برگزیده های پرشین تولز

بازی Total War: Warhammer قطعاً از ماد پشتیبانی خواهد کرد و بازی Dishonored 2 شاید

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33



به طور حتم یکی از ویژگی هایی که تجربه ی بازی های کامپیوتری مختلف را برای علاقه مندان به پلتفرم PC جذاب تر از حالت عادی می سازد، بهره گیری از ماد های گوناگون برای تنوع بخشیدن به تجربه ی مخاطب از گیم پلی و شکل دیداری بازی های شناخته شده ی این پلتفرم است. بر همین اساس چشم انتظاران بسیاری از بازی های کامپیوتری جدید، همواره پیش از انتشار این قبیل آثار در پی تایید پشتیبانی نسخه ی PC این بازی ها از فرآیند ماد سازی از سوی سازندگان آن ها هستند. امری که توسط سازندگان بازی Total War: Warhammer مورد تایید قرار گرفته است.





بر اساس تایید سازندگان بازی Total War: Warhammer یعنی اعضای استودیو Creative Assembly علاقه مندان به بازی Total War: Warhammer خواهند توانست در همان نخستین روز انتشار این بازی، ابزار های ویژه ی ماد سازی برای بازی محبوب خود را در اختیار داشته باشند. این ابزار ها در گام نخست قابلیت تغییر در بافت های بازی Total War: Warhammer را در کنار کنترل و تغییر مدل ها و همچنین انیمیشن های این بازی در اختیار ماد سازان قرار می دهد تا آن ها بتوانند با ایجاد تغییرات مورد نظر خود در ساختار بازی Total War: Warhammer نسبت به تولید ماد های گوناگون برای این بازی اقدام نمایند. علاوه بر آن قرار است به زودی ابزار دیگری نیز برای دست بردن در نقشه های بازی Total War: Warhammer در اختیار هواداران این اثر قرار گیرد که البته هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار آن از سوی اعضای استودیو Creative Assembly اعلام نشده است. با این حال بر طبق تایید سازندگان بازی Total War: Warhammer ابزار مذکور به طور حتم تا پایان سال جاری میلادی در اختیار علاقه مندان به بازی Total War: Warhammer قرار خواهد گرفت و به این ترتیب آن ها خیلی زود خواهند توانست با تغییر در ساختار نقشه های این بازی و ترکیب آن با تغییرات انجام شده در مدل و انیمیشن شخصیت ها، ماد های بسیار جالبی را برای این بازی خلق نمایند و حتی این امکان را داشته باشند تا نسخه های از پیشین سری توتال وار را با شخصیت های حاضر در نسخه ی جدید این سری باز سازی نمایند. همان گونه که در مطلب روز گذشته نیز به آن اشاره کردیم بازی Total War: Warhammer این پتانسیل را دارد تا به عنوان یکی از بهترین آثار نقش آفرینی سال جاری شناخته شود و انتخاب این بازی به عنوان محبوب ترین و مورد انتظار ترین بازی کامپیوتری حاضر در همایش EGX Rezzed 2016 (که ماه گذشته صورت پذیرفت) هم می تواند نشان از پتانسیل بالای این بازی برای رسیدن به هدف یاد شده داشته باشد.

twwhsgh.jpg


با این حال برخلاف بازی Total War: Warhammer که فرآیند پشتیبانی آن از ماد سازی به شکل رسمی مورد تایید سازندگان آن قرار گرفته است، شاهد وقوع امر مشابهی در رابطه با بازی Dishonored 2 نیستیم. به عبارت بهتر اگر چه ظرف روز های اخیر اطلاعات تازه ای پیرامون این بازی منتشر شده است (و ما هم به بخشی از آن ها در مطالب پیشین خود اشاره کردیم) اما هنوز سازندگان بازی Dishonored 2 به صراحت پشتیبانی یا عدم پشتیبانی این اثر از ماد های ساخته شده توسط کاربران را اعلام نکرده اند. بنا بر این هنوز هیچ مشخص نیست که آیا بازی جدید و مورد انتظار شرکت Bethesda همچون بازی سال گذشته ی آن ها یعنی Fallout 4 از فرآیند ماد سازی پشتیبانی خواهد کرد یا این که در نهایت قرار نیست تا شرایط این کار برای علاقه مندان به این بازی توسط طراحان آن مهیا شود. با این حال کارگردان بازی Dishonored 2 روز گذشته و پس از مشخص شدن تاریخ انتشار این بازی، به رفع برخی از نکات ابهام چشم انتظاران این اثر پرداخت. مسلماً مهم ترین نکته ی ابهامی که تا پیش از این در رابطه با بازی Dishonored 2 وجود داشت، به حضور دو شخصیت قابل بازی در گیم پلی این اثر باز می گشت. به گونه ای که حضور هم زمان کوروو آتانو و دخترش امیلی کالدوین در بازی Dishonored 2 عده ای را به صرافت این موضوع انداخته بود که شاید در این بازی هم نظیر بسیاری از بازی های بی بو و خاصیت روز امکان تجربه ی مراحل مختلف آن به صورت همکاری تیمی مهیا باشد. اما کارگردان این بازی یعنی هاروی اسمیت به طور کامل آب پاکی را روی دست چشم انتظاران بازی Dishonored 2 ریخته و به تایید این نکته پرداخته است که با توجه به سبک و سیاق بازی Dishonored 2 در بخش گیم پلی، امکان تجربه ی مراحل این بازی به شکل همکاری تیمی وجود نخواهد داشت. در واقع هر کدام از دو شخصیت حاضر در این بازی با توجه به توانایی های منحصر به فردی که در اختیار دارند، سبک و سیاق کاملاً متفاوتی را در بخش گیم پلی این اثر رقم خواهند زد و با توجه به این ویژگی ها مراحل بازی Dishonored 2 را به شکل منحصر به فردی پشت سر خواهند گذاشت. بر همین اساس و بنا بر تایید آقای اسمیت، علاقه مندان به بازی Dishonored 2 برای آگاهی یافتن از تمامی جنبه های داستانی و روایی این بازی لازم است که حتماً بازی Dishonored 2 را دو بار و حتی بیش از آن (در قامت هر کدام از دو شخصیت امیلی و کوروو) به پایان برسانند تا از تمامی ریزه کاری های داستان این اثر آگاه شوند. علاوه بر آن در بازی Dishonored 2 شاهد صدا گذاری کامل هر دو شخصیت کوروو و امیلی نیز خواهیم بود. بنا بر اعلام اخیر سازندگان بازی Dishonored 2 این بازی قرار است در تاریخ 11 نوامبر سال جاری میلادی برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شود و می تواند یکی از بهترین بازی های امسال لقب گیرد.
منبع : sakhtafzarmag
 
بالا