رئيس پليس راهور تهران بزرگ:
عابران 50 درصد كشتههاي تصادفات رانندگي در تهران هستند
خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرد: 50 درصد كشتههاي تصادفات رانندگي در تهران را عابران پياده تشكيل ميدهند.
به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، سرهنگ هادي هاشمي در جمع خبرنگاران گفت: تمهيدات ترافيكي لازم را براي شبهاي قدر در نظر گرفته و اعمال خواهيم كرد.
وي اظهار داشت: مأموران پليس راهنمايي و رانندگي در اين شبها در خيابانها حضور دارند و تلاش خواهند كرد تا شهروندان بتوانند به راحتي عبادات و فرايض خود را انجام دهند.
سرهنگ هاشمي افزود: ترافيك در شبهاي قدر تغيير كرده و از يك ساعت قبل از افطار تا نزديك سحر ادامه خواهد داشت، اما پليس بر ترافيك نظارت خواهد داشت.
رئيس پليس راهور تهران اعلام كرد: شهروندان در اين شبها با احتياط و دقت بيشتري تردد كنند، رانندگان نيز با توجه به اينكه در اين شبها مردم از پيراهن سياه استفاده ميكنند، با سرعت مطمئنه و احتياط بيشتر رانندگي كنند.
اين مقام پليس تهران گفت: رانندگان از پارك دوبله، پارك در محلهاي غيرمجاز و همچنين پارك در كنار مساجد، هيئتها، و تكايا خودداري كنند. همچنين در شبهاي قدر به گونهاي برنامه ريزي كنند تا حادثهاي نداشته باشند و همه بتوانند به عبادت و زيارت خود بپردازند.
* تغيير ساعت كار، ترافيك را 20 درصد كاهش داد
سرهنگ هاشمي اعلام كرد: تدبير دولت در كاهش ساعت كار ادارات موجب تغيير مثبت در روند ترافيك تهران شد، به طوريكه پيك ترافيك در تهران كاهش يافته است و تغيير ساعت كار موجب كاهش 20 درصدي در پيك ترافيك شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: با راهاندازي دوربينهاي كنترل طرح ترافيك روزانه 125هزار تخلف از سوي رانندگان به ثبت ميرسيد اما پس از يك ماه به روزانه 20 هزار مورد ثبت تخلف رسيده كه خود به نوعي نشانگر كاهش معنادار تخلفات است.
سرهنگ هاشمي افزود: برخي رانندگان متخلف سعي دارند با مخدوش كردن پلاك يا قسمتي از پلاك خودرو، انداختن پارچه و مخفي كردن پلاك يا پوشاندن پلاك خودرو وارد محدوده طرح ترافيك شوند.
* 6 راننده براي هميشه از رانندگي محروم شدند
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: تا به حال 640 دستگاه خودرو كه رانندگان آن مرتكب چنين تخلفاتي شدهاند، توقيف شده و علاوه بر انجام تستهاي روانشناختي و سلامتي، با آنان برخورد قانوني شده است.
وي اظهار داشت: 64 نفر از متخلفان به سلب صلاحيت رانندگي از 2 ماه تا 2 سال محكوم شدند و عدهاي نيز براي هميشه صلاحيت رانندگي را از دست دادند. 6 نفر از اين رانندگان هم براي هميشه گواهينامه رانندگي خود را از دست دادند و ديگر حق رانندگي ندارند، براي تعدادي از اين رانندگان بازداشت موقت شدهاند.
سرهنگ هاشمي گفت: انجام تخلفات رانندگي و فرار از قانون با فرهنگ اجتماعي ما ايرانيان مغايرت دارد، مخدوش كردن پلاك، پنهان كردن پلاك و انجام كارهايي خلاف براي قانونگريزي از جمله كارهايي است كه با شئون جامعه ما تناسب نداشته و باعث ايجاد ناهنجاري ميشود.
رئيس پليس راهور تهران گفت: با توجه به كاهش ورود 100 هزار خودرو به محدوده طرح ترافيك، دوربينهاي طرح ترافيك باعث كاهش 25 درصدي ترافيك شده است.
وي درباره خط بيآر تي چمران اظهار داشت: برابر مصوبه دولت بايد 75 درصد جابهجاييها در شهر تهران با حمل و نقل عمومي انجام شود و متأسفانه تهران در اين زمينه هنوز با عقبماندگي مواجه است.
سرهنگ هاشمي گفت: روزانه 20 ميليون جابهجايي در شهر تهران داريم كه فقط 10 ميليون آن با حمل و نقل عمومي است و 10 ميليون باقيمانده با خودرو شخصي انجام ميشود.
* حمل و نقل عمومي از نان شب واجب تر است
اين مقام پليس تهران اعلام كرد: حمل و نقل عمومي در تهران بايد توسعه يابد و روند اين توسعه نيز نياز به سرعت بيشتري دارد، در حال حاضر گسترش حمل و نقل عمومي در تهران از نان شب واجب تر است.
وي اظهار داشت: تهران لازم دارد تمام خطوط بزرگراهي و محورهاي شرياني خود را به حمل و نقل عمومي و خطوط ويژه اتوبوس مجهز كند. شهرداري بايد اتوبوسهاي مدرن در اختيار شهروندان قرار داده و براي جابهجايي مردم تسهيلات بيشتري را ارائه دهد.
سرهنگ هاشمي گفت: خط ويژه بيآر تي چمران نيز از ميدان تجريش تا ترمينال جنوب امتداد خواهد داشت اما فعلاً از ميدان جمهوري تا چهار راه پارك وي را پوشش ميدهد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرد: تا پيش از ايجاد خط ويژه اتوبوس در خيابان وليعصر روزانه 50 هزار نفر در اين محور جابهجا ميشدند اما با احداث خط بيآرتي در اين خيابان اين جابهجاييها به 180 هزار نفر رسيده است.
وي اظهار داشت: معابر تهران گنجايش عبور اين تعداد خودرو را ندارد، اگر شهرداري نيز اين اقدامات را انجام نميداد، خيابانهاي تهران به پاركينگ تبديل شده بود و مسافران براي جابهجايي دچار مشكل ميشدند اما اتوبوسهاي تندرو ترافيك در تهران را كاهش دادهاند.
سرهنگ هاشمي گفت: شهرداري براي هر متر مربع از خيابانهاي تهران 30 ميليون تومان هزينه پرداخت كرده است اما يك خودروي شخصي با پارك در كنار خيابان بيش از 600 ميليون تومان از بيتالمال را اشغال ميكند. بنابراين بايد هزينه پارك در كنار خيابان به ساعتي 3 هزار تومان افزايش پيدا كند.
انتهاي پيام/ش