برگزیده های پرشین تولز

روش درمان برادی‌ کاردی

parisa.z

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 اکتبر 2019
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
1
سن
34
درمان برادی‌ کاردی
روش درمان برادی‌ کاردی، به منشا و نشانه‌ های آن بستگی دارد. در صورتی که برادی ‌کاردی بدون نشانه باشد؛ احتمال دارد اصلا روش درمانی خاصی برای آن در نظر گرفته نشود. شما و پزشکتان تصمیم می‌گیرید که کدام روش درمانی برای شما مناسب است.
  • اگر آسیب به سیستم هدایت الکتریکی، منجر به برادی ‌کاردی شده باشد؛ احتمالا باید از یک دستگاه ضربان ‌ساز استفاده کنید. دستگاه ضربان ‌ساز نوعی ابزار کاشتنی است، که به اصلاح ضربان قلب کند کمک می‌کند.
  • اگر مشکلاتی مانند کم‌ کاری تیرویید و عدم ‌تعادل الکتریکی، منجر به بروز برادی‌ کاردی شده باشند؛ باید نسبت به درمان این اختلال ‌ها اقدام شود. با درمان این موارد، برادی‌ کاردی هم درمان می ‌شود.
  • اگر مصرف دارویی خاص، منجر به کندی بیش از حد ضربان قلب شود؛ پزشک مصرف دوز دارو را تنظیم می‌ کند یا داروی دیگری برای شما تجویز می‌کند.
تجویز دارو توسط پزشک

یکی از هدف ‌های درمانی، تسریع ضربان قلب و رفع این نشانه ‌ها است. این روش ‌های درمانی، برای برخی از انواع برادی‌ کاردی و پیش‌ گیری از مشکلات حاد موثر است. از جمله این مشکلات می ‌توان به بی‌ هوشی و آسیب‌ های حاصل از آن و یا حتی مرگ اشاره کرد.
دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب (ضربان‌ ساز)
بیشتر افرادی که از دستگاه تنظیم‌ کننده ضربان قلب استفاده می ‌کنند؛ زندگی عادی و طبیعی خواهند داشت. باید از وسایل قدرتمند الکتریکی و مغناطیسی دوری کنید. این وسیله‌ ها می ‌توانند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد ضربان‌ ساز شوند، اما استفاده از بیشتر تجهیزات و لوازم خانگی الکتریکی بلامانع است.
پزشک باید مرتبا دستگاه تنظیم ‎‌کننده ضربان قلب را بررسی کند. اگر با نشانه ‌هایی مواجه شدید که نشان ‌دهنده وجود اختلال در عملکرد دستگاه بود؛ با پزشک خود تماس بگیرید. از جمله این نشانه ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ضربان قلبتان خیلی سریع یا کند است یا نوسان دارد یا دچار تپش قلب شده‌اید.
  • اگر احساس سرگیجه یا منگی دارید یا فکر می‌کنید ممکن است غش کنید.
  • احساس تنگی نفس جدید یا پیش‌ رونده.
منبع مطلب بالا:
 
بالا