• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار و مسائل مربوط به سینمای ایران

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
كارگردان فيلم سينمايي جاب جا در گفت: با توجه به سابقه‌ همكاري‌ام با برادرم حسن توكل نيا اين بار نيز او ضمن خريداري فيلمنامه‌ اين اثر از نويسنده‌اش از من به عنوان كارگردان براي ساخت آن دعوت به همكاري كرد و من نيز پيشنهاد او را پذيرفتم.

وي ادامه داد: با توجه به طولاني بودن اين فيلمنامه با حضور خود نويسنده ضمن بازنويسي آن با يكديگر به توافق رسيديم و نسبت به ساخت آن اقدام كردم.

اين كارگردان بيان كرد: تغييرات اين فيلمنامه تنها تغييرات ناگزير سرصحنه است و تغييرات اساسي ندارد و نويسنده اين اثر مي‌تواند آن را چاپ و با فيلم تطبيق دهد.

وي تصريح كرد: گويا جر و بحث موجود بر سر فيلمنامه اين اثر در نشست نقد و بررسي جاب جا بين خود آنها و بين موافقن و مخالفان تغيير اين فيلمنامه بود و ما با يكديگر هيچ مشكلي نداشتيم،‌ بطوريكه پس از ترك نشست بابك ربيعي از باقي عوامل عذرخواهي كرده بود اما در صورت وجود شك و شبهه‌اي و موردي حاضر به پاسخگويي هستم.

اين كارگردان با اشاره به فروش خوب اين فيلم گفت: در خصوص اين فيلم هيچ ادعايي ندارم و اين فيلم را تنها با هدف آشتي دادن مخاطبان با سينما ساختم و تمام تلاشم بر اين بود كه ادا و اصول در نياورم.
وي ادامه داد: با توجه به همكاري خوب افراد گروه و بازي خوب بازيگران اين كار در كمترين زمان ممكن ساخته شد كه همين موضوع نشانگر رابطه‌ خوب بچه‌هاي گروه با هم بود.
توكل نيا عنوان كرد: با توجه به مشكلات عديده‌‌ اين فيلم در خصوص گرفتن پروانه نمايش در زمان بحبوحه‌ سينما و توقيف اين فيلم، اصلاحيه‌هاي متعدد براي آن و سانسور 30 درصد آن اكرانش به تعويق افتاد اما نمايش آن در زمان فعلي بهترين زمان است و از فروش خوب آن راضي هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
n00014888-r-b-002.jpg

این کارگردان تئاتر برای انتخاب نام نمایش جدیدش با اجازه‌ی بهمن فرمان‌آرا کارگردان سینما و کارگردان فیلم سینمایی «خانه روی آب» نام نمایشش را «خانه روی آب» گذاشت.

او درباره این اثر نمایشی گفت: این نمایش در حاشیه‌ جشنواره تئاترشهر به مدت چهار شب بر پشت بام فرهنگسرای اندیشه اجرا می‌شود.به گفته‌ او، این اثر نمایشی درباره گناه ودروغ است که با حضور 40 هنرجوی تئاتر اجرا می‌شود.

پورآذری اضافه کرد: این نمایش ماحصل مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی است که اخیرا در حاشیه‌ جشنواره‌ تئاتر شهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار کردم و در واقع یک اجرای بداهه‌پردازانه است.اثر نمایشی «خانه روی آب» قرار است از روز سه‌شنبه تا جمعه‌ی آینده 23 تا 26 مردادماه بر پشت‌بام فرهنگسرای «اندیشه» اجرا شود و ساعت اجرای آن 20 و 30 دقیقه خواهد بود.

حمید پورآذری از کارگردان‌های نوگرای تئاتر ایران است که تاکنون نمایش‌های «دایره گچی»، «دور دو فرمان»، «ادیپ» و ... را در قالب آثاری محیطی در مکان‌های غیر تئاتری اجرا کرده است.

ایسنا
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
168175_720.jpg

حسيني در گفت :متاسفانه براي تعطيل كردن اين مكان كه از مدت ها پيش فعاليت دارد و اهالي سينما آنجا را خانه خود مي دانند، دليل قانع كننده اي ارائه نشد.به طور حتم اهالي سينما و بنيانگذاران اين خانه براي راه اندازي و فعاليت آن دلايل قانع كننده اي داشته اند، و تعطيلي آن نياز به توجيه اساسي داشت.

بازيگر فيلم «جدايي نادر از سيمين» اظهار اميدواري كرد كه بزودي مشكلات پيش آمده از سوي دو طرف درگير در مسئله خانه سينما، با همدلي و هم سويي همه برطرف شود.

بازيگر فيلم سينمايي «هيس!دخترها فرياد نمي زنند» درباره انتظارات خود از وزير ارشاد گفت: وزير ارشاد بايد نيازهاي مخاطبان و اهالي سينما را بشناسد و دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشد.اين بازيگر برجسته سينما همچنين بر لزوم وجود نگاه توام با حسن نيت نسبت به اهالي سينما تاكيد كرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش بازيگري را كاري خدماتي عنوان كرد و گفت: كار بازيگري سينما خدمت رساني فرهنگي و فكري است. در واقع فعالان اين عرصه بايد خوراك انديشه و فكر براي مخاطبان فراهم كنند.

حسيني گفت: انتخاب و حضورم در كارهاي سينمايي براساس اين خط مشی و ديدگاه انجام مي شود، چرا كه باورم اين است كيفيت حضور درسينما مهمتر از كميت آن است.

ایرنا
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
39.gif

از روز چهارشنبه هفته گذشته اکران عمومی 4 فیلم «فرزند چهارم»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «جابه جا» و «دهلیز» شروع شده است و از چهارشنبه هفته جاری نیز با پایان اکران «گهواره‌ای برای مادر» فیلم سینمایی «هیچ کجا، هیچ کس» به جمع فیلم‌های اکران عید فطر پیوست که می‌توان «جابه جا» را پدیده اکران عید فطر نامید.

میثم مزلقانی مدیر پخش فیلم سینمایی «فرزند چهارم» در خصوص آخرین رقم فروش این فیلم گفت: این فیلم پس از 10 روز در تهران بیش از 40 میلیون تومان فروش کرده است البته فروش فیلم در شهرستان آنچنان چشمگیر نیست اما به مرور در حال افزایش مخاطب خود است.

حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده و مدیر شرکت یکتافیلم پخش کننده فیلم سینمایی «جابه جا» نیز در خصوص آخرین رقم فروش این فیلم گفت: تا پایان روز جمعه در تهران 270 میلیون و در شهرستان 210 میلیون و در مجموع 480 میلیون تومان فروش داشته‌ایم که رقم بسیار امیدوارکننده‌ای بوده است.«جابه جا» روز پنج‌شنبه در تهران که عملا می‌توانیم بگوییم با پایان ماه مبارک رمضان اولین روز اکران عمومی ما بوده است 26 میلیون و روز جمعه 45 میلیون تومان فروش داشته‌ایم و حتی در شهر مذهبی قم با وجود آنکه روز گذشته عید فطر بود 2 میلیون تومان و در مشهد 3 میلیون تومان فروش داشته‌ایم که با روند فعلی بسیار امیدواریم «جابه جا» بتواند به باشگاه میلیاردی‌ها وارد شود.

غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری و پخش‌کننده فیلم سینمایی «هیچ کجا، هیچ کس» که از روز چهارشنبه با یک هفته تأخیر اکران عمومی خود را آغاز کرده است، گفت: «هیچ کجا، هیچ کس» روز چهارشنبه افتتاحیه 9.5 میلیون تومانی را در تهران تجربه کرد و روز پنج‌شنبه 12.5 میلیون تومان و روز جمعه نیز 17 میلیون و 300 هزار تومان فروش داشته است که در مجموع ... فروش داشته که رقم بسیار خوبی بوده است.

وی همچنین اظهار داشت: بیشترین فروش فیلم روز گذشته در سینما آزادی بوده است به طوری که روز جمعه «هیچ کجا، هیچ کس» در سینما آزادی 5 میلیون تومان فروش داشته است.

امیر قطبی یکی از مسئولان پخش شرکت فیلم‌ایران که مسئولیت پخش دو فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «دهلیز» را به عهده دارد در خصوص آخرین رقم فروش این دو فیلم گفت: فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» پس از 10روز اکران با 25 سالن فروشی معادل 350 میلیون تومان و «دهلیز» با 20 سالن صد میلیون تومان در تهران فروش داشته‌اند اما با توجه به اینکه اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها مانند تهران منظم نیست برای دریافت رقم اولیه فروش این دو فیلم در شهرستان‌ها باید تا اواسط هفته منتظر ماند.

فارس
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
امیر سمواتی تهیه‌کننده "دربند" گفت: دوستان در وزارت ارشاد برای مجوز نمایش، نقطه نظرات و ابهاماتی داشتند که خوشبختانه با گفتگو حل شد و فیلم بدون هیچ ممیزی اکران عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این فیلم هیچ تغییری نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره فیلم فجر اکران شد ندارد، افزود: تبلیغات فیلم همچون پخش آنونس از امروز در سینماها، آغاز شده و "دربند" بعد از فیلم "دهلیز" در گروه سینمایی آزادی اکران عمومی خواهد شد.

"دربند" داستان دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختری ناشناس هم‌خانه می شود .... در این فیلم بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی و ... حضور دارند. این فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت جوایزی چون سیمرغ بهترین کارگردانی، سیمرغ بهترین فیلمبرداری برای هومن بهمنش و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای پگاه آهنگرانی شد.

پرویز شهبازی ساخت فیلم‌هایی چون "نفس عمیق"، "عیار 14" و... را در کارنامه خود دارد.

مهر
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
2-1-2013811131015.jpg

سيدمحمد حسيني امروز يكشنبه در نشست خبري نمايشگاه بازي هاي رايانه اي تهران درباره آخرين وضعيت خانه سينما توضيحاتي ارائه كرد.

وي افزود كه موضوع بازگشايي اين نهاد صنفي به دولت يازدهم واگذار شده و در روزهاي پاياني مديريت خود درباره اين نهاد صنفي تصميم گيري نخواهد كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين تاكيد كرد كه اطلاعات مورد نظر درباره فعاليت هاي مختلف فرهنگي انجام شده به علي جنتي گزينه پيشنهادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه شده و همه دست اندركاران آماده ارائه اطلاعات مورد نظر درباره بخش هاي مختلف فرهنگي هستند.

حسيني درباره تدوام جشنواره هاي فرهنگي در دولت يازدهم گفت كه اين جشنواره ها با الزام و اهدافي شكل گرفته اند و برخي آنها در دولت هاي قبلي نيز برگزار شده اند.

وي ادامه داد: برخي جشنواره ها همچون جشنواره شعر فجر در دولت دهم شكل گرفت كه برگزاري آن يك الزام محسوب مي شده است.

ایرنا
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
دومین جشنواره فیلم‌های فارسی‌زبان «سیدنی» از 24 مرداد تا 10 شهریور در کشور استرالیا برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره جدا از بخش اصلی جشنواره، برنامه بزرگداشت نیکی کریمی( با نمایش دو فیلمش سوت پایان و یک شب) و مرور پنجاه فیلم سینمای ایران هم پیش بینی شده‌ است.

در بخش مرور سینمای ایران «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، «دونده» ساخته امیر نادری، «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی، «کلوزآپ» ساخته عباس کیارستمی، «رنگ خدا» ساخته مجید مجیدی، «دو زن» ساخته تهمینه میلانی، «لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» ساخته بهمن قبادی، «گیلانه» ساخته رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب، «چهارشنبه سوری» و «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی، «آفساید» ساخته جعفر پناهی و «سفرقندهار» مخملباف به نمایش در می‌آیند.

فیلم‌های «از تهران تا لندن» ساخته مانیا اکبری، «این یک رویاست» ساخته محمود غفاری، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» ساخته سامان سالور، «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» ساخته بهنام بهزادی، «کهریزک: چهار نگاه» ساخته رخشان بنی‌اعتماد، محسن امیر یوسفی، پیروز کلانتری و بهمن کیارستمی، «جعبه‌ها» ساخته احسان جعفری، «بیش‌تر از دو ساعت» ساخته علی عسگری، «بوق» ساخته روح‌الله مسرور، «تالار عروسی بوف کور» ساخته فرشید اخلاقی‌پور، «زیر پرچم» ساخته اسماعیل منصف، «تهران ساعت 25» ساخته سیف‌الله صمدیان، «بچه وقتی بچه بود» ساخته آناهیتا غزنوی‌زاده، «لبخند شکسته» ساخته هیوا امین‌زاده و «دوئت» ساخته نوید دانش حضور دارند.

فیلم‌های «مثل یک عاشق» ساخته عباس کیارستمی محصول ژاپن و فرانسه، «سرزمین فلفل شیرین من» ساخته هینر سلیم محصول عراق، «پسران بزکشی» ساخته سام فرنچ محصول افغانستان و آمریکا، «سوزن» ساخته آناهیتا غزنوی‌زاده محصول آمریکا هم در این جشنواره به نمایش در می‌آیند.

جشنواره‌ فارسی‌زبان سیدنی با همت امین پلنگی برگزار می‌شود و با فیلم پرحاشیه‌ و ضد ارزشی «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی افتتاح می‌شود و با فیلم «خورشت آلو و مرغ» ساخته مرجان ساتراپی که حواشی هم داشته است،به پایان می‌رسد.

ایسنا
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
609081_541.jpg

علي اسد زاده مدير شرکت تصوير گستر پاسارگاد درباره فيلم جديدي که توسط اين شرکت در روزهاي آتي قرار است روانه شبکه خانگي شود به سوره سينما گفت: در مرداد ماه فيلمي در برنامه کاري نداريم.

اما به احتمال زياد از اوايل شهريور ماه فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» به کارگرداني همايون اسعديان را روانه شبکه خانگي کنيم و اين فيلم را هم اکنون در اولويت کاري داريم.

درفيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» بازيگراني چون : شيرين يزدان بخش، رابعه مدني، مسعود رايگان، صابرابر، شاهرخ فروتنيان، شيداخليق، شبنم مقدمي، محمدکارت، ليلي فرهادپور و سعيد پور صميمي به ايفاي نقش پرداخته اند. همايون اسعيديان ساخت فيلم هاي سينمايي «طلا و مس»، «مردآفتابي»، «آخر بازي» ،‌«شوخي» و... را در کارنامه دارد.

سوره سینما
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
2-1-2013811204432.jpg

باني فيلم، او اولين بازيگري است که به جمع بازيگران اين پروژه پيوسته تا ايفاگر نقش اصلي فيلم باشد. اين اولين تجربه همکاري عطاران و تبريزي به حساب مي آيد.

اين بازيگر دو سال قبل قرار بود در «خيابان هاي آرام» با کمال تبريزي همکاري کند اما با وجوديکه قرارداد بسته بود اما به دليل همزماني اش با پروژه اي ديگر در نهايت حسن معجوني جايگزين عطاران شد. قرار است به مرور چند بازيگر ديگر به فهرست عوامل «قبر دو طبقه» اضافه شوند. حبيب رضايي مسئول انتخاب بازيگران اين فيلم است علي تبريزي مسئوليت فيلمبرداري را بر عده دارد.

طبق برنامه ريزي انجام شده فيلمبرداري فيلم کمال تبريزي تا چند روز ديگر در تهران آغاز مي‌شود. مجوز ساخت فيلمنامه «قبر دو طبقه» بعد از يکسال دو هفته قبل از سوي اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد صادر شده است. فيلمنامه اي که براي دريافت مجوز توسط پيمان قاسم خاني شش بار بازنويسي شده است.

اين فيلم داستان مردي است كه بعد از مرگ همسرش، او را در قبري دو طبقه دفن مي‌كند به اين دليل كه بعداً خودش در طبقه ديگر آن به خاک سپرده شود، اما بعد از مدتي كه سر مزار همسرش مي‌رود متوجه مي‌شود به اشتباه مردي غريبه در اين مكان دفن شده است. جواد نوروز بيگي تهيه کنندگي اين فيلم را برعهده دارد که احتمالا اولين نمايش آن در جشنواره فيلم فجر خواهد بود.

بانی فیلم
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
در حالی که پرونده‌های زیادی در انتظار صدور پروانه ساخت از سوی اداره کل ارزشیابی و نظارت حرفه‌ای بر سینما قراردارند براساس اطلاع خبرنگارفارس اعضای این شورا در آخرین روزهای حضور خود چهار پروانه ساخت جدید را صادر کردند.

براساس این گزارش، فیلم های سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه‌کنندگی مشترک داریوش مهرجویی و جهانگیری کوثری، «راه رستگاری» به تهیه کنندگی و کارگردانی شهریار بحرانی، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی صادر شد.

شورا با ارایه پروانه اولین فیلم سینمایی سعید آقاخانی به تهیه کنندگی محسن محسنی‌نسب با نام «هیولا» موافقت کرد. سریال «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی از شبکه دو سیما در ماه مبارک رمضان پخش شد و اینک آقاخانی قرار است بر روی صندلی کارگردانی نخستین فیلمش بنشیند.

فارس
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1

نام فيلمكارگردانتعداد سينماروزهاي نمايشدوشنبهفروش كل
هيس ...!پوران درخشنده241460,000,000586,000,000
دهليزبهروز شعيبي201422,500,000166,400,000
هيچ‌كجا هيچ‌كسابراهيم شيباني18713,500,00089,000,000
جا ب جاعلي توكل‌نيا181426,000,000270,000,000
فرزند چهارموحيد موسائيان10133,500,00042,300,000
گذشتهاصغر فرهادي12544,000,0001,244,300,000




ارقام درج شده به تومان می باشد و مختص استان تهران است.
بانی فیلم
 
Last edited:

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
Esterdad_p2_65548.jpg

بهنام تشکر و حمید فرخ نژاد در نمایی از فیلم استرداد

محسن علي‌اکبري تهيه‌کننده فيلم «استرداد» در گفت وگو با فارس درباره اکران و تبليغات فيلم گفت: فيلم را با تبليغات مناسب و پس از دهه محرم به نمايش خواهيم گذاشت. براي نمايش فيلم با گروه سينمايي آفريقا قرارداد بستيم و احتمالا 15 آبان ماه اکران خواهد شد.

وي در ادامه تاکيد کرد: «استرداد» از پروژه‌هاي فاخر به شمار مي‌آيد و توانست در تمام رشته‌ها کانديد شود و سيمرغ بلورين به خود اختصاص دهد. فيلم با مضمون تاريخي آماده شده و به تبليغات مناسب نياز دارد. علي اکبري در ادامه به تبليغات فيلم اشاره کرد و گفت: فيلم با مديوم سينما ساخته شده و داراي استاندارد بين المللي است و از بازيگران خوب ايران و خارجي بهره برده شده است. تبليغات براي اين فيلم از اهميت خاصي برخوردار است زيرا جنس فيلم نياز به تبليغات لازم دارد .

وي درباره نحوه تبليغ اين فيلم گفت: تبليغات خاص خودش را مي‌خواهد و نوع تبليغات فيلم بايد مانند فيلم‌هاي دهه 70 هاليوود باشد ما بايد در تبليغات از رنگ فاصله بگيريم و به سمت فضاهاي خاکستري برويم . تلاش مي‌کنيم تا تيزر و آنونس از رنگ کمتر استفاده شود.

علي اکبري درباره تبليغات فيلم توضيح داد: براي تبليغات فکر و بحث شده است و طرح‌هايي مختلف با با مشاوره کارگردان اتود مي زنند و ظرف هفته آتي پوستر فيلم رونمايي مي‌شود. تلاش مي‌کنيم تا دو ماه قبل از اکران آنونس را به سينماها ارايه دهيم و تبليغات محيطي و شهري داشته باشيم و براي اين فيلم خاص بايد فضا را آماده کرد .

علي اکبري درپاسخ به اين سوال که چرا فيلم با سرگروهي سينما آزادي اکران نشد گفت: سينما آزادي از بهترين گروه‌هاي سينمايي سطح کشور است تعداد فيلم هاي متقاضي آن قدر زياد است و همين امر کار را براي مديريت سينما سخت مي کند. از سوي ديگر حوزه هنري توليدات خود را از نيمه دوم سال قرار است در سينما آزادي اکران کند و براي فيلم ما فضاي خالي وجود نداشت و با اکران گروه آزادي با محدوديت چهار هفته اي مواجه مي‌شديم ، براي ديده شدن فيلم نياز به دو ماه نمايش داشتيم به همين دليل با آفريقا قرارداد بستيم.

فارس
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
2-1-201381321314.jpg

خانه سينما با كليد دولت تدبير و اميد باز خواهد شد. جامعه اصناف سينمايي كشور كه با بي‌تدبيري مديران وزارت ارشاد دولت دهم تعطيل شد حالا قرار است در دولت يازدهم بازگشايي شود.
علي جنبي وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي با ابراز تأسف از بسته شدن خانه سينما، تعطيلي اين نهاد صنفي را عامل دلخوري و نگراني بسياري از اهالي سينما داشت.

وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي، با تاکيد بر اهميت خانه سينما گفت: در صورت کسب راي اعتماد از مجلس تلاش خواهم کرد در اولين فرصت مشکلات موجود پيرامون فعاليت خانه سينما را بررسي و شرايط قانوني را براي بازگشايي آن فراهم کنم.

علي جنتي در گفتگو با خبرگزاري خانه ملت درباره مشکلات ايجاد شده براي خانه سينما بيان کرد: خانه سينما مرکزي براي تجمع اهل سينما است و تعداد قابل توجهي از سينماگران با صنوف مختلف در اين محل جمع شده و مسايل صنفي خود را مطرح مي‌کردند.

وي با تاکيد بر اينکه خانه سينما جايگاهي است که بايد تقويت شود، ادامه داد: متاسفانه در گذشته مسايلي براي فعاليت خانه سينما به وجود آمده که منجر به بسته شدن اين مرکز و دلخوري و نگراني بسياري از سينماگران شده است. به طور حتم سياست و رويکرد من به گونه‌اي خواهد بود تا در اولين فرصت مسايل و مشکلات به وجود آمده پيرامون خانه سينما را بررسي و شرايط قانوني را براي فعاليت مجدد آن فراهم خواهم کرد.

جنتي با تاکيد بر اينکه خانه سينما براي سينماگران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، افزود: در واقع خانه سينما محلي است تا سينماگران بتوانند مسايل مربوط به صنف خود را پيگيري کنند و بديهي است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همه تلاش خود را در جهت حمايت از آن به کار مي‌گيرد.

اين وزير پيشنهادي کابينه يازدهم، درباره نحوه بگارگيري مديران در معاونت‌هاي مختلف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اصولا رويکرد من در مقابل تمام بخش‌ها و معاونت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آن است که ارزيابي کلي از توانايي‌هاي مديريتي در بخش‌هاي مختلف داشته باشم. اگر مديران معاونت‌ها از توانايي مديريتي برخوردار نبودند يا نتوانستند خود را با سياست‌هاي دولت جديد تطبيق دهند قطعا افراد ديگري جايگزين آنها خواهند شد اما در غير اين صورت از مديران قبلي براي پست‌هاي معاونت استفاده خواهم کرد.

وزير پيشنهادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان درباره نگاه خود نسبت به مشکلات خبرنگاران و تهيه وام مسکن آنها اظهار کرد: من کم و بيش با مشکلات خبرنگاران آشنا هستم و لازم است تمام توان خود را به کار گيرم تا از برخي دغدغه‌هاي اين افراد از جمله معيشت و رفع مشکلات بيمه‌اي آنها کم کنم که البته اين مهم نيز همکاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط را مي‌طلبد.

بانی فیلم
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
توهین‌های تازه آقای «تیپ»
منتقدان دلقک‌اند و «حامد بهداد» بازیگر است!


حامد بهداد در گفت‌و‌گویی که امروز منتشر شده، با ادبیاتی زننده که در شأن یک سینماگر نیست، عجیب‌ترین هتاکی را متوجه منتقدان آخرین فیلم داریوش مهرجویی و دیگر فیلمی کرده که او در آنها نقش‌آفرین بوده تا بیش از پیش زمینه نقدش فراهم شود.

به گزارش «تابناک»، «این فیلم با فروشش تو دهنی بزرگی برای آدم‌های منفی‌باف است که برای «اخراجی‌ها» و «رسوایی» نقد مثبت نوشتند، در صورتی که ایشان چیزی درباره سینما نمی‌داند. کسانی که دانشمندهای سرزمینشان را فراموش ‌و به داریوش مهرجویی اهانت می‌کنند. دو تا دلقک (البته دلقک شأن دارد) بهتر است بگویم دو تا لوده بی‌مصرف در یک برنامه تلویزیونی دو سال پیش نشستند تا درباره آقای مهرجویی حرف بزنند، اما درباره همه چیز حرف زدند جز فیلم مهرجویی. حالا هم برخی به خاطر یکسری مفروضات پیش پا یا پشت پا افتاده، این اجازه را به خودشان می‌دهند که به دانشمندی که قربانی سانسور وزارت ارشاد است توهین کنند. نمی‌دانم برای این کار از چه کسی پول گرفته‌اند... .»

این‌ها بخش مهمی از گفت‌و‌گوی امروز حامد بهداد با یکی از روزنامه‌ها بود. اگر اهل حضور در میان اهالی هنر و به ویژه سینمایی‌ها باشید، درخواهید یافت که بسیاری از ایشان خصوصیات منحصر به فردی دارند که وجه تمایز ایشان با بسیاری دیگر از همکارانشان نیز می‌تواند باشد. درباره حامد بهداد، عصبی بودن شاید یک وجه تمایز آشکار باشد و بهداد ثابت کرده در این زمینه رقیبی ندارد اما به هر صورت این عصبی بودن تا جنبه عمومی نیابد و موجب آسیب به دیگران نشود، ارتباطی به دیگران ندارد اما تنها تا آن زمان.

این بازیگر جوان که در آغاز حضورش در سینما و به خصوص پس از بازی در فیلم «روز سوم» گمان می‌رفت‌ استعداد بالایی در بازیگری دارد، خیلی زود اسیر غرور شد و همین ‌او را در‌‌ همان سطحی که بود، نگه داشت تا حامد بهداد عصبی که هیچ نقدی را بر‌نمی‌تافت، سطح بازیگری‌اش به یک تیپ محدود شود و در بیشتر نقش آفرینی‌های جدی‌اش، شاهد یک چهره عصبی باشیم که با گریم پیر یا جوان در حال ارائه یک تیپ است و اساساً انگار اهمیتی ندارد که برای این کاراکتر چه مشخصاتی نوشته شده است!

در همین دو فیلمی که اکنون از بهداد روی پرده است نیز به رغم آن که بهداد در یکی‌ (چه خوبه برگشتی) نقش یک دندانپزشک پیر شکست خورده را بدون یک تار موی سپید در صورتش بازی می‌کند و در دیگری، نقش یک پزشک جوان آرمان خواه (فرزند چهارم) را بر عهده دارد، تقریباً یک بازی مشابه و عصبی ارائه می‌دهد و نمی‌تواند از تیپی که چندین سال اخیر جلوی دوربین برده، فرا‌تر ظاهر شود. توصیه می‌کنیم اندکی به بازی اساتید که یک نقش را حتی با مشخصات نزدیک به هم در چند فیلم، متفاوت بازی کرده‌اند داشته باشد و تصور نکند، تاکنون بیش از یک «تیپ» در سینمای ایران بوده است.

اتفاقاً یکی از دلایل افت کیفی هر دو فیلم «چه خوبه برگشتی» و «فرزند چهارم»، بازی‌های ضعیف و تکراری حامد بهداد بود که ضربه اساسی به این دو اثر زده و احتمالاً کارگردانان را نیز به فکر فرو برده که تنها ارائه این تیپ را به او محول کنند و از این پس نقشی به جز چهره‌های عصبی آماده درگیری را به او ندهند! حال چنین «تیپی» در مقام هتاکی به منتقدان برآمده و ایشان را به جرم نقد اثر مهرجویی، دلقک و لوده خطاب کرده و نقد‌ها به این فیلم را پیش افتاده خوانده ‌و البته مهرجویی را تا حد بت بالا برده است!

280259_657.jpg


به هر حال شاید اگر داریوش خان مهرجویی‌ به هر بازیگر دیگری نیز فرصت دو حضور مکرر در فیلمش را به رغم عدم شایستگی آن بازیگر می‌داد، بازیگر مذکور چنین سینه چاکی‌هایی می‌کرد و درصدد «بت سازی»‌هایی بر‌می‌آمد که دهه‌ها‌ست از آن آسیب می‌بینیم.

واقعیت این است که داریوش مهرجویی دانشمند نیست و بعید می‌دانیم خود استاد هم چنین ادعایی داشته باشد، بلکه یک فیلم‌ساز توانمند است که دیگر بر خلاف سال‌های پیشین با حوصله و وسواس در داستان‌پردازی، بازی گرفتن و چینش دکوپاژ و تصویربرداری عمل نمی‌کند و این حق منتقدان است که به استاد نهیبی بزنند و درخواست کنند که باز هم فیلم‌هایی همچون «میهمان مامان» یا «اجازه‌نشین‌ها» بسازد.

بی‌گمان هیچ کس منکر آسیب‌هایی که در ممیزی به روند فیلم سازی مهرجویی زده نیست اما آیا ممیزی به مهرجویی فشار آورده که به جای بهره‌برداری از بازیگران جدی در فیلم‌هایش از چهره‌هایی همچون مهناز افشار و حامد بهداد استفاده کند که اصلاً در حد نقش‌های سپرده شده نیستند و یا آیا ممیزی فشار آورده که حداقل این «تیپ‌ها» در یک دکوپاژ حساب شده قرار نگیرند و شلخته بودن دکوپاژ و سردستی بودن انتخاب موسیقی فیلم نیز کار ممیزی است یا از بی‌حوصلگی استاد سرچشمه می‌گیرد؟

نکته جالب این که بهداد در دفاع از فیلم «چه خوبه برگشتی» به فروشش استناد کرده و این رویداد را ‌«تو دهنی» به منتقدان این فیلم تلقی کرده و در ادامه مخالفان فیلم مهرجویی را حامیان فیلم ده نمکی خوانده؛ حال آن که خودش با‌‌ همان استدلالی از فیلم مهرجویی دفاع کرده که ده نمکی از فیلمش دفاع می‌کرد و اگر فروش معیار کیفیت و ارزش گذاری فیلم باشد که طبیعتاً «اخراجی‌ها ۲» به مراتب با کیفیت‌تر از «چه خوبه برگشتی» قابل ارزیابی خواهد بود؛ بنابراین، چنین نگاه تک بعدی و دفاع‌های عصبی، حکم خودزنی پیدا می‌کند.

حال فرض محال را بر این بگذاریم که همه منتقدان فیلم مهرجویی و بازی بهداد اشتباه کرده‌اند و مارلون براندوی ایران حرف حق را زده است؛ آیا چنین ادبیاتی در شأن یک بازیگر سینمای ایران است؟ «دلقک»، «لوده بی‌مصرف»، «تو دهنی خوردند»، «از کسی پول گرفتند...»، حق اشخاصی است که ‌از فیلم مهرجویی انتقاد کرده‌‌اند؟! واقعاً آیا نباید گفت که منتقدان‌‌ همان قدر دلقکند که «حامد بهداد» بازیگر است تا این تعبیر شود که: هر کس بد ما به خلق گوید / ما چهره‌ او نمی‌خراشیم / ما خوبی او به خلق گوییم / تا هر دو دروغ گفته باشیم!

البته ‌چنین رفتارهایی از حامد بهداد عادی شده و او پیش از این در نامه‌ای که خطاب به عرب نیا منتشر کرده بود و بعد‌ها به آسانی تکذیبش کرد، ادبیاتی به مراتب بد‌تر از این به کار برده بود و یا در گفت‌و‌گو‌ با یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران گفته‌هایی مطرح کرده بود که بازنشرش برای حسن ختام و درک گفتار و رفتارش، ضروری است.

بهداد در پاسخ به این که چرا زن ایرانی نمی‌گیرد، گفته بود: «زن‌های ایرانی خیلی خشن هستند، تازه وقتی کتکشان می‌زنی شکایت می‌کنند و در مورد حقوق زنان حرف می‌زنند، به جای اینکه مثل زنان مالزی بعد کتک خوردن دستشان را به روی سینه‌شان جفت کنند و تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می‌کنند که مهریه‌ام را به اجرا می‌گذارم و پدرت را در‌می‌آورم! با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان می‌برند و تو را می‌اندازند زندان! [خنده]».
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
حملات عجیب استاد به منتقدان
وقتی اعتبار مهرجویی می‌فروشد، نه فیلم‌هایش


داریوش مهرجویی همچنان بی‌محابا از فیلم آخرش دفاع می‌کند و مدعی است، «چه خوبه برگشتی» دارای فلسفه‌های عمیق است و در ‌‌نهایت منتقدان را کارمندان حقوق‌بگیری خوانده که درجا می‌زنند و برای این که پولی بگیرند، باید چیزی بنویسند و با این اوصاف، اساس دیدگاه‌های منتقدان را زیر سؤال برده، ولی آیا واقعاً فیلم پایانی مهرجویی، جای دفاع دارد؟

به گزارش «تابناک»، اگر بخواهیم در میان فیلم‌های داریوش مهرجویی ـ که برخی‌ از آنها در میان بهترین‌های تاریخ سینمای ایران قابل طبقه‌بندی است ـ بد‌ترین و ضعیف‌ترین فیلمش را برشمریم، شک نکنید که «چه خوبه برگشتی» با اختلافی فاحش از «نارنجی‌پوش» در رده نخست قرار می‌گیرد، ولی داریوش خان مهرجویی نقد را برنمی‌تابد و در این واپسین سال‌ها به جای این که نیم نگاهی به یادداشت‌های دلسوزانه‌ای که درباره فیلم‌های اخیرش نوشته می‌شود، داشته باشد، پنبه در گوش کند.

هرچند درباره «نارنجی‌پوش» نقد‌ها فراوان بود، ساخت این فیلم پس از فیلم اکران نشده «آسمان محبوب»، این احساس را پررنگ می‌ساخت که داریوش مهرجویی به واسطه محدودیت در انتخاب مضمون‌هایی که مجوزهای تولید و پخش را بگیرد، دست به عصا شده و ترجیح داده سراغ فیلمی تبلیغاتی برای شهرداری برود و با خیال آسوده، اثرش را بسازد و بنابراین انتقادات آنچنان وسیع نبود و بیشتر، مردم بودند که دلزده سالن‌ها را ترک می‌کردند.

279144_292.jpg


با این حال، تولید «چه خوبه برگشتی» دقیقاً یک سال پس از «نارنجی‌پوش» نشان داد، مهرجویی بیش از آن که درگیر تولید اثری مهم برای تکمیل کارنامه‌اش باشد و در این راه، دغدغه‌های ممیزی باعث تولید اثری ضعیف شود، در پی تولید آثاری دارای گیشه پررونق است.

اگر «ممیزی» را بتوان در تولید یک اثر کمدی از مهرجویی همچون «چه خوبه برگشتی» کارآمد دانست، این ممیزی طبیعتاً ‌می‌توانسته روی مضمون ‌اعمال شود و یا نهایتاً بر ‌فیلمنامه تأثیرگذار بوده باشد؛ اما آیا کستینگ و دکوپاژ هم ممیزی می‌شود؟! مهناز افشار در «چه خوبه برگشتی» یا حامد بهداد در دو اثر آخر مهرجویی چه بازی درخشانی ارائه کرده‌اند و یا بهتر است بگوییم مهرجویی که اصرار بر استفاده از این تیپ‌ها داشته، چقدر توانسته از آن‌ها بازی بگیرد؟

به تازگی داریوش مهرجویی در گفت‌و‌گویی ‌عنوان کرده که دچار بیماری obese (اُبیز) یعنی چاقی بیش از حد شده و دلهره دارد و انگار همه بدبختی‌هایش را در شکمش و دلش ریخته است! با این فرض، چرا چاقی بهداد اینقدر تصنعی و ‌باورناپذیر بوده و اساساً بیننده در نگاه اول حس می‌کند به فاجعه‌بار‌ترین شکل ممکن با گذاشتن ابر در شکمش تلاش شده‌ بهداد چاق شود و بهداد نیز نتوانسته این موضوع را مدیریت کند؟

از این بد‌تر، مسائلی هستند که کاملاً در اختیار کارگردان نظیر دکوپاژ و دوربین است؛ چینش شلخته اجزای صحنه و فیلمبرداری سردستی و بی‌فلسفه در بسیاری از صحنه‌ها که مشخص است ضبطش به یک برداشت خلاصه شده، این حس را پدید می‌آورد که مهرجویی گروهش را برای چند هفته به سفر تفریحی شمال برده و در آنجا نیز با بی‌حوصلگی تمام، یکسری سکانس ضبط کرده و کنار هم گذاشته و نام فیلم بلند داستانی بر آن ‌نهاده است!

279145_726.jpg


مهرجویی البته قبول ندارد که فیلم جدیدش را با سهل‌‌نگری ‌ساخته و در این باره گفته است: «برعکس. در این فیلم‌ها میزانسن‌ها پیچیده‌تر و دقیق‌ترند و دوربین اکت، انرژی و حرکت و حضور بیشتری نشان می‌دهد و دقایق و ظرایف بازیگر را بهتر ضبط می‌کند، چون دیگر دغدغه ریل، فوکوس دقیق و تمرین‌های مکرر به خاطر دوربین را نداریم!». آیا نداشتن دغدغه ‌در‌‌ این جزئیات، اساساً منجر به تولید فیلم قابل اعتنایی می‌شود و آیا کارگردانان مطرح جهان ـ که تاکنون دغدغه ریل و فوکوس داشته‌اند و دوربین روی دست را تنها در برخی سکانس‌ها همچون صحنه پرالتهاب و با فلسفه استفاده می‌کردند ـ ره به خطا برده‌اند؟!

مهرجویی اما خود می‌داند که فیلمش اثر جدی نیست و اگر فیلم از مرز یک میلیارد و چندصد میلیون بگذرد و کمتر از نیمی از هزینه تولیدش را تأمین کند ـ نیمی از فروش فیلم به پخش کننده باز می‌گردد و نیمی متعلق به سینماست ـ مدیون سوابق درخشانی چون «اجاره نشین‌ها»، «هامون»، «لیلا»، «مهمان مامان» و... است؛ تنها به میزانسن و سبک فیلمبرداری میهمان مامان به خصوص در سر سفره به آن شلوغی و با آن تعداد جزئیات توجه کنید یا داستان اجزای سفره که هر یک خرده داستانی در دل داستانی اصلی شده‌اند.

و باز داریوش مهرجویی خود می‌داند که فیلمش اثر جدی نیست که اگر بود، پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر و در حالی که هنوز منتقدان فرصت واکنش نشان دادن نداشتند، از حضور در کنفرانس مطبوعاتی فیلمش که جلسه نقد هم نبود، انصراف نمی‌داد و در ماه‌های اخیر نیز تنها با خبرنگارانی که مراعاتش را می‌کنند، گفت‌و‌گو نمی‌کرد و حاضر به ورود به فضای چالشی برای دفاع از اثر می‌شد؛ اما او ترجیح داد دفاعیاتش درباره فیلمش مونولوگ باشد.

279147_850.jpg


استاد داریوش مهرجویی خود می‌داند منتقدان آنچه را به تصویر کشیده، نقد می‌کنند و نسبت به بسیاری از کارگردانان با احتیاط و حرمت‌‌نگه‌دار نیز نقد می‌کنند؛ منتقدانی که پیشتر «بهترین تماشاگران فیلم‌هایم هستند»، ولی چون «چه خوبه برگشتی» را ضعیف دانسته‌اند، از نظر استاد اشخاصی هستند که «اغلب در جا می‌زنند و با زمانه جلو نمی‌آیند. مشکلات و دغدغه‌های انسان ایرانی کنونی را نمی‌بینند. فشار، سانسور، زور و سلطه را نه می‌بینند و نه حس می‌کنند، چون خودشان کارمندان حقوق‌بگیری هستند و باید چیزی بنویسند و پولی بگیرند!».

حملات استاد به منتقدان اما تأثیری در افزایش مخاطبان این فیلم ندارد و تنها می‌تواند داغ دل این کارگردان پیشکسوت را به جهت ‌تمجید نشدن از فیلمش التیام بخشد. به هر صورت دوره عوض شده و کارگردان‌ پرسابقه‌ای همچون داریوش مهرجویی یا مسعود کیمیایی اگر اثری پایین‌تر از سطح انتظارات بسازند، نباید توقع داشته باشند، عده‌ای درصدد توجیه کیفیت آثارشان برآیند و در رویکردی بد‌تر به مخاطب بگویند: «شما اشتباه می‌کنید، این فیلم از بهترین تولیدات سینمای ایران است».

بی‌‌گمان اگر مهرجویی برای آثار بعدی‌اش وقت بگذارد، به آسانی فروش چند میلیارد تومانی ‌خواهد داشت، ولی اگر به رویه دو فیلم اخیرش ادامه دهد، نمی‌تواند تا ابد‌ به خاطر اعتبارش‌‌، توقع همین فروش میلیاردی را داشته باشد و فروش فیلم بعدی‌‌اش ـ البته اگر در همین سطح باشد ـ از مرز یک میلیارد تومان ‌نخواهد گذشت.
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
اين بازيگر دوشنبه شب در لوکيشن متروپل واقع در لاله زار هنگام بازي در يکي از سکانس هاي فيلم، در حاليکه چوب بيليارد در دستش بود داخل شيشه رفت و اين حادثه باعث پارگي تاندون و آسيب ديدگي سه انگشت دست او شد. در اين صحنه محمد رضا فروتن و بازيگران ديگري نيز حضور داشتند.
پولاد کيميايي بعد از اين حادثه به بيمارستان سينا منتقل شد اما به دليل شدت جراحات وارده، مسعود کيميايي ترجيح داد او در بيمارستان آتيه بستري شود. پولاد کيميايي صبح ديروز در همين بيمارستان مورد عمل جراحي قرار گرفت که گفته مي شود حال عمومي وي رضايت بخش است. فيلمبرداري «متروپل» از شب گذشته دوباره در همين لوکيشن از سر گرفته شد. قرار است پولاد کيميايي نيز بزودي جلوي دوربين عليرضا زرين دست برود.
فيلمبرداري فيلم سينمايي «متروپل» طي چند روز آينده در لاله زار به پايان مي رسد و گروه به لوکيشن ديگري منتقل خواهند شد. فيلم جديد مسعود کيميايي داستان زني به نام خاتون است که در يک نيمه شب به يک باشگاه بيليارد پناه مي آورد. مهناز افشار، محمدرضا فروتن ‌، پولاد کيميايي‌، ساعد سهيلي، شقايق فراهاني‌ و سحر دولت‌شاهي از بازيگران اصلي فيلم هستند و تقريبا 10 نفر از بازيگران هم از مدرسه آزاد بازيگري کيميايي انتخاب شدند.

مستندي درباره‌ مسعود کيميايي با روايت برزويه

بابک برزويه فيلم مستند «متروپل در لاله‌زار» را با محوريت مسعود کيميايي مي‌سازد.
به گزارش ايسنا اين فيلم که شامل پشت صحنه‌ فيلم سينمايي «متروپل» مي‌شود، همزمان با فيلمبرداري بيست و نهمين ساخته سينمايي مسعود کيميايي آغاز شده است.

بابک برزويه اين مستند را با همکاري تصويري معصومه صالح بيگي‌، سهيل دورودي، بهزاد استاديان و صبا اسدي‌، روايت داستاني پشت صحنه سهيل سرايان،‌ تدوين حميدرضا درويش و صدا امير نوبخت حقيقي در حال توليد دارد.

برزويه عکاسي اين فيلم و همچنين آثار ديگري از کيميايي مانند «جرم» ،«محاکمه در خيابان» و «حکم» را برعهده داشته است.اين عکاس، پيش از اين فيلم پشت صحنه‌ مجموعه تلويزيوني «پنج کيلومتر تا بهشت» را نيز ساخته است.

بانی فیلم
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری از امروز(دوشنبه 21 مرداد) در شبکه نمایش خانگی کشور عرضه شد.

«حوض نقاشی» که دومین فیلم پرفروش نوروز 92 بود، داستان زوجی کم توان ذهنی است که با فرزندشان دچار مشکل هستند.

شهاب حسینی، نگار جواهریان، سپه راد فرزامی، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی و ... بازیگران این فیلم هستند.

«حوض نقاشی» در بخش سودای سیمرغ سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد.

«حوض نقاشی» به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و محصول حوزه هنری است.


این فیلم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

***
قابل ذکر است این فیلم سینمایی محصول حوزه هنری بوده و به لطف استفاده از رانت سینمایی حوزه
توانست بیش 60 سالن سینمایی در سراسر کشور و فروشی بیش از دو میلیارد تومان دست یابد.

سینما نگار
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
6 نوشته متفاوت در سالروز تولد علی حاتمی

«مردی که هر لحظه فیلم‌هایش شبیه بهشت بود، حتما حالا هم جایش وسط بهشت است. خوشا به حالش. روحش شاد و تولدش مبارک.»

«مردی که هر لحظه فیلم‌هایش شبیه بهشت بود، حتما حالا هم جایش وسط بهشت است. خوشا به حالش. روحش شاد و تولدش مبارک.»
شرق نوشت: «خوش‌ به‌ سعادتتون که می‌رین روضه، جاتون وسط بهشته، ما که دنیامون شده آخرت یزید. کیه مارو ببره روضه؟ آقامجید تورو چه به روضه، روضه خودتی، گریه‌کن نداری، وگرنه خودت مصیبتی، دلت کربلاس!» و دل ما کربلا می‌شود هر بار که این دیالوگ آقامجید ظروفچی جوبچی فیلم «سوته‌دلان» را می‌شنویم. اشک در چشمانمان حلقه می‌زند و دلتنگ سکانس‌هایی می‌شویم که قلم «علی حاتمی» در ذهن و روحمان حک کرده. امروز زادروز 69 سالگی کارگردان مانای سینمای ایران «علی حاتمی» است. مردی که با «سوته‌دلان»، «سلطان صاحبقران»، «هزاردستان»، «کمال‌المک»، «مادر» و ... همیشه در گوشه ذهن هر ایرانی، جاودانه است و حتما به‌گواه همین جاودانگی، به‌قول «عزت» سینمای ایران، «جایش حالا وسط بهشت است.» امروز شانزدهمین سالی است که اهالی هنر تولدش را در غیاب او جشن می‌گیرند. حرف دل شما که رفیق و همکار او بوده‌اید پس از این سال‌ها، خطاب به «علی حاتمی» و دوستدارانش چیست؟
عزت‌الله انتظامی - بازیگر
ای‌ کاش این روزها در سینماهای ما، به بهانه زادروز و به بهانه بزرگداشت‌ «علی حاتمی»، مجموعه فیلم‌های این کارگردان بی‌بدیل تاریخ سینمای ایران به نمایش در بیاید. دخترش «لیلا» میراث هنری اوست که در کارش درجه یک است و خوب توانسته نام پدرش را بزرگ بدارد. تجربه کارهایی که با «علی حاتمی» داشتم، همه عالی هستند. تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی که خودم بهترینش را سریال «هزاردستان» می‌دانم. در طی این سال‌ها این‌ همه سریال دیده‌ایم اما هیچ‌کدام به اندازه یک سکانس «هزاردستان» درخشان و عجیب نیستند. مردی که هر لحظه فیلم‌هایش شبیه بهشت بود، حتما حالا هم جایش وسط بهشت است. خوشا به حالش. روحش شاد و تولدش مبارک.
داوود رشیدی - بازیگر و کارگردان
علی عزیزم، چندین سال گذشته از آن صبح غم‌انگیز پاییزی که خبر از دست‌دادنت را شنیدم. از هتل بیرون زدم. شش‌ صبح بود و هوای پاریس مه‌آلود و بارانی ... انگار تمامی خاطرات سه‌دهه را در همان چند دقیقه در ذهنم مرور کردم. به یاد آوردم که تو چند ماهی را برای نوشتن «هزاردستان» در این شهر گذراندی، در تنهایی ... در کدام هتل یادم نیست اما همیشه با من شوخی می‌کردی و سر‌به‌سرم می‌گذاشتی برای معرفی آن هتل ... تو همیشه شوخی می‌کردی ... . هرجا تو بودی، شادی بود ... موسیقی بود ... دوستی بود ... گفت‌وگو بود ... سال‌های زیادی را در کنار هم گذراندیم، روزهای دانشکده هنرهای دراماتیک، روزهایی که نمایش «حسن‌کچل» تو را به صحنه بردم. روزهای موفقیت فیلم‌هایت. روزهای تلاش برای ساخت سریال‌های «سلطان صاحبقران» و «هزاردستان» ... سال‌های معاشرت‌های زیبای خانوادگی و تولد فرزندانمان ... همه و همه در آن صبح مه‌آلود پاییزی از جلوی چشمانم گذشتند. هر تولدت و هر سالروز از دست‌دادنت از من می‌خواهند درباره‌ات بگویم و بنویسم اما خودم خوب می‌دانم در تمام این سال‌ها، روز و لحظه‌ای نبوده که در یادم همه خاطرات را مرور نکرده باشم. کدام را بگویم؟ از چه بنویسم؟
محمدعلی کشاورز - بازیگر
«علی حاتمی» یکی از بهترین کارگردان‌های تلویزیون و همین‌طور سینمای ایران بود. کارگردانی که هرچقدر هم فیلم‌های جدید ساخته شود، بازهم فیلم‌های او تا همیشه در تاریخ سینمای ایران جاودان و یکه می‌ماند و فیلم‌هایی که از او برجای مانده گواه بر این ادعاست. او در سینمای ایران جزو اولین‌هاست، از نظر محتوا، معنی، دیالوگ و تصاویر. چراکه خودش سناریست کم‌نظیری بود و اشراف خوبی بر سینما داشت. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خدمت او به سینما ساخت «شهرک سینمایی غزالی» بود که در آنجا «هزاردستان» ساخته شد. من تعجب می‌کنم که چرا شهرکی که «علی حاتمی» زحمت ساخت آن را کشید و لحظه‌به‌لحظه برای پاگرفتنش خون‌دل خورد، سرانجام «شهرک‌سینمایی غزالی» نام گرفت و نه «شهرک‌سینمایی علی حاتمی». روحش شاد و نامش همیشه جاودان بماند. تمام مدتی که با او کار کردم همه برایم بهترین خاطرات دوران کاری‌ام بوده. از «علی حاتمی» علاوه بر فیلم‌ها و نمایشنامه‌هایش، یادگار عزیز دیگری هم هست و آن یگانه دخترش لیلاست که یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که امیدوارم سلامت و سرزنده باشد و راه پدرش را همواره همچون حالا، شایسته پی بگیرد.
سیروس ابراهیم‌زاده - بازیگر و کارگردان
نوشته‌اند «میرزا حسینقلی‌خان صدرالسلطنه» که یکی از اجله متجددان زمان خویش بوده است، به‌عنوان نخستین سفیر ممالک محروسه ایران تعیین و به نیویورک فرستاده می‌شود. روز عید قربان طبق سنت اسلاف گرانمایه خویش، در بالکن هتل «والدرف استوریا» گوسفندی را سر می‌برد و به همین اتهام به تهران احضار می‌شود. ناصرالدین یکی از شرورترین شاهان قاجار که چون بسیاری دیگر در تب و تاب تجددخواهی کور می‌سوخت، بی‌آنکه درک درستی از گفت‌وگوی تمدن‌ها داشته باشد، به او می‌گوید: «ما را نزد جوان‌ترین دولت دنیا بی‌آبرو کردی و ملت چندین و چندهزارساله ما را سخره عالمیان نمودی ...» و سلطان صاحبقران سمبل استبداد برای حفظ حیثیت ازدست‌رفته، از گناه مردی که به‌زعم خود جز پاسداری از ارزش‌های به‌اصطلاح سنتی خویش خطایی نکرده بود، در نمی‌گذرد و ... اکران فیلم «حاجی واشنگتن» که به باور نگارنده یکی از بهترین کارهای «علی حاتمی» فیلمساز بی‌همتای ایران است، شگفتا که خود، آخر و عاقبتی بس حسینقلی‌خانی پیدا کرد ... بگذریم! کارگردان فیلم «کمال‌الملک» واله و شیدای ارزش‌های دیرین فرهنگی و اجتماعی خاک پاک بود. به هنر سینما عشق می‌ورزید و به کاربرد زبان فاخر فارسی در سینما جهت بالا بردن سطح استواری جامعه اعتقاد داشت. «علی حاتمی» چراغی است که تا همیشه در هنر و فرهنگ و سینمای ایران تابناک خواهد ماند و آیین چراغ، خاموشی نیست.
عزیز ساعتی - عکاس
مبارکی تولد هرکس بستگی به شیوه زندگی و نگاه و رفتارش با مردمان پیرامونش دارد. «علی حاتمی» ایران، مردم ایران و فرهنگ ایرانی را دوست داشت و برای زنده نگاه داشتن آن کوشش کرد. تولدش هرروز مبارک باد.
احمد طالبی‌نژاد - منتقد
سلام آقای حاتمی! حال شما چطور است؟ چقدر سفرتان طولانی شد؟ آخر گفته‌اند: از دل برود هرآنکه از دیده برفت. درمورد شما البته این ضرب‌المثل قطعا صدق نمی‌کند. هر سال که از رفتنتان می‌گذرد، جای خالی‌تان بیشتر به چشم می‌آید. من یکی که همیشه جای شما را خالی می‌کنم. هرچند شما از من دلخورید. پیش از سفرتان، چندبار به منزل زنگ زدم. جواب می‌دادند که دارید نماز می‌خوانید، یا حالتان خوب نیست و بهانه‌هایی از این دست. راستش می‌خواستم دلیل دلخوری‌تان را بدانم. هر چند خودم حدس‌هایی می‌زنم ولی مطمئن نیستم. یادتان هست روز‌های نزدیک به آغاز فیلمبرداری دلشدگان، در محوطه بنیاد سینمایی فارابی، پیشنهادی به من دادید که نپذیرفتم؟ حتما یادتان هست. گفتید می‌خواهم امور تبلیغاتی فیلم را بسپارم دست تو که جواب دادم باید فکر کنم و فردایش به شما زنگ زدم و گفتم نمی‌توانم قبول کنم. وقتی دلیلش را پرسیدید، گفتم ارادت من به شما، قلبی و عاطفی است و نمی‌خواهم رابطه کاری، به این حس لطمه بزند. دلیل دوم هم اینکه بنده در آن روزگار، چنین کار‌هایی را کسر شأن یک منتقد می‌دانستم. استدلال شما این بود که فلانی قبلا در فیلم «سوته‌دلان» این کار را کرده. گفتم هرکس مسئول کار خویش است. به‌ هرحال حدس می‌زنم آن روز از من دلخور شدید. البته سال بعدش در مراسم جشن منتقدان که من درباره فیلم دلشدگان سخن گفتم، شنیدم که از یک جمله حرفم ناراحت شده‌اید و تماشاگران حاضر در سالن، ناراحتی شما را روی پرده دیده‌اند. بعدش من آمدم خدمتتان و توضیح دادم که ... بگذریم. من هنوز هم ارادتم به شما پایدار است. باور کنید طی این سال‌ها که به سفر رفته‌اید، بار‌ها و بارها در مراسم بزرگداشت یا مرور بر آثار شما در تهران یا شهرستان‌ها شرکت کرده و با تمام وجود درباره شما و آثارتان حرف زده‌ام و خواهم زد. این نه یک وظیفه اخلاقی که برای بنده باعث افتخار و مباهات است درباره کسی حرف بزنم که همه فکر و ذکرش ایران و ایرانی بوده است. باور کنید هربار حسن‌کچل، طوقی، سوته‌دلان، مادر و ... را می‌بینم، یک دل سیر گریه می‌کنم. نه از اینکه محتوای این فیلم‌ها عاطفی و گریه‌آورند، بلکه از این جهت که نمی‌توانم درمقابل سیل واژه‌های ترک‌خورده و پرنکته شما غرق در احساس نشوم و البته وقتی آدم خیلی احساساتی شود، گریه‌اش می‌گیرد. نسل ما خوشبخت است که در عهدی زندگی می‌کند که شما هم حضور دارید. آقای حاتمی، تو را به خدا برگردید. سفرتان طولانی شد. دلمان برای واژه‌هایتان تنگ شده. صندلی‌تان هم هنوز خالی است.
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
بهنام بهزادي فيلم «هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند» را تلنگري به والدين و تمام مسوولان اجتماعي و فرهنگي کشور دانست.

کارگردان فيلم سينمايي «قاعده تصادف» به بهانه‌ اکران جديدترين ساخته پوران درخشنده بيان کرد: «هيس...» فيلمي است که خيلي‌ها بايد به ديدن آن بروند؛ والدين، دست‌اندرکاران مسائل اجتماعي و فرهنگي و همه کساني که براي مسائل اجتماعي دغدغه دارند. اين فيلم به دست‌اندرکاران پيغام مي‌دهد در حالي که تلويزيون اصولا به مباحث جدي و حساس اجتماعي و فرهنگي ورود پيدا نمي‌کند و حتي از مطرح کردن بسياري از مسائل ساده هم پرهيز مي‌کند، سينما تا چه حد مي‌تواند در اين زمينه نقش آفرين باشد و مسووليت خطيري را به دوش بکشد.

بهزادي گفت: مسوولان فرهنگي بايد نگاه ويژه‌اي به اين موضوع داشته باشند و قدر فيلمي همچون «هيس...» و نمونه‌هاي ديگر آن را بدانند و تلاش کنند تا فيلم‌هاي ديگري از اين دست ساخته شود، زيرا اين نوع فيلم‌ها نقش بيشتري نسبت به يک فيلم سينمايي سرگرم کننده ايفا مي‌کنند.

کارگردان فیلم تحسین شده «قاعده تصادف» گفت: همچنان که «هيس...» تلنگري است براي والدين و ديگر کساني که چنين دغدغه‌هايي دارند، براي مسئولان اجتماعي و فرهنگي کشور هم تلنگري است تا فضا را براي سينماي اجتماعي باز کنند که به چنين مسائلي بيشتر پرداخته شود.

ایسنا
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,153
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
articles_7240.jpg
فیلم «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی همراه با جلسه نقد وبررسی با حضور سیروس الوند، روز شنبه 26 مردادماه ساعت 30/16 با همکاری موسسه فیلم سازی موج نو پگاه در سالن تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

فیلم «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی محصول سال 1348 به مدت 105 دقیقه، روز شنبه 26 مرداد ماه ساعت 30/16 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید. همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد بررسی این فیلم با حضور سیروس الوند برگزار می شود.

این داستان در مورد دختر جوانی به نام فاطمه است که پس از آزار واذیت توسط منصور آق منگل، خودکشی می کند. فرمان، برادر ارشد فاطمه که می خواهد انتقام بگیرد به قتل می رسد. قیصر برادر دیگر فاطمه تصمیم می گیرد که انتقام خواهر و برادر خود را بگیرد و... .

یادآوری می شود علاقه مندان درخصوص استفاده از برنامه های نمایش فیلم و حضوردر جلسه نقد و بررسی می توانند به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

سینما نگار
 
بالا