• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

Mr.4

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آگوست 2008
نوشته‌ها
1,866
لایک‌ها
526
سن
94
محل سکونت
آسمانها و فراتر از آن
بنظر من ماکسیما چیز دیگه خودایی خیل خوشگه یخورده کار کنی خوشگل تر هم میشه
lollipopsmiley.gif
 

Ashimoto

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,962
لایک‌ها
1
وقتی توی گزینه ها BMW هست بقیه منتفی هستند الان با رای خودم BMW اول شد:happy:
 

NightSong_KH

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2008
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
سن
34
محل سکونت
in my world
سانتافه و هیوندا آزرا ولی خب از اونجایی که من یکی پول این چیزارو ندارم پژو 405
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
به bmw رای دادم ولی دیروز یه ایپروس کار شده را دیدم تو خیابون کف و قیلی رفتم! قرمز بود. خیلی جیگر شده بود این ماشین.
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
ای ملت خز پرور!
بابا رو چه حسابی به 325 رای میدین؟ حالا باز اگه 630i بود یه چیزی. توی این لیست بهترین استایل و ظاهر رو کوپه داره و بس:cool:
 

Ashimoto

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,962
لایک‌ها
1
ای ملت خز پرور!
بابا رو چه حسابی به 325 رای میدین؟ حالا باز اگه 630i بود یه چیزی. توی این لیست بهترین استایل و ظاهر رو کوپه داره و بس:cool:
BMW جدید هم بود به اون رای میدادیم:happy:
BMW چه 325 باشه چه 324 چه 323و همینطور بیا پایین چه ظاهر چه باطن زشته با اینا مقایسه بشه;)
 

Bahram.ws

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,132
لایک‌ها
73
سن
40
محل سکونت
On The Fly
ای ملت خز پرور!
بابا رو چه حسابی به 325 رای میدین؟ حالا باز اگه 630i بود یه چیزی. توی این لیست بهترین استایل و ظاهر رو کوپه داره و بس:cool:
ماشينه منم جزو اين ليست بود همونو انتخاب مي كردم! ;)
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
BMW جدید هم بود به اون رای میدادیم:happy:
BMW چه 325 باشه چه 324 چه 323و همینطور بیا پایین چه ظاهر چه باطن زشته با اینا مقایسه بشه;)
بله ، از یک نظر حق با شماست. ولی الان بحث سر زیبا بودنش هست نه اصالت ، کیفیت یا ...
ماشينه منم جزو اين ليست بود همونو انتخاب مي كردم! ;)
نه اتفاقا. من خودم زمانی که 206 و کوپه هر دو رو با هم داشتم روزایی که خودم با 206 بیرون میرفتم و یک کوپه تو خیابون میدیدم باز نمیدونم این ماشین چه نیرویی داشت که با ولع خاصی نگاش میکردم :D هنوزم همین طوره. یعنی اینقدر ظاهر این ماشین قشنگه که حتی خودتم ازش خسته نمیشی و برات برعکس خیلی از ماشین های دیگه تکراری نمیشه.;) بارها شده با یک bmw 525 و 530 پشت چراغ خطر بودیم ولی بیشتر چشم ها به طرف کوپه بوده. :cool: تازه 525 از 325 هم شیک تره
 
Last edited:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
سلام خدمت دوستان
با توجه به اینکه تاپیکهای مختلفی در خصوص موضوع این تاپیک با عنوانهای مختلف زده شده است ، به نظر می رسد بهتر باشد تمام اینگونه مطالب و مباحث در یک تاپیک مورد بحث قرار گیرد . از تمامی دوستان خواهش می شود از این به بعد از زدن تاپیکهای متفرقه وخبری در خصوص این موضوع خودداری نمایند. ضمن اینکه کلیه تاپیکهای قبلی به این تاپیک منتقل خواهند شد. با تشکر:sasan s

__
شماره گذاري پژو 405 متوقف شد!



سرپرست دفتر بررسي آلودگي هوا سازمان حفاظت محيط زيست از توقف شماره گذاري پژو 405 بدليل عدم نصب کنيستر (مخزن جذب کننده بخارات بنزين) و آلاينده بودن اين خودرو خبر داد.
مسعود زندي در گفت وگو با فارس اظهارداشت: پژو 405 و سمند با مشکل آلايندگي روبرو بودند که از ابتداي خردادماه نصب کنيستر بر روي اين خودروها آغاز شده است. وي افزود: سازمان محيط زيست و شرکت بازرسي کيفيت دائما از خودروهاي داخلي نمونه برداري مي کنند و تست هاي آلايندگي را بر روي آنها انجام مي دهند تا در صورت رعايت استاندارد، مجوز پلاک گذاري صادر شود.
وي با بيان اينکه هم اکنون نمونه برداري از پژو 405 در حال انجام است گفت: زماني که اطمينان حاصل شود که اين خودرو استاندارد لازم را پاس مي کند شماره گذاري آن از سرگرفته خواهد شد. زندي با بيان اينکه شماره گذاري سمند نيز به همين علت متوقف شده بود، افزود: شماره گذاري پژو 405 طي ماه جاري متوقف شده ولي شماره گذاري سمند با نصب کنسيتر مجددا از سر گرفته شده است. وي ادامه داد: ايران خودرو طي نامه اي مکتوب به سازمان محيط زيست اعلام کرده که نصب کنيستر بر روي برخي خودروها از اول خرداد و برخي ديگر نيز از ابتداي تيرماه آغاز شده که البته فقط اين کار براي ما کافي نيست و تا زماني که با انجام تست هاي لازم، استاندارد خودرو تاييد نشود، مجوز شماره گذاري صادر نخواهد شد.
زندي در خصوص صدور مجوز شماره گذاري روآهاي قديمي که بر روي آنها کنيستر نصب شده است اظهار داشت: بايد مطمئن شويم که اين خودرو تمام تست هاي آلايندگي را پاس مي کند و در مورد نصب کنيستر بر روي اين خودروها تعهد ايجاد شود. وي در پاسخ به اين سوال که از نظر سازمان محيط زيست خودروهاي روآي قديمي امکان نصب کنسيتر را دارند يا خير؟ گفت: امکان نصب کنيستر بر روي اين خودروها وجود دارد و از نظر طراحي و مهندسي کار دشواري نيست، ما نيز تا زماني که مطمئن نشويم کنيستر بر روي اين خودروها نصب شده با شماره گذاري مجدد آن موافقت نخواهيم کرد. وي با بيان اينکه سازمان حفاظت محيط زيست تاکنون تاييديه لازم براي شماره گذاري روآهاي قديمي که روي آنها کنيستر نصب شده را صادر نکرده است، اظهار داشت: اين خودرو بايد ضمن ايجاد اطمينان از نصب کنيستر، بايد تست هاي سازمان محيط زيست را نيز پاسخگو باشد.

منبع : روزنامه افرينش 24\4\
 
Last edited by a moderator:

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
کنیستر برای کاهش هدر رفتن بخارات بنزین و سوختن اوناس!!! با گذاشتن یا نگذاشتنش مصرف سوخت و آلایندگی تغییری نمیکنه! اونم برای وقتیه که ماشین میخواد شتاب گیری سریع داشته باشه! در اینصورت شیر برقی کنیستر باز میشه و بخارات بنزین داخل کنیستر همراه بنزین میسوزن و ماشین بهتر شتاب میگیره ایران خودرو کنیستر رو بر داشته تا هزینه تولید رو پایین بیاره... اون چیزی که آلودگی رو کم میکنه و منو اکسید رو به دی اکسید تبدیل میکنه مخزن کاتالیسته که سر راه اگزوزه !!!!!
 

ashkanbuffon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2006
نوشته‌ها
297
لایک‌ها
0
محل سکونت
The slums of Tehran
تو دفترچه ی ماشین که نوشته جمع کننده ی بخارات بنزین داره! عکسشم انداخته که بابا! پس اون چیه؟!
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
حالا کسایی که هنوز رای ندادن اول این عکس رو ببینن بعد رای بدن:

Coupe

http://www.************/files/2c2fc7qmfqne3vy36g9g.jpg
http://www.************/files/5bqiakqk0zy13yen35p7.jpg

BMW 325

http://www.************/files/kibfuvb0r27g60khcfas.jpg
 

farzan.B

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,662
لایک‌ها
1,244
بی ام و اصالت داره....
کوپه هم قشنگه... شکی توش نیست...

راستی بی ام و های بهتر هم هست ولی تو رنج قیمت بالا تر...:)
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
خودروهاي آردي و روآ توليدي شركت ايران خودرو و سايپا 141 و ون كاروان توليدي شركت سايپا هنوز موفق به دريافت استاندارد تاييد نوع از سازمان استاندارد و گذراندن كليه استانداردهاي الزامي نشده‌اند.
****‌الدين برزگري ـ رييس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران - در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر توضيح داد: در حال حاضر 68 مدل انواع خودرو سنگين و سبك در كشور توليد مي‌شود كه از اين تعداد حدود 5 درصد تاكنون موفق به دريافت استاندارد تاييد نوع نشده و كمترين تعداد استاندارد الزامي را نيز گذرانده‌اند.
وي در پاسخ به اين سوال كه خودروهاي فوق چطور در صورت نداشتن استاندارد تاييد نوع شماره‌گذاري مي‌شده‌اند؟ عنوان كرد: طبق روال‌هاي سال‌هاي گذشته پليس براي شماره‌گذاري خودروها از ما استعلام نمي‌كرد كه اين چند خودرو هم‌اكنون نيز بر اساس همين روال شماره‌گذاري مي‌شوند.
او تصريح كرد: قرار است بعد از بررسي‌هاي لازم فهرستي را به وزارت صنايع و معادن ارايه كنيم تا اين وزارتخانه اين فهرست را به پليس تحويل داده تا پليس بر اساس اين فهرست نسبت به شماره‌گذاري خودروها اقدام كند.
اين مقام مسوول در ادامه گفت: همچنين حدود 85 درصد از كل 68 مدل توليدي در كشور موفق به گذراندن كليه استانداردهاي الزامي و الحاقي شده‌اند و استاندارد تاييد نوع را نيز دريافت كرده‌اند.
رييس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: حدود 10 درصد از مدل‌ها نيز استانداردهاي الزامي را گذارنده و هم‌اكنون در حال گذراندن استانداردهاي الحاقي هستند.
* * پرايد دوباره طراحي شده تست تصادف را گذراند
برزگري همچنين در خصوص انتقادات مطرح شده در مورد ادامه توليد پرايد نيز توضيح داد: پرايد استانداردهاي الزامي را گذرانده و در مورد استانداردهاي الحاقي مانند تست تصادف نيز بر اساس قانون تا پايان سال جاري مهلت دارد تا اين استانداردها را رعايت كند.
وي اضافه كرد: به منظور اجراي استانداردهاي الحاقي به شركت سايپا فشار وارد كرديم و گروه تحقيقات اين شركت نيز در اين زمينه مشغول به كار شد. در نتيجه شركت سايپا در بدنه پرايد تغييراتي را از نظر استحكام و ايمني سرنشين اعمال كرد و اين تغييرات در طراحي جديد خودرو هم در قسمت جلو و هم در قسمت بدنه اعمال و باعث شد كه وزن اين خودرو حدود 50 كيلو افزايش يابد.
اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: از مدل دوباره طراحي شده پرايد يك نمونه ساخته شده و براي گذراندن تست تصادف به اسپانيا ارسال شد كه بر اساس مدارك ارايه شده به ما اين نمونه توانسته استاندارد تست تصادف را رعايت كند و شركت سايپا تا پايان سال مهلت دارد خط توليد خود را با اين خودرو تطبيق دهد.
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
مراسم نمادين نصب قطعه كنيستر روي محصولات ايران خودرو روز گذشته در حالي برگزار شد كه قائم مقام ارشد اين شركت خبر از احتمال منتفي شدن توليد خودرو رانا به دليل مسائل مالي داد.


در اين مراسم كه برخي از مسوولان اين شركت و همچنين نمايندگان محيط زيست و سازمان بازرسي كيفيت نيز حضور داشتند، ميرجواد سليماني قائم مقام ايران خودرو با اشاره به اينكه در حال حاضر شماره گذاري 7 هزار خودرو پژو روآ به دليل عدم نصب كنيستر (قطعه اي ضدآلودگي كه بنزين برگشتي از موتور را در خود جاي مي دهد) متوقف شده، گفت: از ابتداي هفته جاري قطعه كنيستر روي تمام پژو روآهاي توليدي نصب و بنابراين شماره گذاري اين محصول از سر گرفته خواهد شد.
وي تاكيد كرد: اين قطعه روي همه محصولات ايران خودرو نصب مي شود.
اظهارات سليماني در شرايطي است كه حدود دو هفته از توقف شماره گذاري پژو روآ مي گذرد و برخي مشتريان اين محصول، در حال حاضر براي شماره گذاري خودرو خود سرگردانند.
هر چند قائم مقام ارشد ايران خودرو روز گذشته از عزم جدي اين شركت براي نصب كنيستر روي محصولات توليدي خبر داد؛ اما هيچ پاسخي به دليل كم كاري ايران خودرو در نصب اين قطعه ارائه نكرد. سليماني البته اظهار داشت كه حتي اگر شركت با كمبود كنيستر هم مواجه شود، خط توليد خود را خوابانده و خودرو بدون اين قطعه توليد نمي كند.
سهم 5 درصدي ايران خودرو در آلودگي تهران
در حالي كه طبق گفته مسوولان 80 درصد آلودگي هواي تهران را خودروهاي تحت تردد در اين كلان شهر توليد مي كنند، نماينده مديرعامل ايران خودرو در اخذ گواهينامه هاي استاندارد محصول، سهم اين شركت را از آلودگي هواي پايتخت فقط 5 درصد عنوان كرد. كيوان وزيري با اشاره به اينكه ايران خودرو در بخش كنترل آلايندگي، 90 درصد از حد مجازي كه سازمان محيط زيست براي محصولات اين شركت در نظر گرفته، جلوتر نيز است، گفت: با توجه به اينكه سال آينده استاندارد يورو 3 براي خودروها در كشور الزامي است ايران خودرو طي برنامه پيش بيني شده خود، سال آينده ميانگين مصرف سوخت محصولات خود را به 2/6 تا 5/6 ليتر خواهد رساند.
وي از توسعه توليد موتورهاي كم مصرف در اين شركت خبر داد و گفت: البته رسيدن به ميانگين مصرف سوخت 2/6 تا 5/6 نيازمند ارائه بنزين مرغوب با عدد اكتان 95 است و اگر اين نوع بنزين تامين نشود نمي توان تنها با توليد محصولات كم مصرف، در سوخت صرفه جويي كرد.
اظهارات وزيري در شرايطي است كه بنا به گفته عباس كاظمي مديرعامل سازمان بهينه سازي مصرف سوخت، پالايشگاه هاي آبادان و اراك كه از آنها به عنوان دو تامين كننده اصلي بنزين با اكتان 95 در آينده ياد مي شود تاكنون 60 درصد پيشرفت فيزيكي كرده و اگر منابع مالي مورد نياز به موقع تامين شود، سال آينده بنزين مرغوب از پالايشگاه هاي داخلي روانه جايگاه هاي سوخت گيري خواهد شد.
روآي سال، امسال
در حالي كه بازار خودرو كشور كشش چنداني براي پژو روآ ندارد و مشتريان رغبتي در خريد اين محصول از خود نشان نمي دهند، ايران خودرو قصد دارد يك ماه ديگر توليد انبوه روآي سال را نيز آغاز كند.
پژو روآ هم اكنون تنها محصول سواري ايران خودرو در محدوده قيمتي زير 10 ميليون تومان بازار به حساب مي آيد و اوضاع خريد و فروش آن تعريفي ندارد، به نحوي كه قيمت بازار آن از نرخ كارخانه اي اش نيز پايين تر است.
ظاهرا مصرف سوخت بالا و كيفيت پايين قطعات روآ، بي رغبتي ايراني ها را در خريد اين محصول موجب شده و اين در شرايطي است كه قطعا نمي توان نقش وجود رقيبي پر تيراژ و نسبتا كم مصرف را با نام پرايد در محدوده قيمتي زير 10 ميليون تومان، در گوشه نشيني روآ انكار كرد.
هرچه هست قائم مقام ارشد ايران خودرو روز گذشته با بيان اينكه روآي سال، ماه آينده در خط توليد قرار مي گيرد، گفت: در مدل جديد روآ مشكلات كيفي آن برطرف شده و مسائل فني اين خودرو بهبود يافته است.
احتمال منتفي شدن توليد رانا
اما در حالي كه ايران خودرو حدود 3 ماه پيش طي مراسمي پر زرق و برق از دومين محصول ملي خود؛ يعني رانا رونمايي كرد و منوچهر منطقي مدير عامل پيشين اين شركت مدعي حضور ايران خودرو در بازار آمريكا به واسطه اين خودرو شد، روز گذشته، سليماني خبر از احتمال منتفي شدن توليد اين محصول داد.
قائم مقام ارشد ايران خودرو با بيان اينكه پيش بيني ها در مورد تامين سرمايه تجاري سازي توليد رانا، تحقق نيافته تاكيد كرد: هم اكنون در حال بررسي شرايط توليد اين محصول و تامين سرمايه لازم براي تجاري سازي آن هستيم و تنها در صورتي كه به راه حلي عملي رسيده و صرفه اقتصادي تجاري سازي رانا براي ما مسجل شود، توليد اين محصول را در دستور كار خود قرار خواهيم داد.
اظهارات سليماني در شرايطي است كه رانا قرار بود اواخر سال جاري با قيمتي حدود 5/10 ميليون تومان روانه بازار شود.
به گفته محمدي مدير پروژه رانا، طراحي اين محصول، آن هم در شرايطي كه پلت فرم آن تقريبا موجود بوده (رانا روي پلت فرم اصلاح شده پژو 206 طراحي شده) هزينه اي 140 ميليارد توماني روي دست ايران خودرو گذاشته است.
هرچند به گفته مدير پروژه رانا انجام بررسي هاي فني و اقتصادي عامل اصلي تاخير در توليد رانا است، ولي كارشناسان و مديران صنعت خودرو نظرات مختلفي در اين خصوص دارند كه شايد مهم ترين آنها مشكلات مالي شركت ايران خودرو و وجود موانعي در تامين مالي پروژه رانا باشد.
به گفته كارشناسان، سرمايه گذاري اوليه مورد نياز براي توليد رانا حدود 300 ميليارد تومان است و اين در حالي است كه به گفته يكي از اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، ايران خودرو با بدهي 10 هزار ميليارد توماني روبه روست.
قرار بود رانا 22 بهمن سال گذشته رونمايي شود؛ اما اين كار انجام نشد و به 17 اسفند ماه موكول شد، در نهايت نيز معرفي رانا در سال 87 اتفاق نيفتاد و بالاخره اين خودرو 29 فروردين امسال به عنوان يك خودروي مردمي با حضور محرابيان وزير صنايع، مصري وزير رفاه و مديران صنعت خودروسازي كشور رونمايي شد.
رانا اولين خودروي ايراني در تطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پياده در هنگام تصادف است و همچنين اولين خودرويي است كه استاندارد هاي آلايندگي يورو 4 و 5 را اخذ مي كند. اين خودرو در كلاس C به عنوان يك خودرو صندوقدار تعريف شده و بر اساس برنامه ريزي انجام شده، قرار بود تيراژ نهايي توليد آن سالانه 150 هزار دستگاه باشد و 25 درصد تيراژ توليد اين خودرو نيز روانه بازارهاي خارجي شود.
رانا با قيمت پايه 10 تا 10 و نيم ميليون تومان تعريف شده كه قيمت آن با برخورداري از تمام آپشن ها حدود 2 و نيم ميليون تومان بالاتر از قيمت پايه خواهدبود.
پيش بيني شده بود اين خودرو اواخر امسال يا اوايل سال آينده به توليد انبوه برسد و در سال آينده 20 تا 30 هزار دستگاه رانا در كشور توليد شود.

بهتر است رنوپارس حذف شود
گفت وگو با مديري سايپايي كه به تازگي آبي پوش شده، كمي سخت به نظر مي رسد؛ چراكه مي داني هرجا قصد پاسخ دادن نداشته باشد، به بهانه اينكه تازه به جمع ايران خودرويي ها پيوسته و چندان در جريان امور نيست يا بهانه هاي ديگر ممكن است پاسخت را ندهد، با اين حال روز گذشته گفت وگويي كوتاه را با ميرجواد سليماني قائم مقام ارشد ايران خودرو درباره برخي مسائل روز اين شركت انجام داديم كه در ذيل مي آيد.
شايعه شده كه مجمع عمومي ايران خودرو امسال برگزار نمي شود شما اين را تاييد مي كنيد؟
قاعدتا بايد برگزار شود
قاعدتا بله؛ اما ظاهرا طبق اخبار رسيده، ايران خودرو توانايي پرداخت سود به سهامداران خود را طي سال جاري ندارد و به همين دليل شايعه عدم برگزاري مجمع عمومي اين شركت به گوش مي رسد.
اين موضوع را بهتر است از آقاي ايماني قائم مقام مالي شركت بپرسيد.
يعني شما چندان در جريان مشكلات مالي ايران خودرو نيستيد؟
هستم، اما اطلاعاتم دقيق نيست و نمي دانم ايران خودرو امسال به سهامداران خود سود مي دهد يا نه؟
شايعه ديگري هم به گوش مي رسد. ظاهرا قرار است توليد تندر-90 به يك خودروساز، يعني ايران خودرو و يا پارس خودرو واگذار شود.
اتفاقا از اين موضوع باخبرم؛ اما هنوز در حال بررسي جوانب كار هستيم و نتيجه خاصي حاصل نشده، اما تاييد مي كنم كه بحث محدود شدن توليد تندر به يك خودروساز به جريان افتاده است.
گفته مي شود توليد تندر -90 به پارس خودرو محدود خواهد شد
هنوز به اين نتيجه نرسيده ايم.
چه زماني قرار است به نتيجه برسيد؟
شايد اصلا نرسيم.
يعني امكان دارد كه تندر-90 در ايران خودرو باقي مانده و از پارس خودرو برود؟
شايد هم از هيچ كدام نرود.
پس شما در حال بررسي چه موضوعي هستيد؟
اينكه توليد تندر-90 با همين وضعيت فعلي ادامه يابد يا به يك خودروساز محدود شود. منتها هنوز به نتيجه خاصي نرسيده ايم.
چرا به فكر محدود كردن توليد تندر-90 به يك خودروساز افتاديد؟
دليل خاصي نداشت! ما به اين نتيجه رسيديم كه شرايط فعلي توليد تندر، مناسب نبوده و شايد بتوان با اعمال تغييراتي، روند توليد را بهبود بخشيد.
پس چندان هم بي دليل نبوده؟
نه!
چندي پيش وزير صنايع از موافقت خود با حذف رنوپارس از زنجيره تامين قطعات تندر-90 خبر داد . نظر شما چيست ؟ آيا با حذف اين شركت وضعيت توليد تندر تغييري خواهد كرد؟
تندر-90 برند شركت رنو به حساب مي آيد و اگر مجوز حذف رنوپارس را بدهند روند توليد تندر بهبود خواهد يافت.
چه تضميني در اين زمينه وجود دارد؟
توانايي بالاي قطعه سازان ما متضمن اين موضوع است.
اما به گفته مسوولان رنوپارس، مشكل تندر از خودروسازان و پرداخت هاي مالي ضعيف آنها است
به هر حال از نظر ما اگر رنوپارس حذف شود قطعه سازان داخلي توانايي انجام وظايف اين شركت را به نحوي بهتر و قدرتمند نيز دارند
قطعه سازان داخلي كه در انجام وظايف خودشان هم مانده اند، چطور مي خواهند بار رنوپارس را نيز به دوش بكشند؟

16-01.jpg
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
ابهام در توليد رانا، مينياتور، کاميون ملي و اتوبوس ملي
شکست پروژه ساخت خودروهاي ملي

4-3.jpg
عليرضا بهداد

گروه اقتصادي؛ شعار «اين شدني است» محمود احمدي نژاد در صنعت خودرو کشور به «اين نشدني است» تغيير يافت تا توليد دومين خودرو ملي کشور در ايران خودرو توقيف شود. توليد انبوه «رانا» يا همان «پيکان جديد» که قرار بود از شهريورماه امسال آغاز شود به سبب مشکلات مالي ايران خودرو صورت نخواهد گرفت تا براي هميشه پرونده اين خودرو بسته شود و از اين پس براي ساخت خودروهايي با عنوان «ملي» يا «صد درصد ايراني» پروژه يي تعريف نشده و اعتباري نيز در نظر گرفته نشود. يک منبع آگاه در ايران خودرو با تاييد اين مطلب گفت؛ اگرچه هنوز بحث و بررسي روي توليد يا عدم توليد اين خودرو در سطوح مختلف دولت ادامه دارد، اما با توجه به مشکلات بالاي مالي ايران خودرو و کاهش درآمدهاي نفتي کشور بعيد است اعتباري براي توليد انبوه اين خودرو در نظر گرفته شود. داود ميرخاني رشتي مديرعامل ايران خودرو در دهه 60 نيز با تاييد اين موضوع گفت؛ تا آنجا که بنده اطلاع دارم مديران ايران خودرو و وزارت صنايع و معادن مشغول بررسي اين پروژه هستند اما هنوز در خصوص توليد آن به نتيجه يي نرسيده اند چرا که ظاهراً در شرايط فعلي انجام چنين پروژه يي براي اين شرکت اقتصادي نيست و مخارج زيادي را روي دست ايران خودرو خواهد گذاشت.شنيده مي شود ايران خودرو با حذف توليد «رانا» از سبد محصولات خود قصد دارد بار مالي توليد اين خودرو را از دوش خود بردارد تا بتواند با کاهش هزينه ها جوابگوي سهامداران خود در مجمع عمومي ماه آينده باشد.

زمزمه توقيف توليد «رانا» که پيش از انتخابات با حضور «حاج داود» برادر بزرگ تر احمدي نژاد رونمايي شد، در حالي به گوش مي رسد که ايران خودرو در آستانه ورشکستگي قرار گرفته و به دليل مشکلات مالي فراوان مجبور شد روز گذشته برگزاري مجمع عمومي خود را به وقت ديگري موکول کند.

پروژه «رانا» يا همان «پيکان جديد» پس از آنکه در دولت سيدمحمد خاتمي از اجراي آن جلوگيري شد در دولت نهم به برکت درآمدهاي نفتي پرونده خاک خورده اش از قفسه هاي اين شرکت بيرون کشيده شد تا شعار «ما بايد قله ها را فتح کنيم و اين شدني است» محمود احمدي نژاد را تحقق بخشد. «رانا» نخستين خودرو ساخت داخل بود که طراحي بدنه، موتور، سيستم تعليق و فرمان و ترمز آن با مالکيت معنوي ايران توليد شد. اين خودرو اگرچه با الهام از پلت فورم پژو 206 طراحي و ساخته شد اما با نصب موتور ملي روي آن مسوولان ايران خودرو مدعي شدند پلت فورم جديدي را طراحي و در واقع کشور را صاحب نخستين پلت فورم کرده اند.

(به سيستم موتور، تعليق ترمز و به عبارت ساده تر به هر چيزي که از يک خودرو ديده نمي شود پلت فورم مي گويند.)
شنيده مي شود برخي جريانات سياسي درصدد هستند با مخدوش نشان دادن رانا توليد اين خودرو را از برنامه هاي ايران خودرو خارج کنند تا سايپا بتواند مينياتور را در شرايطي غيررقابتي وارد بازار کند.

توليد انبوه «مينياتور» نيز که قرار بود از شهريورماه سال جاري در کاشان آغاز شود، پس از تغييرات صورت گرفته در مديريت شرکت سايپا و برکناري مهرداد بذرپاش در هاله يي از ابهام فرو رفته است. اجراي اين پروژه که وابستگي زيادي به بذرپاش و يارانش دارد در حالي با ابهام روبه رو شده که سايپا سال گذشته از 10 هزار مشتري اين خودرو پنج ميليون تومان وديعه گرفته و به آنها وعده داده نيمه دوم سال جاري مينياتورشان را تحويل دهد.

شنيده ها حاکي است به غير از همان چند دستگاه خودرويي که براي رونمايي توليد شده بود، سايپا مينياتور ديگري تاکنون به توليد نرسانده است.

برخي کارشناسان بازار خودرو معتقدند اگر سايپا به هر دليلي نتواند اين خودرو را به توليد برساند احتمال دارد به مشتريان اعلام کند خودرو ديگري را به جاي مينياتور تحويل آنها دهد. شايد به همين سبب باشد که بذرپاش برکنار شده حاضر نيست زير بار مسووليت سازمان ملي جوانان برود و همچنان تمايل دارد در شرکتي بماند که سالانه فروشي نزديک به چهارهزار ميليارد تومان دارد مينياتوري که دولت نهم نام صد درصد ايراني را رويش گذاشته، خودرويي است که ايتاليايي ها در طراحي بدنه آن نقش داشته اند، آلماني ها موتورش را ساخته اند و سايپا آن را روي پلت فورمي از تلفيق پرايد و ريو کار گذاشته است. «مينياتور» واژه يي فرانسوي است. پروژه مينياتور نيز با کد «S81» در دولت خاتمي تعريف شد که در ادامه با توجه به انعقاد قرارداد ال 90 دنبال نشد اما در دولت نهم به سبب مخالفت با اجراي اين قرارداد پرونده خاک خورده S81 نيز مانند «رانا» از قفسه هاي اين شرکت بيرون آورده شد تا يکي ديگر از پروژه هاي دولت نهم به صنعت خودرو کشور تحميل شود.

ترديد در توليد انبوه پروژه هاي ملي در صنعت خودرو به «رانا» و «مينياتور» منتهي نمي شود. ايران خودرو که دو سال پيش توسط احمدي نژاد خط توليد انبوه موتور ملي را به بهره برداري رساند هنوز نتوانسته به شمارگان از پيش تعيين شده براي توليد اين موتور برسد و تعداد بسيار کمي از آن را روي خودروهاي خود نصب کرده و باعث شد قيمت تمام شده اين خودروها حتي بيشتر از موتورهاي غيرايراني شود. کاميون ملي نيز که سال 85 با نام «سهند» رونمايي شد هنوز غير از سه چهار دستگاهي که در روز مراسم ساخته شده بود، کاميون ديگري به توليد نرسيده و ظاهراً اين خودرو در پارکينگ هاي ايران خودروديزل به حال خود رها شده است. اين کاميون با همکاري شرکت بنز طراحي شد و به توليد رسيد و قرار بود در سال 86 به صورت انبوه وارد بازار شود اما طولي نکشيد که با هجوم کاميون هاي چيني اين پروژه نتوانست به برنامه يي که از پيش برايش در نظر گرفته شده بود برسد.

اين بلا بر سر اتوبوس ملي هم آمد. در حالي که ايران خودروديزل پروژه اتوبوس ملي را دنبال مي کرد پس از آنکه ديد کاميون ملي با صرف ميلياردها تومان در پارکينگ ها خاک مي خورد در حالي که بخشي از پروژه توليد اتوبوس ملي را پيش برده بود، آن را متوقف کرد تا کماکان با همکاري شرکت بنز در ايران اتوبوس به توليد برساند. اما ضعف اين شرکت در صنعت اتوبوس سازي سبب شد ديگر رقبا گوي سبقت را بربايند تا ايران خودرو ديگر نتواند از محل توليد و فروش اتوبوس درآمدي براي خود کسب کند. سوداي ملي سازي در ذهن مديران ايران خودرو تنها به اين پروژه ها ختم نشد. اين شرکت علاوه بر صرف هزينه چندده ميليارد توماني براي طراحي موتور ملي (بنزين سوز) تصميم گرفت با توجه به دستور احمدي نژاد و با ساخت خودروهاي گازسوز و تغيير سبد سوخت خودروها، نخستين خودرو پايه گازسوز جهان را با کمک آلماني ها طراحي کند. اين موتور نيز که توسط مقامات بلندپايه کشور رونمايي شد تا لحظه نگارش گزارش پيش رو هنوز به توليد انبوه نرسيده و کمتر خودرويي از آن بهره برده است.

درست روزي که محمود احمدي نژاد در جمع کارکنان ايران خودرو از آنان خواست سالي دو اتاق خودرو بسازند شايد نمي دانست اين شرکت براي ساخت يک اتاق (سمند) 800 ميليارد تومان هزينه کرده و هنوز نتوانسته از محل فروش اين خودرو پولي را که خرج کرده به دست بياورد.

شايد هم نمي دانست ساخت سالانه دو اتاق يعني اينکه خودروسازان بايد سالانه دو مدل خودرو را طراحي کنند و با توجه به اينکه دانش طراحي خودرو هنوز در ايران بومي نشده بايد خارجي ها را به کمک فراخواند تا سالانه دو اتاق را به خواست رئيس دولت نهم براي ما بسازند. البته احمدي نژاد در آن روز علاوه بر اينکه مي گفت سالي دو اتاق بسازيد اضافه کرد؛ «اينکه کاري ندارد».

شايد هم نمي دانست سمند ايران خودرو از سال 81 تاکنون 475 هزار دستگاه بيشتر توليد نداشته در حالي که قرار بود اين شرکت سمند را با قيمت هشت ميليون تومان جايگزين پيکان کند تا حداقل سالانه 200 هزار دستگاه از اين خودرو را در مدل هاي مختلف به توليد برساند. با اين حال زمزمه حذف پروژه هاي ملي، باعث خواهد شد تا خودروسازان کشور براي بقا همچنان به توليد خودروهاي قديمي ادامه دهند.
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
رانندگی در روزهای گرم تابستانی به همان اندازه خطرناک است که رانندگی در آب و هوای زمستانی خبرگزاری آلمان از مونیخ گزارش داد، انجمن اتومبیل‌رانی آلمان (آداک) می‌گوید، رانندگان در این روزهای گرم باید روزانه دستکم سه لیتر آب، آبمیوه یا نوشیدنی سرد بنوشند تا از مشکلات قلبی و گردش خون اجتناب کنند.
سیستم تهویه مطبوع خودروها را هم نباید روی درجه خیلی سرد کار کنند، زیرا می‌تواند به بدن سرنشینان فشار وارد کند. به طور کلی اختلاف دمای هوای داخلی و خارجی خودرو نباید بیش از شش درجه سانتیگراد باشد.
برخی توصیه‌های دیگر را برای رانندگی در روزهای داغ بخوانید:
* کودکان خردسال به هيچ وجه نباید در روزهای داغ تابستان در خودرویی که درهایش قفل و شيشه‌هايش بالاست، تنها بمانند. دمای درون خودرو می‌تواند در اثر تابش مستقیم نور خورشید در هر دقیقه یک درجه سانتیگراد افزایش یابد و در مدت زمانی کوتاه به بیش از 70 درجه برسد.
* می‌توان همه درها را پیش از استارت زدن خودرو باز کرد تا گرما از اتاق آن خارج شود.
* در سفرهای طولانی در فواصل زماني منظم مدتي پدال ترمز را پایین نگه داريد.
* از خودروی خود غافل نشوید. شلنگ‌ها، کمربندها، سیستم تهویه، باد چرخ‌ها و روغن آن را کنترل کنید.
 

1240

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
28
محل سکونت
ایران--آبادان,خرمشهر
پراید با طراحی و ایمنی جدید تا پایان امسال وارد بازار می شود .


به گزارش واحد مرکزی خبر ، رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، افزایش 50 کیلویی وزن پراید جدید برای بالابردن ضریب ایمنـی و کاهش احتمـال واژگونـی آن و تغییرات عمده در بدنه ، قسمت جلو و عقب این خودرو را که موجب افزایش مقاومت مقابل تصادفات می شود از ویژگی های پراید جدید برشمرد .

**** الدین برزگری درحاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در کرج تصریح کرد هم اکنون نمونه ساخته شده برای آزمایش نهایی به اسپانیا فرستاده شده که مستندات حاکی از موفقیت تغییرات اعمال شده است .​
 
بالا