• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و گفتگو پیرامون فیلم های ایرانی(آخرین فیلمی که دیدم)

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
فیلم کنعان


فیلم بسیار لذت بخشی بود ! از ساختار و بازیهای بسیار قوی برخوردار بود

مخصوصا ترانه علیدوستی که نقشی مسن تر از خودشو بازی میکرد ، بسیار عالی و منطقی تو نقش خودش فرو رفته بود و البته از گریم خوبش هم نمیشه گذشت

فقط به نظرم پایان بندیش خیلی شتابزده صورت گرفت .. با نتیجه گیری و تصمیم ترانه علیدوستی هم نتونستم کنار بیام .. رابطه ترانه و رادان هم درست مشخص نشد و فکر کنم اغماض داشت

9 از 10

فرزاد جان رادان بود که ترانه رو به فروتن نشون داده و باعث آشنایی شون شده ولی رادان ترانه رو دوست داشته ولی بهش تو دوره دانشجویی چیزی نمی گفته تا اینکه ترانه وقتی فروتن رو می بینه (که در واقع باعث آشنای ترانه و فروتن هم رادان بوده )با هم ازدواج می کنند
و می بینی که بعد از اون مدت رادان هنوز ازدواج نکرده و اگه دقت کرده باشی موقعی که رادان با بایگان هم صحبت می کرد تو ماشین به این نکته اشاره کرد افسانه بایگان ازش پرسید چرا از دانشگاه اومدی بیرون ولی رادان جواب درستی بهش نداد
و در یک سکانس هم اونجا که ترانه با رادان صحبت می کرد رادان بهش گفت که کی عوض نشده بعد ترانه بهش گفت تو
معلوم بود این دو همدیگه رو دوست دارند ولی بروز نمی دند همینطور میشه این رو تو سکانسی که ترانه رفته بود گل های خونه رادان رو آب بده فهمید
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
فرزاد جان رادان بود که ترانه رو به فروتن نشون داده و باعث آشنایی شون شده ولی رادان ترانه رو دوست داشته ولی بهش تو دوره دانشجویی چیزی نمی گفته تا اینکه ترانه وقتی فروتن رو می بینه (که در واقع باعث آشنای ترانه و فروتن هم رادان بوده )با هم ازدواج می کنند
و می بینی که بعد از اون مدت رادان هنوز ازدواج نکرده و اگه دقت کرده باشی موقعی که رادان با بایگان هم صحبت می کرد تو ماشین به این نکته اشاره کرد افسانه بایگان ازش پرسید چرا از دانشگاه اومدی بیرون ولی رادان جواب درستی بهش نداد
و در یک سکانس هم اونجا که ترانه با رادان صحبت می کرد رادان بهش گفت که کی عوض نشده بعد ترانه بهش گفت تو
معلوم بود این دو همدیگه رو دوست دارند ولی بروز نمی دند همینطور میشه این رو تو سکانسی که ترانه رفته بود گل های خونه رادان رو آب بده فهمید

سلام.

فراز اینو تو اسپویلر میذاشتی شاید یکی ندیده باشه :D

هی میخوام برم سینما این رو دوباره ببینم وقت نمیشه، دعوت رو هم خیلی دوست دارم. جمعه هم 40 میلیون فرخته مثل اینکه.

دعوت رو کسی دیده ؟ چطوری بوده ؟
 
Last edited:

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
سلام.

فراز اینو تو اسپویلر میذاشتی شاید یکی ندیده باشه :D

هی میخوام برم سینما این رو دوباره ببینم وقت نمیشه، دعوت رو هم خیلی دوست دارم. جمعه هم 40 میلیون فرخته مثل اینکه.

دعوت رو کسی دیده ؟ چطوری بوده ؟

اسپویلر من کار نمی کنه :)
من دیدم خوب بود بد نبود ولی مثل بقیه کار های حاتمی کیا نبود به نظر من البته فیلم خوبی بود
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
فراز جان ممنونم از توضیحات کاملت :)

دعوت رو کسی دیده ؟ چطوری بوده ؟

فیلم دعوت

1210418775big.jpg


کاری از : ابراهیم حاتمی کیا

با حضور : محمدرضا فروتن، مهناز افشار، كتايون رياحي، مريلا زارعي، گوهر خيرانديش، ثريا قاسمي، رضا بابك، سيامك انصاري، ، فرهاد قائميان، مجيد مشيري، سارا خوئيني‌ها، سحر جعفر جوزاني، آناهيتا نعمتي، هدا ناصح، نگار فروزنده، نگين صدق گويا، محمدرضا شريفي‌نيا


داستان اپیزودیک چند خانم در سنین مختلف که با وجود اینکه اصلا شرایط بچه دار شدن ندارن جواب آزمایش مثبت و باردار بودنشون رو دریافت میکنن و به فکر چاره میفتن

فیلمی به راستی متفاوت و در خور تفکر از کارگردانی صاحب سبک

ظاهرا یک اپیزود از فیلم به دلیل طولانی شدن زمان حذف شده کسی از چند و چونش خبر داره ؟

به شخصه از اپیزود خانم ثریا قاسمی بیشتر از بقیه خوشم اومد

9 از 10

لینک
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
فراز جان ممنونم از توضیحات کاملت :)

مخلصیم فرزاد جان :)
این فیلم دعوت رو دیدم قشنگ بود البته به پای آژانس شیشه ای نمی رسید ولی از به نام پدر بهتر بود وکلا فیلم خوبی بود

فیلم سه زن هم دیدم خوب بود اما درکش برای بینندگان عام تر سینما یکم سخت بود چون من که از سینما می آمدم بیرون بعضی ها می گفتن چقدر چرت بود
اما به نظر فیلم خوب و رو راستی بود
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
ظاهرا یک اپیزود از فیلم به دلیل طولانی شدن زمان حذف شده کسی از چند و چونش خبر داره ؟لینک

اون اپیزود مربوط به پژمان بازغی و لیلا اوتادی بوده فکر کنم. آخر سر هم معلوم نشد دلیلش چی بوده ! خود بازغی هم که اومده بود مثلث شیشه ای فقط همین کوتاه شدن زمان فیلم رو گفت. البته شاید حاتمی کیا اصلا خوشش نیومده از اون قسمت !
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
کسی میتونه لیست سینما هایی که فیلمهای دعوت و کنعان رو اکران کردن تو تهران رو به من برسونه؟

دعوت:
سینما بلوار : تلفن ۸۸۹۶۵۲۹۲
سینما پیروزی :تلفن ۷۷۴۳۴۵۷۰
سینما سپیده : تلفن ۶۶۴۱۷۶۷۰,۶۶۴۱۷۹۸۱
سینما سروش : تلفن ۷۷۵۰۲۹۲۹
سینما فرهنگ : تلفن ۲۲۶۰۱۲۰۵
سینما فلسطین : تلفن ۶۶۴۹۸۱۲۶,۶۶۹۶۵۳۷۳-۴
سینما مرکزی : تلفن ۶۶۹۲۸۶۸۶
سینما آفریقا : تلفن ۸۸۹۰۷۱۷۱
سینما پایتخت : تلفن ۸۸۳۱۲۶۳۱-۲
سینما کارون : تلفن ۶۶۸۸۵۰۴۷
سینما گلریز : تلفن ۸۸۷۱۸۷۱۳
سینما شقایق : تلفن ۷۷۸۴۴۰۷۶,۷۷۸۱۵۵۷۶
سینما آزادی : تلفن ۸۴۴۸۰-۹

کنعان:
سینما بهمن، سینما پارس، سینما فلسطین، سینما مرکزی، سینما میلاد، سینما ایران، سینما پایتخت، سینما جی، سینما گلریز، سینما جمهوری، سینما آزادی
 

amiriano

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2006
نوشته‌ها
207
لایک‌ها
2
سن
39
محل سکونت
SERVER ROOM
دعوت:
سینما بلوار : تلفن ۸۸۹۶۵۲۹۲
سینما پیروزی :تلفن ۷۷۴۳۴۵۷۰
سینما سپیده : تلفن ۶۶۴۱۷۶۷۰,۶۶۴۱۷۹۸۱
سینما سروش : تلفن ۷۷۵۰۲۹۲۹
سینما فرهنگ : تلفن ۲۲۶۰۱۲۰۵
سینما فلسطین : تلفن ۶۶۴۹۸۱۲۶,۶۶۹۶۵۳۷۳-۴
سینما مرکزی : تلفن ۶۶۹۲۸۶۸۶
سینما آفریقا : تلفن ۸۸۹۰۷۱۷۱
سینما پایتخت : تلفن ۸۸۳۱۲۶۳۱-۲
سینما کارون : تلفن ۶۶۸۸۵۰۴۷
سینما گلریز : تلفن ۸۸۷۱۸۷۱۳
سینما شقایق : تلفن ۷۷۸۴۴۰۷۶,۷۷۸۱۵۵۷۶
سینما آزادی : تلفن ۸۴۴۸۰-۹

کنعان:
سینما بهمن، سینما پارس، سینما فلسطین، سینما مرکزی، سینما میلاد، سینما ایران، سینما پایتخت، سینما جی، سینما گلریز، سینما جمهوری، سینما آزادی

آقا ممنون خیلی لطف کردید!
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
«دعوت»، «كنعان»، «سه‌زن» و «آواز گنجشكها»،
فارابي فروش سينماها را تا 20 مهر ماه اعلام كرد


فيلم سينمايي «دعوت» ساخته‌ي ابراهيم حاتمي‌كيا تاكنون طي 18 روز اكران در 17 سينما فروشي بر 284 ميليون تومان داشته است.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم «كنعان» ساخته‌ي ماني حقيقي كه 11 روز از اكران خود را در 16 سينما پشت سر گذاشته تاكنون بيش از 142 ميليون تومان فروش داشت.

«سه‌زن» ساخته‌ي منيژه حكمت كه درهمين مدت و همين تعداد سالن 71 ميليون و پانصد هزار تومان فروخت و هم‌چنين «آواز گنجشك‌ها» ساخته‌ي مجيد‌مجيدي كه طي همين مدت و در14 سينما به نمايش درآمده است، 65 ميليون فروخت.

هم‌چنين فيلم «نسكافه داغ‌داغ» به كارگرداني علي قوي‌تن نيز طي مدت 19 روز اكران درسطح 14 سينما، 43 ميليون تومان فروش داشت.

بنابر گزارش منتشر شده توسط بنياد سينمايي فارابي «هميشه پاي يك زن درميان است» جديد‌ترين ساخته‌ي كمال تبريزي نيز پس از 70 روز اكران در سطح هفت‌سينما فروشي نزديك به 900 ميليون داشت و «فرزند خاك» به كارگرداني محمدعلي آهنگر نيز پس از گذشت 65 روز از اكرانش در چهارسينما نزديك به 250 ميليون تومان فروخت.


در نشست خبري «سه‌زن»:
واكنش منيژه حكمت به شرايط نابرابر تبليغات فيلم‌ها
«در «سه زن» هويت ملي جايگزين دغدغه‌هاي اجتماعي «زندان زنان» شده است»
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
مقاله نویسنده «سینمای ما» درباره فیلم «کنعان»؛
چرا كنعان بهترين فيلم امسال سينماي ايران است؟


main.php

سینمای ما - پویان عسگری:
اولين بار كنعان را جشنواره فيلم فجر سال گذشته ديدم و آن را دوست نداشتم.دو سه ماه بعد بار ديگر فيلم را در دانشگاه شهيد بهشتي ديدم و باز هم آن را دوست نداشتم.به نظرم ملودرامي بود كه در تاثير گذاري روي تماشاگرش مشكل داشت.لحظات و ايده‌هايي از فيلم برايم جالب بود اما خود فيلم، چيزي نبود كه بخواهم عاشقش باشم.همه اين‌ها را گفتم تا به اين‌جا برسم كه الآن، بعد از تماشاي فيلم براي بار سوم، شيفته‌اش شده‌ام و حسابي آن را دوست دارم.به نظرم كنعان بهترين فيلم امسال سينماي ايران است و در زمره‌ي خوب‌هاي اين چند سال قرار مي‌گيرد.خوب‌هايي كه تعدادشان متاسفانه به اندازه‌ انگشت‌هاي يك دست هم نيست!
...............................................................................................
1) بزرگ‌ترين اشتباه در برخورد با كنعان اين است كه فيلم را ملودرام به حساب بياوريم و توقع ويژگي‌هاي سبكي از آن داشته باشيم(ملودرام قبل از اين‌كه يك عنوان ژانري باشد، يك مفهوم سبكي/گرايشي در درام است)كنعان به سياق درام‌هاي مدرن دهه شصت ميلادي يك درام مدرن است و به شيوه همان درام‌ها بيشتر از آن كه توجه خود را به داستان معطوف كند، به شخصيت‌ها و موقعيت‌هاي پيرامون آن‌ها مي‌پردازد.اين حرف به اين معنا نيست كه مثلا كنعان داستان ندارد.داستان فيلم چيزي است كه از دل روابط و كنش‌هاي بين آدم‌ها خود را نشان مي‌دهد.در فيلم از داستان گويي به شيوه سه پرده‌اي خبري نيست و مي‌شود گفت كه كل كنعان يك موقعيت است كه نه اتفاقات مهم قبل از درام را به تماشاگر نشان مي‌دهد و نه او را به نتيجه گيري پايان داستان سوق مي‌دهد.از ريشه و گل خبري نيست و تنها چيزي كه به تماشاگر نشان داده مي‌شود تنه است.اين تمثيل كمك مي‌كند تا به شناخت بهتري از فيلم برسيم؛درام مدرن كنعان از طرف ديگر به داستان‌هاي پست مدرن آمريكايي شبيه است.داستان‌هايي بدون فراز و فرود دراماتيك معمول كه اتفاقات در آن به شكل دروني و بطئي مي‌افتد.و خب كنعان نقطه شروع و حركت خود را از يكي از همين داستان‌ها گرفته؛داستان "تير و ستون" نوشته آليس مونرو.شباهت ديگري كه بين فيلم حقيقي با داستان‌هاي پست مدرن آمريكايي وجود دارد، عدم داوري و قضاوت درباره شخصيت‌ها است.چون نتيجه گيري در كار نيست، آدم‌ها هم ارزش گذاري نمي‌شوند تا شخصيت‌ها همان طور كه هستند در مواجهه با تماشاگر قرار بگيرند.اين گونه است كه درام كنعان ماهيت مدرن خود را حفظ مي‌كند و از رفتن به سمت ملودرام فاصله مي‌گيرد.كنعان به مانند درام‌هاي مدرن سينمايي و داستان‌هاي پست مدرن آمريكايي تنها روايت مي‌كند، بدون هيچ نوع موضع گيري، شفقت، دلسوزي يا سنگدلي نسبت به شخصيت‌ها و روابط بين آن‌ها.با اين ديد است كه مي‌توان به تحليل درستي از يكي مهم‌ترين موقعيت‌هاي فيلم، يعني رابطه سه نفره مرتضي، مينا و علي رسيد.شيوه ملودرام به ما مي‌گويد كه اين رابطه سه نفره را يك مثلث عشقي به حساب بياوريم اما اتفاقي كه در فيلم و درام مدرن آن مي‌افتد چيز ديگري است.علي 15 سال قبل عاشق مينا بوده و مينا همان موقع زن استاد خود يعني مرتضي شده.عشق علي در گذر سال‌ها سركوب شده و مينا و مرتضي در فيلم دوستان علي هستند نه دو راس مثلث عاشقانه.ماجراي عاشقانه‌اي در كار نيست و اين احساسات رسوب شده و پخته آدم‌هاي ميانسال نسبت به هم است كه در فيلم خود را نشان مي‌دهد.
....................................................................................................
2)كنعان به مانند "فرياد"(ميكل آنجلو آنتونيوني) و "شب‌هاي كابيريا"(فدريكو فليني)، در عين اين كه يك فيلم مدرن است نظرگاه‌ها و ايده‌هاي درخشاني هم نسبت به جامعه پيرامون خود دارد و صدها بار از فيلم‌هايي كه داعيه اجتماعي بودن دارند، اجتماعي‌تر است.مثل بهترين فيلم‌هاي داريوش مهرجويي(ليلا، درخت گلابي، هامون و سنتوري)در كنعان هم شخصيت‌ها از طبقه‌ متوسط انتخاب شده‌اند(منظورم از طبقه متوسط شعور و فهم اجتماعي اين آدم‌ها است نه موقعيت مالي‌شان)اين انتخاب چندين حسن دارد.اولا باعث مي‌شود كه آدم‌ها باهوش به نظر برسند.دوما داراي حدي از درك و فهم باشند و سوم اين كه ملموس‌تر و قابل درك‌تر براي تماشاگران امروز سينماي ايران جلوه كنند.تماشاگراني كه بخش زيادي از آن را طبقه متوسط تشكيل مي‌دهد.(طبيعي است كه اين طبقه مشكلات و نيازهاي خود را در فيلمي مانند كنعان بيشتر مي‌بيند و بهتر درك مي‌كند تا فيلمي مثل آواز گنجشك‌ها كه فرسنگ‌ها دور از نياز تماشاگر امروز در روستا حرف خود را مي‌زند)جامعه‌اي كه در كنعان تصوير مي‌شود همان چيزي است كه تقويمي‌اش مي‌شود ؛ 1387.يك جامعه متناقض، عصبي كننده و مهاجم كه مناسبات و اخلاقيات آزاردهنده‌اش آدم‌ها را به انفعال وا مي‌دارد.كنعان به شيوه فيلم‌هاي خوب اجتماعي ديگر اين نكات را گذرا و در دل داستان مدرنش مطرح مي‌كند و از آن‌ها براي پيشبرد درام خود كمك مي‌گيرد.رفتار شناسي آدم‌هاي ايران امروز خود را در راننده‌اي كه خلاف جهت مي‌آيد و آدم‌هايي كه از او حمايت مي‌كنند، مامور فرودگاه، زني كه در پي جريمه ساختمانش است و زن صاحب خانه نشان مي‌دهد و در يك شرايط عصباني كننده براي شخصيت‌هايي كه در آن جامعه زندگي مي‌كنند اخلاقي را به وجود مي‌آورد كه مي‌توان نام متناقض را بر آن گذاشت.در جايي از فيلم مينا مي‌گويد كه مي‌خواهد كسي دوستش نداشته باشد و تنها باشد و وقتي صبح از خواب بلند شد به كسي سلام نكند و از اين حرف‌ها.حرف بسيار درستي است.اين روحيه‌اي است كه اخلاق متناقض آن را به وجود مي‌آورد.وقتي از همه چيز بيزار هستي(به شكل درستي مينا در اكثر اوقات فيلم عصباني است)آن وقت بايد فرار كني.تلاش مينا براي جدايي از مرتضي بيشتر از آن كه بخواهد ژست زن آزاد خواهي داشته باشد از خستگي و فرار كردن او از شرايط موجود مي‌آيد.تصميم پاياني مينا هم بيش از آن كه ريشه‌ي خرافي/مذهبي مانند دخيل بستن يا به قول خود او "معامله كردن" داشته باشد از همين اخلاق متناقض مي‌آيد.حاملگي، بازگشت آذر، مرگ مادر مرتضي و در نهايت تصوير خودكشي آذر، همه چيزهايي هستند كه در مسير فرار مينا، براي او تزلزل به وجود مي‌آورند و او را به جايي مي‌رسانند كه از تصميم طلاق خود منصرف شود.در فيلم صحنه‌اي وجود دارد كه مينا در كنار دريا ايستاده است و به امواج نگاه مي‌كند.چه در هنگام تلاش براي فرار و چه بعد از انصراف از طلاق، مينا به دنبال اين لحظه است.او مثل هر ايراني درست و حسابي ديگري كه در اين روزگار و زمانه زندگي مي‌كند، مي‌داند و نمي‌داند كه اين لحظه را كجا مي‌تواند پيدا كند.پس دخيل مي‌بندد و معامله مي‌كند تا حداقل عذاب وجدان نداشته باشد.اما ماندن و طلاق نگرفتن يك تعادل نسبي است.خبري از نتيجه گيري دائمي نيست.هيچ بعيد نيست كه چند سال ديگر همين اخلاق متناقض او را به شال و كلاه وا دارد.و باز هم بعيد نيست كه او منفعلانه در برابر اين تصميم مقاومت كند.
3)در كنعان نوعي سليقه و زيبايي شناسي وجود دارد كه باعث مي‌شود فيلم در مقايسه با ديگر توليدات امسال سينماي ايران بسيار خاص و متفاوت جلوه كند.از طراحي صحنه خلوت(از نظر صحنه‌ آرايي خانه‌ي آدم‌هاي مدرن، كنعان در كنار شوكران و خانه‌اي روي آب قرار مي‌گيرد كه خانه‌ي هر سه فيلم بيشتر خالي از وسيله است تا پر!) و فيلمبرداري مزين به لنز تله(به شيوه فيلم‌هاي آمريكايي معاصر) گرفته تا مثلا تيپ، موهاي جوگندمي و كراوات مرتضي و البته ملودي گوش نواز كريستف رضاعي.
4)هر فيلمي براي خود سكانس‌ها و صحنه‌هاي معروفي دارد كه از روي آن‌ها سال‌ها بعد به ياد آورده مي‌شود.يكي از مهم‌ترين ثمره‌هاي فيلم كنعان براي سينماي محافظه كار ايران، صحنه‌اي است كه نشان مي‌دهد خلاقيت به خرج دادن در دل محدوديت چه نتايج درخشاني مي‌تواند داشته باشد.جايي كه مينا بعد از دعوا با آذر به اتاق خوابش مي‌رود و در كنار مرتضي پناه مي‌گيرد.ماني حقيقي(كه كنعان نشان مي‌دهد چقدر آدم حسابي است) در اين صحنه اتاق خواب را به ما نشان نمي‌دهد و ما در تاريكي تنها از طريق صداها به اين احساس مي‌رسيم كه زن در آغوش شوهرش آرام گرفته است.با يك ترفند ساده اما خلاقه، لحظه‌اي از فيلم كه به دليل مميزي مي‌توانست جعلي به نظر برسد، به بهترين صحنه آن تبديل مي‌شود و بيراه نيست اگر بگوييم كه اين تاريكي، بهترين صحنه امسال سينماي ايران را رقم زده است.
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
گزارش اكران فيلم‌ها؛
دعوت از 400 ميليون گذشت، كنعان از 300 و آواز گنجشك‌ها از 100


138.jpg


سينماي ما- آغاز اکران فیلم سینمایی "محیا"، عبور "آواز گنجشک‌ها" از مرز 100 میلیون تومان و افت فروش کلی بقیه فیلم‌ها از نکات مهم فروش فیلم‌های اکران تهران در هفته پایانی مهرماه 87 است.
"محیا" ساخته اکبر خواجویی که در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد ملودرامی اجتماعی و عاشقانه و داستان پسری جوان است که دل در گرو دختری به نام محیا دارد و در رسیدن به عشق خود به مشکل می‌خورد.

شهاب حسینی، الهام حمیدی، آزیتا حاجیان، برزو و انوشیروان ارجمند، مجید سعیدی، صالح خواجویی، مهسا کرامتی و مرضیه خوش‌تراش از بازیگران این فیلم هستند. "محیا" از چهارشنبه 24 مهرماه در گروه سینمایی قدس اکران شد و پس از 4 روز نمایش 9 سینما 000/300/7 تومان فروش کرده است. فروش روزانه فیلم یکشنبه 28 مهر 000/700/1 تومان بوده است.

"آواز گنجشک‌ها" هفتمین فیلم مجید مجیدی و داستان کریم کارگر مزرعه شترمرغ است که به دلایلی اخراج می‌شود و برای یافتن کاری دیگر به تهران می‌رود، اما در این کلانشهر با مسائلی عجیب و غریب مواجه می‌شود. رضا ناجی، کامران دهقان، حامد آغازی، پویا صالحی، محمدرضا شیخی، شبنم اخلاقی و نشاط نظری بازیگران فیلم هستند.

فیلمنامه ‌"آواز گنجشک‌ها" را مجیدی و مهران کاشانی نوشته‌اند و دیگر عوامل عبارتند از مشاور فیلمنامه: سیدناصر هاشم‌زاده، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، صدابردار: یدالله نجفی، طراح گریم: سعید ملکان، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، مدیر تولید: کامران مجیدی، عکاس: علی تبریزی و تهیه‌کننده: م. مجیدی.

نامزدی دریافت سیمرغ بلورین در یازده رشته، دریافت چهار سیمرغ در بیست و ششمین جشنواره فجر و کسب جایزه خرس نقره‌ای از جشنواره برلین برای رضا ناجی بازیگر فیلم که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران روی داده، از مهمترین دستاوردهای فیلم است. این فیلم همچنین به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار هشتاد و یکم انتخاب شد.

"آواز گنجشک‌ها" از چهارشنبه دهم مهر در گروه سینمایی استقلال اکران شد و پس از 18 روز نمایش در 15 سینما 000/800/108 تومان فروش کرد. فروش روزانه فیلم یکشنبه 28 مهر 000/900/2 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/000/8 تومان افت فروش روزانه داشته است.

"کنعان" سومین فیلم مانی حقیقی و داستان زوج مینا و مرتضی است که تصمیم گرفته‌اند پس از 10 سال از هم جدا شوند. آنها می‌خواهند طلاقشان را رسمی کنند، اما بازگشت ناگهانی آذر خواهر مینا شرایط را تغییر می دهد. محمدرضا فروتن، ترانه علیدوستی، افسانه بایگان و بهرام رادان بازیگران اصلی فیلم هستند.

از دیگر بازیگران می‌توان به نقی سیف‌جمالی، حسن معجونی، امیر نصیری یکتا، شیرین زنگنه، محسن شاه‌ابراهیمی،عاطفه تنهایی و آزیتا رایجی و همچنین نویسندگان فیلمنامه: حقیقی و اصغر فرهادی، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی و تدوینگر: مستانه مهاجر اشاره کرد. "کنعان" محصول هدایت فیلم است.

"کنعان" در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل جشنواره فجر و جشن خانه سینما حضور داشت. این فیلم از چهارشنبه دهم مهرماه در گروه سینمایی آزادی اکران شد و پس از 18 روز نمایش در 17 سینما 000/500/215 تومان فروش کرد. فروش روزانه فیلم یکشنبه 28 مهر 000/200/5 تومان بود که نسبت به هفته گذشته حدود 000/15 تومان افت فروش روزانه داشته است.

"سه زن" دومین فیلم منیژه حکمت پس از "زندان زنان" و روایتگر قصه سه نسل از زنان جامعه است که یکدیگر را گم کرده‌‌ و در جستجو برای یافتن پیوندهای گمشده یکدیگر را بازمی‌یابند. نیکی کریمی، مریم بوبانی، پگاه آهنگرانی، رضا کیانیان، بابک حمیدیان، صابر ابر، آتیلا و ستاره پسیانی از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم به نویسندگی نغمه ثمینی محصول سال 85 است که آنونس آن را سامان مقدم ساخته و در جشنواره‌های متعدد خارجی حضور پیدا کرده است. "سه زن" از چهارشنبه دهم مهرماه در گروه سینمایی عصر جدید اکران شد و پس از 18 روز نمایش در 13 سینما 000/200/118 تومان فروش کرد. فروش روزانه فیلم یکشنبه 28 مهر 000/200/3 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/000/7 تومان افت فروش روزانه داشته است.

"دعوت" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در حوزه سینمای اجتماعی قرار دارد و روایتی اپیزودیک از واکنش زوج‌های مختلف در مواجهه با مسئله سقط جنین است. محمدرضا فروتن، مهناز افشار، کتایون ریاحی، مریلا زارعی، گوهر خیراندیش، ثریا قاسمی، رضا بابک، سیامک انصاری، فرهاد قائمیان، سحر جعفری جوزانی، آناهیتا نعمتی، نگار فروزنده، سارا خوئینی‌ها و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران فیلم هستند.

این فیلم از چهارشنبه سوم مهرماه در گروه سینمایی آفریقا با یک سینما آغاز کرد که از دهم مهر سینماهای دیگر هم به آن اضافه شد. "دعوت" پس از 28 روز نمایش در 17 سینما 000/000/426 تومان فروش داشت. فروش روزانه فیلم یکشنبه 28 مهر 000/600/11 بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/000/27 تومان افت فروش روزانه داشته است.

"نسکافه داغ داغ" ساخته علی قوی‌تن، یک موزیکال خانوادگی و داستان زنی است که به گویندگی برنامه‌های عروسکی علاقه دارد، اما همسرش که یک کارخانه عروسک‌سازی را اداره می‌کند، با او مخالف است. زنده‌یاد خسرو شکیبایی، یکتا ناصر، افسانه چهره‌آزاد، داود اکرمیان، السا فیروزآذر، بابک نوری، آیه ابراهیمی، بیتا سحرخیز، جلال‌الدین معیریان، صبا حاج‌اسحاق و کورش یونسی بازیگران فیلم هستند.

از عوامل تولید فیلم می‌توان به تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: ع. قوی‌تن، مجری طرح و مدیر تولید: داریوش بابائیان، مدیر فیلمبرداری: علی اللهیاری، طراح گریم: ج. معیریان، صدابردار و صداگذار: فرهاد ارجمندی، آهنگساز: حمیدرضا صدری و روابط عمومی: مسعود نجفی اشاره کرد.

"نسکافه داغ داغ" از چهارشنبه سوم مهرماه در گروه سینمایی قدس اکران شده و پس از 25 روز نمایش در 6 سینما 000/000/61 تومان فروش داشته است. فروش روزانه فیلم یکشنبه 28 مهر 000/600 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/600 تومان افت فروش روزانه داشته است.

منبع خبر : مهر
 

Daneel Olivaw

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
2,316
لایک‌ها
31
محل سکونت
In my shell
دعوت رو دیدم. خوب بود, بد نبود! (تو این برهوت فعلی سینمای ایران) ولی واقعا این حاتمی کیا همون حاتمی کیای آزانس شیشه ای بود؟!
electricf.gif


یه نکته خیلی عجیب استفاده از اون لهجه های من در آوردی بود که به درد مجموعه های نود شبی شاید بخوره, ولی استفاده ازش توی سینمای جدی اونم از یه کارگردان درجه 1 خیلی بعید و نا امید کننده بود. ببین وضع سینمای ایران به کجا رسیده که یه فیلم معمولی مثل دعوت هفتصد میلیون می فروشه
boredsmiley.gif
 

Fearless

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
193
لایک‌ها
39
محل سکونت
Tehran
نوشته ای از Daneel Olivaw
دعوت رو دیدم. خوب بود, بد نبود! (تو این برهوت فعلی سینمای ایران) ولی واقعا این حاتمی کیا همون حاتمی کیای آزانس شیشه ای بود؟!

یه نکته خیلی عجیب استفاده از اون لهجه های من در آوردی بود که به درد مجموعه های نود شبی شاید بخوره, ولی استفاده ازش توی سینمای جدی اونم از یه کارگردان درجه 1 خیلی بعید و نا امید کننده بود. ببین وضع سینمای ایران به کجا رسیده که یه فیلم معمولی مثل دعوت هفتصد میلیون می فروشه

این تازه اولش است. وقتی آتش بس 1 میلیارد و خورده ای میفروشه و شارلاتان هم با فروش بالایی مواجه میشه اونوقت باید به یقین رسید که سینمای ایران داره به چه فضاحتی نزدیک میشه. البته خیلی ها با فیلم آتش بس موافقند و نظرشان قابل احترامه ولی من که نفهمیدم رو چه حساب اینقدر فروخت. به قول یکی از منتقدین روزنامه همشهری که سر تیتر مقالش هم این بود: (آخرین قدم های یک محکوم به مرگ) که نوشته بود: ( آخرین قدم های یک محکوم به مرگ که سینمای ایران است رو نظاره گریم. و از معضلی که گریبانگیر سینمای ایران در این دوران است به عنوان تب شارلاتانیسم یاد کرده بود و تشریح کرده بود که اگر سینمای ایران به این سیر نزولی ادامه دهد بزودی باید شاهد نابودی آن باشیم.)
24axy83.gif
البته به لطف تعدادی بازیگر عامه پسند که اسامیشون لازم به گفتن نیست فعلا چرخ های این هنر مقدس در ایران در حرکته اما تا کی باید با لیوان آب داخل دریا ریخت. امیدوارم این وضعیت سینما که لب پرتگاه است بزودی بهبود پیدا کنه. امیدوارم...
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
این تازه اولش است. وقتی آتش بس 1 میلیارد و خورده ای میفروشه و شارلاتان هم با فروش بالایی مواجه میشه اونوقت باید به یقین رسید که سینمای ایران داره به چه فضاحتی نزدیک میشه. البته خیلی ها با فیلم آتش بس موافقند و نظرشان قابل احترامه ولی من که نفهمیدم رو چه حساب اینقدر فروخت. به قول یکی از منتقدین روزنامه همشهری که سر تیتر مقالش هم این بود: (آخرین قدم های یک محکوم به مرگ) که نوشته بود: ( آخرین قدم های یک محکوم به مرگ که سینمای ایران است رو نظاره گریم. و از معضلی که گریبانگیر سینمای ایران در این دوران است به عنوان تب شارلاتانیسم یاد کرده بود و تشریح کرده بود که اگر سینمای ایران به این سیر نزولی ادامه دهد بزودی باید شاهد نابودی آن باشیم.)
24axy83.gif
البته به لطف تعدادی بازیگر عامه پسند که اسامیشون لازم به گفتن نیست فعلا چرخ های این هنر مقدس در ایران در حرکته اما تا کی باید با لیوان آب داخل دریا ریخت. امیدوارم این وضعیت سینما که لب پرتگاه است بزودی بهبود پیدا کنه. امیدوارم...

شارلاتان فاجعه بود، ولی من به شخصه آتش بس رو قبول دارم. 2 بار هم تو سینما دیدمش، چندبار هم تو خونه دیدم.

فیلمه خوبی و جذابی بود. هم فضای خوبی داشت و هم داستان قابل قبول.

از فیلمهایی هم که الان روی پرده هستند به جز کنعان واقعا بهتره.
 

Daneel Olivaw

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
2,316
لایک‌ها
31
محل سکونت
In my shell
اتفاقا منم از آتش بس خوشم اومد. توی ژانر خودش خوب بود, خوش ساخت بود و می خندوند. از ایرادات ساده لوحانه روان شناسانه اش که بگذریم (درمان مشکلات ناشی از n تا کودک درون توی 10 روز!) فیلم خوبی بود.
 

Fearless

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
193
لایک‌ها
39
محل سکونت
Tehran
اتفاقا منم از آتش بس خوشم اومد. توی ژانر خودش خوب بود, خوش ساخت بود و می خندوند. از ایرادات ساده لوحانه روان شناسانه اش که بگذریم (درمان مشکلات ناشی از n تا کودک درون توی 10 روز!) فیلم خوبی بود.

ایراداتش بیشتر از ایرادات ساده لوحانه بود. اگر حل شدن مشکلات زناشویی به این سادگی بود که تو فیلم نشون داد که به قول شما تو ده روز مساله حل بشه پس آمار طلاق باید بعد از این فیلم کاهش پیدا میکرد. بله برادر مشکل ما یه درده! مشکل ما درد بیدردیه که هیچ فیلمی نمیتونه حلش کنه.
از فیلمایی که واقعا تحت تاثیر بودند و رو مردم واقعا اثر کرد باید از فیلم اولین خون یا همون رمبو 1 در آمریکا نام برد که بعد از این فیلم آمار درخواست برای داوطلب شدن جوانان آمریکایی برای رفتن به جبهه ویتنام به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد. عجب فیلمی بود این فیلم اولین خون. مو به تن آدم سیخ میشد.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
فیلم چارچنگولی

rcd95lhk3a15hnc78w.jpg


داستان 2 برادر 2 قلو با اخلاقی شدیدا متضاد و داستانهائی که واسشون پیش میاد

میشه گفت سوژه نو وجالبی داشت هر چند به نظرم ایده گرفته از فیلم Stuck on You بود

در کل کار مفرح و نو ئی بود

6 از 10

لینک
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
فیلم دلداده

122617194244.jpg


دختر جوان و پولداری از خارج به ایران میاد و تمام پسران آپارتمان محل سکونتش در فکر ازدواج با اون میفتن و ...

صرفا به قصد خنده بود و بس ولی از کارهای بسیار مزخرفی مثل 10 رقمی بسیار جالب تر بود !

5 از 10

لینک

مابقی عکسهای فیلم
 
Last edited:

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
فیلم دلداده

دختر جوان و پولداری از خارج به ایران میاد و تمام پسران آپارتمان محل سکونتش در فکر ازدواج با اون میفتن و ...

صرفا به قصد خنده بود و بس ولی از کارهای بسیار مزخرفی مثل 10 رقمی بسیار جالب تر بود !

5 از 10

لینک



این فیلم را هم من با یکی از دوستان رفتم البته همینجوری برای تفریح چون من قبلا از کارگردانش قدرت الله صلح میرزائی فیلم دیده بودم و می دونستم که نباید انتظار زیادی ازش داشته باشم
ولی این فیلم انقدر افتضاح بود که وسط فیلم پا شدم اومدم بیرون :hmm:
آخه ایشون به خودشون زحمت نداده اند که یک کاراکتر مجزا درست کنند همه بازیگر هاش دارند نقش های که قبلا بازی کردند را بصورت بدتری تو این فیلم بازی می کردند
و اینکه اصلا رضویان به همچین نقشی نمی خورد
البته به نظر من این فیلم ارزش نداشت که حالا بخواهیم در مورد مناسب بودن نقش ها بحث کنیم

پ.ن : البته فرزاد جان من هم باهات موافقم که 10 رقمی توی افتضاح بودن با این فیلم مسابقه میده :)
 
Last edited:
بالا