برگزیده های پرشین تولز

نحوه نصب و راه اندازی کامل W3 Total Cache

Javacl

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,659
لایک‌ها
1,026
محل سکونت
شادشهر قدیم
سلام،قبل از اینکه مطلب رو بخونید بگم که این توضیحات ترجمه ی یه سایت خارجی هست که ماله ورژن های پایینه این افزونه اس،الان بخواهین اینارو تنظیم کنید یه سری گزینه جدید میبینید که گاها" با این توضیحات میشه راجع به شون تصمیم گرفت و گاها" نمیشه،اونا رو باهم حالا اگه دوست داشتین یه بحثی میکنیم ببینیم کدوم بهتره؟!

___________________________________________________
W3 Total Cache چیست؟

W3 Total Cache سریعترین و کاملترین افزونه برای بالا بردن سرعت و کارایی سایت وردپرس شماست.سایت های بزرگی که از این افزونه استفاده می کنند،گویای این مطلب است.سایت هایی مثل :mashable.com, smashingmagazine.com, yoast.com, WPBeginner و... .افزونه W3 Total Cache کارایی سایت را بالا می برد،همه اجزا سایت را کش (Cache) می کند،سرعت دانلود را کاهش می دهد و امکان استفاده یکپارچه از سیستم CDN یا همان Content Delivery Network را فراهم می کند،پس نتیجه نهایی برای کاربر،بالا بودن سرعت سایت خواهد بود.

1.نصب W3 Total Cache در وردپرس

قبل از نصب W3 Total Cache،باید مطمئن شویم که هیچ افزونه کش کننده دیگری (مثل WP Super Cache) فعال نباشد.در غیر این صورت ممکن است بمحض فعال سازی آن،خطا داده شود.برای نصب افزونه می توانید به طریق زیر عمل کنید:
به مدیریت وردپرس رفته و روی Plugins » Add New کلیک کنید.حالا عبارت “W3 Total Cache” را جستجو کنید.نتیجه باید شبیه شکل زیر باشد:
installw1.gif


حالا افزونه را نصب و فعال کنید.اگر می خواهید با FTP این کار را انجام دهید،می توانید آنرا دانلود کرده و سپس در مسیر /wp-content/plugins/ آپلود کنید.به محض فعال شدن این افزونه،یک منو بنام “Performance” به منوهای مدیریت اضافه می شود.با کلیک بر روی آن،وارد تنظیمات می شوید.
۲.تنظیمات و پیکربندی W3 Total Cache

W3 Total Cache افزونه ای است بسیار قدرتمند(به قول دوستان فرنگی،Powerfull!)،بنابراین انبوهی از تنظیمات مختلف دارد که می خواهیم جز به جز آنها را بررسی کنیم ولی قبل از هر چیز و بر اساس یک قانون نانوشته،باید از تنظیمات عمومی دیدن کنیم.
تنظیمات عمومی

برای دسترسی به این بخش می توانیم از دو راه زیر وارد شویم:
generals.gif




اول شما گزینه ای را برای فعال یا غیر فعال کردن حالت پیش نمایش(Preview) می بینید.فعال بودن پیش نمایش به معنی تقریبا غیرفعال بودن افزونه است پس باید آن را غیرفعال کنید تا افزونه فعال شده و از حالت صرفا نمایشی به حالت کار درآید.مثل شکل زیر:
general2.gif




گزینه دیگر این صفحه،بخش Page Cache است.این بخش مثل افزونه WP Super Cache کار می کند.وظیفه این قسمت از سیستم ما،ایجاد صفحه ایستای کش از هر صفحه ای است که بارگذاری می شود،بنابراین لازم نیست موقع load صفحات برای هر کاربر،صفحه به صورت داینامیک(تعامل با پایگاه داده) از نو بارگذاری شود.با فعال بودن این گزینه،سرعت بازگذاری شما تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.
برای سرورهای اشتراکی که کابران زیادی از آن استفاده می کنند،گزینه Disk (Enhanced) شدیدا پیشنهاد می شود.نتیجه مطابق شکل زیر خواهد بود:
general3.gif



بعد از Page Cache می توانی Minify یا همان خرد کردن را ببینیم.Minify یک تکنیک مشهور برای کاهش حجم فایل های CSS,JS,HTML,پست ها،صفحات و فیدهای RSS می باشد.مبنای کار آن نیز حذف محتویات غیر ضروری است که کاربران نیازی به دیدن آنها ندارند.مثلا توضیحات فایل های شیوه نامه که برای توسعه دهندگان مورد نیاز است،نه کاربران شما.یا فاصله ها را که با حذف آنها ،حجم فایل ها کم شده و می تواند سرعت بارگذاری را تا ۱۰% افزایش دهد.Disk تنها بهترین گزینه برای سرورهای اشتراکی است.نتیجه کار باید به این شکل باشد:
general4.gif




گزینه بعدی Database Cache است.این می تواند بسیار تعیین کننده باشد زیرا پایه کار وردپرس بر اساس تعامل دائمی با پایگاه داده است.اکثر اوقات ارتباط زیاد با دیتابیس و ارسال پرس و جوهای مختلف،علت اصلی کاهش سرعت سایت هاست که می تواند تا داون شدن و بعد از کار افتادن و خرابی سایت در ترافیک های بالا هم پیش برود.Database cache پرس و جو (Query) ها را کش کرده و می تواند سرعت سایت را ۱۰۰ برابر افزایش دهد.
general5.gif




گزینه بعدی Object Cache است.این گزینه می تواند سرعت سایت های فوق العاده داینامیک را که از Object Cache API استفاده می کنند،افزایش دهد.
general6.gif




حالا می رسیم به گزینه CDN یا همان Content Delivery Network که در آینده از آن زیاد خواهیم شنید.در این رابطه W3 Total Cache از سرویس های MaxCDN,NetDNA, Amazon S3, Rackspace Cloud, و Amazon Cloud Front پشتیبانی می کند.همانطور که واضح است،این بخش بدرد افرادی می خورد که یا از CDN استفاده می کنند و یا قصد استفاده از آن را دارند.مثلا اگر از MaxCDN استفاده کنیم،تنظیمات به این صورت خواهد بود:
general7.gif




گزینه بعدی و آخرین بخش از تنظیمات عمومی افزونه،کش مرورگر یا Browser Cache است.این گزینه محتویات با فشرده سازی کرده و برای اشیاء سایت نیز تاریخ انقضا در نظر می گیرد.هر موقع کاربری از سایت شما بازدید می کند،مرورگر وی یک کپی از سایت شما را در رایانه او ذخیره می کند تا اگر دوباره از سایت شما بازدید کرد،نیازی به بارگذاری دوباره نباشد[مخصوصا مرورگر opera که از این طریق سرعت خود را فوق العاده افزایش می دهد].اما هر مرورگر در یک بازه مشخص کش خود را خالی می کند.حالا با فعال کردن این گزینه،سایت شما به مرورگر می فهماند که هر شی را تا چه مدتی در کش خود حفظ کند.برای مثال شما ممکن است favicon خود را تا ماه ها نیز تغییر ندهید.پس این یکی از چیزهایی است که می توان تا یک ماه بدون تغییر از آن استفاده کرد.
general8.gif




حالا تنظیمات عمومی به پایان رسیدند و می خواهیم با هم به سراغ هر یک از تنظیمات برویم و نگاه دقیق تری به جزئیات شان بیندازیم

جزئیات گزینه Page Cache

اگر این گزینه را فعال کرده باشید،به شکل زیر می توانید به آن برسید
pagecach.gif




و حالا گزینه های زیر را خواهید دید
pagecaci.gif




اگر توجه داشته باشید در تصویر بالا می بینیم که Page Cache فعال است.اگر این گونه نبود لطفا با رفتن به تنظیمات عمومی،آن را فعال نمایید.پایین تر که می آییم ،گزینه ای را می بینیم که با استفاده از آن می توانیم کش را خالی کنیم.هنگامی که خطایی را در سایت خود مشاهده می کنید یا کاربران مشکلی را به شما گزارش دادند می توانید با خالی کردن کش ،تا حدوددی مشکلات را رفع کنید .زیرا نسخه جدید سایت دوباره فعال شده و در جای کش قدیمی را می گیرد.می رسیم به گزینه های بعدی که به صورت چک باکس هستند.اولین آنها گزینه ای است که کش صفحه را برای کاربران وارد شده مانند مدیران غیرفعال می کند.دلیلش نیز مشخص است.زیرا مدیر باید قادر باشد تغییراتی را که در سایت اعمال می کند به صورت فوری ببیند و برای این کار باید کش صفحه غیرفعال باشد. تنظیم بعدی مربوط به کش صفحه اول یا همان home page خودمان است.با توجه به اینکه در اکثر سایت ها،صفحه اول پربازدیدترین صفحه سایت است،فعال کردن این گزینه می تواند ایده خوبی باشد.گزینه بعدی ،کش کردن فیدها،نظرات ،دسته بندی ها و … است و با توجه به اینکه روزانه بازدید زیادی مربوط به این بخش های می شود،فعال کردن آن می تواند سرعت را بالا ببرد.گزینه های بعدی را نیز انتخاب نکردیم زیرا نیازی به آنها نبود ولی شاید برای بعضی از سایت ها لازم باشد.
حالا به تنظیمات پیشزفته Page Cache نیز نگاهی می اندازیم.
pagecacj.gif




اگر دقت کنید ما تنظیمات این بخش را تغییر نداده ایم.هر چه باشد تنظیمات پیشرفته هستند دیگر !
icon_smile.gif
در بخش اول شما می توانید طول عمر کش صفحه را بر حسب ثانیه تعیین کنید که در اینجا ۳۶۰۰ ثانیه است.البته اگر سایت پرترافیک و شلوغی دارید.گزینه بعدی مربوط به user agent ها و کوکی ها ردی می باشد.مثلا شما می توانید تعیین کنید که صفخات کش به Google Bot ارسال نشوند،گرچه توصیه نمی شود.همچنین می توانید صفحاتی را که نمی خواهید کش شوند،تعیین کنید.

جزئیات گزینه Minify

تنظیمات minify می توانند از سایتی به سایت دیگر متفاوت باشند،ولی بعضی چیزها مشترک است.ابتدا مطمئن شوید که این گزینه فعال است.

minify00.gif




همانطور که در تصویر بالا می بینید،پیام سبز رنگ به ما می گوید که این گزینه فعال است.توصیه می کنیم تنظیمات را مانند شکل بالا انجام دهید.فکر می کنم هر یک از گزینه ها خود گویای کارکرد خود می باشد و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

جزئیات گزینه Database Cache

ما هیچ تنظیمی را در کش دیتابیس تغییر ندادیم.شما نیز تا زمانی که نیاز به تغییرات اضافی بر روی سایت نداشتید،لزومی ندارد تنظیمات را تغییر دهید.مهمترین بخش این قسمت،never cache the following pages است.برای مثال اگر صفحه ای فشار زیادی به پایگاه داده وارد می کند،می توانید آن را در این جا ذکر کنید.

dbcache0.gif




جزئیات Object Cache

همه چیز در حالت پیش فرض روی اکثر سایت ها جواب می دهد.اگر خواستید گزینه به خصوصی را تغییر دهید،می توانید آنرا اجرا کنید.

جزئیات تنظیمات Browser Cache

به صورت پیش فرض فقط فشرده سازی Gzip و W3 Total Cache header فعال هستند.ولی می خواهیم پا را فراتر بگذاریم.ما Set Expires Header و Set Entity Tag یا (etag) را نیز فعال کردیم و احتمالا برای سایت شما نیز بهتر است این کار را انجام دهید.البته قبل از این کار بهتر است کمی در مورد هر کدام از آنها مطالعه داشته باشید تا بهترین نتیجه دلخواه شما حاصل شود.در کل سایت ها انواع مختلفی دارند و نیاز هایشان نیز متفاوت است.ممکن است سایت شما گزینه ای نیاز داشته باشد ولی سایت ما خیر.

منبع : سایت فوتولیا
 

Mon_hareF

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,335
لایک‌ها
700
محل سکونت
Iran,Esfahan
مرسی جواد . .

امتحانش میکنم ;)
 

M@rteza

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
1,565
لایک‌ها
515
محل سکونت
ایران
سلام اين افزونه چقدر لود سايت رو سريع تر ميكنه مثلا يه سايتي كه توش پر عكسه تاثير ميزاره ؟
 

Javacl

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,659
لایک‌ها
1,026
محل سکونت
شادشهر قدیم
سلام اين افزونه چقدر لود سايت رو سريع تر ميكنه مثلا يه سايتي كه توش پر عكسه تاثير ميزاره ؟

تقریبا تاثیر خیلی بسزایی داره:)
من خودم سایت عکس دارم،لودش خیلی بالا بود،الان سرعت لود صفحه رو 8.9 ثانیه رسوندم،از این کمتر دیگه فکر نکنم بشه،البته افزونه رو مثه بالا تنظیم کنید،یعنی بیشتر تنطیمات بالا همون تنظیمات دیفالت هستش کافیه چند جا رو عوض کنید!
 

M@rteza

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
1,565
لایک‌ها
515
محل سکونت
ایران
عجب افزونه اي معرفي كردي خيلي رديفه لود خيلي سريع كرد

دستت طلا
 

ikiosan

Registered User
تاریخ عضویت
21 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,136
لایک‌ها
231
سن
30
محل سکونت
اندیشه
این افزونه که معرفی کردید بهتره یا wp super cache ?

من wp super cache رو دارم حالا به نظر دوستان همین بمونه یا جایگزین کنم ؟


اگه عوض کنم مشکلی به وجود نمیاد؟
 

mohsenshahbazi

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
4,025
لایک‌ها
3,825
محل سکونت
اصفهان
این پلاگین یه قسمت داره به اسم CDN که مخفف Content Delivery network هست . در واقع شما میتونید یه منبع cdn راه اندازی کنید و آدرسش رو در این بخش بدید . یه چیزایی مثل javascript / css / images و اینجور موارد از روی cdn میاد و بستگی به اون cdn سرعت لود به صورت چشمگیری افزایش پیدا میکنه . البته این روش برای وب سایتهای با بازدید خیلی زیاد کاربرد داره و رو وبلاگ های عادی مثل کشتن پشه با تانک هست !

احیانا اگر کسی بخواد cdn راه بندازه هم یه جا سراغ دارم رایگان میده .
 

Javacl

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,659
لایک‌ها
1,026
محل سکونت
شادشهر قدیم
این افزونه که معرفی کردید بهتره یا wp super cache ?

من wp super cache رو دارم حالا به نظر دوستان همین بمونه یا جایگزین کنم ؟


اگه عوض کنم مشکلی به وجود نمیاد؟
من یه زمانی جفتش رو استفاده میکردم :دی اما یه جا خوندم باید wp super cache رو غیر فعال کنم تا کارکرد این یکی معلوم شه،حالا شما هم اگه خواستی این رو نصب کنی حتما اون یکی رو غیر فعال کن!
این پلاگین یه قسمت داره به اسم CDN که مخفف Content Delivery network هست . در واقع شما میتونید یه منبع cdn راه اندازی کنید و آدرسش رو در این بخش بدید . یه چیزایی مثل javascript / css / images و اینجور موارد از روی cdn میاد و بستگی به اون cdn سرعت لود به صورت چشمگیری افزایش پیدا میکنه . البته این روش برای وب سایتهای با بازدید خیلی زیاد کاربرد داره و رو وبلاگ های عادی مثل کشتن پشه با تانک هست !

احیانا اگر کسی بخواد cdn راه بندازه هم یه جا سراغ دارم رایگان میده .

محسن جان یه کم راجع بهش بیشتر توضیح میدی؟! من اگه کسی بخواد با این افزونه cdn بندازه رو میتونم بهش یاد بدم ولی خودم نمیدونم اصلا چی هست؟! یه کم ساده تر بگو اطلاعاتم کامل شه:)
 

TinySkin

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2009
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
45
محل سکونت
تهران
من یه زمانی جفتش رو استفاده میکردم :دی اما یه جا خوندم باید wp super cache رو غیر فعال کنم تا کارکرد این یکی معلوم شه،حالا شما هم اگه خواستی این رو نصب کنی حتما اون یکی رو غیر فعال کن!


محسن جان یه کم راجع بهش بیشتر توضیح میدی؟! من اگه کسی بخواد با این افزونه cdn بندازه رو میتونم بهش یاد بدم ولی خودم نمیدونم اصلا چی هست؟! یه کم ساده تر بگو اطلاعاتم کامل شه:)
ببین الان سایت شما فرضا روی هاست آمریکا هستش پس مایی که توی آسیا هستیم درخواست هایی که به سمت سرور میره و برمیگرده کلی طول میکشه و این میلی ثانیه ها خیلی مهمه توی یه صفحه با حجم بالا
حالا شما وقتی یه سرویس cdn میخری و روی سایتت راه میندازی اون شرکت مورد نظر سرورهای مختلفنی در آسیا و اروپا و آمریکا داره
حالا اگر کاربری که از آیپی اروپا وارد میشه سایتت بسیاری از اطلاعاتش از cdn اروپا خونده میشه و این سرعت خیلی بالاتر میره
و برای آسیا هم همینطوری هستش و اونی که از آسیا میادش اطلاعات مورد نظر از سرورهای داخل کشورهای نزدیک مانند هنگ کنگ ، مالزی ، کره ، ژاپن و غیره خونده میشه و سرعت دریافت اطلاعات به طرز محسوسی بالا میره و هرچقدر هم سرعت سایت بالاتر باشه خب بالطبع در سئو رنک بیشتری میگیره سایت
 

TinySkin

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2009
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
45
محل سکونت
تهران
این پلاگین یه قسمت داره به اسم CDN که مخفف Content Delivery network هست . در واقع شما میتونید یه منبع cdn راه اندازی کنید و آدرسش رو در این بخش بدید . یه چیزایی مثل javascript / css / images و اینجور موارد از روی cdn میاد و بستگی به اون cdn سرعت لود به صورت چشمگیری افزایش پیدا میکنه . البته این روش برای وب سایتهای با بازدید خیلی زیاد کاربرد داره و رو وبلاگ های عادی مثل کشتن پشه با تانک هست !

احیانا اگر کسی بخواد cdn راه بندازه هم یه جا سراغ دارم رایگان میده .
ببینم cdn رایگان داری معرفی کن ( ببینم نکنه Maxcdn یا Clodfront رو میگی! )
ولی Maxcdn واقعا سرویس های عالی ای داره ، NetDNA هم سرویس هاش بد نیستش
 

mohsenshahbazi

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
4,025
لایک‌ها
3,825
محل سکونت
اصفهان
نه اینا رو اصلا نمیدونستم . اونی که استفاده میکردم speedymirror ]ست .
 

Javacl

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,659
لایک‌ها
1,026
محل سکونت
شادشهر قدیم
ببین الان سایت شما فرضا روی هاست آمریکا هستش پس مایی که توی آسیا هستیم درخواست هایی که به سمت سرور میره و برمیگرده کلی طول میکشه و این میلی ثانیه ها خیلی مهمه توی یه صفحه با حجم بالا
حالا شما وقتی یه سرویس cdn میخری و روی سایتت راه میندازی اون شرکت مورد نظر سرورهای مختلفنی در آسیا و اروپا و آمریکا داره
حالا اگر کاربری که از آیپی اروپا وارد میشه سایتت بسیاری از اطلاعاتش از cdn اروپا خونده میشه و این سرعت خیلی بالاتر میره
و برای آسیا هم همینطوری هستش و اونی که از آسیا میادش اطلاعات مورد نظر از سرورهای داخل کشورهای نزدیک مانند هنگ کنگ ، مالزی ، کره ، ژاپن و غیره خونده میشه و سرعت دریافت اطلاعات به طرز محسوسی بالا میره و هرچقدر هم سرعت سایت بالاتر باشه خب بالطبع در سئو رنک بیشتری میگیره سایت


آهان،ممنون از اطلاعاتتون،راست میگین بعضی سایتها سرعت لودشون غیر عادی بالاست با اینکه حجم سنگینی دارن!
 
بالا