• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در گفت‌وگوي فارس با رويانيان مطرح شد:
سهميه بنزين خودروهاي عمومي قطع نمي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت درباره تكليف سهميه بنزين خودروهاي عمومي پس از هدفمندي يارانه‌ها گفت:طرح تعلق سهميه سوخت خودروهاي عمومي بر اساس پيمايش اجرايي خواهد شد و مقدمات اين طرح بايد به وسيله مسئولين وزارت كشور و وزارت راه فراهم شود.

محمد رويانيان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در پاسخ به اين پرسش كه سرنوشت سهميه بنزين استفاده نشده مردم در صورت ارائه بنزين تك‌نرخي پس از هدفمندي يارانه ها چه مي شود، اظهار داشت: مانده سهميه بنزين در كارت‌ها به مردم تعلق دارد و پس از تك‌نرخي شدن بنزين نيز در اختيار مردم باقي مي‌ماند.
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه تكليف سهميه بنزين خودروهاي عمومي پس از هدفمندي يارانه ها چه مي‌شود، با تاكيد بر اينكه طرح تعلق سهميه سوخت خودروهاي عمومي بر اساس پيمايش اجرايي خواهد شد، اظهار داشت: مقدمات اين طرح بايد به وسيله مسئولين وزارت كشور و وزارت راه و ترابري فراهم شود تا بتوان اين طرح را اجرايي كرد.
به گزارش فارس سهميه بنزين سه ماهه نخست سال‌جاري براي خودروهاي شخصي 260 ليتر بوده كه 80 ليتر آن مربوط به سهميه نوروز بوده است. همچنين در 3 ماهه تابستان 180 ليتر سهميه بنزين براي خودروهاي شخصي اختصاص يافته است و براي موتورسيكلت‌ها نيز در تابستان ماهانه 25 ليتر بنزين در نظر گرفته شده است .
بر اساس اين گزارش، تا آغاز هدفمند كردن يارانه‌ها در نيمه دوم سال جاري قيمت بنزين سهميه‌اي معمولي ليتري 100 تومان، سوپر سهميه‌اي 150، بنزين آزاد معمولي 400 و سوپر آزاد 550 تومان ارائه مي‌شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0635670.jpg

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفت‌وگو با فارس:
طرح تخصيص سهميه گازوئيل بر اساس پيمايش را 8 ماهه عملياتي مي‌كنيم

خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: در صورت مثبت بودن آزمايش‌ها، اگر بلافاصله مصوبه‌هاي لازم در اختيار ما قرار بگيرد نهايتا در يك بازه 8 ماهه مي‌توانيم تمام خودروهاي سنگين را به دستگاه‌هاي مورد نياز تجهيز كرده و طرح اعطاي گازوئيل به خودروهاي عمومي بر اساس پيمايش را عملياتي كنيم.

فريد عامري در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با بيان اينكه حدود 990 جايگاه در سطح كشور براي پرداخت آنلاين تجهيز شده‌اند، گفت: براي استفاده از خدمات پرداخت الكترونيك بايد يكبار مراجعه به بانك انجام شود تا كارت شتاب دارندگان كارت سوخت به كارت سوخت آنها لينك شود كه در اين صورت در زمان دريافت سوخت زماني كه گزينه پرداخت بانكي را انتخاب مي‌كنند پول مستقيما از حساب آنها به ازاي وجه سوخت دريافتي برداشته مي‌شود.
وي با تاكيد بر اينكه در حال انجام يك فعاليت مستمر براي راه‌اندازي پرداخت آنلاين هستيم، اضافه كرد: با بانكهاي مختلف مذاكره كرده‌ايم كه حداكثر تا 2 يا 3 هفته آينده راهكارهاي مد نظر بانكها ارائه خواهد شد تا در حداقل زمان ممكن پس از ارائه راهكارها توسط بانكها، بهترين راه حل را براي پرداخت آفلاين انتخاب شود.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اينكه پرداخت آفلاين بصور مكمل پرداخت آنلاين استفاده خواهد شد، اظهار داشت: البته اولويت با پرداخت آنلاين است اما در صورت متصل نبودن جايگاه به شتاب يا قطع بودن ارتباط آن از روش آفلاين استفاده خواهد شد.
وي تصريح كرد: گسترش پرداخت آنلاين به پوشش مخابراتي و بسترهاي لازم براي ارسال اطلاعات مطمئن بستگي دارد بگونه‌اي كه اگر اين موارد مهيا باشد به راحتي مي‌توانيم در سال جاري همه جايگاه‌ها را تحت پوشش پرداخت آنلاين قرار دهيم.
عامري اضافه كرد: اغلب جايگاه‌هايي كه باقي مانده‌اند بيرون شهرها قرار دارند و جايگاه‌هايي كه ارتباط آنلاين دارند عمدتا در داخل شهرها قرار دارند اما تلاش مي‌كنيم از راه‌هاي مختلف پرداخت الكترونيكي را در سطح جايگاه‌ها امكان‌پذير كنيم.

*براي سهميه‌بندي منطقه‌اي به همكاري مقامات محلي نياز داريم

وي در ادامه گفت: در استان سيستان و بلوچستان سهميه‌بندي منطقه‌اي سوخت انجام شده است و ما براي اجراي آن در بقيه نقاط كشور اعلام آمادگي كرده‌ايم.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي افزود: در هر استان براي اين كار به كمك مقامات محلي نياز داريم چرا كه اين روش عمدتا براي تاكسي‌ها و وانت‌ها قابل اجرا است و ما بايد اطلاعات مربوطه به آنها را از مقامات محلي دريافت كنيم.
وي تصريح كرد: به جز سيستان و بلوچستان هنوز هيچ استاني اطلاعات مربوطه را ارئه نداده‌ است و اين استان‌ها در پوشش سهميه معمول كشوري فعاليت مي‌كنند.
عامري در ادامه با بيان اينكه طرح اعطاي گازوئيل به خودروهاي عمومي بر اساس پيمايش در مرحله بازآوري اطلاعات در جايگاه‌هاي استان سيستان و بلوچستان قرار دارد، گفت: در حال بررسي عملكرد بيش از 920 دستگاهي هستيم كه به خودروهاي سنگين متصل شده است و اميدواريم تا يك ماه آينده جمع بندي آن نهايي شود.
وي اضافه كرد: اگر در رابطه با موارد فني و ايمني مد نظر ما در مورد تبادل اطلاعات بين خودرو و جايگاه مثبت باشد طرح پژوهشي كامل شده محسوب مي‌شود و آماده اجرا در سطح ملي است.
وي افزود: اگر بتوانيم تا پايان مرداد ماه طرح پژوهشي را به طور قطعي تمام كنيم، پس از آن هر زماني كه دستگاه‌هاي مسئول اعلام آمادگي كنند بايد تعدادي دستگاه ساخته و نصب شود كه طبيعتا 5 يا 6 ماه زمان را نياز دارد.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اينكه اگر بلافاصله مصوبه‌هاي لازم در اختيار ما قرار بگيرد نهايتا در يك بازه 8 ماهه مي‌توانيم تمام خودروهاي سنگين را تجهيز كنيم، گفت: مزيت اين دستگاه آن است كه هم براي كنترل مصرف سوخت مفيد است و هم مي‌تواند پاسخگوي بسياري از نيازهاي پليس راه‌ و سازمان حمل و نقل و پايانه‌هاي كشور باشد.

*مصرف هيچ خودرويي به بالاي 500 ليتر نمي‌رسد

وي با بيان اينكه ما براي زمان اتمام سهميه‌ها رقم بالايي را براي شارژ كارت سوخت به ميزان 500 ليتر سوخت نيمه يارانه اي در نظر گرفتيم كه كسي در استفاده از آن مشكلي نداشته باشد، اظهار داشت: اگر مصرف خودرويي از اين ميزان فراتر رفت مي‌تواند از كارت جايگا‌ه‌دار استفاده كند اما تجربه‌ ما در رابطه با خودروهاي پرمصرف خارجي كه از يك يا دو سال گذشته كارت آزاد داشته‌اند نشان مي‌دهد كه مصرف هيچ خودرويي به بالاي 500 ليتر نمي‌رسد.
عامري اضافه كرد: پس از تك نرخي شدن بنزين اگر نرخ ارائه شده كمتر از نرخ بين‌المللي باشد معناي آن پرداخت يارانه است كه لزوم استمرار كنترل‌هاي نظارتي ادامه استفاده از كارت سوخت را توجيه مي‌كند، در عين حال اين كارتها بستر خوبي براي انتقال اطلاعات محسوب مي‌شوند كما اينكه پرداخت الكترونيك نيز روي همين كارتها برنامه‌ريزي شده است.
وي در انتها گفت: روزانه در كشور حدود 3.2 ميليون ليتر سوخت جت مصرف مي‌شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/نگاهي به رويکرد مردم ايران در استفاده از انواع ناوگان حمل و نقل/
تقاضا براي سفر با هواپيما رو به افزايش است

بيش از 90 درصد از ميزان جابه‌جايي‌هاي كشور در بخش مسافري توسط ناوگان جاده‌اي، كمتر از هشت درصد توسط ناوگان ريلي و تنها سه درصد از ميزان جابه‌جايي‌هاي مردم ايران زمين از طريق ناوگان هوايي انجام مي‌شود و عليرغم وجود وسعت زياد سواحل و بنادر و جزاير در كشور، حمل و نقل مسافري دريايي سهم بسيار اندكي دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هرچند كه حمل و نقل جاده‌اي پرتلفات ترين بخش حمل و نقل محسوب مي‌شود، اما همچنان بالاترين ميزان جابه جايي بار و مسافر كشور را به خود اختصاص داده است.

· بخش جاده‌اي پر تقاضا و پر تلفات

با احتساب سفرهاي شخصي، بيش از 90 درصد از جابه‌جايي مسافر از طريق ناوگان جاده‌اي صورت مي‌گيرد و آمار جابه‌جايي مسافر در اين بخش طي سال گذشته نسبت به سال 1387 از رشد 0.6درصدي برخوردار بوده است.

در حال حاضر 69 هزار و 166 دستگاه خودرو در ناوگان عمومي حمل و نقل جاده‌اي كشور فعال هستند كه 24 درصد (معادل 16 هزار و 711 دستگاه) از اين تعداد را ناوگان اتوبوسي، 35 درصد (معادل 24 هزار و 533 دستگاه ) را ناوگان ميني‌بوسي و 41 درصد از كل ناوگان عمومي جاده‌اي (معادل 27 هزار و 922 دستگاه) را سواري كرايه تشكيل مي‌دهد.‌ در اين بين متوسط عمر ناوگان اتوبوسي 12.76 سال، متوسط سن ناوگان ميني‌بوس 23.39 سال و متوسط سن ناوگان سواري كرايه 5.54 سال است.

سال گذشته بيش از 266 ميليون نفر مسافر با صورت وضعيت از طريق ناوگان جاده‌اي كشور جابه‌جا شده‌اند كه بدون صورت وضعيت اين تعداد بيش از 292 ميليون نفر برآورد مي‌شود که سهم مسافران جابه‌جا شده درون استاني 60 درصد و مسافران برون استاني 40 درصد بوده است. همچنين سهم مسافر جابه‌جا شده توسط بخش تعاوني‌ها 22 درصد و توسط بخش خصوصي 78 درصد بوده است.

گفتني است که 228 پايانه عمومي مسافري (شهرداري) و 48 پايانه عمومي (مالكيت خصوصي) و 668 پايانه اختصاصي (شركت مستقل) در ايران فعال و 32 پايانه نيز در حال ساخت است.

همچنين دو هزار و 486 شركت و موسسه حمل و نقل در كشور فعاليت مي‌كنند كه به گفته سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، در اين ميان 10 شركت توانمند هستند كه هفت شركت در بخش سواري كرايه و سه شركت در بخش اتوبوسي فعاليت دارند. همچنين 145 هزار و 200 راننده در بخش مسافري اشتغال دارند.

· بخش ريلي ارزان و ايمن، اما بي پول

حمل و نقل ريلي كه هميشه به عنوان ايمن‌ترين و ارزان‌ترين شقوق حمل و نقل از آن ياد مي‌شود، سهمي كمتر از هشت درصد در جابه‌جايي مسافر كشور دارد و هم اكنون بسياري از استان هاي كشور از راه آهن برخوردار نبوده و كمتر از 10 هزار كيلومتر ريل در ايران وجود دارد. اگرچه ساخت نزديك به هفت هزار كيلومتر راه آهن نشانه‌گذاري شده، اما براي ساخت تنها 150 كيلومتر آن اعتبار وجود دارد و تامين اعتبار داخلي و خارجي براي اجرايي شدن اين پروژه‌ها با مشكل مواجه است.

درسال گذشته 27 ميليون مسافر از طريق ناوگان ريلي كشور جابه‌جا شدند كه طبق برنامه چهارم توسعه بايد اين ميزان جابه‌جايي به 33 ميليون و 600 هزار نفر مي‌رسيد، اما محقق نشد.

در سال 1387 نيز جابه‌جايي 28 ميليون و 300 هزار مسافر از طريق ناوگان ريلي هدف‌گذاري شده بود كه طي اين سال 26 ميليون و 225 هزار نفر توسط اين بخش از حمل و نقل جابه‌جا شدند.

به گفته رييس هيات مديره شركت قطارهاي مسافري رجا، يكي از دلايل پايين‌تر بودن ميزان جابه‌جايي ‌طي دو سال گذشته نسبت به برنامه، كمبود واگن‌هاي مسافري و عدم تحويل واگن‌هاي خريداري شده مطابق برنامه بوده است.

لازم به ذكر است که بر اساس لايحه مديريت مصرف سوخت كه در سال 1386 تدوين شد، بنا شد در سال 1390 به 30 درصد سهم بار و 18 درصد سهم مسافري برسيم كه به گفته مديركل دفتر اقتصادي و سرمايه‌گذاري راه آهن، به دليل عدم تخصيص بودجه‌اي كه در اين لايحه پيش‌بيني شده بود در سال 1390 به اين اهداف نخواهيم رسيد، چراكه طبق اين لايحه بودجه 10 هزار ميلياردي براي حمل و نقل درون شهري و برون شهري در نظر گرفته شده بود، اما در عمل اين بودجه تخصيص پيدا نكرد؛ بنابراين در شرايطي كه بودجه مورد نياز براي توسعه ناوگان اختصاص داده نشود، اهداف نيز محقق نمي‌شود كه اميد است در قالب برنامه پنجم توسعه، با افزايش درصدي تحقق بودجه‌هاي مورد نياز و تشويق بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در سال 1393 به اهداف سال 1390 برسيم.

· بخش هوايي پر سر و صدا، اما كم سهم

بخش هوايي برخلاف اينكه پر حاشيه و پر صداترين مجموعه حمل و نقلي محسوب مي‌شود، تنها سه درصد از ميزان جابه جايي‌هاي كشور را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر 200 فروند هواپيما در كشور به پرواز در مي‌آيد كه 141 فروند آن ملكي غربي، 27 فروند آن از نوع ملكي شرقي، 24 فروند آن از نوع استيجاري غربي و 8 فروند آن استيجاري شرقي هستند.

در اين ميان سال گذشته 14 ميليون و 440 هزار و 255 مسافر توسط شركت‌هاي هواپيمايي ايراني در پروازهاي داخلي كشور جابه جا شده‌اند كه نسبت به سال 1387 حدود 14.5 درصد افزايش داشته است. همچنين دو ميليون و 859 هزار و 747 مسافر از طريق شركت‌هاي هواپيماي خارجي در پروازهاي بين‌المللي جابه جا شدند كه نسبت به سال 1387 حدود 11 درصد افزايش يافته است.

· بخش دريايي و كمبود ناوگان استاندارد

حمل و نقل دريايي مسافر اما با وجود سواحل زياد در كشور جايگاه چنداني ندارد و سهم اين بخش در حمل و نقل مسافري بسيار اندك و ناچيز است و مسوولان امر دليل آن را كمبود ناوگان استاندارد و متناسب با شان مردم و همچنين عدم اشاعه فرهنگ دريايي مي‌دانند.

طي سال 1387 حدود پنج ميليون و 600 هزار سفر دريايي انجام شد كه اين ميزان در سال گذشته با 17 درصد رشد به يك ميليون افزايش به حدود شش ميليون و 600 هزار سفر دريايي رسيد.

مسيرهاي دريايي كه تردد بين آن‌ها انجام مي‌شود، عبارتند از: بوشهر- خارك ، گناوه- خارك، لنگه- كيش، چارك- كيش، آفتاب- كيش، بندرعباس - قشم، بندرعباس - جزيره هرمز و مسيرهاي دريايي منطقه‌اي خرمشهر- كويت، بوشهر- كويت، بوشهر- بحرين، بندر باهنر - شارجه و دبي و بندر لنگه به دبي.

در بنادر شمالي كشور نيز اغلب جابه‌جايي‌هاي دريايي، گشت‌هاي تفريحي است و مسافري از طريق سواحل شهرها جابه‌جا نمي‌شود.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نماينده‌ي‌ رنو و مدير عامل جديد رنوپارس:
وظيفه‌ي تامين قطعات را واگذار نمي‌كنيم
به شريك استراتژيك صنعت خودروي ايران تبديل مي‌شويم

نماينده‌ رنو و مدير عامل جديد رنوپارس در ايران كه ايراني‌الاصل بوده و تا 16 سالگي در ايران اقامت داشته است در نخستين نشست خبري، در بيان بيوگرافي كاري خود گفت: در 15 سال گذشته، در بخش‌هاي مختلف شركت خودروسازي رنو مانند مديريت مهندسي، كيفيت، بخش فروش و خدمات پس از فروش فعاليت كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيمان كارگر ‌هدف خود از حضور در ايران افزايش توليد محصولات رنو در ايران و تبديل اين شركت به شريك استراتژيك صنعت خودروي ايران دانست و گفت: در يك ماه كاري، سه هفته در ايران و يك هفته در فرانسه خواهد بود.

پيمان كارگر در اين نشست خبري اظهار كرد كه اگر اين سوءتفاهم به وجود آمده كه رنوپارس كل وظيفه‌ تامين قطعات را واگذار خواهد كرد، درست نيست.

وي با بيان اين‌كه با توجه به وجود آرم رنو برروي خودروي تندر90، رنوپارس مصر به حفظ كيفيت آن است، خاطرنشان كرد: درباره گرفتن وظيفه‌ تامين قطعات داخلي تندر90 از رنو پارس، تصميمي گرفته نشده است. تا زماني كه راه‌حل درستي براي حفظ كيفيت قطعات تندر90 پيدا نشود، روند فعلي تغيير نخواهد كرد.

او ادامه داد: رنو تصميم گرفته با قدرت در ايران بماند و تعداد خودروهاي توليدي رنو در ايران به سرعت افزايش خواهد يافت به‌گونه‌اي كه هدف اصلي ما در حال حاضر، تبديل شدن به شريك استراتژيك صنعت خودروي ايران است.

وي با بيان اين‌كه براي دستيابي به اين اهداف، سه راهكار در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: اولين راهكار، افزايش حجم توليد تندر90 و مگان است كه راهكارهاي آن در حال بررسي است.

كارگر ادامه داد: با كمك و مشورت شركاي ايراني، نحوه كار رنو در ايران ساده‌تر شده و نقاط منفي برطرف خواهد شد، ضمن آن‌كه مدل‌هاي جديدي از رنو نيز وارد ايران خواهد شد.

مديرعامل جديد رنوپارس افزود: پنج مدل جديد روي پلت فرم تندر90 نصب و مدل‌هاي جديدي نيز وارد ايران خواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي درباره تاثيرات رقابت پژو با رنو براي حضور در بازار ايران گفت: رنو با تمام برندها رقابت دارد. برندهاي ديگري نيز در ايران وجود دارند، ضمن آن‌كه ما نمي‌خواهيم همان‌گونه كه پژو در ايران كار كرده، فعاليت كنيم. ما رقيب همه برندها در ايران هستيم.

كارگر هم‌چنين در بيان برخي از مشكلات كار رنو در ايران، خاطرنشان كرد: برخي دوستان فكر كردند رنو بانك است. به عنوان مثال براي ساخت قطعات از رنوپارس استفاده كرده و مي‌گفتند كه پولش را فعلا شما بدهيد. فشار مالي يكي از جنبه‌هاي منفي كار بوده است.

وي درباره نظر رنوپارس در زمينه‌ تمركز يا عدم تمركز توليد تندر90 در يك خودروساز گفت: نظر رنو پارس بستگي به نظر شركا دارد كه همان رنو و خودروسازان ايراني است. به هرحال به قرارداد فعلي تا زماني كه تغيير كند بايد احترام گذاشت. با اين حال از اين به بعد هر مدل جديدي كه وارد ايران شود، بايد تنها در يك خودروساز توليد شود و اگر دوستان ايراني تصميم به تمركز توليد بگيرند، ما مخالفت نمي‌كنيم.

مديرعامل جديد رنوپارس درباره برنامه سال جاري رنو پارس براي توليد تندر90، تصريح كرد: در سال جاري براي رشد 40 درصدي توليد تندر90 نسبت به سال گذشته و در سال آينده نيز براي توليد حداقل 100 هزار دستگاه تندر90 هدف‌گذاري شده است.

كارگر در پاسخ به سوالي مبني بر توليد خودروي سواري ديزلي در ايران گفت: درباره اين مساله فكر شده و در حال بررسي است.

وي هم‌چنين در بيان فعاليت‌هاي رنو در ايران در زمينه‌ مسووليت‌هاي اجتماعي اين شركت خاطرنشان كرد: رنو در هر كشوري برنامه‌هاي فرهنگي دارد. در ايران نيز در زمينه‌هايي چون آموزش فرهنگ ترافيك به دانش‌آموزان فعاليت مي‌شود.
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C4%5CEconomy%5C214.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جريمه خودکار خودروهاي فاقد مجوز طرح ترافيک از صبح فردا آغاز مي شود
تهران - با آغار بکار رسمي سيستم کنترل هوشمندمحدوده طرح ترافيک، جريمه خودکار خودروهاي فاقد مجوز طرح ترافيک از صبح فردا - شنبه - اجرا مي شود.

به گزارش روز جمعه ايرنا، " جعفر تشکري هاشمي" معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: با اجراي اين طرح، برگه جريمه خودروهاي خاطي بلافاصله به نشاني مالکان آنها ارسال مي­شود.
وي با تاکيد بر اين­که مديريت ترافيک کلان­شهري مانند تهران بدون استفاده از سيستم­هاي هوشمند ترافيک امکان­­پذير نيست، افزود: با توجه به حجم چند ميليوني خودروهاي موجود و انبوه سفرهاي شهري در تهران، کنترل ترافيک با استفاده از ابزارها و روش­هاي سنتي قابل انجام نيست.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران اضافه کرد: در کلان­شهر تهران با وجود شبکه هاي عريض و طويل از معابر و بزرگراه­هاي شهري، قطعا به­کارگيري سيستم­هاي هوشمند ترافيک به ­عنوان يک استراتژي در مديريت ترافيک بسيار ضروري است.
وي با اشاره به اين­که سيستم­هاي هوشمند ترافيک باعث ايجاد نظم و انضباط در عبور و مرور در معابر شهري مي­شود، اظهار کرد: به عنوان نمونه استفاده از چراغ­هاي هوشمند راهنمايي زمان انتظار در تقاطع­ها را به حداقل مي­رساند و با کاهش معطلي خودروها در ترافيک، در وقت شهروندان و مصرف سوخت خودروها صرفه­جويي مي­شود.
هاشمي تسهيل در تردد، کاهش ترافيک و کاستن از اتلاف وقت مردم را از ديگر نتايج بکارگيري سيستم­هاي هوشمند بر شمرد و گفت: ارتقاي نحوه خدمات­رساني ناوگان حمل و نقل شهري و آلودگي­هاي زيست محيطي را مي­توان به آثار اجتماعي و اقتصادي مديريت هوشمند ترافيک افزود.
وي مديريت ترافيک بزرگراهي و شرياني، مديريت حمل و نقل عمومي، مديريت سوانح و امدادرساني، مديريت موارد اضطراري، مديريت اطلاع­رساني به مسافران و بانک­هاي اطلاعاتي، مديريت ايمني و پيشگيري، مديريت تعمير و نگهداري معابر، مديريت پارکينگ، سيستم­هاي پرداخت الکترونيک و سيستم­هاي هشدار و اعلام حوادث را از امکاناتي بر شمرد که به­کارگيري سيستم­هاي هوشمند ترافيک استفاده از آن­ها را امکان­پذير مي­سازد.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تصريح کرد که خوشبختانه در چند سال اخير گام هاي بلندي براي تجهيز تهران به سيستم­هاي هوشمند ترافيک برداشته شده است.
وي دوربين­هاي ثبت تخلف، دوربين­هاي نظارت تصويري، دوربين­هاي سرعت سنج، تابلوهاي چند منظوره اطلاع­رساني و چراغ­هاي هوشمند راهنمايي را از جمله تجهيزاتي بر شمرد که در سال هاي اخير به ميزان قابل توجهي در تهران توسعه پيدا کرده است.
هاشمي افزود: شايد به دليل افزايش روزافزون تعداد خودروها و به تبع آن ترددهاي شهري، تاثير اين سيستم در بهبود ترافيک چندان محسوس و ملموس نباشد، اما اگر از سيستم­هاي هوشمند بهره­مند نبوديم اکنون ترافيک تهران بسيار سنگين­تر از وضعيت موجود بود.
معاون شهردار تهران با يادآوري اين­که پيش از اجراي آزمايشي کنترل محدوده طرح ترافيک روزانه تعداد زيادي خودرو به ­طور غير مجاز وارد اين محدوده مي­شدند، اظهار کرد: از اوايل خرداد که اجراي اين پروژه به ­شکل آزمايشي آغاز شده و برگه­هاي جريمه به ­صورت ارشادي به نشاني مالکان خودروهاي فاقد مجوز ارسال مي­شود، شاهد کاهش تخلفات هستيم.
وي با ابراز اطمينان از اين­که با بهره­برداري رسمي از پروژه مذکور و جريمه افرادي که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافيک مي­شوند به شدت از ميزان تخلفات در محدوده طرح ترافيک کاسته خواهد شد، تصريح کرد: با کاهش ورود غير مجاز خودروها به اين محدوده شاهد کاهش حجم ترافيک و ميزان آلاينده­ها در اين محدوده خواهيم بود.
هاشمي در پايان با تاکيد بر اين­که خوشبختانه مسولان راهنمايي و رانندگي تعامل بسيار خوبي براي به­کارگيري سيستم­هاي هوشمند ترافيک با مديريت شهري دارند، اضافه کرد: در تلاشيم تا با استفاده از آخرين فن­آوري­ روز دنيا در مديريت ترافيک تمام ظرفيت­هاي موجود را در جهت خدمت به شهروندان و رضايت ايشان به­ کار گيريم.
گفتني است فعاليت دوربين­هاي کنترل محدوده طرح ترافيک که قرار بود از بيستم تير ماه رسما آغاز شود اما به دليل اعلام تعطيلات متوالي هفته گذشته از نخستين ساعات صبح شنبه 26 تير ماه - فردا - به طور رسمي در محدوده مذکور آغاز مي­شود.
اجتمام**9140/
 

Niax

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
سن
34
محل سکونت
Tehran
از 407 چه حبر ؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دیرعامل جدید رنوپارس:ایران‌خودرو حق دارد با کارت رنو بازی کند
خبرانلاین اقتصاد > صنعت - طعنه مدیرعامل رنوپارس به پژو

رسول شقاقی: پیمان کارگر مدیرعامل جدید رنوپارس عصر چهارشنبه یک روز پس از جلسه تودیع و معارفه‌اش رو در روی خبرنگاران قرار گرفت و در رابطه با شرکای ایرانی و اهداف رنو در ایران سخن گفت. از جمله نکات جالب سخنان او زیر سوال بردن غیر مستقیم روش پژو در ایران بود. وی که با سابقه‌ای 15 ساله در رنو به ایران آمده و علاوه بر مدیرعاملی رنوپارس (شرکت تامین قطعات تندر90) نماینده کمپانی رنو در ایران نیز هست در یک‌ ساعتی که با خبرنگاران همراه بود نه تنها از افزایش تیراژ تندر و مگان خبر داد بلکه در طعنه‌ای به پژو، تاکید کرد «ما قصد داریم شریکی استراتژیک برای صنعت خودرو ایران باشیم و مثل بعضی‌ها قصد نداریم تولید کننده خودروهای قدیمی و از رده خارج با هدف فروش قطعه شویم.» کارگر گرچه پژو را رقیب در بازار ایران خواند اما روش رنو برای بدست آوردن بازار را جدای از روش پژو دانست. وی افزایش تیراژ، تغییر نحوه کار در ایران با شرکا (ایران‌خودرو و پارس‌خودرو) و ورود مدل‌های جدید رنو در ایران را به عنوان سه راهبرد جدید این شرکت اعلام کرد و در رابطه با تامین قطعات و سپردن آن به شرکای ایرانی، شرط کیفیت را بارها تذکر داد.

مدیرعامل جدید رنوپارس همچنین در رابطه با تجمیع تولید تندر در یک خودروساز و حاشیه‌هایی که اخیرا پس از ابلاغ تمرکز تولید در پارس‌خودرو بوجود آمده نیز پاسخ‌های جالبی به سوالات داد. پیمان کارگر گرچه هیچگاه نگفت موافق تمرکز تولید است اما تاکید کرد از این پس هر مدل جدید فقط در یک خودروساز تولید خواهد شد. وی با این جمله که «نمی‌گویم با تمرکز تولید موافقم اما مخالفتی با تصمیم طرف ایرانی در این زمینه ندارم» آغازگر بحث نحوه کار با شرکای ایرانی شد که در چند هفته گذشته بسیار پرحاشیه بود. کارگر از تغییر روش کار با قطعه‌سازانی که زیرمجموعه خودروسازان هستند خبر داد و در برابر این سوال که ممکن است ایران‌خودرو از کارت رنوپارس برای امتیاز گرفتن از پژو استفاده کند و همین باعث مشکلاتی در راه‌برد افزایش تیراژ و آمدن مدل‌های جدید شود، کوتاه و حرفه‌ای جواب داد «این طبیعی است که از کارت رنو استفاده کنند و در هر تجارتی چنین چیزهایی وجود دارد.»

وی که علاوه بر مدیرعاملی رنوپارس وظیفه هدایت و تصمیم‌گیری در پروژه‌های ایران کمپانی رنو را دارد از تصمیم برای ماندن در بازار ایران با ابزار رضایت مشتری سخن گفت و از تشکیل تیمی در فرانسه برای پیشبرد اهداف رنو در ایران خبر داد.

به نظر می‌رسد با توجه به اختیارات زیادی که از سوی کمپانی رنو به پیمان کارگر داده شده و از سویی سابقه کاری وی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، از این پس شاهد رقابت جدی‌تری بین برندهای فعال در ایران برای گرفتن سهم بازار خواهیم بود. انتخاب فردی ایرانی به این سمت پس از پنج سال، نشان‌گر شروع راه‌های جدیدی است که فرجام آن را در صنعت پرحاشیه خودرو در کشور را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس مركز فرماندهي راهور تهران خبر داد:
معرفي به دادسرا، توقيف يكماهه وانجام تست سلامت درانتظار خودروهاي مجرمي كه با پلاك‌هاي استتارشده وارد طرح ترافيك مي‌شوند
رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به برخي تخلفات جديد براي ورود به محدوده طرح ترافيك از زمان آغاز ثبت جريمه طرح توسط دوربين‌هاي هوشمند كنترل ترافيك، از توقيف يكماهه خودروها، معرفي رانندگان آنها براي تست سلامت و اعزام آنها به دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهنمايي و رانندگي در صورت ورود دنده عقب به محدوده طرح ترافيك، ورود ممنوع، مخدوش كردن پلاك، بالا دادن صندوق در جلو دوربين‌ها، نصب پارچه، گل‌مالي، نصب پلاستيك‌هاي غيرشفاف و ... بر روي پلاك خودروهاي غيرمجاز خبر داد.

سرهنگ اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به راه‌اندازي كامل دوربين‌هاي مكانيزه كنترل محدوده طرح ترافيك، افزود: آمارها نشان مي‌دهد تعداد قبوض جريمه صادره نسبت به پيش از راه‌اندازي دوربين‌ها حدود 30 درصد افزايش داشته است.

وي گفت: رانندگاني كه به اشتباه پلاك آنها ثبت و مورد جريمه قرار گرفته‌اند مي‌توانند با شماره تماس 63951198 و 63951200 تماس بگيرند.

رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه عوامل راهور با راه‌اندازي دوربين‌هاي كنترل مكانيزه به داخل محدوده و خروجي‌هاي آن منتقل شدند، گفت: بر اساس دستور صادره خودروهايي كه براي ورود به محدوده طرح ترافيك از كوچه‌هاي ورود ممنوع استفاده كرده و يا دنده عقب خروجي‌ها را وارد مي‌شوند، پلاك خود را مخدوش مي‌كنند، صندوق عقب خودرو خود را براي جلوگيري از ثبت پلاك توسط دوربين‌ها بالا مي‌دهند و يا نسبت به نصب پارچه، گل مالي و يا با هر گونه اقدام ديگر مانند نصب شيشه‌هاي غيرشفاف بر روي پلاك سعي مي‌كنند تا پلاك آنها ثبت نشود برابر ماده «720» قانون مجازات اسلامي تخلفات آنها جزء جرايم راهور محسوب شده و متخلفان ضمن معرفي به دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهنمايي و رانندگي به مجازات حبس از شش ماه تا يكسال محكوم مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اين كه به عوامل راهور تاكيد شده است كه با اين دسته از متخلفان به شدت برخورد شود افزود: خودرو اين افراد يك ماه توقيف شده و رانندگان آنها ضمن معرفي به دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور، براي انجام تست سلامت به بهداري ناجا معرفي خواهند شد.

رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه رانندگان مكلفند طبق آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي ظرف مدت يكماه بعد از تعويض محل سكونت خود آدرس جديد را به مراكز پليس + 10 اعلام كنند، به ايسنا گفت: در غير اين صورت علاوه بر ارسال تخلفات قبلي مبلغ 15 هزار تومان نيز جريمه خواهند شد.

وي با اشاره به همكاري خوب مردم از زمان آغاز كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك تصريح كرد: در عين حال 10 دستگاه خودرو مجهز به دوربين‌هاي ثبت تخلف اعم از طرح ترافيك، تخلفات ساكن (پارك دوبله) و ورود ممنوع مانند دوربين‌هاي ثابت نسبت به ثبت تخلف و ارسال آنلاين آن به بانك اطلاعات جرايم اقدام مي‌كنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دولت آمريكا پيش‌بيني كرده كه قيمت باتري‌هاي مورد نياز براي خودروهاي الكتريكي طي پنج سال آينده با كاهش 70 درصدي مواجه شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، باراك اوباما - رييس جمهور آمريكا - در مراسم راه‌اندازي كارخانه توليد باتري خودروهاي التريكي در هلند ميشيگان مطلب فوق را اعلام كرد.

در اين كارخانه شركت كره‌اي ال.اجي با مشاركت دپارتمان انرژي آمريكا اقدام به توليد باتري مورد نياز خودروهاي الكتريكي مي‌كند.

به گزارش رويترز، دولت آمريكا بيش از پنج ميليارد دلار براي حمايت از توليدكنندگان باتري خودروهاي الكتريكي و خودروسازان فعال در زمينه توليد خودروهاي هيبردي و الكتريكي در نظر گرفته اس
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
2010%5C7%5C21%5Cimg634153065886406250.jpg

فروش بنزين يارانه اي به خارجي ها درمالزي ممنوع شد
کوالالامپور-"اسماعيل صبري" وزير تجارت داخلي و امور مصرف کنندگان مالزي روز چهارشنبه با اعلام ممنوعيت فروش بنزين يارانه اي به اتباع خارجي، گفت : مجوز پمپ بنزين هايي که بنزين يارانه اي را به خارجي ها بفروشند، باطل مي شود.

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي مالزي، وزير تجارت داخلي و امور مصرف کنندگان مالزي گفت: توزيع کنندگان بنزين در کشور که ضوابط جديد را رعايت نکنند با لغو مجوز روبرو خواهند شد.
وي تصريح کرد: بر اساس ضوابط جديد مربوط به هدفمند سازي يارانه ها، اين يارانه ها فقط بايد به اتباع مالزي برسد و خودروهاي ثبت شده خارجي نبايد بنزين ارزان دريافت کنند.
با اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها ازهفته گذشته قيمت بنزين در اين کشور افزايش يافت و قرار است از اول ماه آگوست (10مرداد) طرح هدفمندسازي يارانه ها با برداشتن کامل يارانه هاي شکر و بنزين آغاز شود.
در اولين مرحله قرار است بنزين ارزان قيمت موسوم به "ان 95" که به قيمت 85/ 1(حدود 550تومان ) عرضه مي شود در اختيار خارجي ها قرار نگيرد.
وزير تجارت داخلي و امور مصرف کنندگان مالزي گفت: با نصب اطلاعيه در مراکز عرضه بنزين نسبت به ضوابط جديد اطلاع رساني خواهد شد.
توزيع کنندگان بنزين در کشور نسبت به ضوابط اجرايي اين طرح انتقاداتي دارند و مي گويند بايد شيوه کارآمدتري براي جلوگيري از سوخت گيري خودروهاي خارجي ها انديشيده شود.
T908489-1446540.jpg
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پژو 308 جديد در راه تولید است
به گزارش ايسنا، اين محصول جديد بزرگترين خودروساز فرانسه قرار است جايگزين مدل‌هاي 407 و 508 اين شركت خودروساز شود.
يكي از خودروهاي مفهومي پژو كه در نمايشگاه فرانكفورت به نمايش درآمد. قرار است از پژو 308 جديد در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 رونمايي شود.

به گزارش ايسنا، اين محصول جديد بزرگترين خودروساز فرانسه قرار است جايگزين مدل‌هاي 407 و 508 اين شركت خودروساز شود.

به گفته كارشناسان اين خودرو زبان جديد طراحي پژو سيتروئن را به بازديدكنندگان از نمايشگاه خودرو پاريس 2010 نشان خواهد داد.

اين خودرو كوپه داراي سقفي كشيده‌تر نسبت به مدل‌هاي قبلي پژو است.

پژو همچنين قصد دارد در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 از مدل 508 W استيشن واگن خود نيز رونمايي كند.

طول اين خودرو حدود دو سانتي‌متر بيشتر از مدل سدان آن با طول 4.81 متر است.

پژو اعلام كرده كه محصولات جديد اين شركت اوايل سال آينده وارد بازارهاي اروپا مي‌شوند. البته زمان ورود اين محصولات به بازار به چگونگي تامين موتورهاي سفارش شده از سوي مشتريان براي نصب روي اين خودروها بستگي دارد.

پژو همچنين از قصد خود براي نمايش محصول جديد ديزلي هيبريدي‌اش در نمايشگاه پاريس 2010 با قدرت موتور 200 اسب بخار خبر داد. ميزان توليد آلايندگي كربن دي اكسيد اين خودرو تنها 99 گرم در هر كيلومتر اعلام شده است.

مدل اروپايي 508 در فرانسه توليد خواهد شد. مدلي سدان از اين خودرو نيز متناسب با بازار چين به توليد خواهد رسيد.
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
ايران خودرو 945 ميلياردريال سود تقسيم كرد

درمجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام ايران خودرو، اين شركت ضمن پوشش زيان انباشته تلفيقي به مبلغ 5670 ميليارد ريال سال قبل ، 945 ميليارد ريال سود بين سهامداران خود تقسيم كرد .

به گزارش ايكو پرس ، مجمع عمومي سالانه صاحبان سهام ايران خودرو با حضور پيش از 79 درصد سهامداران برگزار شد ودراين مجمع تقسيم سود0 15 ريال به ازاي هر سهم به تاييد اكثريت سهامداران رسيد .

- تقسيم سود0 15 ريال به ازاي هر سهم
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: کامیون هوو مشکل ترمز ندارد

هاشم یکه زارع در حاشیه جلسه با معاون فنی و مهندسی پلیس راهور افزود: از زمانی که با رئیس پلیس راهور سابق در زمینه نصب ترمز ضد قفل( ای بی اس) توافق شد، این ترمز روی کامیون های هوو نصب شده است.

وی گفت: در زمینه تولیدهای قبل از این توافق، تصمیمی گرفته نشده بود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با بیان این که کامیون های هوو از کشنده و تریلر تشکیل می شود، گفت: شرکت ایران خودرو دیزل، تولید کننده کشنده این خودروست و اگر این وسیله نقلیه، مشکلی فنی داشته باشد، باید برطرف شود، اما این بخش از خودرو، مشکل ترمز ندارد.
یکه زارع با بیان این که 9 ماه در این مسئولیت هستم، افزود: قصد طرفداری از اقدامات گذشته را ندارم و بحث هایم براساس تحقیقات کارشناسی است. وی گفت: مشکل اینست که تریلر کامیون هوو که ساخت شرکت ایران خودرو دیزل نیست، به ترمز ضد قفل تجهیز نشده است و با توجه به سنگینی بار در هنگام وقوع حادثه و ترمز شدید، وزن تریلر، کشنده را قیچی می کند.

یکه زارع در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وجود ایرادات موسسه استاندارد گفت: براساس مجوز کتبی این موسسه، همه مشکلات کامیون هوو برطرف شده است.
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
از 407 چه حبر ؟

قائم مقام بازرگانی آپکو خبر داد:

فروش تمامي پژو 407 های وارداتی در پايان خردادماه

قائم مقام مدیرعامل شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو(آپکو)در امور بازرگانی و فروش در خصوص آخرین وضعیت فروش پژو 407 گفت: در پايان خرداد ماه کلیه پژو 407های وارداتی باقی مانده به فروش رسیده است.

سید امیر میرمنصف، با بيان اين مطلب خاطرنشان کرد: در مجموع بالغ بر 1500 دستگاه از این خودرو وارد کشور شده که در حال حاضر بيش از 85 درصد خودروهای قابل فروش به مشتریان عرضه شده و با توجه به استقبال از روش فروش مناسب دو ماهه اخیر و روند رو به رشد تقاضا، تا پايان خردادماه تعداد محدود باقیمانده نیز به فروش رسيده است.

وی با اشاره به دلایل مشکلات به وجود آمده در فروش و عرضه خودروهای وارد شده، یادآور شد: طولانی شدن فاصله زمانی مذاکرات اولیه تا زمان ورود خودرو به بازار، بحران اقتصادی، رکود نسبی بازار خودرو در سال گذشته و تعداد بالای سفارش گذاری در مرحله اول از عوامل مهم تاثیر گذار در حضور کم فروغ سیتکو برای فروش خودروهای وارداتي است.

گفتنی است، ادغام شرکت تجارت بین الملل سمند (سیتکو) در شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) در دی ماه سال گذشته نهایی شد و پیش از این سیتکو عملیات واردات و فروش پژو 407 را انجام می داد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پليس براي"هوو" خيلي منتظر نمي ماند

پليس براي"هوو" خيلي منتظر نمي ماند
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه در مورد کاميون هوو زياد منتظر نمي مانيم ،گفت : نبايد منافع شرکت هاي خودرو ساز مانع از رسيدگي به حقوق مردم شود .

به گزارش ایرنا سرتيپ پاسدار "اسماعيل احمدي مقدم " روز پنجشنبه در حاشيه دومين نشست فصلي فرماندهان پليس مرزباني افزود : پليس راهنمايي و رانندگي قصد متوقف کردن شماره گذاري اين کاميونها را داشت، اما اين اقدام سبب وارد شدن آسيب هاي جدي به **** حمل و نقل کشور مي‌شد، به همين دليل شخصا خواستم مهلتي براي شرکت سازنده تعيين شود تا به استانداردسازي توليدات خود بپردازد وتوليدات قبلي را بازگردانده و اصلاح کند.

وي با بيان اينکه تمامي خودروها بايد به تاييد راهنمايي و رانندگي و موسسه استاندارد برسند، گفت : البته ذکر اين نکته نيز ضروري است که بنابر قانون جديد اخذ جرايم، مسووليت هاي زيادي متوجه شرکت هاي سازنده خودرو خواهد بود و در تصادفات نقش خودروها مشخص مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ماجراهاي نصب ترمز ضد قفل بين شرکت هاي خودرو ساز و پليس گفت : بعد از کش و قوس هاي فراوان شرکت هاي خودروساز موظف شدند بر اساس جدول زمانبندي نسبت به تجهيز خودروها به اين نوع ترمز اقدام کنند .

وي با بيان اينکه نيروي انتظامي از مسووليت خود کوتاهي نمي کند و از حقوق مردم دفاع خواهد کرد،گفت: بايد فشارها عملي و منطقي باشد و فشارهايي را به اين شرکتهاي خودروسازي وارد کرديم تا علاوه بر استاندارد کردن توليدات خود، توليدات قبلي را نيز استاندارد کنند.

وي گفت: کنترل سامانه ترمز خودروهاي جديد کافي نيست و همه جاي دنيا هنگامي که خودرو و سامانه هاي قبلي دچار نقص مي شوند، شرکت ها موظفند با دادن فراخوان، آنها را اصلاح کنند
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون ترافيک شهرداري تهران:
2010%5C7%5C23%5Cimg634155017398125000.jpg

با کنترل مکانيزه طرح ترافيک 95 درصد تخلفات قابل شناسايي است
تهران- معاون ترافيک شهرداري تهران با اشاره به مدرن بودن دوربين هاي سيستم کنترل مکانيزه محدوده طرح ترافيک تهران گفت: با استفاده از اين سيستم بيش از 95 درصد از تخلفات و ورودهاي غير مجاز به محدوده طرح ترافيک تهران قابل شناسايي است.

به گزارش ايرنا از شهرداري تهران، " سيد جعفر تشکري هاشمي" افزود: استفاده از اين روش مي تواند به شدت ميزان تخلفات را کاهش دهد و تا هفته آينده مي توانيم شاهد اولين تاثيرات سيستم کنترل مکانيزه باشيم .
وي گفت: تا پيش از راه اندازي سيستم کنترل مکانيزه برغم زحمات ماموران راهنمايي و رانندگي روزانه 80 تا 90 هزار خودرو بدون مجوز وارد محدوده طرح مي شدند.
معاون ترافيک شهرداري تهران در ادامه گفت: زماني که سيستم کنترل مکانيزه به صورت آزمايشي به بهره برداري رسيد و برگه اخطاريه ارشادي همراه با تصوير تخلف براي متخلفان ارسال شد نيز شاهد کاهش نسبي تخلفات بوديم و اميدواريم با آغاز به کار رسمي اين سيستم و ارسال برگ جريمه براي کساني که بدون مجوز وارد محدوده طرح مي شوند، به سرعت شاهد کاهش تخلفات باشيم.
وي با تاکيد بر اينکه اين سيستم مي تواند نسبت به پردازش پلاک تمام خودروهايي که وارد محدوده طرح مي شوند اقدام کند گفت: کارايي اين سيستم به گونه اي است که متخلفان حرفه اي ديگر نخواهند توانست به اعمال متخلفانه خود ادامه دهند.
تشکري هاشمي تاکيد کرد: با کساني که نسبت به استتار پلاک خودروي خود اقدام کنند نيز به شدت و به عنوان يک عمل مجرمانه برخورد خواهد شد.
معاون شهردار تهران با بيان اينکه امروز سيستم هاي الکترونيک و هوشمند به خدمت مديريت شهري در آمده است گفت: به کارگيري سيستم هاي هوشمند درمديريت ترافيک بسيار مهم و حياتي است و به اين خاطر استفاده ازاين امکانات در تمام زمينه هاي حوزه ترافيک در دستور کار قرار دارد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
خودروساز كوچك چيني بعد از عملكرد موفق خود در عرضه مدل‌هاي الكتريكي به ويژه در بازار تاكسي اين كشور، حال به فكر ارايه مدلي جديد براي استفاده پليس چين نيز افتاده است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ايسنا، شركت BYD قصد دارد محصول جديد الكتريكي خود را با نام e6 police ويژه استفاده پليس چين به زودي روانه بازار خودرو اين كشور كند.

افسران پليس معمولا انتظار بالايي از قدرت خودروهايشان داشته و در عين حال ايمني و قابل اطمينان بودن اين نوع خودروها نيز برايشان بسيار بااهميت است.

اين ويژگي‌ها زماني پررنگ‌تر مي‌شوند كه افسران پليس در حين تعقيب و گريز با مجرمان حرفه‌اي هستند و در چنين شرايطي خودرو بايد عملكرد عالي از خود نشان دهد.

BYD اعلام كرد كه سرعت خودرو جديد اين شركت در عرض كمتر از 10 ثانيه از صفر تا 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.

حداكثر سرعت اين خودرو نيز 140 كيلومتر بر ساعت اعلام شده است. اين ميزان سرعت تا حدودي مي‌تواند نياز افسران پليس را برطرف كند.
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C21.jpg


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C20.jpg
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
36
محل سکونت
هرجا که $ باشه
بچه ها یه خواهشی دارم ازتون

لطف میکنید و خبر میزارید ، از ماشین ها هم عکسی بزارید تا جذاب تر باشه ...
وگرنه متن خبر همچین دلچسب نیست و وقتی زیاد میشن باعث خستگی میشن فقط

باز هم از شما به خاطر زحماتتان تشکر میکنم .
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تازه‌هاي دنياي فناوري؛
سريع‌ترين خودروي الكترونيكي جهان ساخته شد:cool:

خبرگزاري فارس: شركت Shelby Supercars با عرضه خودروي الكترونيكي Ultimate Aero EV در نمايشگاه بين‌المللي اتومبيل در ابوظبي ادعا مي‌كند كه سريع‌ترين اتومبيل الكترونيكي جهان را عرضه كرده است.

به گزارش فارس به نقل از الكترونيستا، اين خودروي الكترونيكي نيروي مورد نياز خود را از باتري‌هاي ليتيوم-يوني تامين مي‌كند كه به گفته كارشناسان، اين باتري‌ها مي‌توانند ظرف 10 دقيقه 110 ولت انرژي را در خود ذخيره كنند.
اين باتري قادر است بر اساس نياز راننده، 200 تا 500 اسب بخار انرژي را از خود ساطع كند و به موتور اتومبيل كه از دو بخش مجزا تشكيل شده،‌ امكان دهد با بيشترين سرعت و قدرت حركت كند و نهايت قدرت خود را به 1200 اسب بخار برساند.
اين خودروي الكترونيكي قادر است با سرعت 200 مايل بر ساعت حركت كه اين سرعت براي خودروهاي الكترونيكي بسيار زياد است.
كارشناسان احتمال مي‌دهند كه سريع‌ترين خودروي الكترونيكي جهان طي سال جاري ميلادي وارد بازار نشود، اما شركت Shelby اعلام كرده كه آن را به توليد انبوه خواهد رساند.
http://www.shelbysupercars.com/news-012209.php

ssc-ultimate-aero-ev.jpg
 
Last edited:
بالا