اینترنت اشیا میتواند درآمدزایی فروشگاهها را به طور چشمگیری افزایش داده و رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. یک فروشگاه که به سنسورها و گجتهای متصل به شبکه مجهز است میتواند هم به صاحبان فروشگاه، هم به پرسنل و هم به مشتریان سرویسهای ویژهای ارائه کند.
پرسنل فروشگاه میتوانند با دقت بیشتری بر کارهای جاری نظارت داشته باشند و لیست فعالیتهایی که باید انجام شود را از طریق یک اپلیکیشن دنبال کنند. حالا قفسههای مجهز به سنسورهای اینترنت اشیا خالی شدن خود را گزارش میکنند، اتاق پرو نیاز مشتری را اعلام میکند، گیت خروجی پرداخت را به صورت خودکار انجام میدهد، سیستمهای سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع با توجه به شرایط حاکم عمل میکنند، نورپردازی به طور هوشمندانه و بدون دخالت پرسنل تنظیم میشود، رفت و آمد افراد و مسائل امنیتی بدون ایجاد دغدغه کنترل میشود و …
مشتریان از قبل از طریق اپلیکیشن یا بسترهای تحت وب فروشگاه شما را شناسایی میکنند، قفسههای فروشگاهی آنها را هدایت کرده و راهنمایی میکنند، اتاق پرو نیازهای مشتری را به طور خودکار به پرسنل انتقال میدهد و دیگر نیازی به داشتن کسی همراه خود نیست. حتی نیازی به درآوردن کیف پول و حساب کردن فاکتور نیست چرا که با خروج مشتری از درب فروشگاه، خرید او به طور خودکار از حسابش کسر میشود.
صاحبان فروشگاه میتوانند بدون دغدغه و از راه دور تمام امور حاکم در محیط فروشگاه را نظارت کنند. اینکه چه حجمی از مشتری به فروشگاه آمده، چه کالاهایی خریداری شده، سرویسدهی پرسنل چگونه بوده، رفتار خرید مشتریان چه بوده، به چه قفسه ها و اقلامی علاقه بیشتری نشان دادهاند و …
دادههای حاصل از یک فروشگاه هوشمند میتواند مبنای برنامهها و سیاستهای فروش در آینده باشد. در این ویدئو کانسپتی از یک فروشگاه هوشمند مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا را میبینیم.
منبع: iott.ir
پرسنل فروشگاه میتوانند با دقت بیشتری بر کارهای جاری نظارت داشته باشند و لیست فعالیتهایی که باید انجام شود را از طریق یک اپلیکیشن دنبال کنند. حالا قفسههای مجهز به سنسورهای اینترنت اشیا خالی شدن خود را گزارش میکنند، اتاق پرو نیاز مشتری را اعلام میکند، گیت خروجی پرداخت را به صورت خودکار انجام میدهد، سیستمهای سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع با توجه به شرایط حاکم عمل میکنند، نورپردازی به طور هوشمندانه و بدون دخالت پرسنل تنظیم میشود، رفت و آمد افراد و مسائل امنیتی بدون ایجاد دغدغه کنترل میشود و …
مشتریان از قبل از طریق اپلیکیشن یا بسترهای تحت وب فروشگاه شما را شناسایی میکنند، قفسههای فروشگاهی آنها را هدایت کرده و راهنمایی میکنند، اتاق پرو نیازهای مشتری را به طور خودکار به پرسنل انتقال میدهد و دیگر نیازی به داشتن کسی همراه خود نیست. حتی نیازی به درآوردن کیف پول و حساب کردن فاکتور نیست چرا که با خروج مشتری از درب فروشگاه، خرید او به طور خودکار از حسابش کسر میشود.
صاحبان فروشگاه میتوانند بدون دغدغه و از راه دور تمام امور حاکم در محیط فروشگاه را نظارت کنند. اینکه چه حجمی از مشتری به فروشگاه آمده، چه کالاهایی خریداری شده، سرویسدهی پرسنل چگونه بوده، رفتار خرید مشتریان چه بوده، به چه قفسه ها و اقلامی علاقه بیشتری نشان دادهاند و …
دادههای حاصل از یک فروشگاه هوشمند میتواند مبنای برنامهها و سیاستهای فروش در آینده باشد. در این ویدئو کانسپتی از یک فروشگاه هوشمند مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا را میبینیم.
منبع: iott.ir