به نقل از mazoolagh :در شکل زیر بدون استفاده از روابط مثلثاتی ثابت کنید: U = W + Y
به نقل از mazoolagh :این همون مساله شماره 10 هست یعنی جوایش 1 و 2 و 3
به نقل از shirfarhad :من ميدونستم كه اين سوال با سوال 10 يه فرقي داره و خود اردشير متوجه نشده. حالا پس از يك هفته تلاش فهميدم كه جواب سوال ده كه گفته بود سه عدد صحيح پيدا كنيد كه حاصلجمعش با حاصلضربش برابر باشه 0 و 1و 1- هم ميشه اما سن كودكان كه منفي و 0 نميشه پس فقط همون 1و2و3 هست.:wacko:
به نقل از shirfarhad :من ميدونستم كه اين سوال با سوال 10 يه فرقي داره و خود اردشير متوجه نشده. حالا پس از يك هفته تلاش فهميدم كه جواب سوال ده كه گفته بود سه عدد صحيح پيدا كنيد كه حاصلجمعش با حاصلضربش برابر باشه 0 و 1و 1- هم ميشه اما سن كودكان كه منفي و 0 نميشه پس فقط همون 1و2و3 هست.:wacko:
به نقل از shirfarhad :من ميدونستم كه اين سوال با سوال 10 يه فرقي داره و خود اردشير متوجه نشده. حالا پس از يك هفته تلاش فهميدم كه جواب سوال ده كه گفته بود سه عدد صحيح پيدا كنيد كه حاصلجمعش با حاصلضربش برابر باشه 0 و 1و 1- هم ميشه اما سن كودكان كه منفي و 0 نميشه پس فقط همون 1و2و3 هست.:wacko:
به نقل از mazoolagh :من خودم حلش نکردم ولی دوست اگر کسی حلش کرد شکل خوشگل و توضیحات کافی بگذاره (مثل خودم)
به نقل از ardeshir.a.m :دوست عزیز ، نظر شما در مورد جواب شیر فرهاد چیه؟ تایید میکنید؟
اگر به مركزيت c و شعاع DC يك دايره رسم كنيم آنگاه U زاويه مركزي Y زاويه محيطي و W زاويه ظلي اين دايره هستند و اگر درست يادم باشه اندازه زاويه مركزي برابر با وتر روبرو است اما اندازه زاويه محيطي و ظلي نصف كمان روبرو هستند پس زاويه U برابر با ED است كه حاصلجمع YوW است. درسته؟
به نقل از ardeshir.a.m :پارادوکس مثلثهای همنهشت
دوستان شکل زیر رو با دقت نگاه کنید ، آیا کسی میتونه به سوال مطرح شده جواب بده؟
مشاهده پیوست 4716
ضمنا" بهتره بگم که خودم هم جواب رو نمیدونم.
به نقل از ardeshir.a.m :پارادوکس مثلثهای همنهشت
دوستان شکل زیر رو با دقت نگاه کنید ، آیا کسی میتونه به سوال مطرح شده جواب بده؟
مشاهده پیوست 4716
ضمنا" بهتره بگم که خودم هم جواب رو نمیدونم.
به نقل از shirfarhad :با ارقام 242377 چند عدد ميتوان ساخت به شرط اينكه از 400000 بيشتر نشود؟
میشه توضیح بدی اینی که شما گفتی یعنی چه؟:blink:به نقل از shirfarhad :كسي بلد نيست؟:hmm:
به نقل از Reza364 :
هیچ جای تاریخ نداریم که عربها علم ریاضی بدونند! یا اصلا ازش خوششون بیاد! یا به عنوان افتخار ازش یاد کنند! بگذریم جوابش اینه:به نقل از ardeshir.a.m :دوستان یه معمای ریاضی هست که خیلی جالب به نظر میرسه ، گروهی میگویند که حضرت علی (ع) در دوران خودش این مورد رو که یه مشکل لاینحل به نظر میرسیده حل کرده است ( دروغ و راستشو نمیدونم به گردن خودشون ) ، ببینیم نظر شما چیه.
شخصی که سه فرزند داشته در هنگام مرگ اینگونه وصیت میکند : من 17 شتر دارم ، بدون اینکه هیچکدام از شترها را سر ببرید ( یعنی بدون ذبح ) یا بفروشید ، آنها را اینگونه بین فرزندانم تقسیم کنید:
به فرزند اولم یک دوم کل شترها ( نصف شترها ) را بدهید ، به فرزند دومم یک سوم کل شترها را بدهید و به فرزند سومم یک نهم کل شترها را بدهید. تقسیم به گونه ای صورت گیرد که تمام فرزندان به حق خود برسند و همگی راضی و خوشحال باشند. اکنون کسی میتواند بگوید که حضرت علی ( ع ) ( به نقل از گوینده معما ) ، چگونه این مورد را به راحتی حل کرد ؟
موفق و پیروز باشید.
1/2+1/3+1/9=17/18
17/18
به نقل از setareh2 :هیچ جای تاریخ نداریم که عربها علم ریاضی بدونند! یا اصلا ازش خوششون بیاد! یا به عنوان افتخار ازش یاد کنند! بگذریم جوابش اینه:
چون مجموع نسبت ها میشهکد:1/2+1/3+1/9=17/18
پس ما اگه فرضا یه دونه به کل اضافه کنیم بعد تقسیم ارث باز یکی زیاد میاد! و اینجوری هم به همه بیشتر از سهمشون میرسه و هم لازم نیست عربها شتر هاشون رو تکه تکه کنند (بلایی که سر فرش گلستان آوردن!!!!) آخرشم همه چیز به خوشی تموم میشه به اولی 9 تا به دومی 6 تا و به آخری 2 تا میرسه! و چون اونا عربن! فکر میکنند که معجزه شده! (خدایا توبه!)کد:17/18