چند نکته در مورد قوانین جدید تبلیغ در گوگل یا همان Google Adwords:
گوگل از حدود یک سال پیش قوانین ادورد را به میزان فراوانی تغییر داد اما اجرای این قوانین سخت و جدید را تا حدود چهار ماه بیش به تعویق انداخت اما از حدود چهار ماه پیش گوگل قوانین جدید رو به اجرا گذاشت.
احتمالا خیلی از کاربرا از اینکه اکانت و یا تعدادی زیادی از اکانتاشون توسط گوگل به طور کامل لغو شده خیلی ناراحت هستند که این مورد به دلیل قوانین جدید می باشد
چند مورد مهم در این مورد خدمت شما عرش می کنم تا شاید کمک کنه کمتر اکانتهای شما قطع بشن.
1. بر اساس قواین جدید یک اکانت مانند آب خوردن توسط گوگل لغو می شه و تقریبا با احتمال بسیار پایین مجدد باز میشه
2. بر اساس قوانین گذشته در گوگل دو نوع کاربر وجود داشت . کاربر نهایی یا همان کلاینت و شرکتهایی که دارای گواهی گوگل هستند یا همان Google certified partner ها
در گذشته گوگل به پارتنرهاش خیلی فشار می آورد که فقط سایتهای خوب رو تبلیغ کنند و عملا چندان به کلاینتها کاری نداشت. مثلا اگر یک کاربر نهایید و یا یک پارتنر یک سایت مشکل دار رو تبلیغ می کرد معمولا گوگل فقط تبلیغ همون سایت خاص رو قطع می کرد و به سایهای دیگه موجود در اکانت و یا خود اکانت کاری نداشت مگر اینکه اون سایت تبلیغ شده چقد مشکل داشت که گوگل کل اکانت رو می بست اما در قوانین جدید با کوچکترین مشکلی که برای یک تبلیغ پیش می یاد معمولا گوگل به سرعت کل اکانت رو قطع می کنه و دیگه باز نمی کنه.
3. در قوانین جدید علاوه بر دو مورد بالا که همون کلاینت ها و پارتنرها بودند گوگل یک تعریف جدید هم ارائه کرده. شخص ثلت ها (3rd parties). شخص ثالث ها به افرادی گفته می شه که تبلیغ از دیگران دریافت می کنند و اجرا می کنند یعنی همون واسط های تبلیغ در گوگل که مانند پارتنرها دارای گواهی گوگل نیستند. در قوانین جدید گوگل برای این افراد نیز شرایط بسیار سختی گذاشته و به سرعت اکانتهای اونا رو هم می بنده و دیگه این دسته به دلیل عدم وجود قوانون نمی تونند راحت باشند گوگل برای اونها هم شرایط دیگران رو تعریف کرده.
Google Third-Party Policy - Advertising Policies Help
Third-party requirements - Advertising Policies Help
4.یکی از سخت ترین بندهای قوانون جدید گوگل که برای هر سه مورد بالا (کلاینت ها، پارتنر ها و شخص ثالث ها ) اجرا می شه ممنوعیت تبلیغ چند مشتری در یک اکانت هستش. قبلا گوگل اجازه می داد که در یک اکانت تا 25 کمپین همزمان فعال باشند و در هر کمپین هم می شد چندین سایت اجرا کرد اما بر اساس قانون جدید محدودیت 25 کمپین برداشته شده اما تنها اجازه انجام تبلیغ یک مشتری در یک اکانت وجود داره
بر اساس همین قوانون گوگل تعدادی زیادی از اکانتها را لغو کرده و داره به مرور اکانتهای دیگه رو هم لغو میکنه پس توصیه میشه توی یک اکانت فقط یک سایت رو تبلیغ کنید چون وقتی چند سایت رو تبلیغ کردید به احتمال زیاد اکانت شما قطع خواهد شد
5. در قانون جدید گوگل کارمندان بسیاری رو استخدام کرده و یک سیستم بررسی اکانت و سایت خیلی سخت گیرانه ایجاد کرده که تا روزی چندین بار یک اکانت رو برررسی می می کنه و با کشف اولین مشکل کل اکانت رو قطع می کنه و موضوع رو می فرسته برای کارمندان تا بررسی کنند در نتیجه معمولا اولین اشکالی که پیش میاد باعث قطع کل اکانت می شه مثلا اگه دامنه سایتی رو که داری تبلیغ می کنید برای چند ساعت منقضی بشه حتی اکه شا به سرعت دامنه رو تمدید کنید به احتمال زیاد سیستم خودکار اکانت شما را قطع می کنه و به احتمال زیاد کارمندان گوگل اکانت شما را لغو می کنند
6. در قوانین جدید گوگل به کیفیت سایت تبلیغ شده به شدت اهمیت می ده و کوچکترین مشکل حتی مشکلات پیش پا افتاده نیز موتنن باعث قطع اکانت بشوند
مواردی مانند ندارد privacy policy و یا بسیار موارد دیگر که حتی فهمیدن ان نیز بسیاری از موارد تقریبا غیر ممکن است و هنگامی که از گوگل علت رو جویا بشید تنها یک نکته مطرح می شه که سایت user safety نیست
User safety - Advertising Policies Help
در نهایت بر اساس قوانین جدید راحت میشه گفت گوگل قصد حذف مشتریان کوچک با بودجه کم رو داره و می خواد بیشتر روی مشتریان بزرگ با بودجه های بالا تمرکز کنه
ان شالله در پست های بعدی سعی می کن شرایط جدید و راه حل هاشو بیشتر توضیح بدم