برگزیده های پرشین تولز

Gmail و كاربرانى حرفه اى تر

joe-satriani

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آگوست 2008
نوشته‌ها
144
لایک‌ها
3
محل سکونت
مشهد
حداقل روزى يكبار و حداكثر آن هم به بى نهايت ميل مى كند! صفحه جى ميل، يكى از صفحاتى است كه هنگام وبگردى در مرورگر اكثر اين دسته كاربران باز است و چت كردن با جى ميل يا چك كردن لحظه اى ايميل ها (كه خود جى ميل بر خلاف ياهو صفحه را به هنگام دريافت ايميل جديد، بدون ريفرش كردن، به روز مى كند) نيز كارهايى است كه آنها در Gmail خود انجام مى دهند.
اكثر هنرمندان، بازيگران تلويزيون و سينما، اهالى رسانه و روزنامه نگاران، محققان، پژوهشگران و شخصيتهاى سياسى در جى ميل شناسه دارند. سرعت بالاى كار اين سرويس، سهولت استفاده از آن و همچنين قابليت هاى كارى متعدد عاملى است كه كاربران اينترنت از سطوح مبتدى تا حرفه اى به راحتى با آن ارتباط برقرار مى كنند.
ب) صاحبان ايميل در ياهو (كه از شناسه خود نه به عنوان ID در چت بلكه براى ايميل زدن استفاده مى كنند) در محدوده سنى بالاى ميانسال هستند. كمتر جوانى را مى توان يافت كه در ياهو، آدرس ايميل (و نه شناسه چت) داشته باشد. بازه زمانى چك شدن ايميل هاى ياهو، طولانى تر و معمولا هرچند روز يكبار است.
معمولا كسانى كه دنبال تحولات دنياى آى تى نيستند و به كامپيوتر و اينترنت نيز تخصصى نگاه نمى كنند، در ياهو آدرس دارند.
ج) كاربرانى كه از ISP شهر خود آدرس و اكانت ايميل گرفته اند، كلا از تحولات دنياى كامپيوتر و اينترنت به دورند. اين آدرسهاى ايميل و اكانتهاى مشابه آنها به دليل چك نشدن، معمولا مسدود است!
د) كاربرانى كه در سرويسهايى مثل آلتاويستا اكانت دارند، از كاربران قديمى اينترنت هستند. از اولين كسانى كه به ايميل و وب دسترسى داشته اند. نمى توان براى چك شدن ايميل توسط آنها بازه زمانى خاصى در نظر گرفت ولى به نظر مى رسد كه تقريبا به روز هستند. اينگونه افراد اگر وبلاگ داشته باشند، معمولا از خوانندگان و دوستان خود كمتر ايميل مى گيرند چرا كه كاربر به محض ديدن دامنه ايميل آنها، از ارسال نامه اش به خاطر ترس از خوانده نشدن منصرف مى شود.
ه) آدرسهاى ايميلى كه در بخش پنجم از آنها صحبت شد، يا معمولا چك نمى شوند ولى فعال هستند، يا بر اساس تماسى تلفنى و درخواست كتبى چك مى شوند. به اين آدرسها اغلب، ايميلهاى معدود و انگشت شمارى فرستاده مى شود مگر در مواقع ضرورى و يا در صورت هماهنگى در دنياى واقعى. اينگونه آدرسها كه بين وبگردها و اينترنتى ها به آدرسهاى سركارى معروف هستند را معمولا پشت جلد مجلات، در تبليغات كالاها، تيزرهاى تلويزيونى و نيز بيلبوردهاى خيابانى مى شود يافت و به جرات بايد ادعا كرد براى از قافله عقب نماندن نوشته مى شوند. شايد از هر صد سايت، يك سايت مثل راديو زمانه بشود پيدا كرد كه از چنين ايميلهايى واقعا استفاده مى كند.

057144.jpg
 
بالا