برگزیده های پرشین تولز

جاهای دیدنی کوالالامپور – ۱۰ جاذبه برتر کوالالامپور

sepidgasht

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2015
نوشته‌ها
477
لایک‌ها
10
سن
38
جاهای دیدنی کوالالامپور
کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی است و گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند. این شهر رنگارنگ دارای فرهنگ و آداب و رسوم مختلف، غذاهای محلی دلپذیر، و معماری زیبا از ترکیب معماری شرق و غرب می باشد. شبکه CNN، کوالالامپور را به عنوان یکی از چهار مقاصد برتر برای خرید معرفی کرده است. از آنجایی که در طول سال دمای هوا در جنگل های گرمسیری تغییر چندانی نمیکند پس در تمام فصول سال می توان از این شهر بازدید کرد.

ایستگاه قطار کوالالامپور Kuala Lumpur Railway Station
ایستگاه قطار کوالالامپور یک ساختمان استعماری زیبا با ترکیبی از معماری شرق و غرب می باشد. بازدیدکنندگان از سبک طراحی آن به عنوان یک طراحی منحصر به فرد یاد می کنند. این ایستگاه در سال ۱۹۱۰ با هزینه ای بالغ بر ۲۳۰۰۰ دلار ساخته شد و در سال ۲۰۰۱ یک ایستگاه مدرن جایگزین این ایستگاه شد. در حالیکه قطار های مسیرهای طولانی تر به ایستگاه مرکزی انتقال داده شدند، اما هنوز برخی از قطار ها از این ایستگاه حرکت می کنند.


ایستگاه قطار کوالالامپور Kuala Lumpur Railway Station

معبد Thean Hou Temple
Thean Hou الهه ی دریا است. این معبد یکی از بزرگتیرین معابد چینی در آسیای جنوبی است که در کوالالامپور واقع شده است. این معبد در سال ۱۹۸۹ توسط جامعه ی چینی های مالزی تاسیس شد. این معبد دارای یک معماری چینی بی نظیر و به چشم انداز زیبایی از شهر کوالالامپور مشرف است. این معبد دارای یک دفتر ثبت ازدواج است و از آن برای برگزاری جشن های عروسی استفاده می شود و سالانه تقریبا ۵۰۰۰ زوج تصمیم می گیرند که در این معبد ازدواج کنند. این معبد جز جاهای دیدنی کوالالامپور است.


معبد Thean Hou Temple

اسکوئر تایمز برجایا Berjaya Times Square
اسکوئر تایمز برجایا دارای یک مجتمع بزرگ برای خرید و دو هتل پنج ستاره است. این ساختمان با ۷۰۰٫۰۰۰ متر مربع مساحت یکی از بزرگترین ساختمان ها در سراسر دنیا است. مرکز خرید آن دارای بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه، ۶۵ مرکز غذایی و رستوران و همچنین امکانات تفریحی از قبیل بزرگترین پارک داخلی آسیا و اولین تئاتر ۳D و ۲D IMAX مالزی است که در طبقه دهم واقع شده است.


اسکوئر تایمز برجایا Berjaya Times Square

موزه هنرهای اسلامی مالزی Islamic Arts Museum Malaysia
موزه های هنرهای اسلامی مالزی که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده، بزرگترین موزه در جنوب شرق آسیا می باشد. این موزه دارای بیش از ۷۰۰۰ نوع مصنوعات از جواهرات تا ماکتی از یک مسجد در مکه می باشد. کلکسیون این موزه را فقط آثار مکشوفه ی خاورمیانه و مالزی تشکیل نمی دهند، بلکه این موزه دارای آثار مکشوفه ای از هند و چین هم می باشد. این موزه دارای ۱۲ گالری هنری و یک رستوران با انواع غذاهای محلی دلپذیر می باشد. این موزه در نزدیکی Lakr Garden واقع شده است. این موزه جز جاهای دیدنی کوالالامپور است.


موزه هنرهای اسلامی مالزی Islamic Arts Museum Malaysia

برج منارا کی ال Menara KL Tower
این برج با ۳۳۵ متر ارتفاع با دو هدف ساخته شده است: اول به عنوان یک برج ارتباطی. دوم هم به عنوان یک جاذبه توریستی. این برج دارای رستوران های گردان می باشد و همچنین مشرف به چشم انداز های زیبایی از شهر کوالالامپور است. برای ساخت این برج که بلندترین منطقه ی عمومی در شهر است ۳۱ ساعت متوالی برای ساخت پایه های آن بتون ریزی شده است! گردشگران و ورزشکاران می توانند در مسابقه ای که سالانه برای بالا رفتن از پله ها و رسیدن به بالاترین طبقه برج برگزار می شود، شرکت کنند. اما بقیه افراد می توانند از آسانسور استفاده کنند.


برج منارا کی ال Menara KL Tower

پارک پرندگان کی ال KL Bird Park
این پارک که در محیط آرام Lakr Garden واقع شده دارای بیش از ۳۰۰۰ نوع پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف است. این پرندگان به چهار قسمت تقسیم بندی شده اند: در سه منطقه آن پرندگان می توانند آزادانه پرواز کنند و محیطی شبیه به زیستگاه طبیعیشان برای آنها فراهم شده. گفته می شود این پارک بزرگترین پارک در دنیا است که دارای امکانات پرواز آزادانه برای پرندگان می باشد. در منطقه ی چهارم پرندگان در داخل قفس نگه داری می شوند.


جاهای دیدنی کوالالامپور

بوکیت بینتانگ Bukit Bintang
بوکیت بینتانگ یکی از جاذبه های توریستی محبوب در کوالالامپور است و شاید این به این دلیل باشد که اکثر گردشگران عاشق خرید کردن هستند! بوکیت بینتانگ یک مرکز خرید و تفریحی در شهر است. این مرکز دارای چندین رستوران و مرکز غذایی با انواع مختلف غذاهای دلپذیر می باشد. این مرکز در تمام ساعات شبانه روز به ویژه شب ها دارای جنب و جوش و رفت و آمد گردشگران است.


جاهای دیدنی کوالالامپور

میدان مردکا اسکوئر Merdeka Square
این میدان قلب شهر کوالالامپور است. مردکا اسکوئر، میدان استقلال هم نامیده می شود چرا که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ زمانی مالزی یک کشور مستقل شد، پرچم مالزی در این میدان برافراشته شد. این میدان دارای زمین چمنی می باشد که در روزهای استعمار توسط بازیکنان کریکت استفاده می شده. این میدان توسط برخی از ساختمان های معروف شهر مثل موزه ملی و باشگاه سلطنتی Selangor) Royal Selangor Club) احاطه شده است.


جاهای دیدنی کوالالامپور

غار باتو Batu Caves
این غار یک مکان مقدس برای هندو های مالزی است. بیش از هزاران نفر از هندو ها سالیانه برای برگزاری جشن تایپوزام (Thaipusam) در این محل جمع می شوند. هندوها در این جشن اقلام سنگینی مثل کوزه حمل می کنند و بدن خود را با قلاب برای وصل کردن به چیزهای دیگر سوراخ می کنند که این شکلی از توبه برای آنان است و بالا رفتن از ۲۷۲ پله برای رسیدن به غار برای توبه کردنشان کافی نیست! در بالاترین طبقه سه غار بزرگ با سنگ های آهکی و یک غار کوچک تر با مجسمه های هنری هندو وجود دارد. گردشگران می توانند برای میمون هایی که در اینجا زندگی می کنند موز و یا بادام زمینی بیاورند.


جاهای دیدنی کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers
شاید بهتر باشد گردشگرانی که از ارتفاع می ترسند از رفتن به این برج ها اجتناب کنند. اما کسانی که از ارتفاع ترسی ندارند، می توانند از ارتفاع صدها پایی از سطح زمین شاهد چشم انداز های حیرت انگیزی از شهر کوالالامپور باشند. در ارتفاع ۱۷۰ متری بلندترین پل ارتباطی دنیا این دو برج را به هم وصل می کند. زمانی این برج که ساخت آن ۷ سال به طول انجامید، بلندترین ساختمان دنیا بود.


برج های دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سفر به مالزی و تور مالزی با ما تماس بگیرید. آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸
 
بالا