برگزیده های پرشین تولز

معرفی جاذبه های گردشگری تهران (مسیر دوم - میدان بهارستان)

NetTours2017

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2017
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
1
معرفی جاذبه های گردشگری تهران (مسیر دوم - میدان بهارستان)
در تهران گردی با نت تورز تصمیم داریم 5 مسیر از تهران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با خیال آسوده تور تهران گردی لذت بخشی را تجربه نمائید. مسیر اول بازار تهران و کاخ گلستان، مسیر دوم میدان بهارستان، مسیر سوم باغ ملی، مسیر چهارم؛ میدان تجریش و مسیر پنجم؛ شهر ری می باشد.

وقتی وارد میدان بهارستان میشوید، در قسمت شرقی آن ساختمان مجلس شورای ملی به چشم میخورد که امروزه بدون دست خوردن در جای خود باقی مانده است. این ساختمان وقایع تاریخی گوناگونی همانند به توپ بستن مجلس، ترور حسنعلی منصور، کودتای 28 مرداد، قیام 15 خرداد و قیام 30 تیر را به خود دیده است. در منتهی الیه غربی میدان بهارستان یک ماکت توپ در برابر مجلس قرار گرفته است که یاد آور حادثه تلخ به توپ بستن مجلس باشد.


باغ نگارستان و موزه کمال الملک

در شمال میدان بهارستان باغ نگارستان قرار گرفته است و وقایع گوناگونی همچون مراسم تاج گذاری محمد شاه قاجار، قتل قائم مقام فراهانی، تاسیس نخستین مدرسه کشاورزی ایران و ... را به خود دیده است. امروزه میتوانید از دانش سرای عالی با ساختمان هایی دلنواز بازدید داشته باشید. در این قسمت موزه کمال الملک نیز برپا شده است که آثار فاخر شاگردان کمال الملک را به نمایش گذاشته اند.

%D8%A8%D8%A7%D8%BA-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg



عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه را مسعود ظل السلطان فرزند ناصر الدین شاه ساخته است و بعد از مرگ وی، بین ورثه آن تقسیم شده است و بخش اعظم آن در اختیار وزارت فرهنگ و در سال های بعد در اختیار وزارت آموزش و پرورش تا سال 70 قرار گرفت. بازدید از عمارت مسعودیه با خرید بلیت آزاد می باشد ولی در داخل آن فروشگاه و امکانات خاصی وجود ندارد و شما میتوانید از باغ و عمارت دیدن کنید و لذت ببرید.

%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%87.jpg




مسجد و مدرسه سپهسالار یا مدرسه عالی شهید مطهری
شخصی که باعث شد این مسجد و مدرسه ساخته شود، فردی به نام میرزا حسین خان مشیر الدوله که معروف به سپهسالار بود. این مدرسه در 150 سال گذشته مرکز مهم آموزشی، فرهنگی و دینی بوده است و چهره های شاخصی را نیز به خود دیده است. بازدید عموم از این مدرسه امکان پذیر نیست اما میتوانید از جنوب شرقی میدان بهارستان، قسمتی از ساختمان را ببینید و تجربه خاصی را در تور ارزان تهران برای خود ثبت نمائید.

%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C.jpg




ساختمان و موزه مجلس شورا
این ساختمان محل برپا شدن اولین پارلمان دموکراتیک در سطح قاره آسیا می باشد که در وسعت جهانی دارای ارزش خاصی می باشد. این ساختمان به دستور میرزا حسین خان مشیرالدوله در زمان ناصر الدین شاه ساخته شد و بعد از مرگ وی دولت این ساختمان را به تصاحب خود به علت نداشتن ورثه ای برای مشیر الدوله، در آورد. بعد از پیروزی جنبش مشروطه، ساختمان بهارستان در اختیار نمایندگان قرار گرفت و به مدت 72 سال شاهد وقاعی مختلف و چهره های متفاوت نمایندگان بود. در این ساختمان، امروزه موزه مجلس شورا برپا شده است که برای علاقمندان به تاریخ قرن گذشته حرف های بسیاری را دارد. در تور تهران بازدید از این محل زیبا را از دست ندهید. موزه هنرهای ملی و عکاسی تهامی از دیگر محل های دیدنی میدان بهارستان می باشد.

%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%84%DB%8C.jpg




برای اطلاع داشتن از قیمت تور تهران، تور لحظه آخری تهران و تور تهران ارزان لطفا به لیست تور های نت تورز مراجعه نمائید.
 
بالا