برگزیده های پرشین تولز

مشکل شارژ نشدن باتری لپتاپ بعد از مدتی بلااستفاده بودن

MR-S

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2013
نوشته‌ها
4,438
لایک‌ها
7,679
سلام، آقا ما از وقتی لپتاپ خریدیم چون دائم داخل خونه بود باتریش رو انداختیم یه گوشه ای حالا بعد از چند سال گذاشتم داخل لپتاپ وصل هست اما شارژ نمیشه، حل شدنیه یا فاتحش خونده شده؟
 

behrooz3229

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,423
لایک‌ها
1,270
شوک بهش بدید شاید درست بشه - تعمیرکاران لپتاپ یا موبایل فکر کنم بتونن
 

behrooz3229

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,423
لایک‌ها
1,270
اینجا یه روشی توضیح داده


اما من فکر کنم با دستگاه باید شوک بدید . مث ادم نیمه مرده که زندش میکنن با شوک؛؛ البته نه همیشه ، گاهی وقتا به این دنیای شوم برمیگرده:(:eek::oops:;)
 

behrooz3229

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,423
لایک‌ها
1,270
اینجا هم هست - البته دقت کنید صدمات جبران ناپذیر نزنید که یه موقع خودتون هم به شوک احتیاج پیدا کنید - البته دوراز جون شما و من !!:oops:
 

memol1985

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2018
نوشته‌ها
2,474
لایک‌ها
2,006
باتری های لپ تاپ به طور ایده آل باید حدود دو ساعت و نیم شارژ خود را حفظ کنند اما بعد از گذشت 1 تا 2 سال عمر مفید آنها کاهش یافته و کارایی اصلی خود را از دست می دهند.
باتری های ضعیف شده یا اصطلاحاً مرده لپ تاپ فقط 10 تا 15 دقیقه شارژ را در خود نگه می دارند و برای خرید دوباره آنها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید اما بهتر است قبل از آن روشی را که دریچه به شما پیشنهاد می دهد امتحان کنید.
باتری لپ تاپ خود را به مدت 15 ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببند، سپس آن را از فریزر خارج کرده و چهار دفعه شارژ و دشارژ (خالی) نمایید تا باتری عمری دوباره بگیرد.
اما این عمل چگونه باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شده و چقدر بر مبنای علمی استوار است؟ همانطور که میدانید جریان برق به علت لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به دلیل نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است.
سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می کند.
البته برای متوقف کردن کامل لرزش مولکول ها به سرمای -273 درجه سانتی گراد نیاز است که عملاً دست یافتنی نیست و علت عملکرد بهتر CPU در هوای سرد نیز همین امر است.
با استفاده از این ترفند باتری لپ تاپ شما می تواند مجدداً 1 تا 2 ساعت شارژ خود را حفظ نماید و این روش را برای بازیابی هارد دیسکی که کار نمی کند نیز می توان بکار برد.

منبع:شایعه...
 

amirpcp30

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2011
نوشته‌ها
914
لایک‌ها
130
محل سکونت
کرمان
سلام دوست عزیز
این مورد رو من قبلا تحقیق کردم
یک باتری لپ تاپ داشتم که سل هاشو عوض کردم بعد کلا شارژ نمیگرفت ولی اگه سل هاش رو شارژ می کردم برق میداد به لپ تاپ و میشد استفاده کرد ولی با لپ تاپ نمیشد شارژش کرد
با تحقیق سر این موضوع متوجه شدم عمدا ی فلگ گذاشتن که اگه سل ها رو تعویض کردیم شارژ نگیره (نمیخوان ما سل ها رو تعویض کنیم و مجبور باشیم ی باتری کامل بخریم)
وقتی که باتری به مدت زیادی استفاده نشده ولتاژ سل ها صفر شده مثل وقتی که سل ها رو جدا کردین و بخواهین سل جدید بزارین داخلش
فک می کنم بعضی باتری ها رو میشد درست کرد که باز شارژ بگیرن بعضی نه ولی کلا ارزش نداره
 
بالا