• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

Jun Fan Jeet Kune Do (کارشناس متخصص استاد آبتین)

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
چند نکته :
1- فرم نشانه چگونگی استفاده از فنون رزمی در برابر حریف واقعی است تا اجرای این فنون در حین یک مبارزه واقعی بشکل ناخود آگاه و غیر ارادی اجرا شود
2- هنر رزمی برای مسابقه ها طراحی نشده اند بلکه برای مبارزه برای مرگ وزندگی طراحی شده اند .مگر شما در مبارزه برای مرگ وزندگی وقتی به نزدیکی حریف می رسید حریفتان را بقل می کنید و می گویید استوپ استوپ بروید عقب تا من بتوانم از ضربه پایه خود استفاده کنم اگر فلسفه واقعی تکواندو را در شرایط مرگ وزندگی می خواهید باید آنرا در کاتاهای تکواندو بیابید که بعد از اجرا و مطالعه آن می بینید که همان استراتژی کاراته را در مبارزات واقعی دارد.

ودر ضمن همان طور که گفتم احتمالا بروس لی می خواسته است فنون وینگ چان را گسترش دهد تا بتواند مبارزه مطمئنی را در فواصل دورتر اجرا کند



من هم در مورد استفاده از ضربات به صورت ناخوداگاه و غیر ارادی با شما کاملا موافقم ، اما به نظرم که البته نظر شخصی هست این عمل در غالب یاد گرفتن فرم که بعضا ، نمایشی و فاقد بازدهی در درگیری واقعی هست مخالفم. اینکه مثلا در فرم انگشتان مثل پنجه شه، بدن خم و به همراه پشتک و حرکات آکروباتیک باشه بیشتر جنبه زیبایی داره تا عمل
مبارزه واقعی یعنی کنار هم قرار گرفتن مجموعه ای از ضربات و تکنیک های ساده و غیر دست و پاگیر و صد البته کاربردی که مبارز بتونه باهوش در شرایط مختلف و بسته به موقعیت و شرایط از اون استفاده کنه که با تمرین زیاد و مستمر میشه اون رو نه از روی فکر بلکه غیرارادی انجام داد .
همون طور که میدونید هر کدوم از فرم ها بسته به شرایطی تعبیر شده اند که مجموعه ای از این فرم ها در شرایط مختلف حجم عظیمی رو تشکیل خواهند داد که فراگیری کامل همه اونها به صورت ملکه ذهن، استفاده و کاربرد وقت بسیار زیادی رو میطلبه به علاوه اینکه فقط کافیه یک ضربه غیر قابل پیش بینی از مقابل زده شه تا :دی
به یکی از اساتید کالی اسکریما گفتن فرق جیت کاندوی شما با جیت کاندوی لی چیه گفت سبک ما کامل تر هست پرسیدن چرا؟ گفت چون سبک ما فرم داره
 

sh.nqz

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2010
نوشته‌ها
97
لایک‌ها
59
سن
44
محل سکونت
تهران
من هم در مورد استفاده از ضربات به صورت ناخوداگاه و غیر ارادی با شما کاملا موافقم ، اما به نظرم که البته نظر شخصی هست این عمل در غالب یاد گرفتن فرم که بعضا ، نمایشی و فاقد بازدهی در درگیری واقعی هست مخالفم. اینکه مثلا در فرم انگشتان مثل پنجه شه، بدن خم و به همراه پشتک و حرکات آکروباتیک باشه بیشتر جنبه زیبایی داره تا عمل
مبارزه واقعی یعنی کنار هم قرار گرفتن مجموعه ای از ضربات و تکنیک های ساده و غیر دست و پاگیر و صد البته کاربردی که مبارز بتونه باهوش در شرایط مختلف و بسته به موقعیت و شرایط از اون استفاده کنه که با تمرین زیاد و مستمر میشه اون رو نه از روی فکر بلکه غیرارادی انجام داد .
همون طور که میدونید هر کدوم از فرم ها بسته به شرایطی تعبیر شده اند که مجموعه ای از این فرم ها در شرایط مختلف حجم عظیمی رو تشکیل خواهند داد که فراگیری کامل همه اونها به صورت ملکه ذهن، استفاده و کاربرد وقت بسیار زیادی رو میطلبه به علاوه اینکه فقط کافیه یک ضربه غیر قابل پیش بینی از مقابل زده شه تا :دی
به یکی از اساتید کالی اسکریما گفتن فرق جیت کاندوی شما با جیت کاندوی لی چیه گفت سبک ما کامل تر هست پرسیدن چرا؟ گفت چون سبک ما فرم داره

با تشکر از شما باید بگویم که هدف از یاد گیری فرم یا دگیری ایده مبارزه است نه حفظ آن که البته اگر شما زمانی می توانید ایده بگیرید که بدانید استراتژی سبک شما چیست دفاعی یا حمله ای که در تاپیک فلسفه تفاوت هنرهای رزمی به این تفاوت استراتژی ها پرداخته ام.
ودر ضمن دید گاه شما راجب نمایشی بودن فرم به این دلیل است که خود آموزش دهندگان این فرمها، این فرمها را نه بر اساس هدف حرکات بلکه بر اساس مسیر حرکات یاد گرفته اند وخودشان هم بر این اساس آموزش می دهند.
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
با تشکر از شما باید بگویم که هدف از یاد گیری فرم یا دگیری ایده مبارزه است نه حفظ آن که البته اگر شما زمانی می توانید ایده بگیرید که بدانید استراتژی سبک شما چیست دفاعی یا حمله ای که در تاپیک فلسفه تفاوت هنرهای رزمی به این تفاوت استراتژی ها پرداخته ام.
ودر ضمن دید گاه شما راجب نمایشی بودن فرم به این دلیل است که خود آموزش دهندگان این فرمها، این فرمها را نه بر اساس هدف حرکات بلکه بر اساس مسیر حرکات یاد گرفته اند وخودشان هم بر این اساس آموزش می دهند.


مطالبتون قابل قبول و درسته ،فرم شکل یک سبک رو میسازه و استراتژی یک سبک رو میشه از روی فرم فهمید اما به نظرتون چند درصد از هنرجویانی که فرم کار میکنن میتونن اون رو در عمل و در مبارزه واقعی به کار بگیرن؟
 

sh.nqz

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2010
نوشته‌ها
97
لایک‌ها
59
سن
44
محل سکونت
تهران
مطالبتون قابل قبول و درسته ،فرم شکل یک سبک رو میسازه و استراتژی یک سبک رو میشه از روی فرم فهمید اما به نظرتون چند درصد از هنرجویانی که فرم کار میکنن میتونن اون رو در عمل و در مبارزه واقعی به کار بگیرن؟
خیلی کم به دودلیل:
1- استراتژی سبک خود آگاهی ندارند مثلا در کاراته اصلا یک کاراته باز در کاتا هایش یک مهجم نیست ولی هنرجویان آن در مسابقات حمله کننده هستند.
2- دیگر هنرهای رزمی آموزش جنگ نیستند یعنی از روش جنگیدن به روش ورزش کردن تغییر جهت داده اند که کاتا دیگر کاربرد عملی ندارد واز همه مهمتر دیگر فضای جامعه امن است و نیاز نیست عموم مردم جنگیدن بلد باشند به همین دلیل هم کسانی که به عمق روشهای جنگیدن علاقه دارند برای آنها اینها هنر هستند ودیگر به مفهوم اولیه خود دارای معنا در ذهن یادگیرندگان خود نیستند و به همین دلیل هم روشهای غیر کنترلی مانند کیوکوشین وکیک بوکسینگ پدید آمدند تا کاربرد و دلیلی برای کابرد این حرکات پیدا شود که البته با تغییر کاربرد دیگر معنای و کاربرد اولیه حرکات از بین رفته است.
3- شاید قدرت تصور هم مهم باشد که همه رزمی کارها قدرت تصور واحد ندارند والبته نبود نیاز به جنگ برای مرگ و زندگی هم در ضعف قدرت تصور اهمیت دارد.
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
معمولا توی کمیته های کیوکوشین و بعضا توی مبارزات بوکس و مایاناهای توآ و مسابقات ساندا و ... سینه ی مبارز به طرف حریف قرار میگیره، یعنی به قول خودمون دوشانه گارد میگیریم. ولی معمولا در مبارزات بروس لی با دست خالی، لی بصورت یک شانه بطرف حریف قرار میگیره. حالتی که معمولا ما بهش میگیم حالت استراحت. در این حالت با اینکه کمترین سطح مقطع رو با حریف داریم ولی با ریسک هایی همراهه، از جمله اینکه همیشه ران و زانوی شما زیر ضرب ساق حریف قرار داره. بهمین دلیله که در جیت کان دو استفاده از تکنیک های متوقف کننده و به شکلی تکنیک های "حمله تو حمله" اهمیت فوق العاده ای داره. درسته استاد آبتین؟

بحث بسیار مهمی رو مطرح کردید مسلم عزیز.
همان طور که فرمودید گارد دوشانه یا squared stance (استنس چهارگوش) ثبات خوبی دارد و رایج هم هست. در رشته هایی مانند کیوکوشین، کیک بوکس، موآی تای، ساندا همان طور که اشاره داشتید ضربات low kick بسیار کاربرد دارند و این نوع استنس برایشان ایده آل است:


MuyThai_Front-Stance_CloseArm_300x350_rough.jpg


اما حالا شمشیربازی را تصور کنید که دوشانه بایستد. طبیعتا نمی تواند از خودش دفاع کند. در واقع شمشیربازها مایل می ایستد تا هدف کوچکی باشند. بروس لی وقت زیادی را برای طراحی استنس جیت کان دو صرف کرد. جیت کان دو به هیچ وجه برای مسابقات ورزشی طراحی نشده است و اساسا یک جنگ است. بنابراین زمانی که مایل می ایستید بیضه بوسیله پای جلویی محافظت می شود، نقاط حساس بالاتنه دور از دسترس قرار می گیرند، دست و پای جلویی که در حکم شمشیر ِ شمشیربازی اند، به حریف نزدیک ترند، و همین طور mobility خوبی دارید و حرکات طولی و عرضی به سهولت انجام می شوند.

اما در این استنس، دست و پای عقبی از حریف دور می شوند و استفاده از آنها سخت تر است. بنابراین در فاصله نزدیک، جیت کان دو کاران معمولا استنس را کمی باز می کنند و مربعی می ایستند.

یک جیت کان دو کار واقعی در یک مبارزه ی واقعی و غیرورزشی، عملا باید آنقدر سریع باشد که بتواند در کمترین زمان، به نزدیک ترین نقطه ی آسیب پذیر در اندام حریف، ضربه وارد کند و سپس از حریف فاصل بگیرد. او باید فاصله را بخوبی بشناسد و زمان بندی خوبی داشته باشد. شما باید بتوانید از حریف موآی تای یا کیوکوشین کار فاصله بگیرید و نگذارید مبارزه ی طولانی در فاصله نزدیک اتفاق بیافتد. جیت کان دو یعنی همین.

در زمان مناسب به حریف حمله می کنید یا در زمان مناسب حریف را intercept می کنید؛ همان تکنیک "حمله تو حمله" که به درستی اشاره کردید.
در این ویدئو ببینید زمانی که شخص مهاجم با حالتی دوشانه یا مربعی نزدیک می شود واکنش بروس لی چیست:

روش مشت متوقف کننده

(بروس لی به فرد آمریکایی می گوید: "برای اینکه به من برسی باید به سمت من حرکت کنی. حمله تو این امکان را به من می ده که تو را متوقف کنم. در این مورد، من از بلندترین سلاحم استفاده می کنم، لگد جانبی ام، بر علیه نزدیک ترین هدف، یعنی زانوی شما. این لگد جانبی می تونه با ضربه جب ِ شما در بوکس مقایسه بشه، با این تفاوت که آسیب زننده تر هست."

در این لحظه فرد مقابل سعی می کنه با یک ضربه ی جب ِ بوکس بروس لی رو غافلگیر کنه که لی دوباره او را با یک ضربه intercept می کنه. این بار با یک finger jab.)


این ویدئو را هم مرور کنید(طرز ایستادن جیت کان دو کاران و ضرباتشان و ...):

Tommy Carruthers 2


تماشا و بررسی این تصاویر هم خالی از لطف نیست:




960_fists_of_fury_blu-ray_4.jpgBruce Lee ted wong.jpgaa302491fdfe2104d521e68a5002f929.jpgbruce-lee-photo3.jpgway-of-the-dragon.jpg300042_384129935005530_1697710021_n.jpglee3.jpg
 
Last edited:

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
از دوستان گرانقدرم محمد عزیز (trian) ، جناب شاهین نجف قلی، مسلم گرامی که همگی دانش و تجربه شان رو در این چند صفحه ی اخیر در اختیار ما قرار داده اند بسیار تشکر می کنم. بحث های دقیقی انجام شد و ...

بسیار ممنونم.
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
آبتین این کاراته کار که تو فیلم های بروس لی بازی کرده تو این عکسه هم هستش
زمان بروس لی تو کاراته چقدر مهارت داشت قهرمان جایی بود؟
تشکر ویژه ازت دارم بخاطر نکات کلیدی جیت کان دو
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
آبتین این کاراته کار که تو فیلم های بروس لی بازی کرده تو این عکسه هم هستش
زمان بروس لی تو کاراته چقدر مهارت داشت قهرمان جایی بود؟
تشکر ویژه ازت دارم بخاطر نکات کلیدی جیت کان دو

قربون تو رضا جون. خواهش می کنم.

آره این آقا اسمش رابرت وال هست. از نسل کاراته کا های دهه ی شصت و هفتاد آمریکاست. کسایی مثل چاک نوریس، جو لویس، بیل والاس و ...
رابرت وال قهرمان کاراته ی آمریکا در سال 1970 بود. کلا سابقه مفصلی در کاراته و تکواندو داره.



enter003.jpgbob-wall-bruce-leebig.jpg
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
درسته :
اول فیلم اژدها وارد می شود وقتی اوهارا از ماشین پیاده میشه و کمیسر پلیس فیلم تمرین های شکستن اجسام توسط اوهارا نشون بروس لی میده
جالبه که وسط فیلم بروس لی بدون اینکه ضربه بخوره اوهارا را میکشه
 

ghoghnus-toa

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
733
بحث بسیار مهمی رو مطرح کردید مسلم عزیز.
همان طور که فرمودید گارد دوشانه یا squared stance (استنس چهارگوش) ثبات خوبی دارد و رایج هم هست. در رشته هایی مانند کیوکوشین، کیک بوکس، موآی تای، ساندا همان طور که اشاره داشتید ضربات low kick بسیار کاربرد دارند و این نوع استنس برایشان ایده آل است:


مشاهده پیوست 407106


اما حالا شمشیربازی را تصور کنید که دوشانه بایستد. طبیعتا نمی تواند از خودش دفاع کند. در واقع شمشیربازها مایل می ایستد تا هدف کوچکی باشند. بروس لی وقت زیادی را برای طراحی استنس جیت کان دو صرف کرد. جیت کان دو به هیچ وجه برای مسابقات ورزشی طراحی نشده است و اساسا یک جنگ است. بنابراین زمانی که مایل می ایستید بیضه بوسیله پای جلویی محافظت می شود، نقاط حساس بالاتنه دور از دسترس قرار می گیرند، دست و پای جلویی که در حکم شمشیر ِ شمشیربازی اند، به حریف نزدیک ترند، و همین طور mobility خوبی دارید و حرکات طولی و عرضی به سهولت انجام می شوند.

اما در این استنس، دست و پای عقبی از حریف دور می شوند و استفاده از آنها سخت تر است. بنابراین در فاصله نزدیک، جیت کان دو کاران معمولا استنس را کمی باز می کنند و مربعی می ایستند.

یک جیت کان دو کار واقعی در یک مبارزه ی واقعی و غیرورزشی، عملا باید آنقدر سریع باشد که بتواند در کمترین زمان، به نزدیک ترین نقطه ی آسیب پذیر در اندام حریف، ضربه وارد کند و سپس از حریف فاصل بگیرد. او باید فاصله را بخوبی بشناسد و زمان بندی خوبی داشته باشد. شما باید بتوانید از حریف موآی تای یا کیوکوشین کار فاصله بگیرید و نگذارید مبارزه ی طولانی در فاصله نزدیک اتفاق بیافتد. جیت کان دو یعنی همین.

در زمان مناسب به حریف حمله می کنید یا در زمان مناسب حریف را intercept می کنید؛ همان تکنیک "حمله تو حمله" که به درستی اشاره کردید.
در این ویدئو ببینید زمانی که شخص مهاجم با حالتی دوشانه یا مربعی نزدیک می شود واکنش بروس لی چیست:

روش مشت متوقف کننده

(بروس لی به فرد آمریکایی می گوید: "برای اینکه به من برسی باید به سمت من حرکت کنی. حمله تو این امکان را به من می ده که تو را متوقف کنم. در این مورد، من از بلندترین سلاحم استفاده می کنم، لگد جانبی ام، بر علیه نزدیک ترین هدف، یعنی زانوی شما. این لگد جانبی می تونه با ضربه جب ِ شما در بوکس مقایسه بشه، با این تفاوت که آسیب زننده تر هست."

در این لحظه فرد مقابل سعی می کنه با یک ضربه ی جب ِ بوکس بروس لی رو غافلگیر کنه که لی دوباره او را با یک ضربه intercept می کنه. این بار با یک finger jab.)


این ویدئو را هم مرور کنید(طرز ایستادن جیت کان دو کاران و ضرباتشان و ...):

Tommy Carruthers 2


تماشا و بررسی این تصاویر هم خالی از لطف نیست...

ممنون از شما استاد آبتین. خیلی علمی، دقیق و عمیق... عالی بود.
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
یه چیزی را توی ایستادن خطی بدن در جیت کان دو متوجه شدم
اون هم اینه که وقتی حریف به سمت شما حمله ور میشه بدن و سینه و شکمش در معرض شلیک مستقیم پای جلویی شما قرار میگیره
بروس لی در مورد تکنیک های جوجیتسو گفته بود تا وقتی حریفی به شما حمله نکنه جوجیتسو حالت کاراته را داره اما وقتی حریف به شما حمله کرد جوجیتسو برای دفاع ساخته شده
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
یه چیزی را توی ایستادن خطی بدن در جیت کان دو متوجه شدم
اون هم اینه که وقتی حریف به سمت شما حمله ور میشه بدن و سینه و شکمش در معرض شلیک مستقیم پای جلویی شما قرار میگیره
بروس لی در مورد تکنیک های جوجیتسو گفته بود تا وقتی حریفی به شما حمله نکنه جوجیتسو حالت کاراته را داره اما وقتی حریف به شما حمله کرد جوجیتسو برای دفاع ساخته شده

دقیقا.
در حالیکه بدن ِ تو در دسترس حریف نیست. اما باید کاملا سریع باشی. وقتی حریف قصد داره مشت بزنه، در اون لحظه بر مشتش متمرکز شده. یعنی ذهنش روی "حمله" متمرکز شده. اگر دقیقا در همین لحظه، تو بهش حمله کنی، از نظر ذهنی غافلگیر میشه، یعنی ذهن حریف برای کسری از ثانیه غافلگیر و شوک می شه و ...

این منطق ضربات متوقف کننده است، همون "جیت کان" در عبارت جیت کان دو. اگر حتی فیلم های بروس لی رو هم به دقت بررسی کنی می بینی تقریبا در اکثر مواقع از این تکنیک داره استفاده می کنه.
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
درسته :
اول فیلم اژدها وارد می شود وقتی اوهارا از ماشین پیاده میشه و کمیسر پلیس فیلم تمرین های شکستن اجسام توسط اوهارا نشون بروس لی میده
جالبه که وسط فیلم بروس لی بدون اینکه ضربه بخوره اوهارا را میکشه

یکبار بروس لی و چاک نوریس دوستانه کل کل می کردن،


چاک نوریس می گه: ببین بروس لی، من یه قهرمان کاراته ام!

بروس لی در جواب می گه: بی خیال چاک! من قهرمانای کاراته رو می کشم! :)



images.jpg
 
Last edited:

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
دقیقا.
در حالیکه بدن ِ تو در دسترس حریف نیست. اما باید کاملا سریع باشی. وقتی حریف قصد داره مشت بزنه، در اون لحظه بر مشتش متمرکز شده. یعنی ذهنش روی "حمله" متمرکز شده. اگر دقیقا در همین لحظه، تو بهش حمله کنی، از نظر ذهنی غافلگیر میشه، یعنی ذهن حریف برای کسری از ثانیه غافلگیر و شوک می شه و ...

این منطق ضربات متوقف کننده است، همون "جیت کان" در عبارت جیت کان دو. اگر حتی فیلم های بروس لی رو هم به دقت بررسی کنی می بینی تقریبا در اکثر مواقع از این تکنیک داره استفاده می کنه.

متشکرم

بسیار مفید و مختصر
 

sh.nqz

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2010
نوشته‌ها
97
لایک‌ها
59
سن
44
محل سکونت
تهران
همانطور که می دانید بروس لی از کاراته این انتقاد را داشت که کاراته یک سبکی است که بر اساس پیش بینی حرکات حریف عمل می کند و اگر حریف او آن حرکات پیش بینی شده را انجام ندهد فنون و تاکتیکهای کاراته به کاراته باز در مبارزه نمی تواند کمک کند ودر جریان مبارزه بروس لی با جک نوریس در کلوزیوم رم ابتدا بروس لی از تاکتیکهای حمله ای استفاده میکند که بوسیله حریف پیش بینی شده و سپس بعد از دفاع آنها جک نوریس با موفقیت ضربات خود را به بدن بروس لی وارد می کند که بعد از چند بار ضربه خوردن بروس لی تاکتیک خود را عوض می کند و به سمت تاکتیکهای دینامیک و گول زننده حرکت می کند تا قدرت پیش بینی جک نوریس را پایین بیاورد بوسیله:
1- رقص پا
2- ضربات فریبنده بوسیله وانمود کردن اجرای یک ضربه و سپس اجرای یک حرکت دیگر که باعث باز شدن گارد یا همان دفاع حریف و آسیب پذیر شدن او می شد.
3- و برای دفاع در برابر ضربات جک نوریس که تاکتیکهای بروس لی باعث شد تا او بجای دنبال کردن پیشس بینی حرکات بروس لی در دفاع کردن رو به حمله بیاورد بروس لی در اینجا بوسیله زدن ضرباتی که باعث می شد فاصله حریف با او در منطقه امن بماند.
که همه این تاکتیکها باعث از بین رفتن قدرت پیش بینی حرکات بروس لی توسط جک نوریس که یک کاراته باز بود شد ونهایتا پایین آمدن کارایی او در مبارزه(که دارای فنون کند تر کاراته بود که در حمله مانند دفاع کارایی نداشت شد) و باز شدن دفاع جک نوریس که به بروس لی فرصت داد تا با استفاده از سرعت خود او را شکست داد.
ودر ضمن اگر دقت کنید دو حریف ضعیف تر که قبل از مبارزه باک نوریس،بروس لی با آنها مبارزه کرد در مبارزه های خودشان بجای دفاع وپیش بینی حرکات بروس لی به او حمله می کردند که نقطه قوت کااته نیست در حالی که جک نوریس در ابتدای مبارزه خود با بروس لی که موفق بود بجای حمله دفاع می کرد.
 
Last edited:

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
الان دینامیک بودن فقط مربوط به جیت کان دو نمیشه بروس لی فیلسوف بزرگ و درس زندگی همه انسان هاست
الان در فوتبال هم تیم های بزرگ نظیر برزیل تنها از یک سیستم در 90 دقیقه کار نمیکنن هر 10 دقیقه سیستم بازی عوض میشه
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
همانطور که می دانید بروس لی از کاراته این انتقاد را داشت که کاراته یک سبکی است که بر اساس پیش بینی حرکات حریف عمل می کند و اگر حریف او آن حرکات پیش بینی شده را انجام ندهد فنون و تاکتیکهای کاراته به کاراته باز در مبارزه نمی تواند کمک کند ودر جریان مبارزه بروس لی با جک نوریس در کلوزیوم رم ابتدا بروس لی از تاکتیکهای حمله ای استفاده میکند که بوسیله حریف پیش بینی شده و سپس بعد از دفاع آنها جک نوریس با موفقیت ضربات خود را به بدن بروس لی وارد می کند که بعد از چند بار ضربه خوردن بروس لی تاکتیک خود را عوض می کند و به سمت تاکتیکهای دینامیک و گول زننده حرکت می کند تا قدرت پیش بینی جک نوریس را پایین بیاورد بوسیله:
1- رقص پا
2- ضربات فریبنده بوسیله وانمود کردن اجرای یک ضربه و سپس اجرای یک حرکت دیگر که باعث باز شدن گارد یا همان دفاع حریف و آسیب پذیر شدن او می شد.
3- و برای دفاع در برابر ضربات جک نوریس که تاکتیکهای بروس لی باعث شد تا او بجای دنبال کردن پیشس بینی حرکات بروس لی در دفاع کردن رو به حمله بیاورد بروس لی در اینجا بوسیله زدن ضرباتی که باعث می شد فاصله حریف با او در منطقه امن بماند.
که همه این تاکتیکها باعث از بین رفتن قدرت پیش بینی حرکات بروس لی توسط جک نوریس که یک کاراته باز بود شد ونهایتا پایین آمدن کارایی او در مبارزه(که دارای فنون کند تر کاراته بود که در حمله مانند دفاع کارایی نداشت شد) و باز شدن دفاع جک نوریس که به بروس لی فرصت داد تا با استفاده از سرعت خود او را شکست داد.
ودر ضمن اگر دقت کنید دو حریف ضعیف تر که قبل از مبارزه باک نوریس،بروس لی با آنها مبارزه کرد در مبارزه های خودشان بجای دفاع وپیش بینی حرکات بروس لی به او حمله می کردند که نقطه قوت کااته نیست در حالی که جک نوریس در ابتدای مبارزه خود با بروس لی که موفق بود بجای حمله دفاع می کرد.

متشکرم، بسیار مفید و قابل استفاده بود. بنده هم یک توضیحاتی دارم، فرصت بشه عرض می کنم.
 

xavi68

Registered User
تاریخ عضویت
12 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,869
لایک‌ها
3,423
بروس شاگردی داشته که تمام فنون جیت کاندو رو بهش آموزش داده باشه ؟
در مورد لومن کام که برادر زاده ایپ هست اطلاعاتی داری ؟ بروس لی مبارزه ای باهاش داشته ؟
 
بالا