برگزیده های پرشین تولز

چگونه تلويزيون LCD يا پلاسما را تميز مي‌كنيد؟

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
اگر تلويزيون LCD يا پلاسمايي داريد كه گرد و غبار برروي آن نشسته است پيشنهاد مي‌شود قبل از هرگونه اقدام براي پاك كردن آن، شش مرحله ساده براي نحوه تمييز كردن صفحه نمايش آن را مطالعه كنيد.

برخي از سازندگان اين تلويزيون‌ها پيشنهاد مي‌كنند از پاك كننده‌هاي LCD و پلاسما استفاده شود اما اين محصولات اغلب هزينه‌بر و غيرضروري هستند. در حقيقت اصلي‌ترين ماده در بيشتر راهكارهاي پاك كننده حرفه‌يي در بازار، آب است.

از اين رو پيشنهاد مي‌شود راهكار ساده خود را كه متشكل از نيمي آب و نيمي الكل ايزوپروپيل است تهيه كنيد. شايد اين ارزان ترين راه كاري باشد كه بتوان از آن بهره گرفت و بسيار موثر و بي ضرر است.

اصلي‌ترين دليل براي اينكه بخواهيم يك تلويزيون LCD يا پلاسما را پاك كنيم، خلاص شدن از شر لكه‌ها و جاي اثر انگشتان است. از اين رو بايد از لمس كردن اين دستگاه‌ها خودداري شود زيرا هر چه كمتر آن‌ها را تمييز كنيد، بيشتر دوام خواهند داشت؛ ديجي تايمز به معرفي شش مرحله ساده براي پاك كردن صفحه اين نوع تلويزيون‌ها پرداخته كه در ادامه مي‌خوانيد.

اما در ابتداي كار به دو دستمال تميز، نرم و بدون پرز، آب مقطر، الكل ايزوپروپيل و پيمانه اندازه‌گيري نياز خواهيد داشت تا شش مرحله ساده براي پاك كردن يك تلويزيون LCD يا پلاسما را انجام دهيد.

1) تلويزيون را خاموش كرده و بگذاريد سرد شود. پيش از دست بكار شدن براي پاك كردن صفحه نمايش آن، مطمئن شويد مدت كافي از خاموش بودن تلويزيون مي‌گذرد.

2) صفحه نمايش آن را گردگيري كرده و از يك پارچه نرم و بدون پرز براي گردگيري آن استفاده كنيد و اگر پس از گردگيري لكه‌اي مشاهده نمي‌كنيد، در اين مرحله كار را متوقف كنيد.

3) يك تركيب درست كنيد؛ راهكارهاي نظافت زيادي وجود دارد اما بيشتر سازندگان تلويزيونهاي اچ دي مي‌گويند بهترين و ارزان‌ترين راهكار براي صفحه LCD يا پلاسما، درست كردن تركيب يكساني از الكل ايزوپروپيل و آب مقطر است، پس با استفاده از يك پيمانه اندازه‌گيري، تركيب يكساني از الكل ايزوپروپيل و آب مقطر تهيه كنيد.

4) گوشه‌اي از دستمال را در محلول تهيه كرده خيس كنيد و آن را فشار دهيد تا مايع اضافي گرفته شود زيرا پارچه بايد مرطوب و نه خيس باشد و سپس صفحه LCD يا پلاسما را به آرامي با آن پاك كنيد.

5)وسيله‌اي مانند گوش پاك كن را در محلول الكل ايزوپروپيل و آب فرو برده و سپس آن را به ديوار داخلي ظرف حاوي محلول فشار مي‌دهيم تا رطوبت اضافي موجود در آن گرفته شود و سپس آن را به آرامي به لبه بيروني صفحه LCD يا پلاسما مي‌كشيم.

6) از پارچه نرم و تميز دومي براي خشك كردن صفحه LCD يا پلاسما استفاده كرده و اجازه ندهيد هيچ گونه رطوبتي بر روي صفحه آن باقي بماند، به‌ويژه پيش از اينكه بخواهيد تلويزيون را روشن كنيد.

توصيه‌ها:

هر چه صفحه را كمتر تمييز كنيد دوام آن بيشتر خواهد بود از اين رو مراقب لمس كردن صفحه باشيد؛ همواره از پارچه تميز استفاده كنيد. خرده‌هاي سخت زبر ممكن است در تارهاي پارچه گير كرده و صفحه LCD يا پلاسما را خراش دهند.

پارچه را فقط مرطوب كرده و خيس نكنيد؛ از ويندكس يا پاك كننده‌هاي شيشه ديگر استفاده نكنيد زيرا حاوي آمونياك بوده و به صفحه LCD آسيب مي‌زنند؛ از دستمال‌هاي كاغذي استفاده نكنيد.

ایسنا
 

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
32 اینچ
شما چطور؟
 

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
سری 3 هست سامسونگ.خوبه راضی هستیم
 

Atomic

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2009
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran
من همیشه این کار را میکنم. هم برای مانیتور (LCD)هم برای LCD خونه.

اول با مایع شیشه شور را بالای صفحه می پاشم و با پنبه همه جای صفحه را به آرامی پاک میکنم. بعد از آن یک پارچه نخی سفید خیلی نرم بر میدارم و آن را میشورم سپس مجددا صفحه LCD را پاک میکنم. نه ردی میمونه و نه آثاری از مایع شیشه پاک کن.

حالا نمیدونم آیا این روش صحیح هست یا نه اما تا الان که مشکلی برام پیش نیامده و خوب تمیز میشه.
 

arashmidos

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2009
نوشته‌ها
302
لایک‌ها
46
چه مدلی داری ؟ سامسونگ ؟ سری چنده ؟ راضی هستی؟


من LCD شارپ دارم و از تصويرش بسيار راضيم و هميشه با دستمال معمولي هم پاكش ميكنم.
به همه شارپ رو پيشنهاد ميكنم چون خيلي با دوام و با كيفيته:happy:
 

vahidd

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2007
نوشته‌ها
231
لایک‌ها
13
الكل ايزوپروپيل از کجا میشه تهیه کرد؟
 
Last edited:
بالا