برگزیده های پرشین تولز

آموزش برنامه نويسي تحت ويندوز-قسمت ول

aidaaida

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 فوریه 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
39
ايجاد يك پروژه تحت ويندوز در دات نت
کفپوش اپوکسی براي ايجاد يك پروژه تحت ويندوز كافي است بعد از با كردن محيط توسعه نرم افزار ويژوال استوديو دات نت (Visual Studio .NET) بر روي زبان سي شارپ كليك كنيد و سپس از قسمت Template گزينه Windows Application را انتخاب نمائيد. سپس نام پروژه خود را تايپ كرده و مسير پروژه را مشخص نمائيد.
بعد از ايجاد پروژه براي اينكه ببينيم هر پروژه تحت ويندوز شامل چه فايل هايي است از منوي View گزينه Solution Explorer را انتخاب كرده و به ساختار فايل هاي پروژه خود نگاهي بياندازيم.
همانطور كه مي بينيد هر پروژه تحت ويندوز به صورت پيش فرض شامل چند قسمت مي باشد:
Properties - در اين قسمت تنظيمات و خواص پروژه مي باشد. در مورد اين قسمت در قسمت هاي بعدي توضيح خواهم داد.
سئو وب سایت References -در اين قسمت ارجعات اين پروژه به Assembly ها و پروژه هاي ديگر مي باشد.
Form.cs - يك فرم كه به صورت پيش فرض در پروژه موجود است.
البته اگر بيشتر دقت کنيد خواهيد ديد که زير Form1.cs يک فايل ديگري به نام Form1.Designer.cs هم وجوددارد.
Program.cs - كلاس Program كه برنامه ما از متد Main اين كلاس شروع مي شود.
از کلاس Program شروع مي کنيم. اگر بر روي اين کلاس دوبار کليک کنيد تا آن را باز کنيد ، خواهيد ديد که اين کلاس يک کلاس static است که داراي يک متد به نام Main مي باشد. (شکل 3-1) همانطور که قبلا هم گفتم ، اين متد محلي است که Application شما از آنجا شروع خواهد شد. داخل اين متد چند خط کد نوشته شده است. خطوط اول و دوم براي ايجاد حالت ويژوال نرم افزار شماست که بعد ها بيشتر توضيح خواهيم داد. اما در خط از متد Run کلاس Application استفاده شده است. اجرای کفپوش اپوکسی کلاس Application يک کلاس Utility براي دسترسي يافتن به اطلاعات نرم افزار شماست. اين کلاس در namespaceي به نام System.Windows.Forms قرار دارد. System.Windows.Forms يکي از مهم ترين namespace هايي است که در توليد Windows App ها استفاده مي کنيم.
تعيين فرم اصلي نرم افزار
متد Run در کلاس Application فرم اصلي نرم افزارتان را براي شروع نرم افزار اجراء مي کند. در واقع در سي شارپ ويندوز براي اينکه فرم اصلي نرم افزارتان را مشخص کنيد بايد يک شيء از جنس يک Form به اين متد پاس کنيد. (شکل 4-1) همچنين يک متد به نام Exit هم در اين کلاس وجود دارد که براي خارج شدن از نرم افزار استفاده مي شود.

 

Redfild

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2011
نوشته‌ها
596
لایک‌ها
205
محل سکونت
Lost , Hydra Island
کپی و پیست می کنید بفرمایید منبع رو انتها اعلام بفرمایید.
 
بالا