• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رحيمي:
2010%5C7%5C24%5Cimg634155678295156250.jpg

دولت اجازه نمي دهد خودروهاي آسيب رسان به محيط زيست توليد شوند
تهران - معاون اول رييس‌جمهوري تاکيد کرد: دولت اجازه نمي دهد خودروهايي که به محيط زيست آسيب مي زنند، توليد شوند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمدرضا رحيمي که روز شنبه در حاشيه مراسم افتتاحيه دهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، تصريح کرد: سازمان محيط زيست بر توليد خودروها نظارت دارد و خودروها پس از تاييد اين سازمان از لحاظ مصرف سوخت و کم بودن آلايندگي، توليد مي‌شوند.
وي با بيان اينکه دولت توجه ويژه‌اي به محيط زيست دارد، اظهار داشت: دولت با ايجاد محدوديت براي صنايع و آلاينده‌هاي محيط زيست، در راستاي جلوگيري از آلودگي محيطي تلاش‌هاي بسياري کرده و از صنايعي که به پاکي محيط زيست و جلوگيري از آلودگي آن کمک مي‌کنند تقدير کرده است.
رحيمي در خصوص آلاينده‌هاي کارخانه‌ها گفت: در دولت بحث مفصلي مربوط به کاهش آلاينده‌هاي کارخانه‌ها صورت گرفته است و اميدواريم با کمک سازمان محيط زيست در کاهش اين آلاينده‌ها کمک بسزايي شود.
معاون اول رييس‌جمهوري در خصوص گرد و غبارهاي موجود کشور گفت: منشا اين گرد و غبارها کشورهاي همسايه هستند و سازمان محيط زيست با پاشيدن مالچ با گرد و غبار مبارزه مي‌کند.
رحيمي اظهار اميدواري کرد با همکاري کشورهاي همسايه آلودگي ناشي از گرد و غبار در کشور هرچه سريع‌تر از بين برود.
دهمين نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست از دوم تا پنجم مرداد ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در حال برگزاري است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0877581.jpg

رويانيان خبر داد:
مشاركت با وزارت دفاع براي توليد بنزين

خبرگزاري فارس: رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: در حال بررسي راهكارهاي جديدي با مشاركت وزارت دفاع براي توليد بنزين هستيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد رويانيان در همايش مديريت و بهينه سازي انرژي با بيان اينكه پس از پايان فاز مطالعاتي و نصب دستگاه‌هاي لازم گازوئيل بر اساس پيمايش به خودروها داده خواهد شد، گفت: كشورهاي همسايه از وزارت نفت براي اجراي اين طرح در كشور خودشان دعوت كرده‌اند.
وي افزود: در بخش صنعت بايد تا سال 93 متوسط مصرف سوخت در 100 كيلومتر به 5 ليتر برسد و اين اتفاق نبايد به صورت صوري و ظاهري بيفتد.
وي با تأكيد بر اينكه تنوع در سبد سوخت خودروها يك كار بزرگ است، اضافه كرد: يكي از سياست‌هاي ما گازسوز كردن خودروها است.
وي افزود: در سبد سوختي جديد بنزين 55 درصد خواهد بود و 25 درصد نيز بايد به گازوئيل جديد اختصاص يابد كه وزارت نفت قول داده است تا پايان امسال 10 ميليون ليتر گازوئيل يورو 4 عرضه كند.
رويانيان اضافه كرد: در بخش LPG‌ با وزارت نفت اختلاف نظر داريم چرا كه ما از سهم 25 درصدي گاز در سبد سوخت 17 درصد را سهم CNG‌ و بقيه را سهم LPG‌ طراحي كرده‌ايم اما وزارت نفت مي‌گويد بيشتر از 5 درصد را نمي‌تواند تأمين كند. البته فعلاً ميزان LPG‌ تنها نيم درصد است و اگر وزارت نفت آن را به 5 درصد برساند باز هم غنيمت است.
وي در ادامه گفت: در ايران تا سال 84 تعداد جايگاه‌هاي CNG بسيار كم و كمتر از 100 عدد بود اما در حال حاضر حدود 1400 جايگاه CNG‌داريم با اين حال صف‌هاي مردم پشت جايگاه‌هاي CNG عرق شرم را بر پيشاني ما مي‌نشاند.
وي سپس به گزارش نشريه مانثلي‌ريويو با عنوان 5 اقدام مؤثر ايران براي مقابله با تحريم بنزين اشاره كرد و گفت: اين نشريه افزايش ظرفيت پالايشگاه‌ها، افزايش خودروهاي دو گانه سوز، استفاده از سوخت الكلي، سهميه‌بندي بنزين و گسترش حمل و نقل عمومي را از جمله اين راه‌ها دانسته است.
وي افزود: گزارش اين نشريه پيش‌بيني كرده است ايران تا سال 2012 به خودكفايي در مصرف بنزين و سپس به صادرات اين محصول برسد.
رويانيان اضافه كرد: در نشريات ديگر نيز 5 اقدام مهم دولت در زمينه كاهش مصرف انرژي مؤثر ارزيابي شده و تحريم بنزين را شكست‌خورده دانسته‌اند.
وي با بيان اينكه امروز 45 ميليون ليتر سهميه بنزين مي‌دهيم و 63 ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌كنيم، گفت: اين اختلاف را مي‌توان از طريق پتروشيمي‌ها بلافاصله پر كرد اما پالايشگاه‌ها تا 6 ماه ديگر امكان افزايش ظرفيت به ميزان 10 ميليون ليتر را خواهند داشت.
وي افزود: در حال بررسي راهكارهاي جديدي با مشاركت وزارت دفاع در مورد توليد بنزين هستيم كه اخبار آن بعداً منتشر خواهد شد.
رويانيان گفت: از گازوئيل نيز در كشور به اندازه مصرف توليد مي‌شود و كيفيت آن نيز افزايش خواهيم داد اما هيچ راه جديدي براي مديريت مصرف انرژي جز مديريت قيمتي نداريم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدل BB1 مفهومي پژو حداکثر تا سال 2013 ميلادي روانه بازار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گيلس ويدال، مدير طراحي پژو در اين باره گفت: BB1 حداکثر تا سال 2012 يا 2013 روانه بازارهاي فروش مي‌شود.

اين خودرو نخستين بار در سال 2009 ميلادي در نمايشگاه خودرو فرانکفورت در معرض ديد عموم قرار گرفت.

اين خودرو که داراي طراحي منحصر به فرد و در عين حال عجيب غريبي است، خودرويي تمام الکتريکي بوده که مي‌تواند چهار سرنشين را جابه‌جا کند.

هر يک از دو موتور الکتريکي اين خودرو قادر به تامين 20 اسب بخار قدرت هستند. سرعت اين خودرو در عرض 2.8 ثانيه از 0 تا 30 کيلومتر بر ساعت مي رسد.

مجموع وزن اين خودرو با احتساب باتري‌هايش حدود 600 کيلوگرم و طول آن نيز حدود 2.5 متر است. جزئيات مربوط به پروژه ساخت اين خودرو به زودي منتشر مي‌شود.

برخي از سايت‌هاي خبري از مدل جديد مفهومي پژو با توجه به حجم كوچك آن با نام بچه اين شركت ياد كرده‌اند.

انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1388%5C6%5Ceconomy%5C94.JPG


Multimedia%5Cpics%5C1388%5C6%5Ceconomy%5C95.JPG
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هيونداي در تلاش براي توليد مدل هيبريدي سوناتاست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بزرگترين خودروساز کره‌جنوبي که تاکنون چندان وارد حوزه توليد خودروهاي هيبريدي نشده، قصد دارد مدل هيبريدي سوناتاي خود را به توليد برساند.

قرار است موتور الکتريکي با قدرت 30 کيلووات روي سوناتا نصب شود.

بسته باتري پليمر ليتيومي موردنياز هيونداي نيز از سوي شرکت ال.جي چم با وزن 43 کيلوگرم توليد مي‌شود. اين باتري در مقايسه با باتري‌هاي نيکل هيبريده سبکتر، کوچکتر و کم‌مصرف‌تر است.

هيونداي اعلام کرده که سوناتاي هيبريدي در عرض 9.2 ثانيه سرعتش از صفر تا 62 مايل بر ساعت مي‌رسد که سريع‌تر از هيبريدي‌هاي فيوژن فورد و کمري تويوتاست.

هيونداي پيش‌بيني کرده که مدل هيبريدي سوناتا بين پنج تا هفت درصد از کل فروش اين محصول را به خود اختصاص دهد که معادل 15 هزار دستگاه در سال است.
Multimedia%5Cpics%5C1388%5C9%5CEconomy%5C90.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تاتاموتورز به باشگاه ميليوني‌ها پيوست
تاتاموتورز به باشگاه ميليوني‌ها در هند پيوست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اين اساس شرکت خودروسازي تاتاموتورز هند توانست به توليد يک ميليونمين خودرو خود دست يابد.

پيشتر شرکت موراتي سوزوکي هند توانسته بود به چنين افتخاري نائل شود.

تاتاموتورز هم‌اکنون از ارزان‌ترين خودرو جهان يعني نانو تا يکي از گران‌ترين خودروهاي جهان يعني جگوار را توليد مي‌کند.

تاتاموتورز يکي از قديمي‌ترين خودروسازان شبه قاره است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تويوتا به موفقيت اتيوس خود در بازار هند دل بسته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بزرگترين خودروساز جهان اعلام کرده که نيمي از فروش اين شرکت در بازار هند در سال مالي آينده منوط به عرضه خودرو اتيوس به اين بازار است.

تويوتا براي توليد اتيوس خود از فلسفه کايزن استفاده کرده و توانسته قيمت اين خودرو را به حدود سه هزار و 200 کرور روپيه برساند که قيمتي مناسب براي بازار هند است.

تويوتا اميدوار است در سال مالي پيش رو بتواند 67 هزار دستگاه از اتيوس خود را در بازار هند بفروشد.

اين خودرو در دو مدل هاچ‌بک و سدان به بازار هند عرضه خواهد شد.
Multimedia%5Cpics%5C1388%5C10%5CEconomy%5C100.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
آئودي به فروش دو ميليون دستگاه خودرو در آمريکا رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اين اساس شرکت خودروسازي آئودي آلمان توانست دو ميليونمين خودرو خود را در بازار آمريکا به فروش برساند.

دو ميليونمين محصول آئودي در ماه ژوئن امسال در بازار آمريکا فروخته شد.

آئودي حدود 40 سال پيش براي نخستين بار وارد بازار خودرو آمريکا شد، اما تقاضا براي خريد محصولات اين شرکت طي چند سال اخير در بازار آمريکا شدت گرفت.

انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C14.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در يک نظرسنجي انجام شده از مصرف‌کنندگان اروپايي شرکت خودروسازي اشکودا بيشترين نمره را به خود اختصاص داده و حائز رتبه اول شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اشکودا بزرگترين خودروساز جمهوري چک که در سال 1991 از سوي فولکس واگن تصاحب شد، حالا به خودروسازي مطرح در اروپا تبديل شده است.

بر اساس تحقيقاتي که از 64 هزار مالک خودرو در اروپا انجام شد، اشکودا از نظر قيمت محصولاش و همچنين نوع ارايه خدمات پس از فروش بالاترين نمره را به‌دست آورد.

لکسوس تويوتا در اين تحقيق رتبه دوم را به‌دست آورد. اگرچه اين خودرو اخيرا فراخوان عظيمي را در بازارهاي جهان تجربه کرد.

هوندا، هيونداي و ولوو نيز در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند. همچنين مزدا نيز توانست در رتبه سوم جاي گيرد.
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C3.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رولز رويس از افزايش نزديک به 100 درصدي فروش خود در خاورميانه در نيمه نخست سال جاري ميلادي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رولز رويس که خودروهاي فوق گران‌قيمت توليد مي‌کند، اعلام کرد که در نيمه نخست سال 2010 ميلادي رشد 98 درصدي فروش را در منطقه خاورميانه تجربه کرده است.

اين بهترين عملکرد رولز رويس درتاريخ حياتش در منطقه خاورميانه محسوب مي‌شود.

ابوظبي و عربستان سعودي بازارهاي اصلي رولز رويس در خاورميانه هستند.
Multimedia%5Cpics%5C1387%5C6%5CEconomy%5C277.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
گرند کوپه مفهومي بي.ام.و براي نخستين بار در اروپا به نمايش درآمد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بي.ام.و نخستين بار از اين محصول مفهومي خود در نمايشگاه خودرو پکن در سال جاري ميلادي رونمايي کرده بود، اما تاکنون اين خودرو در اروپا به نمايش درنيامده بود.

بي.ام.و در جريان نشست خود با رسانه‌هاي خبري اروپا گرند کوپه مفهومي خود را به نمايش درآورده و اعلام کرد که اين خودرو تصويري از طراحي آينده اين شرکت آلماني است.

کيفيت طراحي گرند کوپه مفهومي در حد بسيار بالايي بوده و اين خودرو شباهت‌هايي با سري 7 بي.ام.و دارد؛ هرچند از اين سري ديناميک‌تر بوده و ظاهري اسپورت‌تر نيز دارد.

اين محصول مفهومي بي.ام.و قرار است در آينده نزديک به توليد برسد. طول اين خودرو پنج متر بوده و سقف آن حدود 100 ميلي‌متر از خودروهاي سدان سري 7 بي.ام.و کوتاه‌تر است.

بي.ام.و قصد دارد گرند کوپه مفهومي را در نمايشگاه خودرو مسکو در آگوست و نمايشگاه خودرو پاريس در اکتبر امسال به نمايش درآورد.

Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C12.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فولکس واگن قصد دارد بازار خودروهاي سبز را در انحصار خود گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بزرگترين خودروساز اروپا با عرضه خودروهاي الکتريکي و هيبريدي متعدد قصد دارد سيطره خود را بر بازار خودروهاي سبز گسترش دهد.

مارتين وينترکورن، مديرعامل فولکس واگن پيش‌بيني کرد که خودروهاي با آلاينده کربني پايين تا سال 2018 حدود سه درصد از فروش اين شرکت خودروساز را به خود اختصاص خواهند داد.

وي تاکيد کرد: فولکس واگن مي‌خواهد به خودروسازي تبديل شود که خودروهاي الکتريکي را به صورت انبوه براي همه توليد کند.

اين شرکت قصد دارد تا سال 2013 نخستين الکتريکي خود را در بازار آمريکا عرضه کند.
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C1.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پورشه سريع‌ترين خودرو خياباني خود را ساخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پورشه 911 جي.تي2 آر.اس سريع‌ترين خودرو خياباني محسوب مي‌شود که تاکنون توسط شرکت خودروسازي آلماني پورشه توليد شده است.

خودرويي شش سيلندر با موتور 3.6 ليتر که قدرت موتور آن حدود 620 اسب بخار است. سرعت اين خودرو در کمتر از 3.5 ثانيه از صفر تا 100 کيلومتر در ساعت مي‌رسد. همچنين سرعت اين خودرو در کمتر از 10 ثانيه از صفر تا 200 کيلومتر در ساعت مي‌رسد.

حداکثر سرعت اين خودرو 330 کيلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پورشه اعلام کرده که سرعت محصول جديدش در عرض 28.9 ثانيه به 300 کيلومتر در ساعت مي رسد.

قرار است فقط 500 دستگاه از اين خودرو ساخته شود. قيمت اين خودرو حدود 200 هزار يورو اعلام شده است.


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C4.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
همزمان با المپيك 2012 لندن؛
مگاسيتي بي.ام.و رونمايي مي‌شود

بي.ام.و قصد دارد در برگزاري رقابت‌هاي المپيک 2012 لندن خودرو جديد خود را با نام مگاسيتي به نمايش عمومي بگذارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بي.ام.و با اعلام رسمي خبر فوق در عين حال توضيح داد که مگاسيتي در سال 2013 ميلادي به توليد خواهد رسيد.

بي.ام.و شريک رسمي خودرويي بازي‌هاي المپيک 2012 لندن محسوب مي‌شود و قصد دارد از فرصت برگزاري اين رقابت بزرگ ورزشي براي نمايش محصول مگاسيتي خود درست يک سال قبل از به توليد رسيدن آن در سال 2013 استفاده کند.

مگاسيتي قرار است در کارخانه بي.ام.و در شهر لايپزيک آلمان به توليد برسد. اين خودرو الکتريکي از فن‌آوري جديد موتور الکتريکي همزمان بهره مي‌برد.

اين خودرو بيشتر به خاطر ميزان بسيار پايين آلايندگي آن مشهور شده است. قدرت موتور اين خودرو حدود 170 اسب بخار اعلام شده و حداکثر سرعت آن نيز بين 144 تا 200 کيلومتر در ساعت تعيين شده است.

شاسي اين خودرو از فيبر کربن و آلومينيوم ساخته خواهد شد.
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5CEconomy%5C11.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير فروش سايپا:
ادغام ايران خودرو و سايپا منتفي است
به استفاده از قطعات ايراني افتخار مي‌کنيم

مدير بازاريابي و فروش سايپا گفت: موضوع ادغام ايران‌خودرو و سايپا در مقطعي مطرح شد و ديگر پيگيري نشد و اکنون با توجه به مباحث خصوصي سازي و واگذاري سهام ايران خودرو و سايپا به نظر مي‌رسد که منتفي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در همدان، فرامرز طاهري افزود: بر اساس تحليل هاي صورت گرفته در مناطق مختلف کشور، به اين نتيجه رسيده ايم که براي موفق‌تر شدن به فروش منطقه‌اي نياز داريم. فروش منطقه‌اي باعث مي شود كه همه مردم بتوانند از مزاياي اين فروش استفاده کنند. از جمله اين مزايا نوع شرايط فروش، ارائه محصولات جديد، تسهيلات و فروش با شرايط ويژه نمايشگاه است.

وي با بيان اين‌كه مجموعه سايپا توليدکننده متنوع ترين خودروها در ايران و خاورميانه است، گفت: تمهيداتي انديشيده شده تا بتوانيم با بالا بردن کيفيت محصولات سهم 52 درصد خود را در بازار حفظ کنيم. همچنين بر اساس بازرسي‌هاي انجام شده توسط شرکت بازرسي استاندارد ايران، در قسمت فروش براي سومين سال رتبه اول را کسب کرديم.

وي با اشاره به اختلاف قيمت بازار و کارخانه خودروها بيان کرد: سايپا از سال هاي قبل سعي کرده قيمت را به عنوان يکي از مزاياي رقابتي پايين نگه دارد و از هشت سال پيش تا حالا قيمت محصولات سايپا تقريبا در يک سطح مانده است. در حال حاضر نيز قيمت محصولات سايپا در بازار گران‌تر از قيمت کارخانه بوده و اين نشان مي دهد که بازار براي اين محصولات ارزش بيشتري قايل است.

طاهري يادآور شد: شرکت سايپا يکي از صادرکنندگان نمونه خودرو بوده و هم اکنون کارخانه تاسيس شده در سوريه يکي از موفق‌ترين سرمايه گذاري‌هاي ايران در خارج از کشور تبديل شده است که در آنجا انواع خودرو توليد مي شود و هدف آن توسعه بازار در مصر و عراق است.

وي اعلام کرد: از سال 1370 که توجه بيشتري به قطعه سازان شده، کيفيت قطعات آن‌ها خيلي بهتر شده و ما تاثير آن را در تعميرگاه‌ها مي‌بينيم؛ به اين صورت که حجم ورودي به تعميرگاه‌ها خيلي کمتر شده است. ما از قطعات ايراني استفاده مي کنيم و به اين استفاده هم افتخار مي‌کنيم.

مديرفروش و بازاريابي سايپا در مورد استفاده از ترمز ABS اظهار داشت: بر اساس الزام دولت، نصب اين ترمز اجباري شده که سايپا هم در اين راستا اقدام کرده و بيشتر خودروها داراي ترمز ABS هستند و به سمتي در حرکت بوده که تا پايان امسال همه خودروها اين نوع ترمز را داشته باشند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با فناوري‌هاي به کار گرفته شده در موتور محصولات نيو رکستون توسط شرکت سانگ يانگ و كاهش آلايندگي اين خودرو، خريداران مطابق قانون کره جنوبي از معافيت مالياتي پنج ساله برخوردار مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام سانگ يانگ، از ديگر اقدامات اين شركت براي ارتقاي محصول نيو رکستون و ساير محصولات مي‌توان به نصب سيستم نمايش دهنده باد تايرها و سيستم هشداردهنده تصادف اشاره كرد.

گفتني است، دولت کره جنوبي به منظور کاهش آلايندگي خودروها، قانون معافيت مالياتي براي خريداران خودروهاي با آلايندگي پايين را در نظر گرفته است و با توجه به تاکيد دولت‌هاي ايران و کره جنوبي مبني بر کاهش آلايندگي در خودروهاي ساخت داخل و خارج، اين موضوع در اولويت قرار گرفته و بر اين اساس نيو رکستون در آينده‌اي نزديک به بازار ايران نيز خواهد آمد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نسل چهارم خودرو کوراندو با طراحي جديد و با نام C200 از اواسط سال 2010 ميلادي عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، شرکت سانگ يانگ کره جنوبي پس از يک دوره همکاري موفق با شرکت مرسدس بنز و توليد محصولاتي نظير موسو، تصميم دارد با عرضه اين محصول جديد که با قواي محرک ديزلي و بنزيني تحت ليسانس شرکت مرسدس بنزتوليد مي‌شود، سهم خود از بازار اين محصولات را افزايش دهد.

سانگ يانگ اولين توليدکننده خودروهاي SUV درکره جنوبي است.

به زودي اولين سري از نسل جديد موسو براي عرضه در بازار ايران نيز وارد خواهد شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) امروز گفت كه تصميم‌گيري درباره پروژه توليد تندر90 بعد از برگزاري مجامع اعلام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجيد هدايت در تازه‌ترين اظهارنظر خود درباره‌ آخرين وضعيت اجراي پروژه تندر90 گفت: همه از جمله دو شركت خودروساز ايراني (ايران‌خودرو و سايپا) و شركت خارجي (رنو) علاقمند به اعمال مديريت واحد و استفاده از امكانات متمركز در اجراي پروژه تندر90 هستند و تصميم‌گيري در اين باره بعد از برگزاري مجامع اعلام مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه تاكنون راهكارهاي مختلفي براي اجراي پروژه تندر90 پيشنهاد شده كه برخي از آن‌ها نيز فعال شده‌اند، افزود: ايدرو روي كليه مراحل كارشناسي پروژه تندر90 نظارت داشته و بعد از بررسي‌هاي لازم نظر خود را به وزارت صنايع و معادن اعلام مي‌كند.

هدايت در عين حال از اظهار نظر بيشتر درباره سرنوشت توليد تندر90 خودداري كرده و توضيح بيشتر در اين مورد را به آينده نزديك موكول كرد.

به گزارش ايسنا، مجمع ايران‌خودرو در نيمه دوم تيرماه برگزار شده و مجمع سايپا و ايدرو نيز در نيمه دوم مردادماه برگزار خواهد شد.

پيش از اين، محمدرضا روشني مقدم ـ رييس كارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) ـ نيز در اين باره اظهار كرده بود: در خصوص تمركز توليد تندر90 تصميم جديدي در وزارت صنايع و معادن و ايدرو گرفته نشده، تا به استناد آن بتوان حرف‌هاي جديدي را مطرح كرد.

از آن سو افشين روغني - معاون امورصنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن - نيز در پاسخ به اين سوال كه مرجع اصلي ابلاغ تمركز توليد تندر90 در كشور كيست؟ با بيان اين كه وزارت صنايع ومعادن سياست‌گذار بوده، پس طبيعي است كه ابلاغي به اين منظور نخواهد كرد، گفته بود: ‌در گذشته علاوه بر اين‌كه خودروسازان همگي دولتي بودند، ايدرو هم كه صاحب سهام اين دو خودروساز بود، يكي از معاونت‌هاي وزارتخانه محسوب مي‌شد. آن روز مي‌شد در كنار سياست‌گذاري، در مسائل دخالت مستقيم داشت، اما اكنون شرايط تغيير كرده است و وظيفه هر كس مشخص است.

يادآور مي‌شود، رئيس ايدرو چندي پيش در گفت وگو با ايسنا از ملاقات خود با پيمان كارگر - مديرعامل جديد رنوپارس - خبر داده بود كه در اين ملاقات طرفين راجع به مسائل مختلف با يكديگر مذاكره كردند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قیمت پراید و ماکسیما در افغانستان چقدر است؟
در افغانستان پراید کره ای یک میلیون و هفتصد هزار تومان بوده و ماکسیما که خودرو لوکس ایرانی محسوب می شود درافغانستان حدود 6 میلیون تومان قیمت دارد.
افغانستان به عنوان کشوری پر حادثه برای دو گروه از افراد سرزمین بهاری محسوب می شود اول نظامیان و دوم خبرنگاران ، هر چند گروه نخست به ظاهر سلاح کار آمد تری را در دست دارد ولی گذشت 9 سال از اشغال نظامی این کشور و تداوم فزاینده نا امنی در افغانستان حاکی از نا کارامدی سلاح نظامی در مواجهه با اعتقاد بر آمده از جریانات فکری است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به افغانستان، شواهد حکایت از آن دارد که قلم در افغانستان از برد بیشتری برخوردار است و البته دولتمردان افغانی هم به این قشر توجه ویژه ای دارند به گونه ای که معروف بود در جشن تولد یک خبرنگار کابلی می توان چندین وزیر وکیل مجلس را یافت. حتی بسیاری معتقدند با وجود ناامنی های موجود، افغانستان به لحاظ رسانه ای ازاغلب کشور های همسایه خود پیش تر است زیرا خبرنگاران ومطبوعات درآن آزادی عمل ویژه ای داشته وشبکه های تلویزیونی خصوصی عرصه را برای غیر حرفه ای گری شبکه دولتی افغانستان تنگ کرده است.

گذشته از این سخنان فضای خبرساز جذابیتی برای خبرنگاران دارد که به رغم ناامنی و احتمال هر گونه حادثه ، ماجراجویانه در بطن اتفاقات حاضر شده و افکار عمومی را در جریان قرار می دهند. یکی از خبرنگاران ایرانی که برای کار به این کشور رفته و درآن جا با یک رسانه خارجی همکاری می کرد ازفضای کاری خود در افغانستان می گفت: کابل شهری است که فضای کار برای خبرنگاری مهیا بوده و ما با محدودیت های بسیار کمی مواجه هستیم ولی خبرنگاری در برخی نقاط دیگر افغانستان شرایط خاص خود را دارد . مثلا برای گرفتن چند فریم عکس از قندهار مجبور شدم بیش از سه ماه ریش خود را دست نزنم و با لباس افغانی به قندهار سفر کنم.

به هر حال سفر به افغانستان به همراه وزیر محترم خارجه وهیئت همراه برای شرکت در اجلاس بین المللی کابل حاشیه های بسیاری را داشت که شاید اگر بخواهیم ریز به ریز آنها را نقل کنیم، متنی عریض و طویل می شود لذا فقط به برخی از حاشیه های خاص مربوط به هیات سیاسی و رسانه ای اشاره می شود.

- هیات ایرانی حاضر در کنفرانس کابل مشتمل بر سه گروه بود که عده ای از طریق هواپیمای فالکون حامل وزیر بعد از ظهر روز دو شنبه عازم کابل شده بودند.هیات دیگر محافظین بودند که آنها نیز روز دو شنبه عصر وارد کابل شدند . هیات سوم نیز خبرنگاران بودند که به همراه دو تن از کارکنان وزارت خارجه صبح روز دوشنبه از طریق مشهد خود را به کابل رساندند. البته سفیر و تیم دیپلماتیک ایران مستقر در کابل نیز در این کنفرانس حضور یافته بودند.

- پیش از برگزاری کنفرانس کابل ، منوچهر متکی به ترتیب با زلمای رسول وزیر امور خارجه ، حامد کرزی رئیس جمهور ، و یونس قانونی رئیس مجلس افغانستان دیدار و گفتگو کرد ولی در جریان دو دیدار اول هیات رسانه ای به دلیل تدابیر امنیتی خاص در کابل به دیدارها نرسید و از همین بابت برای دیدار با رئیس مجلس، خبرنگاران همراه با هیات دیپلماتیک با خودروی وزارت امور خارجه افغانستان که یک بنز 350 کلاس C مدل 2010 بود فرستادند تا پلیس مانعی برای ورود آنها ایجاد نکند ولی نکته جالب این بود که درخیابان های ناهموار کابل با این خودرو چنان رانندگی می کردند که چندین بار کف خودرو با زمین برخورد کرد.البته به گفته خود افغانها و علیرغم ارزانی بسیار زیاد خودرو در این کشور کسی حاضر به خرید چنین خودرویی نیست و اغلب مردم خودروهای شاسی بلند و ژاپنی را ترجیح می دهند.گفتنی است در افغانستان خودریی مثل پراید کره ای یک میلیون و هفتصد هزار تومان بوده و ماکسیما که خودرو لوکس ایرانی محسوب می شود درافغانستان حدود 6 میلیون تومان قیمت دارد.

- هیات ایرانی در تمامی دیدارها با استقبال خاصی مواجه بوده و بنا به گفته حاضرین در این دیدارها مترجم چندان نقشی نداشت ولی در دیدار منوچهر متکی با رئیس مجلس که خبرنگاران نیز حضور داشتند باید گفت احترام یونس قانونی به هیات ایرانی به گونه ای بود که همه ما را شرمنده کرد. او حتی از دفتر خود خارج شده و درمقابل راهرو مسئول دفترش به انتظار هیات ایرانی ایستاده بود و به هیات خبرنگاران که شامل سه مرد و یک خانم بود نیز تک تک خیر مقدم گفت.

- در مدتی که خبرنگاران در مقابل درب ورودی مجلس افغانستان متوقف بودند با یک سرباز افغانی هم صحبت شدیم که او از شیعیان و هزاره های افغانستان بود. او گفت چندین سال در ایران بوده و در شهر شیراز مشغول به فعالیت بوده است ولی پس از مهیا شدن شرایط زندگی در دوران مجاهدین افغان به این کشور باز گشته و در رکاب احمد شاه مسعود با مبارزه با نیرو های خارجی پرداخته است.جالب اینکه یک سرباز دیگر نیز در مقابل هتل محل استقرار خبرنگاران با شکل و شمایل مشابه هم صحبت ما شد که او هم شیعه و هزاره بود که می گفت حتی در جنگ تحمیلی ایران و عراق حضور داشته است.

- منوچهر متکی پس از انجام دیدارهای مذکور ابتدا زمان کوتاهی درضیافت وزیر امورخارجه افغانستان شرکت کرده وسپس درضیافتی که درسفارت ایران درکابل برگزار شده بود به ایراد سخنانی پرداخت. درضیافت سفارت ایران تعدادی از وزرا و روسای جمهور سابق افغانستان شرکت کرده بودند ولی از آنجایی که این ضیافت رسمی نبود خبرنگاران در آن حضور نیافتند.

- روز کاری کنفرانس کابل برای خبرنگاران از ساعت 5 صبح آغاز شد و این در حالی بود که خود کنفرانس ساعت 9 شروع به کار کرده بود. حداقل 5 ایستگاه نگهبانی و چندین گیت امنیتی خبرنگاران دارنده کارت ویژه اجلاس را تفتیش کرده وحتی کوچکترین شئ را از آنان می گرفتند.دوربین ها و لوازم ارسال خبر نیز از شب قبل از کنفرانس چک شده بود با این وجود خبرنگاران از سالنی غیر از سالن کنفرانس این نشست را پوشش دادند. قریب هزار نفر از خبرنگاران و تصویر برداران این کنفرانس را برای افکار عمومی تصویر کردند و این حجم استقبال برای افغان ها غیر مترقبه بود لذا نا هماهنگی هایی در جریان برگزاری دیده شد ولی این نا هماهنگی ها با عذر خواهی مسئولین برگزاری سریعا رفع و یا به طریقی جبران می شد.

- یکی از ناهماهنگی های بسیار واضح در کنفرانس پرچم کشورها بود که در مقابل هیات ها قرار داشت برای مثال پرچم مقابل وزیر امور خارجه کشورمان متعلق به کشور کانادا بود که در جریان سخنرانی وزیر، مالکی سفیر ایران درافغانستان ابتدا روی این پرچم را برگرداند تا دیده نشود ولی به رغم این کار دوربین از زاویه ای فیلم می گرفت که باز هم پرچم دریده می شد لذا در مرتبه دوم سفیر خود اقدام به برداشتن این پرچم کرد.

- نکته قابل توجهی که برای همه خبرنگاران در این نشست مورد سوال بود اینکه چرا در چند سخنرانی اول اجلاس، تصویری از هیات ایرانی در این کنفرانس پخش نشد و وقتی دوربین به هیات ایرانی می رسید تصویر باز می گشت. پس از گذشت چندین سخنرانی به یک باره چند تصویر ازهیات ایرانی پخش شد که بنا به گفته یک عضوهیات این روند با تذکر هیات ایرانی تصحیح شده بود.

- سخنرانی منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان اما جریان کنفرانس را پس از سخنان کرزی ، خانم کلینتون و بان کی مون عوض کرد. وی که نخستین سخنرانی بود که به زبان رسمی خود به ایراد مواضع ایران می پرداخت خواستار ترجمه دقیق کلمات خود شد و در حضور خارجی ها از خارجی ها انتقاد صریحی کرد. در جریان این سخنان رئیس جلسه که وزیر افغانی بود خواست که به دلیل کوتاهی وقت و همچنین غیر مرتبط بودن طرح مباحثی مثل عملیات تروریستی زاهدان سخنان متکی سریع تر پایان یابد ولی وزیر امور خارجه سخنان خود را به تمام و کمال بیان کرد و پس از اتمام سخنانش حرکتی در کنفرانس و خبرنگاران افتاد.

- سخنان منوچهر متکی برای خبرنگاران بسیارجالب بود زیرا مسائلی را بازگو می کرد که واقعیات افغانستان بود ولی هیچ کس توان گفتنش را نداشت. این گفته نه از سوی یک خبرنگار ایرانی بلکه از یک مسئول ریاست جمهوری افغانستان است. حتی خبرنگار افغانی شبکه انگلیسی نیز سخنان متکی را به رغم تندی به حق دانست و گفت افغانستان درد خارجی دارد نه داخلی. به هر تقدیر از بر آوردی که خبرنگار مهر از سخنان منوچهر متکی در میان خبرنگاران داشت، اغلب رسانه های داخلی افغانستان موافق و خرسند از طرح این مباحث بودند و رسانه های خارجی نیز اگر خبرنگار افغانی داشتند موافق و سیاست یک بام و دوهوا را در پیش گرفتند. اما خبرنگاران غیرافغانی رسانه های خارجی درفضایی غیر از واقعی به حاشیه پردازی درباره سخنان وی اقدام کردند.

- متکی قبل از اتمام اجلاس جلسه را ترک کرد ولی به محض ورود به راهرو با دعوت های مکرری برای دیدار مواجه شده بود ازجمله این دعوتها می توان به درخواست دیدار بان کی مون اشاره کرد که از سوی نماینده این سازمان درافغانستان به مسئولین سفارت رسیده بود.لذا طیف جدیدی از دیدارها درحاشیه اجلاس و درمحل وزارت خارجه افغانستان آغاز شد که از آن جمله می توان به گفتگو با وزیر امور خارجه بلغارستان ،ژاپن ،ایتالیا و .... اشاره کرد که برخی از آنها رسمی و رسانه ای شد.

- وزیر خارجه کشورمان در آستانه پرواز به مقصد ایران با کارکنان وزارت خارجه نیز دیدار کوتاهی کرد و سوار هواپیمای کوچکی شد و کابل را ترک کرد ولی پس از رفتن وی خبرنگاران هیات ایرانی حدود 60 ساعت دیگر در افغانستان ماندند تا برخی دیگر از وجوه زندگی در این کشور را دریابند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون وزير نفت:

واردات گازوییل از چند روز دیگر آغاز می‌شود

به گفته معاون وزیر نفت، در شرایط کنونی قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه 2 هزار و 200 تومان، پاکستان 800 تومان، افغانستان 1000 تومان و روسیه 1100 تومان است

در مجموع برای تکمیل طرح‌های پالایشی، ‌خطوط لوله و مخازن ذخیره سازی، طرح‌های توسعه‌ای، بنزین سازی و بهینه سازی موجود به 46.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم که 8.2 میلیارد دلار آن در برنامه چهارم توسعه جذب شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، علیرضا ضیغمی -مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران - با بیان مطلب بالا اظهار کرد: براساس برنامه‌های موجود با ساخت پالایشگاه‌های جدید ظرفیت‌ پالایشی کشور به روزانه 3.3 میلیون بشکه نفت خام خواهد رسید.
وی افزود: همچنین ظرفیت خطوط لوله از 11 هزار کیلومتر کنونی به 16 هزار کیلومتر و ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع از 11 میلیارد لیتر به 16 میلیارد لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.
او با تاکید بر این‌که هم اکنون 56 درصد از سوخت کشور در بخش حمل و نقل مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش صنایع 15 درصد، بخش خانگی و تجاری 19 درصد و بخش کشاورزی 6 درصد از مصرف سوخت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان این‌که هم اکنون در حالی هر لیتر بنزین در ایران 100 تومان فروخته می‌شود که قیمت هر لیتر این فرآورده در فوب خلیج فارس 580 تومان است، تصریح کرد: در این خصوص قیمت واقعی بنزین با احتساب هزینه‌های عوارض و حمل و نقل به هر لیتر 700 تومان می‌رسد.
به گفته معاون وزیر نفت، در شرایط کنونی قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه 2 هزار و 200 تومان، پاکستان 800 تومان، افغانستان 1000 تومان و روسیه 1100 تومان است.
وی درباره قیمت گازوئیل به قیمت 165 ریالی به ازای هر لیتر از این فرآورده در کشور اشاره و یادآوری کرد: این در حالی است که قیمت هر لیتر گازوئیل در فوب خلیج فارس 380 تومان است.
ضیغمی از واردات روزانه بین 3 تا 4 میلیون لیتر گازوییل در روزهای آتی خبر داد و گفت: واردات گازوئیل به منظور افزایش ذخیره سازی نیروگاه‌ها انجام خواهد شد.
او با تاکید بر این‌که هم اکنون هزار و 370 جایگاه سی‌.ان‌.جی در کشور وجود دارد، یادآوری کرد: برنامه‌ریزی شده که تا پایان امسال این تعداد به هزار و 800 باب برسد.
به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه 10 میلیون لیتر بنزین آزاد در کشور فروخته شده است، در حالی‌که مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که مقدار بنزین فروخته شده در مدت مشابه سال 1388 به طور متوسط روزانه 2.3 میلیون لیتر بوده است.
 

ASUSA730w

Registered User
تاریخ عضویت
12 آگوست 2008
نوشته‌ها
712
لایک‌ها
12
سن
34
محل سکونت
Tehran
معنیش همون سهمیه بندیه دیگه
وای که این **** سر تا پای کاراش همه دروغه!!هرچیزی میگن دقیقا بر عکس میشه
خود کثافتشون گفته بودن گازوئیل سهمیه بندی نمیشه
اونم از بنزین
از ماهی نزدیک 200 تا رسید به 60
حالا هم که.........
نمیدونم این 60 لیتر به کجای یه ماشین میرسه
لعنت خدا بهشون
 
بالا