• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
چری رو دیدم از پشت که خیلی ساده و بدریخت بود

من توصیه میکنم 206 بدون صندوق بخری با اون مقدار پول


گزینه دوم ریو هست

بعدش چری
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
آره پشت چری رو دیدم خیلی زشته
میخوام یه ماشین دوگانه باشه با این اوضاع بنزین
ریو دوگانه میزنه ؟
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
آره حتما دوگانه بگیر

ریو بی خبرم

206 بدون صندوق هم نمیدونم میزنه یا نه. اگر داشته باشه که کلا اون یه ذره صندوقشم میره

شنیدم فعلا ماشین دوگانه تولید نمیشه
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
آره حتما دوگانه بگیر

ریو بی خبرم

206 بدون صندوق هم نمیدونم میزنه یا نه. اگر داشته باشه که کلا اون یه ذره صندوقشم میره

شنیدم فعلا ماشین دوگانه تولید نمیشه
206 هاچ بک که گازسوز نمیشه
چرا تولید نمیشه؟
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
حیف شد که دوگانه نمیزنه
آخه یه جای خوندم سال 85 ساپیا گفته بود از سال دیگه ریو گازسوز میشه
از 206 که سرتره
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم

zharfaaa

Registered User
تاریخ عضویت
29 آگوست 2009
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
2
محل سکونت
خونمون
ریو ماشین ضعیفیه.فقط ظاهر داره

به نظر من بری پژو405 بگیری از اینا بهتره

چری هم که چینی به درد نمیخوره
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
ریو ماشین ضعیفیه.فقط ظاهر داره

به نظر من بری پژو405 بگیری از اینا بهتره

چری هم که چینی به درد نمیخوره

ریو تنها ماشینی هست که سایپا انگولکش نداده
بیشتر قطعاتش کره ای اصل هست
اگه گاز سوز بود حتما میخریدمش
من پشتش نشستم شتاب خوبی داره
بالاخره یه بدیهای هم داره مثل موتورش خیلی صدا میده اونم به خاطره اکتان بنزین ایرانه با بنزین سوپر راحت کار میکنه

از 405 اصلا خوشم نمیاد :wacko:
 

zharfaaa

Registered User
تاریخ عضویت
29 آگوست 2009
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
2
محل سکونت
خونمون
داییم ریو داشت اصلا راضی نبود:( میگفت موتورش صدا میده .در ضمن بارون که میومد از درش آب میرفت داخل ماشین:blink:

البته ماشینایی که ایران تولید میکنه شانسی واسه یکی خوب در میاد و واسه یکی بد:(

یکی از دوستانم هم که تو خود سایپا کار میکنه . ریو خرید اولش خیلی راضی بود اما الان نظرش برگشته
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سكوت قانون در تعيين سقف سني رانندگي
رانندگي سقف سني ندارد!
جام جم آنلاين: تصور كنيد يك روز كه در حال عبور از عرض خيابان هستيد، ناگهان در يك لحظه و بدون اين‌كه بفهميد از كجا، با خودرويي تصادف مي‌كنيد. درحالي كه نقش زمين شده‌ايد و جمعيت دورتادورتان حلقه زده‌اند، در آن حال نزار از ديدن راننده كه بالاي سرتان ايستاده و حسابي دست و پايش را گم كرده است، شوكه مي‌شويد.
100884212491.jpg



بر خلاف تصور، راننده نه يك جوان كم سن و سال و بي‌مبالات بلكه پيرمردي بالاي 80 سال است كه كاملا دست و پايش را گم كرده و مرتب تكرار مي‌كند اصلا متوجه نشده چطور اين اتفاق افتاده است و شما چطور مقابل خودرو‌اش سبز شده‌ايد!

اين حادثه‌اي است كه چندي پيش براي شهروندي رخ داده است. تصادفي كه در اثر بي‌احتياطي راننده رخ داد و منجر به آسيب شديد عابر پياده شد. نكته قابل تامل در اين حادثه براساس نظر كارشناسي افسر راهنمايي و رانندگي حاضر در صحنه تصادف، عدم عكس‌العمل بموقع راننده در كنترل خودرو براي جلوگيري از برخورد با عابر پياده بوده و سن بالاي راننده در اين زمينه بي‌تاثير نبوده است.


رانندگي تا لحظه مرگ

هرچند بر اساس آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي حداقل شرط سني براي رانندگي در كشورمان داشتن 18 سال سن تمام تعيين شده اما به نظر مي‌رسد قانونگذار براي تعيين حداكثر سن رانندگي هيچ حد و مرزي قرار نداده است و در اين زمينه خلأ قانوني وجود دارد.

خلأ قانوني كه موجب شده است شهروندان تا هر سني كه بخواهند و بدون در نظر گرفتن شرايط جسمي و روحي‌شان پشت فرمان نشسته و رانندگي كنند و همين نقص قانوني حوادث و تصادفات رانندگي جرحي و فوتي خونيني را رقم بزند.

هرچند مسوولان راهنمايي و رانندگي و ساير دستگاه‌هاي قانونگذار متولي در اين زمينه با استناد به اين‌كه در هيچ كجاي دنيا حداكثر شرط سني براي رانندگي تعيين نشده است در تلاشند تا اين خلأ قانوني را به نحوي توجيه كنند اما به نظر مي‌رسد در اين ميان تفاوت نحوه رانندگي شهروندان ما با آن كشورها به عنوان يك نكته مهم غفلت واقع شده است.

عدم وجود قوانين بازدارنده قوي، آمار بالاي صدور قبوض جريمه به دليل اصرار برخي رانندگان به ارتكاب تخلفات رانندگي، 23 هزار كشته تصادفات سالانه رانندگي و از همه مهم‌تر عدم ارتقاي مطلوب فرهنگ ترافيك و رانندگي در كشورمان از جمله عوامل مهم و تاثيرگذار در اين زمينه هستند كه در تعيين سقف سني رانندگي به عنوان يك ضرورت مورد غفلت و بي‌توجهي قرار گرفته‌اند.

وقوع حوادث رانندگي و تصادفات منجر به جرح يا حتي فوت كه يك پاي آن شهرونداني هستند كه در سنين بالا همچنان بي‌محابا پشت فرمان مي‌نشينند، موجب شده است براساس آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي، پليس نظارت و كنترل بيشتري بر اين گروه از رانندگان داشته باشد.

ضرورت تجديدنظر در يك خلأ قانوني

ضرورت تعيين سقف سني در رانندگي در حالي از سوي دستگاه‌هاي متولي تاكنون چندان جدي گرفته نشده است كه مشاور ترافيكي كميسيون اجتماعي مجلس در گفتگو با «جام‌جم» از آن به عنوان يك خلأ قانوني در آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي نام برده و تاكيد مي‌كند: مانند بسياري از مشاغلي كه دوره بازنشستگي دارند رانندگي نيز در برخي دوره‌هاي سني به دليل تحليل رفتن توان جسمي فرد با خطرات همراه است. سرهنگ عليرضا اسماعيلي با بيان اين‌كه وقتي بررسي‌ها از تفاوت دو جنس زن و مرد در رانندگي حكايت دارد بنابر اين قطعا رانندگي در سنين مختلف نيز ويژگي‌هاي خاص خود را خواهد داشت، مي‌گويد: رانندگي در سن بالا با اما و اگرهاي فراواني همراه است زيرا افزايش تدريجي سن، تضعيف عمومي عضلات بدن، خشك و سفت شدن مفاصل، ضعف بينايي و شنوايي، كاهش سرعت عكس‌العمل را در شرايط لحظه‌اي در پي دارد و همه اين موارد رانندگي در سنين بالا را براي راننده و ديگران بالقوه خطرساز مي‌كند.

وي تصريح مي‌كند: هرچند آمار حوادث و تصادفات رانندگان در سنين بالا در مجموع كل تصادفات فراوان نيست اما در گروه خودشان آمار حوادث و سوانح ترافيكي كه رانندگان سن بالا در وقوع آن دخيل بوده‌اند، كم نيست و اين امر بازنگري و تجديد نظر براي گنجاندن قوانيني مبتني بر تعيين سقف سني در رانندگي را به عنوان يك ضرورت آشكار مي‌كند.

استاديار دانشگاه علوم انتظامي تاكيد مي‌كند: ضروري است كارشناسان حوزه ترافيك و تصادفات، سلامت و پزشكي و مسوولان پليس راهنمايي و رانندگي در تعامل با يكديگر با بررسي و مطالعات دقيق كارشناسي در اين زمينه با تعيين سقف سني در رانندگي از يكسو و قرار دادن روش‌هاي كنترلي دقيق‌تر براي رفع خلأ قانوني فعلي چاره‌اي بينديشند.

در مقابل اظهارات موافقان ضرورت تعيين سقف سني در رانندگي، مسوولان راهنمايي و رانندگي با اين استدلال كه رانندگي نه به سن و سال بلكه به توانايي افراد بستگي دارد، معتقدند نمي‌توان براي رانندگي محدوديت سني قائل شد. رئيس مركز صدور گواهينامه راهور ناجا تاكيد مي‌كند: هم‌اكنون برخي رانندگان جوان به دليل مصرف مواد روانگردان تعادل و تمركز خود را در رانندگي قانونمند از دست مي‌دهند و در صورتي كه سلامت جسمي و رواني آنها پس از انجام آزمايش‌هاي ويژه تاييد نشود، گواهينامه‌شان باطل مي‌شود و اجازه رانندگي نخواهد داشت. اين قاعده مي‌تواند براي رانندگان بزرگسالي كه توان كنترل خودرو را ندارند، نيز اعمال شود.

بررسي صلاحيت بالاي 70 ساله‌ها هر دو سال

اگرچه مسوولان تاكنون اقدامي براي تعيين حداكثر سقف سني رانندگي در آيين نامه رانندگي كشورمان انجام نداده‌اند اما موضوع بررسي‌هاي دوره‌اي احراز شرايط رانندگي به عنوان تبصره‌اي در آيين نامه راهنمايي و رانندگي شايد همين هدف را دنبال كند.

بر اين اساس به گفته رئيس مركز صدور گواهينامه راهنمايي و رانندگي ناجا در حالي كه افراد عادي هر 5 سال يكبار بايد گواهينامه خود را تمديد كنند، اشخاص بالاي 70 سال هر 2 سال يكبار بايد نسبت به اين كار مبادرت ورزند.

سرهنگ رحيم رمضان آقايي در گفتگو با «جام‌جم» به اين افراد هشدار مي‌دهد در صورتي كه هر 2‌سال يكبار براي انجام بررسي صلاحيت جسمي و روحي كه منجر به تمديد شدن يا نشدن گواهينامه شان مي‌شود اقدام نكنند، گواهينامه آنها فاقد اعتبار تلقي ‌شده و پليس در صورت رويت با متخلفان برخورد خواهد كرد. سرهنگ آقايي توضيح مي‌دهد: بر اساس ماده 26 آيين نامه راهنمايي و رانندگي افراد بايد گواهينامه متناسب براي رانندگي با وسيله مورد نظر (سبك و سنگين) را داشته باشند و در غير اين صورت براساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه براساس ماده 27 حداقل شرط سني براي رانندگي 18 سال تمام عنوان شده است، مي‌افزايد: براساس تبصره 5 ماده 27 قانون راهنمايي و رانندگي مدت اعتبار گواهينامه‌هاي رانندگي 5 سال است و پس از پايان اعتبار و بررسي سلامت جسمي و رواني راننده، صلاحيت وي براي يك دوره 5 ساله ديگر مورد تاييد قرار مي‌گيرد براي افراد بالاي 70 سال سن اين بررسي‌ها بايد هر دو سال يكبار انجام شود.

سرهنگ آقايي تصريح مي‌كند: بررسي‌هاي كارشناسي در خصوص سلامت جسمي و رواني توسط تيم كارشناسي متشكل از سه كاردان فني ويژه اين موضوع و با معاينات متعدد فرد در زمينه‌هاي مختلف انجام مي‌شود.

افراد بالاي 70 سال سن بايد بدانند اگر به هر دليل هر دو سال يكبار نسبت به تمديد گواهينامه خود اقدام نكنند، اين كار به ضررشان تمام خواهد شد زيرا به گفته رئيس مركز صدور گواهينامه ناجا درصورتي كه اين افراد به هنگام رانندگي تصادف كنند به دليل عدم اعتبار گواهينامه، بيمه زير بار پرداخت خسارت به آنها نخواهد رفت.

به اين ترتيب اين افراد چه در تصادف رانندگي مقصر باشند و چه نباشند، نه تنها نمي‌توانند از خدمات بيمه خودروي خود استفاده كنند بلكه پليس نيز به دليل رانندگي با گواهينامه بدون اعتبار با متخلفان برخورد مي‌كند.

خداحافظ رانندگي

كارشناسان پزشكي و صاحبنظران حوزه ترافيك و تصادفات توصيه مي‌كنند اگر بالاي 60 سال سن داريد نسبت به هر يك از اين نشانه‌ها در هنگام رانندگي بي‌تفاوت نباشيد:

در صورتي كه عكس‌العمل‌تان در هنگام رانندگي كند شده، برگه‌هاي جريمه‌تان افزايش يافته است، در بزرگراه‌ها بسيار كند رانندگي مي‌كنيد، نمي‌توانيد جلوي تابلوي ايست بموقع توقف كنيد، دچار حواس‌پرتي يا عدم هوشياري شده‌ايد، قدرت شنوايي و بينايي‌تان ضعيف‌تر شده و مدام ديگران برايتان بوق مي‌زنند.

در صورت دارا بودن اين شرايط ديگر زمان آن فرا رسيده كه محدوديت‌هاي رانندگي در سن بالا را بپذيريد.

تعيين سقف سني براي رانندگي و ضرورت تجديد نظر در اين زمينه درحالي آنچنان كه بايد توسط پليس و ساير دستگاه‌هاي متولي قانونگذار جدي گرفته نمي‌شود كه اين خلأ قانوني همچنان در گوشه و كنار شهر حادثه مي‌آفريند.

ضروري است پليس و مراجع قانونگذار با درك اهميتي كه اين خلأ قانوني در احتمال افزايش تصادفات و تلفات رانندگي خواهد داشت در اين بند از آيين نامه راهنمايي و رانندگي تجديد نظر كنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مرسدس بنز قصد دارد از محصول جديد خود در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 رونمايي كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محصول جديد مرسدس بنز در واقع مدل دوباره طراحي شده كلاس CLS سال 2012 است. اين خودرو قرار است اوايل سال 2011 روانه بازار آمريكا شود.

نسل دوم CLS تفاوت‌هاي معني‌داري با نسل اول آن دارد. نسل اول اين خودرو توسط مرسدس بنز در سال 2003 رونمايي شد.

در قسمت داخلي خودرو از چرم دست‌ساز به عنوان پوشش صندلي‌ها استفاده شده است. همچنين چراغ‌هاي عقب اين خودرو از نوع ال.ايي.دي هستند.

مرسدس بنز هنوز جزئيات بيشتري درباره مسائل فني اين خودرو منتشر نكرده است.

به گزارش ايسنا، نمايشگاه خودرو پاريس از تاريخ 6 تا 13 مهر امسال در شهر پاريس ـ پايتخت فرانسه ـ برگزار خواهد شد.

انتهاي پيا
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سرويس: خودرو

صادرات خودرو تايلند در جولاي 2010 نزديك به 140 درصد افزايش يافت.:eek:

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صادرات خودرو تايلند در جولاي 2010 به 87 هزار و 605 دستگاه رسيد كه بالاترين مقدار طي 22 سال اخير بوده است.

همچنين صادرات در جولاي 2010 افزايش 26.5 درصدي را نسبت به ماه قبل از آن نشان داد.

ارزش صادرات خودروي تايلند در جولاي 2010 با افزايش 129.5 درصدي به 1.2 ميليارد دلار رسيد.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فراخوان جهاني مزدا گسترده‌تر شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شركت براي جمع‌آوري بيش از 514 هزار دستگاه از خودروهاي خود از بازارهاي جهاني به دليل نقص در سيستم هدايت الكتريكي آن‌ها فراخوان داده است.

براساس اعلام سخنگوي مزدا اين فراخوان شامل جمع‌آوري 215 هزار دستگاه از محصولات ناقص در بازار آمريكا و بيش از 10 هزار دستگاه در بازار چين مي‌شود.

به گزارش رويترز، فراخوان مزدا به بازارهاي اروپا و استراليا نيز رسيده است.

انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1385%5C2%5CEconomy%5C95.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0662341.jpg

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران در گفت‌وگو با فارس:
ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك روزانه 100 هزار خودرو كاهش يافت

خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: با راه‌اندازي دوربين‌هاي كنترل طرح ترافيك روزانه 125هزار تخلف از سوي رانندگان به ثبت مي‌رسيد اما پس از يك ماه به روزانه 20 هزار مورد ثبت تخلف رسيده كه خود به نوعي نشانگر كاهش معنادار تخلفات است.

سرهنگ هادي هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي فارس گفت: با راه‌اندازي دوربين‌هاي كنترل ترافيك ميزان تخلفات رانندگي به صفر نزديك خواهد شد به طوري كه از ابتداي راه‌اندازي اين دوربين‌ها روزانه 125 هزار تخلف از سوي رانندگان به ثبت مي‌رسيد.

وي اظهار داشت: اما اكنون پس از گذشت حدود يك ماه به روزانه 20 هزار مورد ثبت تخلف رسيده است كه خود به نوعي نشانگر كاهش معنادار تخلفات است.

سرهنگ هاشمي افزود: برخي رانندگان متخلف سعي دارند با مخدوش كردن پلاك يا قسمتي از پلاك خودرو، انداختن پارچه و مخفي كردن پلاك يا پوشاندن پلاك خودرو وارد محدوده طرح ترافيك شوند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: تا به حال يك هزار و 540 دستگاه خودرو كه رانندگان آن مرتكب چنين تخلفاتي شده‌اند، توقيف شده و علاوه بر انجام تست‌هاي روان‌شناختي و سلامتي، با آنان برخورد قانوني شده است.

وي اظهار داشت: 75 نفر از متخلفان به سلب صلاحيت رانندگي از 2 ماه تا 2 سال محكوم شدند و عده‌اي نيز براي هميشه صلاحيت رانندگي را از دست دادند.

سرهنگ هاشمي گفت: انجام تخلفات رانندگي و فرار از قانون با فرهنگ اجتماعي ما ايرانيان مغايرت دارد، مخدوش كردن پلاك، پنهان كردن پلاك و انجام كارهايي خلاف براي قانون‌گريزي از جمله كارهايي است كه با شئون جامعه ما تناسب نداشته و باعث ايجاد ناهنجاري مي‌شود.

وي توصيه كرد: شهروندان براي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك پلاك خود را مخدوش نكنند، دوربين‌هاي پلاك خوان قابليت شناسايي خودروهاي پلاك مخدوش را دارد.

بيش از 300 دوربين در 103معبر ورودي طرح ترافيك از 28 تير نصب شده است.
 

HD-ArsenaL

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2010
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
4
محل سکونت
اهواز
یکی می گفت خط تولید ریو متوقف شده، درسته؟
قیمتش الان چنده؟
 
بالا