• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
درباره ورشکستگی ایران خودرو

سرمایه: بدهي گروه صنعتي «ايران خودرو» به بيش از 9هزار ميليارد تومان بالغ مي‌شود که بانک‌ها با مطالباتي در حدود 50 هزار و 200 ميليارد تومان بزرگترين طلبکاران از اين شرکت محسوب مي‌شوند. اما مشکل اصلي به نهادهاي طلبکار برنمي گردد بلکه رقم بدهي «ايران خودرو» گوياي اين واقعيت است که اين شرکت تقريباً 9 برابر سرمايه ثبتي خود به بانک‌ها بدهکار است.

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با وجود چنين بحراني «ايران خودرو» يک بنگاه ورشکسته محسوب مي‌شود. گرچه قرار است دولت هزار ميليارد تومان از اين بدهي‌ها را جبران کند، اما به نظر مي‌رسد مشکلات بزرگ ترين خودروساز خاورميانه به راحتي قابل حل نيست.

از طرفي اين شرکت در حال حاضر با دو هزار و 600 ميليارد تومان کسري سرمايه در گردش روبه روست و شوراي عالي پول و اعتبار پذيرفته است تا 1000 ميليارد تومان اعتبار به اين شرکت بپردازد.در چنين شرايطي «ايران خودرو» پيشنهاد کرده است دو هزار ميليارد تومان از بدهي‌هاي جاري «ايران خودرو» به بدهي بلندمدت تبديل و طي يک دوره سه تا پنج ساله از محل سودآوري شرکت پرداخت شود. اما نکته مهم اينجاست که اگر سودآوري «ايران خودرو» محقق نشود به طور قطع مشکلات بيشتري گريبانگير مديريت آن خواهد شد. از همين رو است که مديرعامل «ايران خودرو» راهکارهاي جديدي را براي فرار از بحران پيشنهاد کرده که از آن جمله مي‌توان به کاهش تنوع و توقف توليد برخي محصولات، توقف فعاليت سايت‌هاي زيان ده، ممنوعيت سرمايه گذاري جديد و همچنين واگذاري شرکت‌هاي قطعه ساز اشاره کرد.

در همين حال مديران جديد «ايران خودرو» درصددند در راستاي چابک سازي و حذف هزينه‌هاي زايد اين شرکت اقدامات گسترده‌اي را در دستور کار خود قرار دهند. بر اين اساس قرار است 50 شرکت و طرح سرمايه گذاري گروه صنعتي «ايران خودرو» به روش مزايده از ماه جاري واگذار شود.

قائم مقام مديرعامل گروه صنعتي «ايران خودرو» هدف از اين اقدام را کسب منابع مالي و چابک سازي «ايران خودرو» بيان و پيش بيني کرد دست کم هزار ميليارد تومان منابع جديد حاصل شود. جمشيد ايماني با بيان اينکه «در نخستين اقدام، سهام «ايران خودرو» در بانک پارسيان که بيش از يک سوم سهام اين بانک است به صورت بلوکي واگذار مي‌شود» گفت: «در پي عقب افتادگي بدهي‌هاي «ايران خودرو» به ويژه به قطعه سازان و انعکاس اين موضوع به دولت در جلسه 23 خرداد کميسيون اقتصادي دولت اين موضوع مطرح و مصوب شد سقف اعتباري «ايران خودرو» با هزار ميليارد تومان افزايش به 4250 ميليارد تومان برسد.» وي افزود: «پيش از اين بانک‌ها مجاز نبودند بيش از 15 درصد پايه سرمايه خود را به «ايران خودرو» اختصاص دهند.»

وي با اشاره به بررسي‌هاي انجام شده، 50 شرکت وابسته به گروه صنعتي «ايران خودرو» را قابل واگذاري دانست وگفت: «با فروش اين شرکت‌ها پيش بيني مي‌شود دست کم هزار ميليارد تومان منابع حاصل شود.» قائم مقام مديرعامل «ايران خودرو» درباره تاثير واگذاري اين شرکت‌ها بر فعاليت «ايران خودرو» افزود: «اين اقدام نوعي خصوصي سازي و چابک سازي است که يکي از مزاياي آن کاهش هزينه‌هاي توليد خواهد بود.»

وي درباره بدهي «ايران خودرو» به بانک‌ها نيز گفت: «با اقداماتي که براي تامين منابع جديد در دست اجراست بخشي از بدهي‌هاي جاري را از طريق انعقاد قراردادهايي به بدهي بلندمدت تبديل مي‌کنيم تا سرمايه در گردش لازم را تامين کنيم.»

ايماني افزود: ««ايران خودرو» در نظر دارد قبل از سررسيد، مطالبات بانک‌ها را پرداخت و با دريافت تسهيلات جديد بخشي از سرمايه در گردش خود را تامين کند.»

با اين حال کارشناسان صنعت خودرو معتقدند سياست‌هاي نادرست گذشته درباره گشايش اعتبارات ارزي، خريدهاي خارجي و امضاي قراردادهاي صنعتي، لطمه اساسي بر پيکره خودروسازان ايراني وارد کرده است.

گرچه دولت تلاش کرده با حمايت‌هاي بي دريغ خود طي سال‌هاي گذشته بحران «ايران خودرو» را حدود سه سال به تاخير اندازد، اما بحران اين شرکت زماني نمايان شده است که بسياري از خودروسازان بزرگ دنيا شرايط سخت و شکننده‌اي را سپري مي‌کنند و به سمت ادغام با يکديگر پيش مي‌روند.

در شرايط فعلي نيز بحث ادغام دو خودروساز بزرگ کشور بار ديگر مطرح شده است. به نظر مي‌رسد برنامه ريزي بر اين پايه استوار است که با ادغام يک خودروساز زيان ده با يک خودروساز سودده وضعيت مطلوب‌تري بر فضاي کلي صنعت خودرو حاکم شود. حال آنکه کارشناسان صنعت خودرو معتقدند اين بحران به آساني و با اين رويکردها قابل حل نيست؛ زيرا شرکت «سايپا» نيز در سال‌هاي اخير به دليل تعدد طرح‌هاي در حال اجرا تا حدودي بدهکار شده و تنها تيراژ انبوه خودرو «پرايد» مانع از بروز بحران‌هاي جدي در اين شرکت شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
طلب 120میلیاردی قطعه سازان از ایران خودرو




مهر: رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به برگزاری جلسات مکرر برای حمایت از قطعه سازان خودروی استان، از طلب 120 میلیارد تومانی فعالان این بخش از شرکت ایران خودرو خبر داد.

مرتضی هاشم پور پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه صنایع لبنی مازندران با بیان اینکه اکثر صنایع کوچک و متوسط نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند، افزود: عدم آشنایی به حقوق و یا عدم توانایی برای احقاق حق از دلایل این امر است و تشکیل یک کنسرسیوم در بخشهای مختلف واحدهای تولیدی می تواند در این امر تاثیر گذار باشد.

به گفته وی، پیگیری مطالبات صنفی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی از وظایف سازمان صنایع و معادن است.

هاشم پور با اشاره به اینکه سازمان بر اساس اهداف تعیین شده در حال پیشرفت است، گفت: تدوین سند استراتژیک صنعت و معدن، افزایش سهم صنعت در برنامه پنجم، تاسیس اتاق راهنمای سرمایه گذاری و شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی از جمله این اهداف است.

وی به حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در استان و برگزاری سمینارهای مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش سهم صنعت مازندران در برنامه پنجم توسعه کشور جهت جبران دو دهه عقب ماندگی صنعتی ضروری است و مسئولان و نمایندگان مازندران به شدت پیگیر این مسئله هستند.

وی خواستار برقراری تعامل و همکاری بیشتر با انجمنهای صنعتی استان شد و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بزرگ سازمان کاهش تصدی گری و واگذاری بخشی از وظایف به انجمنهای صنعتی است.

رئیس سازمان صنایع و معادن با تاکید بر اینکه انجمنهای صنایع مختلف مشکلات و نارسایی ها را اطلاع دهند، عنوان کرد: بررسی نارسایی ها و مشکلات موجب شناسایی ظرفیتهای جدید واحدهای صنعتی می شود.
یکپارچه سازی نظارتها، افزایش کیفیت شیر خام تولید شده در واحدهای سنتی، مدیریت متمرکز بر شیر وارداتی، اجرای شهرک دامپروری با کار کارشناسی، حذف یارانه ها در دراز مدت، سیاست گذاری در عرضه و تقاضای تولید شیر خام، قیمت گذاری شیر خام بر اساس کیفیت، تعیین قیمت یارانه شیر خام در ابتدای هر سال و اجرای برنامه ها و تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مختلف از خواسته های مدیران واحدهای تولیدی لبنی مازندران در این کارگروه بود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
يه عكسم از پرايد ميزاشتي

ba053af9230de7c64201f6ae45d023b6.jpg
 

ODE112

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
24 مارس 2006
نوشته‌ها
1,400
لایک‌ها
1,288
محل سکونت
aquarium
نهصــد میلیون لمبرگینی رو ببین چیکار کرده بیشعور!
 

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
45518756.jpg


ferrari%20crash_02_06.jpg


FerrariREX_450x300.jpg


sasan s:دوست عزیز لطفا از گذاشتن عکس به صورت متوالی و در پستهای جداگانه خودداری نمایید . لطفا چند عکس را در یک پست قرار دهید . با تشکر
 
Last edited by a moderator:

persia_dj

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
0
محل سکونت
Teh
این 325 ای که گذاشتی مال قبل از 2005 هست و به نظر منم خوشگل نیست
325 جدید خیلی خوشگله مخصوصا کانورتیبلش
هیوندا کوپه هم خوشگله خداییش، پارسال داشتیم بعد 3ماه فروختیم ولی هنوزم یه کوپه تو خیابون میبینم حال میکنم گرچه الان دیگه خز شده
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هيچکدام از سايت های ايران خودرو تعطيل نمی شود

ایرنا: مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: با ارزيابي هاي صورت گرفته به اين نتيجه رسيديم که هيچکدام از سايت‌هاي داخلي و خارجي ايران خودرو زيان‌آور نيست و برنامه ‌هايي براي توليد محصولات جديد و سودآوري بيشتر در اين سايت ها تدوين شده است.

"جواد نجم الدين" ضمن تکذيب اخبار منتشر شده در برخي از سايت هاي خبري مبني بر تعطيلي سايت‌هاي ايران خودرو گفت: در جلسه‌اي که در کميسيون صنايع و معادن مجلس داشتيم، فعال بودن و زيان ‌‌‌‌‌ده نبودن سايت‌هاي ايران خودرو به صورت شفاف مورد بررسي قرار گرفت.

وي ادامه داد: سايت هاي ايران خودرو در ارتباط با سياست هاي کلان دولت، سند چشم انداز 20 ساله کشور و عدالت محوري راه اندازي شده است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود: با برنامه ريزي‌هاي دقيقي که انجام شده هيچ سايت داخلي و خارجي ايران خودرو تعطيل نمي‌شود، بلکه با اجراي برنامه‌اي مدون سود‌آوري
تمام سايت‌ها افزايش يافته و به فعاليت خود ادامه خواهند داد.

وي تصريح کرد: برخي از پايگاههاي توليدي اين شرکت در ابتداي تاسيس هستند و ممکن است بهره وري و سودآوري کمتري داشته باشند که اين موضوع در تمام بنگاه‌هاي تازه تاسيس صورت مي گيرد.

نجم‌الدين تاکيد کرد: ايران خودرو در کنار بهبود کيفيت محصولات خود، در سايت هاي صادراتي نيز با هدف کسب سهم بيشتر از بازار جهاني گسترش مي يابد تا هر سايت به صورت منطقه‌اي، کشورهايي را تحت پوشش قرار دهد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هشت خودروي جديد به بازار مي‌آيد


دنياي اقتصاد: تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور سبب شد تا این هفته نیز بازار خودرو روزهای داغ و پر حرارتی را سپری کند. حرارتی که تا پایان هفته آینده نیز ادامه داشته و احتمالا با آغاز ماه رمضان رو به سردی خواهد گذاشت.هر چند برخی فعالان بازار عنوان می‌کنند طی هفته آینده افزایش قیمت خودروها بعید به نظر می‌رسد، اما برخی دیگر نیز عدم گرانی را منوط به میزان عرضه خودروسازان می‌دانند.

هشت خودرو جدید در راه است

گروه خودرو - شرکت سایپا در سال جاری 16 خودروی جدید وارد بازار می‌کند که از این تعداد 8 خودور سواری و 8 خودرو نیز تجاری خواهند بود.

روشنی مقدم قائم‌مقام شرکت سایپا با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: در سال جاری گروه خودروسازی سایپا هشت خودرو سواری جدید وارد بازار خواهد کرد که از ميان این محصولات دو خودرو به صورت فیس لیفت به بازار عرضه می‌شوند و مابقی خودروها نیز محصولات جدید هستند که وارد خط تولید شرکت سایپا خواهند شد.

روشنی مقدم در خصوص خوردوهای فیس لیفت جدید این شرکت اظهار داشت: تندر فیس لیفت و مروارید که فیس لیفت پراید نسیم است، در سال جاری به عنوان خودروهای فیس لیفت جدید وارد بازار می‌شوند.

وی در خصوص اینکه آيا مجوز تولید تندر فیس لیفت از سوی شرکت رنو صادر شده يا خیر عنوان کرد:مجوزهای تولید از سوی شرکت رنو اخذ شده و تولید این خودرو طی چند ماه آینده آغاز و به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته روشنی مقدم تندر فیس لیفت نسبت به تندر معمولی افزایش قیمت چندانی نخواهد داشت. آغاز تولید تندر فیس لیفت در حالی است که هم اکنون تولید این خودرو در شرکتهای ایران‌خودرو و پارس خودرو، به کندی صورت می‌گیرد و کمبود قطعه در سال جاری بارها به توقف تولید این خودرو منجر شده است که با این شرایط معلوم نیست که سایپا چگونه می‌خواهد تولید فیس لیفت این خودرو را آغاز کند.

به گفته روشنی مقدم علاوه‌بر خودروهای فیس لیفت این شرکت در سال جاری خودروهای مینياتور،مگان 2000سی‌سی دنده اتومات و هفت دنده معمولی، تینا، قشفایی و ریو دنده اتومات را وارد بازار خواهد کرد.

وی در خصوص زمان ورود این خودروها به بازار می‌گوید: مینياتور و مروارید مهر، يا آبان ماه در بازار عرضه می‌شوند و پس از آن سایر خودروها به بازار عرضه خواهند شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ايران خودرو 200 هزار خودرو به بازار عرضه كرد

خبرگزاري موج - گروه صنعتي ايران خودرو در ايام تعطيلات تابستاني در يک هفته بيش از 15 هزار دستگاه انواع خودرو ثبت نام و به فروش رساند.

به گزارش موج، علي اصغر سرائي نيا معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو، با بيان اين مطلب افزود: در سال جاري، سازمان فروش ايران خودرو به غير از خودرو تندر90، تقريبا به تمام تعهدات خود عمل كرده و در روز هاي تعطيلات تابستاني كه از روز 17 تا 22 مردادماه سال جاري بود بيش از 15 هزار دستگاه خودرو توسط نمايندگي هاي مجاز و سازمان فروش ثبت نام و به فروش رساند.
وي اظهار داشت: سازمان فروش ايران خودرو براي مشتري مداري و انجام تعهدات خود در ايام تعطيلات تابستاني مشغول به فعاليت بوده است.
سرايي نيا ادامه داد: ميزان فروش اين شركت از ابتداي سال جاري تا كنون(22 مرداد ماه) حدود 200 هزار دستگاه بوده است كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش 27 هزار دستگاهي را نشان مي دهد.
معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو تصريح کرد: استفاده کنندگان از تسهيلات بانکي توانستند محصولات ايران خودرو را که متشکل از انواع مدل هاي سوزوکي گراندويتارا، پژو پارس، 405، 206، سمند ال.ايکس و پژو روآ است، خريداري کنند.
معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو با تاكيد بر اينكه در اين ايام تمامي محصولات مذکور به دو شيوه نقدي و اقساطي با تحويل فوري قابل عرضه بوده است، گفت: بسياري از مشترياني که بودجه آنها پائين تر از 100 ميليون ريال برآورد مي شد با استفاده از شيوه نوين فروش ايران خودرو صاحب يک دستگاه خودرو نو شدند.
سرائي نيا افزود: شيوه هاي نوين فروش ايران خودرو موجب شده است تا بسياري از اقشار متوسط جامعه نسبت به خريد يک دستگاه خودرو نو از قبيل پژو 405، سمند و 206 ترغيب شوند.
وي با اشاره به سياست هاي دولت در راستاي افزايش و ارتقاي حمل و نقل عمومي خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگي هاي انجام شده با ستاد ساماندهي تاكسي در كشور تقريبا به تمام تعهدات خود عمل كرده و فروش تاكسي در ايران خودرو به روز شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
خودروسازان: پول نداريم؛ وام نمي‌دهيم!


در حالي طرح جمع‌آوري خودروهاي فرسوده از ديروز كليد خورده كه هنوز ابهامات زيادي در اين خصوص مطرح است.

به گزارش ايسنا، در طرح سال 1388 كه با تاخير نيز آغاز شده، قرار است 600 هزار دستگاه خودرو آن هم بدون پرداخت وام از سوي ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت جمع‌آوري شود.

از سويي اين ستاد توپ را در طرح جديد به زمين خودروسازان فرستاده و اعلام كرده كه قرار است تسهيلات از سوي خودروسازان به مشتريان ارائه شود، در حالي كه حتي پيش از شروع طرح نيز خودروسازان پرداخت وام به مشتريان خودروهاي فرسوده را مورد تاييد قرار ندادند.

البته نصيري ـ رييس طرح نوسازي حمل و نقل كشور ـ اعلام كرد كه بر اساس مذاكرات با شركت‌هاي ايران خودرو، سايپا، گروه بهمن و زامياد قرار است هر كدام از اين شركت‌ها پنج ميليون تومان وام در اختيار مشتريان قرار داده و مابه‌التفاوت را مشتري پرداخت كند.

به گفته وي ارزش خودرو اسقاط شده مشتري نيز تا سقف 1.5 ميليون تومان است.

اين در حالي است كه پرداخت اين وام از سوي هيچ يك از شركت‌هاي خودروساز تاييد رسمي نشده است و مسوولان ايران خودرو و سايپا نيز پرداخت وام پنج ميليون توماني را رد كرده‌اند.

با اين حال يكي از مقامات سايپا امروز اعلام كرد كه اين شركت جدا از برنامه‌هاي ستاد مديريت حمل و نقل سوخت تاييده هيات مديره را در راستاي پرداخت وام 2.5 ميليون توماني و 1.8 ميليون توماني را دريافت كرده است و بازپرداخت آن به صورت هر پنج ماه يك چك و بدون سود خواهد بود.

البته اين مقام مسوول تاكيد كرده كه در فاز اول قرار است خودروهاي مدل 1352 به قبل جمع‌آوري شوند كه ارزش گواهي اسقاط آنها يك ميليون تومان است كه درفازهاي بعدي تا مدل سال 1359 نيز جمع‌آوري خواهد شد و فعلا ثبت نام از مشتريان خودروهاي مدل 1352 به قبل به عمل مي‌آيد.

اما ايران‌خودرو كه شرايط مالي چندان خوبي ندارد، از ارائه وامي در اين زمينه صحبتي به ميان نياورده است.

در اين ميان يكي از مسوولان اين شركت با اشاره به اين‌كه الزامي براي ارائه وام براي جمع‌آوري خودروهاي فرسوده نداريم، گفت: اگر الزامي هم براي ما ايجاد شود، پولي نداريم كه به عنوان وام بپردازيم!

وي تاكيد كرد: البته صحبت‌هايي انجام شده كه از سوي ايران خودرو وام در اختيار مشتريان قرار گيرد، ولي اگر قرار باشد تسهيلاتي بپردازيم، شرايط تحويل خودرو ما به مشتري پرداخت 40 درصد قيمت خودرو به صورت چكي، با بهره 17 درصد و يك‌ساله است. اين در حالي است كه مشتريان خودرهاي فرسوده به دنبال يك وام با بازپرداخت 2 تا 3 ساله هستند و نرخ بهره پايين‌تري را نيز خواهان هستند كه شرايط فوق براي دارندگان خودروهاي فرسوده به صرفه نيست.

در حالي كه در گذشته وام 5 ميليون توماني با بهره 7 درصدي در اختيار مشتريان خودروهاي فرسوده قرار مي‌گرفت، اين طرح با استقبال خوبي مواجه نبود، حال مشخص نيست چطور در حالي كه قرار نيست اين وام در اختيار مشتريان قرار گيرد، ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت اميدوار است تا سال 1390 (در مجموع طي سه سال) يك ميليون و 800 هزار خودرو فرسوده را جمع‌آوري كند. اين در حالي است كه از سال 1385 تاكنون تنها حدود 550 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده كه از اين رقم 373 هزار دستگاه خودرو جايگزين شده است.

بر اساس آمار به دست آمده از ابتداي طرح تا پايان سال 1390 قرار بود بيش از 2.5 ميليون خودرو فرسوده از رده خارج شود، اما تاكنون حدود 20درصد از اين تعداد از رده خارج شده است.
بنابراين شكي نيست اگر دولت مي‌خواهد طرح جمع‌آوري خودروهاي فرسوده با موفقيت همراه باشد، بايد از مردم حمايت كند، چرا كه مشتريان خودروهاي فرسوده كه خواهان خودرو جايگزين هستند، عمدتا داراي شرايط مالي مناسبي نيستند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
چهل هزار فقره وام برای ساماندهی مسافربرهای شخصی

واحد مرکزی خبر- معاون عمرانی وزارت کشور گفت: هرکدام از بانک‌های ملی، ملت، تجارت و صادرات برای ادامه طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی، ده‌هزار فقره وام پنج تا هفت‌میلیونی پرداخت می‌کنند.


علی نیکزاد در حاشیه همایش سراسری معاونان عمرانی استان با بیان این که در جلسه امروز، موضوع ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی، تاکسی، ون و مسافربرهای شخصی بحث و بررسی شد، افزود: بنا به عللی طرح ساماندهی مسافربرها متوقف بود که با همکاری بانک مرکزی و مساعدت چهار بانک عامل این طرح شتاب مي‌گیرد.

فراخوان براي تكميل وانت‌هاي دوگانه‌سوز

روابط عمومی ایران خودرو- مديرعامل شركت امداد خودرو ايران گفت: ايران خودرو به منظور تكريم مشتريان و جلب رضايت آنان 45هزار دستگاه وانت پيكان دوگانه سوز فاقد كيت و مخزن را جهت تكميل كاري فراخوانده است.



محمد جواد طلا ادامه داد: اين طرح از 24 مرداد ماه سال جاري در سراسر كشور به صورت رايگان انجام مي‌گيرد. وي اظهار داشت: مالكين خودروهاي وانت پيكان دوگانه‌سوز فاقدكيت و مخزن مي‌بايست جهت اخذ نوبت شماره شاسي خود را به شماره 300030 پيامك نموده يا به سايت شركت امداد خودرو ايران به نشانيwww.Emdadkhodro.com جهت تكميل فرم مربوطه مراجعه كنند. مديرعامل شركت امداد خودرو ايران با بيان اين نكته كه مدت اجراي اين طرح در صورت مراجعه خودروها يك ماه است، ادامه داد: كارشناسان اين شركت بر اساس اطلاعات رسيده مشتريان را به نزديك‌ترين مراكز اجراي اين طرح راهنمايي خواهند كرد.

نگاهي به وضعيت كيفي خودروهاي تجاري
ایسنا- خودروهاي توليدي كشور در بهار امسال، شامل 32 مدل خودرو در گروه سبك و 21 مدل خودرو در گروه سنگين بوده‌اند كه در بخش اتوبوس و ميني‌بوس، اتوبوس بين شهري اسكانيا C12 و در بخش كاميون و كاميونت، بنز آتگو و وولوFH كيفي‌ترين محصولات اين گروه‌ها اعلام شدند.


در اولين فصل امسال، در گروه اتوبوس و ميني‌بوس تعداد دو مدل اتوبوس بين شهري، سه مدل اتوبوس شهري و سه مدل ميني‌بوس توليد شده است كه كمترين تعداد ارزشيابي انجام شده روي اتوبوس‌هاي بين شهري بنز C457 و اتوبوس بين شهري اسكانيا C12 با چهار مورد و بيشترين آن مربوط به ميني‌بوس‌ هيوندايي كروز با 296 مورد ارزشيابي بوده است. در گروه سنگين (بخش كاميون و كاميونت) نیز 9 مدل كاميون و 4 مدل كاميونت در سه ماهه اول امسال در كشور توليد شده است. در اين گروه كاميون‌هاي بنز آتگو و وولو FH در صدر باكيفيت‌ترين‌ها قرار دارند و كاميون سنگين بنز WH با نمره منفي 2/114 پايين‌ترين رتبه را به دست آورده است. كمترين تعداد ارزشيابي انجام شده در اين گروه روي كاميون آميكو M2631 با سه مورد و بيشترين آن مربوط به كاميون سنگين بنز WH با 368 مورد بوده است. در این گروه نیز در سطح خيلي خوب تعداد 6 مدل خودرو سنگين قرار گرفته‌اند. كاميون‌هاي برتر اين سطح، غالبا در بخش‌هاي تزئينات، بدنه و رنگ داراي ايراد بودند. كاميونت ايسوزو NQR كه با نمره منفي 2/37در آخرين رتبه اين سطح قرار دارد، در بخش‌هاي تزئينات و بدنه بيشترين امتياز منفي را كسب كرده است. در اين سطح كيفي ايرادات نفوذ آب و صداهاي غير عادي مشاهده نشده است. از لحاظ سيستم ترمز نيز تمامي خودروهاي اين سطح به جز كاميونت ايسوز و NPR فاقد ايراد بوده‌اند. در سطح خوب نیز كاميونت هيوندايي مايتي به همراه كاميون‌هاي كاويان، آميكو M2631 و 1929اD از لحاظ كيفي در سطح خوب قرار گرفته‌اند. در اين سطح كاميون آميكو 1929اD در بخش تجهيزات الكتريكي تنها خودروي داراي ايراد بوده كه از لحاظ موتور و انتقال قدرت، بدنه و ترمز نيز بيشترين امتياز منفي را كسب كرده‌ است. از سوی دیگر در بخش نفوذ آب نيز كاميون آميكو M2631 تنها خودرو بدون ايراد بوده است. در سطح قابل قبول اين گروه شامل سه مدل خودرو است كه كاميونت 2/5 تن آميكو با نمره منفي 90 بهترين آنها بوده است. اين خودرو به همراه كاميون سبك بنز LP و كاميون سنگين بنز WH در اين سطح قرار دارند.

نرخ فروش برخي خودروهاي داخلي




16-06.jpg


رونق بازار خودرو یک هفته دیگر ادامه دارد
تندر-90 بر بال گرانی

گروه خودرو- تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور سبب شد تا این هفته نیز بازار خودرو روزهای داغ و پر حرارتی را سپری کند.


حرارتی که تا پایان هفته آینده نیز ادامه داشته و با آغاز ماه رمضان رو به سردی خواهد گذاشت.
آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند طی هفته جاری به‌رغم افزایش تقاضا، تندر-90 و مگان 2000 دنده اتومات طعم افزایش قیمت را چشیده و گران شده‌اند. این در حالی است که سایر خودروها با همان نرخ های هفته پیش و یا نهایتا با افزایش قیمتی ناچیز خرید و فروش شدند.
طی این هفته هر چند خطوط تولید خودروسازان تعطیل و کارگران به مرخصی رفتند اما برخی از واحدهای فروش باز و فعالیت آنها ادامه داشت. با وجود این، به گفته فعالان بازار پایین آمدن سرعت تحویل خودرو و سند زدن آن، سبب شده تا بازار با وجود نزدیک شدن به ماه رمضان که مسافرت‌ها کاهش یافته و تقاضا برای خرید خودرو نیز کم مي‌شود، رونق دو سه هفته گذشته خود را حفظ کند. رونقی که به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، تنها یک هفته دیگر ادامه داشته و با آغاز ماه رمضان به تدریج رو به افول خواهد رفت. هر چند برخی فعالان بازار عنوان می‌کنند طی هفته آینده افزایش قیمت خودروها بعید به نظر می‌رسد، اما برخی دیگر نیز عدم گرانی را منوط به میزان عرضه خودروسازان می‌دانند. به اعتقاد آنها ممکن است تعطیلی خودروسازان طی هفته جاری و خوابیدن خطوط تولید آنها، بر میزان عرضه خودرو به بازار تاثیر گذاشته و صعود قیمت‌ها را به دنبال داشته باشد.
این در شرایطی است که به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، بازار خودرو طی دو سه هفته گذشته به حدی افزایش قیمت را تجربه کرده که بیش از این، کشش گرانی را ندارد.
تندر باز هم گران شد
پرحاشیه‌ترین محصول صنعت 50 ساله خودرو ایران، طی هفته جاری باز هم با افزایش قیمت روبه‌رو و گران شد. تندر-90 که اوضاع بسیار نامناسب تولید آن دلیل اصلی گرانی‌اش محسوب می‌شود، طی این هفته در مدل E1 خود 200هزار تومان گران شد و مدل E2 آن نیز افزایش قیمتی 150هزار تومانی را تجربه کرد؛ به نحوی که هم‌اکنون تندر E1 با نرخ 12میلیون و 400هزار تومان به فروش می‌رسد و E2 نیز قیمتی برابر با 14میلیون و 500هزار تومان دارد. این در شرایطی است که E0 ساده‌ترین مدل تندر با همان قیمت 11میلیون تومان هفته گذشته خود خرید و فروش می‌شود.
ثبات قیمت در خانواده ایران خودرو
طی هفته جاری محصولات ایران خودرو تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکرد؛ به نحوی که در حال حاضر پژو 405 بنزینی با قیمت 13میلیون و 350هزار تومان به فروش می‌رسد و پژو روآ نیز قیمتی برابر 8میلیون تومان در مدل بنزین سوز خود دارد. این در شرایطی است که با توجه به توقف تولید روآی معمولی، افزایش قیمت این محصول در آینده دور از ذهن نیست.
اما نگاهی هم به پژو 206 بیندازیم. این محصول که تیپ 2 آن طی دو سه هفته گذشته افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرد هم‌اکنون با نرخ 14میلیون و 350‌هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین V9 مدل صندوق‌دار 206 نرخی برابر 18میلیون و 800هزار تومان داشته و V8 نیز با قیمت 16میلیون و 300هزار تومان به فروش می‌رسد.
V20 نیز که ساده‌ترین مدل 206 صندوق دار به حساب مي‌آید، با قیمت 13میلیون و 900هزار تومان به فروش مي‌رسد.
از سوی دیگر پژو پارس یکی از محصولات محبوب ایران خودرو نیز در حال حاضر نرخی برابر 17میلیون و 200هزار تومان در مدل معمولی خود داشته و پارس ELX نیز با قیمت 23میلیون تومان به فروش مي‌رسد.
از خانواده سمند نیز اینگونه خبر مي‌رسد که طی هفته جاری نمودار قیمتی اعضای آن تغییر خاصی نکرده است؛ به نحوی که سمند معمولی در حال حاضر نرخی برابر 13میلیون و 500هزار تومان دارد و LX نیز با قیمت 15میلیون تومان خرید و فروش مي‌شود.
سورن نیز همان قیمت 16میلیون و 700 هزار تومان خود را حفظ کرده است.
سایپایی‌ها نیز ثابت ماندند
محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز طی هفته جاری با وجود داغ بودن بازار، افزایش قیمت را تجربه نکردند. در حال حاضر پراید پرتیراژترین و کم‌کیفیت‌ترین خودرو داخلی با نرخ 7میلیون و 650هزار تومان در مدل معمولی و بنزینی خود به فروش مي‌رسد. فعالان بازار تیراژ بالای این خودرو را دلیل اصلی گران نشدن آن مي‌دانند.
از سوی دیگر زانتیا، فرانسوی محبوب سایپا نیز قیمت هفته گذشته خود را حفظ و در حال حاضر با نرخ 27میلیون و 400هزار تومان به فروش مي‌رسد. ریو نیز که طی دو سه هفته گذشته افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرد هم‌اکنون نرخی برابر با 13میلیون و 500هزار تومان دارد. نیسان رونیز شاسی بلند مونتاژی پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) در حال حاضر با نرخ 30میلیون و 500هزار تومان خرید و فروش مي‌شود.
از سوی دیگر ماکسیما نیز در مدل اتومات خود قیمتی برابر 38میلیون و 500هزار تومان دارد و نوع دنده‌ای این چشم بادامی ژاپنی نیز با نرخ 35میلیون تومان به فروش مي‌رسد.
مگان 4 ميليون گران شد
اما از میان محصولات شرکت پارس خودرو مگان 2000سی سی طی این مدت افزایش چشمگیری را تجربه کرد؛ به طوری‌که این خودرو در حال حاضر با افزایش چهار میلیونی تومانی در بازار با قیمت 35میلیون تومان عرضه مي‌شود. به گفته نمایشگاه‌داران توقف واردات و تاخیر در تولید این خودرو موجب شده تا این خودرو پرطرفدار با کاهش عرضه در بازار مواجه شود؛ به این دلیل در حال حاضر قیمت آن افزایش چشمگیری یافته است.
به گفته مسوولان این شرکت، مگان 2000 تولید شده توسط پارس خودرو مهر ماه وارد بازار مي‌شود و به این طریق پیش‌بینی مي‌شود با عرضه مگان داخلی قیمت این خودرو دو تا سه میلیون تومان کاهش يابد.
افزایش چهار میلیونی مگان 2000 در حالی است که مگان 1600 سی سی که در شرکت پارس خودرو تولید مي‌شود طی این مدت هیچ افزایش قیمتی نداشته و هم‌اکنون با قیمت 24میلیون و 500هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود.


sasan s: دوست عزیز قبلا هم تذکر داده بودم ؛ لطفا از گذاشتن خبر در پستهای تک تک و جداگانه خودداری کنید.
 
Last edited by a moderator:

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ونزوئلا آماده كمك به ايران خودرو


فارس: سفير ونزوئلا در ايران با بيان اينكه ونزوئلا مطالعاتي را در زمينه مشكلات مالي ايران خودرو انجام داده است گفت: آماده كمك به ايران خودرو هستيم .

داويد ولاسكز در پاسخ به اين سؤال كه آيا مشكل مالي ايران خودرو بر همكاري ونزوئلا با اين شركت تأثير خواهد داشت يا خير؟ نيز اظهار داشت: اين مسئله تأثيري بر مسائل كاري ما نخواهد داشت و در واقع توليد سمند در ونزوئلا براساس يك قرارداد مشترك بين دو كشور انجام مي‌شود.

به گفته وي در ونزوئلا اقشار مختلف از جمله سربازان و دانشجويان خريدار سمند هستند.

وي با بيان اينكه اگر ايران خودرو مشكل مالي دارد آماده كمك به آن هستيم افزود: هم‌اكنون سمند ايران بين 10 تا 15 هزار دلار در ونزوئلا به فروش مي‌رسد.

*سمند سوار نشدم

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا خودش تا به حال سمند سوار شده يا خير؟ گفت: خير سوار نشده‌ام ولي سمند عرضه شده در ونزوئلا آنقدر ارزان است كه همه اقشار اين كشور مي‌توانند نسبت به خريد آن اقدام كنند.

وي با اشاره به برنامه توليد دو هزار دستگاه سمند در ونزوئلا طي سال جاري تصريح كرد: برنامه‌ريزي براي افزايش اين ميزان توليد و رساندن آن به حدود 10هزاردستگاه سمند در سال نيز در دست انجام است و بحث تقويت توليد سمند در ملاقات رؤساي جمهور ايران و ونزوئلا نيز مورد تأكيد قرار گرفته است.

ولاسكز همچنين با اشاره به قرارداد توليد 10 هزار دستگاه خودرو بين ونزوئلا و كلمبيا گفت: اين مسئله به دليل اتفاقاتي كه در كلمبيا رخ داده متوقف شده كه مي‌تواند باعث تقويت شركت مشترك ايران و ونزوئلا در توليد سمند شود.

سفير ونزوئلا در ايران ادامه داد: افرادي كه فروشنده بخش خصوصي هستند اگر خودرويي به ارزش 40 ميليون توماني داشته باشد، تعداد بيشتري از آن خودرو را مي‌تواند به فروش برساند.

*فروش خوب سمند در ونزوئلا

وي تصريح كرد: هم‌اكنون سمند در بخشهاي مركزي ونزوئلا مانند كاراكاس از فروش مناسبي برخوردار است و ما سعي داريم خدمات پس از فروش اين خودرو را در بخشهاي ديگر ونزوئلا نيز گسترش دهيم تا از اين خودرو بهره‌مند شوند.

وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه اگر خط توليد سمند در ونزوئلا با مشكل روبرو شود آيا حاضر به كمك به اين شركت هستيد؟‌ گفت: بله، با افزايش توليد سمند در ونزوئلا به ايران خودرو كمك خواهيم كرد.

وي در مورد پروژه توليد تراكتور توسط ايران در ونزوئلا نيز اظهار داشت: در اين زمينه در كميسيون مشترك دو كشور به نتايجي رسيده‌ايم و هم‌اكنون تراكتورهاي ايراني در ونزوئلا توليد و در اين كشور و همچنين ساير كشورهاي آلبا عرضه مي‌شود.
سفير ونزوئلا ادامه داد: هم‌اكنون در تلاش هستيم كه توليد خودرو و تراكتور را توسط توليدكنندگان ونزوئلايي در اين كشور فعال كنيم.

مراجعه وسايل نقليه سنگين به مراکز معاينه فني کم است

ShowImage.aspx

مديرعامل مرکز معاينه فني تهران گفت: در ده ماه گذشته 15 هزار وسيله نقليه سنگين، براي اخذ معاينه فني به مراکز مراجعه کردند که 75 درصد آنها موفق به اخذ معاينه شدند.

به گزارش خبرخودرو ، وحيد نوروزي با بيان اين که تعداد مراجعه وسايل نقليه سنگين به مراکز معاينه فني، در مقايسه با تعداد وسايل نقليه سنگيني که در تهران تردد مي کند، ناچيز است، افزود: بيش از 60 هزار دستگاه وسيله نقليه سنگين در تهران رفت و آمد مي کنند.

وي با اشاره به اين که سهم وسايل نقليه سنگين در آلودگي هوا، حدود 4 درصد است، گفت: به علت نامرغوب بودن گازوئيل، اين درصد آلايندگي در مقايسه با استاندارد جهاني بالا است.

مديرعامل مرکز معاينه فني تهران افزود: عمده مشکلات فني خودروهاي سنگين نقص ترمز، جلوبندي و افزايش درصد آلودگي است.

نوروزي گفت: علت بيشتر تصادفات خودورهاي سنگين مشکلات فني است که در تصادف اخير در همدان به علت نقص فني اتوبوس، 20 نفر از هموطنان جان باختند.

مديرعامل مرکز معاينه فني تهران با اشاره به تقلبي بودن برخي از کارت هاي معاينه فني گفت: برخي از افراد سودجو و فرصت طلب اين کارت ها را يا از طريق جعل و يا از مراکز فني خارج از تهران تهيه مي کنند که نيروي انتظامي تاکنون يک باند از اين افراد متخلف را شناسايي و دستگير کرده است.

جريمه و ممنوع کردن فعاليت تاکسي داران متخلف فرودگاه امام

ShowImage.aspx

به گزارش خبرخودرو ، مأموران گشت سازمان تعزيرات با حضور در فرودگاه حضرت امام، با چند شرکت و راننده متخلف برخورد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، اين شرکت ها از هر مسافر 30 تا 40 هزار تومان اخذ مي کردند.

بر اساس قانون مصوب شده، کرايه اين تاکسي ها از فرودگاه امام به هر نقطه شهر تهران تا ساعت 12 شب، 16 هزار تومان و از ساعت 12 تا 6 بامداد 18 هزار تومان است.

قاضي عابدي رئيس شعبه سيار سازمان تعزيرات، ضمن بررسي اسناد و مدارک و شنيدن اظهارات متهمان، احکام آنان را در محل فرودگاه صادر کرد.

بر اساس اين احکام، رانندگان متخلف ضمن انفصال خدمت از 200 تا 380 هزار تومان جريمه شدند.

همچنين يک شرکت از ادامه فعاليت منع شد و يک شرکت تاکسيراني ديگر نيز تذکر کتبي گرفت.

مديرکل حقوقي فرودگاه حضرت امام نيز در حاشيه اين برنامه به خبرنگار ما گفت: ما چندين بار به مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران و رئيس شوراي شهر تهران براي ساماندهي وضع تاکسيراني فرودگاه نامه نگاري کرديم که تاکنون پاسخي دريافت نشد.

باقرزاده افزود: تاکنون مشخص نشده فرودگاه حضرت امام در حيطه چه منطقه اي است؛ زيرا هم اکنون جزو شهر تهران، ري، قم و رباط کريم محسوب نمي شود.

مديرکل حقوقي فرودگاه حضرت امام گفت: تلاش مي کنيم در آينده نزديک، قيمت تاکسي هاي اين فرودگاه را يکسان کنيم.

sasan s: دوست عزیز قبلا هم تذکر داده بودم ؛ لطفا از گذاشتن خبر در پستهای تک تک و جداگانه خودداری کنید.
 
Last edited by a moderator:

phoenix_i06

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
2,125
لایک‌ها
175
محل سکونت
آمریکا
سلام

ظاهرا ایران خودرو فروش ویژه! آغاز کرده. از سایپا اطلاعی دارید؟ فروش وِیژه جدیدی نمیخواد راه بندازه؟ (مثلا برای ماه رمضان)

ممنون
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دنیای اقتصاد: پيکان با طراحي شرکت پورشه آلمان به جاده‌هاي ايران باز خواهد گشت.

اين روزها در حالي خبر از توليد محصول هشت‌ميليوني در ايران خودرو به گوش مي‌رسد که براساس گزارش خبرگزاري موج، مدل طراحي شده پيکان نيز يکي از نامزدهاي اصلي در اين زمينه به حساب مي‌آيد.

ايران خودرو که پس از حذف پيکان، همواره به دنبال جايگزيني مناسب براي اين گاو شيرده خود بوده و اين روزها نيز بحران مالي گريبان اين شرکت را گرفته است، قصد دارد با توليد و عرضه محصولي ارزان قيمت (ظاهرا 80‌ميليون ريالي) بار ديگر در بازار خودروهاي زير 10‌ميليون تومان کشور جايي محکم و با ثبات براي خود دست وپا کند.

اين در شرايطي است که گزينه‌هاي مختلفي در اين زمينه سر زبان‌ها افتاده و در اين بين مي‌توان به اصلي‌ترين آنها، يعني کيو‌کيوي چيني و پيکان تغيير يافته اشاره کرد.

پيکان که سال 84 با خط توليد ايران خودرو وداع کرد و اين شرکت را در بازار خودروهاي زير 10‌ميليون تومان تنها گذاشت، سال‌هاي سال قاتق نان بزرگ‌ترين خودروسازي خاورميانه بود و سود سرشاري را نصيب ايران خودرو مي‌کرد، اما پس از حذفش اين شرکت هيچ‌گاه نتوانست جايگزيني مناسب براي آن بيابد و ظاهرا همين موضوع سبب شده تا اهالي کيلومتر 14 جاده مخصوص باز هم دست به دامان گاو شيرده شان شده و با تغيير طراحي آن توسط شرکت پورشه آلمان، بار ديگر جاده‌هاي ايران را ميزبان اين يادگار تالبوت انگلستان کنند.

مصرف سوخت بالا و آلايندگي زياد، دو دليل اصلي حذف پيکان در سال 84 به حساب مي‌آيد و ايران خودرو قصد دارد با کمک پورشه اين دو ايراد مهم پيکان را برطرف و به واسطه آن بار ديگر سهم زيادي از بازار خودروهاي زير 10‌ميليون تومان را در اختيار بگيرد.
يادآور مي‌شود که اواخر تابستان سال گذشته محمد زالي مديرعامل شرکت تحقيقات موتور ايران خودرو، خبر از بازگشت دوباره پيکان با تغييرات عمده در طراحي آن خبر داد.
 

Damn

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,428
لایک‌ها
630
محل سکونت
In Lousy time
تابلوئه که بی ام و بهترینه بعدشم مزدا 3
 
بالا