• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری روی زمین و مسکن

boro_baba1

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2007
نوشته‌ها
727
لایک‌ها
72
بچه ها یه سایت بروز معرفی میکنی قیمت متراژهای مناطق مختلف تهران رو زده باشه؟

اکثر قيمت هايی که تو اينترنت هستن کمی از نرم منطقه بالاتر هست ولی مظنه رو دستتون ميده
الان اين سايت تقريباً به روز هست
iranfile.ir
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]ثبت آنی انتقال ملک در دفترخانه‌ها از 26 شهریور[/h]

رييس كانون سردفتران و دفترياران از آغاز ثبت آنی انتقال املاک در دفترخانه‌های سراسرکشور از تاریخ 26 شهریورماه امسال خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران، محمدرضا دشتي اردكاني رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بيان اينكه كانون سردفتران و خانواده بزرگ دفاتر اسنادرسمي با طرح ملي ثبت آني همراه و همگام است، گفت: البته از شروع آزمايشي طرح مشكلاتي وجود داشت كه با تعامل با مسوولان مربوطه در سازمان ثبت در حال برطرف شدن است.
او ابراز امیدواری کرد: اين اشكالات تا 26 شهريور ماه و زمان الزامي شدن طرح مرتفع شود.
دشتی اردکانی از سردفتران اسنادرسمي سراسر كشور درخواست كرد تا در فرصت باقيمانده تا 26 شهريور ماه، به صورت آزمايشي همزمان با ثبت سنتي تمام اسناد، اين اسناد را به صورت ثبت الكترونيكي هم تنظيم كنند، تا با استفاده از نرم افزار ثبت آني، بر آن تسلط كامل يافته و در زمان مقرر با تسلط و اشراف كامل از طريق ثبت آني خدمت رساني كنند.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، بنا به درخواست‌هاي مكرر دشتي اردكاني، رييس كانون سردفتران و دفترياران از رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مبني بر تاخير زمان الزامي شدن طرح ملي ثبت آني به منظور برقراري هماهنگي‌هاي بيشتر، سرانجام تويسركاني رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اين درخواست موافقت كرد و اجراي طرح ملي ثبت آني از تاريخ 26 شهریور ماه الزامی است.
 

iasp

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2012
نوشته‌ها
89
لایک‌ها
12
رابطه ای بین قیمت مغازه و میزان اجارش وجود داره؟؟؟؟
 

kiyarashbomb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 جولای 2012
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
1
با سلام
یک واحد اپارتمان 50 متری 12 سال ساخت عرصه حدود70-80متر(ساختمان 3واحدی) تو خ12متری سمت جنوب غرب تهران هست متری 1.850 میده 20 میلیون پول پیش 70 باید پول بدم نظر دوستان چیه؟ قیمت و بازار رو چطور می بینین؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1] تویسرکانی: اجرای طرح ثبت آنی بسیاری از خلوت‌ها و بیزینس‌ها را به هم می‌زند

[/h]




رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:‌ از روز گذشته که طرح ثبت آنی اسناد اجرا شده تا کنون 25 هزار و 250 سند الکترونیک به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در نشست خبری که در رابطه با اجرای طرح ثبت آنی سند از 26 شهریور 92 برگزار شد، گفت: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق به اجرای یک طرح بسیار بزرگ ملی در راستای قانون برنامه پنجم توسعه و قانون ارتقای سلامت **** اداری شده است.

وی با بیان اینکه این طرح زمینه اجرای ثبت آنی اسناد در دفاتر اسناد رسمی را فراهم کرد، گفت: اقدامات بیش از 7000 دفترخانه اسناد در سراسر کشور نقش مهمی در حوزه تثبیت مالکیت و پایداری اقتصاد دارد و سالانه بیش از 25 میلیون سند در موضوعات مختلف تنظیم می‌شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در شیوه کاغذی با مشکلات فراوانی مواجه بودیم و تمامی اطلاعات در یک دفترخانه محصور بود و ارزیابی این اطلاعات کار بسیار سختی بود. همچنین تنظیم اسناد نیازمند مکاتبه با سازمان‌های مختلف بود و سالانه ده‌ها میلیون مکاتبه انجام می‌شد.

وی افزود: ما به میمنت ولادت امام رضا (ع) این طرح را در روز ولادت ایشان اجرا کردیم و به طور اتفاقی اولین سند الکترونیکی در شهر مشهد به وسیله‌ دفترخانه‌ 173 این شهر در سرور مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.

تویسرکانی افزود: طبیعی است که در اقدامات دستی با خطاها و مشکلات فراوانی مواجه بودیم. همچنین به دلیل مراجعات زیادی که انجام می‌شد بزه جعل و اشتباه در تنظیم اسناد بسیار بالا بود.

وی گفت: به همین جهت ظرف یک سال اخیر اقداماتی صورت گرفت که بخشی از آن به صورت استعلام الکترونیکی و ارسال خلاصه معاملات بود و دفاتر اسناد به امضای الکترونیک مجهز شدند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در گذشته بعضا متن قراردادها در دفترخانه‌ها به شکل دست‌نویس بود و مشکلات فراوانی داشت. سالانه ده‌ها میلیون برگ کاغذ از خارج وارد می‌شد و توزیع آن در سراسر کشور مشکلات فراوانی ایجاد می‌کرد.

تویسرکانی تصریح کرد: خوشبختانه همه این فرآیندها ساماندهی شد و از 26 شهریور 92 طرح ثبت آنی سند در سراسر کشور اجرایی شد و از زمان اجرای این طرح روند امور ثبت اسناد روند بسیار مطلوبی است و به صورت لحظه‌ای عملکرد مجموعه دفاتر اسناد در سراسر کشور تحت نظارت و کنترل است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح بسیار مهم و عظیم ما نهایت سعی و تلاش‌مان را کردیم تا اخلالی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود. از جمله این مقدمات، تشکیل کارگروه‌های کارشناسی با مشارکت حقوقدانان، مدیران ثبت و سردفتران بود.

معاون قوه قضاییه گفت: حدود شش ماه این پروژه به شکل آزمایشی در یازده دفترخانه در تهران انجام شد و سپس این تعداد به هزار دفترخانه رسید و پنجاه هزار سند به طور آزمایشی صادر شد.

تویسرکانی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از 18 هزار نفر ساعت کار آموزشی و کارشناسی انجام شده است، گفت: خوشبختانه از ساعت 8 صبح روز گذشته که این طرح اجرایی شد تاکنون 25 هزار و 250 سند الکترونیک به ثبت رسیده است که 28 درصد این اسناد مربوط به بیع، 38 درصد مربوط به وکالت و بقیه اسناد مربوط به رهن، اجاره، صلح و موضوعات دیگر است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته پنج هزار و 429 دفترخانه عملیات ثبت الکترونیکی را انجام داده‌اند، گفت: انجام امور ملی بزرگ با مشکلات بزرگ مواجه می‌شود. ما مشکلاتی را پیش‌بینی می‌کردیم و در این سیستم «بانک ثبت احوال» به صورت برخط هویت‌سنجی می‌کند و با توجه به اطلاعات «بانک افراد ممنوع‌المعامله»، سیستم به صورت خودکار از صدور سند برای افراد ممنوع‌المعامله خودداری می‌کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آموزش ارائه شده به سردفتران در سراسر کشور، گفت: در برخی مناطق ممکن است به دلیل مشکلات اینترنتی یا مشکلات خاص سخت‌افزاری نگرانی‌ها یا شکایاتی مطرح شده باشد که به همین دلیل ما در سطح استان‌ها کارگروه‌هایی را به طور اورژانسی فعال کردیم. شماره تلفن 63485 نیز با کاربرهای متعدد مشکلات مردم را پاسخگو هستند.

تویسرکانی گفت که از زمان اجرای طرح ثبت آنی سند تا امروز بیش از چهار هزار تماس تلفنی انجام شده که همه موارد پیگیری شده است.

وی ادامه داد: دیروز در ابتدای وقت اخبار ناصحیحی داده می‌شد که بعضی از آنها به لحاظ ناآگاهی و بعضی هم به دلیل اینکه شفاف‌سازی صورت گرفته خیلی از خلوت‌ها و بیزینس‌ها را به هم می‌زند، بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه طبیعی است که اجرای طرح ثبت آنی سند به ضرر شخصی برخی افراد خواهد بود، گفت: بعضی از خدماتی که دفترخانه‌ها ارائه می‌دادند امروز به طور عمومی و رایگان ارائه می‌شوند و طبیعی است بعضی‌ها به طور آگاهانه مخالفت‌هایی با این طرح داشته باشند.

تویسرکانی افزود: البته برخی اعتراضات بجاست؛ زیرا ممکن است بعضی از دفترخانه‌ها هنوز برای کار با سیستم اشراف کامل را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ده‌ها میلیون مراجعه در سراسر کشور را کاهش داده است، گفت: شاید تصور این بود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نتواند بر انبوه پرونده‌ها غلبه کند ولی خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد امروز طلیعه برون‌رفت از یک سیستم سنتی کاملا مشهود است و اگر مشکلاتی هم باشد با صبر و برخورد منصفانه در زمان بسیار کوتاهی به یک وضعیت مطلوب در شان مردم خواهیم رسید.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره شکایت مردم از مشکلات ایجاد شده در این زمینه، گفت: کم‌کاری‌هایی از سوی برخی از سردفتران وجود داشت که با پیگیری‌ها مشخص می‌شد عمدتا به دلیل ناآشنایی سردفتران با سیستم جدید است ولی از هفت هزار دفترخانه‌ای که در سراسر کشور وجود دارند پنج هزار و 429 دفترخانه از دیروز تاکنون با این سیستم کار کردند و 25 هزار و 250 سند الکترونیک را به ثبت رسانده‌اند.

تویسرکانی گفت: البته ممکن است مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده باشد که من از این بابت از آنها معذرت می‌خواهم و از آنها می‌خواهیم که نظرات و مشکلات خود را از طریق پرتال سازمان ثبت و شماره تلفنی که اعلام شد با ما در میان بگذارند.

وی در واکنش به انتقاداتی مبنی بر اینکه با اجرای این طرح، مشکلاتی در زمینه صدور سند ایجاد شده است، گفت: طبیعی است که هدف ما این است شیوه‌های یکصد ساله را کنار بگذاریم زیرا ما درست نمی‌دانیم که فردی یک سند را با یک خودنویس هر چند با خط تحریری و زیبا بنویسد اما دارای مشکلات فراوانی باشد بلکه این را ضروری می‌دانیم که سندها به صورت یکدست و با نگارش درست باشند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تمامی اطلاعات فرم سند موجود در سامانه با حضور حقوقدانان و معاونت اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بررسی شده است.

تویسرکانی با بیان اینکه با آشنا شدن دفترخانه‌ها به سیستم جدید، روند صدور سند رو به رشد خواهد شد، گفت: اگر یک ماه دیگر در خدمت شما بودیم بر اساس گزارش دقیق مشاهده خواهید دید که این طرح به چه میزان تسهیلات ایجاد کرده است.

وی گفت: با اجرای طرح ثبت آنی اسناد به جای اینکه دفترخانه به دنبال منشی یا همکار با خط خوش باشند باید دنبال افرادی باشند که با فناوری‌های روز آشنا هستند.

انتهای پیام
 

hamid_meta

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
8
سن
34
محل سکونت
karaj
ما هر وقت خواستیم خونه بخریم املاکیا میگفتن خونه رفته روش هر وقت هم خواستیم بفروشیم زدن توسر مال گفتن شاید تحریما برداشته بشه قیمت اومده پایین :wacko:
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
سلام
دوستان یه 50-60 تومنی بلا استفاده دارم .
فکر نمیکنم با این پول بشه خونه خرید .
به نظرتون خریدن زمین اطراف تهران و جاهایی که احتمال رشدش وجود داره چطوره؟
مثلا هشتگرد؟کج
اها رو پیشنهاد میکنید؟
 

deremel400

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2009
نوشته‌ها
4,466
لایک‌ها
3,759
ما هر وقت خواستیم خونه بخریم املاکیا میگفتن خونه رفته روش هر وقت هم خواستیم بفروشیم زدن توسر مال گفتن شاید تحریما برداشته بشه قیمت اومده پایین :wacko:

دلال مسکن یعنی همین تا وقتی هم که دلال قیمت یک جنس را تعیین کنه همین خواهد بود .این تحریم هم شده بهانه بخور بخور دلالها
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
دستورالعمل نحوه استفاده دفاتر اسناد رسمی از سامانه ثبت الکترونیک اسناد ابلاغ شد

دستورالعمل نحوه استفاده دفاتر اسناد رسمی از سامانه ثبت الکترونیک اسناد از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شد.

13920208000212_PhotoA.jpg




به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، متن این دستورالعمل به شرح زیر است:
در اجرای بند «و» ماده 46، بند «ب» ماده 48 و بند «م» ماده 211 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بند «ج» ماده 12 قانون ارتقاء سلامت **** اداری و مقابله با فساد و همچنین ماده 37 قانون مدیریت خدمات کشوری، نحوه استفاده دفاتر اسناد رسمی از سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شرح زیر اعلام می­شود:
ماده 1- سردفتران اسناد رسمی مکلفند از تاریخ 26 شهریور 92 تنظیم و صدور کلیه اسناد رسمی و امور تبعی آن را مطابق این دستورالعمل از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به نشانی www.ssar.ir انجام دهند.
تبصره: منظور از امور تبعی تنظیم اسناد، اقداماتی نظیر فک رهن، فسخ سند، صدور اجرائیه، عزل وکیل و استعفای وکیل است.
ماده 2- سردفتر اسناد رسمی برای تنظیم و صدور سند رسمی، با ورود به سامانه ثبت الکترونیک اسناد نسبت به فراخوانی «فرم تنظیم سند» مورد نظر اقدام و اطلاعات لازم برای تنظیم سند و نیز اطلاعات پرداخت هزینه­­های مربوط را در سامانه وارد و پرینت سند تنظیمی را از سامانه دریافت می‌کنند.
همچنین پس از بررسی و انجام اصلاحات لازم و قطعیت مفاد سند، مراتب را عیناً در دفتر جاری دفترخانه درج و نسبت به اخذ شناسه یکتا و نسخه نهایی سند به تعداد مورد نیاز از سامانه اقدام خواهد کرد، سپس نسبت به درج شناسه یکتا در ستون ملاحظات دفتر و اخذ امضای اصحاب سند در دفتر و سند تنظیمی مطابق مقررات اقدام و پس از امضا و ممهور نمودن آن به مهر دفترخانه، نسخ اشخاص ذی‌نفع را تحویل و نسخه­ای از سند تنظیمی را به انضمام نسخ مقدماتی، در بایگانی نگهداری می­کند.
تبصره: پس از اخذ شناسه یکتای سند، امکان ویرایش مندرجات سند در سامانه وجود نخواهد داشت و درج هرگونه اصلاحات و توضیحات فراتر از مطالب مندرج در سامانه در نسخ نهایی سند و دفتر، ممنوع می­باشد.
ماده 3- پرداخت هزینه­های مربوط به تنظیم سند و یا امور تبعی تنظیم اسناد، کماکان و الزاماً از طریق سامانه پرداخت الکترونیک وجوه (POS) انجام خواهد شد.
سردفتر مکلف است اطلاعات پرداخت هزینه­ (شماره مرجع کارت خوان) را با دقت و به صورت صحیح در سامانه ثبت کند.
تبصره: پس از انجام تمهیدات فنی لازم از سوی بانک ملی ایران، پرداخت هزینه­ها به صورت مستقیم از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد انجام خواهد شد.
ماده 4- پس از امضای سند و دفتر از طرف اصحاب سند و سردفتر و دفتریار، سردفتر مکلف است با استفاده از امضای الکترونیک خود و کلید «تائید نهایی و امضای الکترونیک سند»، نهایی شدن ثبت سند را در سامانه درج کند.
تبصره 1: در صورتی که برخی از اصحاب سند نسبت به امضای دفتر و سند اقدام و برخی به هر علتی از امضا خودداری کنند، چنانچه سند نسبت به بعضی بی اثر و نسبت به بعضی دیگر ایجاد تعهد کند، سردفتر مکلف است با استفاده از کلید «تائید نهایی و امضای الکترونیک سند» ضمن اعلام نهایی شدن ثبت سند، توضیحات لازم را در سامانه درج کند.
تبصره 2: در صورتی که دفتر و سند به امضای هیچ یک از اصحاب سند نرسد یا علی رغم امضای برخی، سند فاقد آثار حقوقی و تعهد باشد، سردفتر مکلف است با استفاده از کلید «بی اثر کردن سند» مراتب را در سامانه درج کند.
ماده 5- هر یک از اسناد صادر شده از طریق این سامانه، علاوه بر شناسه یکتا (اختصاصی) دارای یک رمز تصدیق است که در صدر برگه سند نهایی چاپ می­شود.
دفاتر اسناد رسمی و اشخاص ذینفع می­توانند برای کنترل اصالت اسناد، شناسه یکتا و رمز تصدیق سند را در سامانه ثبت الکترونیک اسناد به نشانی www.ssar.ir و یا پورتال سازمان به نشانی www.ssaa.ir، وارد و اطلاعات مرتبط با سند (شامل شماره و محل دفترخانه صادرکننده سند، اصحاب سند، نوع سند، شماره ثبت و تاریخ سند صادر شده) را رویت کنند.
تبصره: چنانچه سردفتر، نهایی شدن ثبت سند را در سامانه درج نکند، امکان بررسی اصالت سند مذکور از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد و یا پورتال سازمان، وجود نخواهد داشت.
ماده 6- دفاتر اسناد رسمی از تاریخ 26 شهریور ماه مجاز به تنظیم سند رسمی بر روی اوراق پیشین دریافت شده از سامانه نیستند.
چنانچه قبلاً اوراقی از سامانه جهت تنظیم اسناد دریافت و اقدامات مقدماتی تنظیم سند انجام شده لیکن سند تنظیمی به امضای اصحاب سند نرسیده باشد، باید اوراق مذکور را از طریق سامانه باطل کند.
در صورتی که این اقدامات، در دفتر جاری دفترخانه، درج شده، نسبت به ابطال اقدامات در دفتر اقدام و سند مورد تقاضای متعاقدین را مطابق مقررات جدید، در سامانه ثبت الکترونیک اسناد، تنظیم و تحویل دهند.
تبصره 1: دفاتر اسناد رسمی اوراق لازم جهت صدور خلاصه معامله املاک در جریان ثبت و اوراق لازم جهت تهیه رونوشت اسنادی که پیش از بهره­برداری از سامانه ثبت الکترونیک اسناد، تنظیم و صادر شده اند را کماکان از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد دریافت خواهد کرد.
تبصره 2: برای تهیه رونوشت از اسنادی که در سامانه ثبت الکترونیک اسناد تنظیم می­شود، از طریق «فرم سایر خدمات ثبت» که در سامانه پیش بینی شده، اقدام خواهد شد.
به منظور حسن اجرای این دستورالعمل، «کارگروه راهبری و نظارت بر ثبت الکترونیک اسناد» متشکل از معاون امور اسناد (رئیس کارگروه)، مدیرکل دفتر توسعه فناوری و اطلاعات (دبیر کارگروه)، مدیرکل امور اسناد و سردفتران، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات، مدیرکل دفتر حقوقی و رئیس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران تشکیل و چگونگی پیشرفت امور را مستمراً پیگیری خواهند کرد.
مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان­ها در جهت اجرای صحیح دستورالعمل نظارت و پیگیری لازم راخواهند داشت.
احمد تویسرکانی
معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
انتهای پیام/
 

Farid.db

کاربر فعال دانشگاه و تحصیل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 می 2006
نوشته‌ها
2,560
لایک‌ها
116
محل سکونت
Tehran
این املاکیا واقعا مفتخورن
فقط با حرف زدن سعی میکنن خودشون سود کنن بعضا قیمتارم اینا بالا پایین میکنن
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
خبر

هشدار معاون بازرسی اتحادیه املاک به خریداران: از صحت «کدپستی» اطمینان حاصل کنید
[h=1]خطر صدور کد رهگیری جعلی در معاملات مسکن[/h] منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

5d0e5eca0e774be4296d85d00d624aa0.jpg

گروه مسکن – هاجر شادمانی: معاون بازرسی و عضو هیات مدیره اتحادیه املاک تهران درباره خطر صدور کد رهگیری جعلی در معاملات مسکن، به طرفین معاملات ملکی و مشاوران بابت اطمینان از آدرس پستی صحیح ملک مورد معامله املاک هشدار داد.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، حسام عقبایی در تشریح بن‌بست‌هایی که اخیرا در نحوه انجام معاملات و صدور کدرهگیری برای متعاملین ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در رابطه با سوءاستفاده‌هایی که اخیرا در معاملات ملکی و در جریان صدور کدرهگیری صورت می‌گیرد نکات مهمی وجود دارد که لازم است متعاملین و به خصوص مشاوران املاک با درنظر گرفتن و رعایت آن، مسیر هرگونه تخلف را در معاملات ملکی سد کنند. وی ادامه داد: یکی از دلایل عمده سوءاستفاده از کد رهگیری در معاملات ملکی عدم توجه به صحت کدپستی از سوی متعاملین و بنگاه‌های مسکن است که در برخی موارد باعث می‌شود یک ملک با دو کدپستی متفاوت دوبار توسط مالک به فروش برسد. عقبایی افزود: با توجه به اینکه سازمان ثبت املاک و اسناد کشور از ابتدا با سامانه مدیریت املاک و مستغلات یا همان سامانه کدرهگیری لینک نشد، امکان بررسی صحت معاملات قبل از انجام معامله از طریق پلاک ثبتی امکان پذیر نیست، اما هم اکنون با اتصال سامانه رهگیری به ادارات پست و از طریق دریافت تاییدیه کدپستی می‌توان راه هرگونه تخلف در صدور کد رهگیری را مسدود کرد. وی درباره راهکار جلوگیری از جعل گفت: می‌توان از طریق دریافت تاییدیه کدپستی از ادارات پست، کد پستی ملک مورد معامله را دریافت کرد و از این طریق، امکان معامله مجدد یک ملک قبل از انتقال قطعی سند به خریدار را در سامانه مسدود کرد تا یک ملک با ارائه کدهای پستی مجعول یا متفاوت، بیش از یکبار در بنگاه‌ها به فروش نرسد. عقبایی خاطرنشان کرد: مشاوران املاک باید به محض مراجعه موجر یا مالک برای اجاره یا فروش واحد مسکونی، از وی تاییدیه کدپستی را مطالبه کنند و به کدهای پستی ارائه شده موجود روی فیش‌های تلفن یا کدپستی موجود روی کارت ملی مالک یا موجر، اکتفا نکنند، به این علت که ممکن است این کدها مربوط به کدپستی ملک مورد معامله نباشد.
برنامه جامع برای ساماندهی معاملات مسکن
معاون بازرسی اتحادیه املاک تهران و کاندیدای انتخابات هیات مدیره اتحادیه املاک تهران - که سه‌شنبه جاری برگزار می‌شود- همچنین با اعلام اینکه در دوره جدید اتحادیه املاک تهران به دنبال تدوین برنامه‌ای جامع برای ساماندهی معاملات و قیمت‌ها هستیم، گفت: با اجرای این برنامه جامع چند هدف عمده را دنبال می‌کنیم که مهم‌ترین آنها رفع دغدغه دولت درمورد بازار مسکن و همچنین ایجاد تحول اقتصادی در راستای کسب و کار پایدار برای مشاوران املاک است. وی ادامه داد: برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه اعضای صنف مشاوران املاک، برخورد قاطع و قانونی با بنگاه‌های فاقد مجوز، تعامل صنفی و غیرسیاسی با دولت یازدهم، توسعه سامانه املاک و مستغلات و دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های مشاوران املاک و همچنین ایجاد مراکز پشتیبانی و تسهیل در خدمات رایانه‌ای در اتحادیه املاک تهران برنامه‌های دیگری است که در قالب این طرح جامع به آن توجه خواهیم کردیم.
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
سلام
دوستان یه 50-60 تومنی بلا استفاده دارم .
فکر نمیکنم با این پول بشه خونه خرید .
به نظرتون خریدن زمین اطراف تهران و جاهایی که احتمال رشدش وجود داره چطوره؟
مثلا هشتگرد؟کج
اها رو پیشنهاد میکنید؟

شما راحت میتونید یه واحد 45-50 متری تو اندیشه بخرید.
با وام 40-45 تومن نقد میخواد.
میدی اجاره قسط وام از اجاره در میاد
اون 10-50 تومن باقیمونده رو هم میتونید بزارید بانک :دی
 

Farid.db

کاربر فعال دانشگاه و تحصیل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 می 2006
نوشته‌ها
2,560
لایک‌ها
116
محل سکونت
Tehran
قيمت مسکن هم نزولي شده؟
 

m_2t_ab

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2008
نوشته‌ها
6,371
لایک‌ها
2,026
محل سکونت
مشهد
سلام
دوستان یه 50-60 تومنی بلا استفاده دارم .
فکر نمیکنم با این پول بشه خونه خرید .
به نظرتون خریدن زمین اطراف تهران و جاهایی که احتمال رشدش وجود داره چطوره؟
مثلا هشتگرد؟کج
اها رو پیشنهاد میکنید؟

امضام داداش ...
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
شما راحت میتونید یه واحد 45-50 متری تو اندیشه بخرید.
با وام 40-45 تومن نقد میخواد.
میدی اجاره قسط وام از اجاره در میاد
اون 10-50 تومن باقیمونده رو هم میتونید بزارید بانک :دی
نمیدونم اندیشه ظرفیت افزایش قیمت رو داره توی سالهای آینده .
خبر ندارید مثلا سال گذشته چه قیمتی بوده و الان چه قیمتی؟
امضام داداش ...
قبلا خونده بودم .
والا مشهد به کارم نمیاد .
 
بالا