برگزیده های پرشین تولز

همه چیز در مورد مرورگر فایرفاکس

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
453
لایک‌ها
4
سن
47
سلام
یادته چند روز پیش ویندوزم رو عوض ک درم؟ از قرار به مذاق کامی جون خوش نیامد و گفت یا همون وین قدیمیه یا من!! مام گفتیم که بابا جان اینجا این منم که دستور میدم نه تو!! اونم به تریج قباش برخورد و فن سی پیوش از کار افتاد و بعدش پاورش اعتصاب کرد و بعد هم سی پیو ما رو چپ چپ نیگا کرد!! هیچی. الان من بدون کامی ام. اومدم خونه والده.
قاعدتا، باید طلاقش بدم.
بذار سیستم رو جدید کنم و از ئنتیوم 800 به 3000 آپگرید کنم، ببینم این جدیده چی میگه.
فعلا
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
سلام
یادته چند روز پیش ویندوزم رو عوض ک درم؟ از قرار به مذاق کامی جون خوش نیامد و گفت یا همون وین قدیمیه یا من!! مام گفتیم که بابا جان اینجا این منم که دستور میدم نه تو!! اونم به تریج قباش برخورد و فن سی پیوش از کار افتاد و بعدش پاورش اعتصاب کرد و بعد هم سی پیو ما رو چپ چپ نیگا کرد!! هیچی. الان من بدون کامی ام. اومدم خونه والده.
قاعدتا، باید طلاقش بدم.
بذار سیستم رو جدید کنم و از ئنتیوم 800 به 3000 آپگرید کنم، ببینم این جدیده چی میگه.
فعلا
اي بابا، حالا کدومو سوختوندی بالاخره ؟ بيا تا آپگريدت کنم. 3000 چيه !
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
453
لایک‌ها
4
سن
47
سلام
امینی دیر گفتی.
ما بالاخره بعد از 8 سال سیستممان را به 3000 ارتقا دادیم.
3000 را هم با توجه به بودجمان انجام دادیم.
داشتم فکر میکردم که 8 سال پیش چقدر من پولدار بودم که سیستم 800 خریده بودم. ولی الان نمیتونم به روز باشم. گهی زین به پشت و بقیه ماجراست.
علی ای حال بالا خره توانستیم بیاییم. هنوز تنظیمات اف اف رو درست نکردم تا ببینم مشکل هست یا نه. اگر بود حتماً مزاحم میشم!!
 

BROKEN.

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2006
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
0
در ff چه طوری میشه فونتها رو راست به چپ کرد ؟ منظورم مثل right click>encoding>right-to-left در IE هست.

این سئوال مربوط به IE ه : آیا در IE د ستوری شبیه Ctrl+ در فایر فاکس که باعث بزرگتر شدن فونتها میشه داریم ؟

Thanks
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
453
لایک‌ها
4
سن
47
سلام
در مورد سوال اولت : View-> Switch page direction رو بزنی، درست میشه.
در مورد سوال دومت، نه. در آی ایی فقط میشه بزرگتر، بزرگ، متوسط، کوچک و کوچکتر کرد و مثل فایر نیست که تو کنترل و + رو هی بزنی و بزرگ شه. ضمن اینکه اگر صفحه با سایز خاصی از فوننت طراحی شده باشه، در آی ایی همین بزرگ و کو چک هم نمیتتونی بکنی.
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
در IE دگمه هايه Shift+Mouse Scroll هم فکر کنم يا کارهايی بکنه !
 

Hooman-Khan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2007
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
1
محل سکونت
كامپيوتر
اشاره :
همانند بسياري از برنامه‌ها، مي‌توان قابليت‌هاي جديدي را با بسته‌هاي افزودني(Extensions) به مرورگر فايرفاكس افزود. به دليل دسترسي به كد منبع پروژه توسعه فايرفاكس و محبوبيتي كه در ميان طرفداران نرم‌افزارهاي آزاد دارد، بسته‌هاي افزودني متنوع و زيادي براي فايرفاكس نوشته شده است. سايت رسمي پروژه فايرفاكس و سايت توسعه پروژه‌هاي بنياد موزيلا (نشاني http://www.mozdev.org) بهترين منابع براي يافتن و دريافت ‌Extension‌هاي فايرفاكس هستند. دامنه موضوعي اين بسته‌ها چنان گسترده و متنوع است كه بي‌شك نمي‌توان همه‌ آن‌ها را در يك مقاله گنجاند. از اين رو در نوشتار حاضر چند ابزار عمومي محبوب معرفي خواهند شد. براي افزودن يك‌ ‌Extension به فايرفاكس از منوي Tools و گزينه ‌Extensions، بر روي ‌ Get More extensions كليك كنيد. ممكن است بعد از نصب يك Extension، آن‌را در مرورگر مشاهده نكنيد. در اين حالت از مسير View> ToolsBar

‌افزايش سرعت دانلود
دو برنامه الحاقي جالب براي افزايش سرعت موتور دانلود فايرفاكس ارائه شده است. اولين برنامه با نام ‌Download manager Tweak Extension از آدرس bmextension.mozdev.org قابل دريافت است. با نصب اين ابزار مي‌توانيد قابليت‌هاي مديريت دانلود فايرفاكس را افزايش دهيد. به‌عنوان مثال، براي دسترسي سريع‌تر، مي‌توان اين ابزار را در نوار sider يا‌‌Tab گشود. اين بسته افزودني چندين كليد جديد را به پنجره دانلود فايرفاكس اضافه مي‌كند كه كار با آن را آسان‌تر خواهد كرد.


اگر از شكل و ظاهر پنجره مديريت دانلود فايرفاكس خسته شده‌ايد و طرفدار كمي تنوع هستيد، بسته Star Downloader را از اين آدرس نصب كنيد. اين ابزار كه اخيراً به صورت كامل با مرورگرهاي بنياد موزيلا سازگاري داده شده‌است، با دسته‌بندي كردن فايل‌هاي دانلود در چندين بخش و به‌كارگيري روش‌هايي براي پيداكردن بهترين مسير دانلود فايل، به‌طور محسوسي سرعت موتور دانلود فايرفاكس را افزايش مي‌دهد.

مسدود كردن‌Popupها
‌خود فايرفاكس از يك ابزار مديريت و مسدود‌كردن پنجره‌هاي تبليغاتي يا همان Pup Upها استفاده مي‌كند. اما با استفاده از بسته Adblock (نشاني http://www.adblock.mozdev.org) توانايي بيشتري براي مقابله با اين پنجره‌هاي تبليغاتي به‌دست مي‌آوريد. اين ابزار به شما كمك مي‌‌كند از درون خود پنجره‌هاي مرورگر‌،Pup up‌‌ها را مسدود كنيد.

مديريت Tab‌ها
‌يكي از جذابيت‌هاي فايرفاكس كه هر كاربري را به‌سوي خود جلب مي‌كند، بهره‌گيري از قابليت tab‌ها است. با استفاده از ابزار ‌QuickTabpreftoggle مي‌توان به كارايي بهتري در هنگام كار با Tab‌ها رسيد كه بهترين آن‌ها، توانايي گشودن تمامي صفحات جديد با استفاده از Tab بدون گشودن پنجره‌هاي جديد است. اين ابزار را مي‌توانيد از اين نشاني دريافت كنيد.

هواشناسي
با ابزار ‌ForecastFox هميشه وضعيت آب و هوا را زير نظر داشته باشيد. اين ابزار از اين نشاني قابل دريافت است. پس از نصب، يك بار مرورگر فايرفاكس را ببنديد و مجدداً باز كنيد. با انتخاب موقعيت جغرافيايي خود، آيكون‌هاي كوچك مربوط به وضعيت آب و هوا را در نوار زيرين فايرفاكس مشاهده مي‌كنيد. براي توضيحات بيشتر مي‌توانيد نشانگر ماوس را بر روي اين آيكون‌ها قرار دهيد.

بررسي املاي لغات
‌اگر از افرادي هستيد كه به‌صورت پيوسته با انجمن‌ها و تالارهاي گفتگوي آنلاين سر و كار داريد و از فرم‌هاي آنلاين براي وارد‌كردن اطلاعات خود استفاده مي‌كنيد، جهت اطمينان از صحت املاي لغات، به يك ابزار Spell Check نياز خواهيد داشت. spellbound در نشاني http://spellbound.sourceforge.net يكي از بهترين‌ها است. براي دريافت اين ابزار بر روي لينك Installation از صفحه اصلي پروژه كليك كنيد. در صفحه‌اي كه ظاهر مي‌شود، لوگوي فايرفاكس را انتخاب كنيد تا نسخه ويژه اين مرورگر انتخاب شود. با پيگيري دستورالعمل‌هاي نصب برنامه، به‌راحتي اين ابزار نصب خواهد شد. پس از نصب از مسير Tools‌
IE در فايرفاكس
ممكن است با صفحات وبي برخورد كنيد كه فقط با مرورگر ‌‌IE قابل مشاهده ‌هستند. با نصب بسته افزودني ieviewاز اين نشاني مي‌توانيد اين صفحات را در IE باز كنيد. پس از نصب كافي‌است بر روي صفحه‌اي كه مي‌خواهيد در مرورگر ‌IE گشوده شود كليك راست كنيد و با ‌IE صفحه را مشاهده نماييد.

گوش دادن به موسيقي‌
‌ابزار ‌‌FoxyTunes يكي از عمومي‌ترين پخش‌كننده‌هاي موسيقي براي مديريت فايل‌هاي مالتي‌مديا در درون مرورگر فايرفاكس است. اين برنامه را مي‌توان از اين آدرس دريافت كرد. پس از نصب ، دكمه‌هاي اين برنامه به صورت يك نوار در قسمت زيرين پنجره فايرفاكس ظاهر مي‌شوند. مي‌توانيد جاي اين نوار را تغيير دهيد و آن‌را در مكاني كه دوست داريد قرار دهيد. براي پخش فايل موسيقي آنلاين دلخواهتان، كافي‌است بر روي آيكون Music كليك كنيد و از مسير ‌Player >Select آدرس فايل را وارد نماييد.

نكته‌ برداري
‌با ابزار QuickNote در نشاني quicknote.mozdev.org قادر خواهيد بود در هنگام گشت‌زني در وب، يادداشت‌برداري كنيد و با انتخاب متون، آن‌ها را به ‌‌Quicknote منتقل نماييد و url يادداشت را در آخر نوشته درج كنيد. اگر اين ابزار به قابليت جستجوي تحت وب نيز مجهز بود، بسيارعالي مي‌شد!

بهتر، سريع‌تر، سبك‌تر
FireTune يك برنامه رايگان براي بالا بردن كارايي و تنظيم دستي فايرفاكس است. اين برنامه را مي‌توانيد از اين نشاني دريافت كنيد. فايرفاكس را اجرا كنيد و از مسير Tools>Options>Privacy بر روي كليد Clear كليك نماييد و در ادامه كليدهاي Cache و ‌Ok را فشار دهيد تا تاريخچه موقت فايرفاكس پاك شود.

اكنون وارد سايت http://www.numion.com/stopwatch شويد و در قسمت URL، نشاني سايت رسمي فايرفاكس، يعني ‌‌www.mozilla.org.products/firefox، را وارد‌ كنيد. هنگامي كه سايت فايرفاكس باز مي‌شود، يك شمارنده زمان را به شما نشان خواهد داد.

زمان بازشدن صفحه را به خاطر بسپاريد. فايرفاكس را ببنديد و برنامه ‌FireTune را نصب كنيد. در هنگام اجراي برنامه با پيغام "‌Creating backup of configuration" مواجه خواهيد شد كه از شما براي گرفتن يك فايل پشتيبان از تنظيمات فايرفاكس اجازه مي‌گيرد. با كمك برنامه FireTune مي‌توانيد تنظيمات مربوط به PC يا ‌Net Connection فايرفاكس را انجام دهيد.

در پايان بر روي دكمه Tune كليك كنيد تا اين تنظيمات در روي فايرفاكس اعمال شوند. مشاهده مي‌كنيد فايرفاكس كارايي بهتري دارد و با سرعت بيشتري صفحات وب را باز مي‌كند. اگر بعد از اعمال برخي تنظيمات، نتيجه كار رضايت‌كننده نبود، مي‌توانيد آن‌ها را به حالت اول برگردانيد.:blink:
 

4mir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2007
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
0
من همه مرورگرها رو استفاده کردم ولی بهترینش theworld browser حتما امتحان کنید ویژگیها:
1-سبکترین مرورگر از نظر مصرف منابع سیستم.
2-سرعت بالای بارگذاری صفحات وب (تقریبا برابر اپرا شایدم بیشتر).
3-امکان ساخت تعریف دایرکتوری شخصی برای bookmarks (مجزا از favorites اینترنت اکسپلورر).
4-داشتن دانلود منیجر اختصاصی.
5-داشتن skin های متنوع و زیبای فراوان.
6-استفاده از موتور IE (نمایش استاندارد تمامی صفحات وب اعم از فارسی و غیر فارسی).
7-امکان ذخیره فایلهای فلش سایتها.
و خیلی ویژگی های دیگه که حتما امتحان کنید اینم سایتش:
http://www.ioage.com/en/index.htm
 

4mir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2007
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
0
Letters inside the "OPERA" name
Are not generic, basic, same
As any others.. They are the beginning
For O's description, they have their own meaning
.
.
Original - ahead, right on the first place
In the constant innovation race
Amazing new versions with speed of light
Leave all competition further behind
.
.
Performance of Opera is simply oustanding
It runs well on old puters, on new ones it's blazing
Unique features like keeping Back/Forward in RAM
Ensure you have your work done in a fraction of time
.
.
Experience the power you have in your hand
When either by keyboard or mouse you command
Predefined shortcuts, mouse gestures and such
Give you the new feeling of Internet touch
.
.
Rock solid and safe - no web page, no hacker
no virus, no spyware or other attacker
Will get through Opera - there's just no way
You are safe from them - all night and day
.
.
.Adventure with Opera user community
Powered by developers - they'll give you a hand
You got good suggestions - they'll implement
Showing deep dedication and unity
.
..
We got O, we got P
We got E and R and A
Now you know, why you need
Use OPERA everyday​
 

maral55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2005
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
0
من يك مشكلي توي فاير فكس دارم كه واقعاً اعصاب خورد كن هست اگر ميشه راهنمائي كنيد اونم اينه كه در برخي از صفحات فرومهاي مختلف بخش از سمت راست يا چپ صفحه رو نميتونم ببينم ولي همين صفحه توي IE كامل نشون داده ميشه. ممنون از راهنمايتون
 

maral55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2005
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
0
من يك مشكلي توي فاير فكس دارم كه واقعاً اعصاب خورد كن هست اگر ميشه راهنمائي كنيد اونم اينه كه در برخي از صفحات فرومهاي مختلف بخش از سمت راست يا چپ صفحه رو نميتونم ببينم ولي همين صفحه توي IE كامل نشون داده ميشه. ممنون از راهنمايتون
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
من يك مشكلي توي فاير فكس دارم كه واقعاً اعصاب خورد كن هست اگر ميشه راهنمائي كنيد اونم اينه كه در برخي از صفحات فرومهاي مختلف بخش از سمت راست يا چپ صفحه رو نميتونم ببينم ولي همين صفحه توي IE كامل نشون داده ميشه. ممنون از راهنمايتون
ميشه آدرس يکی از اين صفحات رو بگين ؟
 

maral55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2005
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
0
مثلاً سومين پست از اين صفحه رو مشاهده كنيد، من كل عكس ماشينهاي اين پست رو نميتونم ببينم (بخشي از سمت چپ كات ميشه)
http://www.tuningtalk.com/forum/topic-t1281-30.html
اين مشكلات بيشتر تو صفحه هايي است كه عكس دارن . ولي اين مشكل توي ie نيست
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
مثلاً سومين پست از اين صفحه رو مشاهده كنيد، من كل عكس ماشينهاي اين پست رو نميتونم ببينم (بخشي از سمت چپ كات ميشه)
http://www.tuningtalk.com/forum/topic-t1281-30.html
اين مشكلات بيشتر تو صفحه هايي است كه عكس دارن . ولي اين مشكل توي ie نيست
برای من صحيح و سالم باز شد ! مشکلی نبود ! البته با *** تونستم صفحه رو باز کنم !
شايد صفحه به طور کامل بارگذاری نميشه ! از چه ورژن FireFox استفاده ميکنی ؟
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
شايد اسکرول افقی داره صفحه اون پايين و متوجه نشدی ! البته دليلش همون کامل load نشدن صفحه هست، من با firefox 3 امتحان کردم و مشکلی نبود.
 

maral55

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2005
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
0
امين خان يه چيزي ميگي ها !! يعني ما انقدر متوجه نميشيم كه اسكرول پائين رو بايد بسمت چپ بكشيم و يا اينكه صفحه بايد كامل لود بشه . مشكل اين چيزها نيست . احتمالاً يك جائي بايد تنظيم بشه كه من بلد نيستم .
توي اين لينك پائين يك 206 سفيد بالاي صفحه است . از قسمت لوگوي نصب شده در جلو پنجره بسمت چپ تا انتهاي صفحه براي من قابل مشاهده نيست. نميدونم چه مرگشه . رفته رو اعصاب من
http://www.tuningtalk.com/forum/topic-t18603.html
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
يه نسخه جديدتر دانلود کن و نصب کن مثلاً ورژن 3 يا 2.0.0.9 ! شايد حل بشه. با type عبارت about:config در نوار آدرس هم ميتونی به يه سری تنظيمات ديگه دست پيدا کنی !
 

javad2000

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2005
نوشته‌ها
1,338
لایک‌ها
25
آيا توي فايرفاكس راهي هست كه وقتي يه تعداد صفحه (Tab) رو باز مي كنيم، همه اونها رو همزمان Save كنيم روي هارد؟ (به جاي اين كه دونه دونه گزينه Save As رو بزنيم).

با تشكر
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
خير، مگر اينکه extension براش نوشته باشن که من اطلاع ندارم !
 
بالا