برگزیده های پرشین تولز

از چـــی بگم !!! از همه چی خبر دار باش دوست من ...

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
هدیه تولد ستاره ها به بچه های نازپرورده شان


وقتی به کودکی خود نگاهی می اندازیم می بینیم که کلمه "نازپرورده" معنایی کاملاً متفاوت با آنچه امروز می بینیم داشت، به خصوص اگر آن کودک آنقدر خوش شانس باشد که در خانواده ای با پدر و مادر ستاره هالیوودی به دنیا آمده باشد.

وقتی به کودکی خود نگاهی می اندازیم می بینیم که کلمه نازپرورده معنایی کاملاً متفاوت با آنچه امروز می بینیم داشت، به خصوص اگر آن کودک آنقدر خوش شانس باشد که در خانواده ای با پدر و مادر ستاره هالیوودی به دنیا آمده باشد.

جشن تولدی را در نظر بگیرید. برای اکثر ما که در خانواده های متوسط بزرگ شده ایم، شاید جشن تولد پر ریخت و پاش شامل کیک های بزرگ و دعوت تمام دوستان و آشنایان و هدیه های گران قیمت باشد. ولی آیا می توانید تصور کنید جشن تولد دختربچه ای مانند سوری کروز چه شکلی می تواند باشد؟ بچه های ستاره های درجه یک هالیوود در شهرت چیزی کم از والدین خود ندارند و حتی شاید مشهورتر باشند. و آنچه آنها را در صدر اخبار ستاره ها قرار می دهد، هدیه هایی است که آنها در جشن تولدهای خود دریافت می کنند یا خرج هایی است که والدینشان در چنین روزهایی برایشان دریغ نمی کنند. در زیر ده نفر از بچه های ستاره ها را نام برده ایم که از لحاظ دریافت هدیه های پرزرق و برق سر و صدای زیادی راه انداخته اند و نازپرورده ترین بچه های ستاره های مشهور دنیا محسوب می شوند.

مکس براتمن – اتاق خوابی به قیمت 35 هزار دلار
تعجبی نداشت که وقتی مکس براتمن به دنیا آمد او را لای پر قو گذاشتند، زیرا مادر این کوچولو کسی نیست جز ستاره دنیای پاپ، کریستینا اگیلرا. این ستاره محبوب وقتی اولین فرزندش را به دنیا آورد، برای فرزندش به یک شرکت طراحی سفارش داد تا اتاق خواب فرزندش را آماده کنند و این کار چهار ماه طول کشید. هزینه تمام شده این اتاق خواب برای خانم اگیلرا 35 هزار دلار بود که شامل دکوری 11 فوتی به شکل هلال ماه نیز می شد که اگیلرا آن را از تور کنسرت Back to Basics آورده بود. بقیه وسایل اتاق خواب او شامل یک تختخواب گرد و آمیزه ای جالب از تم های مختلف مانند نینتندو و خرس پدینگتون می شد. کریستینا اگیلرا به تازگی (آگوست 2014) صاحب فرزند دختری شده و نامش را سامر رین (باران تابستانی) گذاشته است!



بلو آیوی کارتر – اسبی به قیمت 75 هزار دلار
بلو آیوی، دختر کوچولوی عزیز بیانسه و جی زی، برای جشن تولد دو سالگی اش هدیه تولدی معمولی دریافت کرد که همه بچه ها در این سن می گیرند و آن هدیه چیزی نیست جز یک اسب! ولی این اسب، اسبی معمولی نبود. این کوچولو یک اسب عربی اصیل به عنوان کادوی تولد دوسالگی از پدر و مادر ستاره اش گرفت. البته کسی هم از این دو کمتر از این انتظار نداشت! یکی از منابع نزدیک به این زوج می گوید: «بلو عاشق حیواناته و به اسب علاقه نشون میده، واسه همین براش یه اسب خریدن که این اسب در واقع برای مسابقه دادن مناسبه.»



بروکلین بکهام – خانه بازی سفارشی به قیمت 187 هزار دلار
فرزند اول دیوید و ویکتوریا بکهام، وقتی در سال 2005 شش سالش شد، این زوج برایش نزدیک به 200 دلار خرج کردند تا او صاحب یک خانه بازی کامل شود. این خانه آجری 16 فوتی و قلعه بازی چسبیده به آن (که پل چوبی و برجک هم دارد) در خانه سابق آنها در شمال لندن ساخته شد که مردم نام خانه این زوج را به درستی کاخ بکینگهام گذاشته بودند.



ایمی و مکس آنتونی – پارتی به دنیا خوش اومدی با هزینه 200 هزار دلار
وقتی پدرخوانده شما هم ستاره ای مانند تام کروز باشد، شما هم چیزی کمتر از پارتی به دنیا خوش اومدی با هزینه کمتر از چند هزار دلار برای تولدتان نمی خواستید! وقتی ایمی و مکس، دوقلوهای جنیفر لوپز و مارک آنتونی به دنیا آمدند، تام کروز نقش پدرخواندگی اش را جدی گرفت و برای این کوچولوها پارتی غسل تعمیدی گرفت که هنوز هم که هنوز است مردم درباره اش حرف می زنند. طبق گزارش وبسایت Xfinity، هر دو فرزند جنیفر لباس های شبیه به هم زیبا و طراحی شده توسط بهترین طراحان فشن دنیا را پوشیده بودند و دو جغجغه الماس نشان به عنوان هدیه به دست آنها داده بودند. چهره ها و ستاره ها مشهور زیادی در این جشن حضور داشتند که از میان آنها می توان به التون جان، دیوید و ویکتوریا بکهام و ایوا لونگوریا اشاره کرد.



جاستین کامز – مایباخ 360 هزار دلاری
قطعاً Diddy خیلی خوب می داند که چطور هوای بچه هایش را داشته باشد. وقتی جاستین دیور کامز در سال 2010 شانزده سالش شد، پدرش همان کاری را کرد که قطعاً همه پدر و مادرها برای فرزندشان انجام می دهند و برایش یک اتومبیل خرید! ولی این اتومبیل چیزی در ردیف خودروهایی مانند هوندا سیویک یا خودروهایی که معمولاً نوجوانان را خوشحال می کنند نبود. می خواهید بدانید اتومبیلی که غول دنیای موسیقی برای پسرش خرید چه بود؟ یک مایباخ نقره ای با برچسب قیمت شیرین 360 هزار دلاری که درست پس از هدیه کردن آن پسرش، دیدی خوراک خبری رسانه ها و مطبوعات را فراهم کرد. جاستین در پارتی پر ریخت و پاش جشن تولدش که کم ستاره هم نبود و چهره هایی مانند Lil’ Kim و اسنوکی در آن حضور داشتند، یک چک 10 هزار دلاری هم برای باز کردن حساب بانکی هم از پدرش دریافت کرد.



هارپر بکهام – تابلوی نقاشی به قیمت 1 میلیون دلار
اگر از هارپر بکهام کوچولو بپرسید که بهترین هدیه ای که تابحال بابای فوتبالیست فوق ستاره و مامان خواننده و طراح فشن اش برایش گرفته اند چه بوده، قطعاً جوابتان یک عروسک یا حتی اسب اصیل عربی نخواهد بود. بکهام ها از هنرمند بریتانیایی، دیمین هیرست درخواست کردند که تابلویی بکشد و ظاهراً 1 میلیون دلار برای این تابلوی نقاشی که تصویر یک قلب بزرگ صورتی و پروانه است پرداخت کرده اند. هارپر که به او لقب دختر بابا داده اند، این هدیه را برای جشن تولد یک سالگی اش دریافت کرد و می گویند این تابلو به دیوار اتاق خواب این دختربچه دوست داشتنی آویزان شده است تا هر روز از زیبائی آن لذت ببرد.



پرنس جورج – ست ناخنگیر الماس نشان به قیمت 1.6 میلیون دلار
کمپانی زیبائی ناخن Stylfile برای گرامیداشت اولین سالگرد تولد فرزند پرنس ویلیام و کیت، دوشس کمبریج، به پسر کوچولوی آنها، پرنس جورج، یک ست سوهان و ناخنگیر الماس نشان به قیمت 1.6 میلیون دلار هدیه داد. این ست از طلای 18 عیار ساخته شده و با 350 قطعه الماس یک قیراطی تزئین شده است. تام پلرو، مؤسس این شرکت در این باره می گوید: «فقط بهترین ها شایسته سومین نفر در صف پادشاهی بریتانیا هستند. بنابراین ما به طراحی مشغول شدیم تا ناخنگیری طراحی کنیم که برای پرنس کوچولو بهترین گزینه باشد. امیدواریم که این هدیه چیزی بیش از یک عادت نظافتی معمولی باشد.»



والنتینا پینو – ملک به قیمت 12 میلیون دلار
والنتینا پینو آنقدر خوش شانس است که فرزند یکی از زیباترین زنان دنیا یعنی سلما هایک هنرپیشه است و خوش شانسی او به اینجا ختم نمی شود و پدر او نیز کسی نیز جز فرانسوا-هنری پینو، رئیس کمپانی محصولات تجملی Kering. اگر یک ضرب و تقسیم کوچولو انجام بدهیم می بینیم که دارایی خالص آقای پینو برابر است با 15 میلیارد دلار (چیزی حدود 52500 میلیارد تومان!!!). بنابراین تعجبی ندارد که والنتینا کوچولو زندگی تجملاتی و لوکسی داشته باشد. هیچ خانه ای در این دنیا وجود ندارد که والنتینا نتواند بخرد! طبق گزارش ها، والدین او برایش ملکی در لوس آنجلس خریده اند و برایش کنار گذاشته اند تا وقتی به سن قانونی رسید به او تحویل داده شود. می گویند هزینه ماهانه نگهداری از این خانه 50 هزار دلار است.



سوری کروز – عمارت اربابی به قیمت 13.5 میلیون دلار
این لیست بدون اشاره به سوری کروز کامل نخواهد بود. در سال 2012 وقتی تام کروز و کیتی هولمز، والدین سوری، از هم جدا شدند، همه از خود می پرسیدند که حالا حضانت سوری به کدامیک می رسد. با آنکه حضانت اولیه سوری به کیتی هولمز رسید، تام به لوس کردن تنها دخترش با هدیه های گران قیمت ادامه داد. در سال 2012، تام کروز ستاره سری فیلم های مأموریت ناممکن، عمارتی اربابی در نیویورک خرید و این عمارت نه برای سوری بلکه برای نگهداری از تمام هدیه هایی بود که تام تابحال برای سوری خریده بود. به نقل از یکی از منابع نزدیک به این خانواده، ظاهراً آپارتمان کیتی جایی برای نگهداری از اسب کوچولوی سوری ندارد و بنابراین این عمارت بهترین جا برای نگهداری از آن است. در این عمارت جای کافی برای اسباب بازی های سوری هم وجود دارد و می گویند بسیاری از این اسباب بازی ها از زمانی که کیتی هولمز عمارت اربابی شان در لوس آنجلس را ترک کرده، به انباری آن آورده شده اند.



ویترین آنلاین
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
حال و هوای این روزهای «حبیب» در ایران

اینجا شهرک چهارصد دستگاه است. شهرکی کوچک در رامسر. جایی در مرکز شهر. خیابان کاخ را که به سمت دریا بروید، به شهرک می رسید. الان چند ماهی می شود که ویلایی ساده در این شهرک برای اهالی رامسر خبرساز شده؛ ویلایی که حبیب در آن زندگی می کند.

چهارصد دستگاه، انتهای خیابان سیزدهم

شاید نیازی به توضیح نباشد که شهرک چهارصد دستگاه، 400 ویلا دارد؛ ویلاهایی که قیمت بعضی از آنها به بالای یک میلیارد تومان هم می رسد اما این ویلا که حبیب محبیان در آن زندگی می کند نسبت به ویلاهای دیگر شهرک چهارصد دستگاه متمایز است. او از سال 1388 که از آمریکا به ایران برگشت، مستقیم به رامسر رفت اما چرا رامسر؟ شاید ابتدا تصور شود که حبیب محبیان اصالتی مازندرانی دارد اما در صفحه رسمی حبیب در سایت ویکی پدیا نوشته شده: «حبیب در 4 مهر ماه سال 1331 در شمیران تهران متولد شد. البته بعضی از سایت های خبری محل تولد او را آذربایجان غربی می دانند.

او 3 سالی را در ارومیه سپری کرده و چند سالی را هم در تبریز گذراند، سپس همراه خانواده اش به تهران آمد و در محله شمیران ساکن شد.» پس با این حساب چرا حبیب پس از بازگشت به ایران، مازندران را برای زندگی انتخاب کرد؟



چرا رامسر؟

براساس شنیده ها اسفندیار رحیم مشایی نقش تاثیرگذاری در بازگشت حبیب به ایران داشت. رییس دفتر محمود احمدی نژاد که در سال 1388 مشاور فرهنگی رییس دولت هم به حساب می آمد، یکی از واسطه های بازگشت او به ایران بود. حتی یکی دو سایت خبری هم گزارش های کوتاهی از نقش رییس دفتر احمدی نژاد در بازگشت حبیب منتشر کردند.

سایت خبری موسیقی ما سوم بهمن ماه 1388 نوشت: «اسفندیار رحیم مشایی اخیرا با حبیب محبیان یکی از خوانندگان موسیقی که تا چند سال پیش در آن سوی مرزها به برگزاری کنسرت های آنچنانی مشغول بود، دیدار کرده. مشایی در دیدار خود با حبیب محبیان مطالبی را درخصوص مسائل هنری و فرهنگی مطرح کرده است. یک منبع آگاه در توضیح این خبر گفته بود: چند تن از فعالان عرصه موسیقی هم در دیدار خصوصی مشایی و حبیب حضور داشته اند که هنوز خبری از جزییات و مسائل مطرح شده در این دیدار منتشر نشده است.»

اما ارتباط این موضوع با اقامت حبیب در رامسر چیست؟ اصالت اسفندیار رحیم مشایی به روستای مشاکلا برمی گردد؛ روستایی در حاشیه رامسر که رحیم مشایی در سال های گذشته هم به آنجار فت و آمد زیادی داشته. شنیده می شود در روزهای ابتدایی بازگشت حبیب به ایران، رحیم مشایی باعث دوستی آقای خواننده با نجفی رییس تله کابین رامسر می شود. این دوستی نوپا باعث می شود حبیب رامسر را برای اقامت انتخاب کند تا از هیاهوی تهران دور باشد.

او در روزهای ابتدایی حضورش در رامسر در خانه باغی در بالای تله کابین رامسر زندگی می کرد و توریست هایی که به بام رامسر می رفتند، «مرد تنهای شب» را می دیدند که به تنهایی در ارتفاع بالای شهر ساحلی زندگی می کند اما او دیگر چند ماهی است که دیگر زندگی در خانه باغ در ارتفاع را رها کرده و به ویلایی آمده که فاصله کمی با دریای خزر دارد، فاصله ای کمتر از 900 متر!

ویلا برای کیست؟

شهرک چهارصد دستگاه 17 کوچه دارد. به شهرک که بروید از هر کسی آدرس منزل حبیب را بپرسید به راحتی شما را راهنمایی می کنند: «انتهای کوچه سیزدهم». وقتی به در ورودی ویلا می رسید، باور نمی کنید کسی که در رسانه ها اینقدر جنجال ساز است، در ویلایی به این سادگی زندگی کند. وقتی از مشاور املاکی که در شهرک چهارصد دستگاه است می پرسیم، قیمت ویلا را چیزی حدود 500 میلیون تومان تخمین می زند.

البته حبیب این ویلا را نخریده است. مشاور املاک رامسری که نمی خواهد نامش فاش شود گفت: «تا جایی که من می دانم در سال های گذشته این ملک خرید و فروش نشده. اگر کسی آن را به آقای حبیب می فروخت، حتما ما هم در جریان بودیم. فکر می کنم این ویلا برای یکی از دوستان آقای حبیب باشد که آن را برای اقامت ایشان به او داده است. شاید هم ایشان این ویلا را رهن کرده باشند.» اما حبیب در این ویلا با چه افرادی زندگی می کند؟

همراهان حبیب

حبیب سال هاست تنها زندگی می کند. همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا تنها فرزند حبیب در زندگی مشترک با او بود که در تمام این سال ها در ایران زندگی کرد. در سال 1355 شادی در خیابان پایش پیچ می خورد و به علت آنکه احمدرضا را در آغوش داشته به زمین می افتد. او به بیمارستان منتقل می شود و به دلیل حساسیت به آمپول پنی سیلین در عرض چند دقیقه فوت می کند.

همسر دوم حبیب در دوران زندگی در لس آنجلس با او زندگی کرد که محمد فرزند این ازدواج است. گویا این ازدواج هم سرنوشت خوبی نداشت. با این پیش زمینه عجیب نیست که بنویسیم حبیب تنها به ایران بازگشت. او در 4، 5 سالی هم که در رامسر زندگی می کند، تنهاست. یکی از همسایه های حبیب که در شهرک چهارصد دستگاه زندگی می کند، گفت: «حبیب در این ویلا تنها زندگی می کند. گاهی وقت ها دوستانشان می آیند و شب ها دور هم هستند اما بیشتر اوقات تنها هستند. کمتر پیش می آید که سروصدایی از این ویلا شنیده شود.»

البته در این سال هایی که حبیب در رامسر زندگی می کند، پسرش محمد هم چندین بار به ایران سفر کرده و در هر یک از مسافرت هایش چند هفته ای را در رامسر همراه پدر بوده اما این موضوع هم از تنهایی «مرد تنهای شب» کم نمی کند.

چه تفریحاتی دارد؟

غیر از روزهایی که به تله کابین رامسر می رود تا به دوستانش سر بزند، دیگر کسی او را در شهر ندیده است. از خانه بیرون نمی زند. اگر بخواهد با دوستانش دور هم جمع شوند، باز هم ترجیح می دهد دوستانش به ویلای او برند. در رامسر شایعه شده که او تعهد داده در هیچ میهمانی شرکت نکند اما دوستان صمیمی تر حبیب این ماجرا را تکذیب می کنند. یکی از دوستان حبیب گفت: «روحیه خودش اینطوری است. اصلا محدودیتی در این زمینه ندارد اما روحیه خاصی دارند که اگر هم کسی از دوستان او را به منزلش دعوت کند، قبول نمی کند و او همه را به ویلایش دعوت می کند. بیشتر وقت ها آقای حبیب میزبان هستند و ما را میهمان می کنند. ایشان همیشه به ما لطف دارند.»

اما برخلاف حبیب که گوشه گیر و منزوی است، هر وقت پسرش محمد به رامسر می رود، همه او را در خیابان های شهر می بینند که بدون هیچ مشکلی در سطح شهر می گردد.



چرا بازداشت شد؟

یکی دو ماه پیش بود که خبر بازداشت حبیب منتشر شد. او یکی دو روز را بازداشت شد و بعد بدون هیچ مشکلی آزاد شد. نکته اصلی در این اتفاق سفر او به ماسوله بود چرا که در رامسر نیروی انتظامی با حضور حبیب در شهر کنار آمده و دو طرف ارتباط محترمانه ای با هم دارند.

حبیب تفریحات زیادی در رامسر ندارد. غیر از حضور چند روز یک بار در تله کابین که دیگر همه به حضورش عادت کرده اند، او هر یکی دو هفته سری هم به ویلای دوستش در جواهرده می زند، جایی در ارتفاعات رامسر که آب و هوای مطبوعی دارد و آقای خواننده زیاد به آنجا سر می زند.

روزهایی که در بیمارستان بستری شد

حبیب در سال 1331 به دنیا آمده. چهارم مهر ماه او 62 سالش می شود ولی بد نیست بدانید که با وجود این سن و سال، بدن سالم و ورزیده ای دارد. ظاهرا تنها باری که او در دوران زندگی در رامسر مشکل داشته، به سال 1390 برمی گردد. حبیب در آن سال عارضه قلبی پیدا کرد و برای چندین روز در بیمارستان امام سجاد رامسر بستری شد. یکی از کارکنانی که در دوران بستری شدن حبیب در بیمارستان شاغل بوده، گفت: «آن روزی که آقای حبیب در بیمارستان بستری شد، هیچ کسی از اقوام همراه شان نبود.

یکی دو نفر از دوستانشان همراه شان بودند. البته در پرونده پزشکی ایشان ذکر شده بود که سابقه عارضه قلبی هم دارند. در روزی که آقای حبیب مرخص شدند خانم و آقایی آمدند و کارهای ترخیص را انجام دادند. در روزهایی که در بیمارستان بستری شده بود، با کارکنان برخورد گرمی داشت و با ما خوب برخورد می کرد. البته کم حرف بود و بیشتر ترجیح می داد در تنهایی استراحت کند.»

ویترین آنلاین
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
پرونده: قدرت‌نمایی دوربین‌ها (1)


در این مطلب قرار است دوربین گوشی‌های موبایل را با یکدیگر مقایسه کنیم. در میان آنها می‌توانید گوشی نوکیا را در کنار آی‌فون مورد بررسی قرار دهید و ببینید هر کدام چه مزیت‌هایی دارند. این رقابت با نوکیا آغاز و با آی‌فون تمام می‌شود.

در این مطلب قرار است دوربین گوشی‌های موبایل را با یکدیگر مقایسه کنیم. در میان آنها می‌توانید گوشی نوکیا را در کنار آی‌فون مورد بررسی قرار دهید و ببینید هر کدام چه مزیت‌هایی دارند. این رقابت با نوکیا آغاز و با آی‌فون تمام می‌شود.

ابتدا شما را با هماوردهای این رقابت آشنا می کنیم. اول از همه نوکیا لومیا 1020 است. نوکیا لومیا 1020 یک حسگر بزرگ با پیکسل‌های زیاد دارد. آن قدر زیاد که می‌توان دره بزرگ آمریکا را با آن پر کرد. در کنار آنها، فلاش زنون و لرزش‌گیر نوری نیز دارد که دوربین موبایل را به یک دوربین دیجیتال کامل تبدیل کرده‌اند.

پس از نوکیا باید به سامسونگ اشاره کرد که با گوشی گلکسی S5 خود وارد این رقابت شده است. دوربین این گوشی بر پایه ISOCELL و بزرگ‌تر از بقیه است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین هم باید به ردیاب فوکوس خودکار که از دوربین‌های نیمه‌دیجیتال به عاریه گرفته شده و برای قفل فوکوس سریع‌تر است، اشاره کرد.



سومین مبارز این رقابت، ال‌جی G3 است. دوربین این گوشی نسخه بهبود یافته دوربین G Pro 2 با OIS+ و برند جدیدی از فوکوس خودکار در محیط‌های کم‌نور است که «لیزر فوکوس» نامیده می‌شود.

سونی اکسپریا Z2 نیز با حسگر بزرگ 20 مگاپیکسلی عرضه شده است و نسخه مخصوص خانواده سونی است. سونی بیشتر تمرکز خود را روی ایجاد تفاوت در نرم‌افزار دوربین‌های یاد شده گذاشته است.

در میان این گوشی‌های شناخته شده و کارآمد، باید به رقیب جدیدی به نام Oppo Find 7 اشاره کرد. حسگر دوربین این گوشی نیز از دوربین سونی دست‌کمی ندارد. این دوربین قابلیت تولید عکس‌های 50 مگاپیکسل را دارد.

در آخر باید به اپل آی‌فون 5s اشاره کرد. دوربین آی‌فون از همه ساده‌تر است اما با همین افتادگی در میان رایج‌ترین دوربین‌های دیجیتال دسته‌بندی شده است. رابط‌کاربری این دوربین نیز کارکرد خوب و استفاده آسان دارد که بر جذابیت بیشتر آن افزوده است.

شاید برایتان عجیب باشد که گوشی هوشمندی همچون HTC One (M8) در این میدان نبرد حضور ندارد. اما به نظر ما این گوشی شاید در موارد دیگر خیلی خوب باشد اما با دوربین 4 مگاپیکسل فکر نمی‌کنیم جایی در این رقابت داشته باشد. 6 گوشی معرفی شده در این رقابت تقریبا مشابه هم هستند، اگر One (M8) نیز در این ردیف قرار می‌گرفت از همان ابتدا معلوم بود که بازنده این رقابت است.

شاید اعتراض کنید که دوربین 4 مگاپیکسل این گوشی هوشمند، دوگانه و منحصربه فرد است. اما هدف از این مقاله و این مقایسه کیفیت عکس گوشی‌های هوشمند است نه ویژگی‌های خاص دوربین‌های آنها.

متاسفانه نوکیا لومیا 930 با اینکه می‌توانست در این مسابقه حضور داشته باشد، اما از این رقابت بیرون گذاشته شده است.

پس از این همه روده‌درازی بهتر است به اصل مطلب یعنی مقایسه و گزارش رقابت این مبارزها بپردازیم.

ابتدا به سخت‌افزار دوربین هر کدام از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، یک نگاه کلی می‌اندازیم.

نوکیا لومیا 1020
نوکیا Lumia 1020 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی است. در میان این شش گوشی نیز از همه موفق‌تر است و امکانات بیشتری نیز دارد. حسگر دوربین این گوشی بسیار بزرگ است و با بیشترین پیکسل‌ها در اختیار کاربر قرار دارد. به این مفهوم که هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری با کیفیت 5 مگاپیکسل امکان بزرگ‌نمایی دیجیتال را نیز فراهم می‌کند.



دوربین PureView این گوشی، لرزش‌گیر نوری و فلاش زنون (بعلاوه فلاش LED که به عنوان نور فیلم‌برداری و AF استفاده می‌شود) دارد. این دوربین مجموعه کاملی از تنظیمات دستی و امکان عکاسی در فرمت خام (RAW) را نیز دارد. حسگر دوگانه گوشی 1020 برای عکاسی در دو نسبت تصویر 4:3 و 16:9 کاربرد دارد.

لومیا 1020 همچنین می‌تواند با فرمت RAW عکاسی کند که برای دوست‌داران عکاسی طبیعی بسیار خوشایند و ارزشمند است.

ایرادی که به نوکیا لومیا 1020 وارد است، تاخیر کوتاهی است که برای ذخیره عکس‌ها دارد. پس از فشار شاتر تا ذخیره آن در حافظه حدود 5 تا 6 ثانیه طول می‌کشد.

سونی اکسپریا Z2
سونی Xperia Z2 دومین حسگر بزرگ دوربین را میان گوشی‌های هوشمند دارد. تعداد پیکسل‌های آن نصف پیکسل‌های لومیا 1020 است. البته، قابلیت‌های ارزشمندی همچون فلاش زنون و لرزش‌گیر نوری نیز ندارد. اما این گوشی هوشمند سونی، ضدآب است و با دوربین آن می‌توان در دل دریا یا زیر استخر هم عکاسی کرد.

زوم دیجیتال این گوشی کیفیت خوبی دارد اما در مقایسه به پای گوشی هوشمند نوکیا نمی‌رسد.



سامسونگ گلکسی S5
سامسونگ بریا گوشی هوشمند گلکسی S5 خود حسگر مخصوص ساخته است که بر پایه فناوری جدیدی به نام ISOCELL است. این حسگر عمق دید گسترده‌تر و عملکرد بهتر در محیط‌های تاریک و کم‌نور به کاربر ارائه می‌دهد. این دوربین نسبت تصویر 16:9 و 1/2.5 اینچ دارد. طبق روند همیشگی سامسونگ، رابط‌کاربری این دوربین نیز امکانات بسیاری دارد و نسبت به رابط‌کاربری گلکسی S4 ساده‌تر شده است.

گوشی موبایل Galaxy S5 قابلیتی به نام Phase Detection Autofocus دارد با سرعت بسیار بالا قفل فوکوس را انجام می‌دهد.



ال‌جی G3
ال‌جی از دوربین 13 مگاپیکسل با نسبت تصویر 4:3 برای گوشی G3 استفاده کرده است. البته با داشتن دستیار نوری فوکوس خودکار یک قدم جلوتر از گلکسی S5 قرار دارد. این قابلیت «لیزر فوکوس» نامیده می‌شود. این قابلیت از فرستنده نور اینفرارد استفاده می‌کند و می‌تواند در محیط‌های تاریک سریع و دقیق فاصله را تخمین بزند. از دیگر امکانات دوربین باید به ردیاب Phase و ردیاب کنتراست اشاره کرد. دوربین ال‌جی G3، لرزش‎‌گیر نوری نیز دارد. این تنها گوشی اندرویدی متولد سال 2014 میلادی است که این قابلیت را در خود دارد. همچنین باید به فلاش دوگانه و دورنگ LED آن اشاره کرد که برای محیط‌های تاریک بسیار کاربرد دارد.

دوربین دوم که در جلوی گوشی کار گذاشته شده است از نور نمایشگر به عنوان فلاش استفاده می‌کند تا بتوان با آن سلفی‌های با کیفیت گرفت.



Oppo Find 7
گوشی موبایل Oppo Find 7 دوربین 13 مگاپیکسل دارد اما دیافراگم آن عریض‌تر از گوشی ال‌جی است. البته لرزش‌گیر نوری ندارد. نرم‌افزار ویژه این دوربین به کاربر اجازه می‌دهد با کیفیت 50 مگاپیکسل عکاسی کند. در این حالت، کاربر می‌تواند چندین شات باکیفیت بگیرید و از میان آنها بهترینشان را انتخاب کند. این دوربین زوم دیجیتال نیز دارد. با دوربین دوم 5 مگاپیکسل که در جلو قرار دارد نیز می‌توان سلفی‌های بسیار خوب گرفت. شاید بتوان گفت، بهترین سلفی را در میان این 6 دوربین، این موبایل دارد.

Oppo به کاربر اجازه می‌دهد در فرمت RAW عکاسی کند. گزینه‌ای نیز به نام «شاتر آهسته» دارد که زمان شاتر را تا 32 ثانیه طولانی می‌کند تا در تاریکی بتوان افکت شعاع‌نوری رد در عکس ایجاد کرد.



اپل آی‌فون 5s
آی‌فون 5s پایین‌ترین رزولوشن را میان گوشی‌های این مقایسه دارد اما پیکسل‌های آن بزرگ هستند. این دوربین فلاش LED دوگانه و دورنگ دارد و موجب می‌شود تا عکس‌ها طبیعی‌تر دیده شوند. از قابلیت‌های خوب آی‌فون 5s باید به پانوراما اشاره کرد. این قابلیت با استفاده از فناوری HDR در نقاط تاریک و روشن تعادل طبیعی ایجاد می‌کند تا کیفیت پانوراما خوب از آب دربیاید.



اندرویدی‌ها نیز قابلیت پانوراما دارند که با آی‌فون متفاوت است. به طور مثال، سامسونگ گلکسی S5، قابلیت عکاسی 360 درجه و تور مجازی کروی‌شکل دارد اما کاربر به یک مکان واحد محدود نیست و می‌تواند از مناظر مختلف تصویر کروی تهیه و ذخیره کند. لومیا نیز قابلیت عکاسی پانوراما دارد اما استفاده آن چندان آسان نیست و نتیجه عکس‌ها بیشتر مواقع خوب در نمی‌آید.

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این سال‌های اخیر، امکان فوکوس روی عکس پس از گرفتن و ثبت کردن آن است. نوکیا این قابلیت رادر گوشی خود گنجانده است. سامسونگ و سونی نیز این ویژگی را مخصوص خود دارند. اما گوگل نرم‌افزار آن رابرای همه اندرویدی‌ها طراحی و عرضه کرده است.

نوکیا و سامسونگ به کاربر اجازه می‌دهند هر کجای عکس که می‌خواهد فوکوس کند. اما سونی فقط فوکوس تصویر پس‌زمینه را از بین می‌برد.
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
MAC بخریم یا PC؟


چندین سال است که جدال بزرگی بین کامپیوترهای اپل و سیستم‌های رومیزی سنتی وجود دارد و هرکدام طرفداران خاص خودش را دارند. اما در واقعیت کدام یک مناسب تر است؟
بازارخبر: چندین سال است که جدال بزرگی بین کامپیوترهای اپل و سیستم‌های رومیزی سنتی وجود دارد و هرکدام طرفداران خاص خودش را دارند. اما در واقعیت کدام یک مناسب تر است؟

اگر بخواهیم بازار کامپیوترهای شخصی را دسته‌بندی کنیم می‌توان به‌راحتی بگوییم که بازار به دو دسته عمده PC و Mac تقسیم‌بندی می‌شود.

در واقع این دسته‌بندی جدال بین مایکروسافت و اپل است. هرکدام از این کامپیوترهای شخصی مزایا و معایب خود را داشته و بالطبع طرفداران خود را دارند.

گاهی اوقات افرادی که به دنبال خرید کامپیوترهای شخصی هستند بر سر این دوراهی قرار می‌گیرند که آیا PC را با سیستم‌عامل مایکروسافت انتخاب کنند و یا به سراغ Mac شرکت اپل بروند.

در ادامه قصد داریم برخی از ویژگی‌های این دو سیستم را باهم مقایسه کرده تا دیدگاه بهتری نسبت به آن‌ها و انتخابشان داشته باشیم.

سیستم‌عامل

مک ها دارای سیستم‌عامل Mac OS هستند و PC ها از ویندوز استفاده می‌کنند. Mac OS ازنظر راحتی استفاده کارآمدتر از ویندوز است؛ زیرا طراحی و معماری آن ساده‌تر، جمع‌وجور تر و سبک‌تر است.

از همین رو احتمال بروز خطا و هنگ کردن سیستم به دلیل کرش های نرم‌افزاری در سیستم‌عامل مک بسیار کمتر از ویندوز است. در مقابل سیستم‌عامل ویندوز از پشتیبانی بسیار خوبی توسط مایکروسافت بر خوردار است.

به‌طوری‌که به‌صورت روزانه (و یا یکجا در قالب Service Pack) آپدیت‌ها و وصله‌های مختلف برای ویندوز منتشر می‌شود که عملکرد سیستم را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

با این وجود انتخاب کاملاً به سلیقه و نحوه استفاده کاربر و البته توانایی پردازنده اصلی بستگی دارد.

این نکته را نیز به یاد داشته باشد که برای PC ها سیستم‌عامل‌های دیگر نظیر لینوکس و یونیکس نیز وجود دارد.



برنامه‌ها و اپلیکیشن های اجرایی

از نظر تعداد اپلیکیشن ها و تنوع آن‌ها بدون شک ویندوز نسبت به مک برتری دارد. این قضیه حتی در مورد نرم‌افزارهای رایگان نیز صادق است.

درصورتی‌که نرم‌افزارها و اپلیکیشن های موجود برای سیستم‌عامل مک بسیار محدودتر از ویندوز هستند؛ اما در مقابل نرم‌افزارهایی که برای سیستم مک موجود است بسیار کارآمدتر از نمونه‌های مشابه برای ویندوز هستند زیرا اپلیکیشن ها و برنامه‌های مک به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های مک طراحی شده و ازاین‌رو خطا و باگ کمتری دارند.

برای مثال در زمینه نرم‌افزارهای ویرایش عکس و پردازش فیلم سیستم‌های مک بسیار موفق‌تر از ویندوز هستند. در نهایت می‌توان چنین گفت که کسانی که به دنبال تنوع بیشتر نرم‌افزارها و راحتی استفاده هستند می‌توانند به سراغ PC ها بروند و کسانی که به دنبال کارآمد بودن برنامه و سرعت بیشتر و روانی اجرا هستند می‌توانند به سراغ مک بروند.

امنیت

در این مورد دارنده یک سیستم مک نگرانی چندانی ندارد؛ زیرا تقریباً هدف بخش عمده‌ای از ویروس‌ها و بدافزارها سیستم‌های PC هستند. اگر می‌خواهید از PC برای اتصال به اینترنت استفاده کنید بودن شک باید سیستم موردنظر شما مجهز به یک آنتی‌ویروس آپدیت باشد که شما را در مقابل حملات در امان نگه دارد. البته جای تعجبی هم ندارد زیرا تقریباً 90 درصد بازار کامپیوترهای شخصی متعلق به PC ها بوده و نرم‌افزارهای و فایل‌های مخرب نیز بیشتر PC ها را هدف می‌گیرند؛ اما سیستم‌عامل مک کمتر از ویندوز متوجه حملات خطرناک اینترنتی و بدافزارهای مخرب است.

قیمت

قیمت سیستم‌های مک به‌مراتب از PC ها بیشتر است. بسیاری از افراد این اختلاف قیمت را به دلیل امنیت بالا و قابلیت‌های منحصربه‌فرد مک می‌دانند اما برخی از کارشناسان را سیاست‌های فروش شرکت اپل در شناساندن کالاهای خود به‌عنوان کالایی لوکس و خاص به مردم، بالاتر گرفتن قیمت آن‌ها می‌دانند.

قیمت اپلیکیشن ها و برنامه‌های سیستم‌های مک نیز بیشتر است. در مقابل Pc ها همان‌طور که اشاره شد تنوع نرم‌افزاری بیشتری داشته و قیمتشان نیز به‌مراتب کمتر است. البته ذکر این نکته ضروری است که تجربه و آمارها نشان می‌دهد که در استفاده درازمدت هزینه تعمیر و رسیدگی به PC ها بیشتر از سیستم‌های MAC تخمین زده شده است.

لوازم و طراحی

یکی از دلایل اصلی که مشتریان را به سمت خرید PC جذب می‌کند ماهیت انعطاف‌پذیر و قابلیت شخصی‌سازی بالای PC ها است. کاربران PC ها می‌توانند قطعات مختلفی را با برندهای مختلف برای کامپیوتر شخصی خود خریداری کرده و آن‌ها را اسمبل کنند؛ و در صورت مشکل قطعه معیوب را به‌راحتی و بدون دردسر تعویض کنند.

در طرف مقابل تمام قطعات و لوازم سیستم‌های مک توسط خود اپل ساخته می‌شود ازاین‌رو هیچ مشکلی از بابا هماهنگی و سازگاری قطعات در کنار هم وجود ندارد. از آنجایی که سیستم‌های مک نسبت به PC ها یکپارچه‌تر هستند طراحی آن‌ها نیز زیباتر و مدرن‌تر است.

 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
افراد مشهوری که در سال 2014 فوت کردند (1)


در این آلبوم مروری داریم بر چهره ها و مشاهیر جهان که در سال جاری میلادی از دنیا رفته اند.

در این آلبوم مروری داریم بر چهره ها و مشاهیر جهان که در سال جاری میلادی از دنیا رفته اند.

1. رابین ویلیامز (Robin Williams) – کمدین مشهور آمریکایی که روز دوشنبه 22 مردادماه در خانه کالیفرنیای شمالی خود در سن 63 سالگی درگذشت.



2. جی جی مورفی (JJ Murphy) – هنرپیشه آمریکایی که برای سریال « Game of Thrones» انتخاب شده بود در روز جمعه 8 آگوست فوت کرد. او 86 سال سن داشت.



3. جیمز بردی (James Brady) – منشی سابق کاخ سفید که در سال 1981 میلادی در حمله تروریستی علیه رئیس جمهور وقت آمریکا، رونالد ریگان، به شدت مجروح شده بود، در روز 4 آگوست سال جاری درگذشت. آن 73 ساله بود. گفته می شود مرگ او قتل بوده است.



4. تئودور داچ ون کریک (Theodore Dutch Van Kirk) – آخرین فرد باقی مانده از اعضای حاضر در هواپیمایی بود که در سال 1945 میلادی نخستین بمب اتمی را در هیروشیما در ژاپن انداختند. او در 28 جولای سال جاری به مرگ طبیعی فوت کرده است. او 93 ساله بود.



5. جیمز شیگتا (James Shigeta) – هنرمند آسیایی – آمریکایی که عمر 50 ساله فعالیت های هنری او شامل فیلم های «Die Hard» و «Flower Drum Song» می شود، در 28 جولای در سن 81 سالگی در خواب در لس آنجلس درگذشت.



6. اسکای مک‌کلوئه بارتوسیاک (Skye McCole Bartusiak) – که نقش کوچک ترین دخنر مل گیبسون در فیلم «میهن پرست» را بازی کرده بود در 19 جولای در خانه خود در هوستون درگذشت. او 21 سال بیشتر نداشت و از بیماری صرع رنج می برد.



7. جیمز گارنر (James Garner) – یکی از مشهورترین هنرپیشه ها برای هر دو نسل جدید و قدیم در 19 جولای سال جاری به طور طبیعی درگذشت. او 86 ساله بود.



8. الینا استریچ (Elaine Stritch) – در 17 جولای 2014 فوت کرد. او در خانه بیرمنگام در میشیگان خود در کنار اعضای خانواده اش از دنیا رفت. او 89 سال سن داشت.



9. جاین وینتر (Johnny Winter) – در 16 جولای در اتاق هتل خود در سوئیس در سن 70 سالگی درگذشت. او خواننده و گیتاریست سبک بلوز بود.



10. نادینه گوردیمر (Nadine Gordimer) – نویسنده اهل آفریقای جنوبی که در سال 1991 میلادی برنده جایزه نوبل شده بود، در 13 جولای سال جاری در سن 90 سالگی فوت کرده است.



11. لورین مازل (Lorin Maazel) – در 13 جولای سال جاری میلاید در اثر سینه پلوی شدید فوت کرد. او 84 ساله بود.



12. چارلی هیدن (Charlie Haden) – نوازنده جاز باس و برنده جایزه گرمی در 11 جولای در سن 76 سالگی فوت کرد.



13. تامی رامونه (Tommy Ramone) – درامر و آخرین بازمانده گروه موسیقی پانک The Ramones در 11 جولای در سن 65 سالگی فوت کرد.



14. ایلین فورد (Eileen Ford) – که 70 سال پیش آژانس مدل فورد را راه اندازی کرده بود در 9 جولای در سن 92 سالگی درگذشت.



15. ریچارد پرسی جونز (Richard Percy Jones) – صداپیشه پینوکیو در فیلم های سال 1940 دیسنی در 8 جولای و سن 87 سالگی در خانه خود در کالیفرنیا درگذشت.



16. دیوید لجنو (David Legeno) – که او را با بازی در نقش Fenrir Greyback در سری فیلم های هری پاتر می شناسیم در 6 جولای فوت کرد. جسد بی جان او را پا برهنه در بیابان دورافتاده ای در دره مرگ در اطراف کالیفرنیا پیدا کرده بوند. او 50 ساله بود و گویا در اثر مشکلات قلبی از دنیا رفته است.



17. رزماری مورفی (Rosemary Murphy) – برنده جایزه امی برای بازی در فیلم «برای کشتن مرغ مقلد» و برای برنامه های تلویزیونی همچون «همه فرزندان من» و «دنیای دیگر» در 5 جولای در سن 89 سالگی درگذشت. نیویورک تایمز دلیل مرگ او را سرطان اعلام کرده است.

 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (9)

در روزگاری که جامعه مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباط افراد با یکدیگر شده است، ستارگان و چهره های هر جامعه ای نیز این صفحات را برای ارتباط بهتر با طرفداران خود و مردم انتخاب کرده اند.

چهره های جامعه ما نیز از این قضیه مستثنی نیستند و بسیاری از ستارگان سینما، موسیقی، ورزش، سیاست و ... ما با داشتن یک یا چند صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف قصد در ارتباط مستمر و دوطرفه با مردم دارند.

در این سری مطالب ما تصمیم گرفته‎ایم گزیده ای از فعالیت چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ... در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.


****
بارانا کوچولو از دیدن مادربزرگش حسابی ذوق کرده، بنیامین هم از آینه آسانسور عکس دختر و مادرزنش را ثبت می‌کند.


سحر قریشی و برادرش. این دو خواهر و برادر اصلاً شبیه هم نیستند.

امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی در پشت صحنه کنسرت شهاب رمضان. کلاً عکس یادگاری بعد از کنسرت، از خود کنسرت بیشتر در چشم است و دیده می‌شود!

ناراحتی عادل غلامی، بازیکن تیم ملی افتخار آفرین والیبال از وعده های مسئولین پس از پیروزی برابر آمریکا. سکوت میکنیم.

تصویری جالب از استاد داوود رشیدی عزیز در کنار کیومرث پوراحمد.

نگار جواهریان در کنار خواهرانش. بر خلاف سحر قریشی، خواهران جواهریان اندک شباهتی دارند.

پرویز پرستویی عزیز در حال بازی در یکی از فیلمهای جدیدش. عمو پرویز پس از مدتی غیبت در سینما اخیراً پر کار شده است.

عکسی از ترانه علیدوستی که دارد آیفونش را چک می‌کند. رنگ عجیب موهای ترانه خیلی به چشم می آید!

یکی از تفریحات بهرام رادان در اوقات فراغتش گالری گردی است. همین!

عکسی فوق العاده از کودکی محسن تنابنده در آغوش پدرش. محسن با الآنش مو نمیزند!

هستی مهدوی فر بازیگر سریال‌های ایرانی، با وجود حضور کم در سینما و تلویزیون، کلی طرفدار در ایستاگرام دارد.

احتمالا الناز شاکردوست با این عکس سعی داشته مردم را متوجه بحران بی‌آبی کند. البته احتمالا!

این عکس بدون شرح را نیکی کریمی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت! احتمالا در حال استراحت است.

سلفی در آینه‌ی گلاره عباسی و آزاده نامداری. باور کنید عکس با همین کیفیت بود ما دست کاری نکریم!

توصیف عالی پوریا عالمی از یک شعر در روزنامه ایران. زیر عکس را بخوانید :)

سلفی رومیزی سحر ولد بیگی. لاله صبوری هم در این عکس دیده می شود.

فرهاد مجیدی و فرزندانش با ژست بامزه روی یک پل در دوبی.

پژمان جمشیدی کادو های روز تولدش را دور خودش جمع کرده و عکس گرفته است.

این هفته تولد پریناز ایزدیار هم بود. این عکس هم مدرکش که پریناز دارد قبل از فوت کردن شمع ها آرزو می‌کند.

عکسی که نیوشا ضیغمی بدون هیچ توضیحی و احتمالاً بدون هیچ دلیلی در اینستاگرام گذاشت!

عکس بامزه مهران غفوریان و امیر نوری دو طناز محبوب کشورمان.

لیلا بلوکات به تمرین تیم ملی والیبال رفته است و با تیم عکس گرفته و هر بار که والیبال ایران می برد این عکس را پست می‌کند!

عکس جالب سیما تیرانداز که اندک فعالیتی در شبکه های اجتماعی دارد.

محمدرضا شریفی نیا در کنار مجید مظفری و علی معلم. آقای شریفی نیا هم مثل رضا عطاران گویا با همین کلاه ها به دنیا امده اند!

یک عصر شیرین، محمدرضا هدایتی و ژان پل سارتر، منتظر فالوده شیرازی در پاریس!

عکس زیبای پانته‌آ بهرام و پسر رشیدش.

عباس غزالی هم آیفون طلایی دارد. در جریان باشید!

عکسی جالب از علی صادقی بازیگر بامزه سینما و تلویزیون.

ارسلان قاسمی با این عکس نشان داد که استغداد مدلینگ هم دارد.

سلفی زیبای سحر جعفری جوزانی با بچه گربه هایش!

 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
بزرگترین اشتباه خواننده ممنوع‌ الکار!

خبرگزاری مهر: مهدی مقدم خواننده‌ای است که به گواه اتفاقات چند سال اخیر هم مجاز هست و هم مجاز نیست! او در عجیب‌ترین وضعیت ممکن قرار دارد و خودش را مقصر تمام ناکامی‌ها و کم رنگ شدنش در جریان اصلی موسیقی پاپ ایران می‌داند.

خواننده آلبوم‌های مجاز «خونسرد»، «سونامی» و «احتیاط» حالا چند سالی است از سونامی‌های ماهواره‌ای فاصله گرفته و می‌خواهد با احتیاط و خونسردی به مسیر اصلی بازگردد.

مقدم متولد سال 60 در تهران است. او در کنار تحصیل در رشته گرافیک و فعالیت در برخی تئاترها و خوانندگی در نمایش‌ها تعدادی کار رادیویی هم دارد که از بارزترین آنها شرکت در برنامه «جمعه ایرانی» است. او در سال 80 تهیه آلبوم «خونسرد» را آغاز کرد و با انتشار این آلبوم در سال 83 رسما وارد حوزه موسیقی شد.

پخش کلیپ‌های این خواننده در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع الکاری او را به دنبال داشت و حتی پس از 6 سال با وجود اینکه اعلام شد وی با همراهی ارکستر صدا و سیما در برج میلاد و در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهد داشت، این موضوع منتفی اعلام شد.


گرچه شنیده می‌شد صدا و سیما برای آن جشنواره چهار ارکستر، شامل دو ارکستر سنتی و دو ارکستر پاپ در نظر داشته و با مخالفت مسئولان برگزاری جشنواره و محدود کردن اجراها به یک اجرا آن هم اجرای مهدی مقدم، صداوسیما اعلام کرده یا هر چهار اجرا یا هیچ کدام و این موضوع به ضرر مقدم تمام شده است.

گفته می‌شد گرچه برای اخد مجوز از ارشاد به طور معمول یکی از مراحل استعلام حراست است و مقدم همواره در این بخش متوقف می‌ماند اما برای جشنواره چنین مرحله‌ای وجود ندارد و حتی خواننده‌هایی چون رضا صادقی و محسن یگانه هم در دوران ممنوع الکاری‌شان، موفق به حضور در جشنواره شده‌اند و بعد از اجرای مثبت، مجوز برگزاری کنسرت های مستقل خود را دریافت کردند، اما مقدم از این اتفاق بی‌نصیب ماند.

با این وجود با دنبال دار شدن غیبت مقدم، حتی در مقطعی سفر چند ماهه او به یکی از کشورها، شایعه مهاجرت همیشگی او پس از نزدیک به هفت سال ممنوعیت برگزاری کنسرت و کار را به دنبال داشت.

او سابقه بازی در فیلم‌هایی چون «آخرین حرف» و «۱۸-» به کارگردانی اصغر نصیری در سال 87 و فیلم سه بعدی «آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی در سال 91 را در کارنامه دارد.

با او درباره گذشته، حال و آینده‌اش حرف زدیم.

*سال 92 وقتی آلبوم «احتیاط» منتشر شد 50 درصد مشکلاتتان برای فعالیت در موسیقی برطرف شد اما 50 درصد دیگر همچنان حل نشده است. علت چیست؟

- قبل از هر چیز باید بگویم اهمیت کنسرت دادن خیلی بیشتر از 50 درصد است! چون اکنون اتفاق اصلی در موسیقی پاپ با اجراهای زنده رخ می‌دهد نه با انتشار آلبوم‌ها. شاید یک زمانی گرفتن مجوز آلبوم تنها خواسته خواننده‌ها بود و تولید آلبوم یک تجارت بزرگ به حساب می‌آمد اما اکنون دیگر از آلبوم‌هایی که تیراژهای میلیونی و سودهای آنچنانی داشته باشند خبری نیست و تقریبا می‌شود گفت آلبوم دادن بهانه‌ای برای برگزاری کنسرت است. اگر بخواهیم مادی نگاه کنیم هم اصل اتفاق در کنسرت‌ها است.

*نگفتید علت اینکه تمام مشکلاتتان حل نشد چه بود؟

- مشکل من مشکلی نیست که بعد از انتشار آلبوم «احتیاط» تولید شده باشد. من از سال‌ها پیش دچار اشتباهات متعددی شدم و حالا تاوانش را می‌دهم.

*با این حساب پس چطور برای آلبومتان مجوز صادر شد؟

- به من محبت شد. چون نسبت به یک تهیه کننده تعهد داشتم و باید آلبوم سومم را به او تحویل می‌دادم. مجوز آلبوم «احتیاط» در حقیقت نشانه‌ای به من بود تا بدانم اگر اشتباهاتم را تکرار نکنم می‌توانم فعالیت داشته باشم. این اتفاق برای خواننده‌های دیگر هم وجود داشته است.

*می‌شود درباره اشتباهاتتان توضیح بدهید یا به مصلحت نیست؟

- اتفاقا به مصلحت هست! چون باعث می‌شود کسی به من ذهنیت منفی پیدا نکند. مشکل من از جایی شروع شد که بابت عدم ادامه همکاری با شبکه‌های ماهوارهای به دفتر موسیقی ارشاد تعهد دادم اما مدتی بعد تعهدم را ندیده گرفتم.

*مشکل همین بود؟

- همین هم کافی بود! گرچه بعدها برداشت‌های دیگری از این اتفاق شد اما من تخلف دیگری انجام ندادم. مثلا تا همین امروز هیچ آهنگی که مغایر با موازین قانونی باشد نخوانده‌ام. هیچ کدام از کلیپ‌های من هم تصاویر نادرست نداشته است. برای کلیپ‌های آلبوم «سونامی» حتی مجوز ارشاد هم گرفتیم اما مشکل اینجا بود که تهیه کننده و صاحب امتیاز این آلبوم آنها را از ماهواره‌ها پخش کرد و من به جای مخالفت با او، همراهی‌اش کردم.

آن سال‌ها هنوز 25 سالم هم نشده بود و پر از اشتباه بودم. من از مشاورانم لطمه‌های زیادی خوردم. همه به من نشانی غلط دادند. اکنون هم همین قبیل مشاوره‌ها وجود دارد اما دیگر من گوش به این حرف ها نمی دهم. در اطراف موسیقی ما آدم‌هایی هستند که به خواننده‌های جوان وعده‌های آنچنانی می‌دهند. می‌گویند فلان حرکت تخلف نیست یا می‌گویند فلان حرکت را انجام بده و اگر مشکلی پیش آمد ما حلش می‌کنیم اما عملاً تنهایت می‌گذارند و خودت می‌مانی و مشکلت.

*حالا متوجه اشتباهاتتان شده‌اید؟

- اکنون به جایی رسیده‌ام که جرأت عذرخواهی دارم.

*عذر خواهی از چه کسانی؟

- قبل از همه از آنهایی که کارهای مرا دوست دارند اما هرگز نشد تا در یک مراسم یا کنسرت آنها را ببینم. من هیچ وقت به کسانی که کارهایم را دوست دارند لقب «طرفدار» نداده‌ام. آنها دوستان من هستند. هر خواننده‌ای هزاران دوست دارد که کارهایش را می‌شنوند، به کنسرت‌هایش می‌آیند، مصاحبه‌هایش را می‌بینند و می‌خوانند. شرایط رقابتی خواننده‌ها مثل بازیکنان فوتبال و تیم‌ها است. همانطور که آبی‌ها و قرمزها با هم کرکری دارند، دوستداران خواننده‌ها هم در مورد آنها برای هم کرکری می‌خوانند.

من امروز شرمنده دوستانی هستم که علاقه به کارهایم آنها را سرخورده کرد. من نتوانستم پاسخگوی محبت‌هایشان باشم. از خانواده‌ام که روی من حساب کرده بودند و گرایش من به موسیقی جز سروصدا برایشان هیچ چیزی نداشته عذر می‌خواهم و همین طور از مسئولانی که جواب اطمینانشان را با خوبی ندادم.

* اکنون پس از سالهای ممنوع الکاری حتما احساس می‌کنید از پیشرفت عقب مانده‌اید؟

- از نظر مالی بسیار زیاد اما از نظر کاری خیر. چون نه درگیر بیزینس خاصی شده‌ام و نه آلودگی پیدا کرده‌ام. از من کاری جز خواندن برنمی‌آید. امیدوارم روزی نوبت به من هم برسد تا روی صحنه بروم و با خیال راحت برای دوستانم بخوانم.

*حرف آخر؟

- آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که آدم بخیلی نیستم. سعی کرده‌ام برای همه قدم خیر بردارم و به همه کمک کنم. اکنون فقط چند جمله به خواننده‌هایی که تازه از راه رسیده‌اند و مثلِ مهدی مقدمِ سال‌های 84 و 85 کم تجربه هستند می‌گویم: بیشتر مراقب باشید. چون همه شما در معرض دسیسه هستید. به آدم‌هایی که مسئولیت رسمی‌ ندارند و شما را حتی به اندازه یک سانتیمتر از قانون دور می‌کنند، هرگز اعتماد نکنید.

ویترین آنلاین
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
شکست‌های میلیون دلاری


روزگاری که دایی بزرگتر من شکست چند صد میلیونی در کسب و کار جدیدش را تجربه می‌کرد، برای هیچ یک از اعضای خانواده ما فراموش شدنی نیست.

وبلاگینا: روزگاری که دایی بزرگتر من شکست چند صد میلیونی در کسب و کار جدیدش را تجربه می‌کرد، برای هیچ یک از اعضای خانواده ما فراموش شدنی نیست. ولی موضوعی که هرگز از حافظه من پاک نمی‌شود، حرفی بود که موقع خاموش کردن ته سیگار در بالکن خانه‌اشان به من گفت: برای موفقیت، فقط این یکی را کم داشتم.

من -برخلاف بسیاری از دوستانم- متاسفانه دانش کافی برای اظهار نظر در زمینه استارتاپ‌ها و راه اندازی کسب و کارهای نوپا را ندارم ولی بارها طعم گس شکست را چشیده‌ام و مطمئنن باز و باز آن را خواهم چشید، همین موضوع کنجکاوم کرد تا نگاهی به داستان شکست استارتاپ‌های بزرگی بیاندازم که در همین سال ها رخ داده است.

Wesabe



چه استارتاپی بود: ابزار مدیریتی تحت وب برای حساب و کتاب شخصی

میزان سرمایه اولیه: ۴.۷ میلیون دلار

بازه فعالیت: دسامبر ۲۰۰۵ تا جولای ۲۰۱۰

چه اتفاقی افتاد: Wesabe با ابزار مدیریتی دیگر به نام Mint رقابت می‌کرد که در سپتامبر ۲۰۰۷ در کنفرانس تک‌کرانچ معرفی شده بود. Mint طراحی و رابط کاربری بهتری داشت. شرکت Mint به خاطر موفقیتش در سال ۲۰۰۹ توسط Intuit به قیمت ۱۷۰ میلیون دلار خریداری شد.

متخصصان چه می‌گویند: بر اساس آنچه که یکی از پدیدآورندگان Wesabe می‌گوید، Mint برای یکپارچه سازی داده‌های اقتصادی تصمیم گرفت از سرویسی به نام Yodlee استفاده کند در حالی که Wesabe قصد داشت این سیستم را خود طراحی کند. بسیار طول کشید تا Wesabe بتواند این سیستم را طراحی کند و در نتیجه Mint سرویس قابل استفاده‌تری داشت.

Color



چه استارتاپی بود: محیطی برای اشتراک گذاری تصویر

میزان سرمایه اولیه: ۴۱ میلیون دلار

بازه فعالیت: ۲۰۱۰ تا حال

چه اتفاقی افتاد: اولین دنبال کنندگان این سرویس آن را به خاطر رابط کاربری سردرگم کننده و عدم امکان کنترل روی حریم خصوصی، ترکش کردند. تمامی عکس‌هایی که توسط Color گرفته می‌شدند، عمومی بودند. بعد از لانچ برنامه، Peter Pham یکی از پدیدآورندگان Color، از کار خود استعفا داد. در حال حاضر این استارتاپ کمتر از 4 هزار دنبال کننده در توییتر دارد.

متخصصان چه می‌گویند: بر پایه گفته‌های Robert Scoble، محقق تکنولوژی، Color به این دلیل شکست خورد که شروع خوبی نداشت. رابط کاربری بد، زمان‌بندی غلط، بحث‌های حاشیه‌ای پدیدآورندگان از جمله کارهای اشتباهی بود که در آغاز استارتاپ اتفاق افتاد.

Pay By Touch



چه استارتاپی بود: Pay By Touch این امکان را به کاربرانش می‌داد که هزینه خرید خدمات یا محصولات را با حرکت یک انگشت، پرداخت کنند.

میزان سرمایه اولیه: ۳۴۰ میلیون دلار

بازه فعالیت: ۲۰۰۲ تا می ۲۰۰۸

چه اتفاقی افتاد: John P. Rogers، مدیر کاریزماتیک Pay By Touch به حمل موارد مخدر و سو‌ءاستفاده‌های مالی متهم شد. در می ۲۰۰۷ شرکت توانایی پرداخت حقوق کارمندانش را نداشت. Phillip Bright، یکی از سرمایه گذاران پروژه، تاکید کرد که John بدتر از یک ملوان مست بود. این شرکت در سال بعد تمامی فعالیت‌های خود را پایان داد.

متخصصان چه می‌گویند: Arthur Petrie، بعنوان یکی از مدیران پروژه می‌گوید: John یک شخصیت خاص بود و مانند هر شخصیت خاص دیگری، معایب خاصی داشت که توانایی‌هایش را تحت‌الشعاع قرار می‌دادند.

SearchMe



چه استارتاپی بود: موتور جستجوی تصویری

میزان سرمایه اولیه: ۴۳.۶ میلیون دلار

بازه فعالیت: جولای ۲۰۰۵ تا اکتبر ۲۰۰۹

چه اتفاقی افتاد: سایت از تکنولوژی Flash استفاده می‌کرد و بازدید بالایی داشت و همین منجر به سرویس‌دهی بد می‌شد. Search Me توانایی جذب سرمایه‌گذاران جدید را نداشت و در نهایت شکست خورد.

متخصصان چه می‌گویند: Jon Whittle یکی از پدیدآورندگان رقیب Search Me یعنی Oolone، دلیل شکست آن را افزایش سرمایه اولیه در زمان کوتاه می‌داند. سرمایه گذاری اولیه ۲۵ میلیون دلار توسط VC بر روی این پروژه باعث شد که آن‌ها مجبور به عملکرد سریع بشوند و عواقب این موضوع آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار داد.

Joost



چه استارتاپی بود: یک پخش کننده ویدیو نقطه به نقطه که توسط پدیدآورندگان Skype و Kazaa بوجود آمده بود. Joost تحت حمایت CBS و Viacom بود و توافقاتی با NHL، Sony CBS، CNN داشت.

میزان سرمایه اولیه: ۴۵ میلیون دلار

بازه فعالیت: اکتبر ۲۰۰۶ تا امروز

چه اتفاقی افتاد: برخلاف پخش کننده‌های ویدیویی داخل مرورگر، مانند Hulu و Netflix، این برنامه از کاربران خود می‌خواست که ویدیوها را کامل دانلود کنند. در سال ۲۰۰۹، دارایی‌های Joost توسط گروه رسانه‌ای Adconion خریداری شد و ۹۰ درصد از کارمندانش اخراج شدند.

متخصصان چه می‌گویند: Michael Arrington، وبلاگ نویس مشهور تکنولوژی معتقد است که Joost قصد داشت مشکلات دنیای مدرن را با راه‌کارهای قدیمی حل کند.

Cuil

چه استارتاپی بود: موتور جستجویی که تلاش داشت مستقیما با Google رقابت کند. Cuil ادعا می‌کرد که قادر است صفحه‌های وب را سریع‌تر از این غول



جستجو index کند.

میزان سرمایه اولیه: ۳۳ میلیون دلار

بازه فعالیت: جولای ۲۰۰۸ تا سپتامبر ۲۰۱۰

چه اتفاقی افتاد: Cuil بعد از یک معامله مالی به کار خود پایان داد.

متخصصان چه می‌گویند: Danny Sullivan از نویسندگان Search Engine Land نتایج جستجو و میزان جستجوهای صحیح آن را زیر سوال برده و مرگ آن را پیش‌بینی کرده بود.

Boo.com



چه استارتاپی بود: شرکتی بریتانیایی که برندهای مد روز را بصورت آنلاین به فروش می‌رساند.

میزان سرمایه اولیه: ۱۳۵ میلیون دلار

بازه فعالیت: از ۱۹۹۸ تا می ۲۰۰۰

چه اتفاقی افتاد: Boo.com سعی می‌کرد مسیر طولانی مدتی را در زمان کوتاهی طی کند، آن‌ها تمام ۱۳۵ میلیون دلار را در طول ۱۸ ماه خرج کردند.

متخصصان چه می‌گویند: Tristan Louis که یک نویسنده فناوری است و مدتی را برای Boo.com کار کرده، با جزییات کامل علل شکست آن را تشریح کرده است. از نظر او گام‌های استراتژیک زیادی بودند که منجر به شکست Boo.com شدند. آن‌ها پروژه را با واحدهای پولی مختلف شروع کردند، چندین زبان در سیستم قرار دادند، محاسبات مالیاتی به درستی انجام نشد و همکاری با شرکای تجاری به درستی شکل نگرفت.

Reactrix Systems



چه استارتاپی بود: یک سیستم تبلیغات تعاملی برای فروشگاه‌های بزرگ با هدف قرار دادن برندهای خاص بعنوان شرکای تجاری.

میزان سرمایه اولیه: ۷۵ میلیون دلار

بازه فعالیت: از ۲۰۰۱ تا دسامبر ۲۰۰۸

چه اتفاقی افتاد: طی بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، جریان درآمدی آن‌ها کاهش پیدا کرد. شرکت‌ها بودجه بسیار محدودی برای تبلیغات داشتند و نمی‌خواستند روی تبلیغ‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که نرخ بازگشت‌شان مشخص نبود. شرکت آنقدری درآمد نداشت که بتواند کسب و کارش را حفظ کند.

متخصصان چه می‌گویند: مقاله‌ای که در Digital Signage News منتشر شد، شرح می‌داد که چگونه هزینه‌های تولید بالا در وضعیت نابسامان اقتصادی منجر به دفن شرکت‌ شد.

Spiralfrog



چه استارتاپی بود: سرویس رایگان و قانونی دانلود موسیقی که برپایه تبلیغات عمل می‌کرد.

میزان سرمایه اولیه: ۴۵ میلیون دلار

تاریخ های فعال: سپتامبر ۲۰۰۷ تا مارس ۲۰۰۹

چه اتفاقی افتاد: این استارتاپ در سال نهایی فعالیت خود در یادداشتی محرمانه درخواست وام ۹ میلیون دلاری کرد که نهایتا توانایی بازپرداخت آن را نداشت. همچنین، این سرویس در زمانی که سرویس‌هایی مانند iTunes راه افتاده بودند، قادر نبود کاربران زیادی را به خود جذب کند.

متخصصان چه می‌گویند: بر پایه ادعای Greg Sandoval، نویسنده CNET، بحث فراتر از عدم توانایی در پرداخت وام بود. دعوای شدیدی بر سر قدرت، بین مدیر پروژه Mel Schrieberg و پدیدآورنده آن، یعنی Joe Mohen وجود داشت.

Friendster



چه استارتاپی بود: از اولین شبکه‌های اجتماعی که شاید بتوان آن را پایه و اساس شبکه‌های اجتماعی فعلی دانست.

میزان سرمایه اولیه: ۴۸.۵ میلیون دلار

بازه فعالیت: از ۲۰۰۲ تا امروز

چه اتفاقی افتاد: Jonathan Abrams یک سال قبل از بوجود آمدن MySpace این استارتاپ را بوجود آورده بود. Google پیشنهاد کرد که شرکت او را به قیمت ۳۰ میلیون دلار خریداری کند ولی او آن را قبول نکرد. تعداد مدیران زیاد و تداخل در بین کاربران و ارزش منجر شد که در نهایت این شرکت به دست MOL، یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی آسیا بیافتد. MOL فعالیت‌های شبکه اجتماعی سایت را از بین برد و آن را به یک سایت بازی و سرگرمی تبدیل کرد.

متخصصان چه می‌گویند: طبق آنچه Associated Press می‌گوید، رد کردن پیشنهاد گوگل بدترین اشتباهی است که بارها در تاریخ Silicon Valley تکرار شده است.

تحت شرایطی که استارتاپ‌های ایرانی به دنبال چند ده میلیون تومان برای آغاز کسب و کار خود هستند، در کشورهای توسعه یافته، شاهد آن هستیم که میلیاردها دلار صرف استارتاپ‌هایی شده است که در نهایت شکست خورده‌اند. مطمئنن نام پدیدآورندگان این استارتاپ‌ها را تحت شرایطی که از شکست‌هایشان آموخته باشند، در پشت کسب و کارهای موفق دیگری خواهیم دید.

کنفرانس شکست: آغازی برای آموختن از شکست‌ها

از قدیم گفته‌اند آنانکه که تجارب گذشته را به یاد نمی‌‌آورند محکوم به تکرار آن هستند. کنفرانس شکست یک سمینار یک روزه جهانی برای شناخت اشتباهات خود و دیگران و آماده شدن برای حرکت در مسیر موفقیت است که در ۲۳ مرداد در ساختمان همایش سازمان مدیریت صنعتی تهران برگزار می‌شود.

شرکت در این کنفرانس، فرصت مناسبی برای شکستن تابوی شکست است.
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
نکاتی جالب از پشت صحنه شهر موش ها


یک شهر 1500 متر مربعی در آشیانه هواپیماها در بوستان ولایت. سوله ای با سازه هایی بزرگ از داربست ها و تخته چوب هایی که مثل جاده ای مارپیچ بالا و پایین می روند و در هم پیچیده اند، از هم عبور می کنند و باز هم به هم می رسند.

هفته نامه همشهری جوان: یک شهر 1500 متر مربعی در آشیانه هواپیماها در بوستان ولایت. سوله ای با سازه هایی بزرگ از داربست ها و تخته چوب هایی که مثل جاده ای مارپیچ بالا و پایین می روند و در هم پیچیده اند، از هم عبور می کنند و باز هم به هم می رسند. سازه ای سه طبقه که اگر به طبقه سوم آن بروید، تصویری بهتر از عظمت آن در ذهن تان شکل می گیرد. روی سقف به فواصل مساوی، مکعب های سفیدی نصب شده؛ جایی که پیش بینی شده برای نصب پروژکتورها، برای استقرار نورپردازها که همه اینها حاصل طراحی های پیچیده «محسن شاه ابراهیمی» است.

طراح صحنه و لباس پروژه هایی مثل «به رنگ ارغوان»، «مهمان مامان» و ... طراح دکور و صحنه همین فیلم شهر موش ها؛ مردی که معماری متفاوت و مدرنی را برای این پروژه پیش بینی کرده. «شهر موش ها»ی جدید چیزی شبیه دوران غارنشینی است اما با وسایلی پست مدرن! با هود، یخچال، تختخواب، تلفن و ... گروهی 40 نفره به سرپرستی شاه ابراهیمی 5 ماه مشغول کار بوده اند تا همه جزییات شهر از تیر چراغ برق و اتومبیل ها تا وسایل آشپزخانه، رختخواب و تمام وسایل مورد نیاز یک شهر را طراحی کنند. حتی خانه های ضدزلزله، ضد تله و ضد حشره کش را!

درباره فضای شهر
این فضا، مدرن نیست. توی عملیات کامپیوتری که بچه ها انجام دادند، گفتم کمی خنثی کار کنند. مبنای حرکت فکری من برای طراحی اینجا، فضاهای «دست کَند» است، مثل «کندوان»؛ دست کَند یعنی اینکه یک صخره یا یک کوه ماسه ای را تراش می دهند و تمام فضاهای مورد نیاز خود را به طور یکپارچه از توی آن درمی آورند.



قطعه جدا شده ای نیست که بگذاریم آنجا به عنوان میز، تخت یا صندلی. همه اینها از یک حجم بزرگ، تراش خورده و تمام فضاهای مورد نیاز را در آن پیش بینی کردیم؛ به همین دلیل کمی فضایی و مدرن به نظر می رسد ولی ما به ازاهای آن وجود دارد.

شما اگر مثلا آبشارهای شوشتر را دیده باشید، کلی حفره و دخمه و آب گریز و آسیاب و اینطور چیزها دارد که انسان های قدیم همه آنها را در سنگ ماسه ای تراش دادند و فضاهایی برای کار و زندگی طراحی کردند. ایده اصلی من این بود که موش ها قاعدتا باید اینجاها را با چنگال و دست تراشیده و به یک چنین ترکیبی رسیده باشند.

درباره وسایل زندگی موش ها

شاید واژه «پست مدرن» دقیق ترین اصطلاحی باشد که بشود به سبک این کار اطلاق کرد. من این دکور را اینطور دیدم که موش ها حفره بزرگی را انتخاب کردند و به دلیل ویژگی اقلیمی آنجا و نوع خاک، سنگ و ماسه ای که آنجا بود، شروع کردند به تراش دادن و چیزهایی را که دوست داشتند در آن به وجود آوردند، به اضافه اینکه از عناصر مدرن هم توی آن استفاده شده است. فانتزی آن هم در واقع همین است.



طبیعتا خیلی خوب می شد اگر می توانستیم چیزهایی را به دست بیاوریم که اولا از نظر فرم و دوم از نظر اشل و اندازه، مناسب باشند. یکی از بچه ها یکسری وسایلی که فکر می کرد از نظر اندازه مناسب است را جمع آوری کرده است. تقریبا می توانم بگویم از هر 10 تا، سه یا چهارتای آن از نظر اشل و فرم به کار می آیند ولی بقیه آنها را ساخته ایم. از تعدادی آکسسوارساز دعوت به کار کردیم. وسایلی هم که در بازار موجود است و می شود استفاده کرد، با تغییراتی به فضا نزدیکشان می کنیم.

درباره جای عروسک گردان ها
در اینجا ما دو بحث داریم: یکی طراحی فضایی است که جلوی دوربین قرار می گیرد و دیگری طراحی فنی آن. من تا به حال هیچ کار عروسکی را طراحی نکرده بودم. در انیمیشن عروسکی احتیاج به پیش بینی فضا برای عروسک گردان نداریم چون همه چیزها روی صحنه اتفاق می افتد.



حرکتی که عروسک ها انجام می دهند، با تغییر جا صورت می گیرد و با سوراخ هایی که در بدنشان است به جاهای مختلف صحنه پیچ می شوند و آن سوراخ ها راحت با هر چیزی پوشیده می شوند ولی در عروسک گردانی زنده، مثلا برای حرکت یک مسیر مستقیم باید حداقل یک عرض 15-10 سانتیمتری برای عبور دست از کف صحنه یا از جایی که عروسک قرار دارد اختصاص بدهیم. بالطبع آن سطح باید قابل برداشت و برش دادن برای حرکت دست عروسک گردان باشد. زیر صحنه هم باید فضای مناسب برای عملکرد عروسک گردان پیش بینی شود. در این فضا باید هیچ مانعی جلوی راه او نباشد تا تمرکزش به هم نریزد.

درباره جای دوربین ها

من وقتی دکورهای واقعی در اشل یک یکم هم برای فیلم ها و سریال ها می سازم، طبیعتا به غیر از طراحی اصلی که در آن نوع معماری، رنگ، کمپوزیسیون فضا و چیزهای دیگر را در نظر می گیرم، دو عنصر وجود دارد که همیشه به آنها توجه می کنم؛ اولی عنصر نور؛ یعنی جا برای نور تخصصی نورپرداز باید در نظر گرفته شود. یکی هم جا برای حرکت دوربین. اینها جزو لاینفک طراحی دکور است.



طراح باید به فضایی که دارد بر مبنای جوهره اصلی فیلمنامه طراحی می کند، آگاه باشد که باید به آن خواست کارگردان و دیالوگ هایی که بین کارگردان، فیلمبردار و طراح رد و بدل می شود را هم اضافه کرد. اینجا هم همینطور است. این بخش با دکور واقعی هیچ فرقی نمی کند. من باید جا برای دوربین و نور پیش بینی کنم و یک عنصر دیگر هم اضافه می شود؛ همان عنصر عروسک گردان که خیلی چیزها را به هم می ریزد. یعنی یکسری محدودیت با خودش می آورد که باید آنها را حل کرد.

درباره مکعب های زیر سقف



آنها مال بچه های نور است. مبحث نور این دکور خیلی پیچیده است. تا جایی که من یادم می آید، تصور نمی کنم در کارهای عروسکی حجم به این بزرگی داشته باشیم؛ یعنی شهری با این طول و عرض 1500-1400 متر مربعی در طبقات مختلف. خب این حجم نور زیادی هم لازم دارد. فقط اگر بخواهیم یک نور روز بدهیم، احتیاج به حجم زیادی از نور داریم.

درباره حالت گرد و مارپیچی شهر

توی این طرح، یک ویژگی را به شدت اعمال کرده ام و آن هم این است که هیچ چیز تیزی دیده نمی شود. همه چیز نرم و لطیف است و این هم به خاطر ماهیت موش است، البته موشی که ما در عالم فانتزی با آن سر و کار داریم. خطوط تیز همیشه از نظر روانی، حس خشونت و خطر را القا می کنند.



حصار یک دیوار را فرض کنید که بالای آن چیزهای تیز قرار داده اند. خود به خود کسی که آن را می بیند احساس می کند باید از آن پرهیز کند و وقتی که یک چیز نرم را می بینید احساس می کنید می توانید به آن نزدیک شوید و به آن دست بکشید. این نگاه توی کل طراحی اعمال شده است. حتی در جاده ها هیچ جا به تقاطع نمی رسی. جاده ها همدیگر را قطع نمی کنند، یک جور نرم از کنار هم رد می شوند. در طراحی آکسسوار و اتومبیل ها هم به همین صورت است، لبه های تیز را از بین بردم که با خودش لطافت بیاورد. به هر حال برای کودکان کار کرده ایم.
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
اپل از ساعت و دو آی‌فون تازه رونمایی کرد


اپل در جریان یک کنفرانس خبری در کالیفرنیا، از ساعت هوشمندی به نام «اپل واچ» و دو تلفن هوشمند تازه به نام های آی‌فون ۶ و مدلی بزرگتر به نام آی‌فون ۶ پلاس رونمایی کرد.

اپل در جریان یک کنفرانس خبری در کالیفرنیا، از ساعت هوشمندی به نام «اپل واچ» یا «ساعت اپل» رونمایی کرد. این ساعت نخستین محصول جدیدی است که از زمان عرضه آی پد و بعد از مرگ استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت معرفی می‌شود.

در این ساعت می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلفی که برایش طراحی شده استفاده کرد. «ساعت اپل» همچون نمونه‌های ساخت شرکت‌های رقیب، حرکات و رفتارهای فیزیکی بدن را دنبال می‌کند تا در اپلیکیشن‌های مربوط به سلامت و بهداشت از آنها استفاده شود.

این دستگاه همینطور با گوشی آی‌فون ارتباط برقرار می‌کند تا از امکانات آن استفاده کند.



نمایشگر «ساعت اپل» لمسی است و می‌تواند تفاوت شدت لمس شدن را تشخیص داده و بر اساس آن دستورات متفاوتی را اجرا کند. این دستگاه همینطور با «سیری»، دستیار شخصی اپل هم سازگار است و فرامین صوتی کاربر را اجرا می‌کند.

روی این ساعت می‌توان ساعت‌هایی با اشکال گوناگون به نمایش درآورد یا از نقشه استفاده کرد. «ساعت اپل» همینطور می ‌تواند ضربان قلب صاحبش را اندازه بگیرد. اپل بطور مشخص در زمینه عمر باتری این ساعت چیزی نگفته است.

هرچند شرکت‌های زیادی پیش از اپل وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده‌اند، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند ورود اپل روی خریداران تاثیر گذاشته و تکانی به بازار نه چندان گرم این دستگاه‌ها بدهد.

رئیس شرکت موتورولا پیشتر گفته بود که از ایده گسترش بازار ساعت‌های هوشمند توسط اپل استقبال می‌کند. این شرکت هفته پیش از ساعت هوشمند خود، موتو ۳۶۰ رونمایی کرد.

«ساعت اپل» که در دو اندازه عرضه خواهد شد و قرار است اوایل سال آینده میلادی وارد بازار شود، ۳۴۵ دلار قیمت دارد.


گوشی‌های بزرگتر
اپل همینطور از دو تلفن هوشمند تازه به نام های آی‌فون ۶ و مدلی بزرگتر به نام آی‌فون ۶ پلاس رونمایی کرد.

هر دو مدل از گوشی‌های قبلی اپل بزرگترند و بعضی عرضه آنها را اقدامی در جهت مقابله با روی آوردن کاربران به گوشی‌های اندرویدی تعبیر کرده‌اند. آی‌فون شش ۴.۷ اینچ یا ۱۱.۹ سانتی متر و آی‌فون ۶ پلاس ۵.۵ اینچ یا ۱۴ سانتیمتر است. این دو گوشی حدود نیم میلیمتر از مدل قبلی نازکترند.



وضوح نمایشگرهای دو گوشی تازه به آنچه اپل «رتینا اچ دی» نامگذاری کرده ارتقا یافته است. این به این معناست که آی‌فون ۶ در هر اینچ ۳۲۶ پیکسل و آی‌فون ۶ پلاس ۴۴۰ پیکسل عرضه می‌کند. هرچند این ارقام از مدل‌های قبلی آی‌فون بیشتر است اما از نظر تعداد پیکسل همچنان از گوشی‌هایی نظیر گالاکسی اس ۵ و نوت ۴ سامسونگ یا اچ تی سی وان کمتر است.

آی‌فون‌های تازه به پردازنده قوی‌تر مجهز شده و هر دو مدل وعده دوام باتری بیشتری می‌دهند. اپل گفته پردازنده A8 که در این گوشی‌ها از آن استفاده شده اجرای دستورات را ۲۵ درصد سریعتر می‌کند.

اپل پیش از این اصرار داشت انتخاب اندازه گوشی‌هایش را به اندازه دست انسان و امکان استفاده از گوشی با یک دست نسبت دهد. مدیر عامل سابق این شرکت زمانی گفته بود: «هیچکس گوشی‌ای که در یکدست جا نشود را نمیخرد.»



اما به نظر می‌رسد اپل که در سال های اخیر و با رقابتی شدن بازار به مرور سهم کمتری از فروش گوشی‌های هوشمند نسیبش می‌شود، سعی دارد خود را از نظر تنوع به رقبایش نزدیک‌تر کند.

در بازار آمریکا سهم اپل از فروش گوشی‌های هوشمند کمتر از ۳۴ درصد است در حالی که اندروید ۶۰ درصد از سهم فروش را در دست خود دارد.

کارشناسان معتقدند بین طرفداران قدیمی اپل هم عطش زیادی برای گوشی‌های بزرگتر وجود داشته است.



‌خدمات پرداخت پول
آنچه بیش از تغییرات ظاهری و سخت افزاری در این گوشی‌ها توجه کارشناسان را به خود جلب کرده تعبیه فناوری «ان اف سی» یا «ارتباط حوزه نزدیک» است که امکان پرداخت پول از طریق گوشی همراه را فراهم می‌کند.

اپل این امکان را در قالب خدماتی به نام «اپل پی» یا خدمات «پرداخت اپل» معرفی کرده است.

این شرکت با همکاری ویزا، مسترکارد و آمریکن اکسپرس، بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری و همینطور چند فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای قصد دارد خدمات پرداخت پول از طریق گوشی‌های تازه اش را در آمریکا عرضه کند.



کاربران آی‌فون می توانند تنها با نزدیک کردن گوشی یا بعدتر «ساعت اپل» به گیرنده «ان اف سی» در مغازه‌ها پول پرداخت کنند.

به رغم آنکه فناوری «ان اف سی» سال‌هاست در گوشی‌های ساخت شرکت‌های رقیب تعبیه شده‌اند، استفاده از آنها بسیار محدود بوده‌است.

رویکرد اپل در استفاده از این فناوری با کارکردی مشخص و همراه کردن بازیگران دیگری چون صاحبان کارت‌های اعتباری، کارشناسان را امیدوار کرده که بالاخره فناوری «ان اف سی» کارکرد واقعی و جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

گوشی‌های تازه اپل ۱۹ سپتامبر وارد بازار می‌شوند.



مشخصات کامل آی‌فون 6 آیفون 6 در دو نسخه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی معرفی شد. نمونه‌ی کوچکتر آیفون ۶ که با همین نام شناخته می‌شود، دارای یک صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی است که با این وجود در مقایسه با نسخه‌های پیشین که شامل آیفون 5S و 5 با صفحه‌ی نمایش ۴ اینچی است، رشد کرده است.



صفحه‌ی نمایش جدید مورد استفاده در این تلفن‌هوشمندرزولوشنی برابر ۱۳۴۴ در ۷۵۰ دارد که ماحصل آن رقم خوردن تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می‌شود و اپل آن را رتینا اچ‌دی نام‌گذاری کرده است. همچنین این صفحه‌ی نمایش با عنوان ios strenthened معرفی شد که به‌نظر می‌رسد برخلاف شایعاتی است که حکایت از بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش سافایر در آیفون ۶ داشت.

ضخامت آیفون ۶ برابر ۶.۹ میل‌متر است که از این‌رو این تلفن‌هوشمند لقب باریک‌ترین تلفن‌هوشمند ساخت اپل را به خود اختصاص داده است. از جمله‌ی تغییرات دیگر اعمال شده انتقال کلید پاور به حاشیه‌ی جانبی گوشی است تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد.

اپل در آیفون 6 از تراشه‌ی جدید A8 خود بهره گرفته است که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی ۲۵ درصد از نسل پیشین سریع‌تر است. از جمله‌ی بهبودهای حاصل شده در این تراشه باید به سریع‌تر شدن تراشه‌ی گرافیکی مورد استفاده نیز به اندازه‌ی ۵۰ درصد اشاره کرد.



اپل سایز تراشه‌ی A8 را نیز در مقایسه با A7 در حدود ۱۳ درصد کوچک‌تر کرده و تراشه‌ی A8 خود براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری توسعه داده است. همچون A7 تراشه‌ی جدید اپل نیز یک محصول ۶۴ بیتی است که براساس گفته‌های اپل می‌توان بسیار سریع‌تر از سایر پردارنده‌های موجود عمل کند، چراکه سایر پردازنده‌ها به مرور زمان در اثر عواملی چون حرارت و سایر مشکلات از نظر پردازشی کند‌تر می‌شوند.

باتری مورد استفاده در آیفون ۶ اپل قادر است تا انرژی تلفن‌هوشمند برای ۱۴ ساعت مکالمه مداوم را تامین کند که این آمار نشان از بهبود عملکرد باتری به اندازه‌ی ۴۰ درصد در مقایسه با آیفون 5S دارد. همچنین باید به قابلیت تامین انرژی مورد نیاز برای وب‌گردی در حالت 3G و LTE برای ۱۰ ساعت و پخش ویدئو بصورت مداوم برای ۱۱ ساعت نیز اشاره کرد که در مقایسه با آیفون 5S شاهد افزایشی ۱ ساعته است.

آیفون ۶ از شبکه‌های LTE با قابلیت انتقال داده‌ها با نرخ ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. این تلفن‌هوشمند از ۲۰ کانال مختلف در شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند که براساس گفته‌های اپل بیشترین تعداد کانال در میان تلفن‌های‌هوشمند موجود و معرفی شده به بازار است.



اپل ترجیح داده تا همچنان از دوربینی با رزولوشن 8 مگاپیسل در تلفن‌‌هوشمند خود استفاده کند، اما وجه‌تمایز این سنسور با نسخه‌های پیشین بزرگ‌تر شدن پیکسل‌ها است. همچنین گشادگی این سنسور f/2.2 است که با یک فلاش دوگانه نیز همراه شده است. آیفون ۶ از لرزش‌گیر دیجیتال تصویر و برادر بزرگ‌تر آن آیفون ۶ پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد.

در مورد قابلیت فیلم‌برداری نیز آیفون ۶ قادر است تا ویدئوهایی با رزولوشن 1080p با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه ذخیره کند. ضمناً آیفون ۶ با ثبت تصاویر ویدئویی با نرخ ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه می‌تواند ویدئوهای تصویر آهسته ذخیره کند.

اما یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که در آیفون 6 گنجانده شده، سیستم پرداخت جدیدی است که کاربران آیفون 6 از آن استفاده خواهند کرد: NFC نقشی اساسی را در سیستم پرداخت جدید آیفون بازی می‌کند که می‌توان با استفاده از آن بدون نیاز به لمس و از طریق کارت‌های پشتیبانی شده و همچین ترمینال‌های موجود در 22 هزار فروشگاه به خرید بپردازند.



آیفون ۶ در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری از تاریخ ۱۹ سپتامبر با قیمتی ۱۹۹ دلار بصورت قراردادی برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه خواهند شد. قیمت نسخه‌ی قراردادی برای نسخه‌های ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتی برابر ۲۹۹ دلار و ۳۹۹ دلار است. اپل نسل جدید تلفن‌هوشمند خود را در ۱۵۵ کشور دنیا تا پایان سال جاری میلادی به فروش خواهد رساند.

ویترین آنلاین
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
ساعت هوشمند اپل از نگاه وب‌سایت رسمی اپل
zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: بالاخره انتظارها به سرآمد و پس از دو سال گمانه‌زنی و انتشار انواع شایعات و اخبار در مورد ساعت‌هوشمند کمپانی اپل، این کمپانی در جریان برگزاری کنفرانس معرفی محصولات، اپل‌واچ را معرفی کرد که بسیاری برای تصمیم‌گیری در مورد خرید ساعت‌هوشمند منتظر معرفی این محصول بودند. با زومیت همراه باشید تا این ساعت را از زبان وب‌سایت رسمی اپل مرور کنیم.



اپل در وب‌سایت رسمی خود هدف از تولید اپل‌واچ را تسهیل استفاده از قوی‌ترین و بهترین فناوری‌ها مورد استفاده عنوان کرده است. این کمپانی اپل‌واچ را پلی جدید در رابطه‌ی انسان‌ها با فناوری خوانده و این گجت جدید را شخصی‌ترین ابزاری عنوان کرده که اپل تاکنون تولید کرده است.



اپل ابزار‌های پوشیدنی و به بیان بهتر گجت‌های پوشیدنی را بسیار متفاوت از گجت‌هایی عنوان می‌کند که کاربران روی میز یا کیف خود قرار می‌دهند، از نظر اپل گجت‌های پوشیدنی بخشی از شخصیت افراد شده و در واقع در نگاه اول مصرف‌کننده را تعریف می‌کند. اپل با چنین فلسفه‌ای محصولات خود را در سه‌گروه اصلی برای تناسب با شخصیت خریداران روانه ی بازار کرده که شامل اپل‌واچ معمولی، اسپورت و نسخه‌ای با عنوان EDITION است. همچنین این ساعت‌هوشمند از نظر ابعاد در دو نسخه تولید می‌شود که نسخه‌ی کوچکتر دارای طول ۳۸ میلی‌متر و نسخه‌ی بزرگتر طوی ۴۲ میلی‌متری دارد.



نسخه‌ی معمولی اپل‌واچ دارای بدنه‌ای از جنس استیل به رنگ خود استیل یا خاکستری، با پوشش صفحه‌ی نمایش سافایر و بندهای استیلی متنوع است. نسخه‌ی اپل واچ اسپورت دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و رنگ خاکستری و نقره‌ای و پوشش صفحه‌ی نمایش تقویت شده‌ی Ion-X است که بندهای متنوع در رنگ‌های متنوع برای سلایق مختلف پیش‌بینی شده است. نسخه‌ی سوم اپل‌واچ ادیشن نام دارد که در ساخت بدنه‌ی ساعت از طلای ۱۸ عیار استفاده شده و این نمونه در رنگ‌های صورتی و طلایی قابل سفارش است. بندهای این نسخه از مرغوب‌ترین جنس‌ها و با دقت بالایی تولید شده‌اند.



در کنار ظاهر فیزیکی متنوع ساعت‌ها، اپل رابط‌های کاربری متنوعی را برای همخوانی با ظاهر ساعت‌های خود با اپل‌واچ همراه کرده است. بسیاری از نمایه‌های موجود برای اپل‌واچ را می‌توان ویرایش کرده که تغییراتی چون تعویض رنگ، تغییر المان‌های نمایشی و اضافه و کم‌کردن المان‌های نمایش داده شده را شامل می‌شود، از این‌رو می‌توان ظاهر ساعت‌هوشمند را بسیار تغییر داد که براساس ادعای اپل تعداد حالات ممکن ۲ میلیون عدد است.



اپل بکارگیری فناوری‌های پیشرفته در گجتی با ساختار کوچک را منجر به ایجاد چالش‌های بزرگی برای تیم طراحی عنوان کرده که این چالش‌ها خود منجر به ایجاد و بکارگیری راهکارهای خلاقانه‌ای شده است. از جمله‌ی قابلیت‌های این ساعت باید به وجود اهرم چرخشی اشاره کرد که بیش از یک قرن است که در ساعت‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل این اهرم چرخشی را مشابه کلید چرخان نام‌آشنای موجود در آیپاد و مجیک ماوس موجود در مک‌ عنوان کرده است.



اپل یکی از نشانه‌های کیفیت ساعت را دقت آن در نمایش زمان می‌داند و از این‌رو اپل‌واچ را به فناوری‌های مجهز کرده که در ارتباط با آیفون کاربران قادر است زمان را تنها با اختلافی ۵۰ میلی‌ثانیه از ساعت استاندارد جهانی برای کاربران نمایش دهد. همچنین در صورت تغییر مکان، اپل‌واچ بصورت خودکار ساعت محلی را برای کاربرا نمایش خواهد داد. ساعت اپل زمان را با نمایش اعلانیه‌ها در قالبی ملموس‌تر و شخصی‌تر پیش روی کاربران قرار خواهد داد.



اپل واچ به واسطه‌ی ارتباط با بدن کاربران علاوه بر روش سنتی در نمایش اعلانیه‌ها از روش خلاقانه‌ی دیگری نیز استفاده می‌کند که در این حالت پوست کاربران یک تماس جرئی را در زمان دریافت اعلانیه حس خواهد کرد. همچنین قادر است کاربران را به‌روش جدیدی که توسط هیچ گجت دیگری امکان‌پذیر نیست، به‌یکدیگر متصل کند. ساعت اپل از فناوری بهره می‌برد که طی آن بلندگوهای کوچک مهندسی شده در زیر ساعت‌هوشمند با انتشار امواج صوتی بسیار کوچک بسته به شدت انتقال پیام، حس لمس پوست را به کاربر القا می‌کند. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند ضربان قلب یکدیگر را با این قابلیت حس کنند، بطوریکه با ایجاد ارتباط بین دو ساعت یکی از کاربران می‌تواند ضربان قلب خود را به ساعت دیگر انتقال دهد و کاربر دوم با احساس این ضربه‌ها، ضربان قلب را بدون لمس نفر اول و با استفاده از این فناوری جدید احساس کند. با فشردن کلید موجود در کنار اهرم چرخشی این ساعت‌هوشمند می‌توان دوستان خود را مشاهده کرد و با لمس تصویر هر یک با استفاده از روش‌های ارتباطی موجود با آ‌ن‌ها تماس پیدا کرد.



ساعت اپل قادر است تا شمایی کلی از تمامی فعالیت‌های روزانه‌ی انجام شده توسط کاربران را نمایش دهد که تنها از طریق شمارش تعداد قدم‌ها و مسافت پیموده شده توسط کاربر امکان‌پذیر نیست. رابط‌کاربری مربوط به نمایش وضعیت حرکتی، سه نوار را در قالب یک حلقه نمایش می‌دهد که می‌توان آن را گویاترین و بهترین انگیزه برای تشویق کاربران به انجام حرکت بیشتر خواند. این سه‌نوار شامل نوار Exercise ،Move‌ و Stand است که هریک برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. Move کالری‌های سوزانده شده، Exercise تعداد دقایقی که کاربر به فعالیت ورزشی پرداخته و حلقه‌ی Stand تعداد دقایقی را که در حال سکون بصورت ایستاده به سر می‌برد، نمایش می‌دهد. همچنین اپلیکیشن دیگری نیز برای کنترل‌ برنامه انجام تمرینات منظم و هوازی به منظور سوزاندن چربی قرار داده است. اپل‌واچ به‌مرور زمان با یادگیری الگوی حرکتی کاربران، برنامه‌های روزانه‌ای را برای رسیدن به اهداف تعیین شده مشخص می‌کند. اپل‌واچ قادر است تا علاوه بر مسافت طی شده و تعداد قدم‌ها، تعداد پله‌های بالارفته را نیز محاسبه کند.



وجود تراشه‌ی NFC به همراه امکان استفاده از سیستم پرداخت Apple Pay قابلیت خرید آسان از ۲۲٫۰۰۰ هزار فروشگاه پشتیبانی کننده از این فناوری را تنها با به‌همراه داشتن ساعت‌هوشمند اپل امکان‌پذیر می‌کند.



اپل برای ساعت‌هوشمند خود از یک تراشه‌ی مجتمع استفاده کرده که همه‌ی قطعات الکترونیکی موجود روی آن قرار گرفته است و هدف از آن جمع‌آوری تمامی ماژول‌ها روی یکدیگر است که از انواع آسیب‌ها حفظ می‌کند.



اپل برای شارژ ساعت‌هوشمند خود نیز از فناوری MagSafe و شارژ بی‌سیم القایی استفاده می‌کند که هدف از آن تسهیل شارژ کردن اپل‌واچ است.



صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در اپل‌واچ نیز از نوع رتینا بوده و وضوح تصویر بالایی دارد. همچنین اپل برای محافظت از این صفحه‌ی نمایش از پوشش یاقوت کریستال بهره برده که آن را در برابر انواع ضربات بیمه کرده است. این صفحه‌ی لمسی علاوه بر تشخیص لمس میزان فشار وارد شده را نیز شناسایی کرده و براساس آن و فشار وارد شده در قبال آن عکس‌العمل نشان می‌دهد. همچنین این صفحه‌ی نمایش قابلیت چند لمسی را نیز پشتیبانی می‌کند که با فشردن دو انگشت روی آن می‌توان ضربان قلب را از طریق سنسور ضربان سنج در زیر ساعت محاسبه کرد.
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
رنگارنگ ترین شهرهای دنیا


با ما همراه شوید در این سفر کوتاه به رنگارنگ ترین شهرهای دنیا

ما جهان را رنگی می بینیم. این خیلی طبیعی است که بخواهیم مقصد سفر بعدی مان پر از رنگ و درخشان باشد. پس کلاه حصیری خود را بردارید و در این سفر کوتاه به رنگارنگ ترین شهرهای دنیا، با ما همراه شوید. (یک هشدار: هیچ بعید نیست که بعد از آشنایی با این شهرها بجای کلاه، پاسپورتتان را بردارید و ترجیح دهید شخصا از این منظره های رنگی دیدن کنید).

1-سان فرانسیسکو، کالیفرنیا (San Francisco, California)
سان فرانسیسکو مرکز بهترین خانه های ویکتوریایی است که به جرات می توان آن ها را «منزل» نامید.
«Postcard Row» احتمالا مرکز اصلی عکاسی در این شهر است و تاکنون سوژه بسیاری از کارت پستال ها و صحنه های فیلم شده است.



2-خانه های رنگین کمانی چارلستون، کارولینای جنوبی (Rainbow Row in Charleston, South Carolina)
این 13 خانه تاریخی، با این رنگ های پاستلی، در سال های 1930-1940 بازسازی شده اند.



3-سن میگول د الند، مکزیک (San Miguel de Allende, Mexico)
از زیباترین (و شاید زیباترین) شهرهای مکزیک است. این شهر، موزه ای است از سبک ها و گرایش های مختلف معماری مذهبی از دوره باروک تا نئو گوتیک. زندگی هنری و فرهنگی غنی آن شهرت زیادی دارد و معماری بی نظیر آن را در چشم اندازی زیبا از کوه و دره می توان دید.



4-پورتو بایارتا، مکزیک (Puerto Vallarta, Mexico)
پورتو بایارتا بخاطر طبیعت بی نظیر و سواحل شنی و کوه های سرسبز گرمسیری شهرت زیادی پیدا کرده است.



5-پارادایس آیلند، باهاما (Paradise Island, Bahamas)
خانه و ساختمان های پارادایس آیلند نیز به اندازه اهالی آن شاد و متنوع هستند! شما می توانید دسته های فلامینگو را تماشا کنید که در سرتاسر جزیره پرسه می زنند، و نیز با تماشای آب زلال فیروزه ای رنگ نهایت لذت را ببرید.



6-پلورینهو در سالوادور، برزیل (Pelourinho in Salvador, Brazil)
سالوادور به «پایتخت شادی برزیل» مشهور است و دلیل آن بسیار ساده است: اهالی پلورینهو با زندگی در بزرگترین پایتخت جشنواره های فضای باز در دنیا، بخوبی می دانند چگونه اوقات خوشی را سپری کنند!



7-فاولا پینتینگ در ریودو ژانیرو، برزیل (Favela Painting in Rio de Janeiro, Brazil)
هنرمندان هلندی: هاس (Haas) و هان (Hahn)، پروژه نقاشی فاولا را در سال 2005 آغاز کردند و قصد آن ها نه تنها زیباسازی محله های فقیر نشین بود، بلکه می خواستند از این طریق برای مردم جامعه خود فرصتی فراهم آورده تا بتوانند آثاری بیاد ماندنی از هنر اجتماعی با این اندازه های بزرگ را به دنیا معرفی کرده و از این طریق اقتصاد خود را تقویت کنند.



8-والپارایزو، شیلی (Valparaíso, Chile)
این شهر، در میان مهاجران اروپایی، به «سان فرانسیسکو کوچک» مشهور است. والپارایزو، بخاطر جشنواره های بزرگ سالانه و موزیسین ها و هنرمندان خیابانی در هر گوشه از شهر، در سال 2003به عنوان «پایتخت فرهنگی شیلی» معرفی شده است.



9-لایوکا در بوئنوس آیرس، آرژانتین (La Boca in Buenos Aires, Argentina)
با آب و هوایی معتدل در تمام سال (حدود 18 درجه سانتی گراد) مکانی ایده آل برای استراحت توریستان است. هیچ چیز همچون قدم زدن در سطوح مختلف شهر، بعد از خواب نیروز لذت بخش نخواهد بود.



10- کیپ تاون، آفریقای جنوبی (Bo-Kaap of Signal Hill in Cape Town, South Africa)
این محدوده نقاشی شده، از قدیمی ترین جوامع آفریقای جنوبی است. بسیار غنی و متاثر از ملیت ساکنین بومی آنجا (هند. مالزی. اندونزی، ماداگاسکار و هلند) است.



11- مراکش، مراکش (Marrakech, Morocco)
این کلان شهر برای هر پنج حواسِ پنجگانه ما بسیار مناسب است. مراکس غرق در تاریخ، رمز و راز، و پر زرق و برق با هوایی معتدل، سواحل طلایی، بیایان های وسیع، مخروبه های مقدس، بازار های محلی چشمگیر. و دست ساخته های هنرمندان بومی یک شهر توریستی بی نظیر به شمار می آید.



12-کولمر، فرانسه (Colmar, France)
چوب های بکار گرفته شده در نمای ساختمان ها و خیابان های سنگفر شده از این روستای قدیمی عجیب و زیبا، نمایی از صحنه های انیمیشن شرک را نشان می دهد. قایق سواری در میان کانال های آب در محله ی «ونیز کوچک» رودخانه ای که در وسط شهر جریان دارد از جاذبه های گردشگری این شهر است.



ویترین آنلاین
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی


در روزگاری که جامعه مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباط افراد با یکدیگر شده است، ستارگان و چهره های هر جامعه ای نیز این صفحات را برای ارتباط بهتر با طرفداران خود و مردم انتخاب کرده اند.

در روزگاری که جامعه مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباط افراد با یکدیگر شده است، ستارگان و چهره های هر جامعه ای نیز این صفحات را برای ارتباط بهتر با طرفداران خود و مردم انتخاب کرده اند.

چهره های جامعه ما نیز از این قضیه مستثنی نیستند و بسیاری از ستارگان سینما، موسیقی، ورزش، سیاست و ... ما با داشتن یک یا چند صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف قصد در ارتباط مستمر و دوطرفه با مردم دارند.

در این سری مطالب ما تصمیم گرفته‎ایم گزیده ای از فعالیت چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ... در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

******
خنده های رزیتا غفاری و آناهیتا همتی در جشن خانه سینما.


این کوچولو هم نوزاد رضا حقیقی هافبک تیم ملی کشورمان است. خدا حفظش کند و قدمش مبارک باشد رضا جان.


ماشاالله عکس هیما خانم کریمی در همه سایت ها دیده می‌شد با این حال باز در این مجموعه قرار دادیم تا بهانه ای باشد برای تبریک به علی کریمی عزیز.


افسانه پاکرو بازیگر سریال های ایرانی به کنسرت فرزاد فرزین رفته بود و با او عکس یادگاری گرفت.


بیتا سحرخیز در مقابل یک بنای تاریخی عکس یادگاری گرفت و به اشتراک گذاشت.


نفیسه روشن که به عیادت نعیمه **** دوست رفته بود، با هم دارند پای در گچ خانم **** دوست را نشان می دهند! با آرزوی سلامتی و بهبود سریعتر.


خواهران شریفی نیا عازم فشم و یا شمشک هستند. خوش بگذرد! جای ما هم جوجه بزنید!


فرامرز قریبیان در سلفی میلاد کی‌مرام، همراه با جایزه ویژه‌ی خانه سینما.


رضا کیانیان دوست داشتنی یکی ستارگان حاضر در جشن خانه سینما بود.


سلفی کلوز آپ ترلان پروانه. اگر گفتین نکته عکس چیست؟!


پارسا پیروز فر خوشتیپ در کنار بابک برزویه عکاس مطرح ایرانی.


این هم سلفی گلاره عباسی و شبنم قلیخانی.


عماد طالب زاده که اخیرا صدای مجاز شدنش به گوش می‌رسید، در کنسرت فرزاد فرزین حضور داشت. مدل پیراهن فرزاد هم در نوع خود جالب است!


علی انصاریان و لیلا اوتادی در اکران خصوصی فیلم کلاف. این فیلم اولین تجربه بازیگری علی انصاریان است.


عکسی بدون شرح از آنا نعمتی.


نیکبخت و همسرش هم هر بار سوار آسانسور می شوند یک سلفی آسانسوری میگیرند! البته از ظاهر و لباس ها و البته انگشتان همسر علی نیکی معلوم است که عکس مربوط به زمستان پارسال است!


این فسقلی نیاز دیرباز است. دختر کامبیز خان دیرباز.


چهره جدید پولاد کیمیایی که به نظر می‌رسد از اشکان دژاگه الگو گرفته است! امیدواریم در دیگر علائم ظاهری از اشکان الگو نگیرد!


ایشان هم باران خانم فلاحی هستند. دختر مازیار. حتما ترانه باران مازیار فلاحی را شنیده اید. ایشان را می‌گفتند!


عکس نیمرخ از نازنین بیاتی. همین.


علی پهلوان خواننده گروه محبوب آریان در دهه 80 که او هم مانند گروهشان دیگر حضوری در موسیقی کشور ندارد.


حامد بهداد مهمان رستوران سام درخشانی بود. این سلفی را هم سام به عنوان یادگاری انداخت.


اندیشه فولادوند در کنار ناصر خان ملک مطیعی. جذبه در نگاه داش فرمون هنوز موج می‌زند.


سیروان با این عکس هم خودش را شکار کرده هم برج میلاد را، هم اینکه به دیگران توصیه کرده برای رفت و آمد در سطح شهر از تاکسی استفاده کنند تا ترافیک شهر سبک شود!


امیرمحمد خواب شیرین حمید شفیعی را سوژه کرده است!


کامران تفتی، نیما کرمی و فرزاد حسنی همیشه خندان!


این هم سلفی امیر آقایی و باران کوثری در سکانسی از فیلم جدیدشان.


صدا پیشگان کلاه قرمزی و رفقا در کنار هم.


عکس یادگاری رضا صادقی با جادوگر.


زیارت قبول! از ظاهر دوستان مشخص است که در زیارت هستند! فلورا سام، کمند امیرسلیمانی، مریم امیرجلالی، لاله اسکندری و جناب آقای محمدرضا شریفی نیا!

 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
یخ ترین آب دنیا به تعبیر هانیه توسلی. سرما نخوری هانیه خانم!


ساره بیات خوشتیپ و دوستش در یک گالری شکار شده اند.


زیبا یروفه سگش را به یک مرکز درمانی حیوانات برده است!


این هم عکس یادگاری نرگس محمدی در کنار حسن ریوندی شومَن معروف که این روز ها با کار هایش بسیار سر و صدا کرده است.


سلفی عباس غزالی در سر صحنه فیلم جدیدشان. در کنار رامین ناصرنصیر، نگارجواهریان و هومن سیدی.


الناز حبیبی و دوستش، همین الان یهویی!


عکس آتلیه‌ای لادن طباطبایی. از او هم خیلی وقت است خبری نیست.


حبیب نه به دنبال مجوز است نه گرفتار حاشیه ها، برای خود در باغ رامسرش زندگی می‌کند، کشاورزی میکند، هر از چندی آهنگی برای دلش می‌خواند و کاری با کار بقیه ندارد!


این هم مهمانی ساده طناز طباطبایی و رفقا! طناز با بوقلمون بریان روی میز کاری ندارد و دارد کاهو می‌خورد!

 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
ایران در گینس چه رکوردهایی دارد؟


نام برخی شخصیت‌ها، فعالیت‌های ورزشی یا ماجراجویانه مربوط به ایران را می‌توان در کتاب گینس یافت. از جمله می توان به نخستین توریست فضایی زن یا بزرگترین فوران چاه نفت اشاره کرد.

نام برخی شخصیت‌ها، فعالیت‌های ورزشی یا ماجراجویانه مربوط به ایران را می‌توان در کتاب گینس یافت. از جمله می توان به نخستین توریست فضایی زن یا بزرگترین فوران چاه نفت اشاره کرد.

درباره گینس
رکوردهای جهانی گینس (Guinness World Records) مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی است. این کتاب هر سال با رکوردهای تازه تجدید چاپ می‌شود. معمولا ثبت رکوردها در این کتاب با حضور نمایندگان گینس صورت می‌گیرد.

چگونگی ثبت رکورد
برای بررسی هر رکورد‌ توسط کارشناسان گینس باید مبلغی قابل توجهی به حساب این موسسه ریخته شود. این مبلغ جدا از هزینه‌هایی است که باید برای مسافرت کارشناسان گینس پرداخت شود. می‌توان درخواست ثبت رکورد را به صورت آنلاین در وب‌سایت گینس انجام داد.

بزرگترین فرش دست‌باف
بزرگ‌ترین فرش دستباف با پنج هزار و ۶۳۴ متر مربعی در مسجد شیخ زائد ابوظبی گسترانده شده است. طول این فرش ۱۳۳ متر و عرض آن ۴۰ تا ۴۸ متر است و این فرش به مدت ۱۸ ماه توسط یک هزار و ۲۰۰ بافنده نیشابوری بافته شده است. وزن این فرش ۳۵ تن است. این فرش سال ۲۰۰۷ در کتاب گینس ثبت شده است.



طولانی‌ترین نقاشی
یک نقاشی چهار کیلومتری با عنوان «به سوی نور» که به زندگی و تلاش‌های پیامبر اسلام می‌پردازد، به عنوان طولانی‌ترین نقاشی جهان در کتاب رکوردهای بین‌المللی ثبت شده است. پنج هزار کودک همدانی در اردیبهشت ۱۳۸۶ برای تهیه این نقاشی همکاری کرده‌اند.



علی دایی
نام علی دایی فوتبالیست سرشناس ایرانی با ۱۰۹ گل ملی به عنوان بازیکنی که بیشترین تعداد گل ملی را به ثمر رسانده به صورت افتخاری در کتاب گینس قرار گرفته است.



قوی‌ترین مرد جهان
حسین رضازاده دیگر ورزشکار ایرانی‌ست که رکوردی جهانی را ثبت کرده است. حسین رضازاده قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک است که سنگین‌ترین وزنه را جابه‌جا کرده است. وی توانست در سال ۲۰۰۰ در سیدنی استرالیا وزنه ۴۷۲ کیلوگرمی در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب را بالای سر ببرد. در سال ۲۰۰۴ نیز بار دیگر نام وی با مهار وزنه ۲۶۳ کیلوگرم در حرکت دو ضرب در کتاب گینس ثبت شد.



مسافرت اولین ایرانی به فضا
انوشه انصاری اولین زنی است که برای سفر تفریحی به فضا رفت. نام او به‌‌عنوان اولین توریست فضایی زن در کتاب رکوردهای بین‌المللی ثبت شده است. خانم انصاری تابعیت ایرانی آمریکایی دارد و برای این سفر حدود ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرد. وی در سال ۱۳۸۵ مدت ۹ روز را در یک ایستگاه بین‌المللی فضایی سپری کرد.



روپایی با توپ تنیس
مهدی حب درویش با شکستن رکورد روپایی سرعتی با توپ، نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی ثبت کرد. او موفق شد در سال ۱۳۹۰ خورشیدی در شهر دبی امارات متحده عربی در یک دقیقه ۱۴۴ بار با توپ تنیس رکورد سرعتی روپایی را ثبت کند.



شنا در آب‌های آزاد
محمدحسین کبادی، شناگر اهل استان هرمزگان نیز نامش در سال ۲۰۱۲ در کتاب گینس ثبت شده است. او موفق شد در مدت ۸۵ روز و طی‌ مسیر یک هزار و ۱۰۰کیلومتر رکورد اولین و سریع‌ترین زمان برای شنا در خلیج فارس‌ را ثبت کند.



استاد بزرگ شطرنج
نام احسان قائم مقامی نیز در وب‌سایت رسمی گینس ثبت شده است. این استاد بزرگ شطرنج توانست در سال ۲۰۱۱ با بازی هم‌زمان شطرنج با ۶۱۴ شطرنج‌باز عنوان بیشترین بازی شطرنج هم‌زمان را ثبت کند. وی بیش از ۹۷درصد بازی‌هایش را برد.



امام ***** (ره) در گینس
نام امام ***** (ره) نیز در وب‌سایت گینس ثبت شده است. از مراسم تشییع جنازه امام ***** (ره) به عنوان بیشترین تعداد شرکت کننده نام برده شده است. به نوشته‌ی گینس به استناد اظهارات مقامات ایران ۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار نفر در این مراسم شرکت داشته‌اند که در حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است.



نفت و قم در گینس
بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ مربوط به نشت چاه نفتی در نزدیکی شهر قم در سال ۱۳۳۵ است که سه ماه ادامه داشت. این فوران روزی ۱۲۵هزار بشکه بود و ارتفاع آن به ۵۲ متر می‌رسید. این رکورد در کتاب گینس ثبت شده است.



امپراطوری هخامنشیان
در وب‌سایت گینس از امپراطوری هخامنشیان به عنوان بزرگترین امپراطوری جهان از نظر جمعیت نام برده شده است. بیش از ۴۹ میلیون نفر از ۱۱۲ میلیون جمعیت جهان آن زمان در این امپراطوری زندگی می‌کردند.



عبور از صحرا
نام رضا پاک‌روان به عنوان سریع‌ترین عبور از صحرا با دوچرخه در کتاب گینس ثبت شده است. وی در سال ۲۰۱۱ توانست با دوچرخه در مدت ۱۳ روز از الجزایر به سودان سفر کرده و ۱۷۳۴ کیلومتر را در این زمان طی کند.



گرم‌ترین نقطه جهان
به گفته برخی کارشناسان ایرانی، گندم بریان شهداد در کویر لوت با بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقطه جهان ثبت شده است. گرچه از العزیزیه لیبی با ۵۸ سانتیگراد و دره مرگ در آمریکا با دمای ثبت شده ۵۷ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقاط جهان نام ‌برده می‌شود. شهر اهواز در خوزستان نیز با ۵۳ درجه به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط جهان شناخته می‌شود.



بزرگترین ساندویجی که خورده شد
مهر ماه ۱۳۸۷ طولانی‌ترین ساندویچ جهان با ۱۵۰۰ متر طول تهیه شد اما به گزارش خبرگزاری رویترز در هنگام نمایش این ساندویچ در پارک ملت تهران تماشاگران بخش‌هایی از آن را خوردند و بررسی ناظران گینس ناکام ماند.



تولید مواد غذایی
برخی وب‌‍‌سایت‌های ایرانی از رکوردهای بیشتری که در گینس ثبت شده خبر می‌دهند، از جمله بیشترین تولید پسته، خاویار، خانواده توت، زعفران (۸۰% کل تولید جهانی)، زرشک و میوه‌های آلویی. البته این آمار در وب‌سایت گینس دیده نمی‌شود.

 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
چهره های جامعه ما نیز از این قضیه مستثنی نیستند و بسیاری از ستارگان سینما، موسیقی، ورزش، سیاست و ... ما با داشتن یک یا چند صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف قصد در ارتباط مستمر و دوطرفه با مردم دارند.

در این سری مطالب ما تصمیم گرفته‎ایم گزیده ای از فعالیت چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ... در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

******
گویا دختر زهرا اشراقی (سمت چپ) در انتخاب روسری های رنگی و عینک های متفاوت پیرو مُد مادرش (سمت راست) است.



پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران با 7 مدال طلای جهان و المپیک با خونسردی ذاتی اش کاپ قهرمانی را به عکاس نشان می‌دهد. گویا همه این افتخارات برایش هیچ است!


آناهیتا همتی یک مار پیتون را به گردنش انداخته و عکس گرفته است. دهان مار زبان بسته را هم گره زده!


سلفی بابک جهانبخش و همسرش. بابک آلبوم جدیدش را هفته پیش روانه بازار کرد و هوادارانش را به وجد آورد.


حسین ماهینی عکس روی بک گراندِ آیفونش با مادر و برادر زاده اش را راس ساعت 12 شب روز تولدش به اشتراک گذاشت؛


فتوشاپ و والیبال و عرق ملی که با هم ترکیب شوند میشود این عکس تینا آخوند تبار!


این دختر خانم تپل، مژده لواسانی مجری پر سر و صدای تلویزیون است


خواهران اسکندری در کنار گیتی ***** دوست داشتنی. همه دهه شصتی ها از خانم ***** خاطرات شیرینی دارند.


عکس آتلیه ای گوهر خیر اندیش


لنز دوربین نشکنه سیاوش جان اینجوری که شما اخم کردی! البته احتمال خوردن دکمه های پیرهن سیاوش خیرابی به لنز هم وجود داره!


سلفی پیشکسوتانی که لبخند فراوانی بر لبان همه ما آورده اند. سیروس گرجستانی، فتحعلی اویسی و نادر *******.


علی صادقی که هیچ وقت فرق شوخی و جدی اش را نمی توان فهمید، چون هیچ فرقی ندارند! در کنار نیما شاهرخ شاهی، احتمالا در پشت صحنه یک فیلم.
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
معرفی رمان برای طرفداران رمان فارسی


هیچ وقت از خودتان پرسیده اید که چرا باید رمان فارسی بخوانیم. من هر بار به قفسه رمان های فارسی در کتابفروشی خیره می شوم، از خودم می پرسم واقعا لزومش چیست؟

هفته نامه چلچراغ - راحیل ذبیحی: هیچ وقت از خودتان پرسیده اید که چرا باید رمان فارسی بخوانیم. من هر بار به قفسه رمان های فارسی در کتابفروشی خیره می شوم، از خودم می پرسم واقعا لزومش چیست؟ دنبال چه می گردیم؟ فکر می کنم هر خواننده ای به هر حال در برهه هایی از زمان به ادبیاتی از جنس فرهنگ خودش نیاز دارد و خوانندگان حق دارند که طالب آثاری کاملا ایرانی باشند و آثاری که به زبان خودشان، در مورد خودشان و به قلم یکی از خودشان است.

ولی این سرخوردگی و ناامیدی تا جایی پیش رفته که مدت هاست این آرزو را چال کرده ایم. البته چیزهایی هست. بارقه های امیدی، شهاب هایی که گاهی در آسمان ادبیات معاصر می درخشند و زود خاموش می شوند.

باید اعتراف کرد که رمان فارسی در کماست و هزار جور دستگاه و لوله به آن وصل است تا زنده نگهش دارد. (و حتی داستان کوتاه اما چون پرونده کوچک مان در مورد رمان است، مجبوریم عجالتا از آن فاکتور بگیریم.) چهار رمان معاصر هستند که مرورشان در اینجا خالی از لطف نیست. هر کدام از جنبه ای قدرتمند شده اند اما شاید ضعف هایشان مانع از این می شود که رمان فارسی را زنده کنند.

روان پریشی در روستا و مه

بیایید با رمان «بهار برایم کاموا بیاور» مریم حسینیان شروع کنیم. رمان روایت اول شخص زنی است که با شوهر نویسنده اش و دو بچه خیلی کوچک به خانه ای در برهوت کوچ کرده اند تا مرد بتواند رمان جدیدش را بنویسد. خانه قدیمی و ترسناک است و کاملات تک و تنها و دور افتاده است.



منتقدان آن را در دسته رمان های «روان پریش» قرار داده اند که خیلی هم بی راه نیست. عناصری در این اثر هست که آن را متمایز می کند. لایه های متعدد، توهم و هذیانی که با واقعیت در هم پیچیده می شود و ترس و وحشتی که نویسنده به عمد و ماهرانه ایجاد می کند اما حیف و صد حیف که خواننده برای رسیدن به این عناصر و برای کشف حقیقت این رمان باید صفحه های متوالی صبر کند؛ صبری که بعید است در بسیاری پیدا شود.

نویسنده می توانست خیلی زودتر از اینها خواننده را جذب کند، نه اینکه بگذارد فکر کنیم که باز هم با یک اثر روزمره روبرو هستیم؛ اثری مملو از واگویه و روزمرگی از زبان یک راوی زن که حداقل در ظاهر چنین می نماید که بی وقفه فلاش بک می زند به خاطرات خود و شوهرش و باز کردن ناگهانی چند گره و راز در صفحات آخر؟ این هم جنبه نابخشودنی دیگری بود.

بازوی روی لبه تیغ

آیدا مرادی آهنی با «گلف روی باروت» تلاش زیبایی برای خلق اثری جنایی - پلیسی کرده که بی شک با یک اثر عامه پسند فاصله زیادی داشت. شروع این رمان بی شک بی نقص است؛ دلیل های بهتری از معامله در یک کشتی هست که به خاطرش آدم بکشند اما باور کردن این دلیل هم زیاد سخت نیست.

رمان داستان زن جوان و بسیار مرفهی را روایت می کند که روحیه لجوج و یک دنده و جسورش پای او را به ماجراهای خطرناکی باز می کند. در واقع او ناخواسته وارد بازی هایی می شود که منشأشان بسیار کثیف تر از آن چیزی است که او می اندیشیده؛ بازی هایی که نه تنها ثروتش را از او می گیرند، که جانش را هم به خطر می اندازند.



پلات منسجم داستان، خواننده را به این نویسنده جوان امیدوار می کند اما داستان در میان انبوهی از اطلاعات زائد که گاهی رمان را شبیه به کتاب خلاصه تاریخ هنر می کند، گم می شود. باز هم برگشت به خاطرات نفس خواننده را می گیرد و این همه پرسه زدن در ذهن راوی، با وضعیت بحرانی او که قلب را به تپش می اندازد و در نتیجه انتظار عمل گرایی را بالا می برد، در تضاد است و در آخر گویی رمان جمع نشده. این به معنای لزوم داشتن پایانی بسته نیست. انگار از جایی رمان با آن حجم اطلاعات و جزییات از اختیار نویسنده خارج شده است.

روزمرگی های یک نسل سومی

برای خواندن «دوشنبه» آراز بارسقیان لزوما نمی بایست «یکشنبه» را هم خوانده باشیم. داستان هنوز در مورد همان مرد جوانی است که تلاش می کند زندگی اش را با دغدغه های کوچک و بزرگش پیش ببرد. ترجمه می کند و فیلمنامه می نویسد. سعی می کند خواهرش را از دردسر نجات بدهد. در یک کلمه؛ زندگی معمولی.



زندگی معمولی که دغدغه انجام کارهای فرهنگی و کسب درآمد از این راه در آن بارز است که در گیرودار رابطه هاست. رابطه های عاطفی از دست رفته، روابط خانوادگی، روزمرگی، خاطرات گذشته و چیزهایی از این دست. این به تنهایی نمی تواند یک اثر داستانی را پیش ببرد. تمام این عنصرها به دلیل نبود پیرنگی محکم و سرسری طی کردن پروسه رمان نویسی حرام شده اند.

رمانی برای تهران

«یوسف آباد خیابان سی و سوم» سینا دادخواه باعث شد که کتاب دوم او یعنی «زیباتر» با اشتیاق بیشتری به دست گرفته شود. رمان با سرخوردگی از افتادن در درس دیفرانسیل شروع می شود. هومن به در خانه استادش می رود تا او را لااقل به یک 10 راضی کند. باقی ماجرا درگیری شخصیت با روابط عاطفی اش است، روابطی که شاید قرار است منجر به رشد او شوند.

به نظر می آمد با سرعت بی حد و حصری شاهد یک خاطره گویی پرشتاب هستیم. مثل «دوشنبه»، «زیباتر» هم از حضور یک پیرنگ اصلی که رمان را محکم سر جایش نگه دارد و مانع از فرو ریختنش شود، محروم است.



این گرداب بی امان شخصیت ها در آخر می خواهند ما را به کجا ببرند؟ مثل «یوسف آباد»، تهران در این رمان پررنگ است. عناصر شهری برق می زنند. این در نوع خودش خوب است. عالی است حتی. چون پیش از این در ادبیات فارسی به ندرت به این موضوع توجه شده بود، اما این عنصر خوب مثل عناصر خوب و متمایز کننده رمان های بالا حرام شده است.

و هنوز هم ما مانده ایم با دستانی خالی از رمان، رمان خوب. قفسه های کتابفروشی شاید مملو از رمان فارسی باشد. رمان نوی فارسی، رمان معاصر فارسی، اما هنوز خواندن هیچ کدام با خودش رضایت و آرامش نمی آورد. هنوز هم رمان فارسی دهه های اخیر در کماست.

ویترین آنلاین
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
ساختمان بسیار شیک «لویی ویتون» در توکیو


در این مطلب، ساختمان بسیار زیبای برند «لویی ویتون» در ژاپن در شهر توکیو را برای شما انتخاب کرده ایم که طراحی خاصی دارد.

در این مطلب، ساختمان بسیار زیبای برند «لویی ویتون» در ژاپن در شهر توکیو را برای شما انتخاب کرده ایم که طراحی خاصی دارد. نمای این ساختمان به خوبی نمایش‌دهنده تاریخ Ginza است. «گینزا» نام منطقه ای در توکیو است که برای طراحی های هنری خود شهرت دارد.

بنا به گفته یکی از مشهورترین آرشیتکت‌های ژاپن به نام «جان آوکی» که بخشی از توسعه معماری توکیو مدیون اوست، گینزا در گذشته دروازه شهر توکیو بوده و به شیمباشی منتهی می شده است. این منطقه یکی از نخستین ایستگاه های قطار برای مسافرت های برون مرزی بوده که به کشورهای دیگر راه داشته است. شاید همین مساله موجب شده تا طرح های مدرن سریع تر وارد این شهر بشوند.



نمای ساختمانِ شعبه توکیوی لویی ویتون، از لوگوی Damier لویی ویتون نیز الهام گرفته است و با تلفیق آن با الگوهای معماری سنتی توکیو، خاص و منحصربه فرد شده است.

این فروشگاه در توکیو، فرورفتگی ها و برآمدگی های بسیار جالبی دارد که کاملا هدفمند و هوشمندانه در کنار هم چیده شده‌اند. با توجه به ساعت های مختلف شبانه روز، این نقاط نورهای بژ و درخشنده منتشر می کنند و به این ترتیب، موجب جلب توجه مردم می شوند. در زیر نور خورشید یا در طول شب نورهای این بخش ها متفاوت است. به طور مثال، در تاریکی، لامپ‌های LED موجب درخشندگی بافت این ساختمان می شوند. همین نورپردازی و طراحی بافت‌مانند نمای ساختمان، آن را به یکی از زیباترین معماری های شهر توکیو تبدیل کرده است.

این فروشگاه به خوبی بافت خاص محصولات لویی ویتون را نمایش می دهد. در ادامه می توانید عکس های این معماری زیبا را مشاهده کنید.













 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی

امیر جعفری گویا پس از سر بریدن گوسفند جلوی دوربین ایستاده است.


نیوشا ضیغمی قبل از گریم!


عکس ترکیبی جالب پوریا عالمی و سروش صحت با کلاه های بامزه شان!


این هم یک سلفی قهرمانانه! دست مریزاد!


لیلا بلوکات به ایتالیا رفته و دارد بستنی می‌خورد.


آزاده صمدی و نوید محمدزاده دو ستاره تئاتر.


عکس عجیب بهنام صفوی که گویا پوستر یکی از آهنگ هایش خواهد شد! در تفسیر این عکس می‌توان گفت که آن 2 نفر شیرجه رفته اند که بهنام را بگیرند و بهنام دارد با دوربین بای بای میکند.


پرستو گلستانی.
 

shirazi.66

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2014
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
84
سن
36
**** های عجیب هنرمندان


ستاره ها و هنرمندان سینما و موسیقی برای اینکه همیشه اندام زیبایی داشته باشند، باید به شدت مراقب تغذیه و **** خود باشند. به واسطه شغلی که این هنرمندان دارند، کوچک ترین اضافه وزنی می تواند فرصت های شغلی آنها را به خطر بیندازد.

ستاره ها و هنرمندان سینما و موسیقی برای اینکه همیشه اندام زیبایی داشته باشند، باید به شدت مراقب تغذیه و **** خود باشند. به واسطه شغلی که این هنرمندان دارند، کوچک ترین اضافه وزنی می تواند فرصت های شغلی آنها را به خطر بیندازد.

همه آنها **** های ویژه خود را دارند. اما در میان آنها، برخی به طرز بسیار عجیبی **** گرفته اند. از **** روز سه عدد تخم‌مرغ آب‌پز نیکول کیدمن گرفته تا یک روز روزه در هفته نائومی کمپبل. در این مطلب 9 **** عجیب هنرمندان را برایتان انتخاب کرده ایم.

Gwyneth Paltrow

پالترو، **** دراززیستی دار. به این مفهوم که فقط خوراکی های صددرصد طبیعی می خورد که به میوه، سبزیجات، دانه های خوراکی، حبوبات و جلبک محدود می شود.



Anne Hathaway

**** هاتاوی شامل 500 کالری از حمص و تربچه در روز است. این غذا بیشتر شبیه پیش غذا است تا یک غذای کامل. اما به این روش همیشه لاغر است.



Reese Witherspoon

برای صبحانه و ناهار، غذای کودک می خورد. در وعده شام هم یک غذای واقعی اما سبک میل می کند.


Naomi Campbell

نائومی یک روز در هفته را روزه می گیرد. او اعتقاد دارد همه باید این کار را انجام دهند تا طول عمر بیشتر و بدن سالم تری داشته باشند.



Victoria Beckham

ویکتوریا بکهام، پس از به دنیا آمدن دخترش **** سختی گرفت تا به وزن ایده آل خود بازگردد. او فقط 5 کف دست غذاهای سرشار از پروتئین در هر روز می خورد. به اعتقاد ما که به این ترتیب آدم از گرسنگی می میرد!



Renee Zellweger

او برای اینکه احساس سیری پیدا کند یخ می خورد. به حق چیزهای ندیده و نشنیده!



Holly Robinson Peete

فقط قارچ برای صبحانه، ناهار، شام می خورد. البته خوشبختانه پس از چند روز این **** را شکست.



Adriana Lima

او 9 روز فقط نوشیدنی می نوشید تا بتواند به لاغری موردنظر خود دست پیدا کند.

 
بالا