• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اعلام کرد:
101_43.jpg

سرویس پیامک مناسب ترین ابزار برای اطلاع رسانی ترافیکی
موبنا- رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرویس پیامک را مناسب ترین ابزار برای اطلاع رسانی ترافیکی برای شهروندان اعلام کرد.

سرهنگ سعید اسماعیلی در گفت وگوبا خبرنگارسازمان خبری موبنا با بیان اینکه امروزه تقریبا بیشتر مردم از تلفن همراه استفاده می کنند، اظهار داشت: بر همین اساس پلیس همچنان سرویس پیامک را مناسب ترین ابزار برای اطلاع رسانی ترافیکی در کنار سایر ابزارهای اطلاع رسانی ترافیکی می داند.
وی گفت: استفاده ازتابلوهایVMS برای ارائه اطلاعات ترافیکی در بخش هایی بسیار مناسب است ،ولی پیش بینی می شود که استفاده از این ابزار اطلاع رسانی در برخی شرایط، می تواند آسیب های دیداری را برای رانندگان به همراه داشته باشد.
به اعتقاد رییس مرکز کنترل راهنمایی و رانندگی نگاه کردن به تابلو های متغیر خبری و تصمیم گیری برای مشخص کردن مسیر،می تواند منجر به حوادث و اتفاقات گوناگونی شود به همین منظور ارسال پیام کوتاه پیش از آغازحرکت توسط رانندگان برای دریافت اطلاعات ترافیکی مناسب ترین روش برای اطلاع رسانی آخرین وضعیت ترافیکی باشد.
اپراتور های تلفن همراه هم اکنون بالغ بر 53 میلیون سیمکارت در سراسر کشور واگذار کرده اند و به همین منظور امکان اطلاع رسانی جامع از طریق این وسیله ارتباطی تا حدودی برای تمامی افراد فراهم شده است.


---------
معاون عمليات پليس‌راه كشورعدم توجه به جلو را مهم‌ترين علل تصادفات در شبانه روز گذشته عنوان كرد.

سرهنگ پرويز سياح البرزي در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه روز گذشته در ساعت 15:40 عصر، يك دستگاه خودروي سواري 405 در جاده «خاف ــ تايباد» در استان خراسان رضوي به علت عدم توجه به جلو واژگون شد، گفت: در اين حادثه دو تن از سرنشينان اين خودرو جان خود را از دست دادند.

وي گفت : عدم توجه به جلو، تخطي از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ به ترتيب مهمترين دلايل وقوع تصادفات در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

معاون عمليات پليس راه كشور درباره محدوديت ترافيكي در جاده‌هاي كشور ، افزود: كيلومتر 27 تا 35 جاده خرم آباد ـ بروجرد، در استان لرستان از ساعت 13 الي 18 امروز سه‌شنبه و فردا به دليل عمليات راهداري و كوه‌بري مسدود و تردد كليه وسايط نقليه از اين مسير ممنوع است .

وي با اشاره به اينكه تلفن همراه يكي از عامل‌هاي انحرافي ذهن رانندگان است، گفت: استفاده از تلفن همراه زمان واكنش راننده به نقاط حساس و مسايل مختلف را كاهش مي‌دهد .

سياح البرزي يادآور شد: 6/0 ثانيه زمان طبيعي نشان دادن عكس العمل رانندگان است و زماني كه رانندگان از تلفن همراه استفاده مي‌كنند اين رقم به 0/9 ثانيه افزايش مي‌يابد كه به نظر بسيار ناچيز مي‌آيد ، اما در عمل اگر راننده با سرعت 60 كيلومتر در ساعت حركت كند، اگر اين رقم به 9/0 افزايش يابد، خط ترمز اين خودرو 15 متر افزايش مي‌يابد كه افزايش اين خط ترمز سبب واژگوني بر تصادف مي‌شود .

انتهاي پيام
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کدام خودرو جایگزین سیتروئن می شود؛
ترمز تولید زانتیا کشیده شد

با نزدیک شدن به پایان قرارداد تولید زانتیا در ایران تأمین قطعه این خودرو با مشکل مواجه شده و شنیده‌ها حاکی از توقف تولید این خودرو در سایپا است.


سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۴
ترمز تولید زانتیا کشیده شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، شرکت سایپا و سیتروئن فرانسه سال ۷۹ قرارداد تولید زانتیا در ایران را برای ۱۰سال امضا کردند و تولید این خودرو از سال ۸۰ آغاز شد.

براساس این گزارش، قرارداد سایپا و سیتروئن برای تولید زانتیا اواخر شهریور امسال به پایان می‌رسد و این در حالی است که شرکت فرانسوی سیتروئن اعلام کرده تمایلی به تولید یا مونتاژ زانتیا و ارسال قطعات آن به ایران ندارد و تولید این خودرو درایران را از فهرست برنامه خود حذف کرده است.

شرکت سایپا نیز عدم تمایل خود به تولید این خودرو را اعلام کرد و حتی از انجام مذاکرات برای جایگزین احتمالی زانتیا از شرکت سیتروئن نیز خبر داد.

بنابراین گزارش، خودروی C3 و C4 به عنوان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های جایگزینی زانتیا مطرح بود اما به نظر می‌رسد مسوولان سایپا در این باره با شرکت فرانسوی به توافق نرسیده‌اند.

این در حالی است که قیمت پیش بینی شده برای تولید خودرو C4 در کشور حدود 30 تا35 میلیون تومان است. همچنین پیش از این شرکت خودرو سازی سایپا، شبیه به ایران خودرو اقدام به واردات خودرو C5 از تولیدات سیتروئن با قیمت حدود 50میلیون تومان کرده است که گفته می شود واردات این خودرو نیز متوقف شده است.

چندی پیش یکی از مسوولان سایپا اعلام کرد: مذاکر‌ه‌هایی با شرکت «کیاموتورز» کره‌جنوبی انجام داده است و احتمال دارد خودرو «کیا سراتو» از شرق آسیا میهمان این شرکت شود. نوع وارداتی این خودرو هم‌اکنون با قیمت ۳۹.۵ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد و پیش‌بینی کارشناسان از قیمت مونتاژی آن حدود ۲۹ میلیون تومان است.

براساس گزارش برنا در حال حاضر گزینه اول سایپا برای جایگزینی زانتیا، خودوری "کیا سراتو" است.

شرکت سایپا از سال ۷۹ تا پایان تیرماه در مجموع بیش از ۹۳ هزار دستگاه زانتیا تولید کرد. با وجود تکنولوژی قدیمی این خودرو نسبت به خودروهای روز شرکت سیتروئن، از تقاضای بالایی در بین مشتریان ایرانی برخوردار بود

n00049864-b.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تصويب افزايش سرعت خودروها در آزادراه‌ها
اين طرح بايد در كميته ايمني تردد كه مقامات ارشد وزارت راه ترابري، پليس راه ، پزشكي قانوني و ارگان‌هاي مربوطه حضور دارند، بررسي شود و پس از موافقت اين مجموعه اجرايي شود.
ایسنا: مجري ساخت و توسعه آزادراه‌هاي كشور از ارائه طرح افزايش سرعت در آزادراه‌هاي سه بانده كشور به كميته ايمني تردد خبر داد.

مسعود رهنما - معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل اظهار كرد: با توجه به اين‌كه روزانه شكايت‌هاي عمده‌اي از سوي مردم مبني بر پايين بودن سرعت تردد در آزادراه‌ها و تبديل اين آزادراه‌ها به كمين‌گاه پليس براي شكار خودروهاي عبوري دريافت مي‌شود و همچنين با توجه به اين‌كه آزادراه از استاندارد بالايي برخوردار است و طي چند سال اخير با ورود خودروهاي خارجي به كشور، وضعيت خودروها نيز ارتقا يافته، مي‌توان سرعت تردد در آزادراه‌هاي سه بانده را افزايش داد.

وي افزود: كساني كه در پروژه‌هاي آزادراهي سرمايه‌گذاري كرده‌اند، معتقدند با توجه به اين‌كه سرعت تردد در اين مسيرها 120 كيلومتر بر ساعت است، انگيزه تردد را پايين آورده كه خواستار افزايش سرعت تردد در آزادراه‌ها شده‌اند، چراكه اگر ميزان سرعت مجاز تردد در اين مسيرها به 130 كيلومتر بر ساعت افزايش يابد، علاوه بر افزايش ظرفيت آزادراه‌ها، مطلوبيت آزادراه بالا مي‌رود و تردد مناسب‌تر خواهد شد.

مجري ساخت و توسعه آزادراه‌هاي كشور گفت: اين طرح بايد در كميته ايمني تردد كه مقامات ارشد وزارت راه ترابري، پليس راه ، پزشكي قانوني و ارگان‌هاي مربوطه حضور دارند، بررسي شود و پس از موافقت اين مجموعه اجرايي شود.

به گفته رهنما، آزادراه‌هاي كاشان - اصفهان، ‌اصفهان - نطنز، قزوين - زنجان و زنجان – تبريز سه بانده هستند كه در صورت تصويب اين طرح حداكثر سرعت مجاز در اين مسيرها به 130 كيلومتر بر ساعت افزايش مي‌يابد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
جزئيات آيين‌نامه جديد تشويق و جريمه براي توليد خودروهاي كم‌مصرف

خبرگزاري فارس: مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت گفت: آيين‌نامه جديدي براي گسترش توليد خودروهاي كم‌مصرف و محدودكردن خودروهاي پرمصرف در دست تدوين داريم كه در آن از سازوكارهاي تشويق و جريمه با ابزارهاي تعرفه، عوارض استفاده شده است.

حسين هاشمي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با بيان اينكه در ماده 1و 2 قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، براي رفتن صنايع خودروسازي كشور به سمت توليد خودروهاي با مصرف پايين، مواردي از سياستگذاري‌ها پيش‌بيني شده است، گفت: توليد خودروهاي پايه گازسوز، توليد خودروهاي ديزل سبك و توليد خودروهاي كم مصرف يكي از اين محورها است و محور ديگر به عوارض و جريمه‌هايي باز مي گردد كه خودروسازها بايد در ازاي توليد خودروهاي پرمصرف پرداخت كنند.
وي افزود: قانون هدفمند كردن يارانه‌ها يك قانون استراتژيك است كه اجرايي شدن آن نيازمند برنامه‌هاي عملياتي است كه به عنوان بسته‌هاي سياستي - حمايتي حمل و نقل در اين قانون توسط ستاد حمل و نقل سوخت تدوين شده است.
مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت با بيان اينكه يكي از بخش‌هاي اين بسته‌ها به اقدامات لازم در زمينه توليد خودروها باز مي گردد كه چند محور دارد، اضافه كرد: اعمال جريمه، عدم شماره‌گذاري و عدم صدور بارنامه و صورت وضعيت براي خودروهاي جديد پرمصرف سبك و سنگين حمل و نقل بار و مسافر بويژه وانت‌ بارهايي كه مصرف بيش از 10 ليتر در 100 كيلومتر دارند از جمله اين محورها است.
وي با تاكيد بر اينكه در اولويت قرار گرفتن توليد و واردات خودروهاي كم مصرف يكي ديگر از اين محورها است، گفت: براي اجرايي شدن اين بند آيين‌نامه‌اي را در دست تدوين داريم كه براساس آن توليد خودروهاي كم مصرف گسترش يافته و توليد خودروهاي پر مصرف محدود مي‌شود و اين كار با سازوكار تعرفه، عوارض و جريمه انجام خواهد شد.
هاشمي تصريح كرد: بر اساس اين آيين‌نامه قطعات خودروهايي كه در كشور به صورت ‍CKD توليد مي‌شوند و همه يا بخشي از قطعات آنها از خارج تأمين ‌شده و خودرو در كشور توليد مي‌شود به ازاي هر 0.25 ليتر كاهش مصرف سوخت در خودروهاي با مصرف سوخت كمتر از 6 ليتر، با 10 درصد عوارض گمركي كمتر وارد مي‌شوند.
وي افزود: اين بدان معني است كه اگر يك ليتر از مصرف كم شده و به 5 ليتر در 100 كيلومتر برسد، 40 درصد از تعرفه خودروهاي وارداتي كاهش پيدا مي كند.
وي اضافه كرد: در خودروهاي توليد داخل ميزان كاهش را بيشتر قرار مي‌دهيم و حتي مي‌توانيم تعرفه قطعات آنها را به صفر هم برسانيم، يعني اگر خودرويي بيش از پيش‌بيني ما مصرف سوخت را كم كند خود بخود تعرفه واردات قطعات آن به صفر نزديك مي‌شود.
هاشمي گفت: از طرفي اگر خودرو به صورت كامل يعني CBU وارد كشور شود با همين فرمول اگر مصرف آن بسيار پايين و مثلا در حد مصرف 4 ليتر در 100 كيلومتر باشد تعرفه به 30 درصد هم مي‌رسد كه به معني گرفتن 60 درصد تخفيف در تعرفه است.
وي با تاكيد بر اينكه در قانون توسعه حمل و نقل عمومي به دولت اجازه داده شده است كه با استفاده از ابزار تعرفه و عوارض و جريمه مصرف سوخت خودروها را كنترل كند، تصريح كرد: براي خودروهاي پر مصرف نيز در 3 پله بالاي 7 ليتر، بالاي 8 ليتر و بالاي 9 ليتر در حال تدوين جرايمي به عنوان عوارض مصرف سوخت هستيم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر در مورد خودروهاي سواري و ون وارداتي اگر مصرف سوخت پايين 6 ليتر در 100 كيلومتر باشد يك گواهي اسقاط خودروي فرسوده بعلاوه 10 درصد ارزش گمركي به عنوان عوارض براي شماره‌گذاري اخذ مي‌شود، اضافه كرد: اين ميزان براي خودروهاي با مصرف 6 تا 10 ليتر در 100 كيلومتر 2 عدد گواهي اسقاط خودروي فرسوده به اضافه 10 درصد ارزش گمركي و براي خودروهاي با مصرف بيش از 10 ليتر 3 گواهي اسقاط خودروي فرسوده به علاوه 10 درصد ارزش گمركي است.
وي افزود: در عين حال براي خودروهاي سواري ساخت داخل با مصرف بيش از 10 ليتر نيز ارائه يك گواهي اسقاط خودروي فرسوده الزامي است.
مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت در ادامه گفت: در آِيين نامه جديد اين عوارض و ارتباط آن با خودروهاي فرسوده با روش‌هاي جديدي اعمال خواهد شد و تقريبا مي‌توان گفت سخت‌تر خواهد شد كه بخصوص شامل خودروهاي وارداتي با مصرف سوخت بالا مي‌شود.
وي با بيان اينكه پيش‌نويس اين آيين نامه در ستاد تهيه شده و در كارگروه تخصصي نمايندگان ويژه دولت به تصويب مي‌رسد، اظهار داشت:
بعضي وزرا و معاونين رئيس جمهور و همچنين رئيس ستاد مديريت حمل و نقل سوخت به عنوان نمايندگان ويژه رئيس جمهور در اين كارگروه عضو هستند كه براساس اصل 127 و 138 قانون اساسي اختياراتي دارند چنانكه مصوباتي كه در اين كارگروه گذرانده مي‌شود بعد از تأييد نهايي توسط معاون اول رئيس جمهور به عنوان قانون ابلاغ خواهد شد.
هاشمي افزود: تدوين آيين نامه به پايان رسيده است و در حالي بررسي آن توسط كميسيون تخصصي متشكل از نمايندگان وزرا و معاونين رئيس جمهور هستيم كه بعد از تأييد اين كميسيون آيين نامه به كارگروه خواهد رفت.
وي با تاكيد بر اينكه بعد از انقلاب اين آيين‌نامه اولين آيين‌نامه‌اي است كه با محوريت سوخت خودروها و اصلاح وضع موجود تدوين شده است، اضافه كرد: متأسفانه خودروهايي كه در كشور ما توليد مي‌شوند در مقايسه با استاندارد جهاني 20 تا 30 درصد بيشتر سوخت مصرف مي‌كنند كه شامل اغلب خودروهاي توليد داخل مي‌شود.
مدير صنايع خودرويي ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت اظهار داشت: از خودروسازان انتظار مي‌رود همانگونه كه دولت تعرفه واردات خودرو را 90 درصد تعيين كرده است كه از صنعت داخلي حمايت شود، خودروسازان داخلي هم سياست‌هاي دولت در حوزه توليد خودرو كم مصرف را اجرايي ‌كنند و از فرصت فعلي بهره ببرند.
 

همایون

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2010
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
0
ممنون
نمایندگی اصفهاش نداره:blink::blink:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
به گفته راننده، وي خودرو را تنها دو روز است كه از كارخانه تحويل گرفته و امروز به محض استارت زدن، خودرو از قسمت موتور دچار آتش سوزي شده و بلافاصله آتش به باغات مجاور نيز سرايت كرده است. خودرو به طور كامل در آتش سوخت اما آتش سوزي باغات با تلاش ماموران آتش نشاني مهار شد.
آتش گرفتن سواري پژو "206 اس دي" موجب آتش سوزي در باغ مالك خودرو و باغات اطراف در روستاي نصيرآباد مشگين‌شهر شد.

به گزارش ايسنا، به گفته راننده، وي خودرو را تنها دو روز است كه از كارخانه تحويل گرفته و امروز به محض استارت زدن، خودرو از قسمت موتور دچار آتش سوزي شده و بلافاصله آتش به باغات مجاور نيز سرايت كرده است. خودرو به طور كامل در آتش سوخت اما آتش سوزي باغات با تلاش ماموران آتش نشاني مهار شد.

شمس علي قادري، رييس آتش نشاني مشگين شهر نقص فني در قسمت سوخت رساني موتور خودرو را علت اين حريق اعلام كرد و گفت، در اين آتش سوزي 2 هكتار باغ نيز سوخت.

- در اثر آتش سوزي در مشگين شهر يك هكتار جنگل از بين رفت

در اثر آتش سوزي در در پارك جنگلي مشگين شهر يك هكتار جنگل در اين شهرستان از بين رفت.

به گزارش ايسنا، آتش سوزي روز گذشته كه در ضلع غربي پارك جنگلي مشگين شهر اتفاق افتاده بود، مهار شده است.

رييس آتش نشاني مشگين شهر علت اين حريق را عامل انساني اعلام كرد و گفت: در اين آتش سوزي بيش از يك هكتار جنگل از بين رفت.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
طبق گزارش توليد تجمعي تير ماه امسال شركت‌هاي خودروساز، تندر90 توليدي ايران خودرو 118 درصد و توليد پارس خودرو 82 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين در حالي است كه گرچه هم تندر90 پارس خودرو و هم تندر90 ايران خودرو در رده‌بندي كيفي نمره A را كسب كرده‌اند، اما نمره منفي محصول پارس خودرو از محصول ايران خودرو كمتر بوده است و در آخرين رده‌بندي محصول پارس خودرو در رده دوم و محصول ايران خودرو در رده چهارم جدول سطح كيفي A قرار گرفتند.

با وجود اين افزايش توليد، قيمت اين خودرو در بازار روند افزايشي داشته است.

هر چند ميانگين قيمت مدل E2 تندر 90 با ترمز ضد قفل در پنج ماه گذشته 15 ميليون و 500 هزار تومان بوده است، ولي طي چند هفته گذشته با افزايش 900 هزار توماني به قيمت 16 ميليون و 400 هزار تومان رسيده است.

مدل E1 با ترمز ضد قفل هم كه ميانگين قيمت 5 ماه گذشته آن 13 ميليون و 600 هزار تومان بود، در هفته اخير به 14 ميليون و100 هزار تومان براي محصول ايران خودرو و 14 ميليون و 300 هزار تومان براي محصول پارس خودرو رسيد. با وجود افزايش 200 درصدي توليد اين خودرو در سه ماه نخست سال جاري نسبت به سال قبل هنوز هم هر دو خودروساز توليدكننده از برنامه توليد سالانه 300 هزار دستگاه خودرو تندر90 عقب هستند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سرانجام پس از گذشت بيش از دو هفته روند صعودي قيمت تندر 90 در بازار خودرو متوقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طي بيش از دو هفته گذشته قيمت تندر90 در بازار داخلي بيش از دو ميليون تومان افزايش يافته بود، اما در هفته‌اي كه گذشت روند صعودي قيمت اين خودرو متوقف شده و قيمت تندر 90 در بازار داخلي بين 100 تا 400 هزار تومان كاهش يافت.

براين اساس هم‌اكنون قيمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو حدود 16 ميليون تومان و قيمت همين اين خودرو توليد شركت ايران خودرو حدود 15 ميليون و 700 هزار تومان است.

مدل E1 تندر90 نيز طي هفته‌اي كه گذشت حدود 200 هزار تومان كاهش قيمت را تجربه كرد. هم‌اكنون قيمت اين مدل تندر90 توليد پارس خودرو حدود 14 ميليون و 100 هزار تومان و تندر ايران خودرو حدود 14 ميليون تومان است.

بنا به گفته كارشناسان بازار خودرو، عرضه تندر 90 به ميزان بالا در هفته گذشته نسبت به هفته‌هاي قبل‌تر از سوي دو خودروساز دليل اصلي كاهش قيمت اين خودرو بوده است.

اين در حاليست كه در هفته‌اي كه گذشت تندر90 به عنوان دهمين خودرو ارزان‌قيمت جهان معرفي شد و در همين حال در جلسه‌ شوراي سياست‌گذاري خودرو نيز مقرر شد طي روزهاي آينده تصميم‌هاي مهمي درباره‌ توليد اين خودرو گرفته شود.

اما قيمت ساير مدل‌هاي خودرو در بازار داخلي طي هفته گذشته تقريبا ثابت ماند. به طوري كه هر دستگاه پژو 405 بنزين‌سوز داراي ترمز ضد قفل 13 ميليون و 800 هزار تومان در بازار خريد و فروش شد و نوع بدون ترمز ضد قفل اين خودرو نيز 13 ميليون و 300 هزار تومان فروخته شد.

همچنين هر دستگاه پژو 405 دوگانه‌سوز داراي ترمز ضد قفل حدود 14 ميليون و 900 هزار تومان در بازار معامله شد.

طي اين هفته‌ هر دستگاه پژو پارس سال با قيمت 18 ميليون و 300 هزار تومان خريد و فروش شد، در حالي كه هر دستگاه خودروي پارس دوگانه‌سوز داراي ترمز ضد قفل 18 ميليون و 900 هزار تومان در بازار به فروش رسيد و نوع بدون ترمز ضد قفل اين خودرو نيز حدود 18 ميليون و 300 هزار تومان در بازار قيمت داشت.

اين هفته همچنين هر دستگاه پژو 206 تيپ 2 داراي ترمز ضد قفل حدود 14 ميليون و 100 هزار تومان در بازار به فروش رسيد و مدل بدون ترمز ضد قفل اين خودرو حدود 13 ميليون و 600 هزار تومان معامله شد.

مدل‌هاي V8، V9 و V20 نيز به ترتيب با قيمت‌هاي 19 ميليون و 500 هزار تومان، 16 ميليون و 900 هزار تومان و 14 ميليون و 800 هزار تومان در بازار خريد و فروش شدند.

اين هفته همچنين هر دستگاه پرايد بنزين‌سوز متاليك قيمتي معادل 7 ميليون و 750 هزار تومان در بازار داشت، در حالي كه قيمت همين خودرو با رنگ غيرمتاليك حدود 7 ميليون و 570 هزار تومان بود. هر دستگاه پرايد دوگانه‌سوز نيز اين هفته با قيمتي معادل 8 ميليون و 570 هزار تومان در بازار خريد و فروش شد. هر دستگاه ريو و زانتيا نيز به ترتيب 12 ميليون و 700 هزار تومان و 27 ميليون و 100 هزار تومان در بازار قيمت داشتند.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هشدار مجلس به خودروسازان در خصوص كاهش تعرفه واردات خودرو در صورت تعلل خودروسازان در عمل به وظايفشان در ارتقاي كيفي خودروهاي داخلي مهمترين خبر خودرويي هفته را رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي هفته گذشته حميدرضا کاتوزيان - رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي - در هشداري به خودروسازان گفت: اگر خودروسازان در مهلت زماني تعريف شده براي ارتقاي سطح کيفي و کاهش مشکلات مصرف‌کننده‌ها کاري انجام ندهند، مجلس گام بعدي را برخواهد داشت و در مورد تعرفه‌ها تجديدنظر خواهد کرد.

هشدار اين نماينده مجلس اشاره‌اي به وضعيت تعيين تعرفه واردات خودرو براي سال جاري است.

سال گذشته نمايندگان مجلس هنگام تصويب بودجه سال 1389، تعرفه واردات خودرو را از90 به 70 درصد كاهش دادند، اما پس از آن تعرفه واردات خودرو دوباره به90 درصد افزايش يافت و خودروسازان موظف شدند طي مدت زمان تعيين شده نسبت به ارتقاي كيفيت خودروهاي توليدي خود اقدام كنند.

* * تندر90 را گران نخريد

همچنين در هفته گذشته مجيد هدايت - معاون وزير صنايع و معادن - به مردم توصيه كرد كه از خريد تندر90 با قيمت‌هاي كاذب فعلي در بازار خودداري كنند.

وي با تاكيد بر افزايش نيافتن قيمت تندر90 در كارخانه‌ها تصريح كرد: افزايش قيمت اخير اين خودرو در بازار مي‌تواند به دليل تعطيلي تابستاني ايران خودرو و سايپا و هم‌چنين مسائل مربوط به ثبت سفارش از ابتداي امسال تاكنون مربوط باشد.

اين در حالي است كه در هفته‌هاي گذشته قيمت تندر90 در بازار افزايش زيادي داشته و اختلاف قيمت تندر90 در كارخانه و بازار به دو ميليون تومان رسيده است.

* * فراخوان براي بازديد سيستم ايمني كاميون‌هاي هوو

اما در اين هفته موضوع تصادفات اخير كاميون‌هاي هوو باز هم خبرساز شده و مسوولان اين شركت خطاي راننده و استفاده از تريلرهاي غيرمجاز را عامل سوانح ايجاد شده از سوي كاميون‌هاي هوو دانستند.

به گفته يونسيان - قائم مقام ايران خودرو ديزل - در بررسي‌هاي انجام شده در مورد سوانح به ‌وجود آمده براي كاميون‌هاي هوو مشخص شد كه مهم‌ترين عامل تصادف‌هاي هوو به عامل نيروي انساني باز مي‌گردد.

همچنين به گفته وي، ايران خودرو ديزل براي بازديد سيستم ترمز كاميون‌هاي هوو فراخوان داده و پس از بازبيني سيستم ترمز كاميون‌ها، روي آن‌ها برچسب معاينه فني نصب خواهد شد به صورتي كه از انتهاي آذر ماه، پليس از تردد خودروهاي بدون برچسب معاينه فني جلوگيري خواهد كرد.

* * تلاش براي جلوگيري از افزايش قيمت خودرو پس از هدفمندسازي يارانه‌ها

در هفته‌اي كه گذشت مديرعامل ايران خودرو از تلاش اين شركت براي جلوگيري از افزايش قيمت خودرو پس از هدفمند شدن يارانه‌ها خبر داد.

جواد نجم‌الدين در اين خصوص گفت: تلاش ما اين است كه پس از اجراي قانون هدفمند شدن يارانه‌ها مانع گران شدن خودرو شويم؛ به اين منظور طي دو ماه گذشته سمند با موتور ملي و سمند با موتور TU5 را 350 تا 500 هزار تومان ارزان كرده‌ايم.

به گفته وي، ايران خودرو توليد خودروهاي زير10ميليون تومان را در دستور كار داشته و با شركت‌هاي خارجي معتبر اروپايي و آسيايي در اين خصوص در حال مذاكره است.

* * هر20 روز، يك نمايندگي خدمات پس از فروش

در اين هفته مديرعامل سايپا ديزل از برنامه‌ريزي اين شركت براي افزايش تعداد نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش خبر داد.

علي ملك گفت: امسال قصد داريم تا پايان سال هر20 روز يكبار يك مركز خدمات پس از فروش راه‌اندازي كنيم.

به گفته وي در سال گذشته با كمك شركت خدمات فني رنا، ماهانه يك مركز خدمات پس از فروش به شبكه نمايندگي‌هاي اين شركت اضافه شده است.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توليد زانتيا پاييز امسال متوقف خواهد شد.

محمد سعيد فلاحي - قائم مقام سايپا - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام خبر بالا افزود: چند محصول به عنوان جايگزين زانتيا در نظر گرفته شده كه در آينده معرفي خواهند شد؛ با اين حال حدود قيمت اين محصولات در همان حدود زانتياست.

به گزارش ايسنا، از سيتروئن C4 و نيو سراتو به عنوان كانديداهاي اصلي جايگزين زانيتا در سايپا نام برده مي‌شود. اين در حالي است كه تفرشي - مديرعامل پارس خودرو - در مجمع اخير اين شركت از خودرو مگان به عنوان بهترين جايگزين با زانتيا نام برده بود.

وي درباره زمان عرضه خودرو تيبا نيز گفت:‌ طبق برنامه‌ريزي انجام شده، اين خودرو مهر ماه ‌وارد بازار خواهد شد.

او با بيان اين‌كه هنوز تعداد عرضه اين خودرو براي امسال مشخص نشده است، خاطرنشان كرد: با اين حال سعي مي‌كنيم امسال تمام تعهدات قبلي را اجرايي كنيم.

گفتني است، در مجمع اخير سايپا اعلام شده بود كه تيبا از آبان‌ماه وارد خيابان‌ها مي شود.

فلاحي همچنين در خصوص آخرين وضعيت مذاكره با شركت پروتون گفت: پيشرفت خاصي در مذاكرات با اين خودروساز وجود نداشته است.

قائم مقام سايپا در خصوص ادامه توليد برخي از محصولات اين شركت كه با انتقاد مواجه شده‌اند، خاطرنشان كرد: تا زماني كه محصولي در بازار متقاضي داشته و ممنوعيت ويژه‌اي نيز براي ادامه توليد آن وجود نداشته باشد، عرضه آن ادامه خواهد يافت. محصولات تا زماني كه شرايط فني و كيفي مناسب را داشته باشند، عرضه خواهند شد.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزيران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت با لغو ممنوعيت تردد اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌هاي ديزلي در تهران، با شماره‌گذاري اتوبوس‌ها و ميني بوس‌هاي نفت سوز يا گازوئيلي موافقت کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، وزيران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي با شماره‌گذاري اتوبوس‌هاي شهري و ميني‌بوس‌هاي ديزلي(نفت گاز سوز يا گازوئيلي) براي تردد در کلان شهرهاي کشور موافقت کردند.

بر اساس اين مصوبه،‌ تصويب نامه‌هاي مربوط به ممنوعيت تردد اتوبوس‌ها و ميني بوس‌هاي ديزلي در تهران که از سوي هيات وزيران از ابتداي سال ‌١٣٨٧ ممنوع شد، نيز لغو شد.

بر اساس اين مصوبه، وزيران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت همچنين با افزايش ميزان تسهيلات و کمک‌هاي بلاعوض براي از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده موافقت کردند.

بر اساس اين مصوبه، کمک بلاعوض براي از رده خارج کردن تاکسي ها ‌٣٠ ميليون ريال، ون و وانت با ظرفيت يک تن و پايين‌تر ‌١٠ ميليون ريال، ون و وانت با ظرفيت يک تن و بالاتر ‌٢٠ميليون ريال، ميني‌بوس ‌٣٠ ميليون ريال، اتوبوس برون‌شهري ‌١٠٠ ميليون ريال، کاميونت (‌٥/ ‌٣ تا ‌٦ تن) ‌٣٠ ميليون ريال، کاميون سبک (‌٦ تا ‌١٠ تن) ‌٤٠ ميليون ريال، کاميون متوسط (‌١٠ تا ‌٢٦ تن)‌٥٠ ميليون ريال، کاميون سنگين (‌٢٦ تا ‌٣٢ تن)‌٧٠ ميليون ريال و کاميون کشنده ‌٨٠ ميليون ريال تعيين شده است.

بر اساس اين مصوبه، تسهيلات بانکي (حداکثر تا ‌٨٠ درصد قيمت خودرو) براي تاکسي‌ها ‌٧٠ ميليون ريال، ون و وانت با ظرفيت يک تن و پايين‌تر ‌٧٠ ميليون ريال، ون و وانت با ظرفيت يک تن و بالاتر ‌٧٠ ميليون ريال، ميني‌بوس ‌٢٠٠ ميليون ريال، اتوبوس برون‌شهري ‌١٢٠ ميليون ريال، کاميونت (‌٥/ ‌٣ تا ‌٦ تن) ‌٢٠٠ ميليون ريال، کاميون سبک (‌٦ تا ‌١٠ تن) ‌٣٠٠ ميليون ريال، کاميون متوسط (‌١٠ تا ‌٢٦ تن)‌٦٠٠ ميليون ريال، کاميون سنگين (‌٢٦ تا ‌٣٢ تن)‌٧٠٠ ميليون ريال و کاميون کشنده ‌٨٠٠ ميليون ريال تعيين شده است.

بر اساس اين مصوبه، دوره بازپرداخت تسهيلات نيز ‌٦٠ ماهه، ‌٧٢ ماهه و ‌٨٤ ماهه تعيين شده است.

اين مصوبه از سوي رييس‌جمهور تاييد شده و از سوي معاون اول رييس‌جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
آيا با علامت هشدار درباره فشار پايين لاستيك خودرو خود آشنايي داريد؟

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از سال 2008 ميلادي كليه خودروهاي موجود در آمريكا موظف به داشتن سيستم كنترل فشار لاستيك خودرو شده‌اند.

در صورتي كه فشار لاستيك‌هاي خودرو كمتر از 25 درصد فشار استاندارد باشد، اين سيستم بلافاصله به راننده هشدار مي‌دهد.

هشدار درباره فشار پايين لاستيك خودرو علامتي شبيه U داشته، اما بسياري از رانندگان با اين علامت آشنايي چنداني ندارند.

اين علامت در كنار علامت‌هايي مانند خطر اتمام سوخت خودرو و يا باز بودن يكي از درها روي صفحه آمپر يا همان صفحه نمايش وضعيت خودرو به نمايش درمي‌آيد.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توقف توليد خودروهاي فاقد استانداردهاي 51 گانه از مهرماه



رئيس سازمان استاندارد گفت: از ابتداي مهرماه توليد خودروهايي كه استانداردهاي 51 گانه را رعايت نكنند، متوقف خواهد شد.
**** الدين برزگري در مورد روند صدور مجوز توليد براي خودروهاي داخلي اظهار داشت: اقدامات لازم براي اجراي استاندارد تعيين نوع خودروها توسط سازمان استاندارد در حال انجام است و از ابتداي مهرماه هر خودرويي كه استانداردهاي 51 گانه را رعايت نكند، توليدش متوقف خواهد شد.
وي گفت: تعداد زيادي از خودروها اين مجوزها را دريافت كرده اند و تعداد باقي مانده نيز تا اول مهرماه فرصت دارند تا جهت اخذ مجوزها اقدام كنند. برزگري در مورد تاثير سازمان استاندارد در توقف ثبت سفارش خودرو نيز گفت: ما تابع اجراي استانداردها هستيم و هر خودرويي كه وارد كشور شود بايد استانداردهاي لازم را بگذراند.
وي افزود: وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع شرايطي را در مورد خدمات پس از فروش خودروهاي وارداتي قرار داده اند و اگر خودرويي فاقد اين شرايط باشد، مجوز ثبت سفارش دريافت نخواهد كرد.
وي افزود: روش كار موسسه استاندارد در صدور مجوزهاي واردات خودرو نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نداشته و همان استانداردهاي قبلي اعمال مي شود
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
T207159-336776.jpg

يك روز با مردم در مراكز شماره گذاري خودرو
تهران – مالكيت خودرو و استفاده آسان از اين دستاورد بشري در زندگي شهري امروز، از بديهي ترين خدماتي است كه دولت ها مي توانند به شهروندان خود ارايه كنند.

تثبيت مالكيت خودرو فارغ از مناسبات ثبت به عنوان كالاي سرمايه اي در فرآيندي قابل تعريف، در كشور ما با ثبت پلاك و به تعبيري شماره گذاري، صورت مي گيرد.
شماره گذاري يا همان اختصاص پلاك كه شناسنامه دارنده خودرو نيز تلقي مي شود، امروز به عنوان يك دغدغه براي شهرنشينان بخصوص اهالي پايتخت تبديل شده است چرا كه خريدار و فروشنده خوردو براي انجام اين مهم ، يك يا چند روز خود را از دست رفته مي دانند و تمامي فعاليت هاي خود را در اين زمينه به حالت تعليق يا حتي تعطيل در مي آورند.
بديهي است كه ارايه خدمات ياد شده در صورتي كه تامين كننده وقت و نظر مردم نباشد و آنها را در فرآيندي فرساينده قرار دهد، موجبات نارضايتي ازسويي و اتلاف وقت، انرژي و سرمايه فردي و عمومي را از سوي ديگر در پي خواهد داشت.
راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از سال 1383 و با ايجاد پنج مركز شماره گذاري كه شعار سرعت، دقت و سهولت در امور شماره‌ گذاري را سرلوحه خود قرار داده در پايتخت به دنبال حل مشكلات مردم در اين رابطه بوده است.
راهنمايي و رانندگي، فرد محوري را از اهداف اصلي طرح ملي تعويض پلاك اعلام كرده و تاكيد مي كند كه تحويل پلاك متناسب با محل سكونت افراد انجام شده و تمامي سوابق عملكرد و رفتار رانندگان وسايط نقليه در حافظه سيستم مربوطه ثبت مي‌شود و با فروش خودرو به ديگران اين اطلاعات به مالك جديد منتقل نخواهد شد.
راهنمايي و رانندگي رابطه با ارايه خدمات تعويض پلاك اعلام كرده است كه با تمركز زدايي و توزيع خدمات در سراسر كشور، تمامي امور مربوط به خدمات پس از شماره‌گذاري خودرو در كوتاهترين زمان ممكن و با دقت، صحت و كيفيت مطلوب، تنها در يك مرحله مراجعه مراكز خدماتي شماره‌گذاري خودرو انجام خواهد شد.
رييس مركز شماره گذاري نيروي انتظامي در ارتباط با مدت زمان دريافت پلاك براي مراجعين به مراكز تعويض پلاك به خبرنگار ايرنا مي گويد: از زمان ورود به مركز تا زمان دريافت پلاك، پروسه اي 30 تا45 دقيقه اي طول مي كشد تا فرد خدمات مورد نظر خود را دريافت كند.
سرهنگ 'محمدرضا غلامي ' البته بر اين نكته نيز تاكيد دارد كه ممكن است در روزهاي پاياني سال و به دليل انبوه مراجعين، اين پروسه به زمان طولاني تري تبديل شود.
اين در حالي است كه بعضا و در روزهاي عادي سال نيز شاهد گرفتار شدن دارندگان خودرو در پروسه طولاني تعويض پلاك هستيم.
با مراجعه به مراكز تعويض پلاك و جويا شدن احوال مراجعين، اظهار نظرهاي متفاوت را از سوي اين افراد كه گاه سه روز از زندگي خود را صرف دريافت خدمات از اين مراكز كرده اند، شاهد بوديم .
'ابوالفضل شاكري' شهروندي كه براي تعويض پلاك به مركز تعويض پلاك جاده مخصوص كرج مراجعه كرده است، نحوه ارايه خدمات را نامناسب مي داند و مي گويد: براي تعويض پلاك خودروي خود از ساعت پنج بامداد به اين مركز مراجعه كردم و پس از انتظار در صفي طولاني، زماني كه به در ورودي مركز رسيدم، اعلام شد كه به دليل پر شدن ظرفيت پذيرش، از ارايه خدمات معذورند و به ناچار بايد يا به مركز ديگر يا روز بعد مراجعه كرد.
وي مي افزايد: ظاهرا وقت مردم، بي ارزش ترين مساله براي راهنمايي و رانندگي است.
اين شهروند تهراني مي گويد: آيا درست است در دنياي فناوري هاي نوين، سه روز از عمر خود را براي موردي كه مي توان به راحتي و از طريق دولت الكترونيك حل كرد، صرف كنيم؟
'حسن بابايي' يكي ديگر از مراجعاني كه از شهرستانهاي غرب كشور براي تعويض پلاك به اين مركز مراجعه كرده بود، نيز مي گويد: ‌از تهران خودرويي خريداري كرده و براي تعويض پلاك به اتفاق مالك خودرو به اين مركز مراجعه كردم اما با پاسخ هايي مواجه شدم كه به نظر كارشكني مي آيد.
وي مي افزايد: ‌به دليل اينكه ساكن كرمانشاه هستم اما شناسنامه ام صادره از يكي از شهرستان هاي اين استان است، چون مداركي براي اثبات سكونت خود در اين شهر نداشتم موفق به دريافت پلاك نشدم.
بابايي افزود: راهنمايي و رانندگي مي توانست اين پاسخ را در همان زمان ورود و مراجعه من ارايه كند، نه پس از چهار ساعت انتظار در صف.
'مجيد حسيني' شهروند ديگري عدم اطلاع رساني از سوي مراكز تعويض پلاك را از مشكلات عمده اين مراكز اعلام كرد و گفت: پس از سپري شدن زمان زياد در صف، به واسطه نداشتن قبض به نام خود از دريافت پلاك محروم شدم .
به گفته وي، اين درحالي است كه بيشتر ساكنين شهر تهران مستاجر بوده و قبوض آب و برق به نام خود ندارند.
وي تاكيد مي كند: اينكه براي تعويض پلاك خودرويي كه همزمان با فك روي خودروي جديد خريداري شده، بايد نصب شود نيز بايد همان هزينه 300 هزار ريالي را پرداخت كرد، از ديگر مواردي است كه موجب نارضايتي مردم مي شود.
حسيني مي گويد: پرداخت اين هزينه به همراه هزينه پست، گرفتن برگ خلافي و فتوكپي مدارك مورد نياز مركز، هر چند رقم زيادي نيست ولي گرفتن آن در مقابل ارايه نامناسب خدمات جاي تامل دارد.
در عين حال،‌يك شهروند تهراني ديگر نيز كه در چند روز گذشته اقدام به تعويض پلاك كرده است ،با مطلوب ارزيابي كردن خدمات ارايه شده، گفت :‌تاكنون براي دريافت پلاك با مشكلي مواجه نشده ام .
'فرشيد اسحاقي' مي افزايد: البته در زمان تعويض پلاك به همراه فرد ديگري به اين مراكز مراجعه كردم تا به واسطه صف هاي متفاوت (پرداخت خلافي ،آگاهي و بانك ) معطل نشوم.
به نظر مي رسد، در شرايطي كه دولت به سمت الكترونيكي شدن خدمات مختلف به مردم گام برمي دارد، بايد بستري از سوي مسوولان راهور ناجا فراهم شود تا شهروندان در زمان كمتري پلاك خودروي خود را تعويض كنند.
چنانچه شرايطي فراهم شود تا بخشي از كارهايي را كه در اين مراكز انجام مي شود، بتوان از طريق شبكه و سامانه اينترنتي تعويض پلاك انجام داد، آن هنگام هم در وقت مردم و هم در انرژي، مي توان صرفه جويي بيشتري كرد.
اجتمام **1708**9102/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئیس پلیس راه كشور خبر داد ، تولید خودروهای بدون برچسب ایمنی از 30 آذر، ممنوع !
تهران ، شبکه خبر ، اجتماعی - جامعه 31 مرداد 1389 13:52

رئیس پلیس راه كشور گفت: تولید و شماره گذاری خودروهای بدون برچسب ایمنی از 30 آذر امسال ممنوع است .

سردار بیگی، افزود: از ابتدای دی امسال، تمام خودروهای تولید داخل باید کیسه هوا و ترمز ABS داشته باشند.

وی تصریح كرد: تمام خودروسازان باید معیارها و استانداردهای فنی را در تولید خودرو رعایت کنند و خودروی آنان دارای برچسب ایمنی باشد، در غیراین صورت از 30 آذر، از شماره گذاری این وسائل جلوگیری می شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به هماهنگی های لازم صورت گرفته با خودروسازان داخلی در رعایت استانداردهای موردنظر در تولید خودروها، افزود: به خودروسازانی که تا کنون، اقدام به نصب این تجهیزات ایمنی نکرده اند، تا 30 آذر فرصت داده شده، خودروهای تولیدی خود را به این تجهیزات، مجهز کنند.

سردار بیگی به دارندگان خودروهایی هم که به تجهیزات ایمنی مانند ترمز ABS و کیسه هوا مجهز نیستند، توصیه كرد: هرچه سریع تر خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
طرح ايران خودرو براي نوسازي خودروهاي مدل 83 به بالا
خبرگزاري فارس: ايران خودرو به منظور پاسخگويي به نياز مشتريان طرح جايگزيني خودرو هاي دست دو با نو را طي سال جاري در بيش از 50 نمايندگي متنخب در سراسر كشور به اجرا درآورده است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي ايران خودرو، همزمان با افزايش تعداد نمايندگي هاي منتخب در سراسر كشور، اجراي طرح مذكور سرعت بيشتري مي گيرد.
دارندگان خودرو هاي مدل 83 به بالا مي توانند با ثبت نام در اين طرح خودرو دست دوم خود را ارائه و به جاي آن خودرو صفر كيلومتر را با استفاده از وام خودرو خريداري كنند، بازپرداخت وام دريافتي طي 16 ماه در قالب 4 فقره چك بانكي است.
نمايندگي هاي ايران خودرو اكنون اين فرصت را دارند تا با مراجعه به دفاتر منطقه اي مربوط به منطقه خود مجوز مشاركت در اين طرح را دريافت كنند.
اين طرح از ابتداي سال 88 بصورت آزمايشي از كاركنان ايران خودرو آغاز و با استقبال بسياري رو به رو شد اما اكنون طرح كليد به كليد سراسري شده است و بسياري از دارندگان خودرو هاي دست دوم به و اسطه اين طرح، خودرو صفر كيلومتر خريداري كرده اند، بطوريكه بيشترين تقاضا براي 405 دوگانه سوز، سمند ال ايكس دو گانه سوز و 206 تيپ 2 بوده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديرعامل سازمان آتش نشاني اهواز گفت: يك دستگاه خودرو پرايد به دليل بروز نقص فني در سيستم گاز CNG در منطقه آسيه‌آباد دچار حريق شد.

عبدالحميد طالب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهاركرد: اين حادثه در ساعت 16:45 روز گذشته رخ داد.

وي افزود: در پي وقوع اين حادثه، 9تن از ماموران آتش‌نشاني اهواز به همراه سه دستگاه خودروي آتش‌نشاني به محل مورد نظر اعزام شدند.

طالب‌زاده تصريح‌كرد: بر اثر اين آتش‌سوزي، 30درصد از خودرو پرايد در آتش سوخت اما اين حادثه مصدوميت جسمي در پي نداشت.

وي عنوان كرد: ماموران آتش‌نشاني مركز اهواز يك دقيقه پس از اطلاع از حادثه در محل مورد نظر حضور يافتند.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در گفتگو با مهر اعلام شد:
آغاز صدور گواهینامه هوشمند در سراسر کشور از امروز
رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور از آغاز صدور گواهینامه هوشمند از امروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: تا کنون 240 هزار گواهینامه هوشمند در کشور صادر شده است.
سرهنگ رمضان آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: از صبح چهارشنبه صدور گواهینامه هوشمند پس از اتمام مرحله پایلوت در سراسر کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی گواهینامه های جدید الصدور در سراسر کشور به صورت هوشمند صادر می شوند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور کشور تصریح کرد: تا کنون 240 هزار گواهینامه هوشمند در کشور صادر شده که 9 هزار آن مربوط به استان تهران است.

وی گفت: صدور گواهینامه هوشمند طی سه فرآیند در کشور انجام شده که در مرحله اول در تهران بزرگ، در مرحله دوم در پنج استان کشور و در مرحله آخر در سراسر کشور صدور این گواهینامه اجرایی شده است.

گواهینامه هوشمند از جنس پلی کربنات تهیه شده و از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است. در این گواهینامه از چیپ استفاده شده تا اطلاعات صاحب گواهینامه قابل بازخوانی باشد و در آن تخلفات راننده و سوابق تخلفات و رفتارهای پرخطر ثبت و به راحتی توسط پلیس قابل بازیابی است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دنیای اقتصاد: پنجشنبه 4 شهريور 1389
تعرفه خودروهای هیبریدي کاهش می‌یابد

گروه خودرو – طرح کاهش 40 درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف در دست بررسی است.

حسین‌هاشمی، مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت و حمل‌و‌نقل سوخت با بیان این مطلب اظهار داشت: در آیین‌نامه تشویق و جریمه تولید خودروهای کم‌مصرف با محوریت تشویق خودروسازان برای تولید این خودروها، طرح کاهش تعرفه برای خودروهای هیبریدی مطرح شد، تا به این طریق برای خودروهای کم‌مصرف که اغلب در رده خودروهای هیبرید قرار دارند، تخفیف‌هایی گمرکی در نظر گرفته شود.
به گفته مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت و حمل‌و‌نقل سوخت، براساس این طرح کاهش 40 درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی با توجه به کاهش مصرف سوخت این خودروها پیش‌بینی شده که طرح مذکور هم‌اکنون در دست بررسی است.
هاشمی در ادامه افزود: در حال حاضر برخی از خودروسازان داخلی، جهت واردات تعدادی از قطعات تا سقف 65 درصد تعرفه پرداخت می‌کنند و از آنجا که سیاست دولت کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی است، لذا یکی از اقداماتی که در قانون پیش‌بینی شده، ارائه یکسری از تخفیفات ترجیحی در بحث تعرفه‌های گمرکی است، به طوری که تاکنون در این خصوص کم‌کاری‌هایی نیز صورت گرفته است.
تدوین آیین‌نامه تشویق تولید خودروهای کم‌مصرف با محوریت تشویق خودروسازان برای تولید این خودروها در شرایطی است که چندی است طرح تولید خودروهای کم‌مصرف در کشور در حال پیگیری است‌، اما تاکنون خودروسازان در‌اين خصوص اقدامي ‌صورت نداده‌اند.
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
بالا