برگزیده های پرشین تولز

آب و هوا و جغرافیای یونان

sepidgasht

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2015
نوشته‌ها
477
لایک‌ها
10
سن
38
آب و هوا و جغرافیای یونان


آب و هوا و جغرافیای یونان
آب و هوای یونان دارای آب و هوای گرم مدیترانه ای است. روزهای گرم و خشک تابستان معمولا با نسیم خنک عصرگاهی به پایان می رسد.( به ویژه در شمال کشور، مناطق ساحلی و جزایر) . درجه حرارت آتن در تابستان و در ماه جولای معمولا تا ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد. زمستان جنوب کشور آب و هوای معتدلی دارد و مناطق کوهستانی معمولا سردتر است. در مناطق کوهستانی درجه حرارت به زیر صفر می رسد و معمولا با بارش برف همراه است. نوامبر تا مارس فصل بارش باران است. آب دریا بین ماه های ژوئن تا سپتامبر گرم و برای شنا کردن مناسب است. هتل های ساحلی معمولا از عید پاک تا اواخر اکتبر باز هستند و دارای امکانات ورزش های آبی می باشند.


آب و هوا و جغرافیای یونان

بهار و پاییز فصول مناسبی برای کوهنوردی و دوچرخه سواری هستند. در این فصول روزها آفتابی اند اما درجه حرارت هوا چنداد بالا نیست.بیشتر گردشگران یونان را یک مقصد تفریحی زمستانی می دانند که می توانند برای اسکی بروند. دو مرکز مهم اسکی در این کشور عبارتند از Arahova و Kalavrita . که هر دو این مراکز مورد توجه ثروتمندان آتن هستند.



جغرافیای یونان
جغرافیای یونان در جنوب شرق اروپا واقع شده است و از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه و از جنوب و غرب با دریای مدیترانه هم مرز است. سرزمین اصلی شامل یونان مرکزی، استان پلوپونز، تسالی، اپیروس، مقدونیه و تراکیه است. کوه های بلند، دشت های حاصلخیز، و جنگل های کاج از زیبایی های طبیعی این کشور هستند.


آب و هوا و جغرافیای یونان

وسیع ترین منطقه کوهستانی Pindus است که از شمال تا جنوب سرزمین اصلی امتداد یافته است و دو منطقه ی تسالی و اپیروس را از هم جدا می کند. بلندترین کوه Olympus است که ۲,۹۱۷ ارتفاع دارد. و با توجه به یک افسانه ی یونان جایی است که ۱۲ خدایان المپیک اقامت داشته اند.

جزایر حدود یک پنجم از وسعت کشور را تشکیل می دهند. بیشتر این جزایر در دریای اژه بین یونان و ترکیه واقع شده اند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سفر به یونان ، تور یونان و تور اروپا با ما تماس بگیرید. آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸
 
بالا