برگزیده های پرشین تولز

حق پخش تلویزیونی

PROGRESSIVE

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2005
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
3
سلام
این داستان حق پخش تلویزیونی به کجا رسید
مگه حق پخش چیه که برای اتحادیه AFC این قدر مهمه
اگر ایران به این موضوع تن در نده چی میشه

راسنش تو اخبار گفت طبق قانون صدا وسیما حق نداره حق پخش به باشگاه ها بده :blink:
 

NA$RIN

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2008
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
2
یکی از اصلی ترین راههای درآمد زایی باشگاه ها فروش حق پخش تلویزیونی بازیهاشون به شبکه تلویزیونی هست . توی همی لیگ های حرفه ای اینکار انجام میشه . AFC هم به این نتیجه رسیده که باید اینکار در آسیا هم انجام بشه و اتفاقا برای تحقق این مساله حساسیت زیادی نشون می ده . صدا و سیما هم که قبول نمی کنه پول بده . اینه که باید دید زور کدوم طرف بیشتره
 

Just Mohamad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 می 2008
نوشته‌ها
335
لایک‌ها
15
محل سکونت
That you care !
آخه بقیه کشورها که تلویزیونشون پول می ده، مردم هم برای تماشا باید از اون شبکه کارتش رو بخرن....
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
سران فدراسيون فوتبال ايران با ضرغامي ديدار مي‌كنند
موانع حق پخش تلويزيوني برطرف شد


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه پس از حضور نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا و اولتيماتوم آن‌ها بر سر حق پخش تلويزيوني، روابط عمومي صداوسيما اعلام كرد كه به دليل قانون مجمع تشخيص مصلحت ****، اين سازمان نمي‌تواند وجهي را به فدراسيون فوتبال بپردازد و اين مساله به مشكل اصلي فوتبال ايران تبديل شده بود.

در اين راستا با ديدار سران فدراسيون فوتبال و رييس سازمان صدا و سيما كه تا چند روز آينده انجام خواهد گرفت، اين مشكل نيز برطرف خواهد شد.


گزارش ايسنا حاكي از آن است كه بر سر حق پخش تلويزيوني مشكلات برطرف شده و پس از جلسه رييس سازمان صداوسيما و سران فدراسيون فوتبال ايران، قرارداد مورد نظر منعقد خواهد شد.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
با مساعدت رئيس جمهوري مشكل حق پخش تلويزيوني فوتبال ايران حل شد

خبرگزاري فارس: روساي سازمان تربيت بدني و صدا و سيما شب گذشته در خصوص مشكل حق پخش تلويزيوني با رئيس جمهوري ديدار كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس، محمد علي آبادي و عزت ا... ضرغامي شب گذشته با حضور در دفتر رياست جمهوري با محمود احمدي نژاد ديدار كردند.
اين جلسه در مورد حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال ايران تشكيل و با وساطت و مساعدت رياست جمهوري موانع موجود برطرف شد.
مسئولان سازمان تربيت بدني با اعلام اين خبر تاكيد كردند كه با توجه به جلسه شب گذشته، فوتبال ايران مي تواند 4 سهميه خود در ليگ قهرمانان آسيا را حفظ كند.

پ.ن: البته معلوم نيست موانع موجود كي به صورت قطعي برطرف خواهد شد. :wacko:

اين هم خبر تكميلي از ايسنا:

در نشست رييس‌جمهور؛ علي‌آبادي و ضرغامي
مشكل حق پخش تلويزيوني رقابت‌هاي فوتبال حل شد
به زودي توافق‌نامه امضا مي‌شود


با درايت محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور ايران اسلامي، طي جلسه‌اي مشترك با حضور محمدعلي آبادي و ضرغامي، موضوع حق پخش تلويزيوني رقابت‌هاي فوتبال حل شد تا از اين پس شاهد سرفصلي تازه در ورزش كشور و بويژه فوتبال باشيم.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا؛ به منظور حل اختلاف ايجاد شده در زمينه حق پخش مسابقات ورزشي، دوشنبه شب جلسه‌اي با حضور دكتر محمود احمدي نژاد و رؤساي سازمان تربيت بدني و سازمان صداوسيما برگزار شد تا با بينش و درايت رييس جمهوري، موضوعي كه مي‌رفت براي فوتبال ايران چالش برانگيز شود، حل و فصل شده و موضوع ختم به خير شود.

محمد علي‌آبادي در اين زمينه چنين توضيح داد: گرچه اين جلسه بايد زودتر از اين‌ها برگزار مي شد اما، به واسطه سفر رييس جمهوري به نيويورك اين جلسه شب گذشته در دفتر "احمدي نژاد" برگزار شد تا ايشان كه همواره ورزش را مورد حمايت‌هاي بي شائبه خود قرار داده‌اند اين بار نيز پشتيباني موثر خود را در راه رشد و شكوفايي فوتبال كشور نشان داده و موضوع حق پخش مسابقات ورزشي را حل كنند.

رييس سازمان تربيت بدني تصريح كرد: در اين جلسه رييس جمهور تأكيد كرد فوتبال به عنوان رشته‌اي پرطرفدار و مورد اقبال جوانان و مردم كشور از اهميت بالايي براي جامعه ورزش برخوردار است و نبايد اجازه داد موضوعاتي اين چنيني براي فوتبال ما ايجاد دغدغه كند.

وي افزود: براين اساس و به دنبال توضيحات "ضرغامي" رييس سازمان صداوسيما كه اعلام كرد اين سازمان براي پرداخت بخشي از حق پخش دچار مشكلات مالي است، رييس جمهوري اعلام كرد كه دولت مشكلات مالي اين مسأله را حل كرده و به سازمان صداوسيما در زمينه پرداخت كامل حق پخش كمك خواهد كرد.

علي‌آبادي ضمن تقدير و تشكر از حمايت‌هاي رييس جمهور محترم، ابراز اميدواري كرد كه با اين حركت اساسي در ورزش كشور، فوتبال ايران بيش از پيش در راه رشد و توسعه قدم هاي عاجلي را به جلو بردارد.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
حق پخش تلويزيوني 30 ميليارد تومان براي 3 سال

معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني گفت: با درايت احمدي نژاد قرارداد حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال به ارزش 30 ميليارد تومان در آينده‌اي نزديك امضا مي‌شود.

به گزارش ايسنا؛ محمدعلي آبادي اظهار كرد: خوشبختانه پس از بحث‌هاي فراوان و مسايلي كه برخي ايجاد كرده بودند، سرانجام احمدي نژاد با درايت خود اين مشكل را برطرف كرد و مانع از اين شد كه عده‌اي به هر نحو ممكن اين مسأله را به خود منتسب كنند؛ براين اساس در آينده‌اي نزديك قرارداد حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال با ارزش 30 ميليارد تومان براي سه سال به امضاي سازمان تربيت بدني و سازمان صداو سيما مي رسد.

رييس سازمان تربيت بدني با اشاره به ديدار تيم‌هاي استقلال و پيروزي تهران در روز جمعه هفته‌جاري خاطرنشان كرد: ديدار اين دو تيم يك اتفاق بزرگ در ورزش كشور است از همه بازيكنان دو تيم مي‌خواهيم كه با اخلاق انساني و روحيات اسلامي والا وارد زمين مسابقه شوند، هيچ‌گونه مسأله حاشيه‌اي به وجود نيايد دو تيم نبايد به هيچ عنوان به داور مسابقه اعتراضي كنند و روز بزرگ ورزش را خدشه دار كنند، از طرفي از تماشاگران عزيز هم اين درخواست را داريم كه با اخلاق محمدي گام به ورزشگاه بگذارند و حتي تيم حريف را تشويق كنند چون هر دو تيم متعلق به اين مرزوبوم هستند.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
كفاشيان:درمورد‌ حق‌پخش نتوانستيم اظهارنظر كنيم ، امسال پذيرفتيم اما، براي سال آينده بايد مذاكره كرد

علي كفاشيان گفت: فدراسيون فوتبال روي مبلغ پيشنهادي براي حق پخش نمي‌توانست اظهارنظر كند. آنها پيشنهاد مربوط به خودشان را ارايه كردند و ما فقط شرايط آنها را پذيرفتيم.

رييس فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي زمان عقد قرارداد حق پخش تلويزيوني اظهار كرد: در هفته‌ي جاري طرح پيشنهادي خود را به صداوسيما مي‌دهيم، در صورتي كه پيشنهادي داشته باشند، مي‌شنويم و اگر طرح ما را بپذيرند، قراراداد را امضا مي‌كنيم در غيراين صورت دوباره جلساتي را با صداوسيما خواهيم داشت. فدراسيون تلاش مي‌كند هرچه سريع‌تر اين قرارداد امضا شود ولي فعلا زمان قطعي عقد قرارداد مشخص نشده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا فدراسيون با مبلغ پيشنهادي صداوسيما براي حق پخش تلويزيوني موافق است يا خير؟ متذكر شد: كاري نمي‌توان كرد. تفاهمي است كه با صداوسيما صورت گرفته است. ما نمي‌توانيم روي مبلغ پيشنهادي حرفي بزنيم. براي سال اول اين قيمت را مي‌پذيريم، ولي براي سال‌هاي آينده بايد مذاكره كنيم.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه چرا نماينده‌اي از فدراسيون فوتبال در جلسه‌ي دكتر احمدي‌نژاد با رياست سازمان تربيت بدني و رييس صداوسيما حضور نداشته است؟ گفت: نمي‌دانم بايد از آنها پرسيد. قطعا ضرورت داشته كه رياست سازمان در اين جلسه باشد.

علي كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه قرارداد حق پخش تلويزيوني بين صداوسيما و فدراسيون فوتبال منعقد مي‌شود يا سازمان تربيت بدني؟ خاطرنشان كرد: فدراسيون فوتبال طرف قرارداد با صداوسيما در بحث حق پخش تلويزيوني خواهد بود. پيش از عقد قرارداد تصميم مي‌گيريم كه چه كسي به نمايندگي از فدراسيون قرارداد را با صداوسيما امضا كند.

منبع: ايسنا
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
کفاشیان در گفتگو با مهر:حق پخش برای سیما سرمایه‌گذاری است نه هزینه/ تنظیم قرارداد 10 میلیاردی

رئیس فدارسیون فوتبال با بیان اینکه دریافت حق پخش تلویزیونی باعث کمک به رشد فوتبال کشور و در نهایت افزایش مخاطبان سیما خواهد شد تاکید کرد: پرداخت حق پخش تلویزیونی برای سیما سرمایه گذاری است نه هزینه.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: درآمد حاصل ازحق پخش تلویزیونی صرفا در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نمی گیرد بلکه بخش عمده‌ای از این درآمد در اختیار باشگاه‌ها قرارخواهد گرفت و فدراسیون فوتبال کمترین سود را از این درآمدزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد نهادهایی مانند FIFA، AFC و UEFA از از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی تامین می شود، اظهار داشت: در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا حق پخش تلویزیونی مهمترین منبع درآمد باشگاه‌ها محسوب می شود و اگر خواهان فوتبال حرفه‌ای در کشورهستیم گریزی از حرکت به سمت جذب حق پخش تلویزیونی نیست.

رئیس فدارسیون فوتبال با تاکید بر اینکه قرارداد ابتدایی حق پخش تلویزیونی تنظیم شده و ظرف روزهای آینده به سازمان صدا و سیما ارائه خواهد شد، اظهار داشت: این قرارداد به ارزش 10 میلیارد تومان (شش میلیارد تومان تبلیغات دور زمین و چهار میلیارد تومان حق پخش تلویزیونی) تنظیم شده که شامل دریافت حق پخش بازی‌های لیگ مسابقات تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال می شود که با توجه به اینکه این قرارداد برای نخستین بار تنظیم شده قطعا با نواقصی روبه‌روست که تلاش می کنیم در قراردادهای آینده این نواقص را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی تنها به فدراسیون فوتبال اختصاص نمی یابد و تمامی باشگاه‌ها در این درآمدزایی سهیم هستند، اظهار داشت: درآمد حاصل ازحق پخش تلویزیونی را ضابطه‌مند و عادلانه بین باشگاه‌ها تقسیم خواهیم کرد چرا که اعتقاد داریم این مبلغ حق باشگاه‌هاست و می تواند زمینه‌ساز پیشرفت و شکوفایی پایه‌ای باشگاه‌ها شود.

کفاشیان درخصوص اینکه آیا نشستی ظرف روزهای آینده درخصوص نهایی کردن حق پخش تلویزیونی با مسئولان سازمان صدا و سیما برگزارخواهد شد، اظهار داشت: ما قرارداد ابتدایی را تنظیم کرده‌ایم و در اختیار مسئولان صدا و سیما قرار خواهیم داد. درصورتی که ابهامی در قرارداد مذکور وجود داشته باشد قطعا در این زمینه نشست‌های دیگری را با مسئولان سیما برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه قرارداد حق پخش تلویزیونی چه زمانی برای مسئولان AFC ارسال خواهد شد، اظهار داشت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به محض نهایی شدن این قرارداد برای ارسال مدارک لازم به AFC اقدام خواهیم کرد که قطعا این مسئله تاثیربسزایی در افزایش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
خبيري در گفت و گو با فارس:تبليغات محيطي مي‌تواند ما را در ليگ‌ قهرمانان دچار مشكل كند

مهدي خبيري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس، اظهار داشت: براي اينكه بدانيم تلويزيون چه حدود و اختياراتي دارد و چه مبلغي بايد بر حق پخش پرداخت كند، بايد بازار را بسنجيم. نمي‌گوييم مبلغ 4 ميليارد پوند حق پخش تلويزيوني انگليس در ايران هم امضا شود‌؛ بلكه همين فوتبال امارات كه از ما نيز ضعيف تر است را ملاك قرار دهيم.
وي افزود: مي‌توانيم قرارداد حق پخش تركيه را بررسي كنيم. هر چيزي حساب و كتابي دارد. اينكه تلويزيون روي حق پخش قيمت بگذارد، مانند آن است كه فرشي را از مغازه بگيريد و خودتان روي آن قيمت بگذاريد. بايد بازار عرضه و تقاضا را در نظر گرفت. اين قرارداد مانند قرارداد تركمنچاي است.
عضو سابقه كميته انتقالي فدراسيون درباره اينكه امكان دارد AFC به ريز قرارداد حق پخش نيز ايراد بگيرد، گفت: در آينده تراز مالي را مورد ارزيابي قرار مي دهند. تبليغات دور زمين متعلق به سازمان ليگ است و سازمان تربيت بدني و فدراسيون نيز درصدي از آن را بر مي‌دارند. اين حق باشگاه ها است؛ البته سازمان ليگ نيز بخشي به عنوان حق العمل خود بر مي‌دارد. هر كس نبايد اين تبليغات محيطي را تصاحب كند زيرا در آينده از نظر سهميه بندي ليگ قهرمانان دچار مشكل خواهيم شد. باشگاه‌ها بايد از چه منبعي هزينه هاي خود را تامين كنند؟
وي تاكيد كرد: بهتر است مسئولان صدا و سيما و سازمان تربيت بدني مطالعه تطبيقي در كشورهايي كه حتي از ما ضعيف تر هستند، انجام دهند و ميانگين آن را بگيرند. سپس، نتيجه آن را اعلام كنند؛ در آنصورت همه آن را مي‌پذيرند.
خبيري درباره امتيازات داده شده به ايران، گفت: تمام امتيازاتي كه در گذشته مسئولان AFC به ايران داده اند، امتيازات نسيه بوده است. به آنها گفته ايم تمام اين مسائل را حساب كنيد و آنها را در آينده به شما ارائه خواهيم كرد. بر اساس وعده هاي داده شده به ما امتياز داده و حالا بايد مستندات مورد قبول واقع شود. بايد ببينيم چند درصد در آن خطا داريم و بر اساس آن امتياز مي‌دهند.
مهدي خبيري در خصوص اينكه 336 امتياز داده شده در گذشته به ايران مي‌تواند دوباره به ايران داده شود، گفت: اكنون نمي‌توانم در اين باره نظر بدهم؛ اما بايد به جاي پرداختن به اين حرف‌ها، به دنبال ساخت امكانات استاندارد برويم. اگر 4 سهميه در ليگ قهرمانان داشته باشيم، اين تيم ها در كجا مي‌خواهند بازي كنند؟
وي افزود: به غير از ورزشگاه آزادي، ورزشگاه استاندارد ديگري وجود دارد؟ درست است كه سازمان تربيت بدني حرف از ساخت و ساز مي‌زند؛ اما اين حرف ها محكم نيست. دست آنها درد نكند كه به دنبال ساخت و ساز هستند؛ اما بهتر است استانداردها رعايت شود.
مهدي خبيري عنوان كرد: اينكه اين اماكن ورزشي از سوي سازمان تربيت بدني ساخته شود و هزينه هاي نگهداري و سوددهي آنها چگونه است، بحث زيادي مي‌طلبد. بهتر است با ارائه تسهيلات و آسان سازي به ورزشكاران، اين امكان در اختيار آنها قرار گيرد و به جاي آنكه به ورزشكاران پول بدهند، به آنها ماهيگيري ياد بدهند.
گويا قرارداد حق پخش به ارزش 10 ميليارد تومان (شش ميليارد تومان تبليغات دور زمين و چهار ميليارد تومان حق پخش تلويزيوني) تنظيم شده كه شامل دريافت حق پخش بازي‌هاي ليگ، تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال مي شود.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
با رايزني‌هاي مسئولان شبكه سه ، حق پخش 8 مسابقه مرحله مقدماتي جام جهاني خريداري شد

مسئولان شبكه سوم سيما براي پخش ديدارهاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 با نمايندگان AFC به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، امروز جلسه مديران صدا و سيما با مسئولان AFC و شركت حامي مالي و تبليغاتي پخش مسابقات تلويزيوني ديدارهاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 برگزار شد.
برحسب آخرين توافقات، صدا و سيماي ايران حق پخش 8 ديدار از بازي‌هاي مرحله مقدماتي را خريداري كرد.
با توجه به شرايط فعلي مسابقه تيم‌هاي ملي ايران و كره شمالي امروز از تلويزيون به صورت مستقيم پخش خواهد شد.
لحظاتي پيش پس از نهايي شدن اين توافق، تصويربرداران، گزارشگران و خبرنگاران صدا و سيما موفق شدند با تأخير ID حضور در ورزشگاه آزادي را دريافت كنند.

منبع: خبرگزاري فارس
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
با قراردادي 5 ميليارد توماني براي حق پخش تلويزيوني
توافق صدا و سيما با فدراسيون فوتبال نهايي شد


پس از مدتها كش و قوس بين سازمان صدا و سيما و فدراسيون فوتبال بر سر مساله حق پخش تلويزيوني سرانجام اين توافق ديشب بين طرفين حاصل شد و قرار است اين قرارداد به زودي به كنفدراسيون فوتبال آسيا(AFC) ارسال شود.
به گزارش ايلنا ، در جلسه‌‏اي كه ديشب با حضور علي كفاشيان، مهدي تاج و عزيز محمدي، اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال و آقايان تقدس نژاد، پورمحمدي و مدير شبكه سوم سيما برگزار شد بحث بر سر حق پخش تلويزيوني ليگ برتر به سرانجام رسيد و قرار شد صدا و سيما مبلغ پنج ميليارد تومان در گام اول به فدراسيون فوتبال بابت حق پخش تلويزيوني ليگ برتر پرداخت كند.
قرارداد فوق پس از امضاي مقامات ارشد سازمان صدا و سيما به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال خواهد شد.
AFC تا 5 آذر ماه به ايران فرصت داده بود تا بحث حق پخش تلويزيوني را حل كند در غير اينصورت حضور 4 سهميه از ايران در ليگ قهرمانان آسيا مورد تاييد قرار نمي‌‏گرفت . بنابراين و بر اساس اين توافق حضور 4 تيم از ايران در ليگ قهرمانان آسيا قطعي شده است.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
شش ميليارد تبليغات محيطي، چهار ميليارد حق پخش
كفاشيان: به زودي قرارداد امضا مي‌شود
باشگاه‌ها منتظر پول باشند

رييس فدراسيون فوتبال گفت: به زودي قرارداد حق پخش تلويزيوني امضا مي‌شود.

علي كفاشيان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: براساس همان توافقي كه از قبل انجام گرفته بود، قرارداد سه ساله‌اي ميان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني منعقد خواهد شد كه براساس آن در سال اول 10 ميليارد تومان به حساب فدراسيون واريز خواهد شد.

وي افزود: هنوز اين قرارداد منعقد نشده و ما اميدواريم تا پيش از پنجم آذر و اجلاس شانگ‌هاي اين كار انجام گيرد تا بتوانيم نسخه‌اي از آن را براي AFC ارسال كنيم.

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه آيا اين قرارداد هم حق پخش را دربرمي‌گيرد و هم تبليغات محيطي را، گفت: بله، قرارداد به اين صورت است كه از 10 ميليارد، شش ميليارد بابت تبليغات محيطي است و چهار ميليارد هم بابت حق پخش كه در نهايت فدراسيون به همان چيزي كه مي‌خواست، رسيد.

كفاشيان افزود: باشگاه‌ها بايد منتظر باشند كه به محض دريافت پول و واريز شدن اين پول به حساب فدراسيون، سازمان ليگ اين پول را بين آنها تقسيم كند.

وي درباره نحوه پرداخت اين پول به باشگاه‌ها گفت: براساس فرمولي كه سازمان ليگ در اختيار دارد، قرار است اين پول ميان باشگاه‌ها تقسيم شود و درصد خيلي كمي از اين پول در اختيار سازمان ليگ قرار مي‌گيرد.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
سر فدراسيون را كلاه گذاشته‌اند!
خبيري: مبلغ واقعي حق پخش 35 ميليارد است
الهي: تبليغات كنار زمين بايد در اختيار فدراسيون باشد


بالاخره بعد از كش و قوس‌هاي فراوان موضوع حق پخش تلويزيوني مسابقات ليگ برتر فوتبال فيصله يافت و قرار بر اين شد كه صداوسيما شش ميليارد تومان بابت تبليغات دور زمين و چهار ميليارد تومان بابت حق پخش بپردازد، اين مبلغ در نهايت بين فدراسيون‌، هيات‌ها، سازمان ليگ و باشگاه‌ها تقسيم خواهد شد. اما، آيا اين عمل نوعي پاك كردن صورت مساله است يا واقعا مشكل حق پخش تلويزيوني فوتبال حل مي‌شود. در زير نظر دو تن از كارشناسان و متخصصان تربيت بدني را جويا شده‌ايم.

محمد خبيري عضو كميته آسيا ويژن كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين باره به ايسنا گفت: فرمول نحوه تقسيم حق پخش در آيين‌نامه ليگ هم آمده و مناسب است اما، مشكلي كه به نظر مي‌رسد اين است كه نبايد حق پخش تلويزيوني و تبليغات دور زمين را يكي كنيم. مبلغ تبليغات دور زمين به تنهايي بيشتر از اين مقدار مي‌شود.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر قرارداد فدراسيون براي تبليغات دور زمين بالاي هفت ميليارد است.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: ليگ امارات بالغ بر 95 ميليون دلار براي پنج سال (يعني 18 ميليارد تومان براي يك سال) فقط بابت حق پخش دريافت مي‌كند. ما به ليگ‌هاي ژاپن و كره كاري نداريم اما، ليگ ما بسيار بالاتر از ليگ امارات است. نمي‌دانم چگونه اين دو موضوع را با هم يكي كرده‌اند. اين مبلغ اصلا درست نيست، با توجه به سطح ليگ و مقايسه با ساير كشورها مبلغ قرارداد فقط براي حق پخش سالي 35 ميليارد تومان است.

وي تاكيد كرد: 10 ميليارد تومان عادلانه نيست ما حتي ارزان فروشي نكرده‌ايم. سر فدراسيون كلاه گذاشته‌اند!

عليرضا الهي، دكتراي مديريت ورزشي نيز در اين رابطه به ايسنا گفت: الگوي فرمول حق پخش از انگلستان گرفته شده و منطقي است اما، اينكه قرارداد حق پخش عادلانه است بستگي به مبلغ حق قرارداد دارد. 10 ميليارد تومان هر چند كافي نبوده اما، براي شروع بد نيست.

وي با بيان اينكه من درمورد تلفيق بحث حق پخش و تبليغات كنار زمين نقد دارم، خاطرنشان كرد: تبليغات كنار زمين بايد در دست فدراسيون باشد. صداوسيما اين وسط كاره‌ايي نيست. فدراسيون به طور مستقل بايد خودش با شركت‌هاي تبليغاتي قرارداد ببندد. كاملا غير منطقي است كه فدراسيون اين حق خود را به صداوسيما داده و بعد صداوسيما مبلغي از آن را به فدراسيون بدهد.

منبع
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
سر فدراسيون را كلاه گذاشته‌اند!
خبيري: مبلغ واقعي حق پخش 35 ميليارد است
الهي: تبليغات كنار زمين بايد در اختيار فدراسيون باشد

منبع

مثه روز روشنه شايدم بيشتر از 35 ميليار باشه شما يه بازي رو حساب كن اينا چقد تبليغ و غيره پخش ميكنن.

تبريك ميگم اين كلاه گذاريو. بالاخره يه جا هم شاهد بوديم كلاه گذا شتن ولي كلاه برنداشتن.

اين علي آبادي كه به صندلي ورزش تكيه زده پايينم نمياد

127fs1866968.gif
 
بالا