• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
206 خیلی بهتره . از هر نظر . از نظر موتور کلا ریو تو 1 و 3کم میاره . ضعیف هست .

ریو حداكثر قدرت 97 اسب بخاردر5500 دوردردقیقه
206 حداکثر قدرت 75 اسب بخاردر5500 دوردردقیقه


ریو حداكثر گشتاور 133 نیوتن متردر4500 دوردردقیقه
206 حداکثر گشتاور 109 نیوتن متردر2700 دوردردقیقه
:D

البته 206 به خاطر ماشین فرانسوی هست شاید همه طرفدارش هستن تا ریو
از حق هم نگذریم بدنه خوبی داره طراحیش هم که عالیه اتاقش هم که سر تر از ریو هست
ولی از نظر موتوری اینطوری که توی اون لینک هست نه
مصرفش توی جاده نگاه کنید
تازه 206 قیمت وسایلاش خیلی گرون تر از ریو هست
 

123perspolis

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2006
نوشته‌ها
318
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران -
یه سوال
ما توی طرح هستیم .. اگه از طرح خارج بشیم باز هم جریمه داره .. یا فقط ورود به طرح ؟
توی محدوده طرح چرخ بزنیم چی بازم جریمه داره؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0734703.jpg





رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ:
خودرويي با 320 كيلومتر سرعت در تهران توقيف شد

خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف يك خودرو با سرعت 320 كيلومتر در يكي از بزرگراه‌هاي تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، سرهنگ سيد هادي هاشمي در جمع خبرنگاران گفت: چندي پيش يك دستگاه خودرو كه ساخت خارج از كشور است به دليل سرعت غير مجاز توقيف شد.

وي اظهار داشت: راننده خودرو فاقد گواهينامه و به سن قانوني نرسيده بود، اين راننده متخلف كه در نيمه شب دست به اين اقدام زده، علت اين سرعت غير مجاز را تست سرعت خودرو اعلام كرد.

سرهنگ هاشمي افزود: راننده مذكور به دستگاه قضايي معرفي شد و تعهد داد تا زماني كه گواهينامه نداشته باشد، از راندن خودرو خودداري كرده و دستگاه قضايي نيز برخورد لازم را با وي انجام داد. از رانندگاني كه با سرعت غير مجاز رانندگي كنند آزمايش‌هاي روحي و رواني تحت نظر پزشك بهداري ناجا به عمل مي‌آيد و اين رانندگان ممكن است تا به مدت 2 سال و حتي براي هميشه از رانندگي محروم شوند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: برادر بزر‌گتر اين راننده خاطي به دليل سرعت غير مجاز در يك حادثه رانندگي كشته شده است.

وي اظهار داشت: سرعت غير مجاز در بزرگراه‌هاي تهران پس از نصب دوربين از 207 كيلومتر سرعت به 140 كيلومتر كاهش يافته است.

سرهنگ هاشمي گفت: تمام بزرگراه‌هاي تهران به دوربين‌هاي ثبت سرعت مجهز خواهند شد اما در حال حاضر بزرگراه‌هاي شيخ فضل‌‌الله، امام علي(ع)،‌ صياد شيرازي،‌نيايش، بابايي، حكيم، تهران -كرج، همت و تونل توحيد به دوربين‌هاي ثبت سرعت مجهز شده‌اند.
انتهاي پيام/ك
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0905006.jpg




قائم مقام نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل ونقل سوخت خبر داد
ممنوعيت تردد وانت‌هاي بالاي 25 سال و تمديد مهلت ثبت‌نام خروج وانت‌هاي فرسوده

خبرگزاري فارس: قائم مقام معاونت نوسازي ناوگان ستاد مديريت حمل و نقل سوخت با اشاره به اجراي آيين‌نامه ممنوعيت تردد وانت‌هاي بالاي 25 سال عمر، از تمديد مهلت ثبت نام در طرح جايگزيني وانت‌هاي فرسوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، امير رضا رجبي امروز در نشست خبري با اعلام خبر تمديد مهلت ثبت نام طرح جايگزيني وانت‌هاي فرسوده، گفت: مهلت ثبت نام در اين طرح 15 روز بوده است كه ظرف امروز و فردا مهلت ثبت نام در اين طرح تمام مي‌شود؛ بنابر اين زمان ثبت‌نام را تا روز پنجشنبه 18 شهريور تمديد كرديم.

وي با اشاره به درخواست‌هاي مردم مبني بر تمديد اين مهلت ثبت نام افزود: با توجه به قرار داشتن در ماه مبارك رمضان و كاهش ساعات كاري مراجعه‌كننده‌ها فرصت كافي براي تكميل پرونده خود نداشتند بنابراين در كميته اين موضوع مورد بررسي قرار گرفت.

رجبي با اعلام اين خبر مبني بر اين‌‌كه مهلت ثبت نام وانت‌هاي فرسوده تا پايان روز پنج شنبه 18 شهريور تمديد شد، بيان كرد: در اين طرح گروه خودروساز بهمن و زامياد با همكاري بانك ملت شرايط خوبي را براي ثبت نام وانت‌هاي مدل‌هاي 54 تا 62 فراهم كرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه نيمي از ظرفيت تكميل شده است، اظهار داشت: دارندگان وانت‌هاي فرسوده هر چه سريعتر نسبت به ثبت‌نام و تكميل پرونده اقدام كنند.

تردد وانت‌هاي فرسوده از بهمن ممنوع مي‌شود
----------------------------------------------------------

وي در ادامه با دادن هشدار به دارندگان وانت‌هاي فرسوده افزود: وانت‌هايي با عمر بالاي 25 سال يعني مدل 64 و پايين‌تر از آن از ابتداي بهمن مشمول آيين‌نامه ممنوعيت تردد مي‌شوند؛ بنابراين هر چه سريعتر دارندگان وانت‌ها نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند قبل از اينكه زمان اجراي آيين‌نامه ممنوعيت تردد وانت‌ها فرا برسد.

قائم مقام معاونت نوسازي ستاد مديريت حمل ونقل سوخت در رابطه با وانت‌هاي مدل 54 به پايين كه مشمول طرح جايگزيني نمي‌شوند، اظهار داشت: اين گروه نيز مي‌توانند از طرح‌هاي نقدي نسبت به تعويض وانت فرسوده خود اقدام كنند.


پايان ثبت نام طرح جايگزيني ميني‌بوس‌هاي فرسوده به تكميل ظرفيت بستگي دارد
------------------------------------------------------------------------------------------------------

رجبي در ادامه به ثبت نام طرح خروج ميني‌بوس‌هاي فرسوده اشاره كرد و گفت: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با سازمان راهداري حمل و نقل جاده‌ اي، 2 هزار و 500 ميني‌بوس فرسوده قرار است با شرايط ويژه از رده خارج شوند.

وي با اعلام اين خبر كه ثبت نام ميني‌بوس‌هاي فرسوده همچنان ادامه دارد، تصريح كرد: با توجه به هماهنگي صورت گرفته با سازمان راهداري حمل و نقل جاده‌اي قرار شد زمان خاصي را اعلام نكنيم، اما در صورت تكميل ظرفيت سايت ثبت نام بسته مي‌شود.

رجبي در ادامه با بيان اينكه مالكان ميني‌بوس‌هاي فرسوده بايد هر چه سريعتر براي استفاده از شرايط اين طرح اقدام كنند، گفت: با توجه به تسهيلات 8 ميليون توماني، پرداخت 3 ميليون تومان به عنوان ارزش گواهي اسقاط از سوي ناوگان ستاد حمل ونقل سوخت و وام 20 ميليون توماني شرايط خوبي ايجاد شده است و فكر نمي‌كنم پس از اين قابل تكرار باشد.

قائم مقام معاونت نوسازي ستاد مديريت حمل ونقل سوخت گفت: ثبت نام ميني‌بوس‌ها در طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده به ظرفيت بستگي دارد و پس از تكميل ظرفيت، ثبت نام تمام مي‌شود.

ممنوعيت تردد ميني‌بوس‌هاي فرسوده به تدريج آغاز مي‌شود
--------------------------------------------------------------------------

وي با اشاره به اين‌كه ميني‌بوس‌هاي فرسوده به تدريج مشمول ممنوعيت تردد خواهند شد، گفت: هر چه سريعتر دارندگان ميني‌بوس‌هاي فرسوده براي ثبت نام در اين طرح اقدام كنند.

رجبي در ادامه گفت: ميني‌بوس‌هاي بالاي 30 سال با پلاك (ع) و البته داراي كارت هوشمند شامل ثبت نام در اين طرح هستند.


بر خلاف مصوبه دولت توليد وانت‌هاي بنزين سوز همچنان ادامه دارد
------------------------------------------------------------------------------

قائم مقام معاونت نوسازي ستاد مديريت حمل ونقل سوخت همچنين درباره اجرايي نشدن مصوبه دولت مبني بر عدم توليد وانت‌هاي بنزين سوز با مصرف سوخت بيش از 10 ليتر در 100 كيلومتر، گفت: سال گذشته دولت مصوبه‌اي در اين زمينه داشت و بر اساس آن از ابتداي سال 89 وانت‌هاي بنزين سوز با مصرف بالاي 10 ليتر در 100 كيلومتر نبايد توليد شود.

وي با اشاره به پيگيري طرح خروج خودروهاي فرسوده، گفت: اميدواريم همزمان اجراي مصوبه عدم توليد وانت‌هاي بنزين سوز با مصرف بالاي 10 ليتر در 100 كيلومتر نيز پيگيري شود.
انتهاي پيام/ر
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0662341.jpg

رئيس پليس راهور تهران بزرگ:
عابران 50 درصد كشته‌هاي تصادفات رانندگي در تهران هستند

خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرد: 50 درصد كشته‌هاي تصادفات رانندگي در تهران را عابران پياده تشكيل مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، سرهنگ هادي هاشمي در جمع خبرنگاران گفت: تمهيدات ترافيكي لازم را براي شب‌هاي قدر در نظر گرفته و اعمال خواهيم كرد.

وي اظهار داشت: مأموران پليس راهنمايي و رانندگي در اين شب‌ها در خيابان‌ها حضور دارند و تلاش خواهند كرد تا شهروندان بتوانند به راحتي عبادات و فرايض خود را انجام دهند.

سرهنگ هاشمي افزود: ترافيك در شب‌هاي قدر تغيير كرده و از يك ساعت قبل از افطار تا نزديك سحر ادامه خواهد داشت، اما پليس بر ترافيك نظارت خواهد داشت.

رئيس پليس راهور تهران اعلام كرد: شهروندان در اين شب‌ها با احتياط و دقت بيشتري تردد كنند، رانندگان نيز با توجه به اينكه در اين شب‌ها مردم از پيراهن سياه استفاده مي‌كنند، با سرعت مطمئنه و احتياط بيشتر رانندگي كنند.

اين مقام پليس تهران گفت: رانندگان از پارك‌ دوبله، پارك در محل‌هاي غيرمجاز و همچنين پارك در كنار مساجد، هيئت‌ها، و تكايا خودداري كنند. همچنين در شب‌هاي قدر به گونه‌اي برنامه ريزي كنند تا حادثه‌اي نداشته باشند و همه بتوانند به عبادت و زيارت خود بپردازند.

* تغيير ساعت كار، ترافيك را 20 درصد كاهش داد

سرهنگ هاشمي اعلام كرد: تدبير دولت در كاهش ساعت كار ادارات موجب تغيير مثبت در روند ترافيك تهران شد، به طوري‌كه پيك ترافيك در تهران كاهش يافته است و تغيير ساعت كار موجب كاهش 20 درصدي در پيك ترافيك شده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: با راه‌اندازي دوربين‌هاي كنترل طرح ترافيك روزانه 125هزار تخلف از سوي رانندگان به ثبت مي‌رسيد اما پس از يك ماه به روزانه 20 هزار مورد ثبت تخلف رسيده كه خود به نوعي نشانگر كاهش معنادار تخلفات است.

سرهنگ هاشمي افزود: برخي رانندگان متخلف سعي دارند با مخدوش كردن پلاك يا قسمتي از پلاك خودرو، انداختن پارچه و مخفي كردن پلاك يا پوشاندن پلاك خودرو وارد محدوده طرح ترافيك شوند.

* 6 راننده براي هميشه از رانندگي محروم شدند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: تا به حال 640 دستگاه خودرو كه رانندگان آن مرتكب چنين تخلفاتي شده‌اند، توقيف شده و علاوه بر انجام تست‌هاي روان‌شناختي و سلامتي، با آنان برخورد قانوني شده است.

وي اظهار داشت: 64 نفر از متخلفان به سلب صلاحيت رانندگي از 2 ماه تا 2 سال محكوم شدند و عده‌اي نيز براي هميشه صلاحيت رانندگي را از دست دادند. 6 نفر از اين رانندگان هم براي هميشه گواهينامه رانندگي خود را از دست دادند و ديگر حق رانندگي ندارند، براي تعدادي از اين رانندگان بازداشت موقت شده‌اند.

سرهنگ هاشمي گفت: انجام تخلفات رانندگي و فرار از قانون با فرهنگ اجتماعي ما ايرانيان مغايرت دارد، مخدوش كردن پلاك، پنهان كردن پلاك و انجام كارهايي خلاف براي قانون‌گريزي از جمله كارهايي است كه با شئون جامعه ما تناسب نداشته و باعث ايجاد ناهنجاري مي‌شود.

رئيس پليس راهور تهران گفت: با توجه به كاهش ورود 100 هزار خودرو به محدوده طرح ترافيك، دوربين‌هاي طرح ترافيك باعث كاهش 25 درصدي ترافيك شده است.

وي درباره خط بي‌آر تي چمران اظهار داشت: برابر مصوبه دولت بايد 75 درصد جابه‌جايي‌ها در شهر تهران با حمل و نقل عمومي انجام شود و متأسفانه تهران در اين زمينه هنوز با عقب‌ماندگي مواجه است.

سرهنگ هاشمي گفت: روزانه 20 ميليون جابه‌جايي در شهر تهران داريم كه فقط 10 ميليون آن با حمل و نقل عمومي است و 10 ميليون باقيمانده با خودرو شخصي انجام مي‌شود.

* حمل و نقل عمومي از نان شب واجب تر است

اين مقام پليس تهران اعلام كرد: حمل و نقل عمومي در تهران بايد توسعه يابد و روند اين توسعه نيز نياز به سرعت بيشتري دارد، در حال حاضر گسترش حمل و نقل عمومي در تهران از نان شب واجب تر است.

وي اظهار داشت: تهران لازم دارد تمام خطوط بزرگراهي و محورهاي شرياني خود را به حمل و نقل عمومي و خطوط ويژه اتوبوس مجهز كند. شهرداري بايد اتوبوس‌هاي مدرن در اختيار شهروندان قرار داده و براي جابه‌جايي مردم تسهيلات بيشتري را ارائه دهد.

سرهنگ هاشمي گفت: خط ويژه بي‌آر تي چمران نيز از ميدان تجريش تا ترمينال جنوب امتداد خواهد داشت اما فعلاً ‌از ميدان جمهوري تا چهار راه پارك وي را پوشش مي‌دهد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرد: تا پيش از ايجاد خط ويژه اتوبوس در خيابان ولي‌عصر روزانه 50 هزار نفر در اين محور جابه‌جا مي‌شدند اما با احداث خط بي‌آرتي در اين خيابان اين جابه‌جايي‌ها به 180 هزار نفر رسيده است.

وي اظهار داشت: معابر تهران گنجايش عبور اين تعداد خودرو را ندارد، اگر شهرداري نيز اين اقدامات را انجام نمي‌داد، خيابان‌هاي تهران به پاركينگ تبديل شده بود و مسافران براي جابه‌جايي دچار مشكل مي‌شدند اما اتوبوس‌هاي تندرو ترافيك در تهران را كاهش داده‌اند.

سرهنگ هاشمي گفت: شهرداري براي هر متر مربع از خيابان‌هاي تهران 30 ميليون تومان هزينه پرداخت كرده است اما يك خودروي شخصي با پارك در كنار خيابان بيش از 600 ميليون تومان از بيت‌المال را اشغال مي‌كند. بنابراين بايد هزينه پارك در كنار خيابان به ساعتي 3 هزار تومان افزايش پيدا كند.
انتهاي پيام/ش
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اون ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت:
توسعه جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي با هدفمندي يارانه‌ها شتاب مي گيرد

خبرگزاري فارس: معاون صنايع و انرژي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: در شرايط فعلي به دليل پايين بودن قيمت گاز، ورود بخش خصوصي به شبكه CNG صرفه اقتصادي ندارد، ضمن اينكه در كلان شهرها قيمت زمين و تجهيزات به نسبت شهرهاي ديگر بالاتر است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي همايش بين المللي سي ان جي ايران، علي ربيعي اظهار داشت: با توجه به اينكه صنعت CNG در كشور ما يك صنعت جوان است و هنوز استفاده از اين سوخت در خودرو و خودروسازي ها اندك است، بايد سطح آگاهي عمومي در اين مورد بالاتر برود .
وي در مورد دلايل اهميت توسعه صنعت CNG نيز گفت: يكي از اصلي ترين دلايل توجه به اين امر و اهميت آن شرايط موجود است. در حال حاضر با توجه به تركيب سبد سوختي كه تصويب شده تا 25 درصد سبد انرژي سوخت CNG باشد، نياز است كه هم زمان با توسعه ناوگان CNG سوز ساخت جايگاهها نيز انجام شود چرا كه در ساخت جايگاه عقب هستيم و بايد سرعت بيشتري به آن بدهيم.
ربيعي يادآور شد: يكي از دلايل مهم سرعت نگرفتن ساخت جايگاهها اين است كه در شرايط فعلي به دليل پايين بودن قيمت گاز ورود بخش خصوصي به اين شبكه صرفه اقتصادي ندارد. ضمن اينكه در كلان شهرها از جمله تهران قيمت زمين و تجهيزات به نسبت شهرهاي ديگر بالاتر است.
وي افزود: طبيعي است كه توسعه در شهرهاي بزرگ با برنامه بايد پيش برود گرچه اقدامات لازم پيش بيني شده و با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اين امور روند تندتري به خود مي گيرند.با اجراي هدفمند كردن يارانه ها و واقعي شدن قيمت انرژي صرفه سرمايه گذاري در اين صنعت بيشتر خواهد بود و در نهايت اين بخش نيز به شيوه كسب و كارهاي عادي خود گردان شده و روال عادي خود را پيدا مي كند.
معاون صنايع و انرژي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت در مورد اهميت توسعه صنعت CNG ياد آورشد: در بحث سبد سوخت مصرفي يكي از بحث هاي قابل تامل و با اهميت وجود سوخت CNG و مزيت هاي داخلي اين سوخت است. چرا كه ما دومين دارنده مخازن گاز دنيا هستيم و گسترش CNG براي كشور ما داراي مزيت اقتصادي است . ضمن اينكه با وجود محدوديت هاي كنوني وبحث امنيت انرژي و تنوع لازم در انواع سوخت در داخل كشور بيش از پيش مطرح است. چرا كه بايد در مواقع لزوم انعطاف براي مقابله با حوادث وجود داشته باشد.
وي افزود: البته در عين حال بايد به گسترش منطقي و متوازن آن بسيار توجه كرد.براي همين منظور نيز رويكرد توليد خودروهاي پايه گاز سوز مد نظر قرار گرفته است.رويكرد ديگر نيز در مورد توليدكنندگان است كه بازار داخل را بايد در اولويت قرار دهند اما صادرات محور فكر كنند و تنها به بازارهاي داخلي توجه نكنند چرا كه اين روند توسعه كمي و كيفي اين صنعت را به دنبال دارد ضمن اينكه امكان صدور خدمات فني و مهندسي به بازارهاي اطراف را فراهم مي كند.
ربيعي در مورد روند كنوني رشد صنعت CNG و فناوريهاي جديد اين صنعت دردنيا گفت: با توجه به شرايط موجود هيچ زماني از پيشرفت بي نياز نيستيم و هميشه بايد هدف گذاري در اين صنعت نوين را به شيوه اي انجام دهيم كه فاصله ما با فناوري هاي دنيا به حداقل برسد.
انتهاي پيام/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير صنايع خودروئي ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و سوخت در گفت‌وگو با فارس:
طرح جامع تست مخازن خودروهاي گازسوز تدوين مي‌شود

خبرگزاري فارس: مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت و حمل‌و‌نقل سوخت گفت: مخازن خودروهاي گازسوز بايد پس از 5 سال تست شود كه طرح جامعي در اين زمينه در حال تدوين است و ساز و كارهاي اجرايي اين كار را نيز به زودي ابلاغ خواهيم كرد.

سيد حسين هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: مخازن خودروهاي گازسوز بايد پس از 5 سال تست شود و اگر خوردگي يا خرابي داشته باشد و امكان استفاده مجدد از آن وجود نداشته باشد، تعويض مي‌شوند.
وي افزود: در حال تدوين يك طرح جامع هستيم كه در آن مباحث مربوط به بازرسي ادواري و امثال آن دقيقاً مشخص شده است.
مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت و حمل‌و‌نقل سوخت با بيان اينكه تا پايان سال 87 وزارت نفت مسئول معاينه فني خودروهاي گازسوز بود و از سال 87 به اين طرف اين مسئولت برعهده وزارت كشور گذاشته شده است اضافه كرد: با توجه به اينكه مسئوليت انجام اين كار برعهده وزارت نفت بوده، وزارت نفت بايد زيرساخت آن كار را فراهم مي‌كرد.
وي گفت: در حال پيگيري هستيم كه از پتانسيل‌هايي كه در توليد‌كنندگان مخزن CNG و كارگاه‌هاي تبديل خودروهاي بنزيني به دوگانه‌سوز وجود دارد براي تست مخازن استفاده كنيم و ساز و كارهاي اجرايي اين كار را نيز به زودي ابلاغ خواهيم كرد.
هاشمي افزود: وزارت كشور با همكاري توليد‌كنندگان مخزن و حتي خود خودروسازان مي‌توانند فرآيند تست مخازن را آغاز كنند.
وي با بيان اينكه در مورد اتوبوسهاي شركت واحد نيز مسئله مشابهي وجود دارد كه ما آنها را با حساسيت ويژه‌اي دنبال مي‌كنيم، تصريح كرد: البته مسئله به شدتي كه در رسانه‌ها مطرح شد نگران كننده نيست اگرچه براي هر خودرويي با توجه به تجهيزاتي كه در آن وجود دارد، امكان خطر وجود دارد.
مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت و حمل‌و‌نقل سوخت اضافه كرد: ما پيگير اين مسئله هستيم و آيين‌نامه‌هاي مربوط به آن را تدوين و اجرايي مي‌كنيم و قرار است بودجه‌اي از محل منابع وزارت كشور براي اين كار اختصاص بيابد؛ اگرچه كپسول خودروهاي سواري بايد با هزينه صاحبان اين خودروها تعويض شود.
وي با اشاره به تدوين2 استاندارد مشخص براي تست مخازن گفت: پيش از اين استانداردي در اين خصوص در كشور وجود نداشت و سازمان استاندارد اين استانداردها را تدوين كرده و در اختيار ما گذاشته است و ما هم آن را به شركت‌هايي كه مي‌توانند بازرسي و تست مخازن را انجام دهند اعلام مي‌كنيم و از اين شركت‌ها براي سرمايه‌گذاري و تأمين تجهيزات مربوط به اين كار حمايت مي‌كنيم تا هر چه سريعتر اين كار انجام شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا با بيان اينكه در تصادفات شبانه روز گذشته 30 تن كشته و 610 تن مجروح شدند، گفت: تصادفات ناشي از خستگي و عدم توجه به جلو 42 درصدي افزايش يافته است.

سرهنگ رسول ضياءالدين در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در 24 ساعت گذشته، 494 فقره تصادف در جاده‌هاي درون و برون‌شهري رخ داد كه از اين تعداد 24 فقره منجر به فوت و 470 فقره تصادف منجر به جرح شده است.

وي با بيان اينكه در 24 ساعت گذشته شاهد افزايش 42 درصدي تصادفات ناشي از عدم توجه به جلو و خستگي و خواب آلودگي بوديم، افزود: اين تصادفات بيشتر در استان‌هاي آذربايجان شرقي، اصفهان، فارس، اردبيل و يزد رخ داده است.

به گفته رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا، تصادفات ناشي ازعدم توجه به جلو و خستگي و خواب آلودگي موجب جان باختن هفت تن و مجروح شدن دوتن ديگرشد.

وي بابيان اينكه در 24 فقره تصادف منجر به فوت 30 تن جان خود رااز دست دادند، افزود: در 470 تصادف منجربه جرح نيز 610 تن مجروح شدند.

ضياءالدين با تاكيد براينكه خودروهاي سواري با 30 درصد درصدر خودروهاي تصادفي قرار دارند، ادامه داد: براساس بازده زماني بيشترين تصادفات درساعت 12 الي 18 بعد ازظهر رخ داده است.

به گفته وي عدم توجه به جلو با 42 درصد، تخطي از سرعت مطمئنه با 17 درصد و رعايت حق تقدم با 13 درصد از مهمترين علل تصادفات شبانه روز گذشته است.

رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا به رانندگان توصيه كرد: از آنجايي كه صحبت‌ كردن با تلفن همراه هرچند به مدت كوتاه سبب انحراف ذهني و رفتاري راننده شده و زمينه را براي بروز تصادفات هموار مي‌كند، ازاين وسيله استفاده نكنند.

وي افزود: از آنجايي كه قانونگذار در ماده «180» آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي خوردن، آشاميدن، استعمال دخانيات و استفاده از هر گونه وسايل و تجهيزات ارتباطي از جمله تلفن همراه را كه موجب انحراف ذهني راننده مي‌شود، ممنوع اعلام كرده است، لذا از رانندگان درخواست مي‌شود در حين رانندگي از تلفن همراه استفاده نكنند، چرا كه موجب عدم توجه به جلو مي‌شود .

ضياءالدين درباره مهمترين تصادفات شبانه‌روز گذشته به برخورد دو دستگاه كاميون با يك دستگاه خودروي سواري پرايد اشاره كرد و گفت: اين تصادف كه در جاده «آباده ــ شيراز» در استان فارس به علت عدم توجه به جلو راننده يكي از كاميون‌ها رخ داد، موجب كشته شدن راننده خودروي پرايد شد.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بازار خودرو روسيه تقريبا بحران را پشت سرگذاشته و به ثبات رونق در آينده نزديك اميدوار است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خودروسازان فعال در بازار روسيه نسبت به آينده اين بازار اميدوار بوده و پيش‌بيني كرده‌اند كه امسال فروش خودرو در اين كشورافزايش يابد.

روسيه قصد دارد با پيشي گرفتن از آلمان به بزرگترين خودروي اروپا تبديل شود.

روسيه قبل از بحران مالي جهاني در مقطعي توانسته بود به بزرگترين بازار خودرو اروپا تبديل شود.

اعطاي وام‌هاي ارزان‌قيمت خريد خودرو از جمله دلايل رونق بازار خودرو درروسيه اعلام شده است.

فروش خودرو در اين كشور در هفت ماهه امسال با افزايش 9 درصدي به 963هزار و 688 دستگاه رسيد.

به گزارش رويترز، هم‌اكنون نيز نمايشگاه بين‌المللي مسكو در روسيه برپاست.

انتهاي پيام
 

HD-ArsenaL

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2010
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
4
محل سکونت
اهواز
امروز رفتم سایپا قیمت ریو رو پرسیدم گفت 12.704.000 تومن ولی الان ثبت نام کنی دی و بهمن تحویل میدن :| :|
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
امروز با پسر خالم رفتیم سایپا یه پراید صبا دوگانه سوز ثبت نام براشون کردیم گفت آذر تحویل میدیم. سفید هست. قیمت 8 میلیون و 450 هزار

3 میلیونش رو واریز کردیم. گفت بقیه اش رو موقع تحویل میگیریم
 

Arashdn

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,045
لایک‌ها
47
محل سکونت
ارومیه <-> تهران
سلام
من خیلی وقت میخوام این ماشین رو بگیرم
ولی این بار دیگه طعیه و باید سریع تصمیم بگیرم ...

در مورد اپتیما مدلی که اطلس خودرو وارد میکنه
خیلی با موتورش حال کردم
فقط یه سوال خیلی مهم
حجم صندوق عقبش چقدره؟
رانندگی باهاش راحته؟؟
اگه یه نفر قد بلند بشینه صندلی جلو و صندلی رو بده عقب واسه پشت جای کافی میمونه؟

تو ابن رنج به جز سوناتا چیز دیگه ای هست؟

ممنون
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شركت رنو با وجود اين‌كه يكي از خودروسازان بزرگ جهان است، اما هنوز نتوانسته پروژه توليد خودرو تندر90 را در ايران به سرانجام برساند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رحيم اسماعيلي دانا - قائم مقام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) - امروز در نشست مديران ارشد ايدرو به مناسبت هفته دولت از انتشار 500 ميليون يورو اوراق قرضه توسط اين سازمان خبر داد.
او توضيح داد: ايدرو اخيرا مجوز انتشار 500 ميليون يورو اوراق قرضه مشاركت را دريافت كرد.
وي با اشاره به اين‌كه در سال جاري تاكنون مجموع واگذاري‌هاي ايدرو به دو هزار و 275 ميليارد تومان رسيده است، افزود: سال گذشته مجموع صادرات واحدهاي تحت پوشش ايدرو به حدود 497 ميليون دلار رسيد.
او در پاسخ به سوالي درباره‌ دليل واردات خودرو از فرانسه و نزديكي بيش از حد صنعت خودروسازي ايران با اين كشور گفت: البته واردات خودرو به ما ربطي ندارد. ايران به دليل داشتن درآمدهاي نفتي داراي قدرت خريد بالايي بوده و به طور طبيعي واردات خودرو در چنين شرايطي اجتناب ناپذير خواهد بود.
وي با انتقاد از عملكرد شركت رنو در ايران اظهار داشت: اين شركت با وجود اين‌كه يكي از خودروسازان بزرگ جهان است، اما هنوز نتوانسته پروژه توليد خودرو تندر90 را در ايران به سرانجام برساند و توليد اين خودرو از سالي 100 تا 150 هزار دستگاه فراتر نرفته است.
او تاكيد كرد: از واردات بي‌رويه خودرو به كشور خوشحال نيستيم، اما در هر صورت قدرت خريد بالاي كشور شرايط موجود را رقم زده است.
انتهاي پيام
wh120-172.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مرسدس بنز قصد دارد در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 در حد يك مدعي در عرصه خودروهاي الكتريكي ظاهر شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين راستا بنز قصد دارد در نمايشگاه ماه آينده خودرو پاريس 2010 مدل تمام الكتريكي كلاس A خود را در معرض ديد عموم بگذارد.

بنز اين خودروي الكتريكي را با مشاركت شركت آمريكايي تسلا توليد كرده است.

دايملر و تسلا سال گذشته همكاري خود را در زمينه طراحي و توليد خودروهاي الكتريكي آغاز كردند.

هنوز جزييات چنداني درباره محصول تمام الكتريكي بنز منتشر نشده است.

به گزارش رويترز، قرار است در فاز نخست تنها 500 دستگاه از اين خودرو توليد شده و اوايل سال آينده تحويل مشتريان شود.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
wh120-215.JPG

رييس موسسه استاندارد در نشست ضوابط فني واردات، پس از تاكيد بر مدنظر قرار گرفتن كيفيت در كالاهاي وارداتي عنوان كرد: اين‌گونه نيست كه ما تنها بر واردات سخت‌گيري كنيم و به كيفيت توليد داخلي توجهي نداشته باشيم. در همين زمينه به عنوان مثال مي‌توان به بحث خودرو اشاره كرد كه اعلام شده تا اول مهر ماه هر واحد توليد كننده اگر استانداردهاي پنجاه‌ويك‌گانه را رعايت نكند جلوي توليد آن گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برزگري در اين نشست، واردات بي‌رويه را تهديدي براي اشتغال و صنعت كشور دانست و گفت: ما در مراكز عرضه و توزيع طرح اجراي هماهنگ استانداردها را شروع كرده‌ايم كه اين طرح تا به حال مشمول كالاهاي استاندارد اجباري مي شد، اما از اين به بعد توليدات داخلي نيز حتما بايد با استانداردهاي داخلي عرضه شوند تا كالاهاي قاچاق و غيرقانوني يا غيراستاندارد مشخص باشند.

رييس موسسه استاندارد در ادامه درباره مديريت واردات اظهار كرد: دستگاه‌ها نبايد به صورت بخشي به اين موضوع نگاه كنند. چرا كه يك كار جمعي است و هر دستگاه و هر بخش نسبت به وظايف خود كار واردات را بايد انجام دهد. با بخشي‌نگري از اين كار عظيم نمي‌توان نتيجه گرفت.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون براي همه كالاهاي وارداتي فعلا استاندارد ملي نداريم اما 14 هزار و 500 استاندارد ملي تدوين شده داريم و ما به دنبال آن هستيم كه از استانداردهاي معتبر بين‌المللي استفاده كنيم.

برزگري در همين مورد اضافه كرد: هفته گذشته مقرر شد همه استانداردها در سايت موسسه استاندارد قرار بگيرند تا واردكنندگان براي واردات هر كالايي بتوانند يكي از استانداردهاي درج شده در سايت استاندارد را مدنظر قرار دهند.

رييس موسسه استاندارد در پايان از بازنگري استانداردهاي با پنج سال عمر خبر داد و افزود: علاوه بر استانداردهاي ملي و بين‌المللي هر كشوري مي‌تواند ضوابط فني را براي واردات كالاها در نظر بگيرد. اگر ما با كالايي مواجه شويم كه استانداردهاي ملي و بين‌المللي نداشته باشد، مي‌توانيم با همكاري وزارت‌خانه‌هاي صنايع و بازرگاني ضوابط فني را براي آن مشخص و اعلام كنيم.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

سرويس: خودرو

ايالت هاوايي آمريكا و شركت نيسان موتور ژاپن در زمينه گسترش استفاده از خودروهاي الكتريكي با يكديگر توافق‌نامه امضا كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اين توافق‌نامه قرار است زيرساخت‌هاي لازم براي استفاده از خودروهاي الكتريكي در ايالت هاوايي آمريكا فراهم شود.
از جمله اين زيرساخت‌ها مي‌توان به ايستگاه‌هاي شارژ خودروهاي الكتريكي اشاره كرد كه قرار است در هاوايي ساخته شوند.
نيسان نيز قرار است خودروي الكتريكي خود را با نام ليف در هاوايي به كار گيرد.
هاوايي يكي از هفت ايالت آمريكا است كه نيسان براي عرضه مدل الكتريكي خود در اوايل سال 2011 آن را انتخاب كرده است.



Multimedia%5Cpics%5C1389%5C2%5CEconomy%5C195.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بهمنی در جمع خبرنگاران: خرید بنزین با کارت بانکی امکان‌پذیر می‌شود رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تا پایان امسال پرداخت پول بنزین از طریق کارتهای بانکی در پمپ بنزینها عملیاتی می‌شود، گفت: اجرای بانکداری اسلامی کشورمان را از بحرانها مصون کرد. به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در نیمه دوم امسال باعث افزایش فشارهای تورمی نمی شود، تصریح کرد: هزینه‌ها و درآمدها با هم محاسبه می شود، اگر تقاضایی زیاد باشد، افزایش قیمت باعث خنثی شدن تقاضا می شود.
طرح خرید بنزین

رئیس کل بانک مرکزی در مورد زمان پرداخت هزینه بنزین با کارتهای بانکی در پمپ بنزینها گفت: این کار تا قبل از پایان امسال به نتیجه خواهد رسید، در این حالت افراد با کارت بانکی خود هزینه بنزین را می پردازند و دیگر مشکلی برای نقل و انتقال پول نخواهند داشت.


وی اعطای تسهیلات برای تعویض خودروهای فرسوده را از وظایف بانک مرکزی ندانست و افزود‌: بانک مرکزی در مقطعی از زمان در این خصوص به خودروسازان کمک کرد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد:‌ هم اکنون نیز در صورت مراجعه واحدهای تولیدی، نهادهای ذی ربط و خریداران مجددا کار اعطای تسهیلات به خودروهای فرسوده را انجام می دهیم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
برزگری : خودروهایی که استاندارد را رعایت نکنند شماره نمی‌شوند رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: همه خودروهای تولید داخل از اول مهرماه امسال ملزم به رعایت استانداردهای 51 گانه هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، **** الدین برزگری در مصاحبه با خبر رادیو افزود: پس از این تاریخ ، از تولید خودروهایی که این استانداردها را ندارند ، جلوگیری می شود.
وی گفت: ‌با ابلاغ قانون الزام رعایت استانداردهای51 گانه خودروسازی در اول اردیبهشت ماه ، اغلب خودروسازان استانداردها را رعایت کرده اند و این استانداردها فقط درتعداد محدودی از خودروهای تولید داخل رعایت نشده است.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران افزود: در برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر شده است از اول مهر از شماره گذاری خودروهایی که این استانداردها را رعایت نکنند، جلوگیری شود.

وی خودروهایی را که تاکنون تعدادی از استانداردهای51 گانه را رعایت نکرده اند شامل پژو روآ ، پژو 405، پراید141، ون کاروان و پراید صبا اعلام کرد و افزود: خودروسازان تا پایان شهریورماه برای رعایت استانداردهای یادشده در این خودروها مهلت دارند.
 
بالا