• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مجلات سینمایی فیلم - دنیای تصویر - صنعت سینما - فیلم نگار - 24 و ...

Dark Knight

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 آگوست 2003
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
37
محل سکونت
Tehran
عليرضا جان، مطالب اين شماره بدرد بخور هستن يا نه؟

والا سروش جان مثل هميشه هست. نکته خاصي نداره.

بخش اخبار, بازسازي هايي بهتر از اصل (صورت زخمي,حلقه,تنگه وحشت,مردي که زياد مي دانست,هفت دلاور ,مگس, سه تفنگدار,هجوم ربايندگان جسد),گفتگو با نيکولاس کيج پيرامون دوران بازيگري اش,مقاله اي راجع به جورج لوکاس + 5 سوال جوانان فيلمساز از لوکاس,فيلمهاي ايراني شامل ازدواج در وقت اضافه - چهل ساگي - افراطي ها - بيداري روياها - لج و لجبازي, بخش بر صحنه تئاتر راجع به منهاي 2 - نبرد و مده آ - کاليگولا, بخش تازه ها با شواليه روز - دسته برتر - جونا هکس - داستان اسباب بازي 3 -او را به گريک ببر - آدم بزرگ ها - مارمادوک - سايرس - خسوف - آخرين هواخواه - پسر کاراته باز - اتصال - قاتلين,درباره سينماي آذربايجان,ميزگردي کامل با حضور عليرضا اميني - سامان سالور - عبدالرضا کاهاني - مازيار ميري,پرونده برت پيت در 18 صفحه,فرهنگ کارگردانان مستقل و نامتعارف سينماي معاصر,بخش مشاهير و سينما راجع به شاملو و سينما,101 فيلم 4 ستاره تاريخ با مخمل آبي و آرواره ها, قسمت ويژه کودکان.
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
IMAGE634183351865940000.jpg


مطالب شماره شهریور مجله 24

پرونده‌ی یک موضوع / فیلم‌های سوپرمارکتی

گفت‌وگوی ماه: حامد بهداد / حق خودم میدانم بهترین باشم

حکایت این روزهای سینمای ایران / سینما،سی‌دی، چکش یا چیزی شبیه آن

بازنگری یک فیلم: آدم‌برفی / ایرونی ناموس منه!

نقد فیلم: بیداری رؤیاها، لج و لجبازی، افراطی‌ها، پسر آدم، دختر حوا، چهل‌سالگی

3 سال کشمکش بر سر فیلمی جنجالی / ماجرای تولید و نمایش پر حاشیه ترین فیلم سینمای پس از انتقلاب

حرارت 37 درجه / رمزگشایی از جنجال‌های آدم برفی با استناد واکنش های مطبوعاتی

میتوانست بهتر باشد، حیف که نیست... / کوتاه درباره‌ی هفت دقیقه تا پاییز

دوست دارم فیلم پردردسر بسازم / گفت‌وگو با داوود میرباقری

گفتگو با کریستوفر نولان درباره تلقین / رویاها دنیایی که هم می‌سازیم و هم تجربه می‌کنیم

گفتگو با لئوناردو دی‌کاپریو درباره‌ی تلقین / بازی در رؤیاهای کریستوفر نولان

راهنمای فیلم‌های خارجی :
Knight and Day
Toy Story 3
Inception
Eclipse
Last Airbender

راهنمای بازیگر / جف بریجز

یک سکانس تماشایی : راه‌های افتخار

پرونده‌‌ایی درباره تیزر و تبلیغات تلویزیونی

راهنمای ژانر : فیلم نوآر
 

mahmahot

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2008
نوشته‌ها
1,187
لایک‌ها
1,094
محل سکونت
تهران
414fm.jpg


ماهنامه سینمایی فیلم در این شماره دو پرونده داره یکی بررسی سینمای خانگی و دیگری پرونده ای برای انیمیشن مری و مکس. در مورد مری و مکس جالب اینه که تمامی مطالب مستقیم و تالیفی بوده حتی مصاحبه با سازنندگان آن.مصاحبه ای با وودی آلن , جدول اکران چند نقد در مورد سنتوری خاطره ای از پوراحمد درباره محمد نوری, بررسی مطالب فیلم 20 سال قبل از مطالب جالب این شماره است.
 

paymanparsa

کاربر فعال موسیقی و آشپزی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2009
نوشته‌ها
211
لایک‌ها
237
محل سکونت
tehran
درود
از دوستان کسی هست که فهرست مطالب مجله فیلم رو داشته باشه؟؟ من چندتاشو دارم ولی مال اون مقطعی که مورد نظرمه رو ندارم ، یه شماره ای بود که یه پرونده ای برای سیمپسونز درآورده بود من میخوام بدونم اون کدوم شماره بوده؟ کسی میتونه کمک کنه؟
سپاس فراوان
 

Dark Knight

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 آگوست 2003
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
37
محل سکونت
Tehran
attachment.php


شماره آخر مجله فیلم (ويژه روز ملی سينما) جذاب و خوندنی هست و خریدش به همه توصیه میشه!
خودم مدت هاست که مجله فیلم رو به طور ثابت نمیگیرم ولی این شماره فرق می کنه.

رونده‌ی یك موضوع سینمادرمانی
ساعت گرگ و میش: از سایكوسینماتوگرافی تا سینماتراپی
كوچه‌ی كابوس: سینما و روان‌كاوی
سینما رؤیای جمعی روزگار ماست: گفت‌وگو با دكتر بیرگیت وُلز
نمونه‌هایی از فیلم‌های مورد تجویز بر حسب شرایط بیمار

پرونده‌ی یك موضوع استودیوهای فیلمسازی
فناوری سینمایی به سبك ایرانی: سرگذشت استودیوهای ایرانی از لابه‌لای خاطرات فعالانش
ما سینما را دوباره اختراع كردیم: مروری انتقادی بر موقعیت فنی سینمای ایران در دهه‌های آغاز
تأثیرگذار و پررنگ: حضور تكنیسین‌های ارمنی در سینمای ایران
عاشقِ ساختن: مهندس محسن بدیع، مؤسس لابراتوار بدیع
پدر سینمای ایران و غبارروبی از تاریخ: اسماعیل كوشان و رهاوردهای فنی او
یازده استودیو، 42 تهیه‌كننده، 1500 نفر نیروی انسانی: اسماعیل كوشان، یك سخن‌رانی
دكوپاژ روی قوطی سیگار: فرخ غفاری، یك مقاله
لابراتوار، چهارراه حوادث: گفت‌وگو با اكبر عالمی، فعال و كارشناس پیش‌كسوت لابراتوار و مدرس این رشته در دانشگاه‌ها
قلب تپنده: «استودیو فیلمساز»، یكی از قدیمی‌ترین لابراتوارهای بخش خصوصی ایران
سینما علافی بود!: گفت‌وگو با محمود مینو، تعمیركار تجهیزات فنی و آپارات سالن‌های نمایش
افق‌های دوردست: مهندس سیف‌الدین كامرانی و فعالیت‌هایش
كار ما بی‌انتهاست: گفت‌وگو با گورگن گریگوریان، پیش‌كسوت امور فنی و لابراتوار
می‌خواستیم سینما، همین‌جا بجوشد و بارور شود: حرف‌های هوشنگ كاوه، از مؤسسان «ایران‌نوفیلم» نخستین استودیوی دوبلاژ در ایران
از كویر مركزی تا واحه‌ی صدا: خاطرات محمد حقیقی، پیش‌كسوت صدا
كامپیوتر همه جا را تسخیر كرده: گفت‌وگو با دو صدابردار و صداگذار باسابقه، فرهاد ارجمندی و چنگیز صیاد
عشق به سینما، وسوسه‌ی سینما: حرف‌های روبیك زادوریان درباره‌ی تأسیس استودیو شهاب و تاریخ فنی دوبله در ایران
توی نخ دوربین: گفت‌وگو با فرج حیدری، مدیر فیلم‌برداری
با بلیت دو تومانی كه شهر نمی‌سازند: گفت‌وگو با اكبر رستم‌زاده، از دست‌اندركاران فنی سالن‌های نمایش و تولید
بازی روزگار: خاطرات ایوب شهبازی از سال‌ها كار در استودیوها و لابراتوارها
یادی از دو تكنیسین قدیمی سینمای ایران: تیگران تومانیان و حسین لنگرودی
استودیوهای ایران: از لابه‌لای «تاریخ سینمای ایران» جمال امید
آخرین بازمانده: استودیو ساندفیلم، در آستانه‌ی چهل سالگی
- فرهنگ كوچك استودیوهای دوبلاژ

استودیوهای خارجی
آناتومی كارخانه‌ی رؤیا: استودیوها و **** استودیویی فیلم‌سازی (2010-1913)
نگاهی به تاریخچه‌ی استودیوهای پارامونت، متروگلدوین مِیر، برادران وارنر، فاكس قرن بیستم، آركِی‌او، یونیورسال، كلمبیا، ریپابلیك، مونوگرام، چینه‌چیتا، اوفا و **** استودیویی انگلستان


پرونده‌ی یك سینماگر مل گیبسن
دو نقد بر لبه‌ی تاریكی (مارتین كمپبل)/ پیر شدن سخت است!: گفت‌وگو با گیبسن/ مل گیبسن از دو زاویه: بازیگر و كارگردان/ نگاهی به فیلم‌های گیبسن در مقام كارگردان: مردی بدون چهره (1993): یک فیلم کوچک/ شجاع‌دل- دلاور (1995): مورد عجیب و حماسی ویلیام والاس/ رعایت جزییات تاریخی چه‌قدر در فیلم مهم است؟/ مصایب مسیح (2004): خون‌بازی!/ آپوکالیپتو (2006): وحشیانه، دیدنی، تهوع‌آور!
 

فایل های ضمیمه

  • 06688IMM415fm.jpg
    06688IMM415fm.jpg
    12.4 KB · نمایش ها: 85

DIXIE CHICKS

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,124
لایک‌ها
661
شماره 414 مجله فیلم، یه نقد از پرویز نوری درباره ی فیلم اراذل بی آبرو تارانتینو چاپ کرده، جدا مزخرفه. خدا نکنه این منتقدین از یه چی خوششون نیاد همچین می کوبنش که آدم فکر می کنه، گنج قارون ببین بهتره :دی

مجله ی فیلم کیفیت چاپش خیلی پایین هست.

پ.ن من فکر کردم این همون شماره است که علیرضا گفته. اومدم خونه پستش رو نگاه کردم دیدم یه شماره بعد این هم چاپ شده :دی
 

paymanparsa

کاربر فعال موسیقی و آشپزی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2009
نوشته‌ها
211
لایک‌ها
237
محل سکونت
tehran
شماره 414 مجله فیلم، یه نقد از پرویز نوری درباره ی فیلم اراذل بی آبرو تارانتینو چاپ کرده، جدا مزخرفه. خدا نکنه این منتقدین از یه چی خوششون نیاد همچین می کوبنش که آدم فکر می کنه، گنج قارون ببین بهتره :دی

دوست عزیز
پرویز نوری اراجیف زیاد میگه شما جدی نگیرین
برای این بشر ( اگه که ...) سینما در دهه 40 متوقف شده
اگه ولش کنی ادعا میکنه که بریم فیلمفارسی هایی که ایشون در گذشته ساخته ببینیم چرا که خیلی بهتره از ساخته های لینچ و فینچر و تارانتینو!!!!!
:wacko:
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,319
لایک‌ها
3,806
محل سکونت
شهر گناه
شماره 414 مجله فیلم، یه نقد از پرویز نوری درباره ی فیلم اراذل بی آبرو تارانتینو چاپ کرده، جدا مزخرفه. خدا نکنه این منتقدین از یه چی خوششون نیاد همچین می کوبنش که آدم فکر می کنه، گنج قارون ببین بهتره :دی
این قضیه جدید نیست کلا از اون موقعی که یادم میاد سعید عقیقی و پرویز نوری همیشه فیلمهای تارانتینو را کوبیدن! پرویز نوری که رسما توی چندتا از نوشته هاش توی شهروند امروز تارانتینو رو تارانتولا خطاب کرد+ سعید عقیقی هم چند سال پیش توی این مقاله اش کلا تارانتینو رو شست گذاشت کنار+ به امتیازاتی که به فیلمهای تارانتینو داده دقت کنید مثلا شاهکار کیل بیل از 5 ستاره هیچ ستاره ای نگرفته!

پ.ن: کسی میتونه این چند صفحه مربوط به نقد پرویز نوری رو اسکن و اینجا ضمیمه کنه؟ ممنون میشم...


 

Dark Knight

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 آگوست 2003
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
37
محل سکونت
Tehran
attachment.php


بخش اخبار (یه اشتباه هم داره که عکس جیمز بلوشی رو جای جان بلوشی گذاشته!),کوتاه از همه جا,پنجاه فیلم پر فروش تاریخ سینما,سر تا پا عضله و عقل تعطیل (سیلوستر استالونه,یکبار مصرف ها و فیلمنگاری استالونه),گزارش تولید ماجراهای تن تن : راز تک شاخ آخرین فیلم اسپیلبرگ,بر پرده سینما با ناسپاس,پسر آدم و دختر حوا,مقلد شیطان,هفت دقیقه تا پاییز,سنتوری,بر صحنه تئاتر با رپرتوار عروسکی آران,روال عادی,نورا,تازه های 2010 با سرآغاز,رامونا و بیزوس,گربه ها و سگ ها,از من متنفر باش,شام برای احمق ها,پریدیتورز,سالت,بچه ها خوب اند,چارلی سنت کلود,شاگرد جادوگر,چهل و چهار نکته سامان سالور برای فست فوروارد نشدن فیلم های کوتاه!,ریخت شناسی فیلمفارسی در **** نگره ای سینمای ایران,هنر سیر و سفر در سینما با محدوده های کنترل جیم جارموش,میزگرد اسپیلرگ,کامرون و زمکیس سه غول سینمای معاصر,گفتگوی نیکول کیدمن با ماریون کوتیار,گفتگو با جری بروکهایمر تهیه کننده معروف سینما,فرهنگ کارگردانان با دارن آرنوفسکی و آندره آ آرنولد,برداشت بلند و پرونده راجع به سرآغاز از نولان,گفتگو با کریستوفر نولان,6 یادداشت اختصاصی از 6 فیلم شگفت انگیز توسط 6 همکار کلیدی نولان,ستاره سینما و پرونده لئوناردو دی کاپریو, ادامه 101 فیلم 4 ستاره تاریخ سینما با خوشه های خشم,کار درست را انجام بده و توت فرنگی های وحشی.​
 

فایل های ضمیمه

  • img012.jpg
    img012.jpg
    31.4 KB · نمایش ها: 308

soroushX

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
419
لایک‌ها
271
attachment.php


بخش اخبار (یه اشتباه هم داره که عکس جیمز بلوشی رو جای جان بلوشی گذاشته!),کوتاه از همه جا,پنجاه فیلم پر فروش تاریخ سینما,سر تا پا عضله و عقل تعطیل (سیلوستر استالونه,یکبار مصرف ها و فیلمنگاری استالونه),گزارش تولید ماجراهای تن تن : راز تک شاخ آخرین فیلم اسپیلبرگ,بر پرده سینما با ناسپاس,پسر آدم و دختر حوا,مقلد شیطان,هفت دقیقه تا پاییز,سنتوری,بر صحنه تئاتر با رپرتوار عروسکی آران,روال عادی,نورا,تازه های 2010 با سرآغاز,رامونا و بیزوس,گربه ها و سگ ها,از من متنفر باش,شام برای احمق ها,پریدیتورز,سالت,بچه ها خوب اند,چارلی سنت کلود,شاگرد جادوگر,چهل و چهار نکته سامان سالور برای فست فوروارد نشدن فیلم های کوتاه!,ریخت شناسی فیلمفارسی در **** نگره ای سینمای ایران,هنر سیر و سفر در سینما با محدوده های کنترل جیم جارموش,میزگرد اسپیلرگ,کامرون و زمکیس سه غول سینمای معاصر,گفتگوی نیکول کیدمن با ماریون کوتیار,گفتگو با جری بروکهایمر تهیه کننده معروف سینما,فرهنگ کارگردانان با دارن آرنوفسکی و آندره آ آرنولد,برداشت بلند و پرونده راجع به سرآغاز از نولان,گفتگو با کریستوفر نولان,6 یادداشت اختصاصی از 6 فیلم شگفت انگیز توسط 6 همکار کلیدی نولان,ستاره سینما و پرونده لئوناردو دی کاپریو, ادامه 101 فیلم 4 ستاره تاریخ سینما با خوشه های خشم,کار درست را انجام بده و توت فرنگی های وحشی.​
بنظرم این یکی مجله رو خوب درآوردن
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
33
محل سکونت
Departed City
با سلام ...
دوستان از اونجایی که اینجا ۲۴ همشهری رو نمیارن،خواستم ببینم اگه بخوام اشتراک بگیرم ،بعد شماره ها رو از اول دارن ؟
خودم زنگ نزدم به اشتراکش ،دارم میپرسم از شما :پی
لطف می کنید ...
 

soroushX

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
419
لایک‌ها
271
با سلام ...
دوستان از اونجایی که اینجا ۲۴ همشهری رو نمیارن،خواستم ببینم اگه بخوام اشتراک بگیرم ،بعد شماره ها رو از اول دارن ؟
خودم زنگ نزدم به اشتراکش ،دارم میپرسم از شما :پی
لطف می کنید ...
سلام
من زنگ زدم یه بار واسه 3 تا شماره اولش
گفتن که پول 3 تا رو واریز کن و آدرس و فیش واریزی رو برامون بفرست تا بسته رو ارسال کنیم
حالا شما می تونی براشون فکس هم بکنی
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
33
محل سکونت
Departed City
سلام
من زنگ زدم یه بار واسه 3 تا شماره اولش
گفتن که پول 3 تا رو واریز کن و آدرس و فیش واریزی رو برامون بفرست تا بسته رو ارسال کنیم
حالا شما می تونی براشون فکس هم بکنی

اتومات هستن یا هی اید باز دنبالش زنگ بزنم؟امتحان کردین؟منظور این که الافت میکنن ؟
بعد اشتراک که بگیرم ،چقدر بعد از چاپ میرسه دستم؟(با پست عادی/با پیشتاز؟)
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
متاسفانه مجله 24 دیگر آن جذابیت روزهای اول را ندارد (آن گزارش‌های پخش تلویزیونی فوتبال،‌ تبلیغات و تاک‌شو و ارتش سری و ...)

مطالب سینمای خارجی ان بسیار کم و ترجمه‌ایی و نچسب است!

من که قیدش را زدم!
 

Fearless

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 جولای 2007
نوشته‌ها
193
لایک‌ها
39
محل سکونت
Tehran
attachment.php


دهمین شماره ماهنامه سینمایی 24:

«فيلمنامه‌نويسي سخت‌تر است يا بازيگري... يا كار در معدن؟!»: گفت‌وگوي نيما حسني‌نسب با پيمان قاسم‌خاني و محسن تنابنده درباره‌ سن‌پطرزبورگ

نقدهايي از سعيد قطبي‌زاده، احمد طالبي‌نژاد، محسن آزرم، آرش خوشخو، امير پوريا و مسعود ثابتي ...درباره سن‌پطرزبورگ، باد در علفزار مي‌پيچد و ملك سليمان

پرونده‌ يك موضوع: «نظارت و مميزي در سينما» شامل گفت‌وگوهايي با منيژه حكمت، فرزاد مؤتمن، محسن اميريوسفي، پريسا بخت‌آور، ماني حقيقي، سيد محمد بهشتي، مهدي عسگرپور، منوچهر محمدي، مجتبي راعي، مسعود ده‌نمكي، فرج‌الله سلحشور، حبيب كاسه‌ساز، محمود اربابي، عليرضا سجادپور، و يادداشت‌هايي از هوشنگ گلمكاني، فرهاد توحيدي، عليرضا داوودنژاد، عليرضا طالب‌زاده، حسين مهكام، خسرو نقيبي

بازنگري يك فيلم: مادر (علي حاتمي) شامل گفت‌وگوي جواد طوسي با حسن فتحي درباره سينماي حاتمي، گفت‌وگو با ارسلان كامكار و يادداشت‌هايي از عليرضا نادري، آرش خوشخو و بهروز توراني

معرفي و نقد فيلم‌هاي روز: شهر، من را راه بده، وال استريت: پول هرگز نمي‌خوابد، تو يك غريبه‌ بلندقد سياه‌پوش را ملاقات خواهي كرد، شبكه‌ اجتماعي، سكرتريات، جك به قايق‌سواري مي‌رود، هرگز رهايم مكن، نويسنده‌ در سايه، به‌يادم آور، سالت، از پاريس با عشق، سلحشور و روز

راهنماي فيلم 2010: رزيدنت اويل: بعد از حيات، ماشته، وال استريت: پول هرگز نمي‌خوابد، شهر، افسانه‌ نگهبانان: جغدهاي گوهول، شبكه‌ اجتماعي

«من آن‌قدرها هم هنرمند نيستم»: يك گفت‌وگوي خواندني با وودي آلن درباره‌ آخرين فيلمش به‌همراه گزيده نقدها

تصويري گزنده از تنهاترين آدم اين سياره: گفت‌وگو با ديويد فينچر و آرن سوركين درباره‌ «شبكه‌ اجتماعي» به همراه گزيده نقدها

«افيلياي قرن بيست و يك»: راهنماي بازيگر: كيت بلانشت

ضميمه‌ جديد 24: «راهنماي فيلمساز: كريستوفر نولان» / همه‌ آن چه مي‌خواهيد درباره‌ي زندگي و فيلم‌هاي كريستوفر نولان بدانيد.


پ.ن: برای معرفی یکم دیره اما حیفم اومد دوستان این شماره رو نداشته باشن. از مطالب خسته کننده مربوط به سینما و سریالهای ایرانیش که بگذریم، بخش خارجیش جالب بود. مخصوصا بخش معرفی و راهنمای فیلم خارجی. کوثر آوینی معرفی فیلمهای روز رو خوب مینویسه و کارش تو ترجمه اخبار و متون انگلیسی مربوط به فیلمها انصافا خوب ه. بخش راهنمای فیلم 2010 مجید بسطامی هم مثل همیشه عالی بود. آقا مجید همچین با ولع و خوشمزه فیلمها رو معرفی میکنه که آدم با همون نوشته ها هوس میکنه تمام اون فیلمها رو ببینه؛ مخصوصا فیلمهای ماشته، شبکه اجتماعی و شهر.
یه ضمیمه جدید هم این سری داشت با نام راهنمای فيلمساز: كريستوفر نولان. 13 صفحه خالص و ارزشمند فقط دربارۀ نولان و آثارش. یه Must Read به تمام معنا!
 

فایل های ضمیمه

  • 10th.jpg
    10th.jpg
    110.5 KB · نمایش ها: 214

Dark Knight

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 آگوست 2003
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
37
محل سکونت
Tehran
attachment.php


تهدیدها و نیاز به رنسانس فرهنگی (تحلیلی بر وضعیت اکران سینمای ایران)، ده درس جورج رومرو در باب فیلمسازی، فروش غیرعادی 2! (پنج نکته درباره ی «فعالیت غیرعادی 2» از زبان کارگردان)، هنرپیشگانی که حرف شان را پس گرفتند!، بلاک باسترهایی که می آیند، جف بریجز در نقش جان وین («جرأت واقعی»وسترن تازه ی برادران کوئن)، بر صحنه تئاتر:  شاخ نبات، هملت ماشین، پاره های ساده، گزارش ویژه:  اشک دلقک ها (نقش های جدی کمدین ها)، کمدی ریاضیات نیست! (میزگردی با سلاطین جدید کمدی)، به علاوه بررسی کارنامه ی نسل جدید کمدین ها (بن استیلر، استیو کارل، پل راد، تایلر پری و تینا فی)، چگونه فیلم تان را گُل سرسبد جشنواره  ها کنید (ده ترفند کارساز برای به چشم آمدن در فستیوال های سینمایی)، نقد فیلم های «سن پطرزبورگ» و «باد در علفزار می پیچد»، سینما و مردم از یکدیگر چه می خواهند؟ (جلال آل احمد و سینما)، درس هایی که از سینما نیاموختیم! («محاکمه در نورنبرگ»)، غذا، نماد حیات و فرهنگ (نقش غذا در سینما)، گفتگو: با مخاطب ستیز نکنیم! (گفتگو با سیروس مقدم، مجموعه ساز حرفه ای و پرکار تلویزیون)، تَله یِ تله فیلم! (سیری در فراز و فرود فیلم های تلویزیونی)، فرهنگ کارگردانان: بونگ جون هو، کاترین بریا، لوران کانته، کریگ بروئر، شاهزاده ی قلمرو نور و سایه (نگاهی به سینمای فرانسوا تروفو، یک ربع قرن پس از مرگ فیلمساز)، 101 فیلم چهار ستاره ی تاریخ سینما: هزارتوی معماها (شاهین مالت)، تاجِ سرِ سینمای هند! (پاترپانچالی)، شاهکار شوخ و بامزه (خانم ایو)، ویژه نامه کودکان و نوجوانان: عزیز، من همه را کوچیک و بزرگ کردم! (درباره ی مفهوم تغییر اندازه ی شخصیت ها در ادبیات و سینما)، بیماری خودنُخُودبینی (همه چیز درباره ی «نخودی»)، جانوری که از شیرینی و موسیقی خوش اش میاد! (همه چیز درباره ی سگ سه سری به نام سربروس)، زوم: اندر احوالات تلخیِ قهوه ی همایونی! معرفی و بررسی فیلم های روز جهان: اهریمن ساکن: زندگی بعد از مرگ، شهر، وال استریت: پول هرگز نمی خوابد، افسانه ی محافظین: جغدهای گاهول، شبکه ی اجتماعی، آلفا و اُمگا، پرونده ی 39، مرا راه بده، اهریمن، باز هم تو و...

--

شماره آخر مجله فیلم هم پرونده خیلی خوبی برای رابرت آلدریچ (Xx) و آرتور پن داره.
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    122.9 KB · نمایش ها: 162

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
471.jpg


جديدترين شماره «دنياي تصوير» منتشر شد

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،درتازه ترين شماره دنياي تصوير علاوه بر آخرين اخبار سينماي ايران و جهان و همچنين جداول توليد و فروش فيلم‌ها، پرونده‌اي درباره‌ي فيلم «آخرت»، جديدترين اثر کلينت ايستوود به همراه مروري بر کارنامه‌ي هنري اين فيلمساز را مي‌خوانيم.

گزيده‌اي از مطالب اين شماره از اين قرار است:

از کيانوش استقرارزاده «شب‌هاي برره» تا مستشارالملکِ طويله ي همايوني! (گفتگوي علي معلم با سيامک انصاري)

گزارش ويژه: با ترس فيلم مي‌بينيم! (25 فيلم برتر ژانر وحشت به انتخاب اساتيد وحشت)

تازه‌هاي 2010 (بازنشسته‌ي فوق‌العاده خطرناک، زندگي‌اي که ما مي‌شناسيم، آخرت، سيکرتاريات، محکوميت، اره‌ي سه‌بعدي، الاغ سه‌بعدي، مگامايند، روحم براي تسخير، فعاليت غيرعادي 2، براي دختران رنگين، قرارِ دقيق)

بر پرده‌ي سينماها (بعدازظهر سگيِ سگي، سن‌پطرزبورگ، شکلات داغ، هر چي خدا بخواد، لطفا مزاحم نشويد، نخودي، ملک سليمان، باد در علفزارمي‌پيچد)

بر صحنه تئاتر (قاتل بي‌رحم هِسه کارلسون، رستم و اسفنديار، نوشتن در تاريکي، زندگي ميان آتش)

مشاهير و سينما: ازدواج عاشقانه و ناهماهنگ سينما و ادبيات (گابريل گارسيا مارکز و سينما)

فيلم‌هايي بساز که فقط خودت مي‌تواني بسازي! (گفتگو با فرانسيس فورد کاپولا)

سادگيِ تقدير تيره‌ي تلخ (بررسي فيلم «زيبا» اثر آلخاندرو گونزالس ايناريتو)

در جستجوي انسانم (درس سينماي ايناريتو)

بازيگر مجبور است حس ششم داشته باشد (گفتگو با خاوير باردم)

احساس غرور مي‌کنم (گپي کوتاه با توبي هوپر، کارگردان فيلم «کشتار با اره برقي در تگزاس»)

کنترل شياطين درون (گفتگو با جان کارپنتر کارگردان برجسته‌ي سينماي وحشت)

فرهنگ کارگردانان (نوري بيگله جيلان، آلفونسو کوارون، سوفيا کاپولا، استيون چاو)

راهنماي کتاب (رومن به روايت پولانسکي، هاليوود، شبيه عطري در نسيم، خاطراتِ کاناپه‌ي فرويد، زير آفتابِ خوش‌خيالِ عصر)

راهنماي آلبوم‌هاي موسيقي (يه خاطره از فردا، ساعت 25 شب، پريچهره)

ريشه‌ها: يارِ ما غايب است و در نظر است... (هنر سير و سفر در سينما)

101 فيلم چهار ستاره‌ي تاريخ سينما (آخرين نمايش فيلم، بچه رزمري، فانوس سرخ را بياويز)

زوم: اندر احوالات ساخت فيلم تخيلي


در بخشي از يادداشت‌هاي سردبير آمده است:«کمبود سينماي باسوادان!

جمعيت ايران از سال‌هاي پيش از انقلاب اسلامي تاکنون تغييرات زيادي را تجربه کرده، سي و پنج ميليون بوده، هفتاد و پنج ميليون شده، اغلب بي‌سواد يا کم‌سواد بوده و اکنون نرخ باسوادي‌اش بالا رفته؛ اغلب روستانشين بوده و حالا بيشتر شهرنشين شده. تعداد دانش‌آموزان و دانشجويان‌اش ده‌ها برابر شده به شکلي که اغلب جمعيت جوان امروزي حداقل تا مقطع ديپلم تحصيل کرده‌اند و گروه زيادي تحصيلکرده در مقطع کارشناسي داريم. ميزان ارتباط جمعيت و بهره‌وري‌شان از رسانه‌هاي جمعي با گذشته غيرقابل مقايسه است. تلويزيون، تلفن همراه، اينترنت، ماهواره و سيستم‌هاي نمايش خانگي حالا در اغلب خانه‌ها يافت مي‌شود. ميزان مسافرت‌هاي خارجي و ديدن حداقل يکي دو کشور در ميان اقشار متوسط افزايش يافته و... خلاصه تمامي شواهد و قراين سخن از بالا رفتن باسوادي (به دو معنا، هم خواندن و نوشتن و هم آشنايي با پيشرفت‌هاي روز و رسانه‌ها) مي‌گويند. امروز که همه سخن از بحران مخاطب سينما مي‌گويند در حقيقت اين نکته مغفول مانده که مشکل امروز سينماي ما نبود سالن و فيلم براي اقشار انبوه باسواد جامعه است و اين اصلا به معني ضرورت ساختن فيلم‌هاي شبه‌روشنفکري و «خاص‌پسند» و «مديرپسند» نيست. مخاطبي که ساختار مدرن سينما را مي‌شناسد، حداقل توقع‌اش از سرگرمي، سرگرمي خوش‌ساخت و خوش‌ترکيب و هدفمند است، علاقه‌مند است فيلم‌ها او را به چالش بکشند و نکته‌ي نويني برايش طرح کنند، او را کودن فرض نکنند و آقا بالا سرش نشوند و خلاصه احترام او را حفظ کنند تا خريدار فيلم‌ها شود. متأسفانه در ساليان اخير نه تنها سينماي باسوادان رشد نکرده که مورد فشار هم قرار گرفته است. تصور ساده‌لوحانه از سينماي مخاطب‌پسند و ناديده گرفتن فاصله‌هاي فرهنگي بين تماشاگر فيلمفارسي‌هاي گذشته و تماشاگر امروز قطعا يک حرکت پس‌رو عقب‌افتاده است که در ذهن توليدکنندگان، مديران، گردانندگان، فيلمسازان و بازيگران رسوخ يافته است. بدون شناخت اين تحول اجتماعي در شاکله‌ي تصميم‌گير سينما نمي‌توان شاهد دگرگوني بود و در بر همان پاشنه‌ي قديمي خواهد چرخيد. متأسفانه تصور برخي دست‌اندرکاران بر اين است که اگر جلوي دو سه فقره فيلمفارسي را سد بگذارند و محدوديت نمايش و تشديد نظارت ايجاد کنند و در کنارش چند فيلم دولتي بسازند اوضاع درست مي‌شود. خير دوستان! همه ساز و کارها از جمله ساخت سالن‌هاي مدرن، تشويق سينماي باکيفيت و باسواد، تضمين نمايش آثار انديشمند، وجود جريان نقد سالم و باانگيزه و نکات مرتبط ديگر، تا با هم در يک حرکت هدفمند و هماهنگ قرار نگيرد، کاري از پيش نمي‌رود.



کلينت ايستوود، هفت‌تيرکشي که عارف شد

شايد هيچکس نمي‌توانست تصور کند هنرپيشه‌اي که با وسترن‌هاي اسپاگتي پا به عرصه‌ي سينما گذاشت و سال‌ها پرسوناي هفت‌تيرکشي بداخم و بي‌اعتنا اما جذاب را در سينما ارائه مي‌داد که در بيابان‌هاي غرب وحشي يا در شهرهاي پرتبهکار با قدرت مگنوم با دشمنان طرف مي‌شد، امروز به چنين جايگاهي در حوزه‌ي سينماي انديشه برسد. کلينت ايستوود با هر متر و معياري، امروز از فيلمسازان شاخص سينماي ارزشمند جهان است که در سنين کهنسالي نه تنها از انرژي فيلمسازي و قدرت تصويرپردازي‌اش چيزي کم نشده بلکه در حوزه‌ي فلسفه و عرفان در سينما به اوجي دست يافته که در کار کمتر فيلمسازي يافت مي‌شود.

مجموعه کارهاي مرگ‌انديشانه و تقديرگرايانه، انساندوستانه و ماوراءگراي ايستوود که با قدرت تمام از رودخانه‌ي مرموز آغاز شد و در عزيز ميليون دلاري به اوج رسيد و اينک با آخرت، فيلم تازه‌اش، دنبال شده، در کنار آثار موثر نافذ و قدرتمند اجتماعي‌اش مثل بچه عوضي، گران تورينو و شکست‌ناپذير و دو اثر شاخص جنگي‌اش، نامه‌هايي از ايووجيما و پرچم‌هاي پدران ما، کارنامه‌ي سال‌هاي اخير وي را پربارتر از هر فيلمسازي در اين سنين جلوه مي‌دهد. مرد بدون نام (نام کاراکتر وي در وسترن‌ها) اکنون مرشد معتبري است.



سينماي صادق، سينماي کاذب

وقتي به ايتاليا سفر کني و در کوچه پس‌کوچه‌هاي شهرها و روستاهايش، از سيسيل تا ناپل و رم و فلورانس، با مردم روبرو شوي و مسائل جامعه‌ي معاصر ايتاليا (از سياست تا مافيا و مسائل اجتماعي و اقتصادي و فرهنگي) را مرور کني، نکته‌ي عجيب و جذابي درمي‌يابي: اينکه چقدر سينماي اصيل ايتاليا، سينماي صادقي در تصوير کردن ايتاليا و ايتاليايي‌هاست. کسي که از گذشته تا امروز آثار برجسته‌ي اين سينما از دسيکا و روسليني و فلليني و مونيچلي و پيترو جرمي و دينو ريزي و رُزي بگير تا تورناتوره و بلوکيو و مورتي و ديگران را ديده باشد، ايتالياي واقعي را ديده است، با مردم‌اش زندگي کرده، در فضاهاي تاريخي و کهن‌اش قدم زده، با آن خنديده، گريسته، عاشق شده و مبارزه کرده است. در ميان سينماگران اروپايي، شايد صادق‌ترين و معتهدترين فيلمسازان،‌ايتاليايي‌ها باشند. در نقطه‌ي مقابل سينماي ايتاليا، سينماي هندوستان است. وقتي با تصويري که بخش اعظم باليوود از هندوستان ارائه داده پا به هندوستان بگذاري، يکسره با هند ديگري روبرو هستي که جز در برخي لحظات، هستي ديگري از اين شبه‌قاره را بازتاب مي‌دهد. سينماگر هندي نقش روياسازي را چنان جدي گرفته که اثري از هند امروز (جز در برخي طبقات اجتماعي و شهرهاي بزرگ مثل بمبئي و دهلي) و مسائل مبتلابه آن در سينماي اين کشور نيست. سينماي حقيقي و حقيقت سينماي جهاني در الگويي از اين هنر-صنعت يافت مي‌شود که نخست با سرزمين‌اش صادق باشد،چنانکه سينماي اصيل ايتاليا چنين بود و هست. سينماي کاذب چون اصالت سرزميني ندارد، اصالت جهاني به دست نمي‌آورد. هر چند به شکل محدودي بازار داشته باشد اما نفوذ و تأثير الزما با فروش به دست نمي‌آيد.»
 

فایل های ضمیمه

  • 471.jpg
    471.jpg
    128 KB · نمایش ها: 9
بالا