برگزیده های پرشین تولز

اقدامات ضروری بعد از راه اندازی وب‌ سایت

yeganee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
33
مهم‌ترین اقدامات لازم بعد از راه اندازی وب‌ سایت را در این مقاله بخوانید. اگر به‌تازگی سایتی راه اندازی کرده‌اید و تجربه‌ی زیادی از پشتیبانی وب‌سایت ندارید، اگر یادگیری نکات نگهداری وب‌سایت برایتان مهم است و قصد دارید از وب‌سایتتان به‌طور جدی استفاده نمایید، این مقاله مختص شماست. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین اقدامات لازم بعد از راه اندازی وب‌ سایت
اقدامات لازم بعد از نصب وردپرس و راه‌ اندازی وب سایت، نکات ساده اما مهم زیر است که توصیه می‌کنیم آن‌ها را جدی بگیرید.

۱- اطلاعات اولیه وب سایت را تکمیل کنید.
complete-site-info.jpg

اطلاعات اولیه‌ی سایت مثل نام و توضیح کوتاه سایت، لوگو، اطلاعات تماس، آدرس، پروفایل کاربری، صفحات درباره ما و تماس با ما و.. را کنترل و تکمیل نمایید. این اطلاعات برای درست شناخته شدن شما لازم هستند.


۲- تنظیمات اولیه سایت را انجام دهید.

بعد از راه اندازی سایت انجام تنظیمات اولیه، بسیار اهمیت دارد. تنظیمات وردپرس مثل تنظیم نوع slug، تنظیمات دسته‌ها، تعداد مطالب نمایشی در سایت، ساعت محلی و… را در ابتدای کار انجام دهید.



۳- مطمئن شوید وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل نمایش است.
ربات‌های گوگل باید به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند مطالب شما را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. نگران نباشید نیازی به انجام کار خاصی نیست. چند روز بعد از راه‌اندازی وب‌ سایت، عبارت site:yourdomain.ir (به جای عبارت yourdomain.ir آدرس وب‌سایت خود را قرار دهید.) را در موتور جستجوگر گوگل، جستجو کنید. اگر نام وب‌سایتتان در نتایج گوگل ظاهر شد پس مشکلی نیست. در غیر این‌صورت وارد پنل وردپرس خود شوید در بخش “تنظیمات > خواندن > نمایش به موتورهای جستجو” تنظیمات را بررسی کنید.



۴- اصول سئو را جدی بگیرید.
یک وب سایت بعد از راه اندازی باید از اصولی پیروی کند که بتواند بازدید هدفمند بیشتری داشته باشد. این اصول همان قوانین سئو هستند. رعایت قوانین سئو در وب سایت، به شما کمک می‌کند در نتایج گوگل بهتر ظاهر شوید و از جستجوهای گوگل ورودی بیشتری داشته باشید. برای رعایت اصول اولیه سئو از افزونه‌ی yoast seo کمک بگیرید.
بهینه‌سازی وب‌سایت برای بیشتر دیده شدن شما لازم است. پس اگر خودتان به این اصول اشراف ندارید بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.


۵- تولید محتوا را آغاز کنید.
بعد از راه اندازی وب سایت هرچه زودتر طریقه‌ی کار کردن با پنل وردپرس را فرا بگیرید و مطالب خوب منتشر کنید. محتوای مناسب و مرتبط با موضوع سایت، برای شما بازدیدکننده‌ی هدفمند به ارمغان می‌آورد، که هرکدام از آنها می‌توانند بعدها مشتری شما باشند. محتوای وب‌سایت شما باید هدفمند، غیر تکراری، خوانا و بهینه شده باشد. در غیر این‌صورت ممکن است نتیجه‌ی مناسب و درخور تلاش خود را دریافت نکنید.



منبع : نکات مهم بعد از راه اندازی سایت - ادمین سایت
 
بالا