برگزیده های پرشین تولز

تاثیر ماسک‌های ساده میوه‌ای بر روی پوست

khafan11

Registered User
تاریخ عضویت
22 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,980
لایک‌ها
2,233
یک متخصص پوست با اشاره به مزایای استفاده از ماسک‌های میوه‌ای، گفت: اسیدهای موجود در میوه‌ها، این قابلیت را دارند که لایه‌های سطحی پوست را جدا کرده و به بخش‌های عمقی پوست نیز نفوذ کنند و ضمن ایجاد تغییر در پوست، موجب حفاظت از پوست نیز می‌شوند.

دکتر رضا یعقوبی، اظهار کرد: در میوه‌های تازه و سبزی‌های سبز مواد موثری از جمله اسیدهای مختلف وجود دارد. در مرکبات اسیدسیتریک، در نیشکر گلیکواسید و در سیب اسیدمالیک وجود دارد.
وی ادامه داد: امروزه همین اسیدها به صورت صنعتی در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند.
یعقوبی گفت: به مجموعه اسیدهای میوه‌ای، آلفاهیدروکسی‌اسید گفته می‌شود که این مواد به صورت کرم و لوسیون در بازار موجود است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توصیه کرد: پس از خرید میوه‌ها، قسمت‌هایی که به نظر خراب می‌آید و همچنین پوست میوه‌ها را دور نیندازید. خانم‌ها می‌توانند این بخش از میوه‌ها را له کرده و به عنوان ماسک طبیعی روی پوست خود قرار دهند و 20 دقیقه صبر کنند پس از این مدت پوست با طراوتی خاص، حالت شاداب می‌گیرد.
وی تصریح کرد: البته همه میوه‌ها برای ماسک صورت مناسب نیستند. میوه‌هایی مانند هلو، انگور، آب لیموترش یا لیموشیرین، موز و مرکبات برای این کار مناسبند. این میوه‌ها الیاف کلاژن پوست را ترمیم کرده و با تحریک این الیاف، موجب ساخت کلاژن بیشتری برای بافت پوست می‌شوند.
یعقوبی افزود: باید روزانه حداقل دو بار از این ماسک‌ها استفاده شود تا شفافیت و طراوت پوست را مشاهده کرد.
 

كافرمقدس

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آپریل 2013
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
19
میگن خیار هم خوبه ! باید بمالی به صورتت!
troll_ghamghin.png
 
بالا