برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه سوهان قم خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه سوهان قم
sohan-qom-min.jpg

دستور تهیه سوهان قم خوشمزه و مجلسی در خانه
سوهان یکی از شیرینی های خوشمزه وپر طرفدار در سراسر کشورمان است. کمتر کسی پیدا می شود که از عطر و طعم بی نظیر سوهان خوشش نیاید. همانطور که می دانید سوهان از سوغات های مخصوص استان قم می باشد. بر خلاف تصور، درست کردن سوهان کار بسیار راحت و آسانی است و شما می توانید به راحتی در منزل این شیرینی خوشمزه را درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوهان قم آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه سوهان را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش شیرینی پزی ساده، به راحتی در منزل این سوهان خوشمزه را درست کنید.
مواد لازم سوهان قم
آرد جوانه گندم 2 قاشق سوپ خورى
آرد سفيد 1 قاشق سوپ خورى
شکر 1 پيمانه
کره دو سوم پيمانه
عسل 2 قاشق غذاخورى
شيره ذرت يا گلوکز 2 قاشق غذاخورى
گلاب یک دوم پيمانه
زعفران دم نشده یا پودر زعفران یک دوم قاشق چاى خورى
هل یک دوم قاشق چاى خورى
مراحل تهیه سوهان

1. برای شروع، ابتدا آرد جوانه گندم و آرد سفید را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت تفت می دهیم تا بوى خامی آرد برطرف شود.

2. بعد از تفت دادن آرد، گلاب و شکر را به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم. آنقدر هم می زنیم تا مواد کف کند یا تقریبا به جوش بیاید. .حرارت بايد کم یا متوسط باشد.

3. سپس کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم. وقتى دوباره جوشيد و کف کرد، بقيه مواد را اضافه می کنیم و هم می زنیم. حدود 20 تا 30 دقيقه بايد مدام هم بزنیم.

4. از قبل يک فويل را روى ميز باز می کنیم و رویش را چرب می کنیم تا آماده باشد. بعد از 30 دقیقه جوشیدن، وقتى مواد کمى سفت شد و به قابلمه نچسبید، بلافاصله مواد را در اندازه های دلخواه روی فویل می ریزیم و مقداری پسته یا بادام می ریزیم و با گوشتکوب چرب شده روی سوهان می کوبیم تا صاف شود.

5. وقتی همه مواد سوهان را کوبیدیم، صبر می کنیم تا خنک شود. بعد از روی فویل برمی داریم و در ظرف می چنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوهان خوشمزه و مخصوص لذت ببرید.
 
بالا