برگزیده های پرشین تولز

بازی تخته نرد

Super_Nova

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
In the sky
من یه برنامه به زبان ++c باید بنویسم که بازی تخته نرد و اجرا کنه یعنی در واقع باید برنامه بازی تخته نردو بنویسم این پروژه++C منه اگه کسی میتونه لطفا کمکم کنه تازه باتوجه به اینکه من زیاد ازین بازی نمیدونم خلاصه اگه راهنمایی کمکی چیزی میدونین ممنون میشم کمک کنید:)
 

aftab110

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2006
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
0
فکر کنم اسمش باشه: Backgammon
من قوانین بازی را کمی بلدم.

عکس از سایت:
http://www.bkgm.com/rules.html
قوانین بازی است.
rulfig1.gif


فکر کنم با سرچ بتوانید سورسش را پیدا کنید.

======================
اگر تاریخچه تخته نرد را هم خواستید در وبلاگ تخصصی تخته نرد (فارسی) می یابید:
http://ostadshahrokh.persianblog.com

=======================
این هم یک سورس:
http://www.filegate.net/cprog/pcgamn6.zip

ولی شاید مفید نباشه. باز سرچ کن. ولی فایل اجرایی آن را دیدم. داسی بود.
در 5 فایل 3400 خط برنامه داره.
 

Super_Nova

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
In the sky
از کمکت ممنونم
خودم سرچ کردم ولی بازی ان لاینش بود همین اطلاعات دیگه ای نداشت
ولی اینایی که گفتی جدید و مفید بود من نمی دونستم فکر میکنم بتونه به من کمک بکنه هرچند من احتمالا بازم تو نوشتن برنامش به مشکل برخورد میکنم امیدوارم بازم کمکم کنید
 

Super_Nova

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
In the sky
سلام مجدد

کسی میتونه توی همین پروژه کمکم کنه پروژم ++C است و باید تخته نردو اجرا کنه البته من فقط زمینهش رو درست کردم حالا میخوام مهره هایی درست کنم که بتونه با دست یعنی با کیبورد بشه حرکتش دا د من نمیدونم از چه تابع هایی باید استفاده کنم که حرکت را بشه با دست انجام داد اگه کسی بلده و بتونه کمکم کنه واقعا ممنون میشم اطلاعاتی در اختیارم بذاره .
 

aftab110

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2006
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
0
سلام.
روشی که من بلدم تابع خاصی نداره. از کیبورد ورودی می گیرید و با توجه به ورودی با شرط(مثل سوئیچ) به قسمتهای دلخواه برنامه پاس می دهید. شما جریان بازی را در کد زیر در mohasebate bazi قرار می دهید و در //up(); و //down(); زیر برنامه هایی تعریف می کنید که قراره نسبت به هر کلیدی واکنش نشان دهد.

کد:
 // ***********  halgheh ha ************** 
 char get_key ;  
 
// -------halgheye dakheli-------
  do {  
   while(!kbhit()){
    
 // mohasebate bazi
 // 
 //
 //
 //
                       }
// ------------------------------                    
get_key=getch();  // daryafte kelid az keyboard
         
switch(get_key){  // barasie kelid haye gerefteh shodeh
    case 'w':  
    //up();
   break;
    case 'z':  
    //down();
   break;
 
		  } // end switch
       }while(get_key != 'q');   // q baraye khoroj az bazi               
  // ************************************
این کد برای بازیهای دارای حرکت مداوم مثل هواپیما خیلی خوبه. ولی برای بازیهایی مثل شطرنج حلقه داخلی شاید نیاز نباشه. حلقه داخلی تا وقتی کلیدی زده نشود ( یعنی همان !kbhit ) به آبجکت های بازی امکان حرکت می دهد مثل حرکت هواپیما. و وقتی کلید زده شود یک لحظه حلقه خارجی اجرا می شود و کارهای لازم برای تغییر روند بازی انجام می شود. مثل تغییر مسیر حرکت هواپیما. برای بازیهای بدون حرکت میشه ((فکر کنم)) فقط از حلقه خارجی استفاده کرد.ولی حتی برای بازیهایی مثل شطرنج وقتی ((بازیکن کامپیوتر)) بخواهیم بسازیم و اون بخواهد فکر کند باید فکرش را در حلقه داخلی بگذاریم و با زدن کلیدی میشه روند بازی را تغییر داد یعنی بگوییم همین مقدار که فکر کردی کافی است و حرکتت را انجام بده. که در این صورت بایستی تمهیداتی برای ذخیره نتایج تفکر شطرنج باز قبل خروج از حلقه داخلی در نظر داشت.
 

Super_Nova

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
In the sky
مرسی از کمکی که کردی امیدوارم به مشکل برنخورم واقعا ممنون .
 

H_R

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
3,298
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
North Pole
فکر میکنم ساختن این بازی با کیبرد کمی غیر منطقی باشه ! بازی کردنش تقریبا غیر ممکن میشه ! بهتره از موس استفاده کنی .
 

aftab110

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2006
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
0
من هم با ماوس موافقم. البته به شرایط دوستمان بستگی دارد ولی
به سرعت نیاز به وجود ماوس بعدا احساس میشه.

البته راه اندازی و تنظیمات ماوس اولش کمی وقت گیره ولی به شدت باعث زیبایی و راحتی می شود بعدا.
من یک سورس دیدم که گرافیکی سی بود و در ویندوز ایکس پی هم فکر کنم با ماوس میشد با آن کار کرد. ولی فعلا زیاد اطلاعات ندارم راجع به ماوس.
 

H_R

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
3,298
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
North Pole
یه سری اطلاعات راجعبه event های موس اینجا هست http://www.chilkatsoft.com/ChilkatDx/mouseEvents.htm

ولی کل کاری که باید انجام بشه اینه که نقطه ای رو که هر مهره قرار داره با احتساب سایز مهره در نظر میگیریم اگر موس توی اون محدوده درگ کرد مهره با موس جابجا میشه جایی که روی اون ستون ولش کرد مهره اگه مجاز بود روی اون ستون اظافه میشه در غیر این صورت برمیگرده سر جای اولش .

فکر میکنم از کیبرد راحت تر باشه
 

Super_Nova

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
In the sky
از کمک شما بینهایت ممنون هستم ولی من حس میکنم با موس خیلی پیچیده میشه وبا کیبورد راحتتره هرچند من هنوز نتونستم یعنی وقت نکردم از کارها و دستورات شما استفاده کنم چون امتحانام وقت نذاشتن حالا واقعا نمیدونم این پروژه رو چی کار کنم ولی در کل حتما کمکهایی که کردین برام سودمنده در ضمن اگر توابع یا کلاسهایی در زمینه این بازی دارین که میتونه کمکم کنه بازهم ممنون میشم در اختیارم بذارین چون من خیلی وقتم کمه .
ممنون از توجهتون
72.gif
 

aftab110

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2006
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
0
توابع و کلاسی من سراغ ندارم. من آموزش خاصی برای بازی سازی هنوز مطالعه نکرده ام. همان زبان سی را بلدم.
 

mohammadkhan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 فوریه 2006
نوشته‌ها
39
لایک‌ها
5
سن
36
محل سکونت
سربندر
با سلام
من این لینک رو از سایت بهشت برنامه نویسان واست گزاشتم
ببخشید اگه دیر شد ولی من تازه متوجه شدم :( :( :(
در ضمن ممکنه برای بقیه قابل استفاده باشه
اگر نتونستی صفحه رو ببینی باید توی سایت عضو شی. ;) ;)

با تشکر :lol: :lol: :lol:
محمد اردکانی نژاد
 

saeedsmk

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,518
لایک‌ها
4
سلام
خوب هستيد كدام لينك ؟
لطفا تصحيح كنيد
 
بالا