برگزیده های پرشین تولز

مالیات از رگ گردن به اینفلوئنسرهای اینستاگرامی نزدیکتر شد

iranexplorer.net

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
2,896
لایک‌ها
2,151
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اعلام کرده که اطلاعات 260 اینفلوئنسر اینستاگرامی برای دریافت مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده است.

درست یک سال پیش بود که نمایندگان مجلس در روند بررسی لایحه بودجه 1400 با طرح دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی موافقت کردند. در همان زمان سازمان امور مالیاتی مکلف شد تا در مدت 2 ماه پس از لازم الاجرا شدن آن دستورالعمل لازم را تهیه و به تأیید وزارت اقتصاد و امور دارایی برساند.

حالا به نظر می‌رسد با وجود آنکه دریافت مالیات از شخصیت‌های اینستاگرامی نتوانست جایی در بودجه سال جاری جایی داشته باشد، این روند قرار است در سال آینده تغییر کند. در همین راستا معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از آماده شدن لیست 260 نفره مشمول مالیات متشکل از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی خبر داده است.
محمد مسیحی در رابطه با فرآیند اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرام به خبرگزاری دانا گفته است:

“دستورالعمل اجرایی در ارتباط با کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربرمحور پس از تأیید وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، در تاریخ 26/04/1400 به این سازمان ابلاغ و طی بخشنامه شماره 515/1400/200 مورخ 23/05/1400 برای اجرا به ادارات کل امور مالیاتی کشور ارسال شد.”
بر اساس اظهارات این مقام مسئول فهرست اولیه تعداد 1000 شناسه (IP) اینستاگرامی دارای بیش از 500,000 دنبال کننده فارسی زبان به منظور راستی‌آزمایی و درج در سایت این سازمان شناسایی و منظور دریافت اطلاعات هویتی دقیق و میزان فعالیت آنها، استعلامات لازم از معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی وزارت اطلاعات، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است. گفته شده که پس از دریافت اطلاعات لازم، اقدامات مقتضی برای قرارگیری، فهرست نهایی شناسایی شده در وبسایت سازمان قرار خواهد گرفت.

طبق گفته محمد مسیحی در جلسات برگزار شده پیرامون همین موضوع تا کنون اطلاعات کاربری صفحه اینستاگرامی 260 شخص فعال در فضای مجازی و اینفلوئنسر در تاریخ دهم بهمن ماه 1400 از معاونت مطبوعاتی و اطلاع‎رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده و برای شناسایی اطلاعات کامل هویتی فهرست ارسالی، جستجوهای میدانی و پیگیری گزارشات درخواستی این سازمان، از مراجع ذی‌ربط در حال انجام است.
 
بالا