برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
khoresht-kangar-min.jpg
خورش کنگر از خورش های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و به دلیل اینکه در طبخ این خورش از کنگر استفاده می شود فواید زیادی برای بدن دارد. همان طور که می دانید کنگر یک نوع گیاه فصلی است و در فصل بهار رشد می کند و برای همین خورشت کنگر را در فصل بهار درست می کنند. البته شما می توانید کنگر را فریزر کنید و در فصول دیگر این خورشت خوشمزه را درست کنید.

شما می توانید خورش کنگر را به سه روش متفاوت مثل خورشت قیمه با لپه، مثل خورشت کرفس با نعناع و جعفری، فقط با گوشت و کنگر و رب درست می شود. البته توجه کنید در دستور پخت اصلی این خورشت با گوشت گوسفندی درست می شود. با این حال برخی از افراد به دلیل اینکه منع خوردن گوشت قرمز دارند، این خورشت را با گوشت مرغ درست می کنند.

به هر حال اگر به طرز تهیه و درست کردن خورشت کنگر آشنایی ندارید، ما در این آموزش جدید آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم خورشت کنگر را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی بتوانید به صورت مرحله به مرحله خورش کنگر خوشمزه و مجلسی درست کنید.
مواد لازم خورشت کنگر
کنگر ۲ کیلو
گوشت ماهیچه گوسفندی نیم کیلو
لپه نصف پیمانه
پیاز یک عدد بزرگ
غوره 2 قاشق سوپخوری
رب گوجه 2 قاشق سوپخوری
زعفران دم کشیده غلیظ ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه خورش کنگر

1. برای درست کردن این خورشت خوشمزه، ابتدا کنگرها را پاک می کنیم و قسمت های تیغ دار شان را جدا می کنیم و پوست های نازک روی ساقه هایشان را هم جدا می کنیم و بعدش آن ها را در یک ظرف آب می ریزیم تا به صورت کامل گل و سنگ های لا به لای آن ها جدا شود.

2. در ادامه کنگر ها را چند بار با آب شستشو می دهیم و بعدش به کمک صافی آب شان را می گیریم. سپس گوشت ماهیچه گوسفندی را به تکه های خورشتی تقسیم می کنیم و بعدش آن ها را می شوییم و به وسیله صافی آب شان را می گیریم.

3. در این مرحله یک عدد پیار را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا پیاز ها کمی سبک و طلایی شود. سپس زردچوبه را اضافه می کنیم و بعدش گوشت خرد شده را اضافه می کنیم و با پیاز تفت می دهیم.

4. پس از اینکه گوشت را تفت دادیم، لپه را اضافه می کنیم و پس از تفت دادن، مقداری آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا گوشت بپزد. در این فاصله در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار قرار می دهیم تا روغن کمی داغ شود. سپس کنگر را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کنگرها کمی سرخ شود.

5. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد، کنگر های سرخ شده را به همراه رب گوجه فرنگی و زعفران اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا مواد خورش به خوبی بپزد. برای این کار حدوداً یک و نیم ساعت زمان نیاز است. پس از آن حرارت را کم می کنیم تا خورش کاملا جا بیفتد.

6. در 5 دقیقه آخر پخت غوره را با کمی روغن تفت می دهیم و به خورشت در حال جوش خوردن اضافه می می کنیم و بعد از 5 دقیقه خورش را از روی حرارت بر می داریم و با برنج آبکش شده یا برنج کته سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش کنگر خوشمزه و مقوی لذت ببرید.
نکات پخت خورشت کنگر
خورش کنگر با مرغ

همان طور که گفتیم دستور اصلی پخت این خورشت با گوشت گوسفندی است اما در صورت تمایل می توانید این خورش خوشمزه را با مرغ هم درست کنید. دستور پخت خورش کنگر با مرغ دقیقا مشابه خورش کنگر با گوشت می باشد.

برای این کار پیشنهاد می کنیم گوشت مرغ را همانند خورش قیمه به تکه های کوچک تقسیم کنید و بعد از نیم پز شدن آن را به پیاز اضافه کنید و بقیه مراحل را ادامه دهید.
 
بالا