• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
جلوش که کادیلاک Elmiraj ـــــــــه

خودشونم گفتن که از کوروت 2009 الهام گرفتن

حاصل همکاری با GM چیزی جز پیشرفت نیست دیگه . . . . .
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
چون چیزایی که این از خودش مینویسه خیلی شاخ تره تا چیزایی که مجلات ایرانی مینویسن! یعنی من بیشتر اُنس میگیرم
من نمی دونم شماها چتون میشه!
این هیچی رو از خودش نمی نویسه
همه مطالبش یا کپی از سایت های دیگست یا مجله ماشین رو باز می کنه جلوش واو به واو از روش تایپ می کنه
در این دو تاپیک هم من لوش دادم که مطالبش کپی پیستیه چون اونجا هم دو نفر فکر می کردن مطلب رو خودش نوشته و می گفتن چه قلم شیوایی داری!! :confused:
http://forum.persiantools.com/threa...بآریس-عین-مَنکو-آله-وعیا.506660/#post-9013901
http://forum.persiantools.com/threads/داستان-زندگی-یک-چَکُش.506337/#post-9011454
 

pavilion

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2013
نوشته‌ها
4,875
لایک‌ها
5,453
محل سکونت
IRAN-19
ماشین های نسل آینده...
خدا رحم کنه به ورژن جدید پراید..

آخرین ورژنی که از پراید بیرون اومده به صورت شگفت انگیزی جا پلاکیش از پلاک کوچیک تره و پلاک توش جا نمیشه و از هر طرف یه وجب میزنه بیرون و با پانج پلاک تو جا پلاکی پلاک به یه نیم دایره تبدیل میشه. این است خلاقیت مهندسان ایرانی. حیف نیست اسم لندهور کیا رو با پراید میاری؟؟؟
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
تو بازی (most wanted (2005 این بهترین ماشینم بود دقیقا همین رنگ هم انتخاب میکردم
 

lasholoosh

Registered User
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2013
نوشته‌ها
365
لایک‌ها
236
اوا جدی؟ آقا من اشتباه کردم با کله برید تو دماغ همدیگه
:D
 

roteal2007

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
989
لایک‌ها
804
ممنون جالب بود،
تو این مملکت وقتی میگی وانت یا پیکان‌میاد تو‌زهنت یا نیسان‌دو‌الاغه
اونا هم به همچبن چیزی میگن وانت....
 

takesh

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2012
نوشته‌ها
5,312
لایک‌ها
4,325
محل سکونت
جَـفَـنـگِـــستــانــ...... . . . . .
حاژی اون ABS هست که با تپشن میزارن.
عمو ABS که ترمز نیس ! یه سیستمه که رو ترمز سوار میشه ! حالا ضد قفل و... بماند
ولی بلخره واس یه ترمزی باشه که این سیستم ضد قلف روش سوار شه دیگه
پرایت ترمز نداره که بی پدر
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
سامولیکم!
قبل از هر سخنی: این Top 20 مربوط به آمریکایی های محبوب در اروپا (تمامی کشور های اروپایی جز خود آمریکا) میباشد
. اگه قرار بوده محبوب ترین ها رو از نظر خوده آمریکایی ها انتخاب میکردن میشد Top 947 !
نکته دوم: این 20 خودرو که مدل هاشون از 1950 هست تا 1990* از میان صدها گونه(نزدیک به 400 مدل خودرو) ماسل کارز-پونی کارز آمریکایی گلچین شده.* شاید تعجب کنید که بعضی از مدل های محبوب تو ایران تو لیست نباشه و شاید اولین باره اسم بعضی هاشون رو میشنوید . فقط هم ختم شده به ماسل کار ها و پونی کارز . و خبری از دیگر کلاس ها نیست!

نکته سوم: دلیل اینکه چرا از دهه 30 یا 40 شروع نکردن به و دهه 50 تا 1999 بسنده کردن رو نمیدونم!(گفتن که ادامه ش یعنی نسل های بعد به زووودی..صدای خیلی هارو هم در آورد این قضیه...) به نظر خودم بیشتر بسنده کردن رو پونی کارز! به عنوان مثال تو بعضی جاها از 1959 پریده به 1968 ! (نمونه 5 م ) در حالی که بین سال های 59 تا 68 . بیش از 34مدل خودرو از 15کمپانی عرضه شد که تو لیست خبری ازشون نیست!
یا مثلا چه اجباری بوده که تو یه سال(68) 3 نامزد انتخاب بشه یا چندین مدل از دهه 70 ! اگر من بودم که باید Top 960 میزدم!
نکته چهارم: بیچاره شدم بره زدن این تاپیک! یعنی از پروستاتم مایه گذاشتم!


1. 1950 Oldsmobile Rocket 88
19fqivorvtv4ezudhi0.jpg


مدتی پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از کارشناسان و طراحان خودرو از همه مهارت و قدرت خود استفاده کردند تا بتوانند ماشین های دهه 1930 را دوباره به خیابان ها بازگردانند. این علاقه به رقابت میان قدرت اتومبیل ها تبدیل شد. در آن زمان، اولدزمبیل سردمدار بود و خودروهای قدرتمند این کمپانی مجهز به موتور V8 304 اینچ مکعب بودند. اولدزمبیل نه تنها موتورهای 135 اسب بخاری برای مدل 98 یا موتوری 6 سیلندر برای مدل متوسط 76 تولید می کرد، بلکه مدل عضلانی Rocket 88 را نیز تولید می کرد که می توانست در عرض 12 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد.


2. Chrysler 300B 1956

yjch5r7gil7cd8erx9w.jpg


کرایسلر نیز با تولید موتور Hemi V8 در سال 1954 میلادی، وارد رقابت اسب های بخار شد و در سال 1955 سدان 300 خود را با اندازه متوسط به بازار رقابت عرضه کرد. در سال 56 نیز مدل 300B سروصدای زیادی کرد زیرا نخستین خودروی آمریکایی بود که به ازای هر اینچ مکعب یک اسب بخار قدرت تولید می کرد. موتور Hemi به اندازه 354 اینچ مکعب رشد کرد و با داشتن دو کاربراتور و ضریب تراکم 10:1، حدود 355 اسب بخار قدرت داشت. این خودرو در عرض 9 ثانیه می توانست از سرعت صفر به صد برسد. از این خودرو مجموعا 1102 دستگاه تولید شده است.

3.Pontiac GTO 1964
473vta0fhoviu8hnjgs.jpg


هنگامی که گروه مستقل جنرال موتورز با کوچک کردن موتور V8 و 389 اینچ مکعبی پونتیاک Tempest مخالفت کردند، مشغول طراحی خط تولید خودروهای عضلانی دهه 1960 بودند. یکی از این خودروها GTO نام داشت و موتور آن طوری طراحی شده بود که 348 اسب بخار قدرت داشته باشد و کاربراتور آن Tri-Power 3 پونتیاک باشد. این خودرو فقط 1664 کیلوگرم وزن دارد و می تواند در عرض 6.7 ثانیه از سرعت صفر به یکصد کیلومتر برسد.

4. Chevrolet Chevelle SS396 Z16 1965
y8usna5njdqthdlp8atb.jpg

(سمت چپی)

Chevelle نیز همچون GTO اندازه متوسط دارد. Chevelle موتور 396 اینچ مکعب با قدرت 375 اسب بخار و از نوع V8 دارد که از کوروت به عاریه گرفته شده است. این ماشین Chevelle SS396 Z16 نام داشت و در آن زمان فقط 201 دستگاه از ساخته شد. این کوپه هاردتاپ دارای بدنه قوی تر و مستحکم تری نسبت به کانورتیبل ها و سیستم فنربندی بهتر و ترمزهای Impala داشت.



5. Ford Mustang Cobra Jet 1968
138087199750052.jpg



ماشین های عضلانی همیشه در جاده های مستقیم بهتر کار می کنند تا در جاده های پر پیچ و خم خارج از شهر. باید گفت شلبی ماستنگ و باس 302 در زمان خود جزو خودوهای عضلانی نبوده اند. اما کبرا جت های ماستنگ جزو عضلانی های دهه 1960 میلادی بودند. زیر کاپوت این خودرو، یک موتور V8 و 428 اینچ مکعب وجود دارد که 335 اسب بخار قدرت تولید می کند. خودروهای CJ ماستنگ در زمان خود جزو بهترین ها بودند و همیشه روی تیتر مجله ها ثبت می شدند.

6. Plymouth Road Runner 1968

h2ep97yzvg65gug5x7dy.jpg

مدل Plymouth Road Runner سال 1968 میلادی یکی از نمونه های بارز خودروهای عضلانی با اندازه بزرگ است. این خودرو با موتور 383 اینچ مکعب و 335 اسب بخار V8 عرضه می شد اما خریداران می توانستند 714 دلار بیشتر پرداخت کنند و موتور Hemi V8 با اندازه 426 اینچ مکعب و 425 اسب بخار خریداری کنند. با این موتور، خودرو می توانست یک‌چهارم مایل را در عرض 11.3 ثانیه با سرعت 199 کیلومتر در ساعت طی کند. این خودرو همچنین سیستم فنربندی بسیار قوی و بادوام، تایرهای پهن و ترمزهای قدرتمند نیز داشت.

7. Dodge Charger 1968
8zbkm37p5dgge2dat1u.jpg


نسل دوم دوج چارجر نخستین بار در سال 1968 میلادی عرضه شد. زیر کاپوت این خودرو، موتور مگنوم V8 و 440 اینچ مکعبی با 375 اسب بخار قرار دارد. البته خریدار می توانست مدل سفارشی آن را با موتور Hemi V8 که 425 اسب بخار قدرت و 426 اینچ مکعب اندازه داشت ، انتخاب کند. Hemi Charger می توانست در عرض 5.7 ثانیه از سرعت صفر به یکصد کیلومتر برسد و 1.4 مایل را در 13.5 ثانیه طی کند. این خودرو ستاره سینما نیز هست و در فیلم Bullitt، ماشین آدم بدها بود.
8. Pontiac GTO Judge Ram Air IV 1969
h3el64ntrttfworfgssg.jpg

پونتیاک از سال 1960 میلادی ساخت خودروهای عضلانی را آغاز کرد. در سال 1970، رقابت در خیابان ها و موتور شو ها باعث شد تا هر کارخانه خودروسازی بیشترین و بهترین تلاش خود را انجام دهد. پونتیاک نیز این رسالت خود را با تولید GTO Judge به انجام رساند. این خودرو، موتور Ram Air III مدل V-8 400 اینچ مکعب با 370 اسب بخار قدرت دارد. قیمت کنونی این خودرو در بازار آمریکا حدود 80 هزار دلار است. مجموعا 6,833 دستگاه از این خودرو فروخته شده است.
9. Hurst/Olds 442 W-46
138087330610793.jpg

در دهه 1960 میلادی، سیاست جنرال موتورز به این ترتیب بود که موتورهای 400 اینچ مکعب را در خودروهای ابتدایی خود کار بگذارد. اولدزمبیل نیز این سیاست را در خودروهای Hurst/Olds خود دنبال کرد. بر همین اساس، Hurst نیز موتور V8 و 455 اینچ مکعبی داشت. این موتور، 390 اسب بخار قدرت تولید می کند و 502 پوند گشتاور معادل 678 نیوتون متر دارد. این مدل از صفر تا صد را در عرض 5.7 ثانیه پر می کند و در عرض کمتر از 14 ثانیه می تواند 1.4 مایل را طی کند. از دیگر ویژگی های آن باید به دنده H شکل دو شیفتر ، دو هود فایبرگلاسی روی کاپوت و بال عقب اشاره کرد. فقط 900 دستگاه از این خودرو در سال 1969 میلادی ساخته و عرضه شد.
10. AMC Rebel 1970
bahsdbelqjh51tjycwtw.jpg


در اوج تولید ماشین های عضلانی، AMC قوی ترین موتور V8 خود با اندازه 391 اینچ مکعب و قدرت 340 اسب بخار را در خودروی Rebel SST عرضه کرد. نتیجه این کار تولید Rebel Machine بود که هواکش، ترمز دیسکی جلو و دنده دستی چهار سرعته Hurst داشت. نخستین نسخه های این خودرو، رنگ های سفید، آبی و قرمز داشتند اما بعدها رنگ های دیگری نیز تولید می شد. این خودرو شتاب بالایی داشت به طوری که در عرض 14.4 ثانیه می توانست 1.4 مایل را طی کند. البته پرسرعت ترین ماشین عضلانی آن زمان نبود. فقط 2326 دستگاه از Rebel Machines تولید شده است.

ادامه در پست بعدی . هر پست فقط حاوی 10 عکس میتونه باشه!!
 
Last edited:

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
11. Buick GS 455 Stage 1 1970
s5c0orgps3wwlkn10xaq.jpg

در سال 1970 میلادی، جنرال موتورز محدودیت موتورهای بزرگ در ماشین های متوسط را لغو کرد و بیوک خودرویی با موتور GS 455 و 350 اسب بخار تولید کرد. با پرداخت مبلغی اضافه تر از قیمت اصلی خودرو می توانستید سنسور خطر ، سوپاپ های بزرگ تر و سیستم فشردگى‌ بیشتر هوا و سوخت‌ لحظه‌اى پیش از احتراق‌ را در موتوری با قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 510 پوند داشته باشید. GS 455 Stage 1 در تست موتورترند 1.4 مایل را در عرض 13.3 طی کرد که در آن زمان سریع ترین شتاب میان ماشین های آمریکایی بود.
12. 1970 Chevrolet Chevelle SS 454 LS-6

4x7ngugk4n61kqvc9e14.jpg


شورولت Chevelle SS 454 LS6 سال 1970 میلادی با موتور Chevelle V-8 با 360 اسب بخار و اندازه 454 اینچ مکعب، یکی از بالاترین قدرت ها را میان خودروهای عضلانی‌ای دارد که تاکنون تولید شده اند. در آن زمان مشتری می توانست با پرداخت 263 دلار بیشتر، نسخه LS-6 با 450 اسب بخار قدرت را سفارش دهد. شاید جالب باشد بدانید این میزان قدرت موتور، نشان دهنده عدد واقعی آن نیست و گفته شده این قدرت به 470 اسب بخار نیز می رسد. قیمت کنونی این خودرو در بازار آمریکا حدود 75 هزار دلار است.​


13. 1970 Dodge Challenger R/T

138117137655113.jpg


با معرفی چلنجر در سال 1970 میلادی، دوج نخستین خودروی کوچک(نسبتا کوچک!!!) خود را عرضه کرد. بلوک کوچک موتور خودرو برای مسابقات Trans-Am طراحی شده بود اما بلوک بزرگ تر موتور در خودروهای عضلانی کار گذاشته شد. موتور V8 مدل R/T با اندازه استاندارد 383 اینچ مکعب و 335 اسب بخار طراحی و عرضه شد اما خریداران می توانستند مدل های 385 اسب 440 Six Pack و 425 اسب 426 Hemi را نیز داشته باشند. هر دو مدل 440 و Hemi قادر بودند 1.4 مایل را در کمتر از 14 ثانیه طی کنند. طراحی زیبا و رنگ های روشن از پالت High Impact دوج، چلنجر را به یک خودروی بسیار چشمگیر و زیبا بدل کرده بود.
14. 1970 Plymouth Superbird

mff1k4jfxm1rtwgkbh.jpg


مدل Road Runner Superbird توسط پلیموت و به منظور بدست اوردن موفقیت های دوج ساخته شد. بال عقب جلوه ی خاصی به آن بخشیده بود. این خودرو موتور Hemi V8 بااندازه 426 اینچ مکعب دارد. قدرت موتور 425 اسب بخار است و می تواند در عرض 13.5 ثانیه، 1.4 مایل را طی کند. 1920 دستگاه سوپربرد به تولید رسید که با سه موتور قابل سفارش بودند. که محبوب ترین انها 440 بود که قدرتی در حدود 385 اسب بخار داشت.
15. Pontiac FireBird MARK 2 1970
nboz15u49p1i0sz0jrgv.jpg


یکی از فرزندان خلف جنرال موتورز که سال ها تاخت و تازید، برندی که ابتدا در چند کشور قاره آمریکا خوش درخشید و پس از آن گام های بلند خود را برای جهانی شدن برداشت، اگر بخواهیم در زندگی این پیر 84 ساله ریز شویم به سیاست های جنرال موتورز پی خواهیم برد که از آن ابتدا با پونتیاک دوست داشته عضلانی بودن را در کنار قدرت به رخ بکشد چیزهایی که یک آمریکایی تمام عیار را رقم می زنند، پونتیاک هم مانند دیگر برندهای آمریکایی طرفداران خاص خود را دارد اما آنچه باید گفت این است که درون خانواده پونتیاک هم چند عضو قوی وجود دارد که هر کدام از آن ها قطبی برای خود و تمامشان دوست داشتنی هستند!!
، پیشرانه ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است از نوع 8 سیلندر 350 اینچ مکعبی می باشد که با کد N شناخته می شود، قدرت این پیشرانه 175 اسب بخار می باشد که برای این وزن نسبتا کم است، جعبه دنده این خودرو 3 سرعته اتوماتیک است، نکته گفتنی این است که پیشرانه های این خودرو در همه سال های تولید این خودرو تغییر داشت و مدام بهینه می شد، کمپانی برای این قلب 8 سیلندر 100000 مایل وارنتی در نظر گرفته است، بدون شک 350 از پیشرانه های بسیار خوب و پر طرفدار در بین آمریکایی هاست
16. Chevrolet Camaro Code/Z 1970

d6vr9g58awz2zggt6ldp.jpg

دومین نسل از براداران کامارو !(خانواده Z )

بعد از نسل اول ، بودجه نسباتا خوبی در اختیار مهندسان و طراحان قرار گرفت تا نسل دوم کامارو را طراحی و تولید کنند .
طراحان از امکانات زیادی بهره مند بودند و با در اختیار داشتن بودجه و وقت کافی کاملا خودروی جدید و به روزی ساختند که تا سالها در اذهان باقی ماند .
تجربه مسابقاتی که نسل اول در اونا شرکت کرده بود به پیشرفت سیستم فرمان ، ترمز و حتی بهتر شدن تعادل ماشین کمک شایانی کرد سیستم تعلیق نسل دوم از هر دو جهت راحتی و قابلیت ارتقا یافت .

موتور 250 6 سیلندر که بهینه شده موتور 230 قدیمی بود . همچنین موتور های 307 و 350 . و اما متداول ترین آنها 396 بود که بعضا با 402 اینچ حجم عرضه میشد
و اما نکته مهم ، در تبلیغات این سال و بروشور ها و کاتالوگ های کارخانه دو موتور 454 ال اس6 و 454 ال ای 7 نیز قابل سفارش و انتخاب بود که هیچوقت عرضه نشد (بحران نفتی) به همین دلیل هر جا که تاریخچه کامارو باشه در سال 70 این دو موتور طبق کاتالوگ وجود داشته اما عملا قابل سفارش بود. به همین دلیل کمپانی مقدار قابل توجه ای از در آمد خود را صرف قرامت دادن به مشتری ها کرد!
17. Chevrolet Camaro LT 1974
efi2p0bbc8cctp0k1nnn.jpg

در اواخر سال 1974 قوانين جديدي براي ايمني و آلايندگي خودروها وضع شد كه موجب فلج شدن فني بسياري از خودروها شد براي مثال قويترين موتوري كه ميشد روي كامارو نصب بشه حجمي معادل 5.9 ليتر و قدرتي برابر 245 اسب بخار قدرت داشت.واتفاق ديگري كه براي كامارو افتاد توقف توليد پكيج Z28 بود

اما بعد از اجرای قوانین مشتریانی که کامارو خود را سفارش داده بودند منتظر سفارش خود بودند. در همین راستا کمپانی سازنده در طی یک بیانه ای اعلام کردم کامارو های LT را نصف قیمت به مشتریان واگذار میکند و دلیل این کار هم این است که کامارو LT با موتور 8سیلندر(350 ) گیربکس اتومات شامل این قانون میشود و در این صورت افزایش مالیات افزوده میشود بر خودرو .

در آن سال کمپانی LT های خود را با ضرر فروخت تا مشتری ها بتوانند مالیات خود را بدهند . و این کار با استقبال مردم مواجه شد . در کیریسمس سال 74 مردم ایالات متحده در یک اقدامی جالب رژه ی LT سواران به راه انداختن تا با این کار دولت مالیات آنها را کاهش و به کمپانی قرامت بدهند . که اینگونه هم شد .

18. Buick GNX 1978

138117148659862.jpg


هزینه بالای بیمه و اجباری شدن سوخت استاندارد از جمله مشکلات ماشین های عضلانی بودند. اما بیوک در دهه 1980 میلادی با گراند نشنال و موتور توربو شارژ 3.8 لیتری V6 تا حدی این مشکلات را از بین برد. خودروی GNX که در سال 1987 میلادی به خط تولید بیوک اضافه شد، موتور توربو شارژ بزرگ تر با 276 اسب بخار قدرت و 360 پوند گشتاور داشت. فقط 547 دستگاه از این خودرو ساخته شد.
19. Chevrolet Camaro LT 1993
(حال کردم عکس تنها نمونه از این کامارو در ایران رو بذارم! )
7eyv7d06zpb4nf47588.jpg



نسل چهارم از برادران کامارو! ( که شامل سری z نمیشود. زیرا سری z یک خانواده جدا گانه ست ) سال 1994 از راه رسید

این اتومبیل امروزه هم بسیار طرفدار دارد و مشخصه های قوی هم برای وجود این عده از طرفداران وجود دارد، طراحی به روز و مدرن در کنار قدرت بالای خودرو و استعداد بالاتر آن برای تیونینگ همه و همه دست به دست هم می دهند تا دلیلی بر وجود این گروه کثیر از طرفداران کاماروی نسل چهارم باشد.
درست 30 سال از تولید کامارو می گذشت و به همین دلیل با برنامه ریزی های کمپانی مدلی با نام یادبود سی امین سالگرد تولید کامارو ساخته شد که با مدل های دیگر تفاوت هایی داشت و این خود کاماروی خاص نسل چهارم را خاص تر از قبل کرد که از این تعداد تولیدات خاص LT1-LT4-SS را می توان جست و جو کرد و به تعداد 3352 دستگاه از مدل یادبود سی امین سالگرد ساخته شد که از هر کدام مدل های در این عدد سهمی دارند که بدین شرح می باشد: 957 دستگاه SS – 108 دستگاه LT4 – 108 دستگاه که توسط SLP به قدرت 330 اسب بخار رسیدند و از خودرومی مورد بررسی ما 2179 دستگاه به تولید رسیده است.
پیشرانه این کامارو از جمله آن پیشرانه هایست که در محصولات شورولت غوغا کرد و بلوک سرسیلندر آن کاملا از جنس آلومینیوم می باشد، این پیشرانه بر روی Z28 و SS وجود داشت که به ترتیب 305 و 340 اسب بخار قدرت داشت



20.Pontiac Trans Am WS-6 1999
dnvno1tynyt0rddhxtzj.jpg

در دهه 1990 میلادی، خودروهای عضلانی تغییر کردند. کارخانه های خودروساز به تولید عضلانی های شاسی بلند و وانت روی آوردند و هندلینگ خودرو یکی از پیش نیاز های عضلانی ها شد. شورولت کامارو و پونتیاک فایربرد نیز در سال 1998 میلادی، موتور جدید 5.7 لیتری LS-1 V8 دریافت کردند. این نسخه در فرمولا 305 اسب بخار قدرت داشت اما در Trans Am دارای 320 اسب بخار قدرت بود. با این تغییرات، Trans Am قادر بود از صفر تا یکصد کیلومتر را در عرض 5.2 ثانیه طی کند و در عرض 13.4 ثانیه نیز 1.4 مایل را بپیماید.​
 
Last edited:

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
سوپراسپرت‌ساز محبوب آلمانی تا چندی دیگر از ویرایش منحصر به فرد کوپه‌های 911 خود پرده‌برداری می‌کند. گفته می‌شود مدل 2015 یک نمونه روباز با ویژگی‌های خاص است.

در 1965 میلادی زمانی که تنها یکی دو سال از عرضه بهترین ساخته پورشه یعنی 911 می‌گذشت، مهندسان این شرکت تصمیم بزرگی گرفتند.

در آن سال قرار بر آن شد که روی نمونه‌های روباز یک دستکاری ظاهری انجام شود. به این صورت که در قسمت انتهای شیشه عقب یک ستون فولادی تعبیه شود تا هم ایمنی خودرو افزایش بیابد و هم زیبایی‌اش دو‌چندان شود.

این اقدام در ظاهر خیلی با استقبال روبه‌رو نشد. ولی چندی که گذشت ناگهان محبوبیتش فوران کرد. این مدل‌ها 911 Targa اسم داشتند. اکنون بعد از نزدیک به 50 سال از آن تاریخ، پورشه باز هم قصد دارد یک تارگای دیگر را راهی بازار کند.

یک مدل کاملاً جدید که هنوز حتی تصاویر رسمی آن نیز منتشر نشده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودروساز اشتوتگارتی می‌خواهد ویرایش 2015 سوپراسپرت خود را برای نمایشگاه دیترویت آماده کند.

گفته می‌شود مدل پایه 911 تارگا با موتور 2.4 لیتری شش سیلندر می‌تواند 350 اسب‌بخار نیرو تولید کند. همین‌طور نسخه نهایی‌اش که با موتور 3.8 لیتری قابلیت تولید 400 اسب‌بخار نیرو را دارد.

i3ret05o2hgt0416xwm.jpg


zl1hmdrg5efp103zkj.jpg


be10z9euxl69vi1oh4.jpg


2xulyxr2lx5xeak72in.jpg


بازار خبر
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
دنیای امروزه دنیایی است که بر پایه الکترونیک جلو می‌رود، هر چند برخی از برندهای خیلی غول این گفته را نقض می‌کنند. ما نمی‌خواهیم به درست یا نادرست بودن این گفته بپردازیم ما فقط می‌خواهیم به کاری که BMW در این راستا انجام داده بپردازیم و بحث کنیم.
چه باور داشته باشید چه نداشته باشید، خودروهای الکتریکی یک مسئله جدید برای کمپانی BMW نیست. آنها اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 1972 تولید کردند و در بازی‌های المپیک مونیخ هم رونمایی کردند. مدل BMW 1602 تنها 350 کیلوگرم فقط وزن باتری‌ها بود و توانایی طی مسافت 60 کیلومتر با نیروی الکتریکی باتری بود.


how BMW efficient dynamics works


در طی گذران سال‌ها خودروهای دیگر الکتریکی از این شرکت بیرون آمد که می توان به مدل‌های BMW LS Electric(1975)، BMW 325iX (1987)، BMW E1 and E2(1991)، Mini E(2008) و BMW ActiveE(2010) اشاره کرد. هم اکنون هم مدل‌های i3 و i8 در سال 2013 از این کمپانی عرضه شده‌اند. این دو خودرو در واقع نتیجه تحقیق و توسعه نزدیک به 40 ساله BMW است.

اما الکترونیکی بودن مدل i3 تنها نیمی از ماجرا است. این خودرو از ماژول‌های Life و Drive که مختص خود کمپانی BMW است ساخته شده است. تمام این مزیت‌ها زمانی ارزشمند خواهد بود که انرژی‌های اتلافی در خودرو به حداقل برسد. در اینجا قوانین “دینامیکی کارآمد” جلوه می‌کند. این سیستم جدید BMW در نوع خودش نوآوری در صنعت خودرو سازی محسوب می‌شود که اکثر کمپانی‌ها به دنبال آن هستند. این تکنولوژی در زمینه کاهش مصرف سوخت کار می‌کند، موضوعی که اکثر کمپانی‌ها از خیلی وقت پیش دنبال آن بودند. و مدل BMW 303 جزء پیشگامان این طرح بزرگ کمپانی BMW است. این مدل از BMW دارای شاسی خاصی است که عضوهای لوله‌ای شکل در طرفین و فولادهای قوطی جهت استفاده در عضوهای طولی خودرو ساخته شده است. تمام این تغییرات صورت گرفته تنها به خاطر کم کردن وزن خودرو است تا هم مصرف سوخت بهینه شود و هم خودرو از لحاظ آیرودینامیکی وضعیت مناسب‌تری داشته باشد.
همین نوآوری کم کم روی بقیه مدل‌های این شرکت پیاده سازی شد. مدل 502 می‌تواند گواهی بر ادامه فعالیت این خودرو ساز باشد. در این مدل اخیر از نوآوری‌هایی جدیدتر از مدل قبلی استفاده کرد و در تمام موتور از آلیاژهای سبک وزن استفاده شد. در واقع مدل i3 مسیر را برای خودروهای دیگر جهت استفاده از فیبر کربن در خودرو هموار کرد. مدل BMW M3 CSL اولین خودروی در تاریخ این کمپانی است که از فیبر کربن به این وسعت استفاده کرده است.







تمام این اقدامات که شامل کم کردن وزن و الکتریکی کردن خودرو است، در برنامه “دینامیک کارآمد” (EfficientDynamics) شرکت BMW قرار دارد. این مفهوم به یک تکنولوژی خاص اشاره نمی‌کند بلکه به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که هدف آن بهینه کردن مصرف سوخت خودروهای BMW است.
برخی از این اقدامات روی خود خودرو به طور پیش فرض قرار داده شده است مانند تنفس کننده هوا (شکاف روی سپر جلو که باعث کاهش ضریب درگ می‌شود). البته برخی دیگر از این اقدامات مشمول پرداخت هزینه اضافی مانند خاموش روشن کردن خودرو به طور اتوماتیک می‌شود.






هر چند با گذشت زمان خیلی از ویژگی‌های خاص که مشمول پرداخت هزینه اضافی است به طور پیش فرض بر روی خودرو قرار دارد. در کنار تمام این تمهیدات که شامل سبک کردن وزن کلی خودرو و بهبود وضعیت آئرودینامیک آن، کمپانی BMW سعی در افزایش کارایی موتور خود است تا سوخت را بهینه مصرف نماید. این فرآیند نزدیک به 10 سال پیش شروع شد که نام آن VANOS نام گذاری شد. سیستمی است که زمان بندی سوپاپ‌ها را با توجه به نیاز خودرو تنظیم می‌کند. هدف این سیستم بهینه‌تر سوخت با زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها است. سال‌های متمادی این سیستم بر روی خودروهای BMW سوار بود ولی امروزه بیشتر از همه بحث توربو یا TwinPower در میان است. این سیستم ترکیبی از تزریق مستقیم سوخت و سوخت رسانی سنتی است که هوای ورودی را به با توجه به سیستم VANOS تنظیم می‌کند.
تکنولوژی توربو TwinPower در اکثر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتی در مدل‌های 3 سیلندر 1.5 لیتری. این خانواده جدید از موتورها بر پایه بهینه کردن بلوک سیلندر از طریق ترمودینامیکی است. این بهینه سازی نتیجه کارکرد پیوسته و آرام موتور و در نهایت رانندگی لذت بخش با آن است.
پس از سال‌ها تحقیق توسط مهندسان BMW به این نتیجه رسیدند که موتورهایی که حجم هر سیلندر نیم لیتر باشد یک تعادل بهینه‌ای میان ارتعاشات و کارایی موتور و اصطکاک به وجود می‌آورند.

یکی دیگر از نوآوری های BMW که زیر سایه دینامیک کارآمد است استفاده از اسپویلر (Spoiler) در عقب خودرو است. این محصول در سرعت‌های بالا نزدیک به 2 درصد ضریب درگ را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به کاهش مصرف سوخت به طور کلی در خودرو می‌شود.
زمانی که از آیرودینامیک سخن به میان می‌آید باید از تنفس کننده‌های جلوی خودرو هم صحبت شود. کاری که در اصل این تنفس کننده‌ها انجام می‌دهند این است که در سرعت‌های پایین دریچه هوای ورودی از سپر بسته می‌شود تا اینکه موتور به دمای بهینه خودش به راحتی برسد و همچنین ضریب درگ را بهبود بخشد. به محض افزایش سرعت، این دریچه‌ها به آرامی باز می‌شوند تا موتور در دمای ایده آل قرار بگیرد.







یکی از ارکان اصلی دینامیک کارآمد BMW کاهش وزن خودرو است. اخیراً کمپانی BMW متهم به افزایش وزن خودرو شده بود که باعث می‌شد لذت رانندگی برای راننده کمتر شود. برای سری 5 خودروهای BMW این گفته درست می‌باشد که وزن 1800 کیلوگرمی این سری از خودروها به معنای مصرف بیشتر سوخت است. برای حل این مشکل این خودروساز از کربن تقویت شده به وسیله پلیمر در خودرو استفاده کرد و BMW i3 را معرفی کرد. به لطف تحقیقات عمده BMW این ماده مقاومتی برابر با فولاد دارد ولی وزن آن 50 درصد کمتر از آن است.
استفاده از فیبرهای کربن تنها مواد مورد استفاده در پروژه دینامیک کارآمد نیست بلکه دیگر مواد مانند منگنز، پلاستیک‌های سبک و حتی شیشه‌های gorilla استفاده می‌شود شیشه‌های gorilla یک نوع خیلی خاص از شیشه‌ها هستند که وزن فوق العاده کمی دارند و دارای خاصیت جذب نویز بیشتر و در نتیجه کاهش نویز در سیستم است.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
درحالیکه این روزها شایعات رسانه ها ما را چشم انتظار دیدن تویوتا سوپرای جدید در نمایشگاه دیترویت گذاشته بود اما حالا می بینیم که ژاپنی ها دست به رونمایی مدل جدیدتری زده اند؛ خودرویی که با مفهومی بودنش دیگر نه ارتباطی با سوپرا دارد و نه حتی به جانشینی آن آمده اما هم کوپه است و هم اسپرت پس حتما ربطی به سوپرا دارد . . . !


Toyota FT-1 Concept

FT-1 نه در ژاپن بلکه توسط زیرمجموعه آمریکایی Calty Design Research طراحی شده و قرارست الگویی برای کوپه های اسپرت تویوتا در آینده ای نزدیک باشد؛ خانواده ای که با مدل 2000GT در سالهای دهه 60 میلادی تشکیل شد و بعد از آن هم با آمدن مدل هایی نظیر سلیکا، سوپرا و MR2 و نهایتا GT-86 اعضای این خانواده بیشتر و بیشتر شدند.















اول از نام FT-1 شروع کنیم که از عبارت Future Toyota گرفته شده؛ تکلیف عدد “1” هم که معلوم است! اگر از چراغ های تماما LED جلویی خودرو صرف نظر کنیم، با یک طراحی نسبتا کم نقص روبرو هستیم که در قیاس با مدل های حال حاضر تویوتا نشاط و سرزندگی فوق العاده بالایی دارد.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
واقعیت اینست که FT-1 بیشتر از آنکه زبان تویوتایی داشته باشد، لکسسی طراحی شده؛ یعنی از المان های مفهومی های لکسس مانند FT-HS سال 2007 میلادی گرفته تا کوپه LF-LC سال 2012 میلادی در ساخت آن نقش داشته اند. شاید طراحی هیجان انگیزش را مدیون همین نکته باشد.















موارد دیگری مانند فن های تعبیه شده در سپر جلو، ورودی هوای جانبی و اسپویلر قابل تنظیم عقب که با الهام از لکسس LFA طراحی شده اند، شیشه یکپارچه جلو که بر روی ستون A کشیده شده، اسپویلر جلو و دیفیوزر کربنی عقب، صفحه کیلومتر دیجیتالی با سیستم HUD ونهایتا فرمان مسابقه ای با نمایشگر کوچکی که بالای آن تعبیه شده و امکان نمایش 3 پارامتر حالت رانندگی یا Driving Mode (در سمت چپ)، دنده درگیر (در وسط) و زمان تعویض دنده (در سمت راست) را دارد، از دیگر ویژگی های جذاب این خودرو هستند.


Toyota FT-1 Concept

از آنجایی که FT-1 مختص جشن 40 سالگی Calty Design ساخته شده پس درهمان آمریکا می ماند و به جای دیگری نمی رود. راستی این نکته را هم فراموش نکنیم که FT-1 پلتفرم موتور جلو/دیفرانسیل عقب دارد پس حتما در ساخت سوپرای جدید یا کوپه های اسپرت آتی از آن استفاده می شود.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
گروه فولکس واگن از کانسپت جدیدی با نام Dune بر پایه مدل بیتل R-Line رونمایی کرد. این خودرو را می توان یک Baja Bug متعلق به قرن 21 دانست.


Volkswagen Beetle Dune Concept 2014


برای نخستین بار این کانسپت عجیب در سال 2000 رونمایی شد. حال پس از گذشت نزدیک به 14 سال که تب انواع کراس اوورها و خودروهایی با قابلیت استفاده در تمامی جاده‌ها بالا گرفته است، فولکس واگن این طرح را به جریان انداخته و بنا بر شایعات قصد دارد تا در سال 2015 آن را روانه بازار کند.

Volkswagen Beetle Dune Concept 2000


تجربه رانندگی با این کانسپت با توجه به افزایش ارتفاع سواری و رینگ‌های 19 اینچی که در زیر گلگیرهای بزرگ دوتکه آن جا خوش کرده‌اند، همچون خودروهای کراس اوور است. نمای خارجی با رنگ زرد متالیک موسوم به Arizona تزیین شده است. همچنین چراغ‌های bi-xenon مورد استفاده در این مدل بروز رسانی شده‌اند تا در کنار صفحات محافظ کروم کاری شده، هود با طراحی جدید، دریچه‌های مشبک در نما جلو، دو اسپویلر در نما عقب و خروجی اگزوز دوگانه شاهد خودرویی متفاوت باشیم.






















تغییرات داخل کابین در مقایسه با بیتل R-Line محدود است. استفاده از تریم زرد Arizona که نمایی همچون سطوح آلومینیومی دارند در کنار صندلی‌هایی با روکش دورنگ و صفحه نمایش 7.7 اینچی لمسی برای نمایش اطلاعات از مهمترین تغییرات کابین در این کانسپت به حساب می‌آید.

قلب تپنده این قورباغه ماجراجو، یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر است که قدرت 210 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قدرت به کمک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه DSG که با دیفرانسیل الکترونیکی XDS مرتبط است به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. [دانلود ویدئو]
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
بازگشت 911 تارگا را می توان بهترین هدیه پورشه به هوادارانش برای شروع سال 2014 میلادی دانست؛ البته هدیه ای که آنقدرها هم ارزان نیست . . .


2014 Porsche 911 Targa

پورشه نام 911 تارگا را برای اولین بار درسال 1967 به روی زبان ها انداخت. اصرار پورشه برای استفاده از نام ایتالیایی تارگا (که معادل کلمه “Plate” در زبان لاتین است) بدلیل حضور موفق او در مسابقات Targa Florio بود که در مناطق کوهستانی سیسیل برگزار می شد. پورشه ازسال 1956 تا آن موقع 7 بار به قهرمانی این مسابقه رسیده بود و از آن سال تا 1973 میلادی هم 4 بار دیگر به جایگاه اولی آن دست یافت.















بهترست از 911 تارگای 1967 بگذریم و به سراغ 911 تارگای 2014 برویم! در نسل جدید تارگا برخلاف مدل های کلاسیک سابق، از سقف سافت تاپی استفاده شده که می توان آنرا در 19 ثانیه جمع کرد. این نکته راهم بدانیم که این سقف فقط در زمان توقف خودرو قابلیت بازوبسته شدن را دارد.
 
بالا