.








مصداق این موضوع را می توان در نسل پنجم M3 و همچنین نسل اول M4 دید. البته فعلا کاری به کار M4 کوپه نداریم چون هم تازه واردست و هم پیشرانه آن با M3 سدان یکی است.

ب ام و برای M3 جدید بجای پیشرانه 4.0 لیتری V8 تنفس طبیعی سابق، حالا از یک موتور 3.0 لیتری 6سیلندر خطی اما با توربوهای دوقلو بهره گرفته. تفاوت این پیشرانه جدید با آن V8 سابق را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • پیشرانه حدود 9 کیلوگرم سبکتر شده (وزن کلی خودرو نیز حدود 80 کیلوگرم کمتر شده).
  • قدرت حدود 10 اسب افزایش یافته.
  • گشتاور حدود 150 نیوتن متر افزایش یافته.
  • شتاب حدود 0.6 ثانیه سریع تر شده.
تفاوت ها را دیدید؟! اگر هنوز هم اعداد جدید برای تان راضی کننده نیست باید بگوییم که M3 جدید همه این بهبودها را درحالی بدست آورده که مصرف سوختش 15% کمتر از سابق است. برای هردو خودرو از گیربکس 6 سرعته دستی بصورت استاندارد استفاده شده اما با این حال سفارش گیربکس های دوکلاچه M-DCT نیز امکان پذیرست. همچنین حداکثر سرعت M3 سدان و M4 کوپه در 250 کیلومتر برساعت محدود شده؛ درست مانند نسل چهارم M3.











 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
طرفداران ولوو بی صبرانه تا هفته بعد منتظر می‌مانند تا از هیجان انگیزترین خودروی این شرکت در نمایشگاه دیترویت رونمایی شود. یک کراس اور کوپه مفهومی جذاب که می‌تواند راه آینده این شرکت را در طراحی محصولات و تکنولوژی ایمنی نشان دهد.


Volvo XC Coupe Concept

ولوو XC کوپه پیش از این تنها در یک تیزر محدود و به صورت نا مفهومی نمایان شده بود. معماری مورد استفاده در این خودرو با نام SPA در محصولات آینده ولوو از جمله نسل آینده XC90 بکار گرفته می‌شود. مهندسی هوشمندانه ولوو باعث کاهش وزن خودرو در عین استحکام شده که به واسطه استفاده از فولاد با مقاومت بالا و سازه‌های جدید است.











احتمال استفاده از طراحی چراغهای عجیب و راهنماهای DRL در محصولات آینده ولوو وجود دارد. ولوو XC90 جدید هم امسال معرفی می‌شود و ما پیوند و چگونگی ارتباط آن با مدل XC را خواهیم دید. البته XC90 با هفت صندلی در سه ردیف، بزرگتر از کوپه چهار نفره XC است و یک کراس کانتری اسپرت محسوب می‌گردد. حالا می توان تا 13 ژانویه منتظر ماند تا به مشخصات کامل این خودرو دست یافت.






 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
بروزرسانی – دیترویت 2014: در نمایشگاه امسال مشخص شد که ولوو XC کوپه، پیش نمایشی است از نسل آتی XC90 که قرارست از سال 2015 روانه بازار شود . . .












XC کوپه بسیار از المان های طراحی خود را از ولوو کوپه کانسپت قرض گرفته که سال گذشته میلادی در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. البته در کنار این شباهت ها، XC کوپه تفاوت هایی مانند استفاده گسترده از قطعات پلاستیکی در بدنه و یا گلگیرهای عضلانی و یا چراغ های LEDدار Tشکل جلو نیز با آن دارد. هنوز هیچ خبری از جزییات فنی این خودرو در دسترس نیست.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
نیسان از خودروی سدان اسپرت کانسپت خود در حالی رونمایی کرد که هنوز یک سؤال بزرگ وجود دارد: این جانشین واقعی ماکسیما است؟


Nissan Sport Sedan Concept

نیسان هرگز در اعلان‌های مربوط به این خودرو، نامی از ماکسیما نبرده، اما اعلام کرده که در حال مطالعه روی استانداردهای خودروی اسپرت واقعی و فلسفه طراحی جدید روی یک مدل سدان است که می‌تواند پیش نمایشی از یک خودروی تولیدی در آینده باشد. خودرویی که رانندگان مشتاق به طراحی خشن و دینامیک رانندگی را راضی نماید.











 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
با این وجود ابعاد این سدان اسپرت بسیار نزدیک به ماکسیما است. 4.87 طول، 1.91 عرض و 1.38 ارتفاع و فاصله بین دو محور 2.82 متر که البته تنها در ارتفاع بالاتر از ماکسیما قرار می‌گیرد.

برای پیشرانه از موتور شش سیلندر V شکل با حجم 3.5 لیتر و قدرت 300 اسب بخار استفاده می‌شود. این نیرو توسط یک گیربکس Xtronic CVT که مخصوص خودروهای اسپرت، تقویت شده است، به چرخ‌های 21 اینچی جلو منتقل می‌شود.



























هنوز زود است که چنین طرح مفهومی را در تولیدات نیسان ببینیم اما با حذف اغراق‌ها، می توان لااقل به فلسفه نیسان در طراحی نسل آینده ماکسیما و سایر خودروهای این کمپانی دست یافت. [دانلود ویدئو]
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
تو که خبر زیاد داری چرا از پدال..؟!

والا دیگه Rewiev نمییاد از سایت های خارجی(که هیتلر نیستن!) یا دیر میاد

پدال هم از بچه های Car1 میگیره . ماهم که از ارازل کار وان:D
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
جدیدیترین پکیجی که آمریکایی ها برای SRT وایپر تدارک دیده اند، Grand Touring نام داشته که بزودی برای مشتریان قابل سفارش خواهد بود . . .


GT Stryker Green SRT Viper

پکیج GT شامل هر آن چیز مختصری است که SRT وایپرها در ظاهر و باطن آنرا ندارند مانند چرمهای ناپا برای کابین، سیستم کنترل پایداری 5 حالته و تعلیق جدید DampTronic با 2حالت مختلف ساخت Bilstein آلمان. البته وایپری که به دیترویت آمده بود، کیت بدنه آیرودینامیکی جدیدی شامل جزییات کربنی و باله بزرگ عقب را هم داشت که هنوز کمپانی وجود آنها در نسخه نهایی تایید نکرده است.










اما بزرگترین ویژگی پکیج GT را باید رنگ سبز جدید منحصربه فردش دانست که کمپانی آنرا با نام Stryker Green معرفی کرده؛ این رنگ هم برای نسخه های پایه ای SRT وایپر و هم برای مدل های GTS آن قابل سفارش است. همچنین فرآیند رنگ آمیزی خودروها طبق ادعای کمپانی کمتر از 8 ساعت خواهد بود.
 

ganboo

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
259
ماشین های نسل آینده...
خدا رحم کنه به ورژن جدید پراید..
 
بالا