برگزیده های پرشین تولز

"دانستنی های کلی از نگهداری گل"

tse trader

Registered User
تاریخ عضویت
1 می 2013
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
65
محل سکونت
tehran
ریشه به همان نسبت که به آب احتیاج دارد به هوا هم نیازمند است . اگر پای بوته همیشه خیس و پر آب باشد ، این به معنی این است که عمر ریشه به آخر رسیده است . بنابراین مقدار آب و فاصله آبیاری بسیار مهم است .

هر گیاه احتیاج به یک دوره استراحت دارد ، و اگر این پدیده طبیعی را زا او دریغ نماید در فصل بعد گیاهی بیمار و ضعیف خواهد شد. بعضی از گیاهان در فصل زمستان به حال خواب و استراحت در می آیند و بعضی دیگر در فصل تابستان . ولازمست در فصل استراحت مقدار آب و کود آن را به یک پنجم معمول تقلیل داد و حتی المقدور محیط آن را با محیط طبیعت نزدیکتر کرد . همچنین سایر عوامل که در دوره استراحت گیاه سرنوشت ساز است ، مورد توجه قرار گیرد.

بخاری و رادیاتور موجب خشک شدن هوای محیط و تقلیل رطوبت هوا می گردد ، به حدی که رطوبت داخل ساختمان از یک سوم میزان لازم هم پایین می رود. بنابراین بایستی امکانات تأمین این کمبود رطوبت را فراهم نمود .

ذیلا شش گروه از گیاهان که طبقه بندی آنها بر حسب شکل ظاهری و نوع استفاده با هم ، صفات مشترکی دارند ، معرفی می نمایم:

1- گیاهان برگی :

این گروه از گیاهان که دارای برگ های کشیده و بلند علفی دارند ، بندرت باری تزیین داخل آپارتمان بکار می روند . از جمله آنها : اکوروس ، کارکس ، اپیوپوگن ، اس پوس می باشد .
فقط گیاهان علفی برگ پهن بیشتر مورد استفاده در آپارتمان قرار می گیرد و گیاهان کم توقع و مقاومی هستند . از آن جمله : کلروفیتوم ، بی لبرژیا ، نوتا، والوتا، تیلاندسیا

2- گیاهان بوته ای :

این دسته شامل بسیاری از گیاهان برگی می شود که به شکل کپه ای و یا بلند و توپر پرورش می یابند . به طور معمول تعدادی شاخه از خاک خارج شده و گیاه پرپشتی را با برگ های رونده ایجاد می نماید . این شاخه ها ممکن است کوتاه و متراکم باشد ، مانند : پیرومیا و یا بلند و بوته ای باشد مانند : ائوکوبا لازمست شاخه های اضافی گیاه را مرتبا هرس نمود ،از جمله گیاهان بوته ای : المه ، بگونیا رکس ، کلئوس ، مارانتا ، پیله آ

3- گیاهان پایه بلند :

این گیاهان دارای ساقه خشبی و محکم که ارتفاع آنها با توجه به آب و هوای منطقه از یک متر تا چندین متر می رسد . و آنها را معمولا د رگوشه هال یا جلو دیوار بلندسالن قرار می دهند از جمله آنها : فیکوس ( شکل شماره 9) می باشد .

4- گیاهان ستونی :

این دسته از گیاهان دارای ساقه های کلفت و خشبی که ممکن است دارای برگ و بدون برگ باشد ، بسیاری از کاکتوسها و گیاهان گوشتی از این گروه هستند . مهمترین آنها : سروئوس پروویانوس هوارتیار این وارتی ئی ، کلینیا ارتی کولاتا، نوتوکاکتوس ( شکل 10)
گیاهان درختی نیز در این گروه قرار داد و شاخه های فرعی آنها زا یک نقطه مرکزی تقسیم شده وبرگهای آنها روی شاخه های فرعی ظاهر می شوند . این گیاهان را برای تزیین سالن های بزرگ و نمایشگاههای ، سالن های کنفرانس بکار می برند . مهمترین آنها : سیتروس ، افلاندرا، کودیائوم ، فیکوس بنجامین ، فیکوس الستیکا، لائوروس می باشد .

پالم کاذب نیز در این گروه قرار دارد و دارای ساقه های بلندی است که در جوانی برگ های بلندو پهن آن را پوشانده و به تدریج برگ ها می ریزد و برگ های انتهایی از یک مرکز پخش می شود و گیاه به شکل پالم در می آید . از آن جمله : بی اوکارنیا ، دیفن باخیا، دراسنا، پاندانوس ، یوکا

5- گیاهان بالا رونده :

به وسیله حائلی به طرف بالا سعود می کند و ممکن است آنها را به قاب یا چهارچوب و کمانی تکیه داد و به تدریج تمام قاب یا دریچه را می پوشاند .
از جمله این گیاهان:
دیپ لادنیا، پاسیفلورا، فیلدندرون هاستاتوم ، استفانوتیس است .
گیاهان بالا رونده و آویزان که هم به وسیله حائلی به طرف بالا کشیده می شوند و هم می توان شاخه های آن را از سبد آویزان نمود و بهتر است سرشاخه های جوان را حذف نمود تا شاخه ها پر پشت و متراکم گردد . گیاهانی که در این دسته قرار دارند ، عبارتند از : فیکوس پومیلا، هدرا ، فیلودندرون ، اسکاندنس ، سینداپسوس می باشد .
 
بالا