برگزیده های پرشین تولز

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
آقا حامد پیرو بحث قبلی راجع به فیلتر هوا که تائید کردی باعث کاهش مصرف سوخت میشه میخواستم یه اطلاعاتی راجع به fulesهم بدی ببینم این تبلیغاتی که میکنن درسته یا نه ؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
چه كتابيه كه اين مطالب در برابرش ناچيزه :eek: :) :cool:
با آرزوي موفقيت!;)

و با عرض پوزش يك سؤال ديگه :blush: :
آيا درسته كه استفاده از ماشينهاي SUV روي آسفالت باعث ميشه استهلاك اين ماشينا بره بالا؟ يعني از اين نظر كه اين ماشينا براي جاده هاي خاكي ساخته شدن و اين حرفا....:eek:
کتاب خوبیه !!

بنده همچین چیزی نشنیدم .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
آقا حامد پیرو بحث قبلی راجع به فیلتر هوا که تائید کردی باعث کاهش مصرف سوخت میشه میخواستم یه اطلاعاتی راجع به fulesهم بدی ببینم این تبلیغاتی که میکنن درسته یا نه ؟
متوجه ی سوالتون نشدم !!!!!!!
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
متوجه ی سوالتون نشدم !!!!!!!
یه قطعه ای هست به این اسم که میگن دور لوله ای بنزین قرار میگیره و باعث میشه ملکول های سوخت آماده تر بشن برای احتراق البته یه حا نوشته بود یه فرکانس بالای تولید میکنن ولی برام عجیبه که نه برق میخواد نه هچی فقط مثل دوتا تیکه سنگ دور لوله بنزین قرار میگیره!!
 

shoppars

Registered User
تاریخ عضویت
23 جولای 2007
نوشته‌ها
769
لایک‌ها
0
محل سکونت
tehran
در این ضمینه بنده اطلاعات ندارم متاسفانه .

میتونید از مجله ی ماشین کمک بگیرید.

سلام استاد
سايتيو ميشناسین که کفش و لباس و دستکشو و کلاه و کلاً لوازم و تجهيزات رانندگی حرفه ایی بفروشه؟
البته سايت خارجی منظورمه
خودم اينارو پيدا کردم ولی مال موتور سيکلته
http://www.cycleshopusa.com
http://www.motorcycleleatherjacketstore.com/home
تو ebay هم ميشه پيدا کرد امّا من دنبال يک سايت تخصصی در اين ضمينه هستم که ترجيحاً هم در آمريکا باشه
thx
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سلام استاد
سايتيو ميشناسین که کفش و لباس و دستکشو و کلاه و کلاً لوازم و تجهيزات رانندگی حرفه ایی بفروشه؟
البته سايت خارجی منظورمه
خودم اينارو پيدا کردم ولی مال موتور سيکلته
http://www.cycleshopusa.com
http://www.motorcycleleatherjacketstore.com/home
تو ebay هم ميشه پيدا کرد امّا من دنبال يک سايت تخصصی در اين ضمينه هستم که ترجيحاً هم در آمريکا باشه
thx
سلام , فعلا چیزی از امریکا پیدا نکردم !!!

همه یا دبی هستن یا انگلیس !!


ولی باز هم نگاه میکنم , چیزی پیدا شد اینجا میذارم .
 

English Lord

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,337
لایک‌ها
97
محل سکونت
NeverLand
فروم خیلی جالبی دارین
فکر کنم بیشتر پیرامون مساءل فنی باشه تا آموزش رانندکی مگه نه؟:):rolleyes::happy:
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
فروم خیلی جالبی دارین
فکر کنم بیشتر پیرامون مساءل فنی باشه تا آموزش رانندکی مگه نه؟:):rolleyes::happy:
ممنون

اگه از صفحه ی اول مطالعه بفرمایید مطالب اموزشی زیادی می بینید .

سوالی هم اگه دارید بنده در خدمتم.
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
بابا حامد جان كجايي ؟!!
خدايي من منتظرم شما تو اين تاپيك پست بزني بخونم
قسمت رانندگي خيلي كمرنگ و بي رونق شده آخه چرا ؟شما ديگه مطلب آموزشي نداري؟!!اين مطالبي كه ميگفتي خيلي جالب بود
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سلام

شما لطف داری.

چرا ! مطلب که زیاده !

ولی ترجیح میدم فعلا , سوالات رو جواب بدم .

در هر زمینه ای از اصول رانندگی که مشکلی دارید خوشحال میشم کمک کنم .

از هفته ی دیگه مطالب جدید میذارم.

فقط سوالات فنی در مورد ماشین رو در تاپیکی که در اون مورد هست بفرمایید.
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
سلام

شما لطف داری.

چرا ! مطلب که زیاده !

ولی ترجیح میدم فعلا , سوالات رو جواب بدم .

در هر زمینه ای از اصول رانندگی که مشکلی دارید خوشحال میشم کمک کنم .

از هفته ی دیگه مطالب جدید میذارم.

فقط سوالات فنی در مورد ماشین رو در تاپیکی که در اون مورد هست بفرمایید.

مرسي حامد جان من بيصبرانه منتظرم مطالب رو بخونم (و امتحان كنم!) تا حالا دوبار نزديك بوده برم تو ديوار:lol:
سولات فني رو هم در اون قسمت ميپرسم ،خبر نداشتم همچين بخشي هم هست;)
راستي حامد جان وضعيت جسمي خوب شده ، كامل بهبود پيدا كردي؟من هميشه دو جا به يادت اون اتفاق ميفتم يكي وقتي دارم ميرم يه كاميون داره جلو ميره يا ميخواد دور بزنه دوم هر وقت ميام تو قسمت رانندگي انشالله بهتر باشي از اين حوادث ناگوار هم ديگه برات اتفاق نيفت:blush:ه
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
مرسي حامد جان من بيصبرانه منتظرم مطالب رو بخونم (و امتحان كنم!) تا حالا دوبار نزديك بوده برم تو ديوار:lol:
سولات فني رو هم در اون قسمت ميپرسم ،خبر نداشتم همچين بخشي هم هست;)
راستي حامد جان وضعيت جسمي خوب شده ، كامل بهبود پيدا كردي؟من هميشه دو جا به يادت اون اتفاق ميفتم يكي وقتي دارم ميرم يه كاميون داره جلو ميره يا ميخواد دور بزنه دوم هر وقت ميام تو قسمت رانندگي انشالله بهتر باشي از اين حوادث ناگوار هم ديگه برات اتفاق نيفت:blush:ه
ممنون از لطفت .

فعلا بهترم .

نصیحت : اصلا به هیچ راننده ای در هنگام دور زدن اطمینان نکنید ! البته در هیچ شرایطی اطمینان نکنید .

باید فکر کنید که فقط شما راننده هستید و بقیه تعطیلن!
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
ممنون از لطفت .

فعلا بهترم .

نصیحت : اصلا به هیچ راننده ای در هنگام دور زدن اطمینان نکنید ! البته در هیچ شرایطی اطمینان نکنید .

باید فکر کنید که فقط شما راننده هستید و بقیه تعطیلن!
تقویت چشم :

میدونید که یک راننده باید تمرکز بالایی داشته باشه و حواسش به همه جا باشه پس , شما باید چشم های قوی و سریعی داشته باشید.

در نتیجه , چشم های شما احتیاج به ورزش دارن تا با سرعت و دقت بیشتری حرکت کنن.

تمرین1 : اگه تو ماشین نشستید (پشت فرمون نباشید) میتونید در هنگام حرکت , خطهای سفید جاده رو با چشم دنبال کنید .

انقدر باید این کار رو انجام بدید تا خطها از دستتون در نرن ! و به راحتی هر خط مقطع رو از بعدی به راحتی تشخیص بدید.

تمرین 2 : اگه در خانه پنکه سقفی دارید , در هنگام حرکت پنکه , بدون اینکه سرتون رو حرکت بدید , با چشم , یکی از پره ها رو دنبال کنید

باید بتونید اون پره رو به طور واضح ببینید و دنبال کنید .

تمرین 3 : به یک جسمی مانند توپ پینگ پنگ , یه نخ ببندین و با یک دست , روبروی چشم به فاصله ی 1 متر

شروع به چرخوندن این توپ توسط نخ کنید به حالت 8 افقی , و توپ رو دنبال کنید , بعد از مدتی جهت رو تغییر بدید و توپ رو با چشم دنبال کنید

میتونید سرعت چرخش رو بالا ببرید ولی باز هم باید توپ رو واضح ببینید ( میتونید از کسی هم برای چرخوندن کمک بگیرید و تمرکزتون فقط روی دیدن توپ باشه.)


نکته ی مهم : این نکات , تمرین هستند , اگر در روز اول توپ رو درست تشخیص دادید فکر نکنید که حله !!

اگه مسلط هم هستید باید هر روز تمرین کنید .



سوالی هست در خدمتم.
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
ممنون از لطفت .

فعلا بهترم .

نصیحت : اصلا به هیچ راننده ای در هنگام دور زدن اطمینان نکنید ! البته در هیچ شرایطی اطمینان نکنید .

باید فکر کنید که فقط شما راننده هستید و بقیه تعطیلن!
خدا رو شكر انشالله هرچه زودتر به سلامت كامل ، بهتر از قبل برسي!
واقعا همين طور كه ميگي بعضي ها واقعا تعطيل رانندگي ميكنن
از وقتي عكس هاي تصادف شما رو ديدم ديگه جرات نميكنم ريسك كنم وقتي ميبينم يكي ميخواد بپيچه سريع استپ ميكنم!!:blush:



تقویت چشم :

میدونید که یک راننده باید تمرکز بالایی داشته باشه و حواسش به همه جا باشه پس , شما باید چشم های قوی و سریعی داشته باشید.

در نتیجه , چشم های شما احتیاج به ورزش دارن تا با سرعت و دقت بیشتری حرکت کنن.

تمرین1 : اگه تو ماشین نشستید (پشت فرمون نباشید) میتونید در هنگام حرکت , خطهای سفید جاده رو با چشم دنبال کنید .

انقدر باید این کار رو انجام بدید تا خطها از دستتون در نرن ! و به راحتی هر خط مقطع رو از بعدی به راحتی تشخیص بدید.

تمرین 2 : اگه در خانه پنکه سقفی دارید , در هنگام حرکت پنکه , بدون اینکه سرتون رو حرکت بدید , با چشم , یکی از پره ها رو دنبال کنید

باید بتونید اون پره رو به طور واضح ببینید و دنبال کنید .

تمرین 3 : به یک جسمی مانند توپ پینگ پنگ , یه نخ ببندین و با یک دست , روبروی چشم به فاصله ی 1 متر

شروع به چرخوندن این توپ توسط نخ کنید به حالت 8 افقی , و توپ رو دنبال کنید , بعد از مدتی جهت رو تغییر بدید و توپ رو با چشم دنبال کنید

میتونید سرعت چرخش رو بالا ببرید ولی باز هم باید توپ رو واضح ببینید ( میتونید از کسی هم برای چرخوندن کمک بگیرید و تمرکزتون فقط روی دیدن توپ باشه.)


نکته ی مهم : این نکات , تمرین هستند , اگر در روز اول توپ رو درست تشخیص دادید فکر نکنید که حله !!

اگه مسلط هم هستید باید هر روز تمرین کنید .

سوالی هست در خدمتم.

حامد جان ممنون از تمرينات مفيدي كه گفتي البته اون پنكه كه گفتي خيلي ستمه چشمام چپ شد اومدم تمرين كنم:wacko:
راستي وقتي داري با ماشين يه مسير طولاني رو رانندگي ميكني مخصوصا تو كفي بعد يه مدتي انگار از هوشياري آدم كم ميشه يه جور خواب هيبنوتيزمي چشم ها خيره ميشه و سرعت واكنش پايين مياد براي اون بايد چه كرد؟شنيدم راننده هاي كه كارشون فقط رانندگي هست مخصوصا تو جاده هاي كفي يه سري از تمرينات رو انجام ميدن كه از هوشياريشون كم نشه اونا رو ميدوني ؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
حامد جان ممنون از تمرينات مفيدي كه گفتي البته اون پنكه كه گفتي خيلي ستمه چشمام چپ شد اومدم تمرين كنم
راستي وقتي داري با ماشين يه مسير طولاني رو رانندگي ميكني مخصوصا تو كفي بعد يه مدتي انگار از هوشياري آدم كم ميشه يه جور خواب هيبنوتيزمي چشم ها خيره ميشه و سرعت واكنش پايين مياد براي اون بايد چه كرد؟شنيدم راننده هاي كه كارشون فقط رانندگي هست مخصوصا تو جاده هاي كفي يه سري از تمرينات رو انجام ميدن كه از هوشياريشون كم نشه اونا رو ميدوني ؟

دلیل کم توجهی در جاده های کفی , یکنواخت بودن جاده است .

فرقی بین سیستم هوشیاری در حالت کفی و پر پیچ و خم نیست ولی , چون در کفی مسیر مستقیمه ناخوداگاه شما دقتتون پایین میاد .

مهمترین نکته گرفتن فرمون با هر دو دسته که در حالت کفی کمتر راننده ای این کار رو انجام میده !

از رانندگی در یک لاین به مدت طولانی خودداری کنید و سعی کنید لاین حرکت رو در هر 5 دقیقه تغییر بدید(از زدن راهنما غافل نشین) .

به یک نقطه از افق خیره نشید و سعی کنید مسیر و افق دید رو عوض کنید .

سرعت رو به مدت طولانی ثابت نگه ندارید .

اکثرا سعی کنید در لاین وسط (در اتوبان ها ی خارج شهر ) حرکت کنید تا از هر 2 طرف, فضا برای عکس العمل داشته باشید.

ورزش هم خیلی مهمه , مخصوصا تمرین های سبک برای گردن که در مسیر طولانی باعث خستگی و درد نشه.

سعی کنید چشمها رو کاملا باز نگه دارید (یخورده هم وحشتناک میشید! :D ) .

چانه هم , یه کم به سمت گردن باشه , یعنی سرتون کاملا مستقیم نباشه (مثل اکثر خانوما !!)

این باعث میشه مایع داخل حلزونی گوش کمتر حرکت کنه و از سرگیجه جلوگیری میکنه.


------------------

فعلا همینا :دی
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
دلیل کم توجهی در جاده های کفی , یکنواخت بودن جاده است .

فرقی بین سیستم هوشیاری در حالت کفی و پر پیچ و خم نیست ولی , چون در کفی مسیر مستقیمه ناخوداگاه شما دقتتون پایین میاد .

مهمترین نکته گرفتن فرمون با هر دو دسته که در حالت کفی کمتر راننده ای این کار رو انجام میده !

از رانندگی در یک لاین به مدت طولانی خودداری کنید و سعی کنید لاین حرکت رو در هر 5 دقیقه تغییر بدید(از زدن راهنما غافل نشین) .

به یک نقطه از افق خیره نشید و سعی کنید مسیر و افق دید رو عوض کنید .

سرعت رو به مدت طولانی ثابت نگه ندارید .

اکثرا سعی کنید در لاین وسط (در اتوبان ها ی خارج شهر ) حرکت کنید تا از هر 2 طرف, فضا برای عکس العمل داشته باشید.

ورزش هم خیلی مهمه , مخصوصا تمرین های سبک برای گردن که در مسیر طولانی باعث خستگی و درد نشه.

سعی کنید چشمها رو کاملا باز نگه دارید (یخورده هم وحشتناک میشید! :D ) .

چانه هم , یه کم به سمت گردن باشه , یعنی سرتون کاملا مستقیم نباشه (مثل اکثر خانوما !!)

این باعث میشه مایع داخل حلزونی گوش کمتر حرکت کنه و از سرگیجه جلوگیری میکنه.


------------------

فعلا همینا :دی
فقط ميتونم بگم ممنون!
حامد جان دقيقا شبيه يك بانك اطلاعاتي ميموني غير ممكنه سوالي باشه كه نتوني جواب بدي !!!خوشم مياد
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
فقط ميتونم بگم ممنون!
حامد جان دقيقا شبيه يك بانك اطلاعاتي ميموني غير ممكنه سوالي باشه كه نتوني جواب بدي !!!خوشم مياد
خواهش...

خوشحالم که میتونم کمکی کنم .
 

Mohammad.d

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2007
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
0
دلیل کم توجهی در جاده های کفی , یکنواخت بودن جاده است .

فرقی بین سیستم هوشیاری در حالت کفی و پر پیچ و خم نیست ولی , چون در کفی مسیر مستقیمه ناخوداگاه شما دقتتون پایین میاد .

مهمترین نکته گرفتن فرمون با هر دو دسته که در حالت کفی کمتر راننده ای این کار رو انجام میده !

از رانندگی در یک لاین به مدت طولانی خودداری کنید و سعی کنید لاین حرکت رو در هر 5 دقیقه تغییر بدید(از زدن راهنما غافل نشین) .

به یک نقطه از افق خیره نشید و سعی کنید مسیر و افق دید رو عوض کنید .

سرعت رو به مدت طولانی ثابت نگه ندارید .

اکثرا سعی کنید در لاین وسط (در اتوبان ها ی خارج شهر ) حرکت کنید تا از هر 2 طرف, فضا برای عکس العمل داشته باشید.

ورزش هم خیلی مهمه , مخصوصا تمرین های سبک برای گردن که در مسیر طولانی باعث خستگی و درد نشه.

سعی کنید چشمها رو کاملا باز نگه دارید (یخورده هم وحشتناک میشید! :D ) .

چانه هم , یه کم به سمت گردن باشه , یعنی سرتون کاملا مستقیم نباشه (مثل اکثر خانوما !!)

این باعث میشه مایع داخل حلزونی گوش کمتر حرکت کنه و از سرگیجه جلوگیری میکنه.


------------------

فعلا همینا :دی

تقویت چشم :

میدونید که یک راننده باید تمرکز بالایی داشته باشه و حواسش به همه جا باشه پس , شما باید چشم های قوی و سریعی داشته باشید.

در نتیجه , چشم های شما احتیاج به ورزش دارن تا با سرعت و دقت بیشتری حرکت کنن.

تمرین1 : اگه تو ماشین نشستید (پشت فرمون نباشید) میتونید در هنگام حرکت , خطهای سفید جاده رو با چشم دنبال کنید .

انقدر باید این کار رو انجام بدید تا خطها از دستتون در نرن ! و به راحتی هر خط مقطع رو از بعدی به راحتی تشخیص بدید.

تمرین 2 : اگه در خانه پنکه سقفی دارید , در هنگام حرکت پنکه , بدون اینکه سرتون رو حرکت بدید , با چشم , یکی از پره ها رو دنبال کنید

باید بتونید اون پره رو به طور واضح ببینید و دنبال کنید .

تمرین 3 : به یک جسمی مانند توپ پینگ پنگ , یه نخ ببندین و با یک دست , روبروی چشم به فاصله ی 1 متر

شروع به چرخوندن این توپ توسط نخ کنید به حالت 8 افقی , و توپ رو دنبال کنید , بعد از مدتی جهت رو تغییر بدید و توپ رو با چشم دنبال کنید

میتونید سرعت چرخش رو بالا ببرید ولی باز هم باید توپ رو واضح ببینید ( میتونید از کسی هم برای چرخوندن کمک بگیرید و تمرکزتون فقط روی دیدن توپ باشه.)


نکته ی مهم : این نکات , تمرین هستند , اگر در روز اول توپ رو درست تشخیص دادید فکر نکنید که حله !!

اگه مسلط هم هستید باید هر روز تمرین کنید .



سوالی هست در خدمتم.

سلام
حامد جان واقعا جالب بود البته اگه امکانش بود کل مطالبی که قبلا نوشته بودید رو پیوست میکردم
خیلی جالب بود ، البته تست میکنم اگه چشمم در اومد باید هزینه چسبوندنشو بدید !!!

با آرزوی بهبود برای شما و به امید اینکه برای هیچ کدوم از بچه های این فروم همچین حادثه ای پیش نیاد .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سلام
حامد جان واقعا جالب بود البته اگه امکانش بود کل مطالبی که قبلا نوشته بودید رو پیوست میکردم
خیلی جالب بود ، البته تست میکنم اگه چشمم در اومد باید هزینه چسبوندنشو بدید !!!

با آرزوی بهبود برای شما و به امید اینکه برای هیچ کدوم از بچه های این فروم همچین حادثه ای پیش نیاد .
ممنون از لطفت , امیدوارم همه ی دوستان سلامت و تندرست باشن .

در مورد تمرین برای چشم , در روز های اول خیلی فشار نیارید و سرعت رو بالا نبرید .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
یک نمونه از ریسینگ لاین که خیلی میتونه کمک کنه برای درک صحیح از این موضوع .

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • Rline.jpg
    Rline.jpg
    30.8 KB · نمایش ها: 143
بالا