برگزیده های پرشین تولز

مضرات و معایب **** وگان را تا چه اندازه می شناسید؟ (8 عارضه)

maedejy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آگوست 2019
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سن
25
مضرات و معایب **** وگان کدامند؟
مضرات و معایب **** غذایی وگان پس از مزایای آن احتمالا اولین چیزی است که برای دنبال کنندگان این **** اهمّییّت دارد.در این مقاله سعی شده ابتدا به بررسی مضرات و معایب **** وگان پرداخته و در صورت امکان راه حل هایی برای برطرف سازی این مشکلات ارائه شود.همراه ماباشید تا از این مضرات آگاه شوید.

مضرات و معایب **** وگان
کمبود پروتئین
شاید بتوان گفت اولین و اصلی ترین دغدغه ی افرادی که قصد شروع **** وگان را دارند چگونگی تامین پروتئین مورد نیازشان باشد.بدن انسان ها برای ساخت عضله ,ترمیم آسیب دیدگی ها و زخم ها, جلوگیری از پوکی استخوان و بسیاری دیگر از مواردی که سلامت فرد به آن ها وابسته است,به پروتئین نیاز دارد.پس این نگرانی افراد آنقدرها هم بی دلیل نیست.حتما بسیار شنیده اید که برخی معتقدند همه ی پروتئین های مورد نیاز بدن را می توان از طریق گیاهان به دست آورد.این سخن تا حدودی درست است .البته اگر دو مورد زیر مشکلی ایجاد نکنند.

1-پروتئین های حیوانی اغلب دارای تمامی اسید آمینه های ضروری(واحد ساخت پروتئین ها) هستند اما در اغلب گیاهان تنها یک یا چند نوع از آن ها یافت می شود.

2-گوشت ها به نوعی پروتئین های فشرده بوده و از میزان بالایی پروتئین برخوردارند به طوری که از هر 100 گرم گوشت گوساله حدودا 30 گرم آن پروتئین است.اما این رقم در اغلب گیاهان بسیار پایین تر است.

در نتیجه اغلب گیاهان از نظر کمی و کیفی دارای پروتئین کمتری نسبت انواع گوشت ها هستند.

در ادامه به مضرات و معایب **** وگان که مربوط به ناتوانی آن در تامین ویتامین B12 است می پردازیم.

کمبود ویتامین B12

از دیگر مضرات و معایب **** وگان می توان به ناتوانی اش در تامین ویتامین B12 فرد اشاره کرد.ویتامین B12 ,این ویتامین محلول در آب,در محصولات گوشتی موجود است.وجود این ویتامین برای بدن بسیار ضروری است زیرا تولید بافت های بدن,کمک به همانندسازی ژن های موجود در هسته ی سلول,تولید رشته های عصبی و تولید سلول های قرمز خون,همه و همه وابسته به این ویتامین هستند.لذا کمبود آن می تواند مشکلات بسیار زیادی از جمله کم خونی را در افراد ایجاد نماید.

ضعف استخوان ها
محدود شدن مصرف لبنیات در این **** می تواند میزان دریافتی کلسیم فرد را کاهش دهد.همچنین ممکن است این افراد به کمبود ویتامین D نیز مبتلا شوند.کمبود کلسیم و ویتامین D خود از عوامل ضعف های استخوانی به شمار می روند. همچنین در طی برخی تحقیقات نتایجی حاصل شده که تاثیر منفی کمبود پروتئین بر استخوان ها را نشان می دهد.به طور کلی با بررسی میزان سلامت استخوان وگان ها ,این نتیجه گرفت شد که این افراد دارای تراکم استخوانی پایین تری نسبت به سایرین هستند.

برای مطالعه ادامه این مقاله رو تیتر زیر کلیک کنید.



معایب **** وگان



با لینک زیر را در مرورگر خود کپی نمایید.

http://blog.bamailto.com/complications_of_vegan_diet/
 

deltadecoration

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2019
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
2
سن
63
بالا