برگزیده های پرشین تولز

مباحث آموزشی کریپتوکارنسی

وكيل الرعايا

همکار کسب درآمد از اینترنت
همکار انجمن
تاریخ عضویت
25 فوریه 2013
نوشته‌ها
3,923
لایک‌ها
7,461
محل سکونت
DEX
بهترین کیف پول های سازگار با DeFi کدامند؟ آنها از چه ویژگی هایی پشتیبانی می کنند؟ و مزایا و معایب استفاده از هر یک از آنها چیست؟

به طور کلی

کیف پول ، امکان ارسال ، دریافت و ذخیره ارز رمزپایه را فراهم می کند. آنها به اشکال و اشکال مختلف وجود دارند ، اما محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

افزونه مرورگر

یک کیف پول سخت افزاری

یک برنامه تلفن همراه

یک کیف پول وب

کیف پول های DeFi مدیریت دارایی های دیجیتالی شما و تعامل با برنامه های DeFi مانند مبادلات غیرمتمرکز یا پروتکل های وام را تسهیل می کنند.

بیایید با یک کیف پول شروع کنیم که اکثر کاربران DeFi با آن بسیار آشنا هستند: Metamask.


Metamask یک کیف پول رمزنگاری شده و دروازه ای برای برنامه های بلاکچین است. به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی به همه برنامه های معروف DeFi مانند Uniswap ، Compound ، Aave ، Maker و Yearn Finance متصل شوند.

Metamask از نشانه های مبتنی بر ETH و Ethereum مانند ERC20 و ERC721 پشتیبانی می کند. این اساساً پلی است به Ethereum.

Metamask (و همه کیف پول های دیگر) که در این پست ذکر شده غیر از حضانت است. این بدان معنی است که کاربران بر دارایی های ذخیره شده در کیف پول خود کنترل و مالکیت کامل دارند.

اما مثل همیشه ، با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی همراه است. کاربران کیف پول های غیر حضوری برای بازیابی کیف پول خود نمی توانند به ارائه دهنده کیف پول اعتماد کنند و در عوض باید بازیابی کیف پول را به دست خود بگیرند. این امر معمولاً با اطمینان از عبارت بهبودی حاصل می شود.

یک عبارت بازیابی ، که به عنوان عبارت seed نیز شناخته می شود ، مجموعه ای از کلمات است که می تواند برای بازیابی کامل کیف پول با تمام کلیدهای خصوصی و عمومی مربوطه استفاده شود. این بدان معناست که از دست دادن دسترسی به کیف پول خود ، همراه با از دست دادن عبارت بهبودی شما برابر است با از دست دادن تمام دارایی های دیجیتالی ذخیره شده در آن کیف پول. به همین دلیل است که هرکسی که تصمیم به استفاده از کیف پول غیر حضوری می گیرد ، باید امنیت عبارت بهبودی خود را جدی بگیرد.

اقدامات اساسی امنیتی برای عبارت بازیابی شما عبارتند از:

آن را به صورت آفلاین بنویسید روی یک قطعه کاغذ ، ترجیحاً با چندین نسخه ذخیره شده ایمن در مکان های مختلف

هرگز کپی عبارت بازیابی خود را بصورت آنلاین ذخیره نکنید در یک سند Google یا یادداشت های Apple

اگر مجبورید با استفاده از عبارت بازیابی خود ، کیف پول موجود را بازیابی کنید ، پول را به یک کیف پول جدید منتقل کنید

Metamask امکان ایجاد چندین حساب را فراهم می کند که هر حساب دارای جفت کلید خصوصی و عمومی خاص خود است که می تواند از عبارت بازیابی استخراج شود.


بنابراین ، مزایا و معایب استفاده از Metamask چیست؟

طرفداران:

غیر حضانت

آسان برای استفاده از پل به برنامه های Ethereum و DeFi

متن باز

کلیدهای خصوصی در مرورگر کاربر نگهداری می شوند

موارد منفی:

هنوز یک کیف پول "داغ" است - بنابراین کلیدها در دستگاهی که به اینترنت متصل است ذخیره می شوند که خطر را افزایش می دهد

این فقط دارایی های مبتنی بر Ethereum را پشتیبانی می کند - این می تواند مشکلی برای افرادی باشد که می خواهند همه دارایی های خود را در یک مکان نگه دارند.


کیف پول سخت افزار

کیف پول DeFi بعدی ما یک دستگاه سخت افزاری است که بیشتر کاربران ارزهای رمزپایه قبلاً نام آن را شنیده اند: Ledger. به کاربران امکان می دهد چندین دارایی از جمله نشانه های ETH و ERC20 ، بیت کوین ، Litecoin یا Zcash را ذخیره کنند. Ledger ، به طور مشابه Metamask ، هنگام تنظیم دستگاه ، از کاربران می خواهد که عبارت بازیابی خود را بنویسند.

با استفاده از Ledger ، کلیدهای خصوصی کاربر بصورت آفلاین در یک دستگاه سخت افزاری ایمن ذخیره می شوند. این امر باعث انزوای کامل بین کلیدهای خصوصی و دستگاه های آنلاین مانند رایانه یا تلفن های هوشمند می شود که در معرض هک شدن هستند. این گزینه را برای کاربرانی که مقدار قابل توجهی دارایی دیجیتال دارند ، تبدیل می کند.

وقتی نوبت به دوستی DeFi می رسد ، اخیراً Ledger قابلیتی را اضافه کرده است که امکان وام دادن سکه را مستقیماً از دستگاه سخت افزاری از طریق برنامه مدیریت LedgerLive فراهم می کند. آنها همچنین در حال کار بر روی اضافه کردن ویژگی های بیشتر DeFi در آینده هستند.

جوانب مثبت و منفی استفاده از لجر:

طرفداران:

بالاترین درجه امنیت موجود برای کاربر روزمره

از طیف گسترده ای از ارزهای رمزپایه پشتیبانی می کند

از طریق LedgerLive با کامپاند یکپارچه شده است

موارد منفی:

ناراحتی استفاده از یک دستگاه سخت افزاری جداگانه

به امنیت دستگاه فیزیکی احتیاج دارد (اگرچه هر Ledger نیز توسط یک کد PIN تأمین می شود)

محبوب ترین مدل Ledger Nano S است که از طریق USB به کامپیوتر شما متصل می شود. لجر همچنین مجموعه ای از مدل های دیگر از جمله Ledger Nano X مبتنی بر بلوتوث را ارائه می دهد.

کیف پول موبایل

وقتی صحبت از کیف پول DeFi-friendly است که در تلفن شما موجود است ، آرژانتین یکی از بهترین انتخاب هاست. آرژانت تعامل با DeFi را با ادغام مستقیم با چندین پروتکل مختلف DeFi مانند Uniswap ، Aave ، Compound یا Set Protocol آسان می کند.

آرژانت، مانند کیف پول های دیگر که قبلاً ذکر شد ، حضانت ندارد. هنگامی که کیف پول جدید ایجاد می شود ، Argent یک قرارداد هوشمند در Ethereum ایجاد می کند که توسط کاربر کیف پول کنترل می شود ، بنابراین Argentدر هیچ نقطه ای کنترلی بر این قرارداد هوشمند ندارد. این امکان را برای ویژگی های اضافی فراهم می کند که دستیابی به آنها فقط با یک آدرس Ethereum ساده امکان پذیر نیست.

وقتی صحبت از امنیت می شود ، آرژانت از مدل بازیابی متفاوتی استفاده می کند. به جای نوشتن یک عبارت بازیابی ، کاربران می توانند با انتخاب "Guardians" بازیابی اجتماعی را تنظیم کنند. سرپرستان می توانند دوستان یا اعضای خانواده مورد اعتماد شما باشند ، اما همچنین سایر دستگاه ها مانند کیف پول های سخت افزاری ، MetaMask یا خدمات شخص ثالث هستند.

برای بازیابی کیف پول ، اکثر نگهبانان مجوز تأیید را ارائه می دهند. اگر تعداد نگهبانان یکنواخت باشد ، 50٪ برای ادامه بهبودی کافی است.

آرژانت همچنین گزینه ای را برای تعیین محدودیت های انتقال روزانه و حتی توانایی مسدود کردن موقت کیف پول شما فراهم می کند ، دقیقاً مانند چگونگی مسدود کردن کارت اعتباری.

بنابراین ، مزایا و معایب استفاده از Argent به طور خلاصه:

طرفداران:

غیر حضانت

به عبارت بازیابی احتیاج ندارد

یکپارچه با محبوب ترین پروتکل های DeFi

محدودیت های روزانه و گزینه قفل

موارد منفی:

نیاز به درک خوبی از مدل بهبود اجتماعی دارد

هنوز تعداد محدودی از پروتکل های DeFi موجود است (فقط نمی توان از یک پروتکل جدید استفاده کرد)

هنوز به اندازه کیف پول سخت افزاری ایمن نیست

داشبورد DeFi

اگرچه آنها کاملا کیف پول نیستند ، همچنین ذکر دو برنامه که مدیریت نمونه کارها DeFi را بسیار آسان تر می کنند ارزش دارد: Zapper و Zerion. هر دو برنامه به کاربران امکان می دهد نمونه کارها را در یک مکان ببینند. کاربر می تواند کیف پول مانند Metamask یا Ledger را به هم متصل کند تا بتواند دارایی های خود را سرمایه گذاری یا انتقال دهد یا می تواند آدرس / مجموعه ای از آدرس ها را برای دیدن نمونه کارها در حالت فقط مشاهده ارائه دهد.
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,718
لایک‌ها
16,655
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
مزرعه استخراج یا Mining Farm

مزرعه استخراج یا Mining Farm سالن بزرگی هست که چندین ماینر (استخراج‌کننده) با تعداد زیادی دستگاه استخراج، درحال استخراج رمزارز هستند.
به این سالن بزرگ به اصطلاح مزرعه استخراج گفته می‌شه.
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,718
لایک‌ها
16,655
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
اصلاح زمانی به زبان ساده

درواقع اصلاح زمانی سهم یا یک ارز یعنی قیمت در مدت زمان زیادی در یک محدوده قیمتی معطل می ماند و خیلی کم نوسان میکند. (فقط کمی بالا و پایین میرود).
 
بالا