• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

Jun Fan Jeet Kune Do (کارشناس متخصص استاد آبتین)

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
بسیار ممنونم استاد آبتین حرفاتون رو قبول دارم تغییر در جهت پیشرفت با آمادگی ذهنی و تمرین زیاد ...پس با سبک جدید هم میشه مچ شد
یک سوال دیگه که ازتون داشتم ضربات فاصله نزدیکی که توی کلیپ بود بر مبنای همون116 حرکت آدمک چوبی وینگ چون بود یا تفاوت داشت

تا حدودی بله. ولی شکل تغییریافته ی آن تکنیک ها هستند. آن طور مربعی نمی ایستیم، حرکات سریعی به جلو و عقب و طرفین داریم، در فاصله نزدیک توقف نمی کنیم (در حالیکه وینگ چون اساسا برای فاصله نزدیک طراحی شده است) و غیره ...
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
یه چیزی که تو حرکات بروس لی دیدم ولی به شکل جهش یافته این بود که در دفاع شخصی جیت کان دو رگه هایی از تای جوتسو وجود داره
آخر فیلم بازی با مرگ وقتی با اون آدم که عصاچاقویی دستشه و نقش مباشر رییس رو بازی میکنه تکنیکی از دفاع شخصی تای جوتسو برای گرفتن عصا با دست و پاش
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
در راستای حرف آقا رضا که گفت حرکات در جیت کان دو رندوم است یک ویدئو می گذارم که بامزه است. سکانسی از یک فیلم است که جت لی به تقلید از بروس لی، از جیت کان دو استفاده می کند:

جت لی و تقلید از بروس لی

البته از نظر فنی خیلی دقیق نیست ولی بد هم نیست.



میگم سبک اصلی جت لی چیه؟

کلیپ رو دیدم تقلید کپی شده از جیت کان دو بود

بیشتر شبیه کونگ فو بود تا جیت کان دو
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
یه چیزی که تو حرکات بروس لی دیدم ولی به شکل جهش یافته این بود که در دفاع شخصی جیت کان دو رگه هایی از تای جوتسو وجود داره
آخر فیلم بازی با مرگ وقتی با اون آدم که عصاچاقویی دستشه و نقش مباشر رییس رو بازی میکنه تکنیکی از دفاع شخصی تای جوتسو برای گرفتن عصا با دست و پاش

دلیلش این هست که درباره ی سبک های مختلف مطالعه و تحقیق می کرد. اگر چیزی نظرش را جلب میکرد آنرا با اصول خودش منطبق می کرد و به کار می برد.
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
در راستای حرف آقا رضا که گفت حرکات در جیت کان دو رندوم است یک ویدئو می گذارم که بامزه است. سکانسی از یک فیلم است که جت لی به تقلید از بروس لی، از جیت کان دو استفاده می کند:

جت لی و تقلید از بروس لی

البته از نظر فنی خیلی دقیق نیست ولی بد هم نیست.



:D این کلیپ خوبی بود که شاید به سوال من هم مربوط باشه با توجه به اینکه جت لی یک استاد ووشو و قهرمان و دارنده رکورد در بخش اجرای فرم دائو هست ، در اجرای فنون و فرم های به سبک خودش بسیار روان تر سریع تر و بهتر عمل میکرد حتی بدون جلوه های ویژه اما در این مبارزه در حد بروسلی که :D حتی در حد خودش هم نبود به نظر شما این به همون ضعف در اجرای سبک جدید بر نمی گرده یا من اشتباه میکنم
ممنون
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
تا حدودی بله. ولی شکل تغییریافته ی آن تکنیک ها هستند. آن طور مربعی نمی ایستیم، حرکات سریعی به جلو و عقب و طرفین داریم، در فاصله نزدیک توقف نمی کنیم (در حالیکه وینگ چون اساسا برای فاصله نزدیک طراحی شده است) و غیره ...



شما به این سبک ضربه (آدمک چوبی) آشنایی دارید؟
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
:D این کلیپ خوبی بود که شاید به سوال من هم مربوط باشه با توجه به اینکه جت لی یک استاد ووشو و قهرمان و دارنده رکورد در بخش اجرای فرم دائو هست ، در اجرای فنون و فرم های به سبک خودش بسیار روان تر سریع تر و بهتر عمل میکرد حتی بدون جلوه های ویژه اما در این مبارزه در حد بروسلی که :D حتی در حد خودش هم نبود به نظر شما این به همون ضعف در اجرای سبک جدید بر نمی گرده یا من اشتباه میکنم
ممنون

اگر سخت گیر نباشیم بد هم نیست :) یعنی من خوشم آمد.
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
مقداری آشنا هستم. البته آدمک چوبی با مفاهیم جیت کان دو ارتباط چندانی ندارد.


بسیار خوب ممنون یک سوال داشتم تمرین با آدمک چوبی یا به سبک آدمک چوبی علت سریع تر شدن ضربات در وینگ چون هست آیا این سبک در جیت کاندو وجود نداره یا خیلی کمرنگ هست؟
یکی دیگه این کلیپ هست استاد آبتین این کلیپ مربوط به ضربات وینگ چون هست یا جیت کاندو ؟

ضربات زیبای مشت جیت کان دو (وینگ چون)
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
اگر سخت گیر نباشیم بد هم نیست :) یعنی من خوشم آمد.



البته استاد آبتین به نظرم فیلم چند تکه بود و جلوه ویژه داشت سرعت رقص پاش طبیعیه به خاطر تمرین هاش توی ووشو زیاد بود اما یجا توی ضربه پایی که با راست گارد پا جلو زد تعادلش جالب نبود تازه با این که فیلم کم بود ،جت لی خیلی توی اجرای فرم های خودش بهتر کار میکنه نمیدونم شاید من زیادی و به اشتباه روش حساس شدم توی کلیپ زیر اجرای فرم دائوی جت لی هست که البته با این فرم فیلم فرق میکنه اما با وجود اینکه فرم دائو فرم سختی هست جت لی روان تر و سبک تر ، و بدون تامل از رو تمرین زیاد این فرم رو خیلی خوب انجام میده ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم

http://www.aparat.com/v/zoJ5i
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
بسیار خوب ممنون یک سوال داشتم تمرین با آدمک چوبی یا به سبک آدمک چوبی علت سریع تر شدن ضربات در وینگ چون هست آیا این سبک در جیت کاندو وجود نداره یا خیلی کمرنگ هست؟
یکی دیگه این کلیپ هست استاد آبتین این کلیپ مربوط به ضربات وینگ چون هست یا جیت کاندو ؟

ضربات زیبای مشت جیت کان دو (وینگ چون)

در جیت کان دو هم می شود از آدمک چوبی استفاده کرد، چون بعضی از تکنیک های وینگ چون در جیت کان دو هم استفاده می شوند. هر چند که به شکل محدود و تغییر یافته.
اصولا این تکنیک ها در جیت کان دو زیر مجموعه ی مبحث IA هستند. نمی دانم آیا با مفهوم Trapping در وینگ چون یا جیت کان دو آشنایی دارید یا نه. تکنیک هایی مانند لاپ سائو، بونگ سائو و ...
اینها در جیت کان دو هم به شکل تعدیل شده وجود دارند و البته کاربرد کمی هم دارند. آدمک چوبی یکجور پارتنر است برای وینگ چون کار، برای تمرین همین تکنیک ها، کنترل انرژی و ...

ویدئویی که لینکش را دادید، نسبتا قابل قبول بود در این بحبوحه جیت کان دو های تقلبی. آدمک چوبی که استفاده می کردند هم از نوع وینگ چون نبود و به نظرم جالب بود.
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
در جیت کان دو هم می شود از آدمک چوبی استفاده کرد، چون بعضی از تکنیک های وینگ چون در جیت کان دو هم استفاده می شوند. هر چند که به شکل محدود و تغییر یافته.
اصولا این تکنیک ها در جیت کان دو زیر مجموعه ی مبحث IA هستند. نمی دانم آیا با مفهوم Trapping در وینگ چون یا جیت کان دو آشنایی دارید یا نه. تکنیک هایی مانند لاپ سائو، بونگ سائو و ...
اینها در جیت کان دو هم به شکل تعدیل شده وجود دارند و البته کاربرد کمی هم دارند. آدمک چوبی یکجور پارتنر است برای وینگ چون کار، برای تمرین همین تکنیک ها، کنترل انرژی و ...

ویدئویی که لینکش را دادید، نسبتا قابل قبول بود در این بحبوحه جیت کان دو های تقلبی. آدمک چوبی که استفاده می کردند هم از نوع وینگ چون نبود و به نظرم جالب بود.


ممنون مطالب شما کامل بود و لذت بردم..آره آدمک چوبی چیزی جالبی بود که به نظرم استفاده از اون برای سبک های دیگه هم باید مفید باشه
در مورد مفهوم تراپینگ جیت کاندو و تکنیک های لاپ سائو و .. هم نه شناختی ندارم ممنون میشم توضیحاتی راجع بهش بدین
باز هم از بابت مطالب و وقتی که برای جواب دادن میذارید ممنونم
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
ممنون مطالب شما کامل بود و لذت بردم..آره آدمک چوبی چیزی جالبی بود که به نظرم استفاده از اون برای سبک های دیگه هم باید مفید باشه
در مورد مفهوم تراپینگ جیت کاندو و تکنیک های لاپ سائو و .. هم نه شناختی ندارم ممنون میشم توضیحاتی راجع بهش بدین
باز هم از بابت مطالب و وقتی که برای جواب دادن میذارید ممنونم

خواهش می کنم ترین گرامی.
برای توضیح این تکنیک ها لازم است کمی درباره ی مبانی پایه در وینگ چون صحبت بشود. راستش به صورت نوشتاری کار آسانی نیست حتی اگر مخاطبان با تجربه ای مانند شما داشته باشم.
بهرحال توضیحات مختصری عرض می کنم امیدوارم مفید باشد.
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
وینگ چون 18 حالت دست دارد که بر اساس اصول وینگ چون در دفاع، حمله یا دفاع و حمله ی همزمان به کار می روند. هدف تمامی این حرکات، دفاع از محدوده center line خواهد بود.

center line از مفاهیم بنیادی و اولیه در وینگ چون است و در تمام شاخه های وینگ چون با این مفهوم سر و کار داریم. رایج ترین تعریف از این عبارت، خطی (محوری) عمودی است از ناحیه سر تا بیضه . هدف ما محافظت از سنترلاین خودمان و هجوم به سنترلاین حریف خواهد بود.

اما روش های دفاعی در وینگ چون اصولا یکجور "بلاک" نیستند. تعریف دفاع در وینگ چون شاید اینطور باشد: منحرف کردن ضربه و نیرو و انرژی حریف به جایی خارج از سنترلاین خود و حمله همزمان به سنترلاین او.
حرکاتی مانند تان سائو، پاک سائو و غیره، فشاری و ضربه ای نیستند، هدایت کننده هستند. مثلا زمانی که از بونگ سائو استفاده می کنید، شما به هیچ وجه در برابر او مقاومت نمی کنید با وجودیکه شاید به نظر اینطور بیاید. در واقع به سرعت ضربه را از سنترلاین خارج و انرژی حریف را در جهت خاصی deflect می کنید.

از دیگر ویژگی های این حرکات در وینگ چون، همان خاصیت Trapping یا به دام انداختن است. با این توضیح که شما درجریان منحرف کردن دست ِ حریف از سنترلاین، آن دست را به نحوی از کار می اندازید. مثلا آنرا با دست خودتان می گیرید و به سمتی می کشید و غیره.




 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
اما در جیت کان دو چگونه است؟

در واقع در جیت کان دو ما با مفهوم خط مرکزی با آن سبک و سیاق سر و کار نداریم، در حالیکه خط مرکزی از مفاهیم زیربنایی در وینگ چون است. شاید یادتان باشد که گفته بودم وینگ چون و جیت کان دو اساس متفاوتی دارند و مقایسه شان بی فایده است.

بروس لی در مسیر تکامل جیت کان دو فاصله اش از وینگ چون بیشتر و بیشتر می شد. در نسخه های اولیه جیت کان دو تکنیک ها و تاثیرات بیشتری از وینگ چون می بینیم تا درسال های بعدی.

trapping یا به دام انداختن اعضای حریف، همان طور که اشاره کردم، در جیت کان دو بخشی از مبحث IA یا همان immobilization attack هست. تکنیک هایی که در رنج نزدیک برای از کار انداختن یکی از اعضای حریف بکار می روند.

در جیت کان دو چنین تکنیک هایی هر چند که از نظر ظاهری جذاب هستند اما یکجور ریسک محسوب میشوند. علاوه بر اینکه تماس نزدیک خطرناک است، زمانی که شما با دست خودتان، دست حریف را به دام می اندازید، در واقع دست خودتان را هم از جریان مبارزه خارج می کنید. بعلاوه این حرکات سرعت تهاجمی کمتری دارند و گاهی هم مقداری نمایشی و تشریفاتی به نظر می رسند. ما می خواهیم به روشی سریع، مستقیم و ساده ضربه بزنیم و تمام!

گاهی بعد از یک حمله موثر ممکن است از چند تکنیک اینچنینی بهره بگیریم و ...





 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
خواهش می کنم ترین گرامی.
برای توضیح این تکنیک ها لازم است کمی درباره ی مبانی پایه در وینگ چون صحبت بشود. راستش به صورت نوشتاری کار آسانی نیست حتی اگر مخاطبان با تجربه ای مانند شما داشته باشم.
بهرحال توضیحات مختصری عرض می کنم امیدوارم مفید باشد.


ممنونم استاد آبتین من همیشه از مطالب شما استفاده میکنم
عذر میخوام میتونم بپرسم چند وقته شما جیت کاندو کار میکنید؟
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
ممنونم استاد آبتین من همیشه از مطالب شما استفاده میکنم
عذر میخوام میتونم بپرسم چند وقته شما جیت کاندو کار میکنید؟

خواهش می کنم.
حدودا پنج سالی هست ...
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
وینگ چون 18 حالت دست دارد که بر اساس اصول وینگ چون در دفاع، حمله یا دفاع و حمله ی همزمان به کار می روند. هدف تمامی این حرکات، دفاع از محدوده center line خواهد بود.

center line از مفاهیم بنیادی و اولیه در وینگ چون است و در تمام شاخه های وینگ چون با این مفهوم سر و کار داریم. رایج ترین تعریف از این عبارت، خطی (محوری) عمودی است از ناحیه سر تا بیضه . هدف ما محافظت از سنترلاین خودمان و هجوم به سنترلاین حریف خواهد بود.

اما روش های دفاعی در وینگ چون اصولا یکجور "بلاک" نیستند. تعریف دفاع در وینگ چون شاید اینطور باشد: منحرف کردن ضربه و نیرو و انرژی حریف به جایی خارج از سنترلاین خود و حمله همزمان به سنترلاین او.
حرکاتی مانند تان سائو، پاک سائو و غیره، فشاری و ضربه ای نیستند، هدایت کننده هستند. مثلا زمانی که از بونگ سائو استفاده می کنید، شما به هیچ وجه در برابر او مقاومت نمی کنید با وجودیکه شاید به نظر اینطور بیاید. در واقع به سرعت ضربه را از سنترلاین خارج و انرژی حریف را در جهت خاصی deflect می کنید.

از دیگر ویژگی های این حرکات در وینگ چون، همان خاصیت Trapping یا به دام انداختن است. با این توضیح که شما درجریان منحرف کردن دست ِ حریف از سنترلاین، آن دست را به نحوی از کار می اندازید. مثلا آنرا با دست خودتان می گیرید و به سمتی می کشید و غیره.





اما در جیت کان دو چگونه است؟

در واقع در جیت کان دو ما با مفهوم خط مرکزی با آن سبک و سیاق سر و کار نداریم، در حالیکه خط مرکزی از مفاهیم زیربنایی در وینگ چون است. شاید یادتان باشد که گفته بودم وینگ چون و جیت کان دو اساس متفاوتی دارند و مقایسه شان بی فایده است.

بروس لی در مسیر تکامل جیت کان دو فاصله اش از وینگ چون بیشتر و بیشتر می شد. در نسخه های اولیه جیت کان دو تکنیک ها و تاثیرات بیشتری از وینگ چون می بینیم تا درسال های بعدی.

trapping یا به دام انداختن اعضای حریف، همان طور که اشاره کردم، در جیت کان دو بخشی از مبحث IA یا همان immobilization attack هست. تکنیک هایی که در رنج نزدیک برای از کار انداختن یکی از اعضای حریف بکار می روند.

در جیت کان دو چنین تکنیک هایی هر چند که از نظر ظاهری جذاب هستند اما یکجور ریسک محسوب میشوند. علاوه بر اینکه تماس نزدیک خطرناک است، زمانی که شما با دست خودتان، دست حریف را به دام می اندازید، در واقع دست خودتان را هم از جریان مبارزه خارج می کنید. بعلاوه این حرکات سرعت تهاجمی کمتری دارند و گاهی هم مقداری نمایشی و تشریفاتی به نظر می رسند. ما می خواهیم به روشی سریع، مستقیم و ساده ضربه بزنیم و تمام!

گاهی بعد از یک حمله موثر ممکن است از چند تکنیک اینچنینی بهره بگیریم و ...







عالی بود ممنون بسیار استفاده کردم
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
چهلمین سال درگذشت /


زندگی "بروس لی" بر پرده سینما نقش می‌بندد


کریستوفر ویلکینسون و استفن ریول که آثاری چون "نیکسون" و "علی" را خلق کرده‌اند اینبار به سراغ فیلمی با تکیه بر زندگی "بروس لی" رفته‌اند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلم داستان زندگی بروس لی را بیان می کند و کریستوفر ویلکینسون و استفن ریول در حال نوشتن فیلمنامه آن با نام "تولد اژدها" هستند.
این فیلم الهام گرفته از زندگی واقعی لی و برمبنای دوئل او با "ونگ جک من" استاد کونگ فوی چین نوشته می شود. این مبارزه در سال 1965 در سان فرانسیسکو و در دوره ای که محله چینی های این شهر زیر کنترل هنگ کنگی ها بود، روی داد.
نویسندگان این فیلمنامه برای نوشتن آن از رویدادهای واقعی و با الهام از حرکات رزمی بروس لی استفاده می کنند و داستان فیلم را در حالی که وونگ و لی با هم یکی شده و در حال تعقیب ومبارزه با گانگسترهای محله چینی ها هستند، می نویسند.
ویلکینسون و ریول بیش از همه برای خلق آثار زندگینامه‌ای شهرت دارند و فیلمنامه "نیکسون" را که سال 1995 به کارگردانی اولیور استون ساخته شد، نوشته‌اند. این فیلمنامه جایزه اسکار فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد.
فیلم "علی" با تمرکز بر زندگی محمدعلی کلی نیز در سال 2001 به کارگردانی مایکل‌مان ساخته شد. آنها فیلمنامه "مرکوی" را نیز با همکاری یکدیگر نوشته‌اند که درباره زندگی فردی مرکوری است و در آن ساشا بارون کوهن در نقش این آهنگساز و خواننده بازی می‌کند.
بروس لی سال ‌1973 درگذشت و امسال چهلمین سالمرگ وی است.
 
بالا